Άρθρο 11 – Έναρξη ισχύος

Η ισχύς του νόμου αυτού αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην
Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά στις επιμέρους
διατάξεις του.

  • 13 Μαρτίου 2014, 14:12 | Energy Trading

    Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
    Είμαστε μία εταιρία που δραστηριοποιείται στον χώρο των ΑΠΕ από το 2007, τόσο σαν επενδυτές όσο και σαν κατασκευαστές. Δεν απέχουμε πολύ από τον μέσο όρο των εταιριών με αντίστοιχη δράση και γι’ αυτό και θεωρούμε αντιπροσωπευτική την περίπτωση μας . Με τα σχόλια μας επί του νομοσχεδίου για τις ΑΠΕ, στόχος μας είναι πρώτον να επισημάνουμε κάποια σημεία στην εξέλιξη της αγοράς που ενδεχομένως να έχετε παραβλέψει και δεύτερον να τονίσουμε τις κατά την γνώμη μας αδικίες του νομοσχεδίου.
    Η εταιρία μας δραστηριοποιήθηκε στην επένδυση και ανάπτυξη ΦΒ και άλλες ΑΠΕ από το 2007, ενώ από το 2009 μπήκε ενεργά στην κατασκευή. Σε μία περίοδο που οι περισσότεροι απομακρύνθηκαν από την χώρα μας, εμείς συνεχίσαμε να προσπαθούμε να αναπτύξουμε δραστηριότητα σε αυτόν τον τόπο. Τόσο ως κατασκευαστές όσο και ως επενδυτές δώσαμε ώθηση στην εγχώρια οικονομία, με το ΦΠΑ που αποδίδαμε, με την φορολόγηση των κερδών μας αλλά και δημιουργώντας έως και 12 άμεσες θέσεις εργασίες και πολλές έμμεσες στα εργοτάξια μας. Όλο αυτό το διάστημα έχουμε γίνει θεατές και θύματα του άκρατου παραλογισμού. Όσοι επένδυσαν και στήριξαν την οικονομία της χώρας εν μέσω κρίσης καταστρέφονται ενώ όλοι εκείνοι, και από τον χώρο των ΑΠΕ, που όσα καρπώθηκαν τα μετέφεραν σε τράπεζες του εξωτερικού, αποδυναμώνοντας το εγχώριο πιστωτικό σύστημα σήμερα είναι από θέση ισχύος. Στην τοποθέτηση του κ. Μανιάτη ότι ήταν αναμενόμενο ότι θα γίνουν αναδρομικές μειώσεις τιμών λόγω των μεγάλων περιθωρίων κέρδους, εμείς έχουμε να αντιπαραθέσουμε την νομοθεσία από το 2006 έως και σήμερα που συνεχώς άλλαζε και που και ο ίδιος συνυπέγραφε αρκετές φορέας ως αρμόδιος υφυπουργός. Συνεχώς μειώνονταν τα FIT των φωτοβολταικών και κάθε φορά οι επενδυτές θεωρούσαν ότι η νέα μείωση θα ήταν και η οριστική και συνέχισαν να πραγματοποιούν επενδύσεις. Είναι εξωφρενικό κάθε έξι μήνες να βγαίνει νέος νόμος που αναιρεί τον προηγούμενο. Θεωρούσαμε τόσο σαν επενδυτές όσο και ως επιστήμονες ότι ζούμε και λειτουργούμε σε μία ευνομούμενη χώρα. Όπως καταλάβαμε αυτό δεν ισχύει αφού οι νόμοι και οι συμβάσεις ισχύουν μόνο για αυτούς που βρίσκονται στο πλευρό της κυβέρνησης (πρόσφατη αύξηση 60% των διοδίων καταμαρτυρεί του λόγου το αληθές). Σε κάθε περίπτωση η επιλογή στην επένδυση ή όχι καθορίζονταν από τις συνθήκες της κάθε περιόδου όπως ο εκάστοτε νόμος πρόβλεπε. Είναι προφανές ότι αν ήταν γνωστή η εκ των υστέρων μείωση των τιμών πολλοί θα ήταν εκείνοι που θα επέλεγαν να μην επενδύσουν σε αυτόν τον τομέα. Όλα αυτά συμβαίνουν λόγω της δικής σας ελλιπούς στρατηγικής και συνολικής μελέτης του συστήματος και την ανυπαρξίας επιστημονικής υποστήριξης του κάθε νομοθετικού πλαισίου που καταθέτατε. Αποτέλεσμα να καλείται τώρα ο κλάδος των Παραγωγών ηλεκτρικής ενέργειας να καλύψει τις δικές σας αδυναμίες.
    Όλα αυτά λοιπόν μπορεί να τα έχετε αγνοήσει και έπρεπε να τα επισημάνουμε. Αυτό όμως που συστηματικά συμβάλλει προς την καταστροφή των ελληνικών εταιριών είναι η άγνοια σας για αυτά που ψηφίζετε. Το φορολογικό σύστημα στον τομέα των ΑΠΕ όχι απλώς δεν έχει λογική αλλά πλέον έχει ξεφύγει από τα πλαίσια της νομιμότητας. Οι παραγωγοί καλούνται να προσκομίσουν φορολογική ενημερότητα σε ισχύ σήμερα στον ΛΑΓΗΕ ώστε να πληρωθούν για έναν παρελθοντικό μήνα. Όμως ο ΛΑΓΗΕ από την πλευρά του με τις καθυστερήσεις έως και εννέα μήνες στις πληρωμές του έχει δημιουργήσει ασφυκτικό κλίμα στην οικονομική κατάσταση των παραγωγών, σε σημείο τέτοιο που πολλοί είναι εκείνοι που δυσκολεύονται να καλύψουν τις απαιτήσεις τους κράτους (σε ΦΠΑ και φορολογία) με αποτέλεσμα να μην δύνανται να είναι φορολογικά ενήμεροι. Όπως καταλαβαίνετε αυτός ο φαύλος κύκλος οδηγεί στην καταστροφή τις περισσότερες των εταιριών που η δράση τους περιορίζεται στον τομέα αυτόν και δεν περιμένουν από αλλού έσοδα. Προφανώς και το σχέδιο νόμου που προτείνετε δεν δείχνει πουθενά ότι η ψαλίδα του ελλείμματος θα κλείσει και οι χρόνοι αυτοί θα μειωθούν σε βαθμό τέτοιο που η ρευστότητα των εταιριών θα βελτιωθεί. Αντιθέτως δε προτείνετε ουσιαστικά παρακράτηση και του 35% των εσόδων της προηγούμενης χρονιάς και στο εναπομείναν 65% υποβάλλεται επιπλέον έκτακτη εισφορά ως και 40% η οποία και δεν εκπίπτει. Άρα ένα φ/β πάρκο που είχε κύκλο εργασιών 100.000€ θα φτάσει να έχει μεικτά κέρδη 0,6x(100.000-35.000)=39.000€. Αν υποθέσουμε έξοδα 10.000€ (ασφάλιστρα, τηλεφωνία, φύλαξη, συντήρηση, ενοίκια, λογιστές) απομένουν 29.000€ και θα επιβληθεί φόρος 26% σε 29.000+26.000(έκτακτη εισφορά σε αυτό) = 14.300€. Άρα ο παραγωγός θα εισπράξει (αν δεν έχει και κανένα δάνειο) 14.700€ από σύνολο 100.000€ και θα έχει πληρώσει αθροιστικά φόρος, πιστώσεις, έκτακτες εισφορές ύψος 35.000+26.000+14.7000=75.700€ δηλαδή το 75,7% του εισοδήματος του!.Το μεγάλο πρόβλημα είναι προφανώς τι θα συμβεί όταν ο παραγωγός έχει δάνειο ή άλλες υποχρεώσεις προηγούμενων χρήσεων (ΦΠΑ και φόρο).Αντιλαμβάνεστε τις συνέπειες των κινήσεων σας;
    Αφήνοντας όλα αυτά προς απάντηση προχωράμε και στα κακώς κείμενα και αυτής της πρότασης που γίνεται. (Δεν έχουν δοθεί τα δεδομένα στα οποία βασίστηκε και αυτό είναι τουλάχιστον ύποπτο) Η εταιρία μας βλέπει τα ακόλουθα σημεία:
    1. Καταργείται η σύμβαση που έχει υπογραφεί και αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά στα χρονικά. Η σύμβαση έγραφε για σύμφωνη γνώμη και των δύο μερών για τροποποίηση της σύμβασης, ενώ εδώ υπάρχει μονομερής καταστρατήγηση αυτού του όρου από κρατική παρέμβαση. Έχοντας πρόσφατο το παράδειγμα των διοδίων στις εθνικές οδούς, εσείς οι ίδιοι (κυβέρνηση) αναφέρατε ότι δεν μπορεί να μην ισχύσει η υπογεγραμμένη σύμβαση. Αυτό δεν λέγεται δημοκρατία.
    2. Τα κίνητρα των παραγωγών που θα έκαναν την νέα σύμβαση ανταγωνιστική και έχουν να κάνουν με την επέκταση του χρόνου για άλλα πέντε έτη, αναιρείται με το συγκεκριμένο σχέδιο, αφού το τίμημα των 80€/ΜWh μόνο ως αστείο μπορεί να ληφθεί, καθώς τα 80€ σημερινής αξίας μπορεί να έχουν μηδενική αξία στο μέλλον, αφού δεν αναπροσορμόζονται με τον πληθωρισμό της χώρας
    3. Με την παρουσίαση τουλάχιστον του νομοσχεδίου περιμέναμε να δούμε και την ρύθμιση των δανείων των τεχνολογιών ΑΠΕ. Περιμέναμε να δούμε τις εξαγγελίες για επέκταση χρόνου με μείωση επιτοκίου που είχατε αφήσει να διαρρέει. Το γεγονός πως δεν είναι μέρος του νομοσχεδίου από μόνο το οδηγεί σε καχυποψία.
    4. Με την πίστωση που επιβάλλεται (που σε αρκετές εταιρείες που κλείνουν ισολογισμό 30.6 είναι φορολογημένη), δημιουργείται άμεσο πρόβλημα να τις πτωχεύσετε. Η μήπως θα παγώσετε τις δόσεις φόρου εισοδήματος, τις δόσεις ΦΠΑ και τις δόσεις των δανείων;
    5. Για πρώτη φορά συνδέεται η τιμή πώλησης με την ενίσχυση που έχει δεχθεί μία επένδυση, καταργώντας έτσι τον Αναπτυξιακό Νόμο που στηρίζει εδώ και χρόνια την ανάπτυξη της Ελληνικής Οικονομίας. Μήπως σκέφτεστε να φορολογήσετε με επιπλέον φόρους όλους όσους έτυχε να πάρουν κάποτε επιδότηση στο παρελθόν σε όλους τους κλάδους της οικονομίας. Αν ρωτάτε την άποψη μας κακώς οι ώριμες ΑΠΕ (φ/β και Αιολικά) που δεν δημιουργούν αναλογικά πολλές μόνιμες θέσεις εργασίες έπαιρναν επιδοτήσεις, αλλά σε αυτό δεν φταίει ο επενδυτής αλλά το τότε νομικό πλαίσιο.
    6. Θεωρούμε καταστροφική την διακοπή της αναπροσαρμογής στην τιμή με βάση τον πληθωρισμό. Αυτομάτως αυτό συνεπάγεται επιπλέον μείωση της τιμής πώλησης, αφού τα έσοδα σου θα είναι μειωμένα τουλάχιστον κατά τον πληθωρισμό. Είναι σαν να προδικάζετε μηδενικά επιτόκια στο μέλλον. Καταργείται κάθε οικονομική θεωρία και όλο το οικονομικό σύστημα. Μήπως η χώρα δανείζεται με μηδενικό επιτόκιο και δεν το γνωρίζουμε; Γνωρίζετε επίσης ότι στα φ/β μειώνεται η απόδοσης τους με την πάροδο των ετών;
    7. Χωρίς να έχουν υλοποιηθεί έργα βιομάζας μειώνεται η τιμή της. Αυτό σε πολλές των περιπτώσεων είναι καταδικαστικό για τις επενδύσεις που εδώ και χρόνια σχεδιάζονται από τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο. Είναι προφανές ότι από την στιγμή που έκλεισε η αγορά των Φωτοβολταϊκών πολλές εταιρίες δραστηριοποιήθηκαν στον τομέα της Βιομάζας. Τις περισσότερες φορές δεν υπήρχε έσοδο για αυτήν την ενασχόληση (πόσο μάλλον κέρδος) αφού η αναξιοπιστία που έχει φέρει το υπουργείο με τις συνεχόμενες ρυθμίσεις οδηγούσε τους επενδυτές να συνδυάζουν την αμοιβή με την ολοκλήρωση των αδειών και του έργου. Σαν συνέπεια των προτάσεων σας πέραν του γεγονότος ότι τα περισσότερα έργα που αναπτύχθηκαν κρίνονται πλέον μη βιώσιμα, σημαίνει ότι και η εργασία και τα έξοδα που έχουν γίνει πρέπει να θεωρούνται παράπλευρες απώλειες μίας απλά αναξιόπιστης κυβερνητικής κίνησης. Η Βιομάζα δημιουργεί πολλές θέσεις εργασίας, είναι έντασης κεφαλαίου, είναι επένδυση με ρίσκο (πρώτη ύλη, απόδοση τεχνολογίας) και δεν μπορεί να συγκρίνεται με τις εγγυημένες αποδόσεις των φ/β και των Α/Π. Παράλληλα με την βιομάζα τονώνεται η αγροτική οικονομία (που τόσο θέλετε να κρατάτε ζωντανή ακόμα και με άσχετα προς αυτή κίνητρα, όπως τα «αγροτικά φ/β») και επιτυγχάνεται βιώσιμη και αειφόρος διαχείριση των αγροτικών, κτηνοτροφικών και γενικά οργανικών αποβλήτων. Η απόδοση μιας επένδυσης σχετίζεται και με το ρίσκο, και η βιομάζα έχει ρίσκο, άρα πρέπει να έχει υψηλότερη απόδοση από τις λοιπές ΑΠΕ. Επίσης τα FIT έχοντας θεσμοθετηθεί διεθνώς ως κίνητρο για την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, παραδοσιακά στηρίζουν τις μη ώριμες τεχνολογίες μέχρι την ανάπτυξη τους. Η βιομάζα είναι ακόμα μη ώριμη στη χώρα μας και πρέπει να στηριχτεί. Επίσης οι μονάδες βιομάζας είναι μονάδες βάσεις και έχουν επιπλέον οφέλη για το Σύστημα Ηλεκτρικής Ενέργειας.
    8. Ενώ για τις υπόλοιπες τεχνολογίες γίνεται περιγραφή της μέγιστης ισχύος που επιτρέπεται για Διασυνδεδεμένο και Μη-Διασυνδεδεμένο σύστημα, για την Βιομάζα γίνεται αναφορά μόνο στο Διασυνδεδεμένο. Τι προβλέπεται στο Μη-Διασυνδεδεμένο; Τι θα γίνει με τις αιτήσεις που έγιναν στο Μη-Διασυνδεδεμένο σύστημα μετά από πρόσκληση της Διεύθυνσης Διαχείρισης Νήσων του ΔΕΔΔΗΕ.
    9. Οι ηλιοθερμικοί σταθμοί παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, που δεν έχουν καταφέρει να πείσουν για την αποτελεσματικότητα και την βιωσιμότητα της επένδυσης, λαμβάνουν τιμή μεγαλύτερη των Φωτοβολταϊκών, παρότι αναφερόμαστε για αξιοποίηση του ίδιου μέσου δηλαδή της Ηλιακής Ενέργειας. Αυτό κρίνεται σκανδαλώδες.
    10. Το άνοιγμα της αγοράς των ΦΒ εκ νέου χωρίς να μας δείξετε με σχέδιο που οδηγούμαστε κρίνεται προβληματικό. Πόσο μάλλον που αυτό μπορεί να σημαίνει υπερβολικό φόρτο εκ νέου στις αντίστοιχες περιοχές ΔΕΔΔΗΕ, για μία τεχνολογία που την έχετε καταδικάσει με τους νόμους σας. Όλες οι άλλες αιτήσεις άλλων τεχνολογιών που έχουν γίνει θα μπουν με αυτόν τον τρόπο στο συρτάρι μέχρις ότου να ξεκαθαρίσει το τοπίο από τις χιλιάδες αιτήσεις των φ/β που χρονίζουν στις υπηρεσίες του ΔΕΔΔΗΕ και του ΑΔΜΗΕ. Καταστροφικό και αντι-αναπτυξιακό μέτρο. Αντιθέτως προτείνουμε να δοθούν όροι σύνδεσης σε όλες τις άλλες τεχνολογίες που έχουν κατατεθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες και δεν προχωράνε λόγω προτεραιότητας στην εξέταση παλαιών αιτημάτων Φωτοβολταϊκών. Επίσης μας δημιουργεί ερωτηματικά για τυχόν μελλοντικές ενέργειες σας, καθώς όπως μειώνονται οι τιμές με τον ίδιο τρόπο θα μπορούν να αυξηθούν στο μέλλον.Αντί για το άνοιγμα των μεγάλων Φ/Β, ανοίξτε τους Αυτοπαραγωγούς βγάζοντας άμεσα την σχετική Υπουργική Απόφαση. Η πραγματική επανεκκίνηση του κλάδου των φ/β θα έρθει με το Netmetering και τους αυταπαραγωγούς.
    11. Τα οικιακά Φωτοβολταϊκά με τις μειώσεις που επιφέρετε σε πολλές των περιπτώσεων θα αρκούν μόνο για να καλύψουν τις απαιτήσεις των τραπεζών. Μην ξεχνάμε το τραπεζικό προϊόν της 100% χρηματοδότησης. Τα οικιακά φ/β δεν πρέπει να θεωρούνται ως επενδύσεις, αλλά ως η επαφή των ελληνικών νοικοκυριών με την πράσινη επιχειρηματικότητα. Κύριος στόχος των ιδιοκτητών από την εγκατάσταση των φ/β ηταν «να μην πληρώνω την ΔΕΗ». Με τις μειώσεις ούτε αυτό επιτυγχάνεται πλέον. Γνωρίζετε το πραγματικό κόστος των οικιακών φ/β. Γνωρίζεται ότι οι ιδιοκτήτες έχουν ήδη πληρώσει ΦΠΑ 23%. Γνωρίζετε ότι ένα οικιακό φ/β λόγω των ιδιαιτεροτήτων (σκιάσεις, εμπόδια, μη βέλτιστος προσανατολισμός και κλίση) μπορεί να παράγουν έως και κάτω από 1.300kWh/kWp/έτος. Τέλος, από επιστημονικής σκοπιάς τα φ/β συστήματα που συνδέονται απευθείας στη Χαμηλή Τάση συνεισφέρουν τα μέγιστα στη βέλτιστη διαχείριση της ενέργειας στα Δίκτυα.
    12. Θεωρούμε ακραίο έως ύποπτο το γεγονός ότι από το Γ τρίμηνο του 2012 και μετά, ο νομοθέτης πιστεύει ότι ένα οικιακό ΦΒ κοστίζει φτηνότερα από ένα αντίστοιχο μεγάλης κλίμακας, πόσο μάλλον που τα οικιακά ΦΒ στην τιμή κτήσης κατέβαλαν και ΦΠΑ που δεν επιστρεφόταν (ήταν ιδιώτες), γεγονός που σημαίνει ότι ακόμα και αν η τάξη μεγέθους του έργου δεν έπαιζε κανέναν ρόλο (που συνήθως ήταν 10—20% ακριβότερα σε τιμές €/kW) μόνο από το ΦΠΑ ήταν 23% ακριβότερα.
    13. Παράφορη αδικία συντελείται στα οικιακά ΦΒ στο Γ και Δ τρίμηνο του 2013, όπου πολλοί ήταν εκείνοι που πιστεύοντας τον νόμο που τους εξασφάλιζε δυνατότητα κατασκευής ΦΒ στο ειδικό πρόγραμμα εντός εξαμήνου με τιμή 0.23€/kWh αν είχαν υπογράψει έως 31/5/2013 αποφάσισαν να κατασκευάσουν το ΦΒ στην στέγη τους. Και αυτό παρότι οι τιμές από τον Απρίλιο και μετά ήταν ακριβότερες από πριν αφού είχαν μπει οι δασμοί από την ευρωπαϊκή ένωση στα κινέζικα προϊόντα, γεγονός που αύξησε κατά 15-25% τις τιμές των πλαισίων. Σε αυτούς τους ιδιώτες το υπουργείο ουσιαστικά λέει ότι δεν θα πάρουν ποτέ πίσω τα χρήματα τους (τα 12 χρόνια που γίνεται ο χρόνος απόσβεσης, είναι ουτοπικό αφού είναι προφανές ότι σε αυτό το διάστημα κάτι θα δυσλειτουργήσει και ο ιδιώτης θα κληθεί να ξαναβάλει το χέρι στην τσέπη για να λειτουργεί ομαλά του ΦΒ).
    14. Αγροτικά Φωτοβολταϊκά. Δεν ξέρουμε τι να αναφέρουμε επ’ αυτού. Κάθε φορά που βγαίνει κάποιος νόμος και υπάρχει διαχωρισμός προσπαθούμε να καταλάβουμε τι λάθος κάναμε και δεν δηλώσαμε όλοι αγρότες. Δόθηκε σε αυτή τη κατηγορία προτεραιότητα στις αιτήσεις. Δημιούργησαν κορεσμό στα δίκτυα –λόγω των κατατεθειμένων αιτήσεων που εξετάζονταν και δίνονταν Όροι Σύνδεσης κατα προτεραιότητα- και απέτρεψαν σημαντικούς επενδυτές από το να κάνουν επένδυση. Τους δόθηκε παράταση για την υλοποίηση των έργων, με συνέπεια να κατασκευάσουν με πολύ μικρότερο κόστος και μεγάλη τιμή πώλησης της ενέργειας που είχαν εξασφαλίσει. Δεν τους επιβλήθηκε έκτακτη εισφορά ανάλογη των υπολοίπων επενδυτών. Τους δίνεται τώρα και 10% αύξηση σε σχέση με τους υπόλοιπους. Τους δίνεται και την δυνατότητα να το πουλήσουν που πριν δεν μπορούσαν. Η παραγωγή ενέργειας από αγροτικά φ/β φορολογείται με μειωμένο συντελεστή σαν αγροτικό προϊόν. Είμαστε σε προεκλογική περίοδο μάλλον οι αγρότες αντιπροσωπεύουν ένα μεγάλο νούμερο των ψηφοφόρων
    15. Δεν κατανοούμε το λόγο που κάνετε αναδιατύπωση στη παράγραφο για τους Αυτοπαραγωγούς, αντί να βγάλετε την Υπουργική Απόφαση που θα καθορίζει τις λεπτομέρειες.
    16. Στους πίνακες δεν φαίνεται πουθενά η τιμή πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας από μικρές ανεμογεννήτριες. Δεν κατανοούμε τι σημαίνει αυτή η κίνηση αφού το ρυθμιστικό πλαίσιο που εκκρεμεί έχει να κάνει με τεχνικούς όρους. Η τιμή της συγκεκριμένης τεχνολογίας δεν είχε αναφερθεί ότι θα τροποποιηθεί. Τι σημαίνει αυτή η απουσία. Δεν υπάρχει πλέον αυτή η κατηγορία; Έχετε κατανοήσει ότι υπάρχουν έξοδα ανάπτυξης των αδειών τα οποία πληρώνουν οι επενδυτές που απλά ήταν ανόητοι να πιστέψουν σε μία νομοθεσία;
    17. Να σημειώσουμε ότι πήρατε και μία σωστή απόφαση όπως η αποσαφήνιση ότι οι βιομάζες δεν απαλλάσσονται από περιβαλλοντική Αδειοδότηση. Πάντως ακόμα και αυτό έρχεται πολύ καθυστερημένα. Το γνωρίζετε ότι ο ΔΕΔΔΗΕ εκδίδει δεσμευτικές προσφορές σύνδεσης για όλες τις βιομάζες με το σκεπτικό ότι το τμήμα ηλεκτροπαραγωγής απαλλάσσεται από ΕΠΟ. Πως αντιμετωπιστεί μεταβατικά αυτό;
    18. Αφήνουμε για το τέλος το σημαντικότερο όλων. Οριακή Τιμή Συστήματος. Το έλλειμμα στον ειδικό λογαριασμό έχει δημιουργηθεί για δύο λόγους. Πρώτος είναι η πληρωμή των μονάδων αιχμής από τον ίδιο λογαριασμό που πληρώνονται και οι ΑΠΕ και δεύτερον ότι η οριακή τιμή συστήματος υπολογίζεται με λάθος τρόπο. Το γεγονός αυτό έχει τονιστεί από αρκετούς. Δεν βλέπω καμία ρύθμιση που να το επιλύει, αντιθέτως βλέπουμε συνέχεια ένα κατηγορητήριο προς τις ΑΠΕ για το έλλειμμα. Επαναλαμβάνω για άλλη μία φορά ότι οι ΑΠΕ θα έπρεπε να μπαίνουν στην ΟΤΣ με την τιμή που θα είχε η τελευταία μονάδα που θα «έμπαινε» στο Σύστημα χωρίς τις ΑΠΕ. Αυτό συμβαίνει και στις υπόλοιπες χώρες που εφαρμόζουν τις ευρωπαϊκές οδηγίες. Αν συνέβαινε αυτό η ΟΤΣ θα ήταν διπλάσια όλο ο προηγούμενο διάστημα και προφανώς και το έλλειμμα θα ήταν σημαντικά μειωμένο. Δηλαδή θα έπρεπε να υπολογίζεται μία ΟΤΣχα (Χωρίς ΑΠΕ) και από αυτή να υπολογίζεται το έλλειμμα. Ο τρόπος που γίνεται ο προσδιορισμός σήμερα τον μόνο που ωφελεί είναι οι χονδρέμποροι που πουλάνε εξωτερικό, αλλά και οι εγχώριοι έμποροι λιανικής (ΔΕΗ) που με αυτές της τιμές που είχε η ΟΤΣ, έχουν βγάλει υπερκέρδη τα προηγούμενα δύο χρόνια.Τέλος θέλουμε να βάλουμε δύο πολύ σημαντικές παρατηρήσεις που έχουν να κάνουν με τον τρόπο που έγινε ο υπολογισμός των αποδόσεων των ΦΒ από την ΡΑΕ παλιότερα και από το υπουργείο τώρα βγάζοντας αυτόν τον πίνακα. Πρώτον υπάρχουν έξοδα που αγνοούνται και αυτά είναι τα έξοδα ανάπτυξης ενός τέτοιου έργου και τα έξοδα λειτουργίας αυτού. Σε κανέναν, ακόμα και σε αυτούς που το ανέπτυξαν για ίδιο όφελος, δεν δόθηκαν οι άδειες χωρίς την καταβολή χρημάτων για μελέτες ή για οποιοδήποτε διαχειριστικό λόγο. Όπως επίσης και πολλοί είναι εκείνοι που καλούνται να πληρώσουν σημαντικά ενοίκια για την επένδυση που έκαναν που όταν την πραγματοποιούσαν τους το επέτρεπε. Δεύτερον αγνοείται συστηματικά από το κόστος ενός ΦΒ σταθμού κάτι το οποίο είναι προαπαιτούμενο και αυτό είναι το κόστος σύνδεσης, που στην Ελλάδα λόγω των ασθενών δικτύων ήταν ένα σημαντικό ποσοστό της επένδυσης.
    Το συμπέρασμα είναι ότι
    • Πλήττετε του επενδυτές φ/β αλλά και τους ιδιοκτήτες οικιακών φ/β, προκαλώντας τους εκτός από μακροχρόνιο πρόβλημα, και άμεσο πρόβλημα βιωσιμότητας για το 2014 λόγω της πίστωσης της παραγωγής του 2013 καθώς τα έξοδα δεν παγώνουν (φόροι, ΦΠΑ, δάνεια, λειτουργικές δαπάνες, κλπ)
    • Επιβάλλετε με μη δημοκρατικά μέτρα τις απόψεις σας.
    • Δεν δίνετε κίνητρα στους παραγωγούς
    • Δεν φαίνεται να έχετε πλάνο επίλυσης του προβλήματος του ελλείμματος του Ειδικού Λογαριασμού
    • Καταδικάζετε νέες τεχνολογίες (βιομάζα) πριν καν ξεκινήσουν
    • Καθυστερείτε (αλλά κάνετε αναδιατυπώσεις του νόμου) να εκδώσετε την Υπουργική Απόφαση που θα ρυθμίσει το πλαίσιο των Αυτοπαραγωγών που πραγματικά θα εκκινήσει την άγορα, συμβάλλει στην εξοικονόμηση ενέργειας και δεν δημιουργεί έλλειμμα στο Ειδικό Λογαριασμό.
    Σας καλούμε
    • Να αναπροσαρμόσετε τον πίνακα των ταριφών λαμβάνοντας υπόψη τα πραγματικά κόστη των έργων
    • Να αποσύρετε τις ρυθμίσεις για τα οικιακά φ/β
    • Να δώσετε κίνητρα στους παραγωγούς (παράταση για 10 χρόνια της σύμβασης) με τους ίδιους όρους
    • Κατανοούμε ότι πρέπει να υπάρχει και ένα κούρεμα στις απαιτήσεις των παραγωγών, και σας καλούμε να μεγαλώσει το χρονικό διάστημα της πίστωσης σε 2 έτη (15% για το 2013 και 15% για το 2014)
    • Να βγάλετε την ΥΑ για τους Αυτοπαραγωγούς
    • Να μην μειώσετε τις τιμές της βιομάζας.
    • Να διευκρινίσετε τι ισχύει με τα όρια ισχύος σταθμών βιομάζας στα ΜΔΝ
    • Να ρυθμίσετε άμεσα προβλήματα των πληρωμών των παραγωγών από τον ΛΑΓΗΕ (μη ζήτηση φορολογικής ενημερότητας, κλπ)
    • Να μας αποδείξετε την βιωσιμότητα του ελλείμματος αλλά και την αποκατάσταση του χρόνου πληρωμής των παραγωγών από τον ΛΑΓΗΕ.
    • Να αναλάβει το κράτος μέρος της ευθύνης του για τη δημιουργία του ελλείμματος με μείωση της φορολογίας των κερδών και όχι να πρέπει μόνο οι παραγωγοί να στηρίξουν το έλλειμμα οι οποίοι απλά εφάρμοσαν την νομοθεσία.
    Πιστεύουμε οι παρατηρήσεις να είναι εποικοδομητικές και να σας μεταφέρουν τόσο τα βιώματα μας όσο και το κλίμα της αγοράς.
    Με εκτίμηση
    Energy Trading ΕΠΕ

  • 13 Μαρτίου 2014, 13:50 | Α.Κ

    ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΙΚΩΝ
    Το πρώτο που παρατηρεί κάποιος στον χειρισμό των ΑΠΕ από ΥΠΕΚΑ, ΡΑΕ,ΛΑΓΗΕ, ΔΕΔΔΗΕ ,είναι μια συντονισμένη προσπάθεια δημιουργίας τεχνητού ελλείμματος στον ειδικό λογαριασμό με δημιουργική λογιστική , χειρισμούς και παρεμβάσεις κατόπιν και όχι εκ των πρότερων όπως ορίζει η ελληνική νομοθεσία.
    Οι κυριότερες επισημάνσεις στο νέο σχέδιο νόμου έχουν να κάνουν με τα παρακάτω :

    1)δημιουργία ελλείμματος με την πάροδο του χρόνου με κακοδιαχείριση , πλημμελή εκτέλεση καθηκόντων και μη λήψη μέτρων έγκαιρα.

    2)Αντί ενεργοποίησης των μηχανισμών τροφοδότησης του ειδικού λογαριασμού, προχωρεί σε κούρεμα των τιμών κιλοβατώρας .
    Τελικά εάν πάλι υπάρχει έλλειμμα θα γίνει παύση πληρωμών για να μην έχει έλλειμμα ο ειδικός λογαριασμός ;

    3)Ενώ από τον Οκτώβριο του 2012 με εξώδικο η ΡΑΕ, ο ΛΑΓΗΕ ,και ο ΔΕΔΔΗΕ, ενημερώθηκαν για καθυστερήσεις πληρωμών και ζητήθηκε από παραγωγούς να συγκληθεί η επιτροπή εξωδίκου επίλυσης διαφορών με βάση τη σύμβαση πώλησης του παραγωγού η μεν ΡΑΕ μετά από παρέλευση πέντε μηνών απάντησε ότι αδυνατεί και τώρα και στο μέλλον να τη συγκαλέσει και υπέδειξε τα δικαστήρια, ο δε ΛΑΓΗΕ και ΔΕΔΔΗΕ την αγνόησαν εντελώς και δεν απάντησαν.

    4)Το έλλειμμα που παρουσιάζεται δεν επιβεβαιώνεται και δεν αποδεικνύεται από πουθενά, ανακοινώνεται ως νούμερο και κανείς από τους φορείς της αγοράς δεν συμμετέχει έστω ως παρατηρητής για να υπάρχει αντικειμενική γνώση και επιβεβαίωση έγκαιρα και ορθά , άλλωστε ενώ έχει εφαρμοστεί η έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης και επιπλέον υπάρχει καθυστέρηση στις πληρωμές οκτώ (8)μηνών εξακολουθούν να μην πληρώνονται οι παραγωγοί. Τα χρήματα που είναι;

    5) Με νομοθετική ρύθμιση (Ν4093/12) παρακρατεί το 25%-30%του τζίρου ως έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης υπέρ των διαχειριστών (ΛΑΓΗΕ-ΔΕΔΔΗΕ) αντισυνταγματικά παρεμβαίνοντας έμμεσα στις συμβάσεις πώλησης για έργα που συνδέθηκαν έως τον ενδέκατο και επανέρχεται με νέα εισφορά έως 42% για έργα που συνδέθηκαν μετά τον ενδέκατο του 2012.
    Τώρα ανακοινώνει και κατεβάζει σε διαβούλευση σχέδιο νόμου με μεσοσταθμική μείωση 29.5% μονομερώς(σε πολλές περιπτώσεις η μείωση φτάνει το50%) κατά παράβαση των συμβάσεων ξανά και μη ενεργοποιώντας τα μέτρα που υποδεικνύει ο νόμος με βάση τα έσοδα του ειδικού λογαριασμού.

    Όλα τα παραπάνω γίνονται με παρέμβαση του κράτους σε σύμβαση μεταξύ ΝΠΙΔ ( ο ΛΑΓΗΕ Α.Ε ΚΑΙ ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΜΕ ΚΑΝΟΝΕΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΝΟΜΟΣ4001 αρθρο117)

    6)Ενώ επικαλείται ότι παίρνει τα παραπάνω μέτρα για προστασία του ΛΑΓΗΕ και των καταναλωτών διπλασιάζει τα ΑΔΙ ΕΠΙΔΟΤΩΝΤΑΣ τα ορυκτά καύσιμα και το Φυσικό αέριο κάτι που απαγορεύεται από την ευρωπαϊκή ένωση και είναι παράνομο και δεν τα συμπεριλαμβάνει στο κόστος για τον υπολογισμό του μέσου μεταβλητού κόστους.

    7)Παραμετροποιεί την τιμή κιλοβατώρας σε σχέση με τον αναπτυξιακό και σε περίπτωση που ο παραγωγός έχει εισπράξει επιδότηση από τον αναπτυξιακό του κατεβάζει την τιμή παραγόμενης κιλοβατώρας σε τέτοια επίπεδα που ο παραγωγός χάνει στην εικοσαετία δυο έως τέσσερις φορές την επιδότηση και δημιουργεί κίνητρο μη απορρόφησης της για το μεγαλύτερο μέρος των παραγωγών αφού ήδη οι περισσότεροι δεν την έχουν πάρει, δημιουργώντας υπόνοιες ότι τα αντίστοιχα κονδύλια του αναπτυξιακού που δεν θα απορροφηθούν θα μετακινηθούν σε άλλους κωδικούς .

    8)Το μοντέλο που έχει δημιουργηθεί με τις παρεμβάσεις καθυστερήσεις τις αναθεώρησες και τις αναπροσαρμογές των εσόδων του ειδικού λογαριασμού σε συνδυασμό με την καθυστέρηση πληρωμών την έκτακτη εισφορά και το εκπτωτικό πιστωτικό τιμολόγιο καθιστούν τις εταιρείες των παραγώγων φ/β εντελώς αδύναμες οικονομικά με παντελή έλλειψη ρευστότητας με αποτέλεσμα όταν πληρωθούν μετά από 6-8 μήνες να μπαίνουν τα χρήματα στους τραπεζικούς λογαριασμούς τα οποία είναι εκχωρημένα στις τράπεζες και επειδή είναι ήδη οι λογαριασμοί σε υπερημερία παρακρατούνται όλα από αυτές , ο παραγωγός δεν εισπράττει απολύτως τίποτα ,δεν μπορεί να πληρώσει το φπα ,τους βεβαιωμένους φόρους επί του συνολικού τζίρου ,δεν έχει χρήματα να κάνει συντήρηση και να αντεπεξέλθει στα τρέχοντα έξοδα και σε επομένη πληρωμή από τον ΛΑΓΗΕ δεν έχει φορολογική ενημερότητα άρα δεν μπορεί να εισπράξει με άμεση συνέπεια το μπλοκάρισμα του παραγωγού και των τραπεζών.

    9)Ενώ εμφάνιζε ήδη έλλειμμα ο ΛΑΓΗΕ το Μάρτιο του 2012 με υπουργική απόφαση(Δ5-ΗΛ/Γ/Φ1/749 ΦΕΚ 889 ) του σημερινού υπουργού και τότε υφυπουργού η συμπαραγωγή ΣΥΘΗΑ ονομάστηκε ΑΠΕ και εντάχθηκε στις πληρωμές του ειδικού λογαριασμού
    Επιπλέον ο κ. Μαθιουδακης και ο κ.Μανιατης ήταν και οι δυο κατά την ανάπτυξη και προώθηση των ΑΠΕ στο παρελθόν και τώρα στην αναθεώρηση προς τα πίσω .

    10)Εφαρμόζει 35% περικοπή στην τιμολόγηση του 2013 με έκδοση εκπτωτικού πιστωτικού τιμολογίου και απειλεί τους παραγωγούς ότι δεν θα πληρώνει σε περίπτωση μη έκδοσης του και επιβάλει και την έκτακτη εισφορά στο υπόλοιπο 65% του τζίρου.
    Με τις εφαρμογές αυτές δημιουργεί εκτός των άλλων πλήρη διακοπή χρηματοροών για αρκετούς μήνες .Ποιος παραγωγός θα αντεπεξέλθει;

    11)Παρατείνει τον χρόνο σύμβασης όχι με την τιμή fit αλλά με οκτώ λεπτά την κιλοβαλοβατωρα η την τιμή αγοράς την συγκεκριμένη στιγμή εμπαίζοντας τους παραγωγούς.
    12)Ποιος εξασφαλίζει ότι μετά από σύντομο χρονικό διάστημα δεν θα επανέλθει ξανά με νέο κούρεμα;
    Με το παρόν σχέδιο νόμου ανοίγει ο δρόμος για κατάργηση μονομερώς κάθε σύμβασης και προκύπτει αθέτηση πληρωμών και για άλλους τομείς της οικονομίας.
    Ουσιαστικά πρόκειται για δήμευση περιουσίας και κρατικοποίηση της παραγόμενης ενέργειας αφήνοντας στους παραγωγούς μόνο δάνεια προς εξόφληση και φόρους.
    Κουρεύει την τιμή συγκεκριμένων ομάδων φ/β και ενισχύει άλλες πρόσφατες επενδύσεις αυξάνοντας την τιμή τους όπως επίσης αυξάνει και την τμη των αιολικών.

    Τέλος ανακοινώνουμε ότι ο ΠΑ.ΣΥ.Φ καμία συμμετοχή στη διαβούλευση δεν θα έχει διότι το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου καμία νομική και συνταγματική υπόσταση έχει και οδηγεί μονομερώς σε κατάργηση των συμβάσεων και δήμευση της περιουσίας των παραγωγών.

  • 13 Μαρτίου 2014, 13:01 | ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΑΜΠΑΚΗΣ

    Αφιερωμένη στον Κο Πρωθυπουργό :
    «Σαν ήλιος βγήκες φωτεινός / στης Αμερικής τ’ αλώνι / κι έλαμψες και ήρθες νικητής / και σ’ αγαπάμε όλοι».
    Δεν υπάρχουν άλλα επιχειρήματα για την απόσυρση του Σ/Ν.

  • 13 Μαρτίου 2014, 12:23 | Γιώργος Βαλαβάνης

    Πρέπει επιτέλους να τελειώσει αυτή η προκλητική και δια Νόμου μεταφορά χρημάτων από τους πολλούς (7,5 εκατομμύρια καταναλωτές) στους λίγους (~35 χιλιάδες ΑΠΕ-ατσίδες)!!!
    Πρέπει να καταργηθούν άμεσα όλες οι «εγγυημένες» τιμές για κάθε … Καθρεφτάκια!!!
    Αν θέλουν να πουλάνε ηλεκτρική ενέργεια στην «απελευθερωμένη» αγορά, να πουλάνε όση θέλουν, σε όποια τιμή θέλουν, σε όποιον θέλει να την αγοράσει!!! Να πάνε στις … Λαϊκές αγορές, να βγάλουν διαφημίσεις στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, να κάνουν ό,τι θέλουν!!!
    ΟΧΙ όμως με τα δικά μας χρήματα – που δεν μας περισσεύουν πλέον! – να πληρώνουμε υποχρεωτικά τους Καθρεφτάκηδες για να πλουτίσουν!!!
    Στο Χρηματιστήριο ή στο Καζίνο, παίζει ή … «επενδύει» όποιος θέλει και κατά περίπτωση κερδίζει ή χάνει από άλλους, που επίσης θέλουν να παίξουν ή να … «επενδύσουν»!!!
    Στην ηλεκτρική ενέργεια, που είναι πλέον απαραίτητη για κάθε νοικοκυριό, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΦΩΝΟ ΟΥΤΕ ΜΕ ΤΟ ΙΣΧΥΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ, κάποιοι ελάχιστοι (~35 χιλιάδες) που θέλησαν να «παίξουν» για να κερδίζουν για 20-25 χρόνια, υποχρεώνοντας τους πολλούς (7,5 εκατομμύρια) να τους πληρώνουν ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ!!!

  • 13 Μαρτίου 2014, 04:43 | Κώστας Ράπτης

    Απαράδεκτο

    Πως είναι δυνατόν να κουρεύονται τόσο πολύ οι τιμές στα οικιακά Φ/Β.

    Τραγικό παράδειγμα οι τιμές για τα οικιακά Γ’ και Δ’ εξάμηνο του 2013.

  • 12 Μαρτίου 2014, 22:45 | Ιωάννης

    Οι συντάκτες του σχεδίου νόμου είναι πραγματικά απίστευτοι! Ζουν εκτός πραγματικότητας και ούτε θα προλάβουν να μπουν στα ελικόπτερα μαζί με τους βολευτές μας.
    Θα τα γράψω απλά μπακάλικα μπας και καταλάβουν τπτ.
    Τα οικιακά ΦΒ είναι μεγάλο λάθος να ενταχθούν σε αυτό το νόμο. Από την μία, προτείνεται μια μείωση τιμής που θα έχει σαν συνέπεια την αδυναμία των περισσοτέρων να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους, ούτε καν να τα ξεχρεώσουν. Οπότε το πρόβλημα μεταφέρεται στις τράπεζες. Αλλά πάλι ωραία γιατί έχουν σπίτια αυτοί οι ιδιοκτήτες οπότε οι κρατικές πλέον τράπεζες θα τα κατασχέσουν…
    Επίσης είναι χαζό να σταματήσει η αύξηση σύμφωνα με το Δείκτη Τιμών καταναλωτή μιας και όλα ακολουθούν αυξητική πορεία, τόσο η συντήρηση του σταθμού όπως η δυνατότητά του να λειτουργεί. Σε λίγο πιο πολλά έξοδα θα έχει το ΦΒ για να λειτουργήσει από όσο θα αποδίδει.
    «Αγαπητοί» νομοθέτες σκεφτείτε οι ιδιοκτήτες των οικιακών συστημάτων αν κατεβάσουν μία μέρα απροειδοποίητα διακόπτες των ΦΒ και σηκώσουν διακόπτες στις συσκευές καταναλώσεων και αρχίζουν και το κάνουν συστηματικά π.χ. δυο φορές τον μήνα τι ζημιές μπορούν να προκαλέσουν στα δίκτυα. Δεν θέλω να σκέφτομαι αν συμμετέχουν και οι 100αρηδες…
    Περίπου 40000 οικογένειες βασίζονται στο «κοινωνικό» όπως οι ίδιοι έχετε χαρακτηρίσει το εισόδημα από τα οικιακά φωτοβολταϊκά. Περίπου 40.000 αγωγές θα εισπράξει το δημόσιο, ίσως σκεφτεί κάποιος και αυτά έσοδα είναι… εκτός πάλι εάν το κάνετε για να δημιουργήσετε ακόμα ένα πλαστό «πρωτογενές πλεόνασμα» μέχρι να τελεσιδικήσουν τα δικαστήρια.
    Με την μείωση για τα οικιακά ΦΒ μέχρι 10 kW που παρουσιάζεται εδώ, ο συνολικός τζίρος των ιδιωτών παραγωγών Θα πέσει από τα 255,5 εκατομμύρια Ευρώ στα 38,4 εκ Ευρώ! 217,1 εκ Ευρώ!85% μείωση!!! Θα μπορούσατε να δοκιμάσετε μια μείωση 85% των εισοδημάτων σας πριν σκεφτείτε να το περάσετε! Αλλά από την άλλη… ΩΩΩ ναι πάλι κάνατε το ΘΑΥΜΑ. ΣΩΘΗΚΕ Ο ΛΑΓΗΕ!!!! Αλλά και πάλι.. Τα ποσά που εισπράτουν τα 10 αράκια είναι μόλις το 13,6% του συνόλου ενώ τα οφέλη είναι πολλαπλάσια.
    Πριν απο-φασισ(τ)ετε, εντελώς δημοκρατικά πάντα, σκεφτείτε πως με 10 kW εγκατεστημένη ισχύ σε μια στέγη ή ταράτσα ένα κτήριο κατοικίας ή ένα μαγαζί με μικρό πλέον κόστος μπορεί να αυτονομηθεί από το δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ και την ΔΕΗ. Αν έχετε αντίληψη μπορείτε να αναλογιστείτε τα χαμένα έσοδα από τον ΦΠΑ της ηλεκτρικής ενέργειας, τα χαράτσια για την ΝΕΡΙΤ,τον ΕΦΚ Ν.3336/05, το Ειδικό τέλος 50/00 Ν.2093/92 και τις ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΟΙΝΗΣ ΟΦΕΛΕΙΑΣ, ας αναφέρω και τα έσοδα των δήμων. Πιστέψτε με θα γίνει πολύ δελεαστικό!!! Το κράτος θα μπορούνε να το σκεφτεί με την ονομασία «Διαφυγόντα κέρδη»
    Από την άλλη θεωρώ εντελώς απαράδεκτο την άρση απαγόρευσης μεταβιβάσεως των αγροτικών ΦΒ έως 100kW πριν την παρέλευση πενταετίας. Από την μία οι ευκολίες που τους παρείχατε με τα γνωστά θλίβερά αποτελέσματα από την άλλη τους επιτρέπεται να ξεπουληθούν πλέον και να αρχίσει το παρεμπόριο αδειών και σταθμών για τα μεγάλα επενδυτικά σχήματα (οι κολλητοί) που προφανώς θα μαζέψουν τους σταθμούς και θα δημιουργήσουν νέα δεδομένα στην αγορά με ότι αυτό συνεπάγεται.

  • 12 Μαρτίου 2014, 22:21 | Ειρηνη Τσαλου

    Αξιότιμοι κύριοι

    ϕαίνεται να σας διαϕεύγει η αρχή της προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του πολίτη έναντι του κράτους, όπως αυτή έχει συνταγματικά θεμελιωθεί. Πρόκειται για αρχή που συνιστά τον ακρογωνιαίο λίθο του Κράτους Δικαίου, δεδομένου ότι καθιστά κανόνα την προστασία του πολίτη έναντι της ευμετάβλητης διοικητικής νομοθεσίας και πρακτικής. Οι πολίτες πρέπει να μπορούν να εμπιστεύονται τη στάση της πολιτείας και να στηρίζουν σε αυτή τις επιλογές τους. Σκοπός της αρχής είναι η κατά κύριο λόγο η αποτροπή αιϕνιδιασμού του διοικούμενου, που θα απέβαινε επιζήμιος για τα έννομα συμϕέροντα του ή άλλως , θα προσέβαλε τα ατομικά του δικαιώματα.

    Η κατάργηση του κράτους Δικαίου και Νομιμότητας λοιπόν είναι δικιά σας ευθύνη , εϕόσον επιτρέψετε και ψηϕίσετε αυτό το νόμο

    Πέραν τούτου εμείς έχουμε υπογράψει σύμβαση, διμερή συμϕωνία , την οποία εσείς συντάξατε και η οποία δεν μπορεί να λυθεί μονομερώς. Σε καμία περίπτωση δεν αθετήσαμε εμείς τους όρους της σύμβασης, αντίθετα ¨δεχτήκαμε¨ υπερημερία στην αποπληρωμή των τιμολογίων μας και επιβολή έκτακτης εισϕοράς 30% στα πλαίσια της ανοχής και απαντοχής μας για ένα κράτος που δοκιμάζεται και το θεωρούμε δικό μας. Αυτό που αδυνατώ να κατανοήσω είναι πως συνέβαλε το δικό μας πάρκο (< 100 kw) στη δημιουργία του ελλείμματος του ειδικού λογαριασμού ειδικά αϕού η σύνδεσή μας έγινε τον 11ο του 2012 ( ήδη το χαράτσι είχε επιβληθεί) και με ποια λογική θα πρέπει να επιστρέψουμε (;) το 35% του τζίρου της δικής μας επιχείρησης. Πως αυτό θα αποϕορολογηθεί , τι θα γίνει με το ΦΠΑ και εν πάση περιπτώσει πως μπορεί να εμϕανιστεί ως νόμιμο ( γιατί σίγουρα ηθικό δεν είναι).

    Νομίζω ότι η ψήϕιση αυτού του νόμου αποτελεί μονόδρομο για την προσϕυγή στη δικαιοσύνη

    Προτάσεις

    Δημιουργήστε ένα μηχανισμό εσωτερικού δανεισμού για το μηδενισμό του ελλείμματος , με έντοκη αποπληρωμή μας ή παράταση των συμβάσεων μας με εγγυημένη ελάχιστη τιμή αυτή την οποία θα συμϕωνήσουμε ώστε να είναι βιώσιμες και κερδοϕόρες οι επενδύσεις μας και όχι 0,08

    Πληρώστε εμπρόθεσμα τις οϕειλές σας και προσθέστε ρήτρα αποζημίωσης σε περίπτωση αθέτησης των προθεσμιών προκειμένου να ανακτήσετε την εμπιστοσύνη μας για να υπογράψουμε προσθήκη τροποποιητική στην υπάρχουσα σύμβαση

    Προβλέψτε την ύπαρξη ρήτρας αποζημίωσης σε ενδεχόμενη νέα τροποποίηση της σύμβασης

    Κάνετε μια ΣΟΒΑΡΗ πρόταση για τις τιμές που να είναι παραμετροποιημένη, αλλά και να είναι βιώσιμες και κερδοϕόρες οι επιχειρήσεις μας

    Δώστε διέξοδο σε όσους κρίνουν ασύμϕορη την πρόταση και δεν θέλουν να υπογράψουν πχ. Να αναλάβει το κράτος το πάρκο και τον τραπεζικό δανεισμό του, να καταβάλλει άμεσα τα οϕειλόμενα από παραγωγή στον επενδυτή και να του αποπληρώσει άμεσα ή έντοκα το υπόλοιπο ποσό που δαπανήθηκε για την κατασκευή + τα τέλη σύνδεσης. Επιπλέον να οριστεί ενοίκιο για τα ιδιόκτητα κτήματα

    Ελπιζω ότι εστω και την τελευταια στιγνή θα σταματησετε την καταφορη αδικια που προκειται να πληξει τις οικογενειες μας

  • 11 Μαρτίου 2014, 22:45 | ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΑΜΠΑΚΗΣ

    Υπάρχουν 503 δημοσιευμένα σχόλια επί του Σ/Ν. Πιθανόν να υπαρχουν πολλαπλάσια , τα οποία , για διάφορους λόγους , δεν θα δημοσιευθούν. Από τα δημοσιευμένα σχόλια δεν κατάφερα να εντοπίσω ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΘΕΤΙΚΟ για αυτό το Σ/Ν.
    Θα ήταν χρήσιμο ΑΥΤΟ το Σ/Ν να μην γίνει νόμος του κράτους .
    Πιστεύω στην διαβούλευση . Εσείς ?

  • Στα πλαίσια του σχεδίου νόμου για την εξυγίανση του ειδικού λογαριασμού του άρθρου 40 Ν.2773/1999 προβλέπονται ετεροχρονισμένες παρεμβάσεις στις διμερώς υπογεγραμμένες συμβάσεις των παραγωγών ενέργειας από φωτοβολταϊκά με τον ΛΑΓΗΕ και εσχάτως στο μη διασυνδεδεμένο δίκτυο με τον ΔΕΔΔΗΕ.
    Τα ερωτήματα που χρήζουν διερεύνησης είναι τα εξής:
    • Γιατί οι φ/β σταθμοί οι οποίοι υλοποιήθηκαν με επιδότηση θα πρέπει να τιμωρηθούν γι΄ αυτό και να έχουν συνολικά λιγότερο όφελος στην 20ετία από αυτούς που δεν εντάχθηκαν σε πρόγραμμα επιδότησης; (ένας ξενοδόχος ο οποίος επεκτείνει τη μονάδα του με επιδότηση φορολογείται διαφορετικά από αυτόν που το πραγματοποίησε χωρίς επιδότηση;). Αν αυτό ήταν εκ των προτέρων γνωστό οι περισσότεροι φ/β σταθμοί θα είχαν γίνει χωρίς επιδότηση και με πιο προσεκτική κοστολόγηση. Αξίζει να τονιστεί ότι το μεγαλύτερο μέρος των φ/β σταθμών οι οποίοι ανήκουν στο καθεστώς αυτό βρίσκονται στα Μη Διασυνδεδεμένα Νησιά και δεν επιβαρύνουν σε καμία περίπτωση το λογαριασμό του ΛΑΓΗΕ.
    • Γιατί σύμφωνα με τους πίνακες του σχεδίου νόμου να αποσβένει γρηγορότερα κάποιος που υλοποίησε την επένδυση του στο Διασυνδεδεμένο Σύστημα στα τέλη του 2012 (έναρξη επένδυσης 10/2010) σε σχέση με κάποιον άλλο που την υλοποίησε στο Μη Διασυνδεδεμένο Σύστημα στα τέλη του 2011 (έναρξη επένδυσης 05/2007) ακόμα και συνυπολογίζοντας την επιδότηση που πρόκειται να πάρει (η οποία αναμένεται να εκταμιευτεί 2,5 έτη μετά την υλοποίηση της επένδυσης και έχοντας χάσει ήδη από το δανεισμό και το κόστος της μελέτης το 35% του ποσού της ενίσχυσης); Επίσης γιατί αυτό να συμβαίνει παρότι ο δεύτερος χρησιμοποίησε σχεδόν διπλάσια ίδια κεφάλαια σε σχέση με τον πρώτο επενδυτή;
    • Γιατί στους φ/β σταθμούς στο Μη Διασυνδεδεμένο Σύστημα θα πρέπει να μειωθεί η τιμή πώλησης της kWh; Η ΔΕΗ στο Μη Διασυνδεδεμένο Σύστημα αποζημιώνεται από τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας και παράγει ήδη πολύ ακριβά την ενέργεια στις μονάδες της. Επίσης οι φ/β σταθμοί στο Μη Διασυνδεδεμένο Σύστημα είναι εκείνοι οι οποίοι κράτησαν το δίκτυο σταθερό κατά την τουριστική περίοδο, αποτρέποντας τη βύθιση του συστήματος κατά τις ώρες αιχμής και την πραγματοποίηση ενός black-out (τύπου Σαντορίνης) το οποίο θα είχε ανυπολόγιστες συνέπειες για την οικονομία της χώρας. Σε κάθε περίπτωση η μείωση της τιμής πώλησης της ενέργειας από φ/β σταθμούς στα Μη Διασυνδεδεμένα Νησιά ευνοεί μόνο την κερδοφορία της ΔΕΗ και σε καμία περίπτωση δεν έχει σχέση με τα προβλήματα του ΛΑΓΗΕ.
    • Στους φ/β σταθμούς του Μη Διασυνδεδεμένου Συστήματος έχουν ήδη προκληθεί εκτεταμένες βλάβες λόγω δυσμενών καιρικών φαινομένων με σημαντικό κόστος αποκατάστασης. Επίσης παρά την μεγαλύτερη ηλιοφάνεια που υπάρχει στα νησιά, έχει παρατηρηθεί πολύ ταχύτερη γήρανση του εξοπλισμού. Έχουν συνυπολογιστεί στους πίνακες αυτοί οι παράγοντες;
    • Γιατί σύμφωνα με τον πίνακα του σχεδίου νόμου που αφορά το Δ΄ τρίμηνο του 2012 αποζημιώνεται με μεγαλύτερη τιμή πώλησης της kWh ένας φ/β σταθμός 100kWp (0,305€/kWh) σε σχέση με ένα 10άρι σε στέγη (0,255€/kWh) όταν το κόστος υλοποίησης ήταν δυσανάλογα μεγαλύτερο στο δεύτερο;
    • Γιατί προβλέπεται αυτοδίκαιη παράταση της σύμβασης κατά 5έτη με τιμή πώλησης τα 0,08€/kWh; Ένας σταθμός 80kWp θα έχει έσοδα 10.880€ (στην καλύτερη περίπτωση με την ποσόστωση των 1700h λειτουργίας που προβλέπει το σχέδιο νόμου για το Μη Διασυνδεδεμένο Σύστημα) και τα έξοδα του θα είναι 11.500€ (8.000€ για την ασφάλιση των εταίρων, 500€ για την ασφάλιση φ/β σταθμού, 1.000€ για γενικές δαπάνες (κατανάλωση ρεύματος, ίντερνετ), 2.000€ για τη συντήρηση επειδή οι ζημιές θα πολλαπλασιαστούν λόγω γήρανσης και ίσως να πρέπει να αντικατασταθεί και μέρος του εξοπλισμού για να είναι δυνατή η λειτουργία του). Γιατί ο παραγωγός να επιθυμεί αυτήν την δυσμενή παράταση; Μήπως θα πρέπει η τιμή πώλησης να παραμείνει στα επίπεδα προ 20ετίας, χωρίς την απαράδεκτη αυτή μείωση η οποία θα καταστήσει την επένδυση ζημιογόνα; Επίσης μήπως θα έπρεπε ως αντιστάθμισμα ο χρόνος αυτός να παραταθεί κατά τουλάχιστον 8 έτη; Το δωράκι αυτό βέβαια προσφέρεται και στους αιολικούς σταθμούς οι οποίοι πουλάνε με αυτή την τιμή περίπου και τώρα (0,08-0,085) με ένα μικρό πλαφόν στην απορροφούμενη ενέργεια το οποίο κυμαίνεται από 0-30%.
    • Γιατί δεν προβλέπεται ετήσια αναπροσαρμογή σύμφωνα με το Δείκτη Τιμών Καταναλωτή; Στις συμβάσεις που έχουν ήδη υπογράψει οι παραγωγοί ενέργειας από φ/β προβλέπεται ετήσια αύξηση τις τιμής πώλησης της ενέργειας κατά ποσοστό ίσο με το 25% τοις εκατό του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κάτι το οποίο ήταν εύλογο βάσει των υψηλότερων αποζημιώσεων για την πωλούμενη ενέργεια. Όμως με τις νέες πολύ μειωμένες τιμές θα πρέπει να είναι τουλάχιστον ίση με το Δείκτη Τιμών Καταναλωτή. Σε αντίθετη περίπτωση πως θα αντέξουν σε μελλοντικές πληθωριστικές τάσεις;
    • Γιατί ενώ τα αιολικά στις περισσότερες περιπτώσεις αποσβένουν σε λιγότερο από 4 έτη δεν υφίστανται αντίστοιχες μειώσεις; Επίσης γιατί δεν προβλέπονται μειώσεις στις τιμές πώλησης της ενέργειας των άλλων ΑΠΕ και ΣΥΘΥΑ που δουλεύουν τουλάχιστον 5 έτη και ως εκ τούτου έχουν αποσβέσει τον εξοπλισμό τους;
    • Γιατί δεν αναφέρεται ξεκάθαρα στο σχέδιο νόμου πως θα αμείβεται η παραγόμενη ενέργεια από μικρούς αιολικούς σταθμούς (<50kWp); Πότε πρόκειται να ανοίξει αυτό το πρόγραμμα; Μήπως δεν υπάρχει χώρος για μικροεπενδυτές πλέον στην ενέργεια;
    • Γιατί θα πρέπει να επωμιστούν επί τις ουσίας μόνο οι φ/β σταθμοί την υπέρογκη αυτή περικοπή κατά 35% του εναπομείναντος τζίρου του 2013 (έχει ήδη αφαιρεθεί το αρχικό χαράτσι) και με ένα μόνο πιστωτικό τιμολόγιο; Γιατί δεν συμμετέχει στο κόστος αυτό η ΔΕΗ; Γιατί οι άλλες ΑΠΕ και ΣΥΘΥΑ οι οποίες έχουν εγκατεστημένη ισχύ πολύ μεγαλύτερη δεν συμμετέχουν με ένα λίγο μεγαλύτερο ποσοστό από το 10% ούτως ώστε να μηδενιστεί το έλλειμμα του ΛΑΓΗΕ δικαιότερα; Ποιος προέβλεψε πως με το προηγούμενο χαράτσι θα μηδενιζόταν το έλλειμμα και γιατί δεν δίνει εξηγήσεις γι’ αυτήν την τόσο εσφαλμένη του πρόβλεψη;
    • Γιατί οι μονάδες Συμπαραγωγής από Φυσικό Αέριο θα εξακολουθήσουν να αμείβονται πλουσιοπάροχα ενώ υπάρχει ήδη συμφωνία του πρωθυπουργού για μείωση κατά 15% της τιμής προμήθειας από τον κεντρικό προμηθευτή της χώρας και μάλιστα με αναδρομική ισχύ της συμφωνίας αυτής από 01-07-2013; Μήπως μ΄ αυτό το πλεόνασμα θα μπορούσε να καλυφθεί αναίμακτα το έλλειμμα του ΛΑΓΗΕ χωρίς να χρειαστεί οι παραγωγοί από φ/β σταθμούς να φτάσουν στα όρια της φτωχοποίησης;
    • Γιατί θα πρέπει να υποστεί η χώρα αυτό το πλήγμα αξιοπιστίας αθετώντας συμφωνίες χωρίς την σύμφωνη γνώμη των παραγωγών; Γιατί δεν δόθηκε αντισταθμιστικά ούτε ένα σοβαρό κίνητρο ούτως ώστε να ήταν ηπιότερες οι αντιδράσεις; Πως θα μπορέσει η χώρα να προσελκύσει επενδυτές από το εξωτερικό όταν χρησιμοποιούνται τέτοιου είδους απαράδεκτες, αναδρομικές και χωρίς την σύμφωνη γνώμη των παραγωγών πρακτικές; Ποιοι ευθύνονται για τον φαύλο αυτό κύκλο που θα οδηγήσει την χώρα χωρίς επιστροφή στην εσωστρέφεια;
    • Ποιό είναι το κόστος το οποίο θα πρέπει να σηκώσουν οι τράπεζες ούτως ώστε να βοηθήσουν στην επίλυση του προβλήματος αυτού; Γιατί θα πρέπει πάντα να μένουν στο απυρόβλητο; Μήπως ένας μερικά επιδοτούμενος δανεισμός με ή χωρίς την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου χωρίς προσαυξήσεις, εισφορές και έξοδα φακέλων θα έδινε μια πραγματική ανάσα στους υποτιθέμενους «επενδυτές φ/β σταθμών».
    • Γιατί ένα κράτος δικαίου το οποίο νομοθέτησε και ουσιαστικά εγγυήθηκε για τις συμβάσεις αυτές δεν τιμάει τον νόμο του; Γιατί αυτό το κράτος θα πρέπει να χτιστεί στα συντρίμμια των φ/β σταθμών με το σύνολο των επενδυτών να βάλλεται από την αβεβαιότητα, έκτακτες εισφορές, συνεχείς ζημιές, κακόβουλες ενέργειες, καθυστερήσεις πληρωμών, συνεχείς πιέσεις των τραπεζών και τώρα αυτό το επικείμενο σχέδιο νόμου που περισσότερο με ταφόπλακα για τις επενδύσεις τους θα μπορούσε να χαρακτηριστεί παρά εξυγίανση του ειδικού λογαριασμού.
    • Μήπως θα πρέπει να δοθεί περισσότερη προσοχή και βαρύτητα σε ένα τόσο σοβαρό ζήτημα για την οικονομία και το περιβάλλον της χώρας;
    Ελπίζω τα ερωτήματα και οι προβληματισμοί της εταιρίας μας να ληφθούν σοβαρά υπόψη πριν οδηγηθεί το σχέδιο νόμου στη βουλή των Ελλήνων προς ψήφιση.
    Με Εκτίμηση,
    Για την ΚΛΑΔΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
    Διονύσιος Κλάδης

  • 10 Μαρτίου 2014, 17:50 | NikosDeligiannidis

    Λογική η μείωση του ποσοστού πίστωσης από 35% σε 30%

  • 10 Μαρτίου 2014, 14:58 | Καραπαναγιωτίδης Λάζαρος

    ΕΠΛΙΖΩ ΑΥΤΟΣ Ο ΚΑΤΑΠΤΥΣΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ. ΒΡΕΙΤΕ ΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΛΕΜΜΕΝΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟ ΦΤΩΧΟΥΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΡΧΕΣ. ΤΑ Φ/Β ΣΤΕΓΗΣ ΤΑ ΕΒΑΛΑΝ ΟΙ ΦΤΩΧΟΙ ΚΑΙ ΧΡΕΩΘΗΚΑΝ ΓΙΑ ΑΥΤΟ. ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΤΑΙΡΙΕΣ. ΕΠΙΣΗΣ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΠΡΟΝΟΜΙΑΚΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΓΡΟΤΩΝ. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΟΙ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΨΗΦΟΥΣ ΕΕΕΕ????

  • 9 Μαρτίου 2014, 23:44 | Μελαμπιανάκης Γιώργος

    Παρατηρώ μια σαφέστατη βελτίωση στον τρόπο σκέψης σας, σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν.
    Ούτε καν ζητείται πια η υπογραφή μας σε νέες συμβάσεις με τις νέες τιμές.
    Όχι σαν το Μάρτιο του 2010, πριν βάλω τα χρήματά μου στην επένδυση, που με καλέσατε να υπογράψω ‘σύμβαση’!!!
    Η αξία της τότε υπογραφής, υπογραμμίστηκε με το παρόν σχέδιο νόμου.
    Σας ευχαριστώ και πάλι, που μου τονίσατε το πόσο ευκολόπιστος είχα φανεί τότε.
    Ελπίζω να συνεχίσετε με την ίδια συνέπεια το έργο σας.
    Με το καλό σε 2 χρόνια στη νέα διαβούλευση!!!

  • 9 Μαρτίου 2014, 11:15 | ΤΖΙΤΖΕΡΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    Ξεκινησα τις επαφες με τις εταιριες εγκαταστασης φωτοβολταικων τον Ιου-
    λιο του 2010.Μετα την ληψη προσφορων για φωτοβολταικο στη στεγη της
    οικιας μου,η συζυγος μου υπεγραψε ιδιωτικο συμφωνητικο εγκαταστασης
    με μια απο τις παραπανω εταιριες (τιμες εγκαταστασης Ιουλιου 2010).Κα-
    τοπιν αρχισαν οι καθυστερησεις απο την ΔΕΗ(δεν γνωριζαν καλα τις διαδι-
    κασιες),μετα οι καθυστερησεις απο την τραπεζα,η κριση ειχε αρχισει και
    οι τραπεζες δεν εδιναν ευκολα δανειο και αφου ειχε υπογραφει η συμβα-
    ση συμψηφισμου με την ΔΕΗ (τελος Νοεμβριου 2010).Τελικα η συνδεση εγι-
    νε Μαρτη 2011(αιτηση δανειου,αξιολογηση, εγκριση,εκταμιευση,εγκαταστα-
    ση φωτοβολταικου σταθμου).Θεωρω λοιπον αδικη την μεγαλη μειωση ταριφας
    απο το Δ τριμηνο 2010 στο Α τριμηνο του 2011.Εναλλακτικα,ειδικα για την
    εγκατασταση με ληψη δανειου,θα μπορουσε να ληφθει υποψη η ημερομηνια της συμβασης συμψηφισμου με την ΔΕΗ.

  • 8 Μαρτίου 2014, 22:06 | Ι.ΠΙΤΣΑΣ

    ΈΒΑΛΑ ΟΙΚΙΑΚΆ Φ/Β ΤΟ ΕΤΟΣ 2011 Α ΤΡΙΜΗΝΟ ΜΕ ΚΟΣΤΟΣ 40000 ΕΥΡΩ ΠΕΡΙΠΟΥ ΚΑΙ ΤΙΜΗ ΣΥΝΔΕΣΗΣ 0,55 ΕΥΡΩ ΑΝΑ ΚΙΛΟΒΑΤΏΡΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ.
    ΠΡΟΣ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟ ΕΤΟΥΣ 2011 ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΟΙ ΕΒΑΛΑΝ ΟΙΚΙΑΚΑ Φ/Β ΜΕ ΤΙΜΗ 20000 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΙΔΙΑ ΤΙΜΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ.ΔΗΛΑΔΗ ΜΕ ΤΑ ΜΙΣΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΚΟΣΤΟΣ.
    ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΙΔΙΟ ΚΟΥΡΕΜΑ ΣΕ ΑΝΙΣΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ;
    ΕΓΩ ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ ΣΕ ΤΙΠΟΤΑ ΚΑΙ ΘΑ ΠΡΟΣΦΥΓΩ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΣ ΟΤΑΝ ΔΙΝΕΤΑΙ ΠΡΟΝΟΜΙΑΚΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΕ ΜΕΡΙΚΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΑΓΡΟΤΕΣ ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΎΣΙΑ ΠΟΥ ΕΒΑΛΑΝ ΜΕ 100000ΕΥΡΩ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ+ ΟΙΚΙΑΚΑ ΜΕ ΕΓΓΥΗΜΕΝΗ ΤΙΜΗ 0.44+ 0,55 ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΊΣΕΙΣ ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ ΤΟΥ 2012 ΜΕ ΤΗΝ ΕΓΓΥΗΜΕΝΗ ΤΙΜΗ ΤΩΝ 0,44 ΕΥΡΩ.
    ΤΙ ΥΠΟΓΡΑΦΑΜΕ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ ΔΕΗ ΓΙΑ 25 ΧΡΟΝΙΑ ΟΤΑΝ ΤΑ ΟΙΚΙΑΚΑ ΔΕΝ ΦΤΑΙΝΕ ΣΕ ΤΙΠΟΤΑ ΚΑΙ ΒΑΛΑΝΕ ΜΕ ΤΙΜΕΣ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΟΥ 2009;ΠΗΓΑΙΝΕΤΕ ΣΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΕΓΓΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΗΤΑΝ ΜΙΚΡΟ ΚΑΙ Η ΕΓΓΥΗΜΕΝΗ ΤΙΜΗ ΥΨΗΛΉ.
    ΘΕΛΩ ΤΑ ΜΗ ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΑ ΧΡΗΜΑΤΑ + ΕΞΟΔΑ ΜΟΥ ΠΙΣΩ ΚΑΙ ΠΑΡΤΕ ΤΑ Φ/Β ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΚΙΑ ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΔΙΚΙΑ.
    ΑΣ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕΤΕ ΝΑ ΒΕΙΤΕ ΜΙΑ ΔΙΚΑΙΑ ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΕ ΟΙΚΙΑΚΑ Φ/Β ΚΑΙ ΑΣ ΕΞΑΙΡΕΣΕΤΕ ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΟΙΚΙΑΚΑ Φ/Β ΣΕ ΣΤΕΓΕΣ <10 KWH ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΓΙΑ ΠΟΛΛΟΥΣ .ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

  • 8 Μαρτίου 2014, 19:33 | Ανώνυμος Επενδυτής Φ/Β

    Είμαι αντίθετος με το «New Deal», πλήττει σε καταστροφικό επίπεδο την επένδυση μου. DEAL σημαίνει συμφωνία, και δεν συμφωνώ. Εγώ προτείνω, για να μειωθούν τα έξοδα το Ελληνικού Κράτους (γιατί για αυτό το λόγο γίνεται αυτή η ρύθμιση), είναι να μειωθούν οι συντάξεις πρώην Πρωθυπουργών, Υπουργών, Βουλευτών, Υψηλόβαθμων Δημοσιών Υπαλλήλων, κτλ στο ήμισυ. Καθώς και το μισθό των ενεργών προαναφερόμενων στο ήμισυ. Γιατί εγώ μαζί με τους υπόλοιπους επενδυτές ΑΠΕ δε φταίξαμε πουθενά για το σημερινό χρέως, αλλά οι προαναφερόμενοι, οπότε αυτοί να υποστούν τις συνέπειες και όχι εμείς.

  • 8 Μαρτίου 2014, 12:41 | ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΧΡΟΝΗΣ

    Για πάρκο 100 αρι Φ/β χωρίς επιδότηση η αλλαγή τιμής από Β τρίμηνο σε Γ τρίμηνο 2012 μειωνεται τραγικά από 0,34 σε 0,31 δηλαδή κάποιος που συνδέθηκε στις 5/7/2012 ενώ είχε δηλώσει ετοιμότητα εδώ και δύο μήνες(διάστημα μέχρι να τον συνδέσει η ΔΕΗ ΚΑΙ ΕΝΏ ΗΤΑΝ ΕΤΟΙΜΟΣ) θα υποστεί την πιό μεγάλη μείωση που παρατηρείτε στους πίνακες ΚΑΙ ΕΝΩ ΣΤΑ ΠΑΡΚΑ ΜΕ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ Η ΜΕΙΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΙΔΙΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΜΙΣΗ ΛΕΠΤΟ .
    ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ

    Α.) ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ ΥΠΟΨΗ ΟΧΙ Η ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΚΟΥ ΑΛΛΑ Η ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΗ .

    Β.) ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ Η ΑΛΛΑΓΗ ΤΙΜΗΣ ΑΠΟ Β ΤΡΙΜΗΝΟ 2012 ΣΕ Γ ΤΡΙΜΗΝΟ 2012 ΑΠΟ ΤΡΙΑ ΛΕΠΤΑ ΣΕ ΕΝΑΜΙΣΟ ΛΕΠΤΟ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΑΡΚΑ ΜΕ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ.

  • 8 Μαρτίου 2014, 12:30 | Αθανασιος

    Άμεση μείωση του ποσοστού πίστωσης από 35% σε 30%.

  • 8 Μαρτίου 2014, 10:15 | Panos

    Απλά δε θα παίξει.

  • 7 Μαρτίου 2014, 22:29 | panos

    Πολλά φωτοβολταικά πάρκα ενώ υλοποιήθηκαν και κατασκευάστηκαν π.χ. το πρώτο τρίμηνο ενός έτους, συνδέθηκαν με καθυστέρηση λόγο υπαιτιότητας της ΔΕΗ, (λόγω της έλλειψης μετρητών η άλλων προβλημάτων) με αποτέλεσμα να μπαίνουν στην τιμολόγηση του επόμενου τριμήνου. θα ήταν δικαιότερο η τιμή αποζημίωσης να καθορίζεται από την ημερομηνία δήλωσης ετοιμότητας στη ΔΕΗ.