1. Σε νησιωτικές περιοχές, όπου η στενότητα των χώρων δεν παρέχει τη δυνατότητα τήρησης της απόστασης των χιλίων (1000) μέτρων της παραγράφου 4 του άρθρου 3 του ν.1428/84, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 3 του ν. 2115/1993, ή σε παραμεθόριες περιοχές, όπου υφίσταται επιτακτική ανάγκη εξασφάλισης αδρανών υλικών για την ομαλή λειτουργία της αγοράς και την εκτέλεση δημοσίων έργων, είναι δυνατός ο περιορισμός της απόστασης αυτής, από μέρος ή το σύνολο των ορίων της λατομικής περιοχής, με την σχετική απόφαση καθορισμού της.
2. Για τον περιορισμό της ανωτέρω απόστασης, η επιτροπή της παραγράφου 3 του άρθρου 3 του ν. 1428/84, συνεκτιμά την έκταση της λατομικής περιοχής, τη μορφολογία και το ανάγλυφο του εδάφους, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του πετρώματος που πρόκειται να εξορυχθεί και τον τρόπο εξόρυξης του, καθώς και το μέγεθος και το είδος του γειτνιάζοντος ρυμοτομικού σχεδίου και των κτισμάτων, με σκοπό την ασφάλεια και την υγεία των εργαζομένων, των περιοίκων και των διερχόμενων και την προστασία του περιβάλλοντος.
3. Σε κάθε περίπτωση, ο περιορισμός της ανωτέρω απόστασης καθώς και οι αποστάσεις που προβλέπονται στις διατάξεις των παρ.2, 3, 4 του άρθρου 85 του Κανονισμού Μεταλλευτικών και Λατομικών Εργασιών, από τα όρια της λατομικής περιοχής δεν επιτρέπεται να είναι μικρότερα από τα ελάχιστα προβλεπόμενα από τον συγκεκριμένο κανονισμό για τη χωροθέτηση των εξορυκτικών εργασιών με χρήση εκρηκτικών υλών.
Αρχική Ρυθμίσεις θεμάτων Ανανεώσιμων Πηγών ΕνέργειαςΆρθρο 10: Τροποποίηση της παραγράφου 4 του άρθρου 3 του Ν. 1428/84
Άρθρο 10: Τροποποίηση της παραγράφου 4 του άρθρου 3 του Ν. 1428/84
- 39 ΣχόλιαΆρθρο 01: Θέματα πρόσβασης στα δίκτυα
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 02: Ετήσιο τέλος διατήρησης δικαιώματος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 03: Παράταση άδειας εγκατάστασης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 04: Μεγάλοι ΥΗΣ
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 05: Μεταβολή θέσης εγκατάστασης
- 40 ΣχόλιαΆρθρο 06: Όροι και προϋποθέσεις για εγκατάσταση μικρών Ανεμογεννητριών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 07: Επιμερισμός ειδικού τέλους στους οικιακούς καταναλωτές περιοχών όπου εγκαθίστανται έργα Α.Π.Ε.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 08: Καθορισμός των δικαιωμάτων των συμβολαιογράφων κατά την κατάρτιση των συμβάσεων εκμίσθωσης των δικαιωμάτων έρευνας και διαχείρισης γεωθερμικού δυναμικού και εν γένει δημόσιων μεταλλευτικών χώρων.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 09: Σύνθεση και συγκρότηση επιτροπής καθορισμού λατομικών περιοχών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10: Τροποποίηση της παραγράφου 4 του άρθρου 3 του Ν. 1428/84
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 11: Αρμοδιότητα για εκμίσθωση και εκμετάλλευση λατομείων σε δημόσιες εκτάσεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 12: Ρύθμιση Θεμάτων Ναξίας Σμύριδας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 13: Ρυθμίσεις οικονομικών θεμάτων ΟΤΑ ΚΑΙ ΕΡΤ ΑΕ.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 14: Άδειες εκσκαφής σε αστικό περιβάλλον για έργα κατασκευής και συντήρησης υποδομών φυσικού αερίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15Άρθρο 15
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16: Υπηρεσιακές μετακινήσεις του προσωπικού της ΔΕΗ ΑΕ και των θυγατρικών της.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17Άρθρο 17
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 18
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 19
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20: Έναρξη ισχύοςΆρθρο 20: Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
3 Δεκεμβρίου 2012, 13:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
14 Δεκεμβρίου 2012, 15:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο νόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
3 Σχόλια 146 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Ως υπάλληλλος του Τμήματος Περιβαλλοντικού και Χωρικού Σχεδιασμού της Δ/νσης Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού Αν. Μακ. και Θράκης Α.Δ.Μ.Θ. θα ήθελα να επισημάνω πως για την εφαρμογή της εν λόγω διατάξης θα πρέπει να διευκρινιστούν τα κάτωθι:
1. Εάν παραμεθόρια περιοχή θεωρείται ολόκληρη η Περιφερειακή Ενότητα ή η εδαφική ζώνη παρά τα σύνορα, όπως ορίζεται από τις ιχύουσες διατάξεις.
2.Να καθοριστεί κατώτατο όριο απόστασης της λατομικής περιοχής από οικιστικά σύνολα και αρχαιολογικούς χώρους των παραμεθόριων περιοχών, δεδομένου πως κύρια πηγή όχλησης για τέτοιου είδους δραστηριότητα, εκτός του θορύβου, είναι η σκόνη.
3.Θεωρούμε πως πρώτα θα πρέπει να εξαντλούνται,από την επιτροπή της παραγράφου 3 του άρθρου 3 του ν. 1428/84, όλες οι πιθανότητες εξεύρεσης αδρανών υλικών από άλλες περιοχές και μετά να προτείνει η εν λόγω επιτροπή την μείωση της απόστασης της λατομικής περιοχής από κατοικημένες περιοχές.
4.Να καθοριστεί η ΔιοικητικήΑρχή(Π.Χ.Περιφερειάχης,Γ.Γ.Αποκεντρωμένης
Διοίκησης,Υπουργός )που θα κάνει την διαπίστωση της «επιτακτικής» ανάγκης της παραγράφου -1- για την ομαλή λειτουργία της αγοράς και την εκτέλεση δημοσίων έργων .
Στο σημείο αυτό θέλουμε να επισημάνουμε ότι μέχρι σήμερα δεν έχει καθοριστεί ποιά είναι τα έργα που χαρακτηρίζονται «ειδικά» για την εκτέλεση των οποίων επιτρέπεται η λειτουργια λατομείων αδρανών υλικών εκτός λατομικών περιοχών(παρ. 3 άρθρο 8 του ν.1428/84 όπως αυτό αντικαταστάθηκε από την παρ. 2 του άρθρου 8 του 2115/93).
5.Με δεδομένο ότι σήμερα η εκμετάλλευση λατομείων αδρανών υλικών γίνεται σχεδόν αποκλειστικά με χρήση εκρηκτικών υλών ενώ ο συγκεκριμένος ,στην πράξη,κάθε φορά χρησιμοποιούμενος τρόπος (μεθοδολογία,ποσότητα και είδος εκρηκτικής ύλης κ.α.)μπορεί να είναι διαφορετικός γιαυτό αντί να αποκλειστεί η αδειοδότηση των λατομείων με τον γενικό όρο «χρήση εκρηκτικών» προτείνουμε να εξετάζεται κάθε φορά το είδος ,η μέθοδος,τα αναμενόμενα αποτελέσματα των προτεινόμενων εκρήξεων και αναλόγως να καθορίζονται αποκλειστικές κάθε φορά αποστάσεις.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Πρόταση για τη διαβούλευση του σχεδίου νόμου «Ρυθμίσεις θεμάτων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και άλλες διατάξεις»
Αρθρο 10: Τροποποίηση της παραγράφου 4 του άρθρου 3 του Ν.1428/84.
Η παράγραφος 1 του άρθρου 10 του προς διαβούλευση σχεδίου Νόμου, προτείνεται να διαμορφωθεί ως εξής:
1. Σε νησιωτικές περιοχές, όπου η στενότητα των χώρων δεν παρέχει τη δυνατότητα τήρησης της απόστασης των χιλίων (1000) μέτρων της παραγράφου 4 του άρθρου 3 του ν.1428/84, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 3 του ν.2115/1993, ή σε παραμεθόριες περιοχές όπου υφίσταται επιτακτική ανάγκη εξασφάλισης αδρανών υλικών για την ομαλή λειτουργία της αγοράς και την εκτέλεση δημόσιων έργων,
(αρχή πρότασης) ή σε Περιφερειακές Ενότητες όπου η επιτροπή της παραγράφου 3 του άρθρου 3 του ν.1428/84 μετά το πέρας της σχετικής έρευνας έχει αποφανθεί ότι δεν εντοπίσθηκε στην Περιφερειακή Ενότητα καμία περιοχή που να πληροί τις προυποθέσεις που ορίζει η λατομική νομοθεσία για να καθορισθεί ως λατομική περιοχή, (τέλος πρότασης) είναι δυνατός ο περιορισμός της απόστασης αυτής, από μέρος ή από το σύνολο των ορίων της λατομικής περιοχής, με την σχετική απόφαση καθορισμού της.
Αιτιολογική έκθεση
Στην Περιφερειακή Ενότητα Αχαίας, η παραπάνω αναφερόμενη Επιτροπή καθορισμού λατομικών περιοχών η οποία συγκροτήθηκε το 2007, μετά το πέρας της σχετικής έρευνας και την σύνταξη της αντίστοιχης Έκθεσης, απεφάνθη ότι δεν εντοπίσθηκε καμία περιοχή στην Περιφερειακή Ενότητα που να πληροί τις προυποθέσεις που ορίζει η λατομική νομοθεσία για τον χαρακτηρισμό της ως λατομική περιοχή και στις περισσότερες των περιπτώσεων λόγω μη επαρκούς αποστάσεως ( μικρότερης των 1000 μέτρων) από όρια οικισμών ή μεμονωμένες οικίες. Με δεδομένο ότι στην Περιφερειακή Ενότητα Αχαίας η μοναδική ενεργός καθορισμένη λατομική περιοχή στην τοποθεσία «Μαύρα Βουνά» Αράξου του Δ.Δ. Λαρισσού του Δήμου Δυτικής Αχαίας, αφενός λειτουργεί υπό προυποθέσεις και αφετέρου παύει να λειτουργεί οριστικά την 31 -12-2014 σύμφωνα με το άρθρο 53 του ν.4030/11, η Περιφερειακή Ενότητα θα αντιμετωπίσει σοβαρότατα προβλήματα στην τροφοδοσία της αγοράς με αδρανή υλικά με άμεσες και σοβαρότατες επιπτώσεις στην κατασκευή έργων και γενικά στην ανάπτυξή της, εφόσον εν τω μεταξύ δεν καθορισθούν άλλες λατομικές περιοχές.
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ Δ/ΝΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΚΟΛΛΑΡΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ
Άρθρο 10: Τροποποίηση της παραγράφου 4 του άρθρου 3 του Ν. 1428/84
Στην Ελλάδα της κρίσης και στην διέξοδο προς την ανάπτυξη είναι απαραίτητη η ισονομία
και η εξάλειψη κάθε λογής στρεβλώσεων της Νομοθεσίας.
Κατ αρχήν είναι απαράδεκτο σε Ν/Σ των ΑΠΕ να επεισέρχεται ένα τόσο σοβαρό θέμα που αφορά τα λατομεία αδρανών υλικών ως ένα εμβόλιμο άρθρο .
Δεύτερον ποιος ρώτησε από το ΥΠΕΚΑ τους κατοίκους των νησιωτικών περιοχών ή των παραμεθόριων αν θέλουν λατομεία σε 500 μέτρα, διότι αυτό τελικά θα συμβεί στην πράξη αν αυτό το άρθρο γίνει Νόμος.
Έγινε κάποια ημερίδα ή μια σοβαρή ενημέρωση για ένα θέμα τόσο μείζον και δεν το ξέρουμε; Διότι είναι πιθανό αν βάλουμε τον διαβήτη στα 500 μέτρα θα αφορά όλο τον νομό κάθε τέτοιας περιοχής . Και αν έγινε, αυτό ήταν το συμπέρασμα ;
Δηλαδή ο κάτοικος των Αθηνών ή της Πάτρας έχει πιο μεγάλη αξία και μπορεί να έχει το σπίτι του στα 1000 μέτρα από ένα λατομείο και τα χαχόλια απο τον Έβρο ή την Φλώρινα θα είναι στα 500 μετρά από ένα αντίστοιχο λατομείο ;
Είναι δημοκρατικό αυτό ; Αν προσφύγει ένας κάτοικος για άνιση μεταχείριση του στην δικαιοσύνη θα δικαιωθεί η όχι ? Τι λέει η κοινή λογική;
Επίσης τα νησιά μας είναι ίσως η μόνη διέξοδος ανάπτυξης και φυγής από την κρίση . Θα ήταν φρόνιμο, διότι εκτός των οργανωμένων οικισμών υπάρχουν και διάφορα διάσπαρτα κτίσματα με ξενοδοχεία ενοικιαζόμενα δωμάτια κτλ εκτός οικισμών, η απόσταση αυτή να είναι η διπλασία από την άλλη ηπειρωτική Ελλάδα δηλαδή να είναι τα 2.000 μ από τον οικισμό και όχι τα 500 μέτρα που επιδιώκεται μέσω αυτού του Ν/Σ . Αυτή είναι η ποιότητα ζωής και οι συνθήκες που προσπαθούμε να εδραιώσουμε για τις νέες γενιές ?
Τέλος είναι ανήκουστο ένας νόμος του 1984 να προβλέπει τα 1000 μέτρα ως την ελάχιστη απόσταση των ορίων της λατομικής περιοχής από ένα οικισμό, σε μια εποχή όπου η περιβαλλοντική και κοινωνική ευθύνη και συνείδηση ήταν λιγοστή , και 29 χρόνια μετά να προωθείται ένα άρθρο σε ένα άσχετο Ν/Σ το οποίο επιδιώκει να μειώσει δίχως καμία πραγματική ανάγκη και αιτιολόγηση την ελάχιστη απόσταση λατομείων από κατοικημένες περιοχές.
Αλήθεια ποιος φορέας ή ποια σοβαρή μελέτη συμπέρανε ότι :
α. Σε νησιωτικές περιοχές, υπάρχει στενότητα των χώρων και δεν παρέχεται η δυνατότητα τήρησης της απόστασης των χιλίων (1000) μέτρων &
β. Σε παραμεθόριες περιοχές, υφίσταται επιτακτική ανάγκη εξασφάλισης αδρανών υλικών για την ομαλή λειτουργία της αγοράς και την εκτέλεση δημοσίων έργων και είναι δυνατός ο περιορισμός της απόστασης αυτής ;
Απ όσο γνωρίζουμε όλα τα λατομεία της Ελλάδος υπο-λειτουργούν και έχουν κύκλο εργασιών το 10% των προηγούμενων ετών.
Ποια είναι αυτή η τόσο μεγάλη ανάγκη που φέρνει αυτό το αισχίστου είδους άρθρο ?
Γιατί δεν δημοσιεύουν και την φωτογραφία του ενδιαφερομένου ώστε να μην αισθανόμαστε τουλάχιστον κορόιδα;
Σύλλογος Μηχανικών για την βιώσιμη ανάπτυξη