Ανεξαρτήτως των ανωτέρω, στις περιοχές εντός των ορίων οικισμών με πληθυσμό μικρότερο από 2.000 κατοίκους και οικισμών προϋφιστάμενων του 1923, με εξαίρεση αυτών που έχουν χαρακτηριστεί ως παραδοσιακοί ή που διέπονται από ειδικά διατάγματα προστασίας, στους οποίους δεν έχει ολοκληρωθεί ο πολεοδομικός σχεδιασμός και ο καθορισμός χρήσεων γης, επιτρέπονται οι παρακάτω χρήσεις:
1. Κατοικία
2. Κοινωνική πρόνοια
3. Εκπαίδευση προσχολική, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια
4. Μικρές αθλητικές εγκαταστάσεις
5. Θρησκευτικοί χώροι
6. Πολιτιστικές εγκαταστάσεις
7. Εμπορικά καταστήματα, καταστήματα παροχής προσωπικών υπηρεσιών
8. Γραφεία, Τράπεζες, Ασφάλειες, Κοινωφελείς οργανισμοί (ΔΕΗ, ΟΤΕ, κλπ)
9. Περίθαλψη (πλην Νοσοκομείων) μέχρι 50 κλίνες
10. Εστίαση, Αναψυκτήρια, Χώροι Συνάθροισης Κοινού
11. Ξενοδοχεία και Τουριστικές εγκαταστάσεις (εκτός κατασκηνώσεων – Camping) μέχρι 50 κλίνες
12. Στάθμευση (γήπεδα) (αυτοκίνητα μέχρι 3,5 τόνους)
13. Συνεργεία αυτοκινήτων (εξαιρούνται τα συνεργεία επισκευής μεγάλων και βαρέων οχημάτων με δυνατότητα μεταφοράς άνω των 9 ατόμων ή άνω των 3,5 τόνων μικτού φορτίου)
14. Επαγγελματικά εργαστήρια και εγκαταστάσεις αποθήκευσης χαμηλής όχλησης, τα οποία απαλλάσσονται από την διαδικασία Άδειας Εγκατάστασης και Λειτουργίας
15. Πρατήρια ενέργειας, υγρών και αερίων καυσίμων (υγρών, αερίων καυσίμων & ηλεκτρικής ενέργειας)
Αρχική Περιβαλλοντική αναβάθμιση και ιδιωτική πολεοδόμησηΆρθρο 42 – Χρήσεις γης σε οριοθετημένους Οικισμούς
Άρθρο 42 – Χρήσεις γης σε οριοθετημένους Οικισμούς
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 01- Εκτάσεις περιβαλλοντικής αναβάθμισης και ιδιωτικής πολεοδόμησης
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Ειδικές εκτάσεις περιβαλλοντικής αναβάθμισης και ιδιωτικής πολεοδόμησης.
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Όροι και Περιορισμοί περιοχής περιβαλλοντικής αναβάθμισης και ιδιωτικής πολεοδόμησης
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Διαδικασία Πολεοδόμησης.
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Ειδική Εισφορά για δράσεις περιβαλλοντικής αναβάθμισης.
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Κοινόχρηστοι, Κοινωφελείς χώροι και έργα Υποδομής.
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Ζώνες αστικού αναδασμού.
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Ειδικές διατάξεις πολεοδόμησης.
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Θεσμικό Πλαίσιο Παράλληλων Αδειοδοτήσεων και Εγκρίσεων
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Εκτάσεις Ζωνών Συγκέντρωσης Δικαιωμάτων Δόμησης – Υποδοχέων Συντελεστή Δόμησης Οικοδομικών Συνεταιρισμών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Καταγραφή των ζωνών – υποδοχέων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 – Έγκριση πολεοδομικής μελέτης στις ζώνες συγκέντρωσης – υποδοχής
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Επιτρεπόμενες Χρήσεις Γης – Υποχρεώσεις Οικοδομικών Συνεταιρισμών στον ΟΤΑ.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Πολεοδομική Μελέτη – Όροι και Περιορισμοί Δόμησης – Μορφολογικοί Κανόνες.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15 -Κίνητρα αναζωογόνησης των εγκαταλελειμμένων οικισμών.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 -Ανάθεση – Εκπόνηση Πολεοδομικής Μελέτης- Αμοιβές
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Ιδιωτικές εκτάσεις- Ζώνες Συγκέντρωσης Δόμησης Οικοδομικών Συνεταιρισμών.
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Δικαιούχοι Ανταλλαγής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Διαδικασία Ανταλλαγής
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Μεταβατικές Διατάξεις
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Κατηγορίες Χρήσεων Γης
- 43 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Περιοχές Αμιγούς Κατοικίας (κατηγορία 1)
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Περιοχές Γενικής Κατοικίας (κατηγορία 2)
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Περιοχές Πολεοδομικού Κέντρου – Κεντρικής Λειτουργίας Πόλης (κατηγορία 3)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Περιοχές τουρισμού – αναψυχής – παραθεριστικής (δεύτερης) κατοικίας (κατηγορία 4)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 – Περιοχές Κοινωφελών Λειτουργιών (κατηγορία 5)Άρθρο 26 – Περιοχές Κοινωφελών Λειτουργιών (κατηγορία 5)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Περιοχές Ελευθέρων Χώρων – Αστικού και Περιαστικού Πρασίνου (κατηγορία 6)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Περιοχές χονδρεμπορίου (κατηγορία 7)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Περιοχές Μεταφορών (κατηγορία 8)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Παραγωγικές εγκαταστάσεις χαμηλής και μέσης όχλησης, βιομηχανικού και βιοτεχνικού πάρκου (ΒΙΠΑ-ΒΙΟΠΑ) (κατηγορία 9)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 31 -Μικτής χρήσεως παραγωγικοί υποδοχείς (ΒΙΠΑ – ΒΙΟΠΑ – Ε.Π. προς εξυγίανση) (κατηγορία 10)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 32 – Περιοχές επιχειρηματικού πάρκου (Β, Γ και ειδικού τύπου) (κατηγορία 11)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 33 – Τεχνολογικό Πάρκο (κατηγορία 12)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Επιχειρηματικά Πάρκα Ενδιάμεσου Βαθμού Οργάνωσης (ΕΠΕΒΟ) (κατηγορία 13)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 – Εμπορευματικό Κέντρο (κατηγορία 14)Άρθρο 35 – Εμπορευματικό Κέντρο (κατηγορία 14)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 36 – Παραγωγικές εγκαταστάσεις υψηλής όχλησης (κατηγορία 15)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 37 – Επιχειρηματικά πάρκα τύπου Α (κατηγορία 16)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 38 – Εγκαταστάσεις αστικών υποδομών (κατηγορία 17)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 39 – Ιδιαίτερες χρήσεις (κατηγορία 18)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40 – Εγκαταστάσεις γεωργικών, κτηνοτροφικών, αλιευτικών και λοιπών αγροτικών δραστηριοτήτων (κατηγορία 19)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 – Οικονομικές Δραστηριότητες (κατηγορία 20)
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 42 – Χρήσεις γης σε οριοθετημένους Οικισμούς
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 43 – Μεταβατικές Διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 44
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
29 Ιανουαρίου 2014, 15:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
21 Φεβρουαρίου 2014, 09:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
8 Σχόλια 360 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Συνοπτικά κάποιες πρώτες σκέψεις και σχολιασμοί σχετικά με τον «περιορισμό» των 50 κλινών είναι οι εξής:
– Σίγουρα δεν αποτελεί κίνητρο για τη δημιουργία ολοκληρομένων ξενοδοχειακών μονάδων, λειτουργώντας ανασταλτικά στο πλαίσιο της ανάπτυξης και πλέον και της επιβίωσης, ειδικά για μία χώρα όπως της Ελλαδά, όπου ο τουρισμός αποτελεί και βασική πηγή εσόδων. … ο Υπουργός Ανάπτυξης έχει ενημερωθεί για τις προτάσεις σας….?
– Αναρωτιέμαι πόσο εύκολο είναι να λειτουργήσουν οι περιορισμοί των 50 κλινών, με τα υπόλοιπα τεχνικά κείμενα όπως οι Τεχνικές Προδιαγραφές του ΕΟΤ…
– Η «καινοτομία» δεν έχει όρια από την πλευρά της συντακτικής ομάδας, όπου για πρώτη φορά πέρα από τις συνήθεις πολεοδομικές διατάξεις ο νομοθέτης (Πολεοδόμος) επεμβαίνει και σε θέματα που άπτονται των επιχειρήσεων και της οικονομικής διαχείρισης. Εάν ο πολεοδόμος θέλει πραγματικά να περι-ορίσει τη δόμηση, σίγουρα η επιστήμη της γεωμετρίας αποτελεί το βασικό του εργαλείο.
– Τέλος για ακόμη μια φορά οδηγείται ο πολιτής/επιχειρηματίας αυτής της χώρας να περιορίσει την έμπνευσή του μόνο σε δόλειιους τρόπους για να ξεπεράσει τους «έξυπνα» κρατικούς γραφεικρατισμούς… πχ. 3 Χ 50 = 150 – δηλ. τρις εταιρείες δίπλα δίπλα θα ήταν δύσκολο για να ορίσουν ένα ξενοδοχείο 150 κλινών….
Συντονιστείτε…..Τα Υπουργεία ΜΟΥ…
Με τον περιορισμό των 50 κλινών το μόνο που πετυχαίνεται είναι η αποθάρρυνση των επενδυτών στο να δραστηριοποιηθούν στον χώρο του τουρισμού. Δεν νοείται οργανωμένη τουριστική μονάδα-βιώσιμη αν δεν μπορεί να φιλοξενήσει τουλάχιστον ένα λεωφορείο (45 έως 62 θέσεις). Καλό θα ήταν να υπάρξει περιορισμός στη χωροθέτηση – ογκοπλασία των κτιρίων και όχι στον αριθμό των κλινών.
Στους προϋφισταμενους του ’23 οικισμούς και στους οικισμούς που έχουν οριοθετηθεί με απόφαση Νομάρχη, στους οποίους δεν έγινε καθορισμός χρήσεων γης, δε θα επιτρέπονται οι σχολές και τα φροντιστήρια;
Πρόκειται για μία επικίνδυνη ρύθμιση, όπως έχει τεθεί, διότι α) επιτρέπει χρήσεις, οι οποίες δεν συνάδουν με οικισμούς μικρότερους των 2.000 κατοίκων (π.χ. περ. 8, 9, 11, 12) και β) θα δημιουργήσει προηγούμενα και δεσμεύσεις σε σχέση με τον μελλοντικό πολεοδομικό σχεδιασμό και τον οριστικό καθορισμό τών χρήσεων γης σ’αυτούς τους οικισμούς. Δυστυχώς, συνεχίζουμε, ως κράτος, να βάζουμε το κάρο μπροστά από το άλογο και να αποφεύγουμε τις οριστικές και ορθές λύσεις, επιτρέποντας σε μη νόμιμες ή προσωρινές καταστάσεις να μονιμοποιούνται σε βάρος τού οικιστικού, πολιτιστικού και φυσικού περιβάλλοντος (επομένως σε βάρος της ποιότητας ζωής μας και της καλώς εννοούμενης – βιώσιμης ανάπτυξης της χώρας μας).
Είτε, λοιπόν, πρέπει να απαλειφθεί εξολοκλήρου αυτό το άρθρο, είτε να προβλέπει, ως προσωρινή λύση, μόνο τις χρήσεις αμιγούς κατοικίας και μάλιστα με το περιεχόμενο του άρθρου 2 του ΠΔ 23/2/87 (ΦΕΚ 166Δ 5/3/87
Αν ο «καθορισμός χρήσεων γης» που αναφέρεται καθορίζεται από τα σχοοαπ τότε οι περισσότεροι οικισμοί βγαίνουν εκτός άρθρου 42 άρα ο νέος που θέλει να εμφιαλώσει το μέλι του το λάδι του την μαρμελάδα του βγαίνει εκτός, καθώς στους περισσοτέρους οικισμούς της χώρας εκτός του κέντρου των οικισμών που είναι πολύ μικρο ο υπόλοιπος οικισμός θεωρείται αμιγή κατοικία θα πρέπει να προστεθεί σημείωση που να αναφέρει ότι μόνο το σχοαπ σε οικισμούς πριν το 1923 και κάτω από 2.000 δεν θεωρείτε ολοκληρωμένος πολεοδομικός και χωροταξικός σχεδιασμός.
πολύ καλή αρχη ώστε οι πλειοψηφία των οικισμών προ 23 οριοθετημένοι κάτω 2.000 κατ και λοιποί οικισμοί που μπορούν να οριοθετηθούν με το ΠΔ 85 (πρώτα) θα αποκτήσουν ένα min προστασίας μέχρι να ολοκληρωθεί ο πολεοδομικός σχεδιασμός… Οι τοπικοί άρχοντες καθυστερούν την εφαρμογή του πολεοδομικού σχεδιασμού φοβούμενοι το πολιτικό κόστος και τέτοια οριζόντια μέτρα είναι χρήσιμα στο τόπο μας…..
Επειδή και οι κάτοικοι των παραδοσιακών οικισμών έχουν ανάγκη από τις ίδιες καταρχήν εξυπηρετήσεις με τους υπόλοιπους πολίτες,
Επειδή εκεί όπου τα ειδικά Π.Διατάγματα προστασίας δεν ορίζουν σαφώς επιτρεπόμενες χρήσεις, σήμερα επιτρέπονται και εγκαθίστανται όλες οι χρήσεις,
Επειδή το μείζον που επιβάλλεται να ελεγχθεί στους μικρούς οικισμούς είναι ιδίως η «ένταση» των χρήσεων, που αποτυπώνεται στην κλίμακα των κατασκευών,
Επειδή οι 50 κλίνες Ξενοδοχείου ή Περίθαλψης αντιστοιχούν σε κτιριακές κατασκευές της τάξης των 1500 τμ, οι οποίες είναι απολύτως ξένες στην κλίμακα και στον ιστό των μικρών οικισμών, και μέχρι να μελετηθούν ειδικές προϋποθέσεις και δυνατότητες τέτοιων χωροθετήσεων,
ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ & ΑΝΑΔΙΑΤΥΠΩΣΗ του εισαγωγικού κειμένου & ορισμένων από τα περιεχόμενα, ως εξής:
« Στις περιοχές εντός των ορίων οικισμών με πληθυσμό μικρότερο από 2.000 κατοίκους και οικισμών προϋφιστάμενων του 1923, εφ΄όσον δεν ορίζεται διαφορετικά από ισχύοντα ειδικά Προεδρικά Διατάγματα προστασίας και μέχρι την ολοκλήρωση του πολεοδομικού σχεδιασμού, από τον οποίο ενδεχομένως θα προκύψει ειδικότερος καθορισμός και όροι χρήσεων γης, επιτρέπονται οι παρακάτω χρήσεις:
1………
9. Περίθαλψη (πλην Νοσοκομείων) μέχρι 20 κλίνες
11. Ξενοδοχεία και Τουριστικές εγκαταστάσεις (εκτός κατασκηνώσεων – Camping) μέχρι 20 κλίνες
16. Χώροι στάθμευσης & συντήρησης σκαφών αναψυχής, μήκους έως 18 μέτρων (55 ποδών).
Θα πρέπει να εξεταστεί η επέκταση των ρυθμίσεων του άρθρου και στους οριοθετημένους οικισμούς που υποτίθεται ότι έχει ολοκληρωθεί ο πολεοδομικός σχεδιασμός (εγκεκριμένη πολεοδομική μελέτη) χωρίς όμως να ορισθούν χρήσεις γης. Το φαινόμενο είναι συχνό σε πολεοδομήσεις οικισμών μετά την οριοθέτησή τους στα τέλη της δεκαετίας του ’80 και στις αρχές του ’90. Ορθότερο θα ήταν να περιληφθούν ρητά όλοι οι οικισμοί με πληθυσμό <2000 κατοίκους στους οποίους δεν υπάρχουν καθορισμένες χρήσεις γης ασχέτως της ύπαρξης ρυμοτομικού σχεδίου. Έτσι θα συμπεριληφθούν όλοι οι νομίμως υφιστάμενοι σχετικά μικροί οικισμοί στους οποίους δεν καθορίστηκαν μέχρι σήμερα χρήσεις (οι έχοντες ρυμοτομικό σχέδιο με τις διατάξεις του Ν.Δ. του 1923, οι πολεοδομημένοι με το διάταγμα του 1985, οι έχοντες ρυμοτομικό του Υπουργείου Γεωργίας, οι μη οριοθετημένοι προυφιστάμενοι του 1923, οι οριοθετημένοι με τις διατάξεις του 1985 κλπ).
Επίσης θα πρέπει να αλλάξει ο τίτλος του άρθρου (Από ΟΡΙΟΘΕΤΗΜΕΝΟΙ ΟΙΚΙΣΜΟΙ σε ΟΙΚΙΣΜΟΙ) καθώς δεν ανταποκρίνεται στο περιεχόμενο (αφού ήδη περιλαμβάνονται και οι προ '23 μη οριοθετημένοι οικισμοί).