1.Από τη δημοσίευση του παρόντος καταργείται το άρθρο 24 του Ν.2508/1997.
2.Εκκρεμείς διαδικασίες για την πολεοδόμηση εκτάσεων με τις διατάξεις του άρθρου 24 του Ν.2508/1997 συνεχίζονται με βάση είτε τις παρούσες είτε τις προϊσχύουσες διατάξεις, αν κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου έχει υποβληθεί στην αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΚΑ φάκελος για τη χορήγηση βεβαίωσης του άρθρου 24 παρ. 6 του ν. 2508/97, η οποία για τις περιπτώσεις αυτές ισχύει για τρία (3) έτη από την έκδοση της. To χρονοδιάγραμμα υλοποίησης παρατείνεται κατά πέντε (5) έτη σε περίπτωση που εντός δεκαετίας από τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της Απόφασης Έγκρισης Γενικών Κατευθύνσεων της παραγράφου 3 δεν έχουν καθοριστεί και πολεοδομηθεί ως ΠΕΡΠΟ τα προβλεπόμενα με αυτή μέγιστα εμβαδά των εδαφικών εκτάσεων. Η σχετική βεβαίωση της παραγράφου 6 χορηγείται εντός της πενταετίας για αιτήματα που υποβάλλονται εντός δύο (2) ετών από τη λήξη της δεκαετίας. Σε περίπτωση που εντός του χρονικού διαστήματος της δεκαετίας ή της προβλεπόμενης παράτασης των πέντε (5) ετών εγκριθεί ΓΠΣ ή ΣΧΟΑΠ για την περιοχή, παύει η ισχύς της Απόφασης έγκρισης Γενικών Κατευθύνσεων και η βεβαίωση της παραγράφου 6 του άρθρου 24 του Ν.2508/1997 χορηγείται σύμφωνα με τις σχετικές προβλέψεις των σχεδίων αυτών. Οι Γενικές κατευθύνσεις δύναται εφεξής να εκπονούνται σε επίπεδο Καλλικρατικού Δήμου.
3. Εκκρεμείς διαδικασίες έγκρισης πολεοδομικής μελέτης σε εκτάσεις για τις οποίες έχει εκδοθεί μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος η χορήγηση βεβαίωσης του άρθρου 24 παρ. 6 του ν. 2508/97 συνεχίζονται είτε με τις παρούσες είτε με τις προϊσχύουσες διατάξεις για μία «τετραετία» από τη δημοσίευση του παρόντος.
4. Εκκρεμείς περιπτώσεις πολεοδόμησης εκτάσεων με τις διατάξεις του άρθρου 24 του ν.2508/1997 για τις οποίες έχει υποβληθεί φάκελος με τα δικαιολογητικά για την έκδοση απόφασης Οικιστικής Καταλληλότητας της έκτασης ή έχει εκδοθεί η απόφαση αυτή και για οποιονδήποτε λόγο δεν προωθήθηκε ή δεν εγκρίθηκε η πολεοδομική μελέτη της έκτασης, δύναται να υπαχθούν στις διατάξεις του παρόντος.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 20 – Μεταβατικές Διατάξεις"
#1 Σχόλιο Από Παντελής Αμπαριώτης, Αρχιτέκτων Στις 3 Φεβρουάριος, 2014 @ 10:12
Από το κείμενο φαίνεται ότι η πρόθεσή σας είναι όσες περιπτώσεις έχουν βεβαίωση της παρ.6 και είναι σε κάποιο στάδιο της μετέπειτα διαδικασίας να μπορούν να ολοκληρώσουν με βάση τις υφιστάμενες διατάξεις.
Θα εμφανιστεί το πρόβλημα ότι σε κάποιες περιπτωσεις μεχρι την θεσμοθέτηση της πολεοδομικής μελέτης θα έχει παρέλθει η «τριετία» της βεβαίωσης της παρ.6 Χρειάζεται κάποια πρόβλεψη σχετικά π.χ. ότι οι βεβαιώσεις ανανεώνονται και ειδικά σε περιπτώσεις «προχωρημένες» όπου π.χ. έχει δημοσιευθεί η ΑΕΠΟ μόνο με αίτηση, χωρίς την προσκόμιση άλλων στοιχείων
#2 Σχόλιο Από Σιτζόγλου Μανώλης, προεδρος Οικ.Συνεταιρισμου Στις 4 Φεβρουάριος, 2014 @ 20:15
Επειδή η διαδικασία της έκδοσης της βεβαίωσης της παρ. 6 του άθρου 24 του Ν.2508/97 προϋποθέτει την σύμφωνη γμώμη της συναρμόδιας Υπηρεσίας του ΥΠΕΚΑ, την ΕΥΠΕ για την περιβαλλοντική γνωμοδότηση, προτείνεται η τροποποίηση της παρ. 2 ώς εξής:
«Εκκρεμείς διαδικασίες για την πολεοδόμηση εκτάσεων με τις διατάξεις του άρθρου 24 του Ν.2508/1997 συνεχίζονται με βάση είτε τις παρούσες είτε τις προϊσχύουσες διατάξεις,αν κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου έχει υποβληθεί στην αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΚΑ φάκελος για τη χορήγηση βεβαίωσης του άρθρου 24 παρ. 6 του ν. 2508/97, ή στην αρμόδια Υπηρεσία ΕΥΠΕ για γνωμοδότηση στα πλαίσια της χορήγησης Βεβαίωσης της παρ. 6 του άρθρου 24 του Ν.2508/97. Στις περιπτώσεις αυτές η Βεβαίωση ισχύει για τρία (3) έτη από την έκδοση της».
#3 Σχόλιο Από Σιτζόγλου Μανώλης, προεδρος Οικ.Συνεταιρισμου Στις 4 Φεβρουάριος, 2014 @ 20:30
Επειδή η διαδικασία της έκδοσης της βεβαίωσης της παρ. 6 του άρθρου 24 του Ν.2508/97 προϋποθέτει την σύμφωνη γνώμη της συναρμόδιας Υπηρεσίας του ΥΠΕΚΑ, την ΕΥΠΕ για την περιβαλλοντική γνωμοδότηση, προτείνεται η τροποποίηση της παρ. 2 ώς εξής:
«Εκκρεμείς διαδικασίες για την πολεοδόμηση εκτάσεων με τις διατάξεις του άρθρου 24 του Ν.2508/1997 συνεχίζονται με βάση είτε τις παρούσες είτε τις προϊσχύουσες διατάξεις,αν κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου έχει υποβληθεί στην αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΚΑ φάκελος για τη χορήγηση βεβαίωσης του άρθρου 24 παρ. 6 του ν. 2508/97, ή στην αρμόδια Υπηρεσία ΕΥΠΕ για γνωμοδότηση στα πλαίσια της χορήγησης Βεβαίωσης της παρ. 6 του άρθρου 24 του Ν.2508/97. Στις περιπτώσεις αυτές η Βεβαίωση ισχύει για τρία (3) έτη από την έκδοση της».
#4 Σχόλιο Από Μαρία Φραντζή Στις 9 Φεβρουάριος, 2014 @ 00:50
Η παρ. 1 των μεταβατικών διατάξεων συγκρούεται εννοιολογικά με τις πολλαπλές αναφορές ισχύος του άρθρου 24 του ν. 2508/1997, μέχρι την έκδοση των ΥΑ καθορισμού επιμέρους θεμάτων και προδιαγραφών.
Σε όλες τις περιπτώσεις και του παρόντος άρθρου που τίθενται χρονικά όρια εγκρίσεων, προτείνεται αυτά να αναδιατυπωθούν σε χρονικά όρια υποβολής, ελέγχου πληρότητας και έγκρισης. Με το υπάρχον δυναμικό ελέγχου της δημόσιας διοίκησης είναι ο μόνος τρόπος διασφάλισης συνθηκών διαφάνειας και υγιών σχέσεων του μελετητή με τον(τους) εργοδότη(τες) του.
Όταν οι χρόνοι ελέγχου πληρότητας εκπνέουν χωρίς παρατηρήσεις, ο φάκελος θα θεωρείται πλήρης.
Όταν οι χρόνοι έγκρισης εκπνέουν θα υπάρχει το δικαίωμα η μελέτη να περνάει στο επόμενο στάδιο ή/και να υποβάλλεται στο ΚΕΣΥΠΟΘΑ με εισήγηση του μελετητή (ας καθοριστούν οι αναγκαίες προδιαγραφές σύνταξης αυτής της εισήγησης).
#5 Σχόλιο Από ΤΖΑΧΑΝΗΣ ΑΓΓΕΛΟΣ, πρόεδρος Οικοδομικού Συνεταιρισμού Στις 10 Φεβρουάριος, 2014 @ 13:02
Πρέπει στο άρθρο 20, με τις μεταβατικές διατάξεις, να προστεθεί παράγραφος, που να ορίζει :
«….ότι η ειδική χρηματική εισφορά των ιδιοκτητών εκτάσεων, για τις οποίες έχει εκδοθεί μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος βεβαίωση του άρθρου 24 παρ. 6 του ν. 2508/97, γίνεται εφ’ εξής σύμφωνα με το άρθρο 5 του παρόντος».
Σας προτείνω τα πιο πάνω διότι:
α/ Τα μέλη μας ως δημόσιοι υπάλληλοι και συνταξιούχοι πλέον, έχουμε υποστεί σημαντική μείωση των εισοδημάτων μας με αποτέλεσμα να έχουν αλλάξει τα οικονομικά δεδομένα από το 2002 που ξεκινήσαμε και
β/ Πρέπει να τηρηθεί στη φάση αυτή που είναι και η τελευταία πριν την έκδοση του Π.Δ., η αρχή της ίσης μεταχείρισης.
#6 Σχόλιο Από Μωραϊτου Παρασκευή Στις 13 Φεβρουάριος, 2014 @ 18:18
θα πρέπει ενδεχομένως, εαν δεν είναι ξεκάθαρο στα προηγούμενα άρθρα, να διατυπωθεί στις μεταβατικές διατάξεις τι γίνεται στην περίπτωση εκκρεμών διαδικασιών πολεοδομησης με το Π.Δ. 93/1987 (παλαιοί οικοδομικοί συνεταιρισμοί).
#7 Σχόλιο Από Βασιλική Ι. Σαλιβέρου Στις 13 Φεβρουάριος, 2014 @ 19:10
Επειδή πολλοί οικοδομικοί συνεταιρισμοί απέκτησαν δασικές εκτάσεις με συμβολαιογραφικό προσύμφωνο, προτείνουμε να υπάρξει μία διάταξη για αυτούς που έχουν την έκταση πάνω από 20 χρόνια καθώς και τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις ότι η έκτασή τους είναι ιδιωτική, που να επιτρέψει τους συν/σμους να μεταγράψουν το προσύμφωνο αγοράς στο αρμόδιο Υποθηκοφυλακείο σαν οριστικό τίτλο. Β.Σαλιβέρου
#8 Σχόλιο Από ΑΜΑΛΙΑ ΚΟΥΔΟΥΝΗ Στις 13 Φεβρουάριος, 2014 @ 23:02
Οι διατάξεις του άρθρου 24 του Ν2508/1997 θεωρώ ότι δεν πρέπει να καταργηθούν αλλά να διατηρηθούν σε ισχύ. Αν είναι επιθυμητό ορισμένες διατάξεις να εφαρμοστούν άμεσα, αυτές να αναγραφούν ρητά. Πάντως η μείωση του χρόνου ισχύος της βεβαίωσης από 3ετία σε 2ετία , που δεν αιτιολογείται, θα δημιουργήσει προβλήματα ιδιαίτερα στις τρέχουσες υποθέσεις.
#9 Σχόλιο Από Στεφανόπουλος Χρήστος, Πρόεδρος ΔΣ Οικιστικής Μηχανικών Δωδεκανήσου ΑΕ & Βαρβάρης Παναγιώτης, μέλος ΔΣ Στις 13 Φεβρουάριος, 2014 @ 23:19
Με το παρόν Σ/Ν επιχειρείται συν τοις άλλοις η ρύθμιση εκκρεμών για διάφορους λόγους πολεοδομικών υποθέσεων. Δίδεται παράλληλα ιδιαίτερη έμφαση στις ιδιωτικές πολεοδομήσεις κατά τα πρότυπα των Ζωνών ΠΕΡΠΟ του αρθ. 24 του Ν 2508/97 οι οποίες πλέον μετονομάζονται σε περιοχές περιβαλλοντικής αναβάθμισης και ιδιωτικής πολεοδόμησης.
Στο αρθ. 4 του Σ/Ν ορίζεται ότι «Η περιοχή περιβαλλοντικής αναβάθμισης και ιδιωτικής πολεοδόμησης απαιτείται να εμπίπτει:
α. Είτε σε περιοχή ειδικά ρυθμιζόμενης πολεοδόμησης (ΠΕΡΠΟ) μέσα σε εγκεκριμένο Γ.Π.Σ
ή Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π. κατά τις διατάξεις του άρθρου 24 του ν. 2508/97 ή ως ζώνη πολεοδόμησης Οικοδομικού Συνεταιρισμού προβλεπόμενη σε Ζ.Ο.Ε. με τις επιφυλάξεις του παρόντος νόμου.
β. Είτε να πληροί τις περιβαλλοντικές δεσμεύσεις και προϋποθέσεις του άρθρου 2 ως
Περιοχή Περιβαλλοντικής Αναβάθμισης και Ιδιωτικής Πολεοδόμησης. Σε κάθε άλλη περίπτωση και με την επιφύλαξη των οριζομένων στο παρόν κεφάλαιο δεν επιτρέπεται η έναρξη της διαδικασίας ιδιωτικής πολεοδόμησης ή Οικοδομικού Συν/σμού.
Στις μεταβατικές διατάξεις, αρθ 20 παρ. 1 αναφέρεται ότι από τη δημοσίευση του παρόντος καταργείται το άρθρο 24 του Ν.2508/1997. Στο ίδιο άρθ. παρ. 2 αναφέρεται ότι: «Οι Γενικές κατευθύνσεις δύναται εφεξής να εκπονούνται σε επίπεδο Καλλικρατικού Δήμου.»
Από το συνδυασμό των παραπάνω, διακρίνουμε μια αντίφαση η οποία συνίσταται στο γεγονός ότι ενώ με το παρόν Σ/Ν καταργείται το αρθ. 24 του Ν 2508/97 στο οποίο εμπεριέχεται η έννοια της «μελέτης γενικών κατευθύνσεων» από την άλλη ορίζεται ότι αυτές δύνανται στο εξής να εκπονούνται σε επίπεδο Καλλικρατικού Δήμου.
Επειδή θεωρούμε ότι το πνεύμα του Νομοθέτη είναι πράγματι να επιλύσει προβλήματα σε σχέση με τις χωροθετήσεις ζωνών ΠΕΡΠΟ οι οποίες μέσα από τις διαδικασίες των ΓΠΣ και ΣΧΟΟΑΠ δεν μπορούν να επιλυθούν για διάφορους λόγους, θεωρούμε ότι πρέπει το γεγονός αυτό να αποτυπωθεί με τρόπο ρητό στο παρόν Σ/Ν έστω για μια μεταβατική περίοδο 3 ετών. Ας μην ξεχνάμε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των ζωνών ΠΕΡΠΟ, χωροθετήθηκαν στη χώρα μας με «μελέτες γενικών κατευθύνσεων», ρύθμιση η οποία ήταν και ευέλικτη και λιγότερο χρονοβόρα και εν τέλει επωφελής για τα πολεοδομικά μας δρώμενα. Ιδίως σε μια εποχή που απαιτείται ευελιξία, η κατάργηση πολεοδομικών «εργαλείων» με αυτά τα χαρακτηριστικά δεν βοηθά στη γρήγορη και ανέξοδη για την πολιτεία απόδοση πολεοδομημένης γης.
Έτσι, προτείνουμε να αναφερθεί ρητά ότι οι παράγραφοι 3 και 4 του άρθρου 24 του Ν2508/97, καταργούνται 3 έτη μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος, ώστε να δοθεί η δυνατότητα σε εκκρεμείς διαδικασίες ανάθεσης η εκπόνησης μελετών Γενικών Κατευθύνσεων να ολοκληρωθούν, σε επίπεδο Καλλικρατικού Δήμου όπως πολύ σωστά προσδιορίζεται.
Συγκεκριμένα προτείνουμε η παράγραφος 1 του αρθ. 20 να αναδιατυπωθεί όπως παρακάτω και η τελευταία φράση της παραγράφου 2 του ιδίου αρθ. να αναπτυχθεί σε αυτοτελή παράγραφο ως εξής:
(Άρθρο 20)
1. Από τη δημοσίευση του παρόντος καταργείται το άρθρο 24 του Ν.2508/1997 εκτός από τις παραγράφους 3 και 4, περί Μελετών Γενικών Κατευθύνσεων, οι οποίες καταργούνται 3 έτη μετά από τη δημοσίευση του παρόντος.
2α. Οι Μελέτες Γενικών Κατευθύνσεων των παραγράφων 3 και 4 του άρθρου 24 του Ν2508/1997 δύνανται εφεξής και για διάστημα 3 ετών από τη δημοσίευση του παρόντος να εκπονούνται σε επίπεδο Καλλικρατικού Δήμου. Εάν υπάρχει εγκεκριμένο ΓΠΣ/ΣΧΟΟΑΠ σε Δημοτική Ενότητα του Δήμου, τότε η μελέτη Γενικών Κατευθύνσεων υποχρεωτικά συμπεριλαμβάνει τις περιοχές ΠΕΡΠΟ αυτού του ΓΠΣ/ΣΧΟΟΑΠ. Οι περιοχές ΠΕΡΠΟ μιας εγκεκριμένης μελέτης Γενικών Κατευθύνσεων τροποποιούνται ή/και καταργούνται σταδιακά από μελλοντικά εγκεκριμένα ΓΠΣ/ΣΧΟΟΑΠ, εάν δεν έχουν εγκεκριμένες πολεοδομικές μελέτες. Για τις περιοχές ΠΕΡΠΟ που θα περιληφθούν σε μελέτη Γενικών Κατευθύνσεων κατά τα παραπάνω, εντός αποκλειστικής προθεσμίας 3 ετών από τη δημοσίευση του παρόντος (μεταβατική περίοδος), έχουν εφαρμογή οι μεταβατικές διατάξεις και προθεσμίες της παραπάνω παραγράφου 2. Η πολεοδόμηση των περιοχών αυτών θα γίνεται σύμφωνα με τις διαδικασίες του άρθρου 4 του παρόντος.
#10 Σχόλιο Από Ανδρέας Αποστολόπουλος, Δικηγόρος, Πρόεδρος Συλλόγου ΖΑΑ Στις 19 Φεβρουάριος, 2014 @ 18:09
Ενώ στο άρθρο αυτό εισάγονται μεταβατικές διατάξεις για τις εκκρεμείς διαδικασίες πολεοδόμησης εκτάσεων με τις διατάξεις του άρθρου 24 του ν. 2508/97 ουδεμία μνεία γίνεται στις εκκρεμείς διαδικασίες πολεοδόμησης με τις διατάξεις ΠΔ 93/87. Και εκεί υπάρχει πληθώρα περιπτώσεων όπου έχουν εκδοθεί αποφάσεις Οικιστικής Καταλληλότητας της έκτασης που εν συνεχεία δεν προωθήθηκαν ή δεν εγκρίθηκε η πολεοδομική τους μελέτη ( βλ. «Ζώνη Αστικού Αναδασμού Πικερμίου – Ραφήνας»). Να υποθέσουμε ότι και οι περιπτώσεις αυτές υπάγονται αυτόματα στις διατάξεις του παρόντος νόμου; Και αν ναι, ποία η τύχη των αποφάσεων Οικιστικής Καταλληλότητας που έχουν ήδη – εδώ και χρόνια – εκδοθεί; Θα χρειάζεται κάποια ΄επικαιροποίηση΄ αυτών ή θα μπορεί να προχωρήσει, με βάση αυτές, η διαδικασία πολεοδόμησης του άρθρου 4 του παρόντος σ/ν;
#11 Σχόλιο Από ΓΟΥΔΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Στις 21 Φεβρουάριος, 2014 @ 00:03
1. Να προστεθεί νέα παράγραφος 5 όπου να αναφέρεται ότι: να διατηρηθούν εν ισχύει οι διατάξεις του άρθρου 24, και κατά συνέπεια οι παράγραφοι 3 και 4 του ΑΡΘΡΟΥ 1 του Ν.2508/1997, για μια πενταετία ή τριετία από εγκρίσεως του νέου υπό διαβούλευση νόμου για Οικοδομικούς Συνεταιρισμούς που είτε δεν έχουν υποβάλει ακόμη τα απαιτούμενα δικαιολογητικά λόγω καθυστέρησης τους από τις αντίστοιχες Δημόσιες αρχές (Δασικές Αρχές, Αρχαιολογικές κλπ.) είτε τα είχαν υποβάλλει αλλά λόγω καθυστέρησης του ΥΠΕΚΑ παρήλθε η πενταετία που απαιτείτο μέχρι την έγκριση της Πολεοδομικής μελέτης και θα πρέπει να επαναεκδοθούν και να επαναυποβληθούν….
2. Επειδή πολλοί οικοδομικοί συνεταιρισμοί είτε απέκτησαν δασικές εκτάσεις πριν το Σύνταγμα του 1974 και τον Ν.998/1979 είτε χαρακτηρίστηκαν δασικές μετά το Σύνταγμα του 1974 και τον Ν.998/1979, με συμβολαιογραφικό προσύμφωνο και είναι σε επιδικία μέχρι σήμερα, προτείνουμε να υπάρξει μία διάταξη για αυτούς που έχουν την έκταση πάνω από 20 χρόνια καθώς και μέχρι τελεσίδικων δικαστικών αποφάσεων, ότι η έκτασή τους είναι ιδιωτική, που να επιτρέψει τους συν/σμους να μεταγράψουν το προσύμφωνο αγοράς στο αρμόδιο Υποθηκοφυλακείο σαν οριστικό τίτλο και να εφαρμόζονται οι διατάξεις του υπό διαβούλευση Ν/Σχ.με την ενσωμάτωση και του σχολίου 1 ανωτέρω.