Η ισχύς του νόμου αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Άρθρο 09: Ισχύς
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 01: Ορισμοί
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 02: Μελέτη οριοθέτησης- Πρόταση οριοθέτησης
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 03: Διαδικασία Οριοθέτησης
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 04: Εξαιρέσεις από την οριοθέτηση
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 05: Ειδικές διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 06: Έργα αντιπλημμυρικής προστασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 07: Μεταβατικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 08: Καταργούμενες διατάξεις
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 09: Ισχύς
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
16 Μαΐου 2013, 11:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
3 Ιουνίου 2013, 13:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΝόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
6 Σχόλια 77 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Να γινει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ αναφορά στην ισχύ του Ν.4071/12 άρθρο 4 «Περί αρμοδιοτήτων ορεινών Δήμων» για την αστυνόμευση και τον καθαρισμό των ρεμάτων και να ληφθεί υπόψη η επικαιροποίηση της εγκυκλίου 33/98 απο την Δ7 της Γεν.Δ/ΝΣΗΣ Υδραυλ. Εργων του ΥΠ.ΑΝ.ΑΝΤΑΓΩΝ.ΥΠΟΔΟΜΩΝ,ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ,ΔΙΚΤΥΩΝ με ΑΠ:Δ7β/133/Φακ.33/25-4-2013 διότι η διαδικασία οριοθέτησης ρεμάτων είναι ο προάγγελος όλων των ακολούθων πράξεων, ενεργειών στη ζώνη των ρεμάτων για λόγους αφενός προστασίας του περιβάλλοντος με τη σωστή λειτουργία αυτών αλλά και της ασφάλειας και προστασίας των ανθρώπινων δραστηριοτήτων.
Γενικές Παρατηρήσεις επί του Σχεδίου Νόμου
1) Προς αποφυγήν παρερμηνειών, θα πρέπει να ειπωθεί, ότι με τον όρο «ρέμα» γίνεται αναφορά, τόσο σε ανοικτά ρέματα, όσο και σε ρέματα με κλειστά (διευθετημένα) τμήματα.
2) Πέρα από την επικαιροποίηση του άρθρου 5 του Ν.3010/2002 το παρόν σχέδιο Νόμου θα πρέπει να συμπεριλάβει θέματα όπως η αστυνόμευση και ο καθαρισμός των ρεμάτων, η συντήρηση αντιπλημμυρικών έργων, οι αμμοληψίες και εξόρυξη αδρανών, το ιδιοκτησιακό καθεστώς των ρεμάτων όταν το ρέμα διέρχεται εντός ιδιωτικής ιδιοκτησίας.
Σχετικά με τα ανωτέρω, η Δ/νση Δ7 της ΓΓΔΕ επεξεργάζεται το σχέδιο της επικαιροποιημένης Εγκυκλίου 33/1998, που αφορά την αστυνόμευση και καθαρισμό των ρεμάτων και συντήρηση αντιπλημμυρικών έργων σε αυτά και το οποίο σχέδιο θα πρέπει να ληφθεί υπ’ όψιν στην κατεύθυνση δημιουργίας ενός ενιαίου θεσμικού Πλαισίου για την προστασία των υδατορεμάτων.
Παρατηρήσεις επί των Σχολίων του Ιωάννη Πέππα στο αρθ. 9 Ισχύς
Στο άρθ. (7) της επιτροπής του 2008 Πολεοδομικός Σχεδιασμός και Υδατορεύματα παραγ 5
Αντί του «Μετά την οριοθέτησή τους για τις ιδιοκτησίες εντός της ζώνης του υδατορεύματος που έχουν αναγνωρισμένους , κατα νόμο τίτλους ιδιοκτησίας μπορεί το Δημόσιο ή η Τοπική Αυτοδιοίκηση , ύστερα απο αίτηση των θιγομένων να προβεί…..»
Να αναγραφεί ως εξής « Παράλληλα με την επικύρωση της οριοθέτησης για τα οικόπεδα εντός σχεδίου ή εντός οικισμού που ευρίσκονται εντός της ζώνης του υδατορεύματος και έχουν αναγνωρισμένους κατά νόμο τίτλους ιδιοκτησίας, ή οι περιορισμοί δόμησης καθιστούν τα οικόπεδα μη οικοδομήσιμα , καταβάλλεται αποζημίωση από το Δημόσιο ύστερα από αίτηση των θιγομένων αφού προηγούμενα ενημερωθούν από την Διοίκηση»
Στο αρθ. (9) της επιτροπής του 2008 για την δόμηση κοντά στα υδατορέματα
Έχουμε να παρατηρήσουμε ό,τι δεν μπορεί να ισχύουν οι ίδιοι περιορισμοί είτε έχουμε ποτάμια , είτε χείμαρους , είτε ρυάκια. Πρέπει να υπάρχει σημαντική διαφοροποίηση
Στο αρθ. (13)της επιτροπής του 2008 παραγρ. 3 .
Έχουμε να παρατηρήσουμε ό,τι δεν μπορεί να ισχύσει για χειμάρους περιστασιακής ροής και ρυάκια εντός σχεδίου ή εντός οικισμού. Στην περίπτωση αυτή θα μπορούσε αντι για 15 μέτρα να είναι 5 μέτρα και αντί για 20 μέτρα να είναι 7,50 μέτρα.
Θεωρώ επίσης απαραίτητο να αντιμετωπιστεί το θέμα της αστυνόμευσης ρεμάτων που καλύπτεται σήμερα από μια πεπαλαιωμένη νομοθεσία της δεκαετίας του ’20. Μετά από τόσες διοικητικές μεταρρυθμίσεις του Κράτους που έχουν ακολουθήσει από τότε, δεν μπορούμε να μιλάμε για ουσιαστική προστασία των υδατορεμάτων αν δεν εκδοθεί ένα σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για την αστυνόμευσή τους.
Στα πλαίσια αποσαφήνισης των αρμοδιοτήτων που έχουν να κάνουν με την αστυνόμευση και τον καθαρισμό των ρεμάτων, καθώς και με τα αντιπλημυρρικά έργα, από ότι γνωρίζω, η Δ/νση Εγγειοβελτιωτικών Έργων (Δ7) του ΥΠΑΝΑΝΥΜΕΔΙ θα προσπαθήσει να αντιμετωπίσει το ζήτημα με έκδοση νέας εγκυκλίου σε αντικατάσταση της Εγκυκλίου 33/98. Δεν ξέρω αν η απόπειρα αυτή θα έχει ουσιαστική επιτυχία δεδομένης της πεπαλαιωμένης νομοθεσίας που προανέφερα, εντούτοις καλό θα είναι να υπάρξει μια συνεργασία με το ΥΠΕΚΑ που επισπεύδει για την έκδοση του παρόντος νόμου, προκειμένου να μην υπάρξουν αλληλοεπικαλυπτόμενες διατάξεις (ιδιως σε θέματα που αφορούν καθαρισμό και συντήρηση αντιπλημμυρικών έργων).
Θεωρώ πολύ σημαντικό, σε οποιαδήποτε ενδεχόμενη αντικατάσταση του άρθρου 6 του κτιριοδομικού κανονισμού (αν δεν κάνω λάθος έχει κριθεί αντισυνταγματικό από το ΣτΕ και εντούτοις εξακολουθεί η χρήση του), που αφορά τη δόμηση κοντά σε ρέματα, να μην προβλεφθεί κάτι ανάλογο με την παλαιά διάταξη, βάσει της οποίας την προσωρινή οριογραμμή του υδατορέματος την όριζε η πολεοδομία (υπηρεσία άσχετη με την υδραυλική συμπεριφορά των ρεμάτων) και στη συνέχεια καλούνταν η αρμόδια για τα ρέματα τεχνική υπηρεσία να καθορίσει τα απαραίτητα τεχνικά έργα με βάση αυτή την προσωρινή οριογραμμή. Πρέπει και τα δύο να καθορίζονται ενιαία από την αρμόδια τεχνική υπηρεσία (τεχνικές υπηρεσίες Περιφερειών) και μόνον.
ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ
(για την συμπλήρωση του παρόντος Σχεδίου Νόμου)
Είναι σκόπιμο στο υπόψη ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ να συμπεριληφθούν ορισμένα από τα άρθρα του ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ της Επιτροπής του 2008, όπως αυτά είχαν διατυπωθεί (με ορισμένες τροποποιήσεις και συμπληρώσεις), ώστε να καλυφθούν θέματα που το παρόν σχέδιο Νόμου δεν αντιμετωπίζει.
Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα αναφέρουμε τα προβλήματα σχετικά με τη δόμηση πλησίον των υδατορευμάτων.
Στον Κτιριοδομικό Κανονισμό (Απόφαση ΥΠΕΧΩΔΕ 3046/304/ΦΕΚ/IV/Φύλλο 59/3/2/1989), ο οποίος θα συνεχίσει να ισχύει παράλληλα με το υπάρχον Νόμο για την Δόμηση κοντά στα ρέματα στην §2 του Άρθρου 5 προβλέπεται η προσωρινή οριοθέτηση από την Πολεοδομία ως ακολούθως:
“Στα ρέματα των οποίων οι οριογραμμές δεν έχουν ακόμη καθοριστεί σύμφωνα με τις παραπάνω διατάξεις, η δόμηση επιτρέπεται σε απόσταση από την οριογραμμή, που ορίζεται προσωρινά από την Πολεοδομική Υπηρεσία”.
Είναι γνωστά τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από αυτού του είδους τις “οριοθετήσεις”.
Δεδομένου ότι η διαδικασία της προσωρινής οριοθέτησης δεν πρέπει να καταργηθεί είναι σκόπιμο αυτή να αντιμετωπιστεί στα πλαίσια του παρόντος Σχεδίου Νόμου όπως προτείνεται στη §2 του Άρθρου 9 του Σχεδίου Νόμους της Επιτροπής του 2008. Με το άρθρο αυτό:
– Ορίζονται ελάχιστες αποστάσεις για τη δόμηση από τις οριογραμμές
– Διατηρείται η έννοια της προσωρινής οριογραμμής αλλά κατόπιν υδραυλικής μελέτης.
Κατωτέρω παραθέτουμε τα αντίστοιχα άρθρα του ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ της Επιτροπής του 2008 που πρέπει να περιληφθούν στο παρόν ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ.
Άρθρο (6)_: Επιτρεπόμενα έργα και δραστηριότητες εντός της Ζώνης του Υδατορεύματος
1. Στη ζώνη του υδατορεύματος δεν επιτρέπεται η δόμηση και εν γένει οποιαδήποτε κατασκευή και περίφραξη με την επιφύλαξη της επομένης παραγράφου. Απαγορεύεται κάθε ενέργεια ή δραστηριότητα που μεταβάλλει τη φυσική κατάσταση, την μορφή ή την λειτουργία του υδατορεύματος, όπως οι εκσκαφές, οι επιχώσεις, η απόρριψη ή έστω και προσωρινή απόθεση προϊόντων εκσκαφών, αντικειμένων, υλικών και απορριμμάτων.
2. Στη ζώνη του Υδατορεύματος επιτρέπονται, με την επιφύλαξη ειδικότερων α) έργα αντιπλημμυρικής προστασίας, ορεινής υδρονομίας, διατάξεων ανάσχεσης, τα παρακάτω έργα και δραστηριότητες:
α) Έργα αντιπλημμυρικής προστασίας, ορεινής υδρονομίας, ανάσχεσης πλημμυρών, διευθέτησης υδατορεύματος, συντήρησης και αντιμετώπισης διαβρώσεων, αντιστήριξης πρανών, απομάκρυνσης φερτών υλικών, καθαρισμού και εν γένει εξασφάλισης της ομαλής ροής των νερών.
β) Έργα προστασίας οικοσυστημάτων, πυροπροστασίας και αισθητικής ή περιβαλλοντικής αναβάθμισης του υδατορεύματος
γ) Εγγειοβελτιωτικά έργα και έργα προστασίας και αξιοποίησης υδατικών πόρων περιλαμβανομένων και των συναφών δικτύων κλειστών ή ανοικτών αγωγών, ρύθμισης και αποθήκευσης επιφανειακών νερών, υδροηλεκτρικά έργα και δίκτυα μεταφοράς ενέργειας ή φυσικού αερίου καθώς και οι αγωγοί ύδρευσης.
δ) Κλειστοί αγωγοί μεταφοράς λυμάτων ή ακαθάρτων και η διάθεση κατάλληλα επεξεργασμένων αποβλήτων ή λυμάτων, κατόπιν αδείας βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας.
ε) Έργα σχετικά με ιχθυοκαλλιέργειες και υδατοκαλλιέργειες.
στ) Γέφυρες με τα συναφή αναγκαία τεχνικά έργα, και ράμπες πρόσβασης στην κοίτη του υδατορεύματος για συντήρηση και εκτέλεση έργων που επιτρέπονται από το παρόν άρθρο.
ζ) Έργα ελλιμενισμού και ναυταθλητικών εγκαταστάσεων.
η) Έργα που αφορούν την εθνική άμυνα.
θ) Έργα επισκευής ή ανακατασκευής διατηρητέων παραδοσιακών κτισμάτων ή σχετικών με την αξιοποίηση του νερού.
ι) Η αμμοληψία και η λήψη αδρανών υλικών σύμφωνα με το άρθρο 11 του παρόντος
3. Κατά τον σχεδιασμό των παραπάνω έργων λαμβάνεται μέριμνα για την εφαρμογή κατά το δυνατόν τεχνικών λύσεων, μεθόδων και υλικών φιλικών προς το περιβάλλον.
4. Για την υλοποίηση των έργων και δραστηριοτήτων της ανωτέρω παραγράφου 2, πριν την έγκριση ή αδειοδότηση των έργων αυτών απαιτείται η γνωμοδότηση, της Επιτροπής Υδατορευμάτων του άρθρου ….. του παρόντος καθώς και η περιβαλλοντική αδειοδότησή τους, όπου αυτή απαιτείται, από τις αρμόδιες, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, Υπηρεσίες.
5. Οι κύριοι ή νομείς των ακινήτων που βρίσκονται μέσα στη ζώνη του υδατορεύματος, υποχρεούνται να επιτρέπουν την προσωρινή κατάληψη των ακινήτων τους για την εκτέλεση έργων των παρ 2α και 2β του παρόντος άρθρου.
Οι κύριοι ή νομείς των παρακείμενων ακινήτων της ζώνης του υδατορεύματος, υποχρεούνται να επιτρέπουν την ελεύθερη πρόσβαση στην ζώνη μέσω αυτών, για την εκτέλεση των έργων της προηγούμενης παραγράφου
Από τον κύριο του έργου καταβάλλεται αποζημίωση των επικειμένων που θίγονται από την εκτέλεση των έργων των παραγράφων 2α και 2β του παρόντος άρθρου.
Άρθρο (7) : Πολεοδομικός Σχεδιασμός και Υδατορεύματα
1. Κατά την εκπόνηση μελετών Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων (Γ.Π.Σ.) και Σχεδίων Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης (ΣΧΟΟΑΠ) μπορεί να καθορίζονται περιοχές ειδικής προστασίας των υδατορεμάτων, κατά τις διατάξεις που διέπουν την εκπόνηση των μελετών αυτών.
2. Για την εκπόνηση πολεοδομικών μελετών επέκτασης ή ένταξης σε σχέδιο και την τροποποίηση σχεδίου πόλης, κατά τις ισχύουσες διατάξεις, με την επιφύλαξη του εδαφίου … της παραγράφου … του άρθρου … του παρόντος, απαραίτητη προϋπόθεση είναι εκτός των λοιπών υποστηρικτικών μελετών να εκπονείται (εφόσον δεν υπάρχει) και η μελέτη οριοθέτησης των υδατορεμάτων τα οποία βρίσκονται μέσα στην πολεοδομούμενη περιοχή ή γειτνιάζουν με αυτήν, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος Νόμου.
3. Κατά τον πολεοδομικό σχεδιασμό θα πρέπει να επιδιώκεται η σύνδεση της ζώνης του υδατορεύματος με τους κοινόχρηστους χώρους της πόλης ή του οικισμού καθώς και η προστασία των παραρεμάτιων περιοχών με την κατά περίπτωση εξέταση της ανάγκης καθορισμού ειδικών όρων και περιορισμών στις χρήσεις γης και τους όρους δόμησης.
4. Κατά τις διαδικασίες πολεοδόμησης η μεταξύ των οριογραμμών ζώνη υδατορεύματος χαρακτηρίζεται χώρος κοινής χρήσης, μη ταυτιζόμενος εντούτοις με την πολεοδομική έννοια του κοινόχρηστου χώρου ο οποίος δεν προσμετράται στο απαιτούμενο, σύμφωνα με τις πολεοδομικές διατάξεις που ισχύουν κάθε φορά, ποσοστό κοινοχρήστων χώρων της πόλης ή του οικισμού.
5. Μετά την οριοθέτησή τους για τις ιδιοκτησίες που ευρίσκονται εντός της ζώνης του υδατορεύματος και έχουν αναγνωρισμένους, κατά νόμο τίτλους ιδιοκτησίας, μπορεί το Δημόσιο ή η Τοπική Αυτοδιοίκηση, ύστερα από αίτηση των θιγόμενων, να προβεί:
α) στην ανταλλαγή των ιδιωτικών εκτάσεων με εκτάσεις του Δημοσίου ή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
β) στην καταβολή αποζημίωσης,
γ) στην μεταφορά συντελεστή δόμησης (Σ.Δ) σε άλλη ιδιοκτησία στην ίδια πολεοδομική ενότητα που βρίσκεται ή γειτνιάζει το υδατόρευμα με εφαρμογή της εκάστοτε ισχύουσας νομοθεσίας περί μεταφοράς Σ.Δ
δ) ή σε συνδυασμό των ανωτέρω
6. Όταν κατά την πολεοδόμηση περιοχών η οριοθέτηση των υδατορεμάτων που τις διασχίζουν ή τις επηρεάζουν γίνεται με την προϋπόθεση κατασκευής έργων διευθέτησης και ρύθμισης της ροής των υδάτων για τις περιοχές που περιλαμβάνονται στη ζώνη πλημμύρας του εδαφίου … της παραγράφου … του Άρθρου … του παρόντος, με τη διοικητική πράξη έγκρισης του σχεδίου επιβάλλονται κατά περίπτωση ειδικοί προσωρινοί περιορισμοί στη δόμηση των περιοχών αυτών- μέχρι την κατασκευή των προβλεπόμενων έργων διευθέτησης. Οι περιορισμοί αίρονται τμηματικά ή συνολικά ανάλογα με την πρόοδο των έργων διευθέτησης.
7. Για έργα αντιπλημμυρικής προστασίας ή έργα διαμόρφωσης και ανάπλασης που γίνονται σε γήπεδα ή οικόπεδα τα οποία ευρίσκονται εντός παραδοσιακών οικισμών ή ιστορικών κέντρων πόλεων, απαιτείται έγκριση της αρμόδιας Επιτροπής Πολεοδομικού και Αρχιτεκτονικού Ελέγχου (ΕΠΑΕ).
Άρθρο (8) : Υδατορεύματα που υφίστανται σε εγκεκριμένα ρυμοτομικά σχέδια ή σε οικισμούς
Σε περιοχές με ρυμοτομικά σχέδια που εγκρίθηκαν πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, ή σε οικισμούς που στερούνται εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου, στα σχέδια των οποίων απεικονίζονται υδατορεύματα ή απεικονίζονται σε άλλα διαγράμματα, όπως χάρτες Γεωγραφικής Υπηρεσίας Στρατού, διανομές του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ή σε αεροφωτογραφίες και τα οποία δεν είχαν ληφθεί υπόψη κατά την έγκριση του Ρυμοτομικού Σχεδίου, όταν από τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της οικείας Περιφέρειας διαπιστώνεται ότι:
α) αυτά δεν έχουν διευθετηθεί ή έχουν διευθετηθεί κατά τμήματα σύμφωνα με τη διαδικασία της προσωρινής οριοθέτησης της παραγρ. 4 του άρθρου 6 του κτηριοδομικού κανονισμού και λειτουργούν εν όλω ή εν μέρει, τότε η αρμόδια για τον πολεοδομικό σχεδιασμό Υπηρεσία, σε συνεργασία με την Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών της οικείας Περιφέρειας προωθούν τόσο την κατασκευή έργων αντιπλημμυρικής προστασίας (εξασφάλιση της ομαλής απορροής των ομβρίων υδάτων), όσο και την οριοθέτηση του υδατορεύματος. Η οριοθέτηση καθώς και η έγκριση των έργων αντιπλημμυρικής προστασίας γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων … και … του παρόντος Νόμου.
Παράλληλα η αρμόδια για την εκπόνηση και έγκριση του Ρυμοτομικού Σχεδίου Υπηρεσία, εάν απαιτείται, προωθεί την αναστολή έκδοσης οικοδομικών αδειών, οικοδομικών εργασιών και αναθεωρεί το εγκεκριμένο Ρυμοτομικό Σχέδιο.
β) αυτά έχουν διευθετηθεί και η απορροή των ομβρίων υδάτων γίνεται με έργα που έχουν κατασκευαστεί σε άλλη θέση, τότε εξετάζεται από την Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών της οικείας Περιφέρειας, αν με τα έργα αυτά εξασφαλίζεται η ομαλή απορροή των πλημμυρικών υδάτων.
βα. Στην περίπτωση που διαπιστωθεί ότι με τα έργα, που έχουν κατασκευαστεί εξασφαλίζεται η ομαλή απορροή των πλημμυρικών υδάτων το υδατόρευμα θεωρείται ανενεργό και εκδίδεται σχετική διαπιστωτική πράξη του Υπουργού ΥΠ.ΑΝ.ΑΝ.Υ.ΜΕ.ΔΙ ή του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας, ύστερα από σχετική εισήγηση της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών της οικείας Περιφέρειας
ββ. Στην περίπτωση που διαπιστωθεί ότι με τα έργα, που έχουν κατασκευαστεί δεν εξασφαλίζεται η ομαλή απορροή των πλημμυρικών υδάτων, η Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών της οικείας Περιφέρειας, μελετά και προωθεί την κατασκευή των απαραίτητων έργων αντιπλημμυρικής προστασίας και ακολουθείται η διαδικασία του εδαφίου (α) του παρόντος.
Άρθρο (9) : Δόμηση κοντά στα Υδατορεύματα
1. Στα υδατορεύματα των οποίων οι οριογραμμές έχουν καθοριστεί σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6 του Ν. 880/1979 (ΦΕΚ 58 Α) και του άρθρου 5 του Ν. 3010/2002 (ΦΕΚ 91 Α), ή καθορίζονται με τις διατάξεις του παρόντος νόμου, επιτρέπεται, σύμφωνα με τους όρους δόμησης της περιοχής, η ανέγερση κτιρίων, εγκαταστάσεων ή περιτοιχισμάτων και γενικά η δόμηση, εκτός της ζώνης του υδατορεύματος και σε απόσταση από τις οριογραμμές, με την επιφύλαξη της παρ. 3 του παρόντος άρθρου, ως εξής:
1.1 Εάν από την μελέτη οριοθέτησης δεν προβλέπονται έργα διευθέτησης, σε απόσταση τουλάχιστον 3,5 μ από τις οριογραμμές του υδατορεύματος
1.2 Εάν από την μελέτη οριοθέτησης προβλέπονται και έχουν κατασκευαστεί τα έργα διευθέτησης σε απόσταση τουλάχιστον 3,5μ από τις οριογραμμές του υδατορεύματος, για τις εντός σχεδίου και εντός ορίων οικισμών περιοχές και 7 μ για τις εκτός σχεδίου περιοχές.
1.3 Εάν από την μελέτη οριοθέτησης προβλέπονται και δεν έχουν κατασκευαστεί, τα έργα διευθέτησης του υδατορεύματος, σε απόσταση τουλάχιστον 10 μ. από τις οριογραμμές, για τις εντός σχεδίου και εντός ορίων οικισμών περιοχές και σε απόσταση 20μ. για τις εκτός σχεδίου περιοχές.
Η οικοδομική άδεια χορηγείται από την αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία, με την προϋπόθεση ότι θα εκτελεστούν τα τεχνικά έργα που τυχόν απαιτούνται για την ασφάλεια του κτιρίου, που πρόκειται να ανεγερθούν πριν ή παράλληλα με την ανέγερση του φέροντα οργανισμού του κτιρίου ή της εγκατάστασης που προβλέπεται στην άδεια αυτή.
Τα παραπάνω τεχνικά έργα καθορίζονται και εγκρίνονται από την αρμόδια υπηρεσία που χορηγεί την οικοδομική άδεια, τα οποία σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να παρεμποδίζουν την ελεύθερη ροή των νερών και την μελλοντική εκτέλεση των έργων διευθέτησης που προβλέπονται από την μελέτη Οριοθέτησης.
2. Στα υδατορεύματα των οποίων οι οριογραμμές δεν έχουν καθοριστεί, σύμφωνα με τις παραπάνω διατάξεις, κατ’ εξαίρεση και προκειμένου να εκδοθεί άδεια δόμησης πλησίον αυτών, μπορεί κατόπιν υδραυλικής μελέτης, η οποία συντάσσεται από μηχανικό ο οποίος έχει δικαίωμα σύνταξης τέτοιας μελέτης με μέριμνα του ενδιαφερόμενου και ελέγχεται και θεωρείται από την Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών της οικείας Περιφέρειας να καθορίζονται οι γραμμές πλημμύρας, σύμφωνα με την υφιστάμενη διαμόρφωση του υδατορεύματος (χωρίς έργα διευθέτησης) και για παροχή πλημμύρας τουλάχιστον 20 έτη και να επιτρέπεται η δόμηση ως ακολούθως:
• σε απόσταση τουλάχιστον 20 μ από τις γραμμές πλημμύρας για τις εντός σχεδίου και εντός ορίων οικισμών περιοχές και
• σε απόσταση τουλάχιστον 30 μ από τις γραμμές πλημμύρας για τις εκτός σχεδίου περιοχές
Για την εφαρμογή της παρούσας διάταξης, οι γραμμές πλημμύρας, καθορίζονται σε μήκος προσαυξημένο τουλάχιστον κατά 100 μ εκατέρωθεν των ορίων του γηπέδου και πάντως σε τέτοιες αποστάσεις που να τεκμαίρετε ότι η επιλογή τους είναι σύμφωνες με τους κανόνες της υδραυλικής
3 Στην περίπτωση που από την μελέτη Οριοθέτησης, ή άλλες διατάξεις ορίζονται μεγαλύτερες αποστάσεις δόμησης από τις αναφερόμενες στις προηγούμενες παραγράφους 1 & 2 του παρόντος άρθρου, ισχύουν οι μεγαλύτερες.
4 Στα υδατορεύματα του άρθρου … του παρόντος που είναι ανενεργά και έχουν αντικατασταθεί με αγωγούς, η δόμηση επιτρέπεται μετά την έκδοση της προβλεπόμενης σχετικής διαπιστωτικής πράξης και βεβαίωση της αρμόδιας Υπηρεσίας για την συντήρηση των κοινόχρηστων αγωγών, ότι δεν παραβλάπτονται από την δόμηση οι κοινόχρηστοι αγωγοί.
5 Απαραίτητη προϋπόθεση για τη χορήγηση οικοδομικής άδειας, σε γήπεδα ή οικόπεδα που έχουν πρόσωπο στην ζώνη υδατορεύματος και τμήμα τους βρίσκονται μέσα σε αυτή, είναι η κατεδάφιση και η απομάκρυνση κάθε είδους κατασκευών που βρίσκονται μέσα στη ζώνη του υδατορεύματος.
6 Για προσθήκες κατ’ επέκταση ή καθ’ ύψος σε κτίρια τα οποία έχουν κτιστεί με τις διατάξεις του άρθρου 349 του από 27-7-1999 Π.Δ/ΦΕΚ/580/Δ/99, εφαρμόζονται ανάλογα οι διατάξεις των άρθρων 3 και 8 του παρόντος Νόμου.
Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου ισχύουν ανεξάρτητα αν το υδατόρευμα είναι σε εντός σχεδίου ή εντός ορίων οικισμών, ή εκτός σχεδίου περιοχή.
Άρθρο (11) : Λήψη αδρανών υλικών
1. Η «λήψη αδρανών υλικών» (άμμου, αμμοχώματος λίθων, χαλίκων, αμμοκροκκάλων καθώς και άλλων συναφών υλικών) που πραγματοποιείται εντός της φυσικής κοίτης του Υδατορεύματος, επιτρέπεται κατόπιν αδείας παραχώρησης και εκμετάλλευσης, για την εκτέλεση Δημόσιου ή Κοινωφελούς έργου ή για την εκμετάλλευση από φορέα ή ιδιώτη.
2. Η άδεια παραχώρησης και εκμετάλλευσης «λήψης αδρανών υλικών» από τα υδατορεύματα, εξακολουθεί να δίνεται σύμφωνα με την διαδικασία που ορίζουν οι ισχύουσες διατάξεις (όπως Α.Ν1219/1938, 42279/1938 Κ.Υ.Α, Ν 1473/1984 κ.λπ.)
3. Η Αίτηση του ενδιαφερόμενου, προς τον οικείο Περιφερειάρχη για την χορήγηση της σχετικής άδειας παραχώρησης εκμετάλλευσης θα πρέπει απαραίτητα να συνοδεύεται από σχετικό φάκελο ο οποίος θα περιλαμβάνει:
α. εγκεκριμένη, από την Δ/νση Δημοσίων έργων της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης, Τεχνική Μελέτη, μετά από γνωμοδότηση της Επιτροπής Υδατορευμάτων του άρθρου 11 του παρόντος Νόμου
Η Τεχνική Μελέτη περιέχει:
i) Τεχνική Έκθεση στην οποία θα περιέχεται η εκτίμηση των στερεοπαροχών σε μέση ετήσια βάση, θα περιγράφονται και θα καθορίζονται τα όρια της περιοχής «λήψης αδρανών υλικών» το μέγιστο βάθος εκσκαφής, ο κατά προσέγγιση συνολικός απολήψιμος όγκος υλικών (άμμος, κροκάλες και λοιπά αδρανή), η εποχή κατά την οποία θα επιτρέπεται να εκτελούνται οι εργασίες, η συνολική χρονική διάρκεια επέμβασης, και τα απαιτούμενα έργα για την αποκατάσταση της περιοχής τόσο κατά την διάρκεια επέμβασης όσο και μετά την ολοκλήρωση των εργασιών αμμοληψίας ή λήψης αδρανών υλικών.
Επίσης θα περιέχονται Υδραυλικοί υπολογισμοί για την εξασφάλιση της ομαλής ροής των νερών και την ασφάλεια των υφιστάμενων κατασκευών (αναχωμάτων, γεφυρών κλπ.), τόσο κατά τη φάση εκτέλεσης της «λήψης αδρανών υλικών» όσο και μετά την ολοκλήρωση των έργων αποκατάστασης.
ii) Τοπογραφικό διάγραμμα υπό κατάλληλη κατά περίπτωση κλίμακα, στο οποίο θα απεικονίζονται τα ακριβή όρια της περιοχής ¨λήψης αδρανών υλικών ¨ και θα αναγράφονται, σε σύστημα ΕΓΣΑ /87, οι συντεταγμένες του περιγράμματος της περιοχής αυτής.
iii) O υπολογισμός του απολήψιμου όγκου θα γίνεται με την παράθεση των απαιτούμενων διατομών.
β. Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (Ε.Π.Ο) εκδοθείσα μετά από την τήρηση της διαδικασίας που προβλέπεται από τον Ν. 1650/1986 όπως αυτός τροποποιήθηκε με το Ν. 3010/2002 και όπως εκάστοτε ισχύει.
γ. Αποδεικτικό κατάθεσης, από τον ενδιαφερόμενο, εγγυητικής επιστολής για την εκτέλεση των υποχρεώσεων του ενδιαφερόμενου που απορρέουν από τις εγκεκριμένες, Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τις δαπάνες αποκατάστασης του περιβάλλοντος. Το ύψος της εγγυητικής επιστολής προσαυξάνεται κατά 40% ανά πενταετία εκμετάλλευσης.
4. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης του ενδιαφερόμενου ή του αναδόχου του έργου στις υποχρεώσεις που απορρέουν από το παρόν άρθρο, και ανεξάρτητα από τις λοιπές κυρώσεις, που προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία, η εγγυητική επιστολή καταπίπτει, κατόπιν απόφασης του Γενικού Γραμματέα της οικείας Περιφέρειας , υπέρ του Δημοσίου, και αποδίδεται στο Ειδικό Ταμείο Εφαρμογής Ρυθμιστικών και Πολεοδομικών Σχεδίων (ΕΤΕΡΠΣ) για την εκτέλεση έργων περιβαλλοντικής αποκατάστασης των χώρων επέμβασης.
Οι άδειες παραχώρησης και εκμετάλλευσης «λήψης αδρανών υλικών» οι οποίες έχουν χορηγηθεί πριν την ισχύ του παρόντος Νόμου, εξακολουθούν να ισχύουν για ένα χρόνο. Εντός του χρονικού αυτού διαστήματος οι ενδιαφερόμενοι υποχρεούνται να έχουν υποβάλλει στην αρμόδια Υπηρεσία τα απαιτούμενα δικαιολογητικά της παραγράφου 3 του παρόντος άρθρου, για την επανεξέταση της άδειας σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος Νόμου.
Άρθρο (13) : Έλεγχος τήρησης διατάξεων – Κυρώσεις
1. Ο έλεγχος τήρησης των κειμένων διατάξεων σε υδατορεύματα και η επιβολή κυρώσεων ασκείται από τις καθ ύλη αρμόδιες Υπηρεσίες της οικείας Περιφέρειας (όπως Διευθύνσεις Τεχνικών Υπηρεσιών, Περιβάλλοντος, Πολεοδομίας, Υγιεινής). Διατάξεις που προβλέπουν αρμοδιότητες ελέγχου και επιβολής κυρώσεων, και άλλων οργάνων εξακολουθούν να ισχύουν.
2. Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της οικείας Περιφέρειας , μετά από εισήγηση της οικείας Τεχνικής Υπηρεσίας, μπορεί ο παραπάνω έλεγχος να ανατίθεται και στους οικείους Ο.Τ.Α. Α΄ ή Β’ βαθμού.
3. Για την εφαρμογή των προηγούμενων παραγράφων, όπου δεν έχει καθοριστεί η ζώνη υδατορεύματος, ως περιοχή υδατορεύματος ορίζεται ή εδαφική έκταση που περικλείεται μεταξύ των οχθών του υδατορεύματος προσαυξημένη κατά 15 μέτρα εκατέρωθεν αυτών. Όπου οι όχθες δεν είναι διακριτές, ως περιοχή υδατορεύματος ορίζεται ή εδαφική έκταση της ζώνης 20 μέτρων εκατέρωθεν της βαθιάς γραμμής του υδατορεύματος.
4. Η βεβαίωση των παραβάσεων και η επιβολή κυρώσεων για αυτές, γίνεται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τις κείμενες διατάξεις.