Α. Συγκρότηση
Με απόφαση του οικείου Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης συγκροτείται σε κάθε Αποκεντρωμένη Διοίκηση, Συντονιστικό Όργανο Εφαρμογής Σχεδιασμού (Σ.Ο.Ε.Σ.) των ΚΔΕΠΑΠ, στο οποίο συμμετέχουν :
α. ο Γενικός Δ/ντής Αναπτυξιακού Προγραμματισμού Περιβάλλοντος και Υποδομών, ως πρόεδρος του Συντονιστικού Οργάνου, με αναπληρωτή αυτού το Δ/ντή Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού.
β. ο Προϊστάμενος του αυτοτελούς τμήματος Π.Σ.Ε.Α. ή ο εκτελών χρέη αναπληρωτή αυτού
γ. ο Προϊστάμενος της Δ/νσης Τεχνικών Έργων ή ο εκτελών χρέη αναπληρωτή αυτού
δ. ο Προϊστάμενος της Δ/νσης Οικονομικού ή ο εκτελών χρέη αναπληρωτή αυτού
ε. ο Προϊστάμενος του αυτοτελούς τμήματος της Νομικής Υπηρεσίας ή ο εκτελών χρέη αναπληρωτή αυτού
στ. ο Στρατιωτικός Διοικητής της ευρύτερης περιοχής ως εκπρόσωπος των Ενόπλων Δυνάμεων (περιλαμβάνει τις Περιφέρειες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης) ή ο εκτελών χρέη αναπληρωτή αυτού
ζ. οι Γενικοί Αστυνομικοί Διευθυντές των Περιφερειών ή ένας εξ αυτών ως εκπρόσωπός τους στην εδαφική αρμοδιότητα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
η. οι Διοικητές των Περιφερειακών Διοικήσεων των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών ή ένας εξ αυτών ως εκπρόσωπός τους στην εδαφική αρμοδιότητα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
Οι αναπληρωτές των εκπροσώπων δύναται να παρακολουθούν τις συνεδριάσεις του Συντονιστικού Οργάνου χωρίς δικαίωμα ψήφου, εφόσον παρίστανται οι αντίστοιχοι εκπρόσωποι.
Χρέη γραμματειακής υποστήριξης εκτελεί το αυτοτελές τμήμα Π.ΑΜ. – Π.Σ.Ε.Α. της Αποκεντρωμένης Διοίκησης ή η Δ/νση Πολιτικής Προστασίας αυτής.
Β. Αρμοδιότητες
Οι αρμοδιότητες του ως άνω Συντονιστικού Οργάνου είναι :
1. Σε σχέση με το Ανώτατο Όργανο Διαμόρφωσης Εθνικού Σχεδιασμού (Α.Ο.Δ.Ε.Σ.) των ΚΔΕΠΑΠ του άρθρου 5 του παρόντος νόμου :
α. Συγκεντρώνει κι επεξεργάζεται τις εισηγήσεις και προτάσεις του Αυτοδιοικητικού Οργάνου Εφαρμογής και Εποπτείας (Α.Ο.Ε.Ε.) των ΚΔΕΠΑΠ του άρθρου 8 του παρόντος νόμου, με σκοπό την κατάρτιση της εισηγητικής έκθεσης που αφορά στον ετήσιο εθνικό σχεδιασμό των ΚΔΕΠΑΠ εντός των διοικητικών ορίων αρμοδιότητάς του, στην οποία περιέχονται στοιχεία τόσο για το χωροταξικό σχεδιασμό όσο και για το συνολικό και επιμεριστικό προϋπολογισμό υλοποίησης ΚΔΕΠΑΠ, προκειμένου να την υποβάλλει στο Α.Ο.Δ.Ε.Σ.
β. Παρακολουθεί και διασφαλίζει την εφαρμογή της πολιτικής στον τομέα των διαδικασιών υλοποίησης των ΚΔΕΠΑΠ από τις αυτοδιοικητικές οντότητες (Περιφέρεια, Περιφερειακές Ενότητες, Δήμοι, Δημοτικές Κοινότητες, Τοπικές Κοινότητες), στο πλαίσιο των κυβερνητικών κατευθύνσεων, που διαμορφώνονται από το Α.Ο.Δ.Ε.Σ.
β.α. Ειδικότερα αξιολογεί την εφαρμογή του ετήσιου εθνικού σχεδιασμού των ΚΔΕΠΑΠ εντός των διοικητικών ορίων αρμοδιότητάς του, με βάση τα εθνικής εμβέλειας προγράμματα, μέτρα και σχέδια, όπως αυτά υλοποιήθηκαν ή που βρίσκονται σε διαδικασία υλοποίησης, σύμφωνα με προγενέστερες αποφάσεις του Α.Ο.Δ.Ε.Σ.
β.β. Συντάσσει τον απολογισμό δράσης για όλα τα θέματα ΚΔΕΠΑΠ που σχετίζονται με τις ενέργειες των Αυτοδιοικητικών Οργάνων Εφαρμογής και Εποπτείας (Α.Ο.Ε.Ε.) / ΚΔΕΠΑΠ, καθώς και εκείνες των Δήμων που τελούν υπό την εποπτεία και καθοδήγηση των Α.Ο.Ε.Ε. / ΚΔΕΠΑΠ και αφορούν στην εφαρμογή των αποφάσεων σε επίπεδο Δημοτικής και Τοπικής Κοινότητας (πολεοδομικό επίπεδο – οικισμοί).
2. Σε σχέση με τα Αυτοδιοικητικά Όργανα Εφαρμογής και Εποπτείας (Α.Ο.Ε.Ε.) των ΚΔΕΠΑΠ του άρθρου 8 του παρόντος νόμου :
α. Συντονίζει το έργο και τις δράσεις των Α.Ο.Ε.Ε. / ΚΔΕΠΑΠ σε συνεργασία με τις αρχές των Δήμων, εξασφαλίζοντας τόσο την επιστημονική συνδρομή και τεκμηρίωση των προγραμμάτων σχεδίασης και υλοποίησης, όσο και την οικονομική τους υποστήριξη κατά το μέρος που αφορά στον προϋπολογισμό δημοσίων επενδύσεων ή στους προϋπολογισμούς των υπουργείων που έχουν κριθεί θετικά από το Α.Ο.Δ.Ε.Σ. και έχουν προωθηθεί για τελική έγκριση από τον Υπουργό Π.Ε.Κ.Α. προς το Κ.Υ.Σ.Ε.Α., λαμβάνοντας υπόψη και τις Κ.Υ.Α. α/Φ.301/2 – 663/05.02.1976 (Β’ 584) και β/7028/03.02.2004 (Β’ 253) των Υπουργών Εθνικής Άμυνας, Δημόσιας Τάξης και Εσωτερικών καθώς και των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών, αντίστοιχα.
β. Ενθαρρύνει το Α.Ο.Ε.Ε. / ΚΔΕΠΑΠ και τις διοικήσεις των Δήμων να εκμεταλλευτούν κατάλληλα τις δυνατότητες που απορρέουν από τον παρόντα νόμο αναφορικά με τα παρεχόμενα μέτρα, κίνητρα και ενισχύσεις προκειμένου να αποκομισθούν οφέλη μεταξύ των οποίων και αντισταθμιστικά, από μεγάλα ανταποδοτικά και μη έργα του Δημοσίου σε σύμπραξή του με τον ιδιωτικό τομέα, με στόχο τη μείωση της δημόσιας δαπάνης από την υλοποίηση των σχεδίων / προγραμμάτων ΚΔΕΠΑΠ.
3. Επιλαμβάνεται κατά την κρίση του προέδρου του και κάθε άλλου σχετικού με τις ΚΔΕΠΑΠ θέματος.
Γ. Λειτουργία
1. Το Σ.Ο.Ε.Σ. συνέρχεται άπαξ εξαμηνιαίως ή κατά την κρίση του προέδρου του και όχι αργότερα της λήξης εκάστου έτους, προκειμένου να υποβληθεί εγκαίρως η εισηγητική έκθεση στο ΑΟΔΕΣ.
2. Οι αποφάσεις του Σ.Ο.Ε.Σ. λαμβάνονται με την παρουσία των 2/3 των μελών της, συμπεριλαμβανομένων υποχρεωτικώς του προέδρου ή του αναπληρωτή του καθώς και των εκπροσώπων ή των αναπληρωτών τους με στοιχεία (β), (γ), (δ) και (ζ) του παρόντος άρθρου (6.Α) και δεν δεσμεύουν τον Γενικό Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης.