Το πρώτο εδάφιο της περίπτωσης ια΄ της παραγράφου 8 του άρθρου 24 του ν. 2939/2001, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
«ια. Ποσοστό 3% επί των ετήσιων χρηματικών εισφορών του προηγούμενου έτους που καταβάλλουν οι υπόχρεοι προς τα συστήματα ΣΕΔ αποβλήτων συσκευασιών και άλλων προϊόντων.»
Άρθρο 08: Εισφορά ΣΕΔ στον ΕΟΑΝ
- 34 ΣχόλιαΆρθρο 01: Υποχρεωτική χωριστή συλλογή τεσσάρων ρευμάτων αποβλήτων συσκευασίας
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 02: Ετήσιες εκθέσεις
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 03: Ρυθμίσεις για όσους εγγράφονται σε ΣΕΔ αργότερα από την ημερομηνία που ξεκίνησε η σχετική υποχρέωση
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 04: Υποχρεώσεις φορέων λειτουργίας μεγάλων χώρων συνάθροισης κοινού και μέσων μαζικής μεταφοράς
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 05: Επιβολή διοικητικών κυρώσεων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 06: Συνέπειες μη συμμόρφωσης με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 07: Έκθεση απολογισμού Ε.Ο.ΑΝ.
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 08: Εισφορά ΣΕΔ στον ΕΟΑΝ
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 09: Ρυθμίσεις για την εύρυθμη λειτουργία άνω του ενός ΣΕΔ που δραστηριοποιούνται στα ίδια ρεύματα αποβλήτων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 10: Θέσπιση χρηματικής εγγύησης καλής λειτουργίας
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 11: Μείωση ειδικού αποθεματικού του άρθρου 5 του ν.3220/2004 των ΣΕΔ
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 12: Επιτροπή διαβούλευσης
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 13: Ρύθμιση θεμάτων διαχείρισης των ΑΕΚΚ
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 14: Ετήσιες εκθέσεις αποβλήτων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 15: Ελάχιστες απαιτήσεις συμμόρφωσης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 16: Ποιοτικά κριτήρια για τον υπολογισμό των ποσοτήτων ανακύκλωσης
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 17: ΠΕΣΔΑ
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 18: Άδειες διαχείρισης αποβλήτων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 19: Ανάρτηση αδειών συλλογής και μεταφοράς στο διαδίκτυο
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 20:Βιολογικά απόβλητα (βιοαπόβλητα)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21: Παραρτήματα
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 22: Θαλάσσια μεταφορά αποβλήτων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 23: Καταργούμενες διατάξεις
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
19 Νοεμβρίου 2014, 09:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
8 Δεκεμβρίου 2014, 12:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
8 Σχόλια 193 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Αναφορικά με την αύξηση της εισφοράς των ΣΕΔ προς τον ΕΟΑΝ στο 3%, πιστεύουμε ότι η προκύπτουσα αύξηση εσόδων του ΕΟΑΝ κατά 50% θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί για ενίσχυση δράσεων αντιμετώπισης της παραβατικότητας και ενίσχυσης της διαφάνειας σε όλες τις φάσεις διαχείρισης αποβλήτων (συλλογή- μεταφορά- προσωρ. αποθήκευση- αξιοποίηση).
Άρθρο 08
Σχόλιο: Αν το σύνολο των χρηματικών εισφορών που καταβάλλονται στα ΣΕΔ ανέρχεται στα 45 εκ. €, κατά τον ΕΟΑΝ, ο πόρος που δημιουργείται ετησίως είναι 1,35 εκ. €. Δεν έχουμε αντίρρηση για αυτό, αρκεί η διαχείριση αυτών των πόρων να συσχετιστεί άμεσα και συγκεκριμένα με τους ποσοτικούς στόχους και τις δεσμεύσεις του Επιχειρησιακού Σχεδίου και την εκπόνηση οικονομικού προγράμματος υποστήριξης της ετήσιας στοχοθεσίας του, η οποία θα ελέγχεται από το ΥΠΕΚΑ, μέσω των εκθέσεων του άρθ. 7.
Η αύξηση της εισφοράς κατά 1% θα επηρεάσει τα οικονομικά των ΣΕΔ και περαιτέρω την τεχνική αγορά.
Το νομοσχέδιο δεν προβλέπει εξορθολογισμό των τελών έγκρισης των ΣΕΔ ανά Νομό που είναι υπέρογκα και υπερβαίνουν τα τέλη για άδεια πανελλαδικής εμβέλειας.
Σε αυτό το Άρθρο θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και να διερευνηθεί εάν ο ΕΟΑΝ έχει σήμερα:
α) ταμειακά διαθέσιμα, τα οποία ξεπερνούν τα 2.500.000 ευρώ (όπου τα 1.500.000 ευρώ είναι σε καταθέσεις προθεσμίας)
β) ετήσια έσοδα που ξεπερνούν τα 1.000.000 ευρώ
γ) ετήσια επιχορήγηση από το ΕΠΠΕΡΑΑ
δ) ετήσια έξοδα μισθοδοσίας 250.000 ευρώ
ε) ετήσιες δαπάνες (εκτός μισθοδοσίας) 200.000 ευρώ
Σε αυτό το Άρθρο θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι ο Γεν.Επιθεωρητής Δημοσίας Διοικήσεως Αξιότιμος κύριος Λέανδρος Ρακιντζής (Αρεοπαγίτης ε.τ.) στο ΠΟΡΙΣΜΑ ΕΛΕΓΧΟΥ για τον ΕΟΑΝ διαπίστωσε ότι «»σειρά αποφάσεων του ΔΣ του Οργανισμού (ενδεικτικά καταγράφονται στην προηγούμενη παράγραφο Γ.4), που αφορουν θεματα λειτουργίας του Οργανισμού και έχουν οικονομικές συνέπειες, δεν συμβαδίζουν με τα ισχύοντα στον λοιπό δημόσιο τομεα, με την παρούσα οικονομική κατάσταση της χώρας και την ανάγκη περιστολής κάθε αναγκαίας δαπάνης από τους φορείς του Δημοσίου»».
Σε αυτό το Άρθρο θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η αύξηση της χρηματικής εισφοράς των ΣΕΔ προς τον ΕΟΑΝ κατά 50%, ισούται με αύξηση των ετήσιων εσόδων του ΕΟΑΝ κατά περίπου 500.000 ευρώ και σε αντίστοιχη μείωση των χρημάτων των ΣΕΔ για ανακύκλωση κατά περίπου 500.000 ευρώ.
Σε αυτό το Άρθρο θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι εάν κριθεί ότι το ποσό των 500.000 ευρώ που θα αφαιρεθεί από τα ΣΕΔ δεν θα επηρεάσει τους στόχους της ανακύκλωσης, τότε μήπως θα πρέπει είτε το ποσό αυτό να διατεθεί για την ανακούφιση των συμπολιτών μας που μαστίζονται από την κοινωνική και οικονομική κρίση είτε να οδηγήσει σε μείωση των χρηματικών εισφορών που καταβάλλουν οι επιχειρήσεις στα ΣΕΔ, αλλά ουσιαστικά πληρώνονται από τους ίδιους τους καταναλωτές-πολίτες (και άρα πάλι θα ανακουφιστούν οι συμπολίτες μας) ;
Σε αυτό το Άρθρο θα πρέπει να κριθεί και να αξιολογηθεί από τον Αξιότιμο κύριο Υπουργό, εάν η αύξηση της χρηματικής εισφοράς των ΣΕΔ προς τον ΕΟΑΝ κατά 50% (που ισούται με αύξηση των ετήσιων εσόδων του ΕΟΑΝ κατά περίπου 500.000 ευρώ), συνάδει με τη στοχοθεσία του Υπουργείου, το στόχο οικονομικής ανακούφισης των πολιτών, την παρούσα οικονομική κατάσταση της χώρας και την ανάγκη περιστολής κάθε αναγκαίας δαπάνης από τους φορείς του Δημοσίου, πόσο μάλλον όταν είναι ΝΠΙΔ, όπως ο ΕΟΑΝ.
Θεωρούμε ότι η αύξηση από το 2% στο 3% (αύξηση 50%) είναι αδικαιολόγητη καθώς θα οδηγήσει σε περαιτέρω επιβάρυνση του τελικού καταναλωτή. Με το σκεπτικό αυτό η ρύθμιση αντιβαίνει στη βασική λογική του νομοσχεδίου που είναι ο εξορθολογισμός και τελικά η μείωση του κόστους διαχείρισης των αποβλήτων συσκευασιών και άλλων προϊόντων. Εξάλλου μια τέτοια αύξηση δεν μπορεί να δικαιολογηθεί από την ανάγκη διασφάλισης της εφαρμογής των προγραμμάτων του ΕΟΑΝ καθώς επίσης και της βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών του (όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση). Ήδη σήμερα μια σειρά αρμοδιοτήτων του ΕΟΑΝ όπως π.χ. η αξιολόγηση νέων προτάσεων για ΣΕΔ από υπόχρεους ή ακόμη ο έλεγχος της λειτουργίας των ΣΕΔ, έχουν ανατεθεί από τον ΕΟΑΝ σε εξωτερικούς συνεργάτες (ιδιωτικές εταιρίες) παρότι ο Οργανισμός έχει στελεχωθεί με εξειδικευμένο προσωπικό που θα μπορούσε να αναλάβει τα συγκεκριμένα αντικείμενα χωρίς επιπλέον κόστος.
Καλωσορίζω την προσπάθεια αναμόρφωσης του νόμου για την ανακύκλωση.
Με απογοήτευση διαπιστώνω ότι για ακόμη μια φορά οι προτάσεις του κλάδου δεν έχουν ληφθεί υπ’ όψιν.
Ζητείται αύξηση της χρηματοδότησης του ΕΟΑΝ 50% χωρίς να έχει αξιολογηθεί η προσφορά του στον κλάδο.
Πόσο δηλαδή βοήθησε τα συστήματα για να πετύχουν τους σκοπούς της ανακύκλωσης.
Καθώς τον τελευταίο καιρό γίνεται πολύ συζήτηση για την κρίση αλλά και την μεταμόρφωση της Ελληνικής οικονομίας βλέπω εκ του αποτελέσματος ότι
πολύ λίγοι έχουν καταλάβει τα προβλήματα και ακόμα λιγότεροι θέλουν να βοηθήσουν.
Στην αγορά κρινόμαστε καθημερινά εκ του αποτελέσματος. Το σύστημα μας σε διάρκεια 3 ετών τοποθέτησε περισσότερα από 5.000 σημεία ανακύκλωσης στην Ελλάδα, από Αθήνα μέχρι Έβρο και Καστελόριζο.
Πείτε μας λοιπόν πως θα πετύχουμε τους στόχους της ανακύκλωσης που θέτει η Ευρωπαϊκή ένωση όταν :
Δεν έχετε καταφέρει να επιβάλλετε κυρώσεις ούτε σε μια εταιρεία στην Ελλάδα που διαφεύγει της εισφοράς ανακύκλωσης !
Όταν δεν μπορεί να προσδιοριστεί ποιες ποσότητες και ποια είδη αποβλήτων θα προσμετρούνται στους Εθνικούς στόχους.
Ποια είναι η ευθύνη σας κύριοι όταν για να απαντήσετε σε ένα ερώτημα κάνετε περισσότερο από 6 μήνες.
Στο άρθρο 8 (Εισφορά ΣΕΔ στον ΕΟΑΝ) αυξάνεται το ποσοστό εισφοράς από 2% σε 3% επί των ετήσιων χρηματικών εισφορών που καταβάλουν τα ΣΕΔ στον ΕΟΑΝ. Η επιπλέον αύξηση αυτή συνεπάγεται αύξηση των ετήσιων εσόδων ΕΟΑΝ από 0,5-0,7 εκατομμύρια ευρώ-κατ’ εκτίμηση της αιτιολογικής έκθεσης του σ/ν.
Η συγκεκριμένη διάταξη απηχεί την εισπρακτική λογική και την εξόφθαλμη επιδίωξη περαιτέρω οικονομικής ενδυνάμωσης του ΕΟΑΝ. Επιδιώκεται ξεκάθαρα η οικονομική αποδυνάμωση και άρα υπολειτουργία των ΣΕΔ, με ταυτόχρονη περαιτέρω ενδυνάμωση και πλήρη επικυριαρχία του ΕΟΑΝ.
Επίσης η λανθασμένη πολιτική της έγκρισης και άλλων ΣΕΔ ανά ρεύμα ανακύκλωσης με σκοπό την «εξυπηρέτηση του ανταγωνισμού» είχε ως αποτέλεσμα την δραστική μείωση των εισφορών ανά ΣΕΔ.
Θεωρούμε λοιπόν πως οι πόροι που εισρέουν στον ΕΟΑΝ μέσω των χρηματικών εισφορών των ΣΕΔ επαρκούν πλήρως για την λειτουργία και την εκπλήρωση των στόχων και των σκοπών αυτού.
Πρόταση :
Το ποσοστό εισφοράς των ΣΕΔ προς τον ΕΟΑΝ να παραμείνει στα σημερινά επίπεδα.
-Η αύξηση εισφοράς προς τον ΕΟΑΝ από 2% σε 3% επί των ετήσιων χρηματικών εισφορών, είναι σημαντική και αδικαιολόγητη. Η αύξηση 3% συνιστά 50% αύξηση της υπάρχουσας εισφοράς, ενώ οι χρηματικές εισφορές των Συστημάτων μειώνονται κατ’ έτος λόγω μείωσης των δηλωθέντων ποσοτήτων που διατίθενται στην αγορά.
Τα ΣΕΔ δεν μπορούν να καταβάλλουν την αύξηση καλύπτοντας ίσως αυτήν από τις χρηματικές εισφορές των νέων υπόχρεων, που όμως δεν εγγράφονται.
Επίσης σύμφωνα με τις αντοχές της αγοράς στην παρούσα οικονομική συγκυρία, τα ΣΕΔ μείωσαν την χρηματική εισφορά σε επιμέρους προϊόντα, προκειμένου να ελαφρύνουν τον υπόχρεο και τον τελικό καταναλωτή. Συνεπώς,
Δεν είναι δίκαιο να αυξηθεί η εισφορά των ΣΕΔ προς τον ΕΟΑΝ.