Σκοπός του παρόντος αποτελεί ο χαρακτηρισμός ως προστατευόμενης, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 4 και 5 του ν. 3937/2011 της περιοχής η οποία χαρακτηρίζεται ως Περιφερειακό Πάρκο, όπως προκύπτει από το τοπογραφικό διάγραμμα, το οποίο δημοσιεύεται ως επισυναπτόμενο στο παρόν διάταγμα και περιλαμβάνει:
– Ζώνη Περιοχής Προστασίας της Φύσης
– Ζώνη Περιοχής Οικοανάπτυξης
Άρθρο 01: Σκοπός
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 01: Σκοπός
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 02:Χαρακτηρισμός και όρια των περιοχών
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 03:Επιτρεπόμενες χρήσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 04:Γενικοί Όροι και ΠεριορισμοίΆρθρο 04:Γενικοί Όροι και Περιορισμοί
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 05:Φορέας Διαχείρισης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 06:Πολεοδομικές ρυθμίσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 07:ΚυρώσειςΆρθρο 07:Κυρώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 08:Μεταβατικές διατάξειςΆρθρο 08:Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 09: ΙσχύςΆρθρο 09: Ισχύς
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
23 Νοεμβρίου 2012, 10:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
27 Δεκεμβρίου 2012, 15:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
15 Σχόλια 53 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
ΑΠΟΨΕΙΣ – ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ Π.Δ. ΜΑΙΝΑΛΟΥ
Σύμφωνα με το άρθρο 19 του Ν. 1650/1986 (όπως τροποποιήθηκε και αντικαταστάθηκε με το άρθρο 5 του Ν. 3937/ΦΕΚ 60 ΤΑ/31.3.2011 Διατήρηση της Βιοποικιλότητας) η προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και της βιοποικιλότητας σε επιμέρους περιοχές ειδικού ενδιαφέροντος διασφαλίζεται με την θεσμοθέτηση ειδικών όρων προστασίας που προκύπτουν ύστερα από την εκπόνηση Ειδικών Περιβαλλοντικών Μελετών. Η επιτυχής εφαρμογή των εκάστοτε προβλεπόμενων ρυθμίσεων προϋποθέτει αφενός την ορθή οριοθέτηση των περιοχών προστασίας (έτσι ώστε αυτές να ανταποκρίνονται στην έννοια του ενιαίου οικοσυστήματος), και αφετέρου την στήριξη των μελετών στα πραγματικά σημερινά στοιχεία των υπό μελέτη οικοσυστημάτων (σε αντίθετη περίπτωση δημιουργούνται κίνδυνοι αμφισβητήσεων και προστριβών που δυναμιτίζουν την ίδια την εφαρμογή των όρων προστασίας.)
Στην περίπτωση του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος για την προστασία της περιοχής του όρους Μαινάλου οι παραπάνω προϋποθέσεις δεν εκπληρώνονται ικανοποιητικά.
Συγκεκριμένα :
• Όσον αφορά τα όρια της περιοχής μελέτης.
Η προβλεπόμενη περιοχή προστασίας υπολείπεται των ορίων του οικοσυστήματος του όρους Μαινάλου, όπως αυτό μπορεί να ορισθεί με βάση τα γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά και τις ενότητες της χλωρίδας και της πανίδας της ευρύτερης περιοχής. Επισημαίνουμε ότι στις περιοχές που μένουν εκτός ορίων προστασίας περιλαμβάνονται και αξιόλογες δασικές εκτάσεις που έχουν πρόσφατα καεί.
• Όσον αφορά τα όρια και τον χαρακτηρισμό των επιμέρους ζωνών προστασίας.
Επισημαίνουμε νόμιμα υφιστάμενοι οικισμοί και κατοικίες, που αναπτύχθηκαν σε εκτός περιοχής NATURA χαρακτηρισμένες αγροτικές εκτάσεις, προτείνεται να ενταχθούν σε ζώνες προστασίας Α, Α1, με ειδικό προστατευτικό καθεστώς που θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα στους ιδιοκτήτες. Αυτές οι περιοχές θα πρέπει να επανελεγχθούν και να υπαχθούν σε καθεστώς προστασίας που δεν είναι αντίθετο με τον υφιστάμενο οικιστικό χαρακτήρα (π.χ. Ζώνες Β, Β1).
Οι παραπάνω αδυναμίες του σχεδίου Π.Δ. είναι φανερό ότι οφείλονται στην έλλειψη λεπτομερών και κατάλληλων τοπογραφικών σχεδίων που θα διασφάλιζαν τον ορθό καθορισμό των ορίων, της ευρύτερης περιοχής μελέτης και των επιμέρους περιοχών προστασίας, σύμφωνα με όσα προαναφέρθηκαν. Τα «κενά» του αντικειμένου προστασίας από τη μία και ο καθορισμός επί μέρους ζωνών σε προφανή δυσαρμονία με τον πραγματικό τους χαρακτήρα είναι αναπόφευκτο να οδηγήσει σε αμφισβητήσεις που θα εκφρασθούν με προσφυγές, σε όλα τα αρμόδια όργανα και το ΣτΕ, για μη εφαρμογή όρων του Π.Δ. Δεδομένου ότι η βάσιμη αμφισβήτηση των όρων προστασίας οδηγεί αναπόφευκτα σε υπονόμευση του συνολικού εγχειρήματος προστασίας, πιστεύουμε ότι είναι αναγκαία η συνολική διόρθωση του σχεδίου Π.Δ. που θα στηρίζεται σε σύγχρονα και άρτια ενημερωμένα στοιχεία. Μόνο με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται η αποδοχή και συναίνεση όλων των ενδιαφερομένων και επομένως η εφαρμοσιμότητα του Π.Δ., πέραν της επιστημονικής βάσης της μελέτης.
Ζωή Κούκουρα
Καθηγήτρια Σχολής Δασολογίας και Φ.Π. του Α.Π.Θ.
Αξιότιμοι Κύριοι,
Με το δικαίωμα που μας δίνει ο νόμος για παρέμβαση στη δημόσια διαβούλευση επί του εν θέματι σχεδίου Π.Δ. για το Μαίναλο κι έχοντας έννομο συμφέρον, θέτουμε υπόψη σας τα ακόλουθα:
Η Εταιρεία μας, μέσω της θυγατρικής της “GREENTOP ΚΟΚΚΙΝΟΒΡΥΣΗ Α.Ε”, στα πλαίσια ανάπτυξής της στο χώρο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, έχει προβεί στην κατάθεση ενώπιον της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (Ρ.Α.Ε.) του με αρ. πρωτ. Γ-04566/10.06.2010 αιτήματος για έκδοση άδειας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ειδικότερα από αιολικό πάρκο ισχύος 36 MW στις θέσεις «Πρ. Ηλίας, Βούρτσα, Μαδάρα», του Δήμου Τριπόλεως. Το ως άνω αίτημα κατά τον χρόνο της κατάθεσής του στην Ρ.Α.Ε. ήταν σύννομο κατά την κείμενη νομοθεσία και πληρούσε όλα τα κριτήρια που θεσπίζονται με το Ειδικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης.
Η Εταιρεία μας περαιτέρω, όπως της χορηγεί το δικαίωμα ο νόμος, πριν την έκδοση της Άδειας Παραγωγής και αφού αιτήθηκε προς τις αρμόδιες υπηρεσίες στα πλαίσια της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, έλαβε ήδη θετικές γνωματεύσεις για την εγκατάσταση του ανωτέρω Αιολικού Σταθμού από την πλειονότητα αυτών, έχοντας υποβληθεί σε σημαντικές δαπάνες.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με την οικ.141352/2359/2-08-2010 απόφαση της Γενικής Δ/ντριας Περιβάλλοντος του ΥΠΕΧΩΔΕ, έχει εγκριθεί η Ειδική Περιβαλλοντική Μελέτη με τίτλο «Διατήρηση και διαχείριση του όρους Μαίναλο». Η εν λόγω Ε.Π.Μ., όπως εγκρίθηκε, περιέχει σχέδιο Προεδρικού
Διατάγματος για τη θεσμοθέτηση της περιοχής ως «Περιοχής Οικοανάπτυξης» σύμφωνα με την τότε ισχύουσα νομοθεσία (Ν.1650/86).
Παρόλα αυτά, με την υπό διαβούλευση πρόταση χαρακτηρισμού της περιοχής του όρους Μαινάλου ως «Περιφερειακού Πάρκου», προκύπτει ότι σε μέρος της περιοχής, στο οποίο αναπτύσσεται το αιολικό πάρκο της Εταιρείας μας, το καθεστώς προστασίας αναβαθμίζεται σε «Περιοχή Προστασίας της Φύσης», σε αντίθεση με αυτά που προτείνει η εγκεκριμένη κατά τα ανωτέρω Ε.Π.Μ.
Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι ο Ν.1650/86 περιέχει τον χαρακτηρισμό προστασίας «Περιοχή Προστασίας της Φύσης» (άρθρο 19, παρ.2), κατά συνέπεια αν οι μελετητές ή η αρμόδια Υπηρεσία του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. έκριναν ότι η περιοχή εμπίπτει σε τέτοιο καθεστώς προστασίας, θα το είχαν προτείνει κατά τον κρίσιμο χρόνο, ήτοι κατά τη διαδικασία εκπόνησης και έγκρισης της προαναφερόμενης Ε.Π.Μ.
Η ανωτέρω επιχειρούμενη με το υπό διαβούλευση σχέδιο Π.Δ. ¨αναβάθμιση¨ του καθεστώτος προστασίας, δεν προκύπτει από επιστημονικά στοιχεία, δεδομένου ότι η εγκεκριμένη Ε.Π.Μ. δεν εξετάζει κάτι τέτοιο, ενώ σε κάθε περίπτωση τέτοια σημαντική αλλαγή στο καθεστώς προστασίας θα επέβαλλε τη σχετική επιστημονική αιτιολόγηση, προκειμένου να υποστηριχθεί με επάρκεια η αντίστοιχη τροποποίηση της υπ’ αριθμ. οικ. 141352/2359/12-8-2010 απόφασης της Γενικής Δ/ντριας Περιβάλλοντος του Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ.
Για τους παραπάνω λόγους, η Εταιρεία μας αντιτίθεται στο σύνολο του υπό διαβούλευση Π.Δ. και αιτούμαστε να ληφθούν υπόψη οι διατάξεις του άρθρου 9 του ν. 3851/2010. Θα πρέπει να επανεκτιμηθεί η σχετική μελέτη, αφού δεν πληροί τις προϋποθέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου αυτού σχετικά με την εναρμόνισή της με το Ειδικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης, μη έχοντας λάβει υπόψη της τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (Α.Π.Ε.) και μη έχοντας τεκμηριώσει ότι έχει εξασφαλιστεί η μεγιστοποίηση της αξιοποίησης του δυναμικού Α.Π.Ε.
Τέλος, διατηρώντας κάθε έννομο συμφέρον μας, θα θέλαμε να εκφράσουμε την πλήρη αντίθεσή μας ως προς τον αυθαίρετο χαρακτηρισμό της προστατευόμενης περιοχής στην οποία αναφέρεται το υπό διαβούλευση Π.Δ., χωρίς επιστημονική τεκμηρίωση.
ΑΕΙ ΜΑΙΝΑΛΟΝ
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ
ΣΧΕΔΙΟ Π.Δ. «ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΩΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΗΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΜΑΙΝΑΛΟΥ»
Η Αεί Μαίναλον καλωσορίζει την πρόταση ΠΔ για τον χαρακτηρισμό του Μαινάλου ως προστατευόμενη περιοχή.
Πιστεύουμε ότι το διάταγμα θα πρέπει να ενισχύει το σύνολο των αγροτο-κτηνοτροφικών και ήπιων τουριστικών δραστηριοτήτων και χρήσεων οι οποίες είναι συμβατές με το χαρακτήρα του Όρους Μαινάλου.
Το ΠΔ δεν θα πρέπει να περιορίσει αλλά να αναδείξει τις μεγάλες δυνατότητες απασχόλησης ειδικά στην παραγωγή ποιοτικών προϊόντων του πρωτογενή τομέα (γεωργία, κτηνοτροφία, ξυλεία, μέλι) και στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού.
Να προστεθεί στα «Έχοντας υπόψη»
Την Ανακοίνωση της Επιτροπής στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το Συμβούλιο, την Ευρωπαϊκή Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή και την Επιτροπή των Περιφερειών: Η ασφάλεια ζωής μας, το φυσικό μας κεφάλαιο: στρατηγική της ΕΕ για τη βιοποικιλότητα με ορίζοντα το 2020 {SEC(2011) 540 τελικό} {SEC(2011) 541 τελικό}
Άρθρο 1
1. Σκοπός
«Σκοπός του παρόντος αποτελεί ο χαρακτηρισμός ως προστατευόμενη περιοχή…»
Η Αεί Μαίναλον υποστηρίζει πως χαρακτηρισμός ως προστατευόμενη περιοχή δεν (μπορεί να) είναι ο σκοπός του διατάγματος, αλλά το μέσο με το οποίο επιτυγχάνονται ευρύτεροι σκοποί όπως η προστασία, διατήρηση και διαχείριση του φυσικού περιβάλλοντος και του τοπίου του Μαινάλου.
Οι σκοποί αυτοί αναφέρονται τόσο στην ΕΠΜ Περιοχής Μαινάλου» όσο και σε άλλα νομικά και στρατηγικά κείμενα.
Η ρητή διατύπωση των σκοπών αυτών θα προσφέρει νομική βεβαιότητα και ευρύτερη στόχευση στη θέσπιση της προστατευόμενης περιοχής.
2. Τοπογραφικό διάγραμμα
«….τοπογραφικό διάγραμμα, το οποίο δημοσιεύεται επισυναπτόμενο…»
Το διάγραμμα το οποίο επισυνάπτεται στον ιστότοπο διαβούλευσης δεν προσδιορίζει σαφώς την περιοχή προστασίας: στερείται βασικών στοιχείων όπως συντεταγμένες, τοπωνύμια, υψόμετρα κλπ, ενώ η κλίμακα δεν μπορεί να αποδώσει με ασφάλεια τα εξωτερικά όρια των περιοχών.
Η αβεβαιότητα που προκύπτει αφορά τόσο τα εξωτερικά όρια της περιοχής και πολλαπλασιάζεται σε ότι αφορά την εσωτερική ζώνωση (βλ. Σχόλια άρθρου 2)
3. Εξωτερικά όρια περιοχής
Πέρα από την ασάφεια ως προς τα εξωτερικά όρια της περιοχής, το ΠΔ οφείλει να αντιμετωπίσει επαρκώς το ζήτημα της σχεδόν άμεσης γειτνίασης της εν λόγω περιοχής με πληθώρα άλλων περιοχών σε ειδικό καθεστώς (ΖΕΠ Αρτεμισίου GR2510004, ΤΚΣ Ολίγυρτος GR2530004 καθώς και ο Χελμός GR2320013).
Με βάση την νομολογία του ΔΕΚ περί ζωνών προστασίας (buffer zones) και την έννοια του οικολογικού διαδρόμου όπως εισάγεται στο νόμο 3937/2011 (Άρθρο 2, παράγραφος 11), περιοχές εκτός των οριζόμενων στο ΠΔ ορίων και ειδικά οι υδάτινοι διάδρομοι που συνδέουν τις περιοχές αυτές οφείλουν να αποτελέσουν αντικείμενο προστασίας.
Ως προς τις επιτρεπόμενες χρήσεις στους οικολογικούς διαδρόμους, το ΠΔ οφείλει να ακολουθήσει τις επιτρεπόμενες χρήσεις σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του ‘Αρθρου 3 Επιτρεπόμενες Χρήσεις «κοίτες χειμάρρων και παρόχθιας βλάστησης» και του Νόμου 3937.
Στο αδιαίρετο σύμπλοκο «Προστασία – Αειφόρος Ανάπτυξη», το σκέλος της προστασίας (των τοπίων, της βιοποικιλότητας και των παραδοσιακών αγροτικών δραστηριοτήτων) αποτελεί όχι μόνο το ηθικό και πολιτισμικό πρόταγμα, αλλά αναγκαία προϋπόθεση για την εκπλήρωση του σκέλους της αειφόρου ανάπτυξης. Δηλαδή η διατήρηση ενός ελάχιστου τοπιακού, ιστορικού, οικολογικού και αγροτικού παραγωγικού αποθέματος, αποτελεί αφ’ εαυτού τεράστιο αναπτυξιακό πόρο. Αποτελεί πόλο έλξης επισκεπτών με διαφοροποιημένα ενδιαφέροντα σε ετήσια βάση, αγροοικοτουρισμό υψηλού πολιτιστικού και οικονομικού επιπέδου, κάθετη αύξηση της υπεραξίας των τοπικών προϊόντων και υπηρεσιών.
Όμως ο μεγαλύτερος κίνδυνος για τη φύση, που οδηγεί στη ματαίωση κάθε είδους μακρόπνοης και βιώσιμης ανάπτυξης, είναι η οριζόντια διασπορά της δόμησης και η άναρχη οικοπεδοποίηση των οικοτόπων προτεραιότητας.
Επομένως η αποτελεσματική ζωνοποίηση των οικοσυστημάτων και η χωροθέτηση των χρήσεων γης, με βασικό γνώμονα την προστασία, έχει ζωτική σημασία για την ύπαρξη ανάπτυξης με αειφορία.
Η ως άνω διαπιστώσεις που είναι και η προμετωπίδα της Ε.Π.Μ. (Ειδική Περιβαλλοντική Μελέτη Όρους Μαινάλου) επιβάλλεται να προταχθούν στο Άρθρο περί σκοπών του οικολογικού πάρκου Μαινάλου.
Άρθρο 1
Στο αδιαίρετο σύμπλοκο «Προστασία – Αειφόρος Ανάπτυξη», το σκέλος της προστασίας (των τοπίων, της βιοποικιλότητας και των παραδοσιακών αγροτικών δραστηριοτήτων) αποτελεί όχι μόνο το ηθικό και πολιτισμικό πρόταγμα, αλλά αναγκαία προϋπόθεση για την εκπλήρωση του σκέλους της αειφόρου ανάπτυξης. Δηλαδή η διατήρηση ενός ελάχιστου τοπιακού, ιστορικού, οικολογικού και αγροτικού παραγωγικού αποθέματος, αποτελεί αφ’ εαυτού τεράστιο αναπτυξιακό πόρο. Αποτελεί πόλο έλξης επισκεπτών με διαφοροποιημένα ενδιαφέροντα σε ετήσια βάση, αγροοικοτουρισμό υψηλού πολιτιστικού και οικονομικού επιπέδου, κάθετη αύξηση της υπεραξίας των τοπικών προϊόντων και υπηρεσιών.
Όμως ο μεγαλύτερος κίνδυνος για τη φύση, που οδηγεί στη ματαίωση κάθε είδους μακρόπνοης και βιώσιμης ανάπτυξης, είναι η οριζόντια διασπορά της δόμησης και η άναρχη οικοπεδοποίηση των οικοτόπων προτεραιότητας.
Επομένως η αποτελεσματική ζωνοποίηση των οικοσυστημάτων και η χωροθέτηση των χρήσεων γης, με βασικό γνώμονα την προστασία, έχει ζωτική σημασία για την ύπαρξη ανάπτυξης με αειφορία.
Η ως άνω διαπιστώσεις που είναι και η προμετωπίδα της Ε.Π.Μ. (Ειδική Περιβαλλοντική Μελέτη Όρους Μαινάλου) επιβάλλεται να προταχθούν στο Άρθρο περί σκοπών του οικολογικού πάρκου Μαινάλου.
ΘΕΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΟΡΕΙΒΑΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΤΡΙΠΟΛΗΣ
Άρθρο 1
Στο αδιαίρετο σύμπλοκο «Προστασία – Αειφόρος Ανάπτυξη», το σκέλος της προστασίας (των τοπίων, της βιοποικιλότητας και των παραδοσιακών αγροτικών δραστηριοτήτων) αποτελεί όχι μόνο το ηθικό και πολιτισμικό πρόταγμα, αλλά αναγκαία προϋπόθεση για την εκπλήρωση του σκέλους της αειφόρου ανάπτυξης. Δηλαδή η διατήρηση ενός ελάχιστου τοπιακού, ιστορικού, οικολογικού και αγροτικού παραγωγικού αποθέματος, αποτελεί αφ’ εαυτού τεράστιο αναπτυξιακό πόρο. Αποτελεί πόλο έλξης επισκεπτών με διαφοροποιημένα ενδιαφέροντα σε ετήσια βάση, αγροοικοτουρισμό υψηλού πολιτιστικού και οικονομικού επιπέδου, κάθετη αύξηση της υπεραξίας των τοπικών προϊόντων και υπηρεσιών.
Όμως ο μεγαλύτερος κίνδυνος για τη φύση, που οδηγεί στη ματαίωση κάθε είδους μακρόπνοης και βιώσιμης ανάπτυξης, είναι η οριζόντια διασπορά της δόμησης και η άναρχη οικοπεδοποίηση των οικοτόπων προτεραιότητας.
Επομένως η αποτελεσματική ζωνοποίηση των οικοσυστημάτων και η χωροθέτηση των χρήσεων γης, με βασικό γνώμονα την προστασία, έχει ζωτική σημασία για την ύπαρξη ανάπτυξης με αειφορία.
Η ως άνω διαπιστώσεις που είναι και η προμετωπίδα της Ε.Π.Μ. (Ειδική Περιβαλλοντική Μελέτη Όρους Μαινάλου) επιβάλλεται να προταχθούν στο Άρθρο περί σκοπών του οικολογικού πάρκου Μαινάλου.
Στο αδιαίρετο σύμπλοκο «Προστασία – Αειφόρος Ανάπτυξη», το σκέλος της προστασίας (των τοπίων, της βιοποικιλότητας και των παραδοσιακών αγροτικών δραστηριοτήτων) αποτελεί όχι μόνο το ηθικό και πολιτισμικό πρόταγμα, αλλά αναγκαία προϋπόθεση για την εκπλήρωση του σκέλους της αειφόρου ανάπτυξης. Δηλαδή η διατήρηση ενός ελάχιστου τοπιακού, ιστορικού, οικολογικού και αγροτικού παραγωγικού αποθέματος, αποτελεί αφ’ εαυτού τεράστιο αναπτυξιακό πόρο. Αποτελεί πόλο έλξης επισκεπτών με διαφοροποιημένα ενδιαφέροντα σε ετήσια βάση, αγροοικοτουρισμό υψηλού πολιτιστικού και οικονομικού επιπέδου, κάθετη αύξηση της υπεραξίας των τοπικών προϊόντων και υπηρεσιών.
Όμως ο μεγαλύτερος κίνδυνος για τη φύση, που οδηγεί στη ματαίωση κάθε είδους μακρόπνοης και βιώσιμης ανάπτυξης, είναι η οριζόντια διασπορά της δόμησης και η άναρχη οικοπεδοποίηση των οικοτόπων προτεραιότητας.
Επομένως η αποτελεσματική ζωνοποίηση των οικοσυστημάτων και η χωροθέτηση των χρήσεων γης, με βασικό γνώμονα την προστασία, έχει ζωτική σημασία για την ύπαρξη ανάπτυξης με αειφορία.
Η ως άνω διαπιστώσεις που είναι και η προμετωπίδα της Ε.Π.Μ. επιβάλλεται να προταχθούν στο Άρθρο περί σκοπών του οικολογικού πάρκου Μαινάλου.
test
Eimai poly oraios…Testing Ip
Άρθρο 1: Σκοπός
Άρθρο 1 -γενικό Σχόλιο για το Τοπογραφικό διάγραμμα: δεν είναι ενημερωμένο ως χαρτογραφικό υπόβαθρο της μελέτης, ούτε ήταν την περίοδο έναρξης της Μελέτης. Υπάρχουν περιοχές με οικιστική ανάπτυξη, κυρίως παραθεριστικής κατοικίας όπως η «Μουτζιά Χρισοβιτσίου» που δεν έχουν ληφθεί υπ’ όψιν, η οποία μάλιστα ευρίσκεται επί της επαρχιακής οδού Τρίπολης – Στεμνίτσας, οπότε και είναι εμφανώς ορατή σε όποιον από τους μελετητές απλά πέρασε από την συγκεκριμένη τοποθεσία ή επισκέφθηκε ή πραγματοποίησε αυτοψία στην περιοχή.
Άρθρο 1 -γενικό Σχόλιο για την Οριοθέτηση περιοχής μελέτης: πρόκειται για μέρος της έκτασης του Μαινάλου. Δεν συμπεριλαμβάνεται ολόκληρος ο ορεινός όγκος, ούτε περιοχές πυκνού δάσους ή αναδασωτέες, κυρίως στο βορειοδυτικό τμήμα, αλλά και περιοχές ανατολικώς της περιοχής μελέτης, ίδιας μορφής. Πρόκειται για αποσπασματική μελέτη, η οποία δεν ορίζει ούτε τεκμηριώνει τα κριτήρια χάραξης του περιγράμματος της προστατευόμενης περιοχής, η οποία αφενός καταλαμβάνει μόνον τμήμα της συνολικής έκτασης του Μαίναλου, αφετέρου δεν συμπεριλαμβάνει περιοχές ίδιας ή και σπουδαιότερης οικολογικής, γεωμορφολογικής, βιολογικής και αισθητικής σημασίας.
Άρθρο 1 – Ανεπικαιρότητα οριοθέτησης και όρων προστασίας:
Η ευρύτερη περιοχή του Μαινάλου είναι δεδομένο ότι χρήζει θεσμοθέτησης όρων και κανόνων προστασίας τόσο από, όσο και για τις ανθρώπινες δραστηριότητες.
Σύμφωνα με το άρθρο 19 του Ν. 1650/1986, όπως τροποποιηθείς με το Ν. 3937/2011 ισχύει, για το χαρακτηρισμό περιοχών ως περιφερειακών πάρκων, προκειμένου να διαφυλαχθεί η φυσική κληρονομιά και η βιοποικιλότητα, απαιτείται η διεξαγωγή ειδικών επιστημονικών ερευνών ώστε να εξασφαλισθεί επαρκής προστασία. Στην προκειμένη περίπτωση, η επιστημονική μελέτη που αποτελεί τη βάση του προτεινόμενου ΠΔ είναι η Ειδική Περιβαλλοντική Μελέτη για το όρος Μαίναλο, που έχει εκπονηθεί από το 2002 – 2003 (μελετητής: ΕΘΙΑΓΕ). Επιπλέον οι προτάσεις οριοθέτησης και όρων προστασίας που περιλαμβάνονται στην ως άνω Ε.Π.Μελέτη και έχουν ιεραρχηθεί χρονικά κατά σειρά προτεραιότητας, είναι ήδη παρωχημένες και ανεπίκαιρες, δεδομένης της παρόδου δεκαετίας από της σύνταξη της Μελέτης. Το ανεπίκαιρο και ανεφάρμοστο της Ε.Π.Μελέτης καταδεικνύεται επίσης από το γεγονός ότι τα δημογραφικά και άλλα στοιχεία που έχουν ληφθεί υπόψη στη σύνταξη της Ε.Π.Μελέτης είναι αυτά της ΕΣΥΕ του 1991, δηλαδή δύο δεκαετιών παλαιότερα, ενώ έχουν ήδη μεσολαβήσει δύο ακόμη απογραφές, το 2001 και το 2011. Επίσης, η βιβλιογραφία, Ελληνική και ξένη, της Ε.Π.Μελέτης είναι επίσης παλαιοτέρων ετών.
Όσα μέτρα και αν περιλαμβάνει η σύνταξη ενός Π.Δ., σωστή διαχείριση και προστασία δασών, δασικών και χορτολιβαδικών εκτάσεων δεν είναι δυνατή χωρίς την υπαγωγή των κατά τόπους δασαρχείων σε μια καλά οργανωμένη και στελεχωμένη Δασική Υπηρεσία, στη μορφή που είχε πριν το 1997.
Ευχαριστώ την υπηρεσία για την άμεση απάντηση στο αίτημα μου να είναι ορατός και ο χάρτης ζώνωσης. Με την απάντηση αυτή η υπηρεσία με παραπέμει στο γραφείο της Δ/νσης Περιβαλλοντικού Σχεδιασμού-Τρικάλων 36 και Μεσογείων όπου μπορώ να προμηθευτώ το χάρτη.
Επειδή η διαχείριση της φύσης είναι κυρίως διαχείριση του χώρου
Θα επιμείνω ότι ο χάρτης ζώνωσης πρέπει να συνοδεύσει τη ηλεκτρονική διαβούλευση. Αν δεν γνωρίζουμε που θα εφαρμοστουν τα παραπάνω τα σχόλια μας θα είναι «εκτός τόπου».
Ενά ελαφρύ pdf με υπόβαθρο ΓΥΣ 1:50000 και σημειωμένα τα όρια του Παρκου, τις προτεινόμενες ζώνες και τα όρια της ΕΖΔ αρκεί.
Στο σχετικό υλικό στο doc Ειδική Περιβαλλοντική Μελέτη δεν εμφανίζεται ολοκληρη η μελέτη παρα ενας χάρτης μόνο.
Παρακαλώ επισυνάψτε το συνοδευτικό τοπογραφικό διάγραμμα στο οποίο να διακρίνεται ευκρινώς η ζώνωση της ΕΖΔ GR2520001 Όρος Μαίναλο.
Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΜΕΝΕΣ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΝΤΑΧΘΟΥΝ ,ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΗ ΤΟΥ ΟΡΟΥΣ ΜΑΙΝΑΛΟΝ,ΣΤΙΣ ΑΝΑΛΟΓΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗΣ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ.Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΜΟΥ ΣΚΟΠΟ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ,ΩΣΤΕ ΝΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΥΠΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΕΡΙΟΧΕΣ,ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΚΑΘΕ ΜΙΑΣ,Σ ΕΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΝΟΜΟ,ΑΣΧΕΤΑ ΕΑΝ Η Ε.Ε. ΔΕΝ ΤΙΣ ΕΧΕΙ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΒΕΙ ΣΕ ΑΝΑΛΟΓΕΣ ΚΟΙΝΟΤΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ.ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΝΑ ΑΣΚΗΘΕΙ ΠΙΕΣΗ ΩΣΤΕ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΦΘΟΥΝ ΚΙ ΑΥΤΕΣ,ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ.ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΣΑΣ ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΩ ΠΟΣΟ ΣΟΒΑΡΗ ΕΙΝΑΙ Η ΕΜΠΛΟΚΗ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΕ ΕΝΕΡΓΟ ΡΟΛΟ,ΕΙΤΕ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ,ΕΙΤΕ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΔΗΜΩΝ,ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΒΛΕΠΟΜΕΝΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥΣ.ΕΥΧΟΜΑΙ ΤΑΧΕΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΚΑΙ ΨΗΦΗΣΗ ΕΠ ΩΦΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΘΗΣΑΥΡΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΗΣ.