Άρθρο 03 – Όροι και Περιορισμοί περιοχής περιβαλλοντικής αναβάθμισης και ιδιωτικής πολεοδόμησης

1.Η εδαφική έκταση που καθορίζεται ως περιοχή περιβαλλοντικής αναβάθμισης και ιδιωτικής πολεοδόμησης πρέπει να είναι ενιαία και να έχει ελάχιστη επιφάνεια πενήντα (50) στρέμματα με την επιφύλαξη των περιοχών του άρθρου 2.Δεν θεωρείται ενιαία η έκταση που διακόπτεται από εγκεκριμένες εθνικές, επαρχιακές, δημοτικές ή κοινοτικές οδούς ή την ύπαρξη υδατορεμάτων. Δεν συνυπολογίζονται στην επιφάνεια της έκτασης που καθορίζεται ως περιοχή περιβαλλοντικής αναβάθμισης τα ρέματα (ζώνη εντός των οριογραμμών), οι εκτάσεις που απαγορεύεται να χρησιμοποιηθούν για οικιστικούς σκοπούς (τυχόν περικλειόμενα εντός της έκτασης δάση και δασικές εκτάσεις, αρχαιολογικοί χώροι, βιότοποι κλπ) και οι οποίες παραμένουν εκτός σχεδίου με την επιφύλαξη χωροθέτησης κοινοχρήστων και κοινοφελών χώρων κατά το άρθρο 2 του παρόντος.
2. Μη εγκεκριμένοι οδοί που τυχόν περιλαμβάνονται στην εδαφική έκταση που καθορίζεται ως περιοχή περιβαλλοντικής αναβάθμισης και ειδικότερα στο ποσοστό των κοινοχρήστων και κοινωφελών χώρων, δυναμένων να μετατοπίζονται κατά το σχήμα και τη θέση τους σύμφωνα με την πολεοδομική μελέτη, που θα εγκρίνεται με τις διατάξεις του παρόντος νόμου, εξασφαλίζοντας όμως τον αρχικό λειτουργικό σκοπό τους.
3.Σε περίπτωση που η συνολική επιφάνεια της υπό ρύθμισης έκτασης υπερβαίνει την έκταση των διακοσίων (200) στρεμμάτων, ακόμη και αν διακόπτεται από επαρχιακές, δημοτικές ή κοινοτικές οδούς, θεωρείται ως ενιαία για την διαδικασία της ρύθμισης εφόσον τα τμήματα που διαχωρίζονται και τελικώς πολεοδομούνται είναι μεγαλύτερα των σαράντα (40) στρεμμάτων το καθένα.
4. Σε περίπτωση που η συνολική επιφάνεια της υπό ρύθμισης έκτασης υπερβαίνει την έκταση των εκατό (100) στρεμμάτων, δύναται να θεωρείται ενιαία η έκταση ανεξαρτήτως ύπαρξης υδατορεμάτων τα οποία οριοθετούνται υποχρεωτικά κατά τις κείμενες διατάξεις παραλλήλως με την διαδικασία έγκρισης της πολεοδομικής μελέτης.
5. Οι περιορισμοί των ανωτέρω παραγράφων, για το ενιαίο και την ελάχιστη επιφάνεια της έκτασης, δεν εφαρμόζονται επί υφιστάμενων Οικοδομικών Συνεταιρισμών, οι εκτάσεις των οποίων περιλαμβάνονται εντός εγκεκριμένων ορίων Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων και αποτελούν τμήμα ή τμήματα Πολεοδομικής Ενότητας του σχεδίου αυτού εφόσον τα τμήματα που διακόπτονται είναι μεγαλύτερα των δέκα (10) στρεμμάτων.
6. Σε κάθε περίπτωση για την πολεοδομική μελέτη λαμβάνονται υπόψη οι κείμενες γενικές και ειδικές διατάξεις για τη δόμηση σε απόσταση από τον άξονα των οδών κατά το Π.Δ/γμα 209/98 όπως ισχύει καθώς και η έκδοση των περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων κατά τις κείμενες διατάξεις.
7. Σε περίπτωση όπου για την συγκεκριμένη έκταση έχουν εγγραφεί βάρη ή υποθήκες ή διεκδικήσεις δεν αποτελούν κώλυμα για την πρόοδο της διαδικασίας και σε κάθε περίπτωση πριν την τελική έγκριση απαιτείται η προσκόμιση όλων των απαραίτητων στοιχείων που αποδεικνύουν την συνδρομή των προϋποθέσεων της παρ.1 του παρόντος άρθρου.

  • 20 Φεβρουαρίου 2014, 15:49 | ΕΛΛΗΝΙΚH ΕΤΑIΡΕΙΑ Περιβάλλοντος και Πολιτισμού

    Η ύπαρξη υδατορέματος και άλλων εκτάσεων παρόμοιου χαρακτήρα απαιτεί οριοθέτηση και η έκταση του δε μπορεί να συνυπολογίζεται στην περιοχή προς πολεοδόμηση. Η δε επιφύλαξη χωροθέτησης κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων καταστρατηγεί τον προορισμό ως περιοχών εκτός σχεδίου. Οι κοινωφελείς χώροι αποτελούν τμήμα του ρυμοτομικού σχεδίου και η έκταση που καταλαμβάνουν παύει να είναι προστατευόμενη,

  • 20 Φεβρουαρίου 2014, 15:32 | Μανόλης Ι. Βελεγράκης, δικηγόρος

    Να διευκρινιστεί ότι η έννοια της επιφύλαξης των διατάξεων του άρθρου 2, που τίθεται στο πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του παρόντος άρθρου, ως προς την ελάχιστη έκταση, αφορά την εξαίρεση από την ελάχιστη αυτή έκταση. Δηλαδή να διευκρινιστεί ότι στις περιοχές που αναφέρονται στο άρθρο 2 δεν εφαρμόζεται ο περιορισμός των 50 στρεμμάτων.
    Περαιτέρω, στην παράγραφο 5, πρέπει να διευκρινιστεί ότι περιλαμβάνει Οικοδομικούς Συνεταιρισμούς που είχαν υποβάλει κανονικά φάκελο και αίτηση σκοπιμότητας πριν την ισχύ του Ν. 2508/97 και πληρούν όλες τις άλλες προϋποθέσεις του νόμου, όπως ένταξη σε Π.Ε.Ρ.ΠΟ., εγκεκριμένο Γ.Π.Σ. ή Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π. Άλλωστε, πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι υπό το καθεστώς εποπτείας σπό το ΥΠΕΧΩΔΕ, δεν εγκρινόταν τα καταστατικά συνεταιρισμών που είχαν εκτάσεις υπολειπόμενες των 50 στρεμάτων. Με όμοιο τρόπο πρέπει να ρυθμιστεί και η περίπτωση εκείνων των συνεταιρισμών που τα μέλη τους είχαν προσυμφωνήσει την αγορά ορισμένης έκτασης, και διαθέτουν εξοφλητικές αποδείξεις του συμφωνημένου τιμήματος, πιστεύοντας στην ελάχιστη έκταση των 25 στρεμμάτων που έθετε το Π.Δ.93/1987.

  • 14 Φεβρουαρίου 2014, 10:44 | ΘΙΓΟΜΕΝΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΚΡΙΘΑΡΙΑΣ

    Είμαστε κάτοικοι οικισμού ΚΡΙΘΑΡΙΑΣ Δ.Ε. Νέας Αγχιάλου του Δήμου Βόλου και πιστεύουμε να σας ευαισθητοποιήσουμε ώστε να λάβετε υπόψη σας τις προτάσεις μας και συγκεκριμένα να διορθωθούν οι ασάφειες και τα λάθη, που εντοπίσαμε στους χάρτες των μελετών.
    Θα θέλαμε, προς γνώση σας να επισημάνουμε τα εξείς:
    Στον υπό έγκριση χάρτη του Ρυθμιστικού σχεδίου του Δήμου Βόλου, ο νόμιμα υφιστάμενος παραλιακός οικισμός της Κριθαριάς, αποτυπώνεται μόνο σε βάθος 100 μέτρων από την παραλία (για οικιστική χρήση Α΄ και Β΄ κατοικίας, ενώ το υπόλοιπο τμήμα του (πυκνοδομημένο άλλωστε ) φαίνεται ως γεωργική γη πρώτης προτεραιότητας αντί για οικιστική χρήση Α΄και Β΄ κατοικίας) ενώ στην πραγματικότητα ο οικισμός Κριθαριάς εκτείνεται σε βάθος 450-500 μέτρων από τη θάλασσα, όπως φαίνεται στο Ρυμοτομικό σχέδιο μελέτης πολεοδόμησης Κριθαριάς, σχέδιο που έχει εγκριθεί από το ΚΕ.ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α με την υπ΄αριθμόν 86 γνωμοδότησή του, όπως αποτυπώνονταν με την έγκρισή του (ΦΕΚ 852/Δ/1986) από το Νομάρχη Μαγνησίας και όπως φαίνεται στο Γ.Π.Σ. Α΄ Φάση Νέας Αγχιάλου. Ο ως άνω χάρτης (Ρυθμιστικό Σχέδιο Βόλου) επιμέναμε ότι θα πρέπει να διορθωθεί και να εμφαίνεται όλος ο οικισμός της Κριθαριάς, όπως προαναφέραμε.
    Επίσης για το λόγω ότι τo Γ.Π.Σ. A΄Φάση Νέας Αγχιάλου εναρμονίζεται ή θα εναρμονιστεί στο Γ.Π.Σ. του Νέου Καλλικρατικού Δήμου Βόλου θα πρέπει όλος ο οικισμός Κριθαριάς, (σε βάθος 450-500 μέτρα) να φαίνεται για οικιστική χρήση Α΄ και Β΄ Κατοικίας και όχι για γεωργική γη πρώτης προτεραιότητας. Ήμασταν και θέλουμε να παραμείνουμε εντός ορίων οικισμού και εντός σχεδίου δόμησης.
    Ακόμη, στον οικισμό της Κριθαριάς, η οδός «Μαργαρίτας» αποτυπώνεται στον χάρτη του Γ.Π.Σ. Α΄ Φάση Νέας Αγχιάλου ως μη υφιστάμενη (μη διανοιγμένη) στο ύψος της Βόρεια της οδού Λεβάντας και ανάμεσα στα Ο.Τ. 46 και 47, ενώ στην πραγματικότητα είναι διανοιγμένη (όλη η οδός Μαργαρίτας πλάτους 5 μέτρων ανατολικά του οικοδομικού μας τετραγώνου) μέχρι και το ύψος της ανωνύμου οδού που διέρχεται νότια των Ο.Τ. 43 και 44 και που υπήρχε ανέκαθεν και υπό συστάσεως του οικισμού Κριθαριάς. Επιμείναμε να γίνει και αυτή η μικρή διόρθωση καταθέτοντας πρόταση σε όλους τους φορείς, συνοδευόμενη εκτός των άλλων και από τοπογραφικό διάγραμμα με τεχνική έκθεση τοπογράφου μηχανικού (η ίδια μας πρόταση αφορούσε και το ρυμοτομικό σχέδιο μελέτης -πολεοδόμησης Κριθαριάς). Από την στιγμή που αυτός ο δρόμος πλάτους5 μέτρων φαίνεται στα συμβόλαια, είναι δρόμος με τον οποίο αγορασθήκανε οι ιδιοκτησίες μας και με βάση αυτόν τον δρόμο χτιστήκανε τα σπίτια μας με οικοδομικές άδειες και με άδειες περιτοίχισης και από την στιγμή που υπάρχει διαμορφωμένη κατάσταση χρόνια τώρα επιμένουμε ότι αυτός ο δρόμος δεν πρέπει να καταργηθεί ή να διαπλατυνθεί αλλά να παραμείνει μονόδρομος γιατί είναι δρόμος πλάτους 5 μέτρων, προσβάσιμος και εξυπηρετεί πλήρως τις ανάγκες της περιοχής.
    Επίσης, όσον αφορά το αστικό και το περιαστικό πράσινο σε καμία περίπτωση να μην γίνει όπου υπάρχουν σπίτια και αυλές σπιτιών με οικοδομικές άδειες και άδειες περιτοίχισης παρά μόνο σε άφραχτα και εγκαταλειμμένα.
    Στις παραπάνω προτάσεις μας απάντηση δεν πήραμε, τα λάθη δεν διορθώθηκαν, η Α΄ Φάση του Γ.Π.Σ. Νέας Αγχιάλου εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου, η Β1 φάση του Γ.Π.Σ. Βόλου εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου και ρωτάμε και μέσω της διαβούλευσης σας: Πότε και με τίνος πρωτοβουλία και αρμοδιότητα θα γίνουν οι παραπάνω διορθώσεις; Χρειάζεται τόλμη και παρρησία και μπορείτε όπως καλώς βοηθάτε την Αγία Παρασκευή Δήμου Βόλου έτσι να βοηθήσετε και εμάς. Συνεχίζουμε τον αγώνα μας μέχρι να διορθωθούν τα λάθη και να δικαιωθούμε.

    Ευχαριστούμε για την φιλοξενία

    Με τιμή,
    Οι θιγόμενοι κάτοικοι Κριθαριάς

  • 13 Φεβρουαρίου 2014, 17:05 | Μωραϊτου Παρασκευή

    Στην παρ. 5 του αρθρου 3 επιδιώκεται να επιλυθεί το θέμα των παλαιών οικοδομικών συνεταιρισμών που ενώ πολεοδομήθηκαν βάση του Π.Δ. 93/1987 που δεν απαίτουσε ελάχιστη έκταση, μετά την ισχύ του ν. 2508/1997 και ειδικότερα του άρθρου 24 και καθώς δεν είχαν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες θεσμοθέτησης του ρυμοτομικού τους σχεδίου, απαιτήθηκε εκ των υστέρων, εσφαλμένα κατά την άποψή μου, ελάχιστη εννιαία έκταση 50 στρεμμάτων. Η εμπλοκή προέκυψε μετά απο γνωμοδοτήσεις του ΣτΕ αν και η σχετική νομοθεσία δεν προέβλεπε την εφαρμογή του άρθρου 24 στους παλαιούς οικοδομικούς συνεταιρισμούς. Ελπίζω το συγκεκριμένο άρθρο να αποτελέσει λύση για το ανάφερόμενο πρόβλημα και να μην υπάρξει νέα παρέμβαση του ΣτΕ.

  • 12 Φεβρουαρίου 2014, 21:45 | Παπαγιάννης Ναούμ

    Προτείνουμε να προστεθεί στο τέλος της παραγράφου 6 του Αρθρου 09:
    «Οι Δασικοί Χάρτες συντάσσονται και κυρώνονται με βάση τις τελεσίδικες ή αμετάκλητες αποφάσεις των Επιτροπών Επίλυσης Δασικών Αμφισβητήσεων και αποφάσεις επί αντιρρήσεων με βάση τις διατάξεις του Ν. 248/1976 και του Ν. 2664/1998. Ρυμοτομικά Σχέδια εκδοθέντα με Διατάγματα προ της έναρξης εφαρμογής του Ν. 998/1979, λαμβάνονται υπόψη σε σχέση με τμήματα των εκτάσεων που απώλεσαν το δασικό τους χαρακτήρα σε εκτέλεση των Ρυμοτομικών Σχεδίων προ της έναρξης εφαρμογής του ισχύοντος Συντάγματος.»
    Ναούμ Παπαγιάννης, Πρόεδρος Οικοδομικού Συνεταιρισμού.

  • 12 Φεβρουαρίου 2014, 21:30 | Παπαγιάννης Ναούμ

    Επειδή πολλοί Οικοδομικοί Συνεταιρισμοί έχουν αγοράσει και κατέχουν τις εκτάσεις που έχουν με Συμβολαιογραφικά Προσύμφωνα, προτείνουμε μια ακόμη παράγραφο στο Άρθρο 03, ως εξής:
    «9. Για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος νόμου, ως ιδιοκτήτης της εκτάσεως στην οποία οργανώνονται περιοχές περιβαλλοντικής αναβάθμισης και ιδιωτικής πολεοδόμησης και πολεοδομούνται τμήματα αυτής νοείται και ο νομέας και κάτοχος αυτής δυνάμει Συμβολαιογραφικών Προσυμφώνων και σχετικών εξοφλητικών αποδείξεων, από τη σύνταξη των οποίων έως τη δημοσίευση του παρόντος έχει παρέλθει η 20ετής κτητική παραγραφή.»
    Ναούμ Παπαγιάννης, Πρόεδρος Οικοδομικού Συνεταιρισμού.

  • 12 Φεβρουαρίου 2014, 21:26 | Παπαγιάννης Ναούμ

    Επειδή πολλοί Οικοδομικοί Συνεταιρισμοί είχαν, κατά καιρούς, διαφορές με το Ελληνικό Δημόσιο, προτείνεται να προστεθεί στο Άρθρο 03, μια ακόμη παράγραφος, ως εξής:
    «8. Αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις σχετικά με την κυριότητα εκτάσεων στις περιοχές περιβαλλοντικής αναβάθμισης και ιδιωτικής πολεοδόμησης μεταξύ νομέων ή κυρίων των εκτάσεων και του Ελληνικού Δημοσίου αποτελούν αμάχητο τεκμήριο κυριότητας των εκτάσεων και μεταγράφονται στα οικεία Υποθηκοφυλακεία ή Κτηματολογικά Γραφεία, το αργότερο μέχρι την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος έγκρισης της Πολεοδομικής Μελέτης.»
    Ναούμ Παπαγιάννης, Πρόεδρος Οικοδομικού Συνεταιρισμού.

  • 11 Φεβρουαρίου 2014, 23:45 | ΑΜΑΛΙΑ ΚΟΥΔΟΥΝΗ

    Επίσης θεωρώ άστοχο τον τίτλο του άρθρου, καθώς πρόκειται για κριτήρια και όχι όρους και περιορισμους, που πρέπει να πληρούν οι εκτάσεις για να υπαχθούν στις διατάξεις του νόμου και ειδικότερα για να πολεοδομηθούν δηλ. τα 50 στρ. πρέπει να αποσαφηνιστεί ότι είναι το ελάχιστο μέγεθος της «καθαρής» προς πολεοδόμηση έκτασης και στο άρθρο αυτό κατά την άποψή μου δεν πρέπει να αναφερθεί η «περιβαλλοντική αναβάθμιση».Για το μέγεθος των 50 στρ. μάλιστα είναι σκόπιμο να υπάρξει αιτιολογία καθώς από γνωμοδοτήσεις του ΣτΕ, έχει αναπτυχθεί προβληματισμός σχετικά με τη βιωσιμότητα των νέων οικισμών που είναι σημαντικά μικρότεροι των 100στρ. Ίσως το μέθεγος αυτό θα μπορούσε να αιτιολογείται στα νησιά και στις ζώνες Υποδοχέων Σ.Δ Οικ. Συν/σμών των άρθρων 10 και 11.
    Είναι παράδοξο όταν η έκταση δεν είναι ενιαία , το κάθε επι μέρους τμήμα της να αρκεί να είναι 40στρ. και όχι όπως θα ήταν αναμενόμενο και συνεπές προς το ελάχιστο οριζόμενο στην ίδια διάταξη 50στρ. Επίσης είναι παράδοξο τα ρέματα να διακόπτουν ή όχι το «ενιαίο» της έκτασης ανάλογα με το μέγεθός της. Το ορθό είναι πως τα ρέματα και ειδικότερα η «ζώνη εντός των οριογραμμών» δεν περιλαμβάνονται στην πολεοδομούμενη έκταση αλλά οπωσδήποτε είναι περιοχές περιβαλλοντικής αναβάθμισης και παραμένουν σε καθεστώς προστασίας εκτός σχεδίου, μη προσμετρούμενα στο ποσοστό κοινοχρήστων της πολεοδομικής μελέτης. Όσο για το αν διακόπτουν ή όχι το ενιαίο της έκτασης αυτό είναι καθαρά θέμα ελέγχου των τίτλων ιδιοκτησίας της έκτασης καθώς δεν αποκλείεται το ρέμα (ή μισγάγγεια) να περιλαμβάνεται σε ιδιοκτησία, οπότε είναι ενιαία έκταση.
    Στην παρ. 7 τι θεωρείται ως «τελική έγκριση» ? Η πρώτη πράξη της βεβαίωσης / πράξης οριοθέτησης(που ελπίζω ότι θα συμπληρωθεί στο ν/σχ) ή η έγκριση της πολεοδομικής μελέτης, όταν δηλ. θα έχουν δαπανηθεί σημαντικοί τόσο ανθρώπινοι όσο και χρηματικοί πόροι και θα έχουν καλλιεργηθεί προσδοκίες σε πλήθος πολιτών?

  • 5 Φεβρουαρίου 2014, 18:53 | ΝΙΚΟΣ ΡΑΜΜΟΣ

    ΑΡΘΡΟ 3 ΟΡΟΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΗΣΗΣ
    Επιτέλους έγινε ουσιαστική και λογική επέμβαση επί του χρόνιου προβλήματος υφιστάμενων οικοδομικών συνεταιρισμών οι οποίοι μπορούν μετά από δεκαετίες εμπλοκής να προχωρήσουν στην υλοποίηση.
    Συγχαρητήρια στην παρούσα κυβέρνηση και τους ανθρώπους που την αποτελούν, ιδιαίτερα στο τμήμα Χωροταξίας & Αστικού Περιβάλλοντος του ΥΠΕΚΑ.

  • 4 Φεβρουαρίου 2014, 19:30 | Σιτζόγλου Μανώλης, προεδρος Οικ.Συνεταιρισμου

    Επειδή με τις διατάξεις της παρ.1 και παρ.4 του άρθρου 3 του νομοσχεδίου τροποποιούνται οι ισχύουσες διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 24 του Ν.2508/97 ως προς τα υδατορέματα και αποκλείονται από τις διατάξεις του εκτάσεις άνω των 50 στρ. και μικρότερες από 100στρ. οι οποίες διασχίζονται από οριοθετημένα υδατορέματα, προτείνεται η προσθήκη νέας παραγράφου με το εξής περιεχόμενο:
    «Σε περίπτωση που η συνολική έκταση είναι μεγαλύτερη των 50 στρ. δύναται να θεωρείται ενιαία, ανεξαρτήτως ύπαρξης υδατορεμάτων τα οποία οριοθετούνται υποχρεωτικά κατά τις κείμενες διατάξεις, εφόσον εξασφαλίζεται ενιαία μη διακοπτόμενη από υδατορέματα έκταση 50 στρ.»

  • 2 Φεβρουαρίου 2014, 12:25 | ΓΙωργος Κωστάρας

    Η παράγραφος 2 ειναι ασύντακτη (όπως και άλλα εδάφια του νομοςχεδίου) και δεν βγαίνει νόημα.
    Συμφωνώ με την διατύπωση που προτείνεται στο σχόλιο υπ´ αρ. 1 (Μπεζαντέ Χριστ.)

  • 1 Φεβρουαρίου 2014, 11:13 | ΜΠΕΖΑΝΤΕ Χριστίνα

    Αρθ.3 Ολόκληρο το άρθρο, αλλά και το σύνολο του Ν/Σ, χρειάζεται γλωσσική επιμέλεια, διότι οι συνεχείς αδόκιμες εκφράσεις το καθιστούν σε επί μέρους φράσεις έως και ακατανόητο.
    Εν προκειμένω για την παρ.2 ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΑΝΑΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ως εξής:
    2. Μη εγκεκριμένες οδοί που τυχόν περιλαμβάνονται στην εδαφική έκταση η οποία καθορίζεται ως περιοχή περιβαλλοντικής αναβάθμισης, επιτρέπεται να μετατοπίζονται κατά το σχήμα και τη θέση τους σύμφωνα με την πολεοδομική μελέτη που θα εγκρίνεται με τις διατάξεις του παρόντος νόμου, με την προϋπόθεση ότι εξασφαλίζεται ο αρχικός λειτουργικός σκοπός τους και ότι διασφαλίζονται τα νόμιμα συμφέροντα ιδιοκτησιών τρίτων, παρακειμένων στην περιοχή περιβαλλοντικής αναβάθμισης, που εξυπηρετούνται από αυτές.