1. Για την εφαρμογή του παρόντος, ως ημερομηνία υπαγωγής νοείται η ημερομηνία καταβολής του σχετικού παραβόλου, ως αυτή παρουσιάζεται δια της ηλεκτρονικής διαδικασίας στο πληροφοριακό σύστημα.
2. Σε περίπτωση που το ποσό του ενιαίου ειδικού προστίμου, μετά την καταβολή του παραβόλου, είναι μικρότερο των τετρακοσίων (400) ευρώ καταβάλλεται εφάπαξ χωρίς έκπτωση εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την υπαγωγή .
3. Το πρόστιμο καταβάλλεται εντός προθεσμίας εξήντα (60) μηνών από την ημερομηνία υπαγωγής
4. Σε περίπτωση εφάπαξ καταβολής, εντός της προθεσμίας της παρ. 2, παρέχεται έκπτωση 25% επί του συνολικού ποσού του προστίμου
5. Σε περίπτωση καταβολής ποσοστού 30% του συνολικού ποσού του προστίμου, εντός προθεσμίας έξι (6) μηνών από την ημερομηνία υπαγωγής, παρέχεται έκπτωση 10%επί του συνολικού ποσού του προστίμου
6. Σε κάθε περίπτωση, ανά χρονική περίοδο έξι (6) μηνών από την ημερομηνία υπαγωγής, καταβάλλεται υποχρεωτικά τουλάχιστον ποσοστό 5% επί του συνολικού ποσού του προστίμου. Σε περίπτωση παρέλευσης της παραπάνω ημερομηνίας προθεσμίας υποχρεωτικής καταβολής το ανεξόφλητο ποσό, του ενιαίου ειδικού προστίμου, προσαυξάνεται κατά 1% για κάθε μήνα καθυστέρησης.
7. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής καθορίζεται η διαδικασία κατάθεσης και απόδοσης του ειδικού προστίμου καθώς και κάθε σχετική λεπτομέρεια.
Άρθρο 21: Καταβολή Ενιαίου Ειδικού Προστίμου – Προθεσμίες.
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 01:Απαγόρευση εμπράγματων δικαιοπραξιών σε ακίνητα με αυθαίρετες κατασκευές ή αυθαίρετες αλλαγές χρήσης
- 96 ΣχόλιαΆρθρο 02:Απαγόρευση υπαγωγής.
- 81 ΣχόλιαΆρθρο 03: Δικαιοπραξίες
- 41 ΣχόλιαΆρθρο 04: Τοπογραφικό Διάγραμμα
- 47 ΣχόλιαΆρθρο 05:Ρυθμίσεις του Ν.Δ/τος 1024/1971 (Α’ 232)
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 06: Ποινές
- 116 ΣχόλιαΆρθρο 07: Απόδειξη Χρόνου Κατασκευής Αυθαιρέτων Κατασκευών.
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 08: Ρύθμιση Αναστολής και εξαίρεσης από κατεδάφιση
- 192 ΣχόλιαΆρθρο 09: Κατηγορίες αυθαιρέτων κατασκευών και χρήσεων.
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 10: Ηλεκτρονική Διαδικασία
- 84 ΣχόλιαΆρθρο 11: Δικαιολογητικά υπαγωγής αυθαίρετης κατασκευής ή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης στις διατάξεις του παρόντος
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 12: Πρόχειρες Αυθαίρετες Κατασκευές
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 13: Αυθαίρετες Κατασκευές και Χρήσεις σε Παραδοσιακό Οικισμό
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 14: Αυθαίρετες κατασκευές σε διατηρητέο κτίριο
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 15: Ρύθμιση αυθαίρετων κτισμάτων σε εξαγορασμένα ακίνητα και σε ακίνητα ιδιοκτησίας του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ)
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 16: Ειδικές περιπτώσεις αυθαιρέτων κατασκευών ακινήτων του Δημοσίου
- 37 ΣχόλιαΆρθρο 17: Μειώσεις Προστίμων σε Ειδικές Ομάδες Πληθυσμού
- 95 ΣχόλιαΆρθρο 18: Γενικές διατάξεις υπολογισμού του ενιαίου ειδικού προστίμου
- 42 ΣχόλιαΆρθρο 19: Ειδικές διατάξεις υπολογισμού του ενιαίου ειδικού προστίμου
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 20: Συμψηφισμός καταβληθέντων προστίμων
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 21: Καταβολή Ενιαίου Ειδικού Προστίμου – Προθεσμίες.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 22:Τιμή Ζώνης
- 82 ΣχόλιαΆρθρο 23: Ειδικές διατάξεις
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 24: Αναστολή Επιβολής Κυρώσεων και Είσπραξης Προστίμων
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 25: Ενέργειες αρμοδίων Υπηρεσιών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 26: Πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης μη δηλούμενων κατασκευών/ χρήσεων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 27: Έντυπη διαδικασία
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 28: Καταληκτική Ημερομηνία Υπαγωγής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29: Εξουσιοδοτικές διατάξειςΆρθρο 29: Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 27 ΣχόλιαΆρθρο 30: Μεταβατικές διατάξεις
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 31: Πολεοδομικός σχεδιασμός και πρόστιμα
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 32: Ειδική Υπηρεσία Κατεδαφίσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33: Απόδοση ειδικού προστίμουΆρθρο 33: Απόδοση ειδικού προστίμου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 34: Δράσεις περιβαλλοντικού ισοζυγίου.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 35: Χωρικό Πεδίο δράσεων περιβαλλοντικού ισοζυγίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 36: Δικαιούχοι Χρηματοδότησης και Διαδικασία Χρηματοδότησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37: Διαδικασία διάθεσης του ενιαίου ειδικού προστίμουΆρθρο 37: Διαδικασία διάθεσης του ενιαίου ειδικού προστίμου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38: Απόδοση του ποσού χρηματοδότησηςΆρθρο 38: Απόδοση του ποσού χρηματοδότησης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 39: Πιλοτική Εφαρμογή.
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
17 Απριλίου 2013, 14:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
28 Απριλίου 2013, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
13 Σχόλια 1225 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Να ληφθεί μέριμνα για τα πολύ μεγάλα ειδικά πρόστιμα με επιμήκυνση της 5ετίας
Π.χ. 60 μήνες για πρόστιμα έως 50.000 και για μεγαλύτερα πρόστιμα να επιμηκύνεται ανάλογα η διάρκεια έως την εξόφληση.
Για την παρ. 5 πρέπει να υπάρχει έκπτωση και γι’ αυτούς που έχουν ήδη εξοφλήσει το 30% και έχουν περάσει 6 μήνες από την προσωρινή υπαγωγή. Αυτό προβλέπεται και αν κωδικοποιηθεί η σημερινή ισχύουσα νομοθεσία αφού η παρ.8 του άρθρου 24 του ν.4014/2011 όπως ισχύει σήμερα μετά τις τροποποιήσεις του Φ.Ε.Κ. 237 (τ. Α’/5-12-2012) και του Ν. 4114/2013 (ΦΕΚ 29/5-2-2013) προβλέπει ότι: Στην παρ.8 του άρθρου 24 του ν.4014/2011 προστίθεται περίπτωση στ ως εξής: «στ. Σε περίπτωση καταβολής ποσοστού 30% του συνολικού ποσού προστίμου έως 31/05/2013 παρέχεται έκπτωση 10% επί του συνολικού ποσού. Οι επόμενες προς εξόφληση δόσεις κατανέμονται αντιστοίχως».
Θα το γράψω και εγώ,γιατί επανάληψη μήτηρ μαθήσεως:
Προβλέπεται πως όταν το ειδικό πρόστιμο μετά την αφαίρεση του παραβόλου είναι μικρότερο από €400 τότε καταβάλλεται εφ’ άπαξ χωρίς έκπτωση. Προσέξτε πόσο παράλογη είναι αυτή η διάταξη η οποία ίσχυε και στον 4014: ας υποθέσουμε πως έχουμε παράβαση για την οποία το οφειλόμενο πρόστιμο είναι €850. Θα πληρωθεί το παράβολο €500 και ακολούθως μετρητοίς τα υπόλοιπα €350. Στην περίπτωση που κάποιος άλλος έχει λίγο μεγαλύτερη παράβαση και το πρόστιμό του υπολογίζεται, ας πούμε €950, τότε θα ενταχθεί στην ρύθμιση με έκπτωση 25% για πληρωμή μετρητοίς και θα πληρώσει πρόστιμο €950Χ75%= €712,50.
Με αυτό τον τρόπο, η μεγαλύτερη παράβαση, μέχρι και 33% χρεώνεται με μικρότερο πρόστιμο.
Προτείνω το αυτονόητο: εφ’ όσον είναι επιθυμητό ας διατηρηθεί το «εφ’ άπαξ» αλλά για λόγους δικαιοσύνης να διαγραφεί το «χωρίς έκπτωση».
Παρ. 2 και 4. : Έχει αντιληφθεί κανείς ότι από τον συνδυασμό είναι των δύο αυτών παραγράφων προκύπτει ότι αν το πρόστιμο που προκύπτει για έναν πολίτη είναι 900€ πληρώνει 900€ ενώ αν προκύπτει 1000€ πληρώνει 750€. Σας φαίνεται λογικό και δίκαιο;
Η έκπτωση θα πρέπει να παραμείνει 20% ή να υπάρξει επιστροφή όσων πλήρωσαν με 20% έκπτωση σε σχέση με το 25% που προβλέπει ο νέος νόμος.Η επιστροφή των χρημάτων θα πρέπει να γίνει άμεσα έτσι ώστε να πειστεί ο κόσμος πως ότι και αν αλλάξει απο εδώ και πέρα δεν θα είναι ζημιωμένοι.Σε διαφορετική περίπτωση όλοι θα περιμένουν πότε θα προκύψει κάτι νεότερο που θα είναι καλύτερο.
Αδικεί κατάφορα τους συνεπείς πολίτες που κατέβαλαν έγκαιρα το πρόστιμο εφάπαξ (σύμφωνα με το άρθρο 24 παρ 8β του Ν. 4014/11 εντός των προβλεπομένων προθεσμιών)και έτυχον έκπτωσης 20% και όχι 25% όπως προβλέπει το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο. Για λόγους ίσης μεταχείρισης και προς αποφυγή ενδεχομένων αδικιών σε βάρος των πολιτών το κράτος δικαίου επιβάλλεται να δώσει το δικαίωμα στους πολίτες που κατέβαλαν το πρόστιμο με έκπτωση 20% να ωφεληθούν και αυτοί της επί πλέον έκπτωσης του 5% με επιστροφή του αναλογούντος χρηματικού ποσού. Σε αντίθετη περίπτωση θα αναγκαστούν οι θιγόμενοι να προσφύγουν στην δικαιοσύνη. Η μη υιοθέτηση της άνω πρότασης θα αποτελεί ΟΝΕΙΔΟΣ για την πολιτκή ηγεσία του ΥΠΕΚΑ.
Η ρύθμιση του άρθρου 21 παρ. 4 ότι σε περίπτωση εφάπαξ καταβολής εντός της προθεσμίας της παρ 2, παρέχεται έκπτωση 25% , επί του συνολικού ποσού του προστίμου , μόνο δεινά μπορεί να επιφέρει διότι το Κράτος για μία ακόμη φορά επιβεβαιώνει τον ευατόν του, τιμωρεί πάλι, όσους έσπευσαν να συμορφωθούν με τον Ν.4014/2011 και θα αποθαρρύνει και πάλι χιλάδες ιδιοκτήτες αυθαιρέτων να μη μπουν στη παρούσα ρύθμιση, αφού δικαίως θα περιμένουν καλύτερη ρύθμιση.
Θα πρέπει εφόσον η Πολιτεία υιοθετήσει την ρύθμιση αυτή , χάριν της ισότητητας των πολιτών, που είναι θεμελιώδης αρχή του Συντάγματος μας, να προβλεφθεί ο τρόπος και η διαδικασία της επιστροφής των χρημάτων για όλους που προέβησαν στην τακτοποίηση του Ν.4014/2011 καιείχαν σε εφάπαξ εξόφληση έκπτωση 20% και όχι 25% όπως τώρα, Ακόμη να προβλεφθεί με σχετική διάταξη η επαναδιόρθωση όλων των τυχόν σφαλμάτων και λαθών που έγιναν με τον Ν.4014/2011 και αφορούν τις τιμές ζώνης εκτός σχεδίου, τους συντελεστές των παραβάσεων και άλλα λάθη από κακή ερμηνεία , ασάφειες και λανθασμένες εκτιμήσεις
του άνωτέρω νόμου.
Θα πρεπει να αποσαφηνιστει ποιες ηδη υποβληθεισες δηλωσεις Ν.4014 θεωρουνται εκκρεμεις.
1.Με πληρωμενο παραβολο αλλα οχι υποβολη τροπου πληρωμης και αρα προστιμο στο συστημα;
2. Αυτες που ειναι σε προσωρινη υπαγωγη;
η επιλογη ή οχι του ιδιοκτητη να επανενταχθει στον νεο Νομο εχει να κανει με την νεα λιστα ή οχι των δικαιολογητικων, αλλα κυριως με τον συμψηφισμο, επανυπολογισμο και πιθανα επιστροφη προστιμων…
Ειναι Συνταγματικο δικαιωμα και μην αμφιβαλλετε, οτι στην κατασταση του ο Ελληνας θα το διεκδικησει.
Η παρ. 5 του άρθρου 21 ισχύει κια για την περίπτωση της παρ.2 του ίδιου άρθρου??
παρ.2, Στις σημερινές συνθήκες τα 400 ευρώ αποτελούν, αν οχι ολόκληρο, μεγάλο μέρος του μισθου πολλών ανθρωπων και πιθανόν και να μην υπάρχει καν μισθός!! Θεωρώ πως θα πρέπει να μπορουν να πληρώσουν σε δόσεις (φυσικά όχι όσες ισχύουν στις υπόλοιπες περιπτώσεις) ή τουλάχιστον να τους δίνεται η δυνατότητα να το εξοφλήσουν εφάπαξ εντός προθεσμίας πχ 4 μηνών.
παρ2> Η συγκεκριμένη διάταξη, από την εμπειρία του 4014, οδηγεί συχνά στο παράδοξο, πρόστιμα που χαίρουν της έκπτωσης να εξοφλούνται σημαντικά μειωμένα, συγκρινόμενα με άλλα, αρχικώς μικρότερα, αλλά «εγκλωβισμένα» στη ζώνη του παράβολο+400€. Να επανεξεταστεί η σκοπιμότητα της χρήσης της.
Θα ήθελα να επισημάνω μια αλλαγή που μπορεί να δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα σε εκκρεμείς δηλώσεις και συγκεκριμένα δηλώσεις που ενώ εκδόθηκε και πληρώθηκε το παράβολο, δεν έχουν προχωρήσει στο επόμενο στάδιο υποβολής και έκδοσης προστίμου λόγω των παρατάσεων, αναμονής αλλαγών,νέου νόμου κτλ.
Σημειώνω ότι μέχρι τώρα προβλεπόταν από την ηλεκτρονική πλατφόρμα διαχείρισης δηλώσεων ότι το αυθαίρετο θεωρείται ενταγμένο στην ρύθμιση μετά την αναβάθμιση της δήλωσης σε «Προσωρινή Υπαγωγή» όταν γίνεται και η επιλογή του τρόπου πληρωμής του προστίμου, χωρίς να δίνεται κάποιος χρονικός περιορισμός πλην της εκάστοτε ημερομηνίας λήξης της προθεσμίας ένταξης στον Νόμο.
Παραθέτω τα ανάλογα αποσπάσματα από το εγχειρίδιο χρήσης της πλατφόρμας:
—————————————————–
«Σε αυτή την κατάσταση (δηλ. Αρχική υποβολή) ΔΕΝ θεωρείται δήλωση. Έχει εκδοθεί η αναφορά για την πληρωμή του Τέλους Υπαγωγής στην Ρύθμιση Αυθαιρέτων την οποία πρέπει να χρησιμοποιήσει ο ιδιοκτήτης για την πρώτη πληρωμή»
«Εφόσον επιβεβαιωθεί ηλεκτρονικά η πληρωμή τους ακριβούς «Τέλους Υπαγωγής στην Ρύθμιση Αυθαιρέτων» η δήλωση αυτόματα καθίσταται έγκυρη και μπορεί να αναβαθμιστεί στην κατάσταση «Προσωρινή Υπαγωγή». Μόνο σε αυτό το στάδιο το αυθαίρετο θεωρείται ενταγμένο στην ρύθμιση μέσα στα χρονικά περιθώρια του Νόμου»
———————————————————-
Η πρόβλεψη της παραγρ. 1 του παρόντος άρθρου (21), για θεώρηση έναρξης προθεσμιών από την ημερομηνία καταβολής του παραβόλου, τι θα σημαίνει για τις παραπάνω εκκρεμείς δηλώσεις;
– Θα μπορούν να ενταχθούν στο νέο νόμο ή θα θεωρούνται εκπρόθεσμες ή ακόμα και άκυρες;
Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη ότι θα μπορεί να υποβληθεί εκ νέου δήλωση με συμψηφισμό του παραβόλου (και χωρίς να μείνει εκκρεμής η πρώτη δήλωση με άγνωστες συνέπειες για τον ιδιοκτήτη και τον μηχανικό!)
– Αν καταστούν με τον νέο νόμο εκπρόθεσμες (έχει περάσει πάνω από εξάμηνο) θα επιβαρυνθούν με μηνιαία προσαύξηση έχοντας χάσει και το δικαίωμα επιλογής της εφάπαξ πληρωμής με έκπτωση;;
Σε κάθε περίπτωση δυσχεραίνεται ή και αποτρέπεται η μετάβαση των παλιών δηλώσεων, που εκκρεμεί η υποβολή του σταδίου «Προσωρινής Υπαγωγής», στο νέο νόμο και απαιτούνται επιπλέον ειδικές προβλέψεις για να επιλυθούν τα τυπικά κωλύματα που προκύπτουν και οι οικονομικές επιβαρύνσεις που μπορεί να επιφέρουν.
Για τους παραπάνω λόγους θεωρώ ότι είναι σκόπιμο και λογικότερο η έναρξη προθεσμιών για τις πληρωμές να συμπίπτει με το 2ο στάδιο υποβολής ως ίσχυε, όταν δηλαδή γίνει η επιλογή του τρόπου εξόφλησης του προστίμου και η έκδοση της αντίστοιχης εντολής πληρωμής.
Θα πρεπει στο ιδιο το νομοσχεδιο να προβλεφθει ο τροπος και η διαδικασια επιστροφης χρηματων σε πολιτες που για λογους που δεν ευθυνονται οι ιδιοι η οι μηχανικοι τους, πληρωσαν μεγαλυτερο προστιμο απο το προβλεπομενο(αλλαγες σε διαταξεις του Ν.4014/2011,τιμες ζωνης εκτος σχεδιου κ.λ.π).Το ιδιο να προβλεφθει και για οσους εξοφλησαν το προστιμο εφαπαξ με εκπτωση 20% η για οσους μεχρι σημερα εχουν πληρωσει ηδη το 30% του προστιμου.Ο τροπος επιστροφης των χρηματων πρεπει να καθορισθει αμεσα διοτι ο κοσμος βλεποντας ενα κρατος αναξιοπιστο δεν πληρωνει αλλες δοσεις η αλλες οικονομικες υποχρεωσεις στο κρατος.