Η προθεσμία έκδοσης άδειας εγκατάστασης των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων όλων των κατηγοριών της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του ν. 4056/2012, η οποία προβλέπεται στην παράγραφο 1 του άρθρου 14 του ν. 4056/2012, παρατείνεται για δέκα οκτώ (18) μήνες από τη λήξη της, δηλαδή μέχρι 12-9-2016. Όπου στις διατάξεις των παραγράφων 1 και 4 του άρθρου 14 του ν. 4056/2012 αναφέρεται η αρχική προθεσμία των τριών ετών νοείται η προθεσμία που λήγει στις 12-9-2016.
Άρθρο 12: Παράταση προθεσμίας άρθρου 14 του ν. 4056/2012 (Α΄52)
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 01: Ορισμός
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 02: Εθνική Γεωγραφική Πληροφορική Βάση Δεδομένων
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 03: Διαχειριστικά σχέδια βόσκησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 04: Προθεσμία κατάρτισης διαχειριστικών σχεδίων βόσκησης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 05: Δαπάνη διαχειριστικών σχεδίων βόσκησης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 06: Δικαιώματα χρήσης βοσκής
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 07: Τίμημα δικαιώματος χρήσης βοσκής
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 08: Αποτύπωση βοσκήσιμων γαιών – Εξαιρέσεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 09: Επιτροπές παρακολούθησης και εφαρμογής διαχειριστικών σχεδίων βόσκησης
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 10: Βοσκήσιμες γαίες ΟΤΑ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 11: Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 12: Παράταση προθεσμίας άρθρου 14 του ν. 4056/2012 (Α΄52)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 13: Ρυθμίσεις για δήμο Κερατσινίου – Δραπετσώνας
- 46 ΣχόλιαΆρθρο 14: Ρυθμίσεις για κατ’ επάγγελμα αγρότες παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15: Δικαιώματα έρευνας και διαχείρισης γεωθερμικού δυναμικού υψηλών θερμοκρασιώνΆρθρο 15: Δικαιώματα έρευνας και διαχείρισης γεωθερμικού δυναμικού υψηλών θερμοκρασιών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 16: Τροποποίηση διατάξεων των ν. 3877/2010 (Α΄ 160) και 2342/1995 (Α΄ 208)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 17: Μεταβατικές διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18: Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19: Έναρξη ισχύοςΆρθρο 19: Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
29 Μαΐου 2015, 12:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
10 Ιουνίου 2015, 14:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
3 Σχόλια 124 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Ζητήματα που πρέπει να ληφθούν υπόψη:
1. Αυθαίρετες σταυλικές εγκαταστάσεις κατασκευασμένες ΜΕΤΑ την 28.07.2011.
α. Ένα φαινόμενο που παρατηρείται στη συντριπτική πλειοψηφία των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων (ακόμη και των αδειοδοτημένων) είναι ότι ο Έλληνας κτηνοτρόφος, ακόμη και αν έχει εκδόσει κανονική οικοδομική άδεια, ακόμη και αν έχει κατασκευάσει με ακρίβεια τα όσα περιγράφονται σε αυτή και έχει λάβει άδεια εγκατάστασης από την αρμόδια ΔΑΟΚ, όλο και κάτι θα έχει συμπληρώσει – κατασκευάσει μετά τη λήψη της, χωρίς να έχει προβεί στις απαραίτητες ενέργειες και διαδικασίες. Ο κτηνοτρόφος δε, που δεν έχει καμία γνώση για την αδειοδότηση των σταυλικών εγκαταστάσεων, συνέχιζε και συνεχίζει να κατασκευάζει συνεχώς εγκατατάστασεις που του είναι απαραίτητες, μέχρι και σήμερα. Γεγονός που συνεπάγεται ότι η συντριπτική πλειοψηφία των σταύλων διαθέτει αυθαίρετες κατασκευές, κατασκευασμένες μετά την 28.07.2011.
Ακόμη και αν οι κτηνοτρόφοι αυτοί – και ο αριθμός τους είναι τεράστιος – θελήσουν να τακτοποιήσουν τα αυθαίρετά τους και να προχωρήσουν σε αδειοδότητηση της εγκατάστασής τους, εκμεταλλευόμενοι την ευνοϊκή διάταξη για τη μη καταβολή προστίμων (βάσει της διευκρινιστικής εγκυκλίου του 4178/13), δεν μπορούν να το πράξουν, διότι οι κατασκευές έγιναν μετά τον Ιούλιο του 2011 και τα πρόστιμα είναι τεράστια. Άρα, είτε θα αναγκαστούν να τα γκρεμίσουν (πράγμα αδιανόητο για αυτούς διότι έχουν επενδύσει αρκετά χρήματα και θεωρούν ότι ο νόμος για τις άδειες θα παρατείνεται συνεχώς αλλά και επειδή οι εγκαταστάσεις που αυθαίρετα κατασκεύασαν εξυπηρετούν βασικές λειτουργίες της μονάδας τους) είτε δεν θα μπορούν να αδειοδοτηθούν και θα συνεχίσουν να είναι παράνομοι. Για το λόγο αυτό, πρέπει να δοθεί ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ για τις κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις, επέκταση της δυνατότητας τακτοποίησης και για τις κατασκευές μετά το 2011.
Διότι αυτό αποτελεί αποτρεπτικό στοιχείο αδειοδότητησης ακόμη και μεγάλων μονάδων, που βρίσκονται σε αδιέξοδο επειδή – εν γνώσει τους ή εν αγνοία τους – επέκτειναν αυθαίρετα τις εγκαταστάσεις τους για λόγους εξυπηρέτησης της λειτουργίας τους.
β. Θεωρείται πρόχειρο κατάλυμα η κατασκευή με κολώνες ΔΕΗ και λαμαρίνα; Σε κάποιες υπηρεσίες θεωρούν την κατασκευή εγκατάστασης με κολώνες ΔΕΗ, επικάλυψη και πλαγιοκάλυψη λαμαρίνας πρόχειρο κατάλυμα. Στη διευκρινιστική εγκύκλιο του 4056/12, σελίδα 8, αναφέρεται ότι:
“Με τον όρο πρόχειρα καταλύματα νοούνται οι κατασκευές οι οποίες δεν έχουν φέροντα δομικό σκελετό από οπλισμένο σκυρόδεμα ή δομικό χάλυβα ή δομική ξυλεία, είναι κατασκευασμένες από υλικά όπως πέτρες, ή τσιμεντόλιθους ή ξύλα ή κλαδιά ή λαμαρίνες ή συνδυασμό αυτών, εξυπηρετούν τις ανάγκες εκτατικής μορφής κτηνοτροφίας ή μετακινούμενους κτηνοτρόφους, μπορoύν εύκολα να αποσυναρμολογηθούν και να απομακρυνθούν από το σημείο λειτουργίας της κτηνοτροφικής εγκατάστασης, δε διαθέτουν συστήματα χειρισμού υγρών αποβλήτων.”
Άρα συμπεραίνουμε ότι μόνιμη κατασκεύη είναι αυτή που δεν καλύπτει τα παραπάνω κριτήρια. Τελικά θεωρείται πρόχειρο κατάλυμα εγκατάσταση με κολώνες ΔΕΗ, καδρόνια ξυλείας και βιδωμένη λαμαρίνα; Γιατί μάλλον μόνο εύκολα δεν αποσυναρμολογείται…
Βέβαια, αν διευκρινιστεί ότι αυτού του είδους οι κατασκευές θεωρούνται πρόχειρα καταλύματα, ΔΙΝΕΤΑΙ ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΛΥΣΗ σε ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΑΡΙΘΜΟ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ, διότι η πλειοψηφία των αυθαίρετων κατασκευών είναι κατασκευασμένες με τον προαναφερθέντα τρόπο. Άρα, ακόμη και μετά το 2011 να είναι κατασκευασμένες, δεν χρειάζεται να υπαχθούν στον 4178/13 για τακτοποίηση.
γ. Η διευκρινιστική εγκύκλιος του 4178/13 αναφέρει ότι:
“συμπεριλαμβάνεται αυθαίρετη αλλαγή χρήσης κτίσματος με βάση οικοδομική άδεια από σταυλική εγκατάσταση (π.χ. θάλαμος εκτροφής) σε αποθήκη για την εξυπηρέτηση των αναγκών της μονάδας”. Πρέπει να αναφέρεται σαφώς ότι καλύπτεται γενικότερα η αλλαγή χρήσης – ακόμη και από κτίριο αποθήκης σε σταύλο, εφόσον καλύπτονται βέβαια οι υπόλοιπες απαιτήσεις της νομοθεσίας για την αδειοδότηση.
δ. Θέμα θεωρημένων αρχιτεκτονικών σχεδίων και βεβαίωσης στατικής επάρκειας.
Στα απαραίτητα δικαιολογητικά, ανά περίπτωση, ζητούνται θεωρημένα αρχιτεκτονικά σχέδια σε τακτοποιημένα με τον 4178/13 αυθαίρετα κτίσματα. Από τη στιγμή που γίνεται τακτοποίηση αυθαιρέτου, το κτίσμα δε χτίστηκε με άδεια οικοδομής, άρα δεν υπάρχουν μελέτες, άρα ποια υπηρεσία έχει θεωρήσει τα σχέδια;
Επίσης, δε ζητείται βεβαίωση στατικής επάρκειας στα πρόχειρα καταλύματα, που κατασκευάζονται με τυχαίο τρόπο και ζητείται σε αυτά που κατασκευάζονται με άδεια οικοδομής, που εξ΄ορισμού έχει υπολογιστεί η στατική τους επάρκεια;
2. Οικόσιτα ζώα
Να δοθούν σαφείς ορισμοί για το τι θεωρείται οικόσιτο ζώο και τους αριθμούς αυτών.
3. Σε πολλές περιπτώσεις στην ελληνική επικράτεια, υπάρχουν μικρά – μικρά χωριά/οικισμοί (10-15 σπίτια) που ασχολούνται αποκλειστικά με κτηνοτροφία και έχουν τους σταύλους δίπλα στα σπίτια τους. Επίσης υπάρχουν και στάσιμοι οικισμοί. Τι θα γίνουν οι σταύλοι που βρίσκονται εκεί, θα αναγκαστούν μετά από δεκαετίες να μετακινηθούν ή να κλείσουν γιατί δεν μπορούν να αδειοδοτηθούν;
Επίσης υπάρχουν σταύλοι στα όρια οικισμού ή μερικά μέτρα εντός αυτού, που δίνουν ζωή στα χωριά εδώ και χρόνια. Θα τους κλείσουμε για μερικά μέτρα, διότι είναι εντός οικισμού; Στα εκτός των ορίων οικισμού, άντε να δοθεί μια παρρέκλιση, στα εντός ορίων απαγορεύεται. Σε περίπτωση που δεν μπορεί να ληφθεί μέριμνα για αυτούς, θα πρέπει να δοθεί μια λύση ή ένα κίνητρο, π.χ. επιδότηση μετεγκατάστασης για να το κάνουν. Αλλιώς, στην πλειοψηφία τους, θα κλείσουν, με αποτέλεσμα οικονομικό μαρασμό της περιοχής και την απαξίωση της υπαίθρου, ή θα συνεχίσουν να είναι εκεί παράνομα, πράγμα που θέλουμε να αποφευχθεί.
4. Ν.4056/12, άρθρο 6, παράγραφος 4, περίπτωση γ: Δεν είναι δυνατόν να απαιτείται να υπογράφει ΚΑΙ ο μηχανικός ή ο γεωτεχνικός υπεύθυνη δήλωση για την τήρηση της εργατικής νομοθεσίας από τον ιδιοκτήτη της μονάδας (υπόδειγμα 17 υπεύθυνης δήλωσης). Πρώτον, γιατί σε κάποιες εγκαταστάσεις δεν υπάρχει εργατικό δυναμικό, και δεύτερον διότι δεν γνωρίζει, δεν μπορεί να μάθει με σιγουριά και δεν τον αφορά το συγκεκριμένο θέμα. Είναι σαφώς υποχρέωση του φορέα και μόνο, ας το υπογράψει αυτός στην υπεύθυνη δήλωση που εξάλλου και αυτός καταθέτει.
5. Άρθρο 6 του 4056/12, παράγραφος 3, περίπτωση β’: Γιατί για τα πρόχειρα καταλύματα να απαιτείται δήλωση του μελετητή ΚΑΙ του φορέα για την υπαγωγή σε ΠΠΔ ενώ για τις κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις της δεύτερης και τρίτης κατηγορίας εφαρμόζεται το: Άρθρο 6 του 4056/12, παράγραφος 4, περίπτωση β’, υποπερίπτωση ββ΄, που λέει ότι απαιτείται σχετική δήλωση του μελετητή Η’ του φορέα;
6. Σε ορισμένες περιπτώσεις εξουσιοδότησης του μελετητή από το φορέα για τη διακίνηση εγγράφων στις υπηρεσίες, θα πρέπει να αρκεί η απλή εξουσιοδότηση και όχι η θεώρησή της σε ΚΕΠ. Διότι πολλοί από τους κτηνοτρόφους είναι μεγάλης ηλικίας, σε απομακρυσμένα χωριά, και δεν μπορούν να μετακινηθούν για τέτοιους λόγους.
7. Πρέπει να δοθεί μέριμνα, σε περιοχές που η μικροοικονομία μιας περιοχής εξαρτάται σε σημαντικό βαθμό από την κτηνοτροφία αλλά αυτή δεν μπορεί να αναπτυχθεί λόγω προστατευόμενων περιοχών – π.χ. εγκαταλειμμένα στρατόπεδα, να γίνονται εξαιρέσεις στη αδειοδότησή τους, εφόσον οι μονάδες υπάρχουν εκεί για χρόνια, οι ιδιοκτήτες τους έχουν επενδύσει σε αυτές και είναι σχεδόν αδύνατον να μετακινηθούν.
Τέλος, πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη η γενικότερη οικονομική δυσπραγία που υπάρχει στην κτηνοτροφία. Πολλοί κτηνοτρόφοι αυτοί τη στιγμή δεν μπορούν να ταίσουν τα ζώα τους, τα βλέπουν να πεθαίνουν. Πως μπορούν να ανταπεξέλθουν σε αυξημένα κόστη προστίμων από μη αδειοδοτημένες μονάδες;
Πρέπει αποφασιστικά να τελειώσει το ζήτημα των μη αδειοδοτημένων μονάδων στην Ελλάδα. Να μην υπολογίζει κανείς σε τυχόν παράταση. Αλλά για να συμβεί αυτό, θα πρέπει να ασκηθούν άμεσα πιέσεις και να δοθούν ταυτόχρονα κίνητρα, με απλοποίηση των διαδικασιών, ώστε όλες οι εγκαταστάσεις να λειτουργούν νόμιμα.
Άρθρο 12: Παράταση προθεσμίας άρθρου 14 του ν. 4056/2012 (Α΄52)
Η παράταση προθεσμιών είναι αναποτελεσματική αν λάβουμε σαν δεδομένο τον μικρό σχετικά αριθμό παραγωγών οι οποίοι έχουν ξεκινήσει ή και ολοκληρώσει την διαδικασία αδειοδότησης των μονάδων τους. Θα πρέπει να συνδεθεί η άδεια λειτουργία με την δυνατότητα διάθεσης των προϊόντων των μονάδων (γάλα και κρέας) στις μονάδες επεξεργασίας και να τεθούν ρεαλιστικές ημερομηνίες εντός των οποίων οι παραγωγοί θα πρέπει να έχουν ξεκινήσει την διαδικασία για την αδειοδότηση των μονάδων και ημερομηνίες που αυτή θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έτσι ώστε να εξασφαλίσουν την δυνατότητα πώλησης των προϊόντων τους. Αλλιώς θα πρέπει να απαγορευτεί στις μεταποιητικές μονάδες και τα σφαγεία να παραλαμβάνουν και να επεξεργάζονται πρώτη ύλη η οποία προέρχεται από μη αδειοδοτημένες μονάδες ή μονάδες που είναι στην διαδικασία αδειοδότησης. Αν πραγματικά επιθυμούμε την πραγματική αδειοδότηση των μονάδων αλλά και την προστασία των καταναλωτών οι συνεχείς παρατάσεις κάτω από πολιτικές πιέσεις δεν αποδίδουν.
καλησπέρα,
Υπαρχουν προχειρες κτηνοτροφικες εγκαταστασεις που λειτουργουν πριν από τον 4056 και οι οποιες δεν μπορουν να αδειοδοτηθουν λογω ότι βρίσκονται εντος ΓΠΣ σε ιδιοκτητο χωρο.Αυτες δεν θα πρεπει με καποιο τροπο να συνεχισουν να λειτουργουν καθως προυπηρχαν του νομου και του εκάστοτε ΓΠΣ.Υπαρχουν πολλες τέτοιες υφιστάμενες μοναδες και πρεπει να λυθει το ζητημα τους.