- Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας - http://www.opengov.gr/minenv -

Άρθρο 07: ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ

(Α) Μεταφορικές υποδομές
Για την ανάπτυξη του συνόλου των μεταφορικών υποδομών και υπηρεσιών ακολουθούνται οι προτεραιότητες του Γενικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τις μεταφορές.
Επιπρόσθετα δίδονται οι ακόλουθες κατευθύνσεις:
– Αναβάθμιση υποδομών και υπηρεσιών όλων των σταθμών διακίνησης επιβατών (λιμάνια, αεροδρόμια, σιδηροδρομικοί σταθμοί).
– Αξιοποίηση του συνόλου των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, με τη συμμετοχή τους στα ευρύτερα δίκτυα υποδοχέων πτήσεων low cost καθώς και ενεργοποίηση όσο το δυνατό περισσότερων ανενεργών αεροδρομίων και η λειτουργία ορισμένων από αυτά ως έδρες εταιρειών χαμηλού κόστους.
– Δημιουργία τοπικών δικτύων σύνδεσης τουριστικών προορισμών μέσω της χρήσης υδροπλάνων, με στόχο την ικανοποίηση αναμενόμενης μεγάλης τουριστικής ζήτησης σε παράκτιες, παραλίμνιες περιοχές και νησιά, που υποεξυπηρετούνται σήμερα.
– Πλήρης κάλυψη των τουριστικών πόρων με ειδικές σημάνσεις.
– Ανάπτυξη ολοκληρωμένων σιδηροδρομικών τουριστικών διαδρομών σε περιοχές με ιδιαίτερη αισθητική αξία, στις οποίες έχουν ήδη εγκαταλειφθεί ή προβλέπεται να εγκαταλειφθούν τμήματα σιδηροδρομικών γραμμών (λειτουργία τουριστικών τραίνων, αναστήλωση, ανάδειξη και επαναλειτουργία παλαιών σταθμών, γεφυρών, κλπ., δημιουργία πεζοπορικών διαδρομών, κ.α.).
– Προώθηση της ένταξης του σιδηροδρόμου στη διακίνηση τουριστών – επισκεπτών.

(Β) Σταθμοί εισόδου
Απαιτείται η συμπλήρωση και η αναβάθμιση των υποδομών και υπηρεσιών των σταθμών εισόδου της χώρας.

(Γ) Ύδρευση
Είναι αναγκαία η εξασφάλιση ποσοτικής και ποιοτικής επάρκειας των υδατικών πόρων που προορίζονται για την ύδρευση των περιοχών με προτεραιότητα τουρισμού. Προς την κατεύθυνση αυτή, απαιτείται, κατά προτεραιότητα, η αποτελεσματικότερη διαχείριση των υδατικών πόρων (ολοκληρωμένη), η διαφύλαξη των οικοσυστημάτων, η προστασία της φυτοκάλυψης και η εκτέλεση έργων υδρονομίας για τον εμπλουτισμό των υδροφοριών, η αξιοποίηση πηγών, η δημιουργία ταμιευτήρων νερού, ο έλεγχος της ρύπανσης, η βελτίωση των δικτύων διανομής και η περιστολή της σπατάλης.
Ειδικότερα για τις περιοχές που είναι από τη φύση τους ελλειμματικές σε υδατικούς πόρους προωθούνται δράσεις εξασφάλισης κατάλληλης ποιότητας νερού μέσω ανακύκλωσης ή αφαλάτωσης.

(Δ) Διαχείριση υγρών και στερεών αποβλήτων
Απαιτείται:
– Να επιταχυνθεί και ενισχυθεί η προσπάθεια για ορθολογικό σχεδιασμό και οργάνωση της ολοκληρωμένης διαχείρισης των απορριμμάτων.
– Να ληφθούν μέτρα για τον καθαρισμό και αποκατάσταση των χώρων ανεξέλεγκτης διάθεσης απορριμμάτων στις περιοχές με προτεραιότητα τουρισμού.
– Με σκοπό τη διατήρηση της αξίας και ποιότητας των τουριστικών πόρων, να αποφεύγεται η δημιουργία χώρων υγειονομικής ταφής ή άλλος τρόπος διάθεσης / διαχείρισης απορριμμάτων στις περιοχές του Εθνικού Συστήματος Προστατευομένων Περιοχών και στην άμεση περίμετρο τους καθώς και στις περιοχές που προτείνονται για προστασία ως τοπία ιδιαίτερου φυσικού κάλους.
– Η κατασκευή συγχρόνου, φιλικού προς το περιβάλλον αποχετευτικού συστήματος με επεξεργασία λυμάτων (βιολογικό καθαρισμό) σε όλες τις περιοχές με προτεραιότητα τουρισμού.
– Οι τουριστικές επιχειρήσεις θα πρέπει να συμβάλλουν ενεργά σε δράσεις μείωσης των παραγόμενων αποβλήτων τους και στη φιλικότερη προς το περιβάλλον διαχείριση τους.

(Ε) Ενέργεια
Σε όλες τις περιοχές με προτεραιότητα τουρισμού απαιτείται:
– Να εξασφαλισθεί η ενεργειακή επάρκεια.
– Να θεσπισθούν κανονισμοί και να δοθούν κίνητρα για τη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας υφιστάμενων και νέων κτιρίων φιλοξενίας, εστίασης
και αναψυχής.
– Να προωθηθεί η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για την εξυπηρέτηση για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών των μονάδων και των υποστηρικτικών τους υποδομών (π.χ. μονάδες αφαλάτωσης).

(ΣΤ) Τηλεπικοινωνίες
Σε όλες τις περιοχές με προτεραιότητα τουρισμού απαιτείται:
– Να καλυφθούν οι ελλείψεις των τηλεπικοινωνιακών υποδομών.
– Η λήψη μέτρων για την εξασφάλιση της πρόσβασης με υψηλές ταχύτητες στο διαδίκτυο και με χαμηλό κόστος.
– Με σκοπό τη διατήρηση της ποιότητας και της αξίας των τουριστικών πόρων στις περιοχές Εθνικού Συστήματος Προστατευομένων Περιοχών και τα τοπία ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους κατά την εγκατάσταση κεραιών πρέπει να λαμβάνεται ιδιαίτερη μέριμνα για την ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων τους στο περιβάλλον και το τοπίο.
– Προτείνεται η ανάπτυξη κέντρων τηλεργασίας που να διαθέτουν τις πλέον σύγχρονες μεθόδους τηλεπικοινωνίας.

(Ζ) Υγεία
Στις περιοχές με προτεραιότητα τουρισμού απαιτείται:
– Η πύκνωση και αναβάθμιση των υποδομών υγείας καθώς και ο συσχετισμός τους με τις κυρίαρχες τουριστικές δραστηριότητες.
– Ειδικά στις δυσπρόσιτες ορεινές ή νησιωτικές περιοχές απαιτείται η άμεση, τουλάχιστον, προώθηση των εφαρμογών της τηλεϊατρικής.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα (Ανοιχτό | Κλείσιμο)

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 07: ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ"

#1 Σχόλιο Από ΧΡΗΣΤΟΣ ΡΑΓΙΑΣ Στις 17 Ιούλιος, 2013 @ 23:10

Στις υποδομές θα πρέπει να γίνει ειδική αναφορά στα στρατιωτικά αεροδρόμια της Τανάγρας και της Ελευσίνας, τα οποία θα μπορούν να δέχονται πτήσεις charter. Θα πρέπει να προβλεφθεί ο μετασχηματισμός τους, στην επόμενη 10ετία, ώστε να αποτελέσουν περιφερειακά, low cost, αεροδρόμια της Αθήνας που θα εξυπηρετήσουν τους προορισμούς της Εύβοιας και της Κορινθίας. Ταυτόχρονα θα εξασφαλιστούν χρήματα συντήρησης των αεροδρομίων αυτών από τα έσοδα αυτά, και όχι από τον κρατικό προυπολογισμό. Θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη για τροποποίηση της σύμβασης για το Ελευθέριος Βενιζέλος.

#2 Σχόλιο Από ΧΡΗΣΤΟΣ ΡΑΓΙΑΣ Στις 19 Ιούλιος, 2013 @ 08:02

Θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη για τροποποίηση της σύμβασης για το Ελευθέριος Βενιζέλος.
Στις υποδομές θα πρέπει να γίνει ειδική αναφορά στα στρατιωτικά αεροδρόμια της Τανάγρας και της Ελευσίνας, τα οποία θα μπορούν να δέχονται πτήσεις charter. Θα πρέπει να προβλεφθεί ο μετασχηματισμός τους, στην επόμενη 10ετία, ώστε να αποτελέσουν περιφερειακά, low cost, αεροδρόμια της Αθήνας που θα εξυπηρετήσουν τους προορισμούς της Εύβοιας και της Κορινθίας. Ταυτόχρονα θα εξασφαλιστούν χρήματα συντήρησης των αεροδρομίων αυτών από τα έσοδα αυτά, και όχι από τον κρατικό προυπολογισμό.