Οι βοσκήσιμες γαίες που βρίσκονται στην περιφέρεια ΟΤΑ Α΄ βαθμού και των οποίων την κυριότητα, νομή, κατοχή ή χρήση έχουν οι συγκεκριμένοι ΟΤΑ, διατίθενται μετά τη σύνταξη διαχειριστικού σχεδίου βόσκησης αν αυτές συμπεριλαμβάνονται στο οικείο σχέδιο της Περιφερειακής Ενότητας κατά προτεραιότητα για τις ανάγκες των κτηνοτρόφων, φυσικών ή νομικών προσώπων που διατηρούν την έδρα της εκμετάλλευσής τους στην Τοπική/Δημοτική Κοινότητα στην οποία βρίσκεται η βοσκήσιμη γαία ή σε μετακινούμενους κτηνοτρόφους, οι οποίοι αποδεδειγμένα κάνουν χρήση των εν λόγω βοσκήσιμων γαιών.
Άρθρο 10: Βοσκήσιμες γαίες ΟΤΑ
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 01: Ορισμός
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 02: Εθνική Γεωγραφική Πληροφορική Βάση Δεδομένων
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 03: Διαχειριστικά σχέδια βόσκησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 04: Προθεσμία κατάρτισης διαχειριστικών σχεδίων βόσκησης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 05: Δαπάνη διαχειριστικών σχεδίων βόσκησης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 06: Δικαιώματα χρήσης βοσκής
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 07: Τίμημα δικαιώματος χρήσης βοσκής
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 08: Αποτύπωση βοσκήσιμων γαιών – Εξαιρέσεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 09: Επιτροπές παρακολούθησης και εφαρμογής διαχειριστικών σχεδίων βόσκησης
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 10: Βοσκήσιμες γαίες ΟΤΑ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 11: Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 12: Παράταση προθεσμίας άρθρου 14 του ν. 4056/2012 (Α΄52)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 13: Ρυθμίσεις για δήμο Κερατσινίου – Δραπετσώνας
- 46 ΣχόλιαΆρθρο 14: Ρυθμίσεις για κατ’ επάγγελμα αγρότες παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15: Δικαιώματα έρευνας και διαχείρισης γεωθερμικού δυναμικού υψηλών θερμοκρασιώνΆρθρο 15: Δικαιώματα έρευνας και διαχείρισης γεωθερμικού δυναμικού υψηλών θερμοκρασιών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 16: Τροποποίηση διατάξεων των ν. 3877/2010 (Α΄ 160) και 2342/1995 (Α΄ 208)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 17: Μεταβατικές διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18: Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19: Έναρξη ισχύοςΆρθρο 19: Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
29 Μαΐου 2015, 12:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
10 Ιουνίου 2015, 14:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
6 Σχόλια 124 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Στις περισσότερες αγροτικές περιοχές της χώρας, τα λιβάδια/βοσκότοποι ανήκουν στους τοπικούς Δήμους, οι δε ανάγκες βόσκησης των αγροτικών ζώων κτηνοτρόφων, που διατηρούν την έδρα της εκμετάλλευσής τους στις αντίστοιχες Τοπικές/Δημοτικές Κοινότητες, είτε αυξάνονται είτε μειώνονται ανάλογα με την ενασχόληση των κατοίκων με την κτηνοτροφία (γεγονός που επηρεάζεται άμεσα από την τρέχουσα οικονομική κρίση και την ύπαρξη ή την έλλειψη διαδοχής στις κτηνοτροφικές οικογένειες). Από την άλλη πλευρά, πολλοί Δήμοι μέχρι σήμερα εισέπρατταν σημαντικά ή μη ποσά (σε κάθε περίπτωση όμως απαραίτητα για τα έσοδα των Δήμων, ειδικά την τελευταία πενταετία) από δημοπρασίες βοσκοτόπων. Σε πολλές περιπτώσεις, επί σειρά ετών στις δημοπρασίες αυτές επικρατούσαν συγκεκριμένοι μετακινούμενοι κτηνοτρόφοι.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, αλλά και την πρόσφατη ΚΥΑ 873/55993 (ΦΕΚ 942Β’, 26.05.2015), και με σκοπό τη δίκαιη διάθεση των λιβαδιών / βοσκοτόπων προτείνονται οι παρακάτω προσθήκες στο υπάρχον κείμενο: «Οι βοσκήσιμες γαίες / βοσκότοποι που βρίσκονται στην περιφέρεια ΟΤΑ Α΄ βαθμού και των οποίων την κυριότητα, νομή, κατοχή ή χρήση έχουν οι συγκεκριμένοι ΟΤΑ, διατίθενται μετά τη σύνταξη προσωρινού/οριστικού διαχειριστικού σχεδίου βόσκησης αν αυτές συμπεριλαμβάνονται στο οικείο σχέδιο της Περιφερειακής Ενότητας κατά προτεραιότητα για τις ανάγκες των κτηνοτρόφων, φυσικών ή νομικών προσώπων που διατηρούν την έδρα της εκμετάλλευσής τους στην Τοπική/Δημοτική Κοινότητα στην οποία βρίσκεται η βοσκήσιμη γαία / ο βοσκότοπος ή, δευτερευόντως, σε μετακινούμενους κτηνοτρόφους, οι οποίοι αποδεδειγμένα έκαναν χρήση των εν λόγω βοσκήσιμων γαιών. Εφόσον ικανοποιούνται οι παραπάνω ανάγκες και αποδεδειγμένα (βάσει του σχεδίου βόσκησης) υπάρχει περίσσευμα βοσκοτόπων σε κάποια (ή κάποιες) Τοπική/Δημοτική Κοινότητα, ο ΟΤΑ, μπορεί να προχωρά σε δημοπρασία-ες βοσκοτόπων διάρκειας προς τρίτους κτηνοτρόφους (π.χ. μετακινούμενους πλην των παραπάνω), εξετάζοντας όμως και τις ανάγκες των κτηνοτρόφων που διατηρούν την έδρα της εκμετάλλευσής τους στην Τοπική/Δημοτική Κοινότητα, καθώς οι ανάγκες αυτών μπορεί να αυξάνονται, γεγονός που θα πρέπει να τεκμηριώνεται από σχετικές αιτήσεις των ενδιαφερομένων και βεβαιώσεις των αρμοδίων Δημοτικών και Περιφερειακών αρχών».
Τι γίνεται με τις χρησεις γής (γεωργικές και κτηνοτροφικές ζώνες) που προβλέπονται απο τα ΓΠΣ των δήμων; Τι θα συμβεί με περιοχές και ζωνες ειδικής προστασίας που προβλέπονται απο ΓΠΣ και Χωροταξικό και απαγορεύουν την κτηνοτροφική δραστηριότητα; Παυουν να ισχύουν και θα πρέπει να τροποποιηθούν σύμφωνα με το προτεινόμενο σχέδιο;
ΑΡΘΡΟ 10 : ΒΟΣΚΗΣΙΜΕΣ ΓΑΙΕΣ ΟΤΑ.
Μοναδική πηγή δεδομένων για τις βοσκήσιμες εκτάσεις των ΟΤΑ είναι οι κτηματολογικοί πίνακες διανομής των αγροτεμαχίων με την έκταση τους και τον χαρακτηρισμό τους. Τα αγροτεμάχια αυτά έχουν παραχωρηθεί στους Δήμους με αποφάσεις Νομάρχη και έχουν μεταγραφεί στα οικία υποθηκοφυλακεία. Ενδεικτικά σας παραθέτω πίνακα με τις βοσκήσιμες εκτάσεις του Δ.Κ. Πετριτσίου του Δήμου Σιντικής Σερρών με τα τεμάχια που είναι χαρακτηρισμένα ως βοσκή και έχουν παραχωρηθεί στο παρελθόν στις κοινότητες.
Δ.Δ Ν.Πετριτσίου ΔΗΜΟΣ ΣΙΝΤΙΚΗΣ ΣΕΡΡΕΣ
Αρ.Τεμαχίου Έκταση Είδος Αγρόκτημα
2 29.375 Βοσκή Ν.Πετρίτσι
719 48.875 βοσκή »
1228 14.812 βοσκή »
1230 1.625 βοσκή »
1231 1.000 βοσκή »
1232 55.280 βοσκή »
1632 21.062 βοσκή »
1730 7.450 βοσκή »
1731 2.825 βοσκή »
2193 751.426 βοσκή »
2194 19.750 βοσκή »
2740 22.250 βοσκή »
2743 57.250 βοσκή »
2744 647.301 βοσκή »
2750 79.625 βοσκή »
2929 165.187 βοσκή »
Σύνολο 1.925.093 βοσκή
Απαλοτριωμένα 775.676 βοσκή
Σύνολο 1.149.417 βοσκή
1 18.389.525 βοσκή Μεσσαία
718 406.008 βοσκή »
Σύνολο 18.795.533 βοσκή
1 639.625 βοσκή Αγριόλευκα
72 110.251 βοσκή »
Σύνολο 749.876 βοσκή
Γενικό Σύνολο 20.694.826 βοσκή
Επομένως από την στιγμή που δεν θα ληφθούν υπόψη τα κτηματολογικά στοιχεία των Δήμων πως θα προκύψουν οι βοσκήσιμες γαίες των ΟΤΑ, μιας και Σύμφωνα με το άρθρο 2 παρ 2 η ΕΓΠΒΔ θα χρησιμοποιήσει ως πηγή δεδομένων τα χαρτογραφικά δεδομένα της Γενικής Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Προστασίας Δασών και Αγροπεριβάλλοντος, το Σύστημα Αναγνώρισης Αγροτεμαχίων (LPIS-GIS) του Οργανισμού Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (ΟΠΕΚΕΠΕ) ή άλλες πηγές συμβατές με το σύστημα αυτό.
* Επίσης το απαρχαιωμένο νομικό καθεστώς χρήσης των βοσκοτόπων από τους ΟΤΑ επιβάλλεται να καταργηθεί. Δεν μπορεί νομικό πλαίσιο που συντάχθηκε για να καλύψει ανάγκες περασμένων δεκαετιών, να προσπαθούμε να το προσαρμόσουμε στις σημερινές συνθήκες.
* Να εξετάσετε σοβαρά την περίπτωση να μην υπάρξει διαχωρισμός ως βοσκήσιμες γαίες ΟΤΑ, αλλά να υπολογίζονται ως μία ενιαία ενότητα.
Τι θα γίνει με τους δημοτικούς βοσκοτόπους .Οι κτηνοτρόφοι ζητούν τα ενοικιαστήρια που είχαν κάθε χρόνο για να κάνουν τις δηλώσεις τους.
Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία η εκμίσθωσή βοσκοτόπων στους Δήμους των γίνεται με δημοπρασία (Το περίσσευμα βοσκής)
Στο νομοσχέδιο αυτό δεν αναφέρεται η λέξη δημοπρασία πως θα επιλεγούν οι κτηνοτρόφοι που θα κάνουν χρήση των βοσκοτόπων αυτών , με δηλώσεις ότι βρίσκονται εκεί για τρία (3) συνεχόμενα χρόνια .
Υπάρχει και το δικαίωμα βοσκής.
Θεοδωρής Κωνσταντίνος
Υπάλληλος Δήμου Λέσβου
Συμφωνώ με τις παρατηρήσεις του κ Καπετάνιου. Επιπλέον πως θα αντιμετωπιστούν οι περιπτώσεις ιδιοκτησιακών αμφισβητήσεων. Ειδικά στην περίπτωση Δήμων πως θα γίνει η κατανομή αν τόσο ο Δήμος όσο και το Δημόσιο προβάλλουν δικαιώματα κυριότητας στην βοσκήσιμη γαία.
Μένει ανοικτό το ζήτημα των ιδιωτικών βοσκήσιμων γαιών, και πώς αυτές διαχειρίζονται –το ζήτημα τούτο δεν αντιμετωπίζεται από το παρόν νομοσχέδιο. Υπάρχουν περιπτώσεις που ο κύριος αυτών συμμετέχει στο σύστημα της βόσκησης, με υπολειπόμενες των δικαιωμάτων του εκτάσεις, που πρέπει να διατεθούν –τι γίνεται με αυτές; Καθώς και εκείνες που ο κύριός τους δεν συμμετέχει διότι δεν ασκεί το επάγγελμα του κτηνοτρόφου και θέλει να διαθέσει τις εκτάσεις του, ή, αντίθετα, αρνείται να τις διαθέσει. Πώς αντιμετωπίζονται αυτές οι περιπτώσεις;