1. Εφόσον τμήμα ή τμήματα της όλης έκτασης αποδίδεται προς το Ελληνικό Δημόσιο, κατά τα προηγούμενα άρθρα, αναλόγως του εμβαδού των ακινήτων εντός των εκτάσεων που αποδίδονται στο Ελληνικό Δημόσιο δύναται να μεταφέρεται δικαίωμα δόμησης επί ακινήτων εντός της πολεοδομούμενης περιοχής. Ο υπολογισμός του δικαιώματος δόμησης επί ακινήτων εντός της πολεοδομούμενης έκτασης καθορίζεται με Προεδρικό Διάταγμα που θα εκδοθεί μετά από πρόταση του αρμοδίου Υπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και μέσω της διαδικασίας της Τράπεζας Γης του κεφαλαίου Β’ του Ν.4178/2013. Για τον υπολογισμό του δικαιώματος δόμησης ως αντάλλαγμα της απόδοσης της έκτασης προς το ελληνικό Δημόσιο λαμβάνονται υπόψη:
α) Το είδος της προστατευόμενης περιοχής
β) Ο ειδικότερος χαρακτήρας της εκτάσεως
γ) Η φορολογική αξία των εκτάσεων
δ) Η τιμή ζώνης της περιοχής.
Σε κάθε περίπτωση με την μεταφορά δικαιώματος δόμησης δεν προσαυξάνεται ο συντελεστής που έχει καθοριστεί από το Γ.Π.Σ. ή το Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π άνω του 10%.
2. Εκτάσεις Οικοδομικών Συνεταιρισμών σε περιοχές όπου δεν έχει εγκριθεί Γ.Π.Σ. ή Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π. εντάσσονται στις διαδικασίες του παρόντος κεφαλαίου και πολεοδομούνται με την διαδικασία ιδιωτικής πολεοδόμησης μόνον εφόσον έχουν προβλεφθεί και επιτρέπεται η πολεοδόμηση σε εγκεκριμένη Ζ.Ο.Ε. κατά τις διατάξεις του Ν.1337/1983. Σε αυτή την περίπτωση εγκρίσεις των αρμοδίων υπηρεσιών και βεβαιώσεις που έχουν εκδοθεί την τελευταία δεκαετία δεν απαιτείται να εκδοθούν εκ νέου και ισχύουν για την διαδικασία έγκρισης της πολεοδομικής μελέτης. Στις περιπτώσεις της παρούσας παραγράφου πέραν των λοιπών δικαιολογητικών υποβάλλεται ειδική μελέτη πληθυσμιακών κριτηρίων από την οποία αποδεικνύεται ότι η προτεινόμενη πληθυσμιακή χωρητικότητα της έκτασης πολεοδόμησης δεν έρχεται σε αντίθεση με το ισχύον πλαίσιο χωροταξικού σχεδιασμού.
Άρθρο 08 – Ειδικές διατάξεις πολεοδόμησης.
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 01- Εκτάσεις περιβαλλοντικής αναβάθμισης και ιδιωτικής πολεοδόμησης
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Ειδικές εκτάσεις περιβαλλοντικής αναβάθμισης και ιδιωτικής πολεοδόμησης.
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Όροι και Περιορισμοί περιοχής περιβαλλοντικής αναβάθμισης και ιδιωτικής πολεοδόμησης
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Διαδικασία Πολεοδόμησης.
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Ειδική Εισφορά για δράσεις περιβαλλοντικής αναβάθμισης.
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Κοινόχρηστοι, Κοινωφελείς χώροι και έργα Υποδομής.
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Ζώνες αστικού αναδασμού.
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Ειδικές διατάξεις πολεοδόμησης.
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Θεσμικό Πλαίσιο Παράλληλων Αδειοδοτήσεων και Εγκρίσεων
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Εκτάσεις Ζωνών Συγκέντρωσης Δικαιωμάτων Δόμησης – Υποδοχέων Συντελεστή Δόμησης Οικοδομικών Συνεταιρισμών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Καταγραφή των ζωνών – υποδοχέων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 – Έγκριση πολεοδομικής μελέτης στις ζώνες συγκέντρωσης – υποδοχής
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Επιτρεπόμενες Χρήσεις Γης – Υποχρεώσεις Οικοδομικών Συνεταιρισμών στον ΟΤΑ.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Πολεοδομική Μελέτη – Όροι και Περιορισμοί Δόμησης – Μορφολογικοί Κανόνες.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15 -Κίνητρα αναζωογόνησης των εγκαταλελειμμένων οικισμών.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 -Ανάθεση – Εκπόνηση Πολεοδομικής Μελέτης- Αμοιβές
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Ιδιωτικές εκτάσεις- Ζώνες Συγκέντρωσης Δόμησης Οικοδομικών Συνεταιρισμών.
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Δικαιούχοι Ανταλλαγής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Διαδικασία Ανταλλαγής
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Μεταβατικές Διατάξεις
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Κατηγορίες Χρήσεων Γης
- 43 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Περιοχές Αμιγούς Κατοικίας (κατηγορία 1)
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Περιοχές Γενικής Κατοικίας (κατηγορία 2)
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Περιοχές Πολεοδομικού Κέντρου – Κεντρικής Λειτουργίας Πόλης (κατηγορία 3)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Περιοχές τουρισμού – αναψυχής – παραθεριστικής (δεύτερης) κατοικίας (κατηγορία 4)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 – Περιοχές Κοινωφελών Λειτουργιών (κατηγορία 5)Άρθρο 26 – Περιοχές Κοινωφελών Λειτουργιών (κατηγορία 5)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Περιοχές Ελευθέρων Χώρων – Αστικού και Περιαστικού Πρασίνου (κατηγορία 6)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Περιοχές χονδρεμπορίου (κατηγορία 7)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Περιοχές Μεταφορών (κατηγορία 8)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Παραγωγικές εγκαταστάσεις χαμηλής και μέσης όχλησης, βιομηχανικού και βιοτεχνικού πάρκου (ΒΙΠΑ-ΒΙΟΠΑ) (κατηγορία 9)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 31 -Μικτής χρήσεως παραγωγικοί υποδοχείς (ΒΙΠΑ – ΒΙΟΠΑ – Ε.Π. προς εξυγίανση) (κατηγορία 10)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 32 – Περιοχές επιχειρηματικού πάρκου (Β, Γ και ειδικού τύπου) (κατηγορία 11)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 33 – Τεχνολογικό Πάρκο (κατηγορία 12)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Επιχειρηματικά Πάρκα Ενδιάμεσου Βαθμού Οργάνωσης (ΕΠΕΒΟ) (κατηγορία 13)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 – Εμπορευματικό Κέντρο (κατηγορία 14)Άρθρο 35 – Εμπορευματικό Κέντρο (κατηγορία 14)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 36 – Παραγωγικές εγκαταστάσεις υψηλής όχλησης (κατηγορία 15)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 37 – Επιχειρηματικά πάρκα τύπου Α (κατηγορία 16)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 38 – Εγκαταστάσεις αστικών υποδομών (κατηγορία 17)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 39 – Ιδιαίτερες χρήσεις (κατηγορία 18)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40 – Εγκαταστάσεις γεωργικών, κτηνοτροφικών, αλιευτικών και λοιπών αγροτικών δραστηριοτήτων (κατηγορία 19)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 – Οικονομικές Δραστηριότητες (κατηγορία 20)
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 42 – Χρήσεις γης σε οριοθετημένους Οικισμούς
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 43 – Μεταβατικές Διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 44
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
29 Ιανουαρίου 2014, 15:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
21 Φεβρουαρίου 2014, 09:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
12 Σχόλια 360 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Στο αρ 8 παρ.1 αναφέρετα: «Σε κάθε περίπτωση με την μεταφορά δικαιώματος δόμησης δεν προσαυξάνεται ο Σ.Δ. πάνω του 10%» Δηλ.προσδιορίζεται ο Σ.Δ. στο 0,4Χ10%=0,44.Επομένως, υπάρχει διαφοροποίηση σε όσα ορίζονται στο αρ.4παρ.4 δ στο οποίο ο Σ.Δ «δεν μπορεί να υπερβαίνει το 0.6».
Σε κάθε περίπτωση, η τόση μεγάλη εισφορά σε γη και χρήμα επιβάλλει να είναι καθορισμένος ο Σ.Δ. τουλάχιστον στο 0.6. ΄Αλλως η διαδικασία θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι τιμωρητική.
Παράγραφος 1
Η υπέρβαση του θεσπισμένου μέσου συντελεστή δόμησης (ΜΣΔ) των ΓΠΣ και ΣΧΟΟΑΠ για την υποδοχή δικαιωμάτων δόμησης ή μεταφοράς Συντελεστή Δόμησης θα απαιτούσε μεταξύ άλλων και τροποποίηση του Ν2508.97.
Προβλέπεται έκδοση Π.Δ. προτάσει του Υπουργού ΠΕΚΑ για τον υπολογισμό «του δικαιώματος δόμησης…». Ωστόσο ήδη το άρθρο 37 του Ν. 4178/2013, για τη ρύθμιση του θέματος (και άλλων σχετικών θεμάτων), έχει προβλέψει την έκδοση ομοίου π.δ. Τί τελικά θα γίνει; Ποιόν ωφελεί η πολυνομία και η σύγχυση;
Παράγραφος 2
Στις περιπτώσεις έλλειψης εγκεκριμένων ΓΠΣ γίνεται παραπομπή σε «ειδική μελέτη πληθυσμιακών κριτηρίων» από την οποία να αποδεικνύεται η σκοπιμότητα σε σχέση με το ισχύον πλαίσιο χωροταξικού σχεδιασμού. Θεωρείται άκρως προβληματική η δυνατότητα αξιοπιστίας της συγκεκριμένης ειδικής μελέτης στο τοπικό επίπεδο όπου η κλίμακα θεώρησης απέχει από την θεώρηση του Γενικού Πλαισίου ή Ειδικών Πλαισίων όπως αυτά έχουν διαμορφωθεί σύμφωνα με τον Ν.2742/99
Άρθρο 8, παρ.1
Η αύξηση του Συντελεστή Δόμησης νοείται κατά 0,10 ή 0,20 της μονάδος.
Εφόσον έχει δοθεί τόση έκταση στο ελληνικό Δημόσιο, πρέπει ο Συντελεστής Δόμησης να ανέλθει σε 0,60 για τη μεταφορά των δεσμευμένων εκτάσεων.
Στο άρθρο 8.1, από τη στιγμή που ο συντελεστής δόμησης ορίζεται στο 0,4 να επιτρέπεται προσαύξηση κατά 20% από μεταφορά συντελεστή δόμησης οπότε ο σ.δ. γίνεται 0,48 που είναι σαφώς μικρότερο του 0,6 που ορίζει το άρθρο 4 παρ. 5δ
Άρθρο 8,παρ. 1
Σε κάθε περίπτωση ,με τη μεταφορά του Σ.Δ. δεν προσαυξάνεται άνω του 20% διότι αν ο Σ.Δ. είναι 0,4 με αύξηση 20% γίνεται 0,48 άρα δεν υπερβαίνει το 0,6 του άρθρου 4 παρ.5.δ
Προτείνω να υπάρξει μία ακόμα παράγραφος που να δίνει την δυνατότητα στον ΟΤΑ να εξετάσει εάν μπορεί να αξιοποιήσει τμήμα του οικοδομικού συν/σμού που μέχρι σήμερα η έκτασή του δεν ανήκει σε περιοχή ΓΠΣ ή ΣΧΟΟΑΠ και δεν έχουν προβλεφθεί ΖΟΕ, προς όφελος των κατοίκων (σχολείο-γυμναστήρια-κολυμβητήρια κλπ εγκαταστάσεις) και σε αντάλλαγμα ο συν/σμός να παραμείνει και να ενταχθεί ανάλογα σε ΓΠΣ ή ΠΕΡΠΟ για το υπόλοιπο της έκτασής του ή τμήμα αυτού, ή να μπορεί ο ΟΤΑ να αποφασίσει την συνένωση δύο συν/σμών ή προσάρτηση συν/σμού σε γειτονικό οικισμό ώστε τα οφέλη για όλους να είναι τα μέγιστα. Β.Σαλιβέρου.
Άρθρο 8 παρ.1:Πρόκειται περί εσφαλμένης διατύπωσης σε ότι αφορά «άνω του 10%» αντί της ορθής «άνω του 0,6%»
Για την μεταφορά των δεσμευμένων ( δασικά κ.λ.π ) ενδείκνυται ο συντελεστής δόμησης από 0,40 να γίνει 0,60, καθόσον στο δημόσιο έχει δοθεί αρκετή έκταση.
Προτείνουμε την αναδιατύπωση της παραγράφου 2 του Άρθρου 08, ως εξής:
«2. Εκτάσεις Οικοδομικών Συνεταιρισμών σε περιοχές όπου δεν έχει εγκριθεί Γ.Π.Σ. ή Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π. εντάσσονται στις διαδικασίες του παρόντος κεφαλαίου και πολεοδομούνται με την διαδικασία ιδιωτικής πολεοδόμησης μόνον εφόσον α) έχουν προβλεφθεί και επιτρέπεται η πολεοδόμηση σε εγκεκριμένη Ζ.Ο.Ε. κατά τις διατάξεις του Ν.1337/1983 ή β) εντάσσονται σε ζώνες όπου επιτρέπεται η χρήση κατοικίας με βάση Προεδρικά Διατάγματα καθορισμού ζωνών προστασίας ή γ) εφόσον πληρούν τις περιβαλλοντικές δεσμεύσεις και προϋποθέσεις του άρθρου 2 ως Περιοχές Περιβαλλοντικής Αναβάθμισης και Ιδιωτικής Πολεοδόμησης με βάση την βεβαίωση του άρθρου 4 παρ. 2 του παρόντος . Σε αυτή την περίπτωση εγκρίσεις των αρμοδίων υπηρεσιών και βεβαιώσεις που έχουν εκδοθεί την τελευταία δεκαετία δεν απαιτείται να εκδοθούν εκ νέου και ισχύουν για την διαδικασία έγκρισης της πολεοδομικής μελέτης. Στις περιπτώσεις της παρούσας παραγράφου πέραν των λοιπών δικαιολογητικών υποβάλλεται, για τις περιοχές του άρθρου 1 του παρόντος Κεφαλαίου, ειδική μελέτη πληθυσμιακών κριτηρίων από την οποία αποδεικνύεται ότι η προτεινόμενη πληθυσμιακή χωρητικότητα της έκτασης πολεοδόμησης δεν έρχεται σε αντίθεση με το ισχύον πλαίσιο χωροταξικού σχεδιασμού.»
Άστοχος ο τίτλος (δεν ανταποκρίνεται στο περιεχόμενο του άρθρου)
Εντελώς αόριστο το περιεχόμενο της παρ. 1. Αφού ήδη στο Ν.4178/2013, υπάρχει εξουσιοδοτική διάταξη για συγκεκριμενοποίηση και εξειδίκευση των διατάξεων αυτών γιατί πρέπει να επαναληφθεί η αόριστη αυτή διάταξη? Επίσης η αύξηση του ΣΔ πάνω από το ΣΔ του ΓΠΣ , όπως σχολίασα σε προηγούμενο άρθρο , αν επιχειρηθεί δεν θα μπορέσει να εγκριθεί νόμιμα.
Πόσο η μεθοδολογία αυτή βοηθά στην απλοποίηση και απλούστευση της νομοθεσίας όταν συσσωρεύονται και ψηφίζονται (δυο φορές) αόριστες και μη εφαρμόσιμες διατάξεις?
Η παρ. 2 , όπως έχω σχολιάσει στο άρθρο 1 είναι αντίθετη προς άλλες διατάξεις νόμων – οι οποίες θεσμοθετήθηκαν κατόπιν πάγιας νομολογίας του ΣτΕ (προ 20 ετών) που μετά το 2006 είναι και σε συμμόρφωση κοινοτικού δικαίου/οδηγίας της ΕΕ. Προτιμότερο να προσαρμοστεί η διάταξη όπως αναφέρεται στο άρθρο 20 (εκπόνηση Σχ. Γεν. Κατ σε επίπεδο Καλλικρατικού Δήμου)παρά να παραμείνει η εντελώς αόριστη αναφορά σε «ειδική μελέτη πληθυσμιακών κριτηρίων» , που δεν εντάσσεται σε καμιά κατηγορία/είδος από τις ισχύουσες πολεοδομικές /χωροταξικές μελέτες (και έχουμε αρκετές)
Άρθρο 8, παρ.1
Δεν είναι κατανοητή η αύξηση του συντελεστή δόμησης κατά 10%.
Πρέπει να διευκρινιστεί ότι πρόκειται για αύξηση κατά 0.1 και όχι κατά 10%.
Επίσης επειδή παραχωρείται μεγάλη έκταση στο Ελληνικό Δημόσιο πρέπει, για τη μεταφορά των εκτάσεων που έχουν δεσμευτεί, ο Συντελεστής Δόμησης να αυξηθεί κατά 0.2, δηλαδή να γίνει 0.6
Διευκρινίστε τι σημαίνει άυξηση συντελεστή δόμησης κατά 10%.
δηλάδη το 0,40 γίνεται 0,44 και όχι 0,50