Για την έγκριση δραστηριοτήτων έργων απαιτείται η υποβολή αίτησης του φορέα προς την Αρμόδια Αρχή (Γραφείο Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών), η οποία συνοδεύεται από τα απαραίτητα δικαιολογητικά όπως ορίζονται στη ενότητα 5.1.1.1. Η έγκριση αυτή χορηγείται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής μετά από εισήγηση της αρμόδιας αρχής, κατόπιν σχετικής διαβούλευσης με τη Διυπουργική Επιτροπή για την εμπορία εκπομπών. Η έγκριση περιλαμβάνει και τη σχετική εξουσιοδότηση συμμετοχής, όπως προβλέπεται στην παρ. 1 του άρθρου 7Β της ΚΥΑ 9267/468/2007.
Για την έγκριση δραστηριοτήτων που αναφέρονται σε υδροηλεκτρικά έργα με δυνατότητα παραγωγής άνω των 20 MW, είναι απαραίτητο σύμφωνα με το άρθρο 7Β, παρ. 8, της ΚΥΑ 9267/468/2007, να διασφαλίζεται ότι τηρούνται όλα τα διεθνή και κοινοτικά κριτήρια και κατευθυντήριες γραμμές, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που περιέχονται στην έκθεση της Παγκόσμιας Επιτροπής για τα Φράγματα «Φράγματα και Ανάπτυξη-Νέο πλαίσιο λήψεως αποφάσεων» (Νοέμβριος 2000). Για την εναρμονισμένη εφαρμογή της παραπάνω απαίτησης, συμφωνήθηκαν μεταξύ των Κρατών – Μελών της ΕΕ κατευθυντήριες οδηγίες για την έγκριση υδροηλεκτρικών έργων άνω των 20 MW (Guidelines on a common understanding of Article 11b(6) of Directive 2003/87/EC as amended by Directive 2004/101/EC, 17 November 2008) (Παράρτημα 2).
4 . Διαδικασία έγκρισης δραστηριοτήτων έργων JI και CDM
- 4 Σχόλια1. Γενικό πλαίσιο
- 4 Σχόλια2. Θεσμικό πλαίσιο
- 4 Σχόλια3. Γενικές προϋποθέσεις υλοποίησης και έγκρισης δραστηριοτήτων έργων JI και CDM
- 7 Σχόλια4 . Διαδικασία έγκρισης δραστηριοτήτων έργων JI και CDM
- 7 Σχόλια5. Μηχανισμός κοινής εφαρμογής (JI)
- 1 Σχόλιο6. Μηχανισμός καθαρής ανάπτυξης (CDM)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο 7. Δραστηριότητες έργων μικρής κλίμακας7. Δραστηριότητες έργων μικρής κλίμακας
- 2 Σχόλια8. Προγραμματικές δραστηριότητες έργων (PoA) των μηχανισμών JI και CDM
- 1 Σχόλιο9. Ορισμοί
- 3 ΣχόλιαΠαραρτήματα
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
3 Δεκεμβρίου 2012, 11:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
14 Δεκεμβρίου 2012, 15:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
7 Σχόλια 33 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Προτείνουμε τα παρακάτω για λογαριασμό της GREEN EVOLUTION AE :
– Στην περίπτωση της εκτέλεσης ‘διαβούλευσης’ για την έγκριση μίας αίτησης, θα πρέπει να γίνει σαφές ποιος θα συμμετάσχει στην διαβούλευση αυτή.
Δηλαδή θα πρέπει να γίνει σαφές τι είναι ακριβώς η ‘Διυπουργική Επιτροπή για την εμπορία εκπομπών’. Ποιος ουσιαστικά είναι ο στόχος της Επιτροπής αυτής και από τι στελέχη θα αποτελείται για να επιταχύνει και όχι να επιβραδύνει την διαδικασία έκδοσης της απόφασης.
Και φυσικά είναι λίγο ασαφές το γεγονός ότι πρώτα η αίτηση θα λαμβάνει εξουσιοδότηση από το ΥΠΕΚΑ, μετα θα υπάρχει διαβούλευση της Διυπουργικής, μετά θα υπάρχει εισήγηση της αρμόδιας αρχής (ΓΕΔΕ?) και μετά θα υπάρχει τελική απόφαση του Υπ. ΠΕΚΑ.
Πιθανότατα, για την διαδικασία αυτή, η οποία θα καταλήξει το συντομότερο σε θετική απόφαση για κάποια αίτηση μετά την 31/12/2012, άρα σε εκτός ΠτΚ (πρώτη περίοδος εφαρμογής), θα πρέπει να γίνει προσαρμογή της στις αποφάσεις της DOHA, αλλιώς απλά δεν θα εφαρμοστεί με αποτέλεσμα.
Η διαδικασία που προβλέπεται για την έγκριση των δραστηριοτήτων έργων JI κρίνεται ιδιαίτερα πεπλεγμένη και χρονοβόρα. Θα πρέπει να προβλεφθεί μια απλοποιημένη διαδικασία χωρίς πολλά ενδιάμεσα στάδια και με μικρότερους χρόνους υλοποίησης. Δυο φορείς (ένας φορέας εισήγησης – ΓΕΔΕ και ένας φορέας απόφασης – Υπουργός ΠΕΚΑ) θεωρούνται αρκετοί, ενώ ο χρόνος για την έκδοση της απόφασης έγκρισης δε θα πρέπει να ξεπερνά τις δεκαπέντε εργάσιμες ημέρες. Η προώθηση των εν λόγω έργων θα πρέπει να συμβαδίζει με την πολιτική της χώρας για την απλοποίηση των διαδικασιών ώστε να διευκολυνθεί η προσέλκυση επενδύσεων στη χώρα.
ΚΟΙΝΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ Άρθρο 4 και Άρθρο 5
Πρέπει να τροποποιηθεί κατάλληλα η διαδικασία έγκρισης των έργων ώστε να μην είναι αποτρεπτική για τους ενδιαφερόμενους. Προτείνουμε τον περιορισμό των εμπλεκομένων φορέων σε δυο (ΓΕΔΕ, Υπουργός ΠΕΚΑ) και τον περιορισμό του χρόνου έκδοσης της έγκρισης σε τρεις εβδομάδες κατά μέγιστο
ΑΝΤΩΝΗΣ ΖΕΥΓΙΤΗΣ
Water & Waste
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΕΤΑ-ΙΔΕΠ επί του άρθρου 4
Η διαδικασία έγκρισης θα πρέπει να απλοποιηθεί όπως αναφέρεται και στα σχόλια που υποβλήθηκαν επί του άρθρου 5.
ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΟΥ ΠΟΥ ΠΡΟΥΠΟΒΛΗΘΗΚΕ
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Παραθέτω τις παρατηρήσεις της ΗΛΕΚΤΩΡ Ενεργειακών και Περιβαλλοντικών Εφαρμογών Α.Ε. επί του Άρθρου 4 του σχεδίου εγκυκλίου για την έγκριση δραστηριοτήτων έργων σύμφωνα με τα άρθρα 6 και 12 του Πρωτοκόλλου του Κιότο.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ – 1
Παράγραφος 4 “Διαδικασία έγκρισης δραστηριοτήτων έργων JI και CDM”
Σελ. 9, Προτείνουμε την αντικατάσταση της φράσης «Η έγκριση αυτή χορηγείται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής μετά από εισήγηση της αρμόδιας αρχής, κατόπιν σχετικής διαβούλευσης με τη Διυπουργική Επιτροπή για την εμπορία εκπομπών», με τη φράση «Η έγκριση αυτή χορηγείται μετά από εισήγηση της αρμόδιας αρχής (ΓΕΔΕ), με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής, ή άλλων αρμόδιων προσώπων συμπεριλαμβανομένης και της αρμόδιας αρχής». Οι απαιτήσεις για εισήγηση της αρμόδιας αρχής, διαβούλευση Διυπουργικής Επιτροπής και τελική απόφαση από τον Υπουργό ΠΕΚΑ, δημιουργούν ένα αρκετά δύσκαμπτο και χρονοβόρο σχήμα ως προς την αξιολόγηση των έργων. Σε συνδυασμό με τη χρονική συγκυρία θέσης σε διαβούλευση της παρούσας εγκυκλίου, οι αναμενόμενες χρονικές καθυστερήσεις από το προτεινόμενο σχήμα, καθιστούν επί της ουσίας απαγορευτική οποιαδήποτε απόπειρα έγκρισης έργων. Στόχο θα πρέπει να αποτελεί η απλοποίηση της διαδικασίας και όχι η περιπλοκότητα αυτής. Η απλοποίηση των προβλεπόμενων στις Εθνικές Οδηγίες διαδικασιών είναι μια λογική που έχει υιοθετηθεί από τις περισσότερες χώρες που έχουν αναρτήσει Εθνικές Οδηγίες για έργα JI και CDM {Εθνικές Οδηγίες από 1 έως 15 σελίδες και έγκριση των έργων είτε από την αρμόδια αρχή (Focal Point), είτε από τον αρμόδιο Υπουργό μετά από εισήγηση της αρμόδιας αρχής}.
Επίσης,
Σελ. 9, Προτείνουμε την αντικατάσταση της φράσης «Η έγκριση περιλαμβάνει και τη σχετική εξουσιοδότηση συμμετοχής, όπως προβλέπεται στην παρ.1 του άρθρου 7Β της ΚΥΑ 9267/468/2007» με τη φράση «Για τις εγκαταστάσεις που εντάσσονται στο Εθνικό Σχέδιο Κατανομής Δικαιωμάτων Εκπομπών, λαμβάνονται υπόψη οι όροι της ΚΥΑ 9267/468/2007».
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ – 2
Παράγραφος 5 “Μηχανισμός κοινής εφαρμογής (JI)”
Σελ. 10, Προτείνουμε να αφαιρεθεί η φράση «Η χρονική διάρκεια όλων των έργων δε μπορεί να υπερβαίνει την 31η Δεκεμβρίου 2012». Δεδομένου ότι η εν λόγω εγκύκλιος τίθεται σε δημόσια διαβούλευση το Δεκέμβριο 2012, δεν έχει νόημα να τεθεί ο συγκεκριμένος περιοριστικός όρος. Το χρονικό διάστημα των έργων θα πρέπει να αφεθεί ανοιχτό και για τη δεύτερη περίοδο δέσμευσης (2013-2020), αναμένοντας και τα αποτελέσματα επί του συγκεκριμένου θέματος, τόσο των διαβουλεύσεων σε διεθνές επίπεδο όσο και σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η συγκεκριμένη πρόβλεψη καθιστά απαγορευτική την ένταξη έργων τόσο πριν το 2012 (είναι διαδικαστικά αδύνατο να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες εντός Δεκεμβρίου 2012 όταν η εγκύκλιος βρίσκεται ακόμη σε φάση διαβούλευσης), όσο και μετά το 2012, οπότε επί της ουσίας η εν λόγω πρόβλεψη ακυρώνει το σκοπό για τον οποίο εκδόθηκε η υπό διαβούλευση εγκύκλιος.
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Παραθέτω τις παρατηρήσεις της ΗΛΕΚΤΩΡ Ενεργειακών και Περιβαλλοντικών Εφαρμογών Α.Ε. επί του Άρθρου 3 του σχεδίου εγκυκλίου για την έγκριση δραστηριοτήτων έργων σύμφωνα με τα άρθρα 6 και 12 του Πρωτοκόλλου του Κιότο.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ – 1
Παράγραφος 4 “Διαδικασία έγκρισης δραστηριοτήτων έργων JI και CDM”
Σελ. 9, Προτείνουμε την αντικατάσταση της φράσης «Η έγκριση αυτή χορηγείται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής μετά από εισήγηση της αρμόδιας αρχής, κατόπιν σχετικής διαβούλευσης με τη Διυπουργική Επιτροπή για την εμπορία εκπομπών», με τη φράση «Η έγκριση αυτή χορηγείται μετά από εισήγηση της αρμόδιας αρχής (ΓΕΔΕ), με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής, ή άλλων αρμόδιων προσώπων συμπεριλαμβανομένης και της αρμόδιας αρχής». Οι απαιτήσεις για εισήγηση της αρμόδιας αρχής, διαβούλευση Διυπουργικής Επιτροπής και τελική απόφαση από τον Υπουργό ΠΕΚΑ, δημιουργούν ένα αρκετά δύσκαμπτο και χρονοβόρο σχήμα ως προς την αξιολόγηση των έργων. Σε συνδυασμό με τη χρονική συγκυρία θέσης σε διαβούλευση της παρούσας εγκυκλίου, οι αναμενόμενες χρονικές καθυστερήσεις από το προτεινόμενο σχήμα, καθιστούν επί της ουσίας απαγορευτική οποιαδήποτε απόπειρα έγκρισης έργων. Στόχο θα πρέπει να αποτελεί η απλοποίηση της διαδικασίας και όχι η περιπλοκότητα αυτής. Η απλοποίηση των προβλεπόμενων στις Εθνικές Οδηγίες διαδικασιών είναι μια λογική που έχει υιοθετηθεί από τις περισσότερες χώρες που έχουν αναρτήσει Εθνικές Οδηγίες για έργα JI και CDM {Εθνικές Οδηγίες από 1 έως 15 σελίδες και έγκριση των έργων είτε από την αρμόδια αρχή (Focal Point), είτε από τον αρμόδιο Υπουργό μετά από εισήγηση της αρμόδιας αρχής}.
Επίσης,
Σελ. 9, Προτείνουμε την αντικατάσταση της φράσης «Η έγκριση περιλαμβάνει και τη σχετική εξουσιοδότηση συμμετοχής, όπως προβλέπεται στην παρ.1 του άρθρου 7Β της ΚΥΑ 9267/468/2007» με τη φράση «Για τις εγκαταστάσεις που εντάσσονται στο Εθνικό Σχέδιο Κατανομής Δικαιωμάτων Εκπομπών, λαμβάνονται υπόψη οι όροι της ΚΥΑ 9267/468/2007».
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ – 2
Παράγραφος 5 “Μηχανισμός κοινής εφαρμογής (JI)”
Σελ. 10, Προτείνουμε να αφαιρεθεί η φράση «Η χρονική διάρκεια όλων των έργων δε μπορεί να υπερβαίνει την 31η Δεκεμβρίου 2012». Δεδομένου ότι η εν λόγω εγκύκλιος τίθεται σε δημόσια διαβούλευση το Δεκέμβριο 2012, δεν έχει νόημα να τεθεί ο συγκεκριμένος περιοριστικός όρος. Το χρονικό διάστημα των έργων θα πρέπει να αφεθεί ανοιχτό και για τη δεύτερη περίοδο δέσμευσης (2013-2020), αναμένοντας και τα αποτελέσματα επί του συγκεκριμένου θέματος, τόσο των διαβουλεύσεων σε διεθνές επίπεδο όσο και σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η συγκεκριμένη πρόβλεψη καθιστά απαγορευτική την ένταξη έργων τόσο πριν το 2012 (είναι διαδικαστικά αδύνατο να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες εντός Δεκεμβρίου 2012 όταν η εγκύκλιος βρίσκεται ακόμη σε φάση διαβούλευσης), όσο και μετά το 2012, οπότε επί της ουσίας η εν λόγω πρόβλεψη ακυρώνει το σκοπό για τον οποίο εκδόθηκε η υπό διαβούλευση εγκύκλιος.
Οι προθεσμίες όσον αφορά το 2012 είναι πολύ σύντομες , θα πρέπει να δοθεί παράταση
Δεν έχει ξεκαθαρίσει το θέμα του Track I πλήρως και η επιλογή του Track II λόγω χρόνου δεν είναι δυνατή
Πρέπει να γίνει και ένα παράρτημα με τις αποδεκτές δραστηριότητες ΑΠΕ
πχ: βιομάζα , αιολικά, φωτοβολταϊκά. και τα όρια στα οποία θα κινούνται