Οι παραβάτες των διατάξεων της παρούσας απόφασης υπόκεινται στις κυρώσεις που προβλέπονται από τα άρθρα 28, 29 και 30 του ν. 1650/1986 όπως ισχύουν, καθώς και από τις κατά περίπτωση ειδικές διατάξεις της υφιστάμενης νομοθεσίας.
Άρθρο 5 – Κυρώσεις
- 333 ΣχόλιαΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΟΡΕΙΝΟΥ ΟΓΚΟΥ ΥΜΗΤΤΟΥ Σχέδιο προεδρικού διατάγματος
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 1 – Σκοπός
- 47 ΣχόλιαΆρθρο 2 – Περιοχή προστασίας
- 132 ΣχόλιαΆρθρο 3 – Ζώνες προστασίας
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 4 – Τήρηση των διατάξεων του παρόντος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 5 – Κυρώσεις
- 1.655 ΣχόλιαΆρθρο 7 – Άλλες διατάξεις
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
20 Απριλίου 2010, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
20 Μαΐου 2010, 23:59
Σχετικό Υλικό
Ζώνη Προστασίας του Ορεινού Όγκου του ΥμηττούΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
1 Σχόλιο επι του Άρθρου 2194 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Σχόλια για το ΄Αρθρο 6 -Μεταβατικές διατάξεις
Α) Στην παρ.5 του αρθ.6 του σχεδίου και υπό τις «Μεταβατικές Διατάξεις», προβλέπεται ότι: «υφιστάμενες βιομηχανικές και βιοτεχνικές εγκαταστάσεις καθώς και εγκαταστάσεις παραγωγής, αποθήκευσης και εμπορία οικοδομικών υλικών οφείλουν να μετεγκατασταθούν εντός 2 ετών από την ημερομηνία δημοσίευσης του προτεινομένου διατάγματος από την ζώνη Α και εντός 6 ετών από τις λοιπές ζώνες».
Σε σχέση με την προτεινόμενη ρύθμιση παρατηρούνται τα εξής:
1.-η αναφορά περί υφισταμένων βιομηχανικών κλπ εγκαταστάσεων και εγκαταστάσεων παραγωγής κλπ οικοδομικών υλικών, χωρίς την διευκρίνιση ότι αναφέρεται σε νομίμως υφιστάμενες, δηλ. ιδρυθείσες προ της ισχύος του Π.Δ. της 31.8/20.10.1978 και λειτουργούσες με βάση ισχύουσα άδεια λειτουργίας οδηγεί σε σύγχυση, διότι θα χρησιμοποιηθεί ως επιχείρημα της (οιονεί) νομιμοποιήσεως των παρανόμως ιδρυθέντων μετά το έτος 1978 και λειτουργούντων εν τοις πράγμασι άνευ αδείας.
Προτείνεται λοιπόν στο σημείο αυτό να συμπληρωθεί η διάταξη :
«νομίμως ιδρυθείσες βιομηχανικές και βιοτεχνικές εγκαταστάσεις καθώς και εγκαταστάσεις παραγωγής, αποθήκευσης και εμπορία οικοδομικών υλικών προ της ενάρξεως ισχύος του Π.Δ. της 31.8/20.10.1978 (ΦΕΚ 544 Δ΄) και λειτουργούσες με ισχύουσα άδεια λειτουργίας κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος διατάγματος, εξακολουθούν να λειτουργούν μέχρι να λήξει η σχετική άδεια τους» η οποία και μπορεί να ανανεωθεί μέχρι της συμπληρώσεως του χρόνου απομακρύνσεως.
Ώστε εκ της ασαφείας του σχεδίου, να μην εξισωθούν οι νόμιμες προς τις παράνομες δραστηριότητες και τύχουν της αυτής αντιμετωπίσεως.
2.-ενόψει της νομιμότητος των προϋφισταμένων του Οκτωβρίου έτους 1978 εγκαταστάσεων, τίθενται αυτομάτως δύο συναφή ζητήματα:
α) η εντελλομένη απομάκρυνση τους, είναι εντός των ανεκτών συνταγματικών ορίων κατά την στάθμιση των εκατέρωθεν αντιτιθεμένων συμφερόντων (της προστασίας του ορεινού όγκου προς την συνταγματικά κατοχυρωμένη προστασία των υφισταμένων επιχειρήσεων και δραστηριοτήτων) ή όπως γίνεται δεκτό σε ανάλογες περιπτώσεις, οδηγεί σε πλήρη οικονομική αποζημίωση των θιγομένων από το ελληνικό δημόσιο, λόγω παραβιάσεως της αρχής της προστατευόμενης εμπιστοσύνης.
β) υπό την εκδοχή τώρα ότι καθίσταται επιβεβλημένη η απομάκρυνση, ο προτεινόμενος χρόνος των 2 ή 6 ετών ανάλογα με τη ζώνη που βρίσκονται, είναι ο εύλογος εντός του οποίου μπορούν να τηρηθούν οι διαδικασίες μετεγκαταστάσεως σε άλλη κατάλληλη και θεσμοθετημένη ως βιομηχανική περιοχή εντός του Ν.Αττικής.
Προς απάμβλυνση των ανωτέρω προβλημάτων προτείνεται η ελάχιστη προθεσμία απομακρύνσεως που μπορεί να τεθεί για τις νομίμως υφιστάμενες προ του έτους 1978 και λειτουργούσες μέχρι σήμερα, είναι για μεν τη ζώνη Α η προθεσμία των 10 ετών, εντός της οποίας να μπορούν να λειτουργούν, να εκσυγχρονίζονται και να αναβαθμίζονται περιβαλλοντικά σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.3325/05 «περί βιομηχανιών», ώστε να μειώνονται οι επιπτώσεις στο περιβάλλον, ως προς δε τις λοιπές ζώνες να τεθεί προθεσμία απομακρύνσεως 20 ετών.
Και τούτο διότι είναι δεδομένη η δυσκολία μετεγκαταστάσεως βιομηχανικής ή άλλης δραστηριότητος εντός του Ν.Αττικής, καθόσον οι ζώνες υποδοχής βιομηχανιών και οι αντίστοιχες που προβλέπονται στα Γ.Π.Σ. των οικείων Δήμων της περιοχής, επιτρέπουν συνήθως την εγκατάσταση μόνο χαμηλής όχλησης δραστηριοτήτων.
Εξάλλου η πολυπλοκότητα και διαδοχική λήψη των απαιτουμένων διοικητικών αδειών (όπως άδειες εγκατάστασης, οικοδομικές άδειες, έγκριση περιβαλλοντικών όρων, εγκρίσεις πυρασφαλείας, ηλεκτροδότηση των νέων εγκαταστάσεων, άδειες λειτουργίας κλπ.), δεδομένου ότι η έκδοση της μιας συνιστά προϋπόθεση για την έκδοση της επομένης, στα πλαίσια της ελληνικής πραγματικότητος απαιτεί απροσδιόριστο εκ των προτέρων χρόνο και πάντως δεδομένης της στενότητος καταλλήλων χώρων στην Αττική και μόνο για την ανεύρεση και απόκτηση τους θα απαιτηθεί σειρά συνεχών ετών.
Σημειωτέον ότι προβλέπεται η απομάκρυνση με το σχέδιο του Π.Δ., χωρίς όμως να εξασφαλίζει το ελληνικό δημόσιο ή να παραχωρεί το ίδιο κατάλληλους χώρους προς μετεγκατάσταση, ώστε να εξασφαλίζεται ομαλώς η δυνατότητα συνεχίσεως της υποστάσεως των εγκαταστάσεων που απομακρύνονται.
Σε ανάλογες περιπτώσεις με το από 24.1.2003 Π.Δ. (ΦΕΚ 121 Δ΄) «Καθορισμός ζωνών προστασίας των ορεινών όγκων της χερσονήσου , Λαυρεωτικής (Ν.Αττικής)» στο αρθ.3 παρ.2 καθορίζεται μεταβατικό στάδιο απομακρύνσεως δραστηριοτήτων βιομηχανίας και βιοτεχνίας 10 ετών αν πρόκειται περί υφισταμένων δραστηριοτήτων που δεν επιτρέπεται να ασκούνται στις ζώνες προστασίας και 20 ετών για τις λοιπές δραστηριότητες.
Στο δε από 20.2.2003 Π.Δ. (ΦΕΚ Δ 199΄) «Καθορισμός χρήσεων γης και όρων και περιορισμών δόμησης στην εκτός σχεδίου και εκτός ορίων οικισμών προ του έτους 1923 ευρύτερη περιοχή Μεσογείων (Ν.Αττικής)», στο αρθ.3 παρ.35, 36 αντιστοίχως ορίζεται :
-«Νομίμως υφιστάμενες βιομηχανίες μπορούν να λειτουργούν και να εκσυγχρονίζονται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.2965/2001 (Α΄270) και του από 31.3.1987 Π.Δ/τος (Δ΄303΄), όπως ισχύουν, χωρίς δυνατότητα επέκτασης των κτιριακών τους εγκαταστάσεων.
-Νομίμως υφιστάμενα κτίρια και εγκαταστάσεις που η χρήση τους δεν επιτρέπεται από τις διατάξεις του παρόντος Δ/τος δύνανται να διατηρήσουν την υφιστάμενη χρήση στο γήπεδο επί του οποίου έχουν ανεγερθεί και να επισκευάζονται μόνο για λόγους χρήσεως και υγιεινής.».
Β.-Κατά συμπέρασμα λοιπόν θα πρέπει να επαναδιατυπωθεί η μεταβατικού χαρακτήρα παρ.5 του αρθ.6 του σχεδίου, ώστε να αφορά μόνο τις προϋφιστάμενες του έτους 1978 νόμιμες και λειτουργούσες δραστηριότητες που εξακολουθήσουν να υφίστανται. Εάν δε η απομάκρυνση τους είναι απολύτως επιβεβλημένη, να τεθεί προθεσμία τουλάχιστον 10 ετών για τη ζώνη Α και 20 ετών για τις λοιπές ζώνες.
Τέλος έχω την άποψη ότι προ της δημοσιεύσεως του Διατάγματος προς αποφυγή καταστρατηγήσεων να επιδιωχθεί η καταγραφή και εντοπισμός τους μέσω των αρμοδίων Δ/νσεων Ανάπτυξης των Ν.Α., ώστε αφενός μεν καταστεί γνωστός ο μικρός αριθμός αυτών, αφετέρου δε να μην καταστρατηγηθεί το Διάταγμα μετά την δημοσίευση του από οιονεί νομιμοποιηθέντες ώστε να μην επαναληφθεί το φαινόμενο των κατοικιών-πολιτιστικών κέντρων-αναψυκτηρίων.
Γ.-Τέλος κατά πρόβλεψη της παρ.4 ιδίου αρθ.6 του σχεδίου «Μεταβατικές διατάξεις» που αναφέρεται ότι :
«λατομεία κείμενα εντός των ζωνών προστασίας, οφείλουν να διακόψουν τη λειτουργία τους εντός έξι (6) μηνών και να ολοκληρώσουν την αποκατάσταση του φυσικού περιβάλλοντος εντός τριών (3) ετών από την ημερομηνία δημοσίευσης του παρόντος. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης την αποκατάσταση αναλαμβάνει το Ελληνικό Δημόσιο και η σχετική δαπάνη καταλογίζεται στο δικαιούχο της λατομικής εκμετάλλευσης».
Στο σημείο συνοπτικώς παρατηρώ ότι:
α) ουδέν νόμιμο λατομείο οποιασδήποτε κατηγορίας ορυκτών υφίσταται στον ορεινό όγκο του Υμηττού που να λειτουργεί με άδεια εκμεταλλεύσεως, ώστε να τίθεται θέμα διακοπής λειτουργίας.
Με την ασαφή διατύπωση όμως του σχεδίου ενδεχόμενα να εμφανιστούν ενδιαφερόμενοι και να υποστηρίξουν ότι πρέπει να επανέλθουν προς τον σκοπό αποκαταστάσεως του περιβάλλοντος για μία εισέτι 3ετία.
β) δεδομένου ότι η αποκατάσταση του περιβάλλοντος των τυχόν παλαιών λατομείων της περιοχής ρυθμίζεται κατά τις σχετικές διατάξεις της λατομικής νομοθεσίας, προτείνεται η συνολική διαγραφή της παρ.4 ώστε οι εκάστοτε περιπτώσεις λατομείων να αντιμετωπισθούν στα πλαίσια των ισχυουσών διατάξεων της λατομικής νομοθεσίας και να μην προστεθεί δια του σχεδίου νεώτερη διάταξη που πιθανόν να ερμηνευθεί ότι επιτρέπει την εκτέλεση προγράμματος αποκαταστάσεως χωρίς τις προϋποθέσεις της λατομικής νομοθεσίας.