Από την ισχύ του παρόντος νόμου αναστέλλεται η είσπραξη και η επιβολή κάθε κύρωσης, για το χρονικό διάστημα που προβλέπεται στον παρόντα νόμο, ή και επέρχεται οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση, αναλόγως της κατηγορίας της αυθαίρετης κατασκευής, μετά την καταβολή του ενιαίου ειδικού προστίμου, το ύψος και ο τρόπος καταβολής του οποίου καθορίζεται στον παρόντα νόμο. Η αναστολή ή και η εξαίρεση από την κατεδάφιση, κατά τις διατάξεις του παρόντος, ισχύει για κτίρια των οποίων έχει ολοκληρωθεί ο φέρων οργανισμός και για χρήσεις που έχουν εγκατασταθεί, μέχρι 28.7.2011 καθ’ υπέρβαση είτε των διατάξεων του ν.1577/1985 (Α’210), είτε της οικοδομικής άδειας, είτε των όρων ή περιορισμών δόμησης του ακινήτου είτε χωρίς οικοδομική άδεια και εφόσον η χρήση τους δεν απαγορεύεται από τις πολεοδομικές διατάξεις για τις χρήσεις γης που ισχύουν στην περιοχή του ακινήτου κατά την παρ. 1 του άρθρου 51 του ν.4030/2011 (Α’249) ή δεν απαγορευόταν κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής άδειας ή κατά το χρόνο κατασκευής ή εγκατάστασης της αυθαίρετης χρήσης. Θεωρείται ότι η χρήση δεν απαγορευόταν κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής άδειας εφόσον κατά τις κείμενες διατάξεις νομίμως χορηγήθηκε άδεια κατά παρέκκλιση της χρήσης γης της περιοχής.
Η με οποιονδήποτε τρόπο μεταβολή των χρήσεων γης δεν επιδρά στο κύρος της υπαγωγής, σύμφωνα με τα προηγούμενα εδάφια.
Άρθρο 08: Ρύθμιση Αναστολής και εξαίρεσης από κατεδάφιση
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 01:Απαγόρευση εμπράγματων δικαιοπραξιών σε ακίνητα με αυθαίρετες κατασκευές ή αυθαίρετες αλλαγές χρήσης
- 96 ΣχόλιαΆρθρο 02:Απαγόρευση υπαγωγής.
- 81 ΣχόλιαΆρθρο 03: Δικαιοπραξίες
- 41 ΣχόλιαΆρθρο 04: Τοπογραφικό Διάγραμμα
- 47 ΣχόλιαΆρθρο 05:Ρυθμίσεις του Ν.Δ/τος 1024/1971 (Α’ 232)
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 06: Ποινές
- 116 ΣχόλιαΆρθρο 07: Απόδειξη Χρόνου Κατασκευής Αυθαιρέτων Κατασκευών.
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 08: Ρύθμιση Αναστολής και εξαίρεσης από κατεδάφιση
- 192 ΣχόλιαΆρθρο 09: Κατηγορίες αυθαιρέτων κατασκευών και χρήσεων.
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 10: Ηλεκτρονική Διαδικασία
- 84 ΣχόλιαΆρθρο 11: Δικαιολογητικά υπαγωγής αυθαίρετης κατασκευής ή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης στις διατάξεις του παρόντος
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 12: Πρόχειρες Αυθαίρετες Κατασκευές
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 13: Αυθαίρετες Κατασκευές και Χρήσεις σε Παραδοσιακό Οικισμό
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 14: Αυθαίρετες κατασκευές σε διατηρητέο κτίριο
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 15: Ρύθμιση αυθαίρετων κτισμάτων σε εξαγορασμένα ακίνητα και σε ακίνητα ιδιοκτησίας του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ)
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 16: Ειδικές περιπτώσεις αυθαιρέτων κατασκευών ακινήτων του Δημοσίου
- 37 ΣχόλιαΆρθρο 17: Μειώσεις Προστίμων σε Ειδικές Ομάδες Πληθυσμού
- 95 ΣχόλιαΆρθρο 18: Γενικές διατάξεις υπολογισμού του ενιαίου ειδικού προστίμου
- 42 ΣχόλιαΆρθρο 19: Ειδικές διατάξεις υπολογισμού του ενιαίου ειδικού προστίμου
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 20: Συμψηφισμός καταβληθέντων προστίμων
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 21: Καταβολή Ενιαίου Ειδικού Προστίμου – Προθεσμίες.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 22:Τιμή Ζώνης
- 82 ΣχόλιαΆρθρο 23: Ειδικές διατάξεις
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 24: Αναστολή Επιβολής Κυρώσεων και Είσπραξης Προστίμων
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 25: Ενέργειες αρμοδίων Υπηρεσιών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 26: Πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης μη δηλούμενων κατασκευών/ χρήσεων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 27: Έντυπη διαδικασία
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 28: Καταληκτική Ημερομηνία Υπαγωγής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29: Εξουσιοδοτικές διατάξειςΆρθρο 29: Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 27 ΣχόλιαΆρθρο 30: Μεταβατικές διατάξεις
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 31: Πολεοδομικός σχεδιασμός και πρόστιμα
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 32: Ειδική Υπηρεσία Κατεδαφίσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33: Απόδοση ειδικού προστίμουΆρθρο 33: Απόδοση ειδικού προστίμου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 34: Δράσεις περιβαλλοντικού ισοζυγίου.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 35: Χωρικό Πεδίο δράσεων περιβαλλοντικού ισοζυγίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 36: Δικαιούχοι Χρηματοδότησης και Διαδικασία Χρηματοδότησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37: Διαδικασία διάθεσης του ενιαίου ειδικού προστίμουΆρθρο 37: Διαδικασία διάθεσης του ενιαίου ειδικού προστίμου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38: Απόδοση του ποσού χρηματοδότησηςΆρθρο 38: Απόδοση του ποσού χρηματοδότησης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 39: Πιλοτική Εφαρμογή.
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
17 Απριλίου 2013, 14:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
28 Απριλίου 2013, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
24 Σχόλια 1225 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Η ρύθμιση του ν. 4014/2011 που επαναλαμβάνεται και στο παρόν νομοσχέδιο σχετικά με το περιορισμένο χρονικό διάστημα κατά το οποίο ισχύει η αναστολή προστίμων και η εξαίρεση από την κατεδάφιση, έχει αποτρέψει την πλειοψηφία των ενδιαφερομένων από το να υπαχθούν στις σχετικές διατάξεις, φοβούμενοι ότι μετά την παρέλευση του πεπερασμένου αυτού χρονικού διαστήματος και δεδομένου ότι θα έχουν ήδη δηλώσει τις αυθαίρετες κατασκευές των ακινήτων τους, θα βρεθούν αντιμέτωποι με νέα πρόσιμα, κυρώσεις και ποινές.
Για τον λόγο αυτό και δεδομένου ότι υπό τις παρούσες οικονομικές περιστάσεις και ανάγκες έχει πλέον οριμάσει επαρκώς η ιδέα μίας οριστικής τακτοποίησης θα πρέπει πλέον να αναφερθεί ρητά ότι οι αυθαίρετες κατασκευές που θα υπαχθούν στις ρυθμίσεις του νόμου θα θεωρούνται «νομίμως υφιστάμενες» και θα εξαιρούνται οριστικώς της κατεδάφισης, σύμφωνα και με τις ανάλογες ρυθμίσεις που έχουν εφαρμοστεί και από προγενέστερους νόμους συμπεριλαμβανομένου του 1337/1983.
Θα πρέπει να διευκρινιστεί πως :
Η με οποιονδήποτε τρόπο μεταβολή των χρήσεων γης δεν επιδρά στο κύρος της υπαγωγής αλλά Η αναστολή ή και η εξαίρεση από την κατεδάφιση, κατά τις διατάξεις του παρόντος, ισχύει για κτίρια των οποίων έχει ολοκληρωθεί ο φέρων οργανισμός και για χρήσεις που έχουν εγκατασταθεί, μέχρι 28.7.2011 καθ’ υπέρβαση είτε των διατάξεων του ν.1577/1985 (Α’210), είτε της οικοδομικής άδειας, είτε των όρων ή περιορισμών δόμησης του ακινήτου είτε χωρίς οικοδομική άδεια και εφόσον η χρήση τους δεν απαγορεύεται από τις πολεοδομικές διατάξεις για τις χρήσεις γης που ισχύουν στην περιοχή του ακινήτου κατά την παρ. 1 του άρθρου 51 του ν.4030/2011 (Α’249) ή δεν απαγορευόταν κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής άδειας ή κατά το χρόνο κατασκευής ή εγκατάστασης της αυθαίρετης χρήσης.
Βρίσκομαι όμηρος απόφασης του ΣΥΠΟΘΑ ΚΑΒΑΛΑΣ(σε εξ αδιαιρέτου αγροτεμάχιο στην παραλία ΟΦΡΥΝΙΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ σε εκτός σχεδίου ενώ έχω κάνει υπαγωγή στον Ν4014/2011 μου ζητάει υπεύθυνες δηλώσεις συνιδιοκτητών ότι μου επιτρέπουν την υπαγωγή στον νόμο ενώ εγώ δεν μπορώ να προσκομίσω).Νομίζω ότι δικαιούμαι αναστολής και εξαίρεσης από τα πρόστιμα της έκθεσης αυτοψίας της πολεοδομίας.Αναφέρω ότι σε περιπτώσεις που δεν έγιναν καταγγελίες συνιδιοκτητών οι ιδιοκτήτες αυθαιρέτων δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα υπαγωγής στον 4014/2011.Είναι αυτό δίκαιο;Και γιατί τα ΣΥΠΟΘΑ σε ένα καθαρά πολεοδομικό θέμα να είναι αρμόδια για τέτοιου είδους αποφάσεις;Eυχαριστώ.
ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΚΛΗΘΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΕΙΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ Η ΕΠΙΒΟΛΗ ΠΡΟΣΤΙΜΩΝ,ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΔΑΣΙΚΩΝ ΧΑΡΤΩΝ,ΒΑΣΕΙ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ 3889/2010
ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ ΑΝΑΣΤΕΛΟΝΤΑΙ:ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΕΙΣ,ΕΠΙΒΟΛΗ ΠΡΟΣΤΙΜΩΝ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΚΑΙ ΚΥΡΩΣΗ ΤΩΝ ΔΑΣΙΚΩΝ ΧΑΡΤΩΝ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΑΠΟΠΕΡΑΤΩΣΗ ΤΟΥ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ.ΜΕΤΑ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΣΤΟΝ ΠΑΓΚΟ ΤΟΥ. ΜΗΝ ΚΡΑΤΑΤΕ ΟΜΗΡΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΜΕ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ…..
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΑΛΛΑΓΗ ΑΡΘΡΟΥ 8
(Δεύτερο εδάφιο 1ης παραγράφου)
Ώστε να ενταχθούν περιπτώσεις χρήσεων που δεν απαγορεύονται από το άρθρο 2 και είναι περιβαλλοντικά ηπιότερες από τις ισχύουσες.
*******************************************************************
Η αναστολή ή και η εξαίρεση από την κατεδάφιση, κατά τις διατάξεις του παρόντος, ισχύει για κτίρια των οποίων έχει ολοκληρωθεί ο φέρων οργανισμός και για χρήσεις που έχουν εγκατασταθεί, μέχρι 28.7.2011 καθ’ υπέρβαση είτε των διατάξεων του ν.1577/1985 (Α’210), είτε της οικοδομικής άδειας, είτε των όρων ή περιορισμών δόμησης του ακινήτου είτε χωρίς οικοδομική άδεια και εφόσον η χρήση τους ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΔΥΣΜΕΝΕΣΤΕΡΗ ΑΠΟ τις χρήσεις γης που ισχύουν στην περιοχή του ακινήτου κατά την παρ. 1 του άρθρου 51 του ν.4030/2011 (Α’249) ή ΙΣΧΥΑΝ κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής άδειας ή κατά το χρόνο κατασκευής ή εγκατάστασης της αυθαίρετης χρήσης, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ Β) ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 1 ΤΟΥ Π.Δ. 23.2.1987 (Δ’166) ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕΩΝ ΥΠΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 2.
*****************************************************************
Υποβάλλουμε αιτιολογημένες προτάσεις που δίνουν τη δυνατότητα υπαγωγής στο παρόν νομοσχέδιο περισσοτέρων αυθαιρέτων και αυθαιρεσιών, ώστε να καταστεί δυνατή στη πράξη η επίτευξη του οριστικού τέλους των αυθαιρεσιών στα ακίνητα, που πιστεύουμε ότι πρέπει να είναι ο κύριος σκοπός έκδοσης του νόμου.
Για να γίνει αυτό, ο νόμος πρέπει να διέπεται από σαφείς κανόνες δικαίου, τόσο για την προστασία του δημοσίου συμφέροντος και του περιβάλλοντος, που επιτυγχάνεται επαρκώς πιστεύουμε με τις διατάξεις του άρθρου 2, όσο και της προστασίας της ακίνητης περιουσίας από τυχόν αυθαίρετες ή αναιτιολόγητες αποφάσεις τοπικών φορέων (π.χ. Π.Δ. 630/1985). Η εφαρμογή των διατάξεων περί «απαγόρευσης εμπράγματων δικαιοπραξιών επί ακινήτων με αυθαιρεσίες» δεν πρέπει να αφήσει εκτός ρύθμισης καμία περίπτωση που δεν εμπίπτει στις απαγορευτικές διατάξεις του άρθρου 2.
Πιστεύουμε ότι το άρθρο 8 θα πρέπει να υποστεί βελτιώσεις: αφ’ ενός ως προς το χρονικό περιορισμό αλλαγής χρήσεων γης που θέτει, ειδικά στην περίπτωση ύπαρξης οικοδομικής άδειας ή μικρής κλίμακας αυθαιρεσιών, και αφ’ ετέρου γιατί με την προσθήκη και άλλων προϋποθέσεων πλην των αναφερόμενων στο άρθρο 2, οι οποίες συντελούν στη μη δυνατότητα υπαγωγής περιπτώσεων αλλαγής χρήσεων γης (έστω και αν εφαρμόζεται από την ημερομηνία δημοσίευσης της αλλαγής), ο νόμος καθίσταται αναποτελεσματικός ως προς την έκταση εφαρμογής του, ειδικά μάλιστα όταν πρόκειται για κατοικίες.
Ο προαναφερόμενος χρονικός προσδιορισμός έχει νόημα μόνο για τις περιπτώσεις του άρθρου 2, όπου πολύ σωστά αναφέρεται. Όσον αφορά το άρθρο 8, τι εξυπηρετεί επί της ουσίας ο διαχωρισμός δύο κατοικιών, που βρίσκονται στην ίδια περιοχή (η μία δίπλα στην άλλη) και η μία κατασκευάστηκε πριν την ημερομηνία αλλαγής χρήσεων γης στην περιοχή και η άλλη μετά; Τι εξυπηρετεί επί της ουσίας ο διαχωρισμός στην ίδια κατοικία, τμήματος που κατασκευάστηκε με οικοδομική άδεια ή είχε νομιμοποιηθεί με τις διατάξεις του ν. 1337/83 πριν την ημερομηνία αλλαγής χρήσεων γης στην περιοχή και τμήματος που κατασκευάστηκε στην προϋπάρχουσα κύρια δόμηση μετά την αλλαγή χρήσεων γης ως προσθήκη (δωμάτιο, σοφίτα, υπόγειο, αποθήκη, γκαράζ, δεξαμενή κ.α.); Αυτές οι περιπτώσεις μπορεί να προϋπάρχουν 20 ή και 25 χρόνια πριν την έκδοση του παρόντος νόμου και έχουν πλέον ενσωματωθεί στην λειτουργία της περιοχής.
Ο αποκλεισμός τέτοιων περιπτώσεων, πέρα από αδικίες, δημιουργεί και τις προϋποθέσεις ώθησης των πολιτών σε «ψευδείς δηλώσεις χρονικής κατασκευής», κυρίως για να μην υποστούν τις συνέπειες <της απαγόρευσης των εμπραγμάτων δικαιοπραξιών επί των ακίνητων τους, τα οποία είναι οι κόποι μιας ζωής ή μπορεί να αποτελούν και την πρώτη κατοικία τους!
Για όλους τους ανωτέρω λόγους και για πολλούς άλλους που μπορούμε να αναλύσουμε σε συζήτηση μαζί σας, ζητούμε η απαγόρευση στην περίπτωση αλλαγής χρήσεων γης να μην ισχύει στην περίπτωση κατοικιών, παρά μόνο αν η περιοχή υπάγεται και στις απαγορευτικές διατάξεις του άρθρου 2.
Αυτή η τροπολογία, πέρα από ότι θα αποδείκνυε ότι η πολιτεία μπορεί με αίσθημα δικαίου να εξυπηρετήσει την ουσία του νόμου αίροντας τυχόν αδικίες, θα έδινε και σοβαρή ώθηση υπαγωγής στις διατάξεις του νόμου, καθώς δίνει την ευκαιρία τακτοποίησης περισσοτέρων αυθαιρεσιών, χωρίς αυτές να προκαλούν περιβαλλοντική επιβάρυνση καθ’ όσον δεν εμπίπτουν στις απαγορευτικές διατάξεις του άρθρου 2 του παρόντος και ειδικά στο άρθρο 19 του νόμου 1650/86, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 5 του ν.3937/2011.
Οι πολίτες δε, βλέποντας ότι ο νόμος δεν αποτελεί ένα ακόμη εύκολο εισπρακτικό μέτρο αλλά εκφράζει την βούληση της πολιτείας να δώσει τέλος στην αυθαιρεσία από οποιονδήποτε και αν προέρχεται, αντιμετωπίζοντας με υπευθυνότητα και αίσθημα δικαιοσύνης κάθε περίπτωση, θα στήριζαν την προσπάθεια που καταβάλλεται, ώστε η δυνατότητα οριστικής λύσης του προβλήματος των αυθαιρέτων να μην πάει χαμένη. Τώρα δίνεται η ευκαιρία ώστε να θεσμοθετηθούν δίκαιοι και αποτελεσματικοί κανόνες οικιστικού και περιβαλλοντικού σχεδιασμού.
Διάβασα τοποθετήσεις και βρίσκω ότι είναι λογικό σε περιοχές που δεν εμπίπτουν στις απαγορευτικές διατάξεις ρου αρθ. 2 του παρόντος να μπορεί να ταχτοποιηθεί οποιαδήποτε αυθαιρεσία έχει γίνει αρκεί να έχει υλοποιηθεί αυτή μέχρι 28/07/2011 .Είναι αδιανόητο μια κατοικία που έγινε πριν την ημερομηνία αλλαγή χρήσεων γης να μπορεί να ταχτοποιηθεί ,ενώ μια άλλη που έγινε μια μέρα μετά την αλλαγή χρήσεων γης να μην μπορεί να ταχτοποιηθεί, καιτι έχουν περάσει τα ιδία χρόνια και για τις δυο . Πρέπει να επιληφθείτε του θέματος αφενός για να μην ταλαιπωρούνται οι άνθρωποι και αφ ετέρου η πολιτεία να έχει περισσότερες δηλώσεις-έσοδα .Άλλωστε αυτές οι περιπτώσεις ,όπως καταλαβαίνω, δεν έχουν περεταίρω περιβαλλοντικές επιπτώσεις καθ όσον η λειτουργιά τους είναι ταυτόχρονη και ταυτόσημη
Πιστεύω πως πρέπει να ανακληθούν οι καταδαφίσεις, καθώς και η επιβολή προστίμων, μέχρι την ανάρτηση των δασικών χαρτών, βάσει του νόμου 3889/2010.
Οι άδειες που χορηγήθηκαν κατά παρέκκλιση της χρήσης γης της περιοχής είναι οι άδειες που χορηγήθηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 26 του ν. 2831/00 » Μεταβατικές διατάξεις » .Θα πρέπει να αναγραφεί για να μην απαιτείται εγκύκλιος.
Σε κτίσμα με οικοδομική άδεια 1981 κατασκευάστηκε ένα γκαράζ και μια αποθήκη το 1990, σε περιοχή που δεν ανήκει σε καμιά από τις εξαιρέσεις του άρθρου 2 αλλά υπάρχει αλλαγή χρήσης γης με το Π.Δ 630/85. Στο άρθρο 24 του ν. 4014/11 η αλλαγή χρήσεων γης ίσχυε εφόσον η περιοχή ήταν στις εξαιρέσεις του άρθρου 23 (αντίστοιχο του αρθ 2 του παρόντος ).Τώρα γιατί το αλλάζεται; Είναι δυνατόν να μην μπορούν να δολωθούν τέτοιες παραβάσεις; Πως περιμένετε να δηλωθούν τέτοιες τυχόν αυθαιρεσίες; Μπορεί να γίνει επίκληση της αδείας;
Ελπίζω στις διευκρινιστικές σας απαντήσεις
Κτίσμα νομιμοποιημένο με τον ν. 1337/83 έχει μια επί πλέον αυθαιρεσία (ένα δωμάτιο )σε περιοχή με αλλαγή χρήσεων γης. Η αυθαιρεσία έγινε μετά την αλλαγή. .Tακτοποιείται με το αρθρ. 24 του ν. 4014/11 καθόσον η περιοχή δεν ανήκει στις εξαιρέσεις αρθρ 23 παρ 3; Αντίστοιχο του αρθρου23 του ν. 4014/11,είναι το αρθρ 2 του παρόντος και του αρθ. 24, το άρθρο 8 του παρόντος . Δύναται να ταχτοποιηθεί και με το παρόν νομοσχέδιο ;Διευκρινίστετο.! Μπορεί να επικαλεστώ την νομιμοποίηση του ν. 1337/83;
Παρακαλώ για την απάντηση σας.
Σε κτίσμα με οικοδομική άδεια 1981 κατασκευάστηκε ένα γκαράζ και μια αποθήκη το 1990, σε περιοχή που δεν ανήκει σε καμιά από τις εξαιρέσεις του άρθρου 2 αλλά υπάρχει αλλαγή χρήσης γης με το Π.Δ 630/85. Στο άρθρο 24 του ν. 4014/11 η αλλαγή χρήσεων γης ίσχυε εφόσον η περιοχή ήταν στις εξαιρέσεις του άρθρου 23 (αντίστοιχο του αρθ 2 του παρόντος ).Τώρα γιατί το αλλάζεται; Είναι δυνατόν να μην μπορούν να δολωθούν τέτοιες παραβάσεις; Πως περιμένετε να δηλωθούν τέτοιες τυχόν αυθαιρεσίες; Μπορεί να γίνει επίκληση της αδείας;
Αναμένω την απάντησή σας στα ανωτέρω.
ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΑΝ ΟΧΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΝΑ ΑΝΑΚΛΗΘΟΥΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΕΙΣ ΚΑΘΩΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΙ ΠΑΥΣΗ ΕΠΙΒΟΛΗΣ ΠΡΟΣΤΙΜΩΝ, ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΩΝ ΔΑΣΙΚΩΝ ΧΑΡΤΩΝ,ΒΑΣΕΙ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ 3889 / 2010, ΚΑΙ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΣΚΕΦΤΟΥΝ ΠΙΟ ΣΦΑΙΡΙΚΑ ΚΑΙ ΠΙΟ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΛΥΣΗ ΣΕ ΟΛΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΑ ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ,ΤΑ ΔΑΣΙΚΑ ΚΑΙ ΜΗ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΓΗΣ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΑΙΓΙΑΛΟΥ.
Στο άρθρο 8, αναγράφεται ότι, η αναστολή ή και εξαίρεση από κατεδάφιση ισχύει για κτίρια που έχει ολοκληρωθεί ο φέρων οργανισμός και για χρήσεις που εχουν εγκατασταθεί έως 28-07-2011.
1. Σε ημιτελή κτίρια δεν μπορεί και να έχει εγκατασταθεί η χρήση.
2. Θα πρέπει να διευκρινισθεί αν σε κάποιο κτίριο ημιτελές (π.χ. έχει ολοκληρωθεί μόνο ο φέροντας οργανισμός) στο οποίο δεν έχει εγκατασταθεί χρήση, θα πρέπει να θεωρηθεί η κύρια χρήση της αδειας ως χρήση της αυθαιρεσίας, ή θα υπάρχει δυνατότητα να θεωρηθεί άλλη κύρια επιτρεπόμενη χρήση, ως χρήση της αυθαιρεσίας και να πληρωθούν για την άλλη χρήση αυτή τα απαιτούμενα πρόστιμα-παράβολα κλπ;
3. Επίσης πρόβλημα δημιουργείται και σε περίπτωση κτίσματος με κύρια χρήσης και χώρους βοηθητικής χρήσης, π.χ. ημιτελούς, μονοκατοικίας με Υπόγεια αποθήκη σύμφωνα με την άδεια, με υπερβάσεις επιφανείας στο Υπόγειο, ή με κατασκευασμένο δεύτερο Υπόγειο κάτω από το νόμιμο. Οι υπερβάσεις με ποιά χρήση θα μπορούν να δηλωθούν καθώς δεν υφίσταται εγκατεστημένη χρήση; Ως κατοικία ή ως αποθήκη;
ΕΞΩΡΑΊΣΤΙΚΟΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ «ΒΑΜΒΑΚΙΕΣ« ΠΙΣΣΙΩΝ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ
ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΟΤΙ , ΓΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΟΠΩΣ Η ΔΙΚΙΑ ΜΑΣ ( ΑΝΑΔΑΣΩΤΕΟΣ ΟΙΚΙΣΜΟΣ ΟΠΟΥ ΟΜΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΥΚΤΙΟ ΡΕΥΜΑΤΟΣ-ΝΕΡΟΥ ΚΑΙ ΤΗΛΕΦΩΝΟΥ ) ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΚΛΗΘΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΕΙΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ , ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΩΝ ΔΑΣΙΚΩΝ ΧΑΡΤΩΝ .
Κατά γενική αρχή τού Διοικητικού δικαίου, οι διοικητικές πράξεις ισχύουν και παράγουν έννομα αποτελέσματα, εφόσον δεν ανακληθούν, καταργηθούν ή ακυρωθούν δικαστικά. Επί νομίμως εκδοθείσης αδείας κατασκευής κατοικιών σε περιοχή που πολεοδομήθηκε με β/δ, έπαυσαν οι οικοδομικές έργασίες λόγω σήματος διακοπής εργασιών, λίγο χρόνο μετά την έκδοσή της, διότι στην εν λόγω περιοχή, προσεβλήθησαν με αιτήσεις ακυρώσεως ενώπιον του ΣτΕ, από όργάνωση οικολόγων, μερικές παλαιότερες οικοδομικές άδειες. Στις αποφάσεις που εξέδοκε το ΣτΕ, το β/δ της πολεοδόμησης ελέγχθηκε παρεπιπτόντως από την ολομέλειά του, πλην όμως δεν ανακλήθηκε και επομένως εξακολουθεί να ισχύει και να παράγει έννομα αποτελέσματα. Κατά τα προεκτεθέντα, η συνέχιση τών οίκοδομικών έργασιών πλέον, δεν προσκρούει ούτε σε κανόνα δικαίου, ούτε σε Νόμο, ούτε σε δικαστική απόφαση, όπότε τίθεται ο εύλογος προβληματισμός περί της άνευ αιτίας συνεχίσεως της ισχύος της διακοπής των οικοδομικών εργασιών για την αποπεράτωση των οικοδομών της περιοχής, που δεν συνδέονται με το ακυρωτικό αποτέλεσμα των αποφάσεων του ΣτΕ. Φρονώ οτι οι περιπτώσεις αυτές θα πρέπει να αντιμετωπισθούν ώστε να δοθεί τέλος στα πολεοδομικά αδιέξοδα.
Με την παρούσα θα ήθελα να επισημάνω ένα θέμα που αφορά τακτοποίηση αυθαίρετων κατασκευών όπου η χρήση τους δεν είναι συμβατή με την χρήση γης της περιοχής. Όπως όλοι γνωρίζουμε μεγάλο μέρος των ΖΟΕ χρήζουν τροποποίησης και δυστυχώς μέχρι σήμερα όσες προσπάθειες έχουν γίνει λόγο του θεσμικού πλαισίου που τις διέπει δεν έχουν τελεσφορήσει. Η πρόταση που θέλουμε να παραθέσουμε στην φάση της διαβούλευσης του παρόντος νομοσχεδίου αφορά την τροποποίηση του άρθρου 8 και είναι η ακόλουθη.
1. Όσες αυθαίρετες κατασκευές δεν είναι συμβατές με την χρήση γης της περιοχής να μπορούν να ταχτοποιηθούν για ένα χρονικό διάστημα τέτοιο, μέχρι οι κατά τόπους ΟΤΑ να ολοκληρώσουν τα νέα ΓΠΣ. Αυτό το χρονικό διάστημα θα είναι μεταξύ πέντε και δέκα ετών.
2. Κατά την εκπόνηση των νέων ΓΠΣ όσες κατασκευές συμπεριλαμβάνονται στις νέες χρήσεις θα μπορούν να παραμείνουν και να ταχτοποιηθούν για 30 χρόνια όπως προβλέπει το παρών νομοσχέδιο. Για όσες κατασκευές η χρήση τους δεν θα είναι συμβατή θα πρέπει στα νέα ΓΠΣ να προβλέπεται για κάθε μία από αυτές που θα πρέπει να μετεγκατασταθούν. Στην σθνέχεια θα δίνεται ένα χρονικό διάστημα μετεγκατάστασης και πέραν αυτού θα κατεδαφίζονται.
Στην Κεφαλονιά οι περισσότερες ΖΟΕ είναι πλέων ξεπερασμένες και πραγματικά μόνο προβλήματα έχουν δημιουργήσει. Αυτό αναφέρεται και στην πρώτη φάση του γενικού χωροταξικού Ιονίων νήσων που έχει κατατεθεί στο ΥΠΕΚΑ .
Συμφωνούμε απόλυτα ότι η αυθαίρετη δόμηση πρέπει να σταματήσει και πιστεύουμε ότι με τον νέο τρόπο έκδοσης οικοδομικών αδειών αλλά και με τους ελεγκτές δόμησης αυτό πλέων είναι δεδομένο. Πρέπει όμως να παραδεχτούμε ότι για τις μέχρι τώρα αυθαιρεσίες φέρει ένα μεγάλο μέρος ευθύνης και το κράτος. Πρέπει λοιπόν ο νόμος αυτός που σήμερα είναι σε διαβούλευση να σηκώσει το βάρος όλων των αμαρτιών των προηγούμενων ετών και να δώσει οριστική λύση σε όλα τα προβλήματα που απασχολούν την κοινωνία.
Με τις προτεινόμενες διατάξεις του άρθρου 8 αναστέλλεται η εξαιρείται η κατεδάφιση όλων των κτισμάτων με μόνο κριτήριο την επιτρεπόμενη χρήση της περιοχής (Ο.Τ) κατά το χρόνο, έκδοσης της οικοδομικής αδείας,ανέγερσης του κτίσματος ,εγκατάστασης των χρήσης και της ισχύουσας σήμερα χρήσης.
Ο προηγούμενος περιορισμός θα έχει ως συνέπεια να υπάγονται στην ρύθμιση κτίσματα σε οικόπεδα που δεν επιτρέπεται η δόμηση ,έχουν ανεγερθεί δηλαδή καθ υπέρβαση των πολεοδομικών διατάξεων (αρτιότητα, συντελεστή δόμησης, κάλυψης ,ύψους πλαγίων αποστάσεων) και να εξαιρούνται,κτίσματα με οικοδομική άδεια , αλλά με χρήση μη επιτρεπόμενη στην περιοχή,
Ειδικότερα σε εντός σχεδίου περιοχές υπάρχουν διαφορετικές χρήσεις σε κάθε πλευρά του οικοδομικού τετραγώνου αλλά και περιορισμός στην επιφάνεια κάποιας χρήσης.
Κατόπιν αυτών προτείνεται στην παράγραφο 1 του άρθρου 8 να διευκρινισθεί ότι επιτρεπόμενη χρήση στην περιοχή είναι η ισχύουσα κατά το χρόνο, τακτοποίησης, έκδοσης της οικοδομικής αδείας, ανέγερσης,εγκατάστασης , ανεξάρτητα από το όριο της επιφάνειας η την θέση που καθορίζεται από τις πολεοδομικές διατάξεις της περιοχής.
Για τις εκτός σχεδίου περιοχές πρέπει να διευκρινισθεί εάν, στις διατάξεις του άρθρου αυτού υπάγονται όλα τα κτίρια που βρίσκονται εκτός των περιοχών του άρθρου 2 παρ.1.
ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΑΛΛΑΓΗ ΧΡΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΟΠΟΥ Ο ΔΗΛΩΜΕΝΟΣ ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ – ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΧΩΡΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΕΠΟΜΕΝΗ ΧΡΗΣΗ. ΔΗΛΑΔΗ ΑΝ ΣΕ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ, ΕΧΩ ΔΥΟ ΟΜΟΡΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ, Ο ΕΝΑΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ (ΩΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΣ) ΚΙ Ο ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΓΡΑΦΕΙΑ, ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΟΜΟΡΟ ΧΩΡΟ ΤΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ, ΔΗΛΩΝΟΝΤΑΣ ΑΛΛΑΓΗ ΧΡΗΣΗΣ.
Η διατύπωση του προτελευταίου εδαφίου όπου ορίζεται οτι : «Θεωρείται ότι η χρήση δεν απαγορευόταν κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής άδειας εφόσον κατά τις κείμενες διατάξεις νομίμως χορηγήθηκε άδεια κατά παρέκκλιση της χρήσης γης της περιοχής.» είναι δυσνόητη.
Να συμπληρωθει οτι δεν απογορευοταν η συγκεκριμενη χρηση και εφοσον ειχε αδεια λειτουργιας απο οποιαδηποτε αρχη η εφοσον λειτουργει με αυτην την χρηση με νομιμη αδεια λειτουργιας απο οπιαδηποτε αρχη και να γινει ειδικη μνεια οτι οι υπηρεσιες των Δημων υποχρεουνται στην εκδοση νεων αδειων λειτουργιας εφοσον εχει γινει υπαγωγη στον παροντα νομο.
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ ΜΕ ΤΡΙΑ ΤΕΚΝΑ
(2θμιο σωματείο με Απόφ. Πρωτοδικείου 125/2010)
115 22 Μακρυνίτσης 9,ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ ΑΘΗΝΑΙ
Τηλ.:6944161115 e-mail:pespo3t@yahoo.gr
Επί του άρθρου 17 ΄΄Μειώσεις προστίμων σε ειδικές Ομάδες πληθυσμού΄΄
Ενώ εφαρμόζεται χωρίς εισοδηματικό κριτήριο για παλιννοστούντες και μουσουλμανική κοινότητα Θράκης και δεν εφαρμόζεται στις οικογένειες με τρία τέκνα που έχουν υποστεί την πιο σκληρή και άδικη φορομπηχτική επιδρομή στο εισόδημά τους και είναι η στήριξή τους μείζον θέμα που αφορά το δημγοραφικό πρόβλημα και την αντιμετώπισή του.Που ενδεικτικά το 2011 όι γεννήσεις έχουν κατρακυλήσει στις 80000 γεννήσεις από 117000 προ 2009.
Γιατί δεν εφαρμόζεται την διάταξη για οικογένειες με τρία τέκνα και άνω αλλά θέτεται εισοδηματικό κριτήριο στους τριτέκνους ;
Προτείνουμε ως εξής την παρ. 5:
5. Πολύτεκνοι και τρίτεκνοι,για την υπαγωγή στο άρθρο 8 του παρόντος της κύριας και μοναδικής κατοικίας τους καταβάλουν ποσοστό 20% του ενιαίου ειδικού προστίμου,όπως υπολογίζεται σύμφωνα με το Παράρτημα του παρόντος και υποβάλλουν επιπλέον τα δικαιολογητικά που αποδεικνύουν τη συνδρομή των ανωτέρω προϋποθέσεων.
Και εάν πρέπει να υπάρξει κάποιο όριο σαφώς τότε ας ορισθεί 55000 ευρώ σύν 5000 ευρώ για κάθε τέκνο από το 3ο συμπεριλαμβανομένου και άνω.
Και βεβαίως επουδενί το χαμηλό εοσόδημα των 25000 ευρώ.Εάν για λόγους που δεν τους αντιλαμβανόμασθε υπάρξει διαχωρισμός από τους πολυτέκνους(που υποτίθεται όλοι σας υποστηρίζετε την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος και της υπογεννητικότητας) τότε να ισχύσει:
΄΄6. Τρίτεκνοι, με ατομικό εισόδημα έως 40.000 ευρώ ή οικογενειακό εισόδημα έως 60.000 ευρώ,για την υπαγωγή στο άρθρο 8 του παρόντος της κύριας και μοναδικής κατοικίας τους καταβάλουν ποσοστό 20% του ενιαίου ειδικού προστίμου,όπως υπολογίζεται σύμφωνα με το Παράρτημα του παρόντος και υποβάλλουν επιπλέον τα δικαιολογητικά που αποδεικνύουν τη συνδρομή των ανωτέρω προϋποθέσεων.΄΄
Επίσης για τις οικογένειες με τρία τέκνα και άνω να ισχύσει μείωση κατά 50% στην πρώτη δευτερεύουσα κατοικία.
Αρθρο 8
Να συμπληρωθει οτι δεν απογορευοταν η συγκεκριμενη χρηση και εφοσον ειχε αδεια λειτουργιας απο οποιαδηποτε αρχη η εφοσον λειτουργει με αυτην την χρηση με νομιμη αδεια λειτουργιας απο οπιαδηποτε αρχη (Νομαρχια, κ.α.)