Το πρώτο εδάφιο και η περίπτωση i της παραγράφου Α.3 του άρθρου 25 του ν. 3468/2006, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
«Α.3. Τα ποσά που αντιστοιχούν στο ειδικό τέλος κατά την παράγραφο Α.1 παρακρατούνται από τη ΛΑΓΗΕ ΑΕ και, για την περίπτωση των Μη Διασυνδεδεμένων Νησιών, από τη ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ και αποδίδονται ως ακολούθως:
(i) Ποσό μέχρι ποσοστού 1% επί της, προ Φ.Π.Α., τιμής πώλησης της ηλεκτρικής ενέργειας από Α.Π.Ε. αποδίδεται στους κατόχους άδειας προμήθειας που προμηθεύουν ηλεκτρική ενέργεια σε οικιακούς καταναλωτές των Δήμων, στους οποίους λειτουργούν σταθμοί Α.Π.Ε., με σκοπό το ανωτέρω ποσό να αποδοθεί στους οικιακούς καταναλωτές μέσω των λογαριασμών κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας. Δικαιούχοι του ανωτέρω ποσού είναι οι οικιακοί καταναλωτές, οι οποίοι βρίσκονται εντός των διοικητικών ορίων της δημοτικής ή, τοπικής κοινότητας του Δήμου, όπου λειτουργούν οι σταθμοί ΑΠΕ και έχουν ενεργή σύνδεση κατά την ημερομηνία εφαρμογής της διαδικασίας που προβλέπεται στην κατωτέρω απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. Το ποσό που αναλογεί σε κάθε δικαιούχο συμψηφίζεται με τις χρεώσεις που περιλαμβάνονται στο λογαριασμό κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας.
Με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής καθορίζονται ο τρόπος προσδιορισμού και επιμερισμού των ανωτέρω ποσών, ο χρόνος εκκαθάρισης, τα ανώτατα όρια καταναλώσεων προς πίστωση των δικαιούχων, η σχετική διαδικασία και κάθε άλλο σχετικό θέμα. Με την ίδια κοινή υπουργική απόφαση μπορεί να προβλέπεται η έκδοση αποφάσεων από τη ΡΑΕ για τον καθορισμό της τεκμαρτής μοναδιαίας πίστωσης για οικιακούς καταναλωτές σε ευρώ ανά μεγαβατώρα, βάσει της μεθοδολογίας που ορίζεται σε αυτήν, καθώς και ο τρόπος διάθεσης τυχόν υπολειπόμενου ποσού που προκύπτει από τη μεθοδολογία επιμερισμού, συμπεριλαμβανομένης και της δυνατότητας διάθεσης στον οικείο Δήμο. .»
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 07: Επιμερισμός ειδικού τέλους στους οικιακούς καταναλωτές περιοχών όπου εγκαθίστανται έργα Α.Π.Ε."
#1 Σχόλιο Από Νίκος Στις 3 Δεκέμβριος, 2012 @ 20:23
Αναφορικά με τα φ/β ειδικού προγράμματος, είναι αδιανόητο τη στιγμή που τα εισοδήματα των μισθωτών και μη μειώνονται, τη στιγμή που το αφορολόγητο όριο έχει πέσει στις 5000 € (και με το νέο φορολογικό νομοσχέδιο, σύμφωνα με τα ΜΜΕ, μηδενίζεται) οι παραγωγοί της συγκεκριμμένης κατηγορίας να παραμένουν αλώβιτοι. Ειδικά όταν υπάρχουν εγκατεστημένα πέραν του ενός στο ίδιο πρόσωπο-ΑΦΜ.
Συνεπώς προτείνω για το ποσό άνω των 5000 €/έτος, ποσό που είναι το αφορολόγητο σήμερα, να φορολογηθεί ώς εισόδημα, προστειθέμενο στα υπόλοιπα εισοδήματα που δηλώνονται στο ΑΦΜ.
#2 Σχόλιο Από Ελευθερία Καμπόλη Στις 10 Δεκέμβριος, 2012 @ 07:51
Το Υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης με τις διατάξεις του π.δ.65/2011 διασπάστηκε στο Υπουργείο Εσωτερικών και το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Εν προκειμένω, εκτιμώ ότι στην κοινή Υπουργική Απόφαση ως συναρμόδιος νοείται ο Υπουργός Εσωτερικών.
#3 Σχόλιο Από ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΜΙΚΡΩΝ ΥΔΡΟΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ (ΕΣΜΥΕ) Στις 12 Δεκέμβριος, 2012 @ 20:03
Πρέπει να επισπευτεί η διαδικασία ώστε επιτέλους να αποδοθεί το ανταποδοτικό τέλος που παρακρατείται εδώ και 2 τουλάχιστον χρόνια από τις ΑΠΕ πλην φωτοβολταϊκών και δεν αποδίδεται στους δικαιούχους οικιακούς καταναλωτές.
#4 Σχόλιο Από Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Γιώργος Δακής Στις 13 Δεκέμβριος, 2012 @ 11:38
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ Κοζάνη 13/12/2012
Αρ. Πρωτ. 109098/3794
Ταχ. Δ/νση : Διοικητήριο Περιοχή ΖΕΠ
Ταχ. Κώδικας : 50100 Κοζάνη ΠΡΟΣ: Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής
Δημόσια Διαβούλευση του ΥΠΕΚΑ επί σχεδίου νόμου «Ρυθμίσεις θεμάτων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (Α.Π.Ε.)
και άλλες διατάξεις».
Τηλέφωνο : 2461052610-3
Fax : 2461052614
Email : [1]
Θέμα: Θέσεις και προτάσεις της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας στο πλαίσιο της Διαβούλευσης του ΥΠΕΚΑ αναφορικά με το σχέδιο νόμου «Ρυθμίσεις θεμάτων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) και άλλες διατάξεις».
Για την Περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας, οι νομοθετικές παρεμβάσεις που αφορούν και άπτονται της εύρυθμης λειτουργίας της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, αποτελούν θέματα ιδιαίτερου ενδιαφέροντος δεδομένου ότι σχετίζονται ευθέως με τον ενεργειακό χαρακτήρα της περιοχή μας.
Ως αιρετή Περιφερειακή Αρχή δεν έχουμε την πρόθεση να εμπλακούμε σε θέματα που αφορούν και ρυθμίζουν την κάθετη επιχειρηματική διάσταση της Ενέργειας. Έχουμε όμως την υποχρέωση να τοποθετηθούμε επί θεμάτων που αφορούν και σχετίζονται με την οριζόντια επίπτωση των ρυθμίσεων για τους πολίτες της Δυτικής Μακεδονίας.
Η εκτεταμένη είσοδος των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) στο εθνικό ενεργειακό μας σύστημα, εκτοπίζει εκ των πραγμάτων τις ακριβότερες θερμικές μονάδες ηλεκτροπαραγωγής και κυρίως, τις μονάδες φυσικού αερίου. Σε καθημερινή σχεδόν βάση, οι ΑΠΕ εκτοπίζουν από την χρηματιστηριακή αγορά τις πλέον ακριβές ηλεκτρικές κιλοβατώρες και κατά συνέπεια, διαμορφώνουν την Οριακή Τιμή του Συστήματος (ΟΤΣ) σε χαμηλότερα επίπεδα. Αυτό μεταφράζεται σε αυξημένα οικονομικά οφέλη για τους Προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά όχι απαραίτητα και για τους τελικούς καταναλωτές. Επί του πρακτέου, το Ειδικό Τέλος ΑΠΕ υπερτιμήθηκε σε σημαντικό βαθμό και μάλιστα σε βάρος των καταναλωτών. Από την άλλη πλευρά όμως, η αυξημένη διείσδυση των ΑΠΕ οδηγεί σε μείωση των συντελεστών χρήσης των θερμικών μονάδων παραγωγής, η οποία σε συνδυασμό με την κλιμακούμενη μείωση της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας, επιβαρύνει σημαντικά τα σταθερά κόστη των συμβατικών μονάδων ηλεκτροπαραγωγής.
Σύμφωνα με σχετικές μελέτες του Εργαστηρίου Ενεργειακής Οικονομίας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ) αλλά και των εθνικών συνδέσμων παραγωγών ΑΠΕ, η διαφορά μεταξύ των συνολικών πληρωμών προς τους παραγωγούς ΑΠΕ και του τιμήματος που καταβάλουν οι Προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας, ανέρχεται ετησίως σε αρκετές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ. Δεκάδες εκατομμύρια ευρώ από τα οποία, δυστυχώς, δεν ωφελούνται οι τελικοί καταναλωτές. Τίθεται επομένως ένα σοβαρό ζήτημα διαχείρισης της οικονομικής αυτής διαφοράς, που συμβατικά θα την αποκαλέσουμε «Όφελος Καταναλωτή».
Αυτών δεδομένων, οι προτάσεις της αιρετής Περιφερειακής Αρχής της Δυτικής Μακεδονίας αναφορικά με την αξιοποίηση του Οφέλους Καταναλωτή είναι συγκεκριμένες:
• Θέσπιση Τέλους ΑΠΕ υπέρ αιρετών Περιφερειών όπου εγκαθίσταται, δεδομένου ότι επηρεάζει το ΑΕΠ της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και στο μέλλον θα δημιουργηθούν αρνητικές εξελίξεις στα συγχρηματοδοτούμενα έργα της Ε.Ε., καθώς και στα ποσοστά του Αναπτυξιακού.
• Θέσπιση Τέλους ΑΠΕ υπέρ των αιρετών Περιφερειών όπου αυτές εγκαθίσταται. Για την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας η ανάπτυξη των ενεργειακών τεχνολογιών και ιδιαιτέρως αυτές των ΑΠΕ, αποτελεί κυρίαρχη στρατηγική και προτεραιότητα. Οι επενδύσεις αυτές όμως, θα οδηγήσουν σε περαιτέρω πλασματική αύξηση του ΑΕΠ της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, με αποτέλεσμα τις αρνητικές εξελίξεις στα συγχρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση έργα και δράσεις, με επιπλέον μείωση των μελλοντικά διαθέσιμων πόρων από τα ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά κονδύλια, καθώς και στα ποσοστά ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας μέσω των αναπτυξιακών νόμων, στοιχεία που επηρεάζουν ακόμη αρνητικότερα την οικονομική ύφεση της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και την αύξηση του εξαιρετικά υψηλού ποσοστού ανεργίας.
• Επιπλέον χρηματοδότηση των τεχνολογιών ΑΠΕ οι οποίες εμφανίζουν υστέρηση διείσδυσης σε εθνικό επίπεδο, όπως για παράδειγμα τα υβριδικά συστήματα ή η γεωθερμία.
• Στήριξη των έργων ΑΠΕ μεγάλης κλίμακας, όπως η εκτεταμένη αξιοποίηση της βιομάζας σε λιγνιτικούς σταθμούς, σύμφωνα με τη διεθνή τάση και πρακτική “coal to biomass” και υπό το φώς της πιεστικής ανάγκης για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2).
• Υποστήριξη των απαραίτητων έργων αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας όπως τα αντλησιοταμιευτικά συστήματα, τα οποία είναι απαραίτητα για την εύρυθμη λειτουργία του ενεργειακού συστήματος και αλλά και της υψηλής διείσδυσης των ΑΠΕ.
• Χρηματοδότηση έργων περιβαλλοντικής αποκατάστασης σε περιοχές που πλήρωσαν και πληρώνουν βαρύ τίμημα για τον εξηλεκτρισμό της Χώρας μας. Βεβαίως και αναφέρομαι στον ενεργειακό άξονα της Δυτικής Μακεδονίας και στη Μεγαλόπολη.
• Στήριξη των εθνικών δομών και υποδομών Έρευνας και Τεχνολογίας στον τομέα της Ενέργειας αλλά και των συναφών ή συμπληρωματικών ερευνητικών πεδίων.
Σε κάθε περίπτωση, το όποιο Όφελος Καταναλωτή, δεν μπορεί να «χάνεται» σε ένα πολύπλοκο, δαιδαλώδες και οριακά διάφανο σύστημα κανόνων, ρυθμίσεων και διατάξεων. Οφείλει να επιστρέφει σε αυτούς που το πληρώνουν από το υστέρημά τους.
Αναφορικά με τις αρμοδιότητες και τις ευθύνες των Περιφερειακών Αρχών σε θέματα ΑΠΕ, οι προτάσεις μας εστιάζονται κυρίως στην αναγκαιότητα αξιολόγησης των έργων ΑΠΕ μέσω ενός κοινού πλαισίου κανόνων και δεικτών. Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις των δυνητικών έργων ΑΠΕ επιβάλλεται να αξιολογούνται από τις κεντρικές, αποκεντρωμένες και περιφερειακές αρχές με βάση κοινούς κώδικες, ευανάγνωστους δείκτες, σε ενιαία βάση και όχι κατά το δοκούν.
Ξεκάθαρες αρμοδιότητες, σαφείς και απλοποιημένες διαδικασίες, συμπληρωματικότητα διοικητικών ευθυνών, ενιαία βάση αξιολόγησης, άμεσες αποφάσεις, μετρήσιμα αποτελέσματα. Αυτά προσδοκά η αγορά, μέσω αυτών θα επωφεληθεί ο Πολίτης.
Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας
Γεώργιος Κ. Δακής
#5 Σχόλιο Από ΕΛΕΤΑΕΝ Στις 14 Δεκέμβριος, 2012 @ 11:46
Από την στιγμή εφαρμογής του ν. 3851/2010, ο αρμόδιος Λειτουργός της Αγοράς παρακρατά, όπως πάντα έκανε, το 3% του τζίρου των αιολικών πάρκων αλλά δεν αποδίδει στους δικαιούχους το παρακρατούμενο ποσό που αντιστοιχεί στους καταναλωτές των περιοχών εγκατάστασης. Και αυτό παρόλο που εδώ και μήνες έχει υπάρξει η σχετική υπουργική απόφαση.
Δεν θέλουμε να πιστέψουμε ότι η πρόφαση είναι το γεγονός ότι, κατά τις φημολογίες, ο Διαχειριστής επικαλείται την απαίτηση για εξαιρετικό φόρτο εργασίας για την εκτέλεση της συγκεκριμένης απόφασης. Δεν μπορούμε να πιστέψουμε ότι είναι δυνατό, την εποχή της πληροφορικής και των υπολογιστών, να θεωρείται φόρτος η εκτέλεση μιας υπολογιστικής ρουτίνας για την κατανομή των προβλεπόμενων ποσών στις περιοχές που είναι όμοροι των κοινοτήτων που διαθέτουν αιολικά πάρκα. Η άλλη πρόφαση που φημολογείται είναι ότι τα ποσά που προκύπτουν για τις όμορες κοινότητες είναι τόσο μικρά που δεν έχουν νόημα.
Ακόμα και εάν τα ανωτέρω έχουν βάση, ακόμα και εάν το ΥΠΕΚΑ θέλει να αλλάξει ξανά (για 2η φορά μέσα σε 2,5 έτη) τη διαδικασία, είναι απαράδεκτο να μην αποδίδονται τα ποσά που ήδη έχουν υπολογισθεί στους πολίτες των κοινοτήτων που διαθέτουν αιολικά πάρκα. Αυτό πρέπει να γίνει άμεσα, ακόμα και εάν δεν αποδοθούν τα αναλογούντα ποσά στις όμορες κοινότητες που δεν διαθέτουν πάρκα. Και μετά την αλλαγή του νόμου, ας γίνει η συμπλήρωση των σχετικών ποσών.
Τα χρήματα αυτά έχουν ήδη πληρωθεί από τα αιολικά πάρκα και ανήκουν κατά το νόμο στους πολίτες των περιοχών που τα φιλοξενούν. Είναι ανήθικο να μην αποδίδονται στους δικαιούχους και μάλιστα εν μέσω οικονομικής κρίσης.