1. Εφόσον τμήμα ή τμήματα της όλης έκτασης αποδίδεται προς το Ελληνικό Δημόσιο, κατά τα προηγούμενα άρθρα, αναλόγως του εμβαδού των ακινήτων εντός των εκτάσεων που αποδίδονται στο Ελληνικό Δημόσιο δύναται να μεταφέρεται δικαίωμα δόμησης επί ακινήτων εντός της πολεοδομούμενης περιοχής. Ο υπολογισμός του δικαιώματος δόμησης επί ακινήτων εντός της πολεοδομούμενης έκτασης καθορίζεται με Προεδρικό Διάταγμα που θα εκδοθεί μετά από πρόταση του αρμοδίου Υπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και μέσω της διαδικασίας της Τράπεζας Γης του κεφαλαίου Β’ του Ν.4178/2013. Για τον υπολογισμό του δικαιώματος δόμησης ως αντάλλαγμα της απόδοσης της έκτασης προς το ελληνικό Δημόσιο λαμβάνονται υπόψη:
α) Το είδος της προστατευόμενης περιοχής
β) Ο ειδικότερος χαρακτήρας της εκτάσεως
γ) Η φορολογική αξία των εκτάσεων
δ) Η τιμή ζώνης της περιοχής.
Σε κάθε περίπτωση με την μεταφορά δικαιώματος δόμησης δεν προσαυξάνεται ο συντελεστής που έχει καθοριστεί από το Γ.Π.Σ. ή το Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π άνω του 10%.
2. Εκτάσεις Οικοδομικών Συνεταιρισμών σε περιοχές όπου δεν έχει εγκριθεί Γ.Π.Σ. ή Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π. εντάσσονται στις διαδικασίες του παρόντος κεφαλαίου και πολεοδομούνται με την διαδικασία ιδιωτικής πολεοδόμησης μόνον εφόσον έχουν προβλεφθεί και επιτρέπεται η πολεοδόμηση σε εγκεκριμένη Ζ.Ο.Ε. κατά τις διατάξεις του Ν.1337/1983. Σε αυτή την περίπτωση εγκρίσεις των αρμοδίων υπηρεσιών και βεβαιώσεις που έχουν εκδοθεί την τελευταία δεκαετία δεν απαιτείται να εκδοθούν εκ νέου και ισχύουν για την διαδικασία έγκρισης της πολεοδομικής μελέτης. Στις περιπτώσεις της παρούσας παραγράφου πέραν των λοιπών δικαιολογητικών υποβάλλεται ειδική μελέτη πληθυσμιακών κριτηρίων από την οποία αποδεικνύεται ότι η προτεινόμενη πληθυσμιακή χωρητικότητα της έκτασης πολεοδόμησης δεν έρχεται σε αντίθεση με το ισχύον πλαίσιο χωροταξικού σχεδιασμού.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 08 – Ειδικές διατάξεις πολεοδόμησης."
#1 Σχόλιο Από Παντελής Αμπαριώτης, Αρχιτέκτων Στις 3 Φεβρουάριος, 2014 @ 09:07
Διευκρινίστε τι σημαίνει άυξηση συντελεστή δόμησης κατά 10%.
δηλάδη το 0,40 γίνεται 0,44 και όχι 0,50
#2 Σχόλιο Από ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΔΕΣΥΠΡΗΣ, Πρόεδρος ΔΣ ΑΠΟΣΠΟΤΕ Στις 11 Φεβρουάριος, 2014 @ 21:59
Άρθρο 8, παρ.1
Δεν είναι κατανοητή η αύξηση του συντελεστή δόμησης κατά 10%.
Πρέπει να διευκρινιστεί ότι πρόκειται για αύξηση κατά 0.1 και όχι κατά 10%.
Επίσης επειδή παραχωρείται μεγάλη έκταση στο Ελληνικό Δημόσιο πρέπει, για τη μεταφορά των εκτάσεων που έχουν δεσμευτεί, ο Συντελεστής Δόμησης να αυξηθεί κατά 0.2, δηλαδή να γίνει 0.6
#3 Σχόλιο Από ΑΜΑΛΙΑ ΚΟΥΔΟΥΝΗ Στις 12 Φεβρουάριος, 2014 @ 22:55
Άστοχος ο τίτλος (δεν ανταποκρίνεται στο περιεχόμενο του άρθρου)
Εντελώς αόριστο το περιεχόμενο της παρ. 1. Αφού ήδη στο Ν.4178/2013, υπάρχει εξουσιοδοτική διάταξη για συγκεκριμενοποίηση και εξειδίκευση των διατάξεων αυτών γιατί πρέπει να επαναληφθεί η αόριστη αυτή διάταξη? Επίσης η αύξηση του ΣΔ πάνω από το ΣΔ του ΓΠΣ , όπως σχολίασα σε προηγούμενο άρθρο , αν επιχειρηθεί δεν θα μπορέσει να εγκριθεί νόμιμα.
Πόσο η μεθοδολογία αυτή βοηθά στην απλοποίηση και απλούστευση της νομοθεσίας όταν συσσωρεύονται και ψηφίζονται (δυο φορές) αόριστες και μη εφαρμόσιμες διατάξεις?
Η παρ. 2 , όπως έχω σχολιάσει στο άρθρο 1 είναι αντίθετη προς άλλες διατάξεις νόμων – οι οποίες θεσμοθετήθηκαν κατόπιν πάγιας νομολογίας του ΣτΕ (προ 20 ετών) που μετά το 2006 είναι και σε συμμόρφωση κοινοτικού δικαίου/οδηγίας της ΕΕ. Προτιμότερο να προσαρμοστεί η διάταξη όπως αναφέρεται στο άρθρο 20 (εκπόνηση Σχ. Γεν. Κατ σε επίπεδο Καλλικρατικού Δήμου)παρά να παραμείνει η εντελώς αόριστη αναφορά σε «ειδική μελέτη πληθυσμιακών κριτηρίων» , που δεν εντάσσεται σε καμιά κατηγορία/είδος από τις ισχύουσες πολεοδομικές /χωροταξικές μελέτες (και έχουμε αρκετές)
#4 Σχόλιο Από Παπαγιάννης Ναούμ Στις 13 Φεβρουάριος, 2014 @ 11:07
Προτείνουμε την αναδιατύπωση της παραγράφου 2 του Άρθρου 08, ως εξής:
«2. Εκτάσεις Οικοδομικών Συνεταιρισμών σε περιοχές όπου δεν έχει εγκριθεί Γ.Π.Σ. ή Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π. εντάσσονται στις διαδικασίες του παρόντος κεφαλαίου και πολεοδομούνται με την διαδικασία ιδιωτικής πολεοδόμησης μόνον εφόσον α) έχουν προβλεφθεί και επιτρέπεται η πολεοδόμηση σε εγκεκριμένη Ζ.Ο.Ε. κατά τις διατάξεις του Ν.1337/1983 ή β) εντάσσονται σε ζώνες όπου επιτρέπεται η χρήση κατοικίας με βάση Προεδρικά Διατάγματα καθορισμού ζωνών προστασίας ή γ) εφόσον πληρούν τις περιβαλλοντικές δεσμεύσεις και προϋποθέσεις του άρθρου 2 ως Περιοχές Περιβαλλοντικής Αναβάθμισης και Ιδιωτικής Πολεοδόμησης με βάση την βεβαίωση του άρθρου 4 παρ. 2 του παρόντος . Σε αυτή την περίπτωση εγκρίσεις των αρμοδίων υπηρεσιών και βεβαιώσεις που έχουν εκδοθεί την τελευταία δεκαετία δεν απαιτείται να εκδοθούν εκ νέου και ισχύουν για την διαδικασία έγκρισης της πολεοδομικής μελέτης. Στις περιπτώσεις της παρούσας παραγράφου πέραν των λοιπών δικαιολογητικών υποβάλλεται, για τις περιοχές του άρθρου 1 του παρόντος Κεφαλαίου, ειδική μελέτη πληθυσμιακών κριτηρίων από την οποία αποδεικνύεται ότι η προτεινόμενη πληθυσμιακή χωρητικότητα της έκτασης πολεοδόμησης δεν έρχεται σε αντίθεση με το ισχύον πλαίσιο χωροταξικού σχεδιασμού.»
#5 Σχόλιο Από Κωνσταντίνος Στις 13 Φεβρουάριος, 2014 @ 14:35
Για την μεταφορά των δεσμευμένων ( δασικά κ.λ.π ) ενδείκνυται ο συντελεστής δόμησης από 0,40 να γίνει 0,60, καθόσον στο δημόσιο έχει δοθεί αρκετή έκταση.
#6 Σχόλιο Από ΚΩΝ/ΝΟΣ ΣΤΑΜΟΥΛΗΣ Πολιτικός Μηχανικός τ. Δ/ντής ΥΠΕΧΩΔΕ Στις 13 Φεβρουάριος, 2014 @ 17:53
Άρθρο 8 παρ.1:Πρόκειται περί εσφαλμένης διατύπωσης σε ότι αφορά «άνω του 10%» αντί της ορθής «άνω του 0,6%»
#7 Σχόλιο Από Βασιλική Ι. Σαλιβέρου Στις 13 Φεβρουάριος, 2014 @ 19:41
Προτείνω να υπάρξει μία ακόμα παράγραφος που να δίνει την δυνατότητα στον ΟΤΑ να εξετάσει εάν μπορεί να αξιοποιήσει τμήμα του οικοδομικού συν/σμού που μέχρι σήμερα η έκτασή του δεν ανήκει σε περιοχή ΓΠΣ ή ΣΧΟΟΑΠ και δεν έχουν προβλεφθεί ΖΟΕ, προς όφελος των κατοίκων (σχολείο-γυμναστήρια-κολυμβητήρια κλπ εγκαταστάσεις) και σε αντάλλαγμα ο συν/σμός να παραμείνει και να ενταχθεί ανάλογα σε ΓΠΣ ή ΠΕΡΠΟ για το υπόλοιπο της έκτασής του ή τμήμα αυτού, ή να μπορεί ο ΟΤΑ να αποφασίσει την συνένωση δύο συν/σμών ή προσάρτηση συν/σμού σε γειτονικό οικισμό ώστε τα οφέλη για όλους να είναι τα μέγιστα. Β.Σαλιβέρου.
#8 Σχόλιο Από ΤΣΙΜΙΚΟΣ ΔΗΟΣΘΕΝΗΣ Στις 14 Φεβρουάριος, 2014 @ 12:58
Άρθρο 8,παρ. 1
Σε κάθε περίπτωση ,με τη μεταφορά του Σ.Δ. δεν προσαυξάνεται άνω του 20% διότι αν ο Σ.Δ. είναι 0,4 με αύξηση 20% γίνεται 0,48 άρα δεν υπερβαίνει το 0,6 του άρθρου 4 παρ.5.δ
#9 Σχόλιο Από ΣΚΟΥΡΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ Στις 14 Φεβρουάριος, 2014 @ 22:27
Στο άρθρο 8.1, από τη στιγμή που ο συντελεστής δόμησης ορίζεται στο 0,4 να επιτρέπεται προσαύξηση κατά 20% από μεταφορά συντελεστή δόμησης οπότε ο σ.δ. γίνεται 0,48 που είναι σαφώς μικρότερο του 0,6 που ορίζει το άρθρο 4 παρ. 5δ
#10 Σχόλιο Από Ευθύμιος Ιωάννου, Αντιπρόεδρος Δ.Σ. «Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΦΟΙΝΙΞ» Στις 18 Φεβρουάριος, 2014 @ 15:04
Άρθρο 8, παρ.1
Η αύξηση του Συντελεστή Δόμησης νοείται κατά 0,10 ή 0,20 της μονάδος.
Εφόσον έχει δοθεί τόση έκταση στο ελληνικό Δημόσιο, πρέπει ο Συντελεστής Δόμησης να ανέλθει σε 0,60 για τη μεταφορά των δεσμευμένων εκτάσεων.
#11 Σχόλιο Από ΕΛΛΗΝΙΚH ΕΤΑIΡΕΙΑ Περιβάλλοντος και Πολιτισμού Στις 20 Φεβρουάριος, 2014 @ 15:38
Παράγραφος 1
Η υπέρβαση του θεσπισμένου μέσου συντελεστή δόμησης (ΜΣΔ) των ΓΠΣ και ΣΧΟΟΑΠ για την υποδοχή δικαιωμάτων δόμησης ή μεταφοράς Συντελεστή Δόμησης θα απαιτούσε μεταξύ άλλων και τροποποίηση του Ν2508.97.
Προβλέπεται έκδοση Π.Δ. προτάσει του Υπουργού ΠΕΚΑ για τον υπολογισμό «του δικαιώματος δόμησης…». Ωστόσο ήδη το άρθρο 37 του Ν. 4178/2013, για τη ρύθμιση του θέματος (και άλλων σχετικών θεμάτων), έχει προβλέψει την έκδοση ομοίου π.δ. Τί τελικά θα γίνει; Ποιόν ωφελεί η πολυνομία και η σύγχυση;
Παράγραφος 2
Στις περιπτώσεις έλλειψης εγκεκριμένων ΓΠΣ γίνεται παραπομπή σε «ειδική μελέτη πληθυσμιακών κριτηρίων» από την οποία να αποδεικνύεται η σκοπιμότητα σε σχέση με το ισχύον πλαίσιο χωροταξικού σχεδιασμού. Θεωρείται άκρως προβληματική η δυνατότητα αξιοπιστίας της συγκεκριμένης ειδικής μελέτης στο τοπικό επίπεδο όπου η κλίμακα θεώρησης απέχει από την θεώρηση του Γενικού Πλαισίου ή Ειδικών Πλαισίων όπως αυτά έχουν διαμορφωθεί σύμφωνα με τον Ν.2742/99
#12 Σχόλιο Από Κ.Δαγκίτση Στις 20 Φεβρουάριος, 2014 @ 23:54
Στο αρ 8 παρ.1 αναφέρετα: «Σε κάθε περίπτωση με την μεταφορά δικαιώματος δόμησης δεν προσαυξάνεται ο Σ.Δ. πάνω του 10%» Δηλ.προσδιορίζεται ο Σ.Δ. στο 0,4Χ10%=0,44.Επομένως, υπάρχει διαφοροποίηση σε όσα ορίζονται στο αρ.4παρ.4 δ στο οποίο ο Σ.Δ «δεν μπορεί να υπερβαίνει το 0.6».
Σε κάθε περίπτωση, η τόση μεγάλη εισφορά σε γη και χρήμα επιβάλλει να είναι καθορισμένος ο Σ.Δ. τουλάχιστον στο 0.6. ΄Αλλως η διαδικασία θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι τιμωρητική.