- Οι Δασικοί Συνεταιρισμοί Εργασίας, που λειτουργούν κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, υποχρεούνται εντός προθεσμίας ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του, με δυνατότητα παράτασης μέχρι ένα (1) ακόμη έτος χορηγουμένη με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας κατ’ εφαρμογή των επί μέρους σχετικών διατάξεων του παρόντος νόμου, να μεριμνήσουν:
α) για την βεβαίωση της ιδιότητας του δασεργάτη ως προς τα μέλη τους που πληρούν τις προϋποθέσεις του παρόντος νόμου καθώς και για τη διαγραφή όσων μελών στερούνται των προϋποθέσεων αυτών,
β) για τη συμπλήρωση του αριθμού των μελών τους ή για τη συγχώνευσή τους με άλλον δασικό συνεταιρισμό εργασίας, εφόσον τα μέλη τους – κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου ή μετά τη διαγραφή όσων δεν πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις – είναι λιγότερα από είκοσι πέντε (25). Άλλως, επί παρέλευσης άπρακτης της ως άνω προθεσμίας, λύονται αυτοδίκαια.
γ) για την προσαρμογή των καταστατικών τους στις διατάξεις του παρόντος νόμου με απόφαση της γενικής συνέλευσης των μελών τους που λαμβάνεται με την απαρτία και πλειοψηφία της παραγράφου 1 των άρθρων 17 και 18 αντιστοίχως του παρόντος νόμου και αντίστοιχη τροποποίηση του καταστατικού, που εγκρίνεται από το αρμόδιο δικαστήριο Δασικοί Συνεταιρισμοί Εργασίας που δεν προσάρμοσαν το καταστατικό τους, κατά τα ως άνω, εντός της προθεσμίας της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου διαλύονται με απόφαση του αρμόδιου δικαστηρίου, μετά από αίτηση παντός έχοντος έννομο συμφέρον.
δ) για την εγγραφή τους, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις της Υπουργικής Απόφασης της παρ. 4 του άρθρου 23 του παρόντος νόμου, στο κεντρικό και περιφερειακό Μητρώο Δασικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων και Δασεργατών του ως άνω άρθρου 23. Μέχρι τη λήξη της ανωτέρω προθεσμίας της παραγράφου 1 οι υφιστάμενοι κατά την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού Δασικοί Συνεταιρισμοί Εργασίας μπορούν να αναλαμβάνουν δασικές εργασίες ανεξαρτήτως της εγγραφής τους ή μη στο Μητρώο.
- Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου των υφισταμένων κατά την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού Δασικών Συνεταιρισμών Εργασίας μεριμνούν για την τυχόν συγχώνευση του συνεταιρισμού με άλλον, την προσαρμογή του καταστατικού του, εντός της προθεσμίας της παρ. 1 του παρόντος άρθρου και την – άμα τη εγκρίσει του τροποποιημένου καταστατικού από το Ειρηνοδικείο – διενέργεια εκλογών για την ανάδειξη των μελών του νέου Διοικητικού και του Εποπτικού Συμβουλίου σύμφωνα με το άρθρο 21 του παρόντος Νόμου.
Η θητεία των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου των υφιστάμενων κατά τη δημοσίευση του νόμου αυτού Δασικών Συνεταιρισμών Εργασίας, παρατείνεται μέχρι την διενέργεια εκλογών για την ανάδειξη των μελών του νέου Διοικητικού και του Εποπτικού Συμβουλίου, κατά τα ως άνω, ως και – επί συγχωνεύσεως τους με άλλον συνεταιρισμό – μέχρι την συγχώνευση αυτή.
Αν για οποιοδήποτε λόγο κενωθεί θέση ή θέσεις μελών του Διοικητικού Συμβουλίου πριν από την λήξη της παρατεταμένης θητείας τους – κατά τα ως άνω – και δεν υπάρχουν επιλαχόντα μέλη, το Διοικητικό Συμβούλιο, με απόφαση των λοιπών μελών του, συμπληρώνει τις κενές θέσεις με μέλη του συνεταιρισμού, εφόσον ο αριθμός των μελών που λείπουν είναι μικρότερος του μισού του συνολικού αριθμού των μελών του Δ.Σ. Αν ο αριθμός των θέσεων του Δ.Σ. που κενώνεται είναι μεγαλύτερος του μισού του συνολικού αριθμού των μελών του διενεργούνται αρχαιρεσίες σύμφωνα με τις διατάξεις του ισχύοντος καταστατικού.
- Εντός προθεσμίας έξι (6) μηνών από τη λήξη της προθεσμίας της παρ. 1 του παρόντος άρθρου με δυνατότητα παράτασης για τρεις (3) ακόμη μήνες, χορηγούμενη με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, οι υφιστάμενες κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου Ενώσεις Δασικών Συνεταιρισμών Εργασίας μεριμνούν:
α) για τη διαγραφή από το Μητρώο τους, κατ΄ ανάλογη εφαρμογή της παρ. 4 του άρθρου 35 του παρόντος νόμου, όσων μελών τους δεν ενεγράφησαν στο Μητρώο Δασικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων και Δασεργατών, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην περίπτωση δ της παραγράφου 1 του παρόντος,
β) για τη συμπλήρωση του αριθμού των μελών τους, εφόσον αυτά – κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου ή μετά τη διαγραφή όσων δεν πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις, κατ’ εφαρμογή του προηγούμενου εδαφίου – είναι λιγότερα από τα προβλεπόμενα από τον παρόντα νόμο. Άλλως λύονται αυτοδίκαια. Στην περίπτωση αυτή η προβλεπομένη από τη διάταξη της παρ. 4 του άρθρου 32, που εφαρμόζεται αναλόγως, γνωστοποίηση της διάλυσης στην εποπτεύουσα αρχή και στην Γενική Διεύθυνση Ανάπτυξης και Προστασίας Δασών και Αγροπεριβάλλοντος του Υ.Π.ΕΝ. διενεργείται από τον πρόεδρο του απερχόμενου Διοικητικού Συμβουλίου.
γ) για την προσαρμογή του καταστατικού τους στις διατάξεις του παρόντος νόμου,
δ) για την εγγραφή τους, μετά από αίτησή τους, στο Μητρώο Δασικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων και Δασεργατών του άρθρου 23 του παρόντος. Κατά τα λοιπά ως προς τα θέματα της προσαρμογής του Καταστατικού, της εγγραφής στο Μητρώο και της παράτασης της θητείας των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου εφαρμόζονται και για τις υφιστάμενες κατά την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού Ενώσεις αναλόγως οι διατάξεις των περιπτώσεων γ και δ της παρ. 1 και της παρ. 2 αντιστοίχως του παρόντος άρθρου.
- Δασικοί Συνεταιρισμοί Εργασίας, οι οποίοι μετέχουν σε Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών του άρθρου 26 του Ν. 2810/2000 με λοιπά μέλη αγροτικούς συνεταιρισμούς, απασχολούμενους σε οποιοδήποτε κλάδο ή δραστηριότητα της αγροτικής οικονομίας και οι οποίες Ενώσεις υφίστανται κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, είτε επειδή δεν μετατράπηκαν σε Αγροτικό Συνεταιρισμό, είτε επειδή δεν τέθηκαν σε αναγκαστική εκκαθάριση, κατ΄ εφαρμογή του άρθρου 19 του Ν. 4015/2011, υποβάλλουν αίτηση στην Ένωση για τη διαγραφή τους από αυτή.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 47: Μεταβατικές διατάξεις"
#1 Σχόλιο Από μαρινου ευγενια Στις 6 Φεβρουάριος, 2016 @ 21:41
Υπάρχη η ερώτηση
1 Σε μια περιοχη του Δ. Θηβων στον οικισμο Αλυκης ΔΕ Θισβης καταγραφηκαν 1010 αυθερετες κατοικιες στην περιοχη χαρακτηρισμενη αναδασωτεας λογο οικιστικης δραστηριοτητα απο 1976 και β ζωνη αρχεολογικη . Σε περιπου 1200 στρεματων δεν λαβανε υποψη οι δασικες υπηρεσιες των χαρακτηρα του εδαφους ουτε το ιδιοκτισιακο κατεστος τωμ ιδιοκτισιων . Συγκεκριμενα τα συμβολεα αγορας μνημονευουν οτι οι εκτασεις βαση των συμβολεων με διαφορες πραξης αγορας πραγματοποιηθηκαν αρχηζοντας απο 1981 και σε συνεχεια μεταβιβαστηκαν επανιλιμένα σε σημερινους ιδιοκτητες . Πρακτικα απο την πλευρα της Δασικης Υπηρεσιας εκδοθηκαν Προτοκολα Δοιηκιτικης Αποβολης . βεβαια οχι 1010 αλλα τωρα η εν λογο περιοχη ειναι διαμορφομενη σε οικισμο με δρομοθς προσβασης , δυκτια κοινης οφελιας , ηλεκτοδοτηση ,υδρευση , τηλεφονια . Δεν ειχε ποτε δασικο χαρακτηρα και οι αεροφοτογραφιες των χρωνων λυψεως 1945 και 1960 επιβεβαιονουν τα λεγομενα . Σας εροτουμε θα καταδαφησεται ολα αυτα τα σπιτια ,παντος πρεπει να εστανομαστε οτι καποιοι μας σκεπτεται και καταλαβενεται οτι οι επηστημονες που συμβαλανε στην σηνταξη των συμβολεων μας ( συμβολεογραφοι, δηκηγοροι και πολητες ) εχου την ιδια ευθηνη. ΠΩΣ ΝΑ ΤΕΛΕΙΟΣΟΥΝ ΤΑ ΒΑΣΑΝΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΜΕ ΝΑ ΜΕΤΑΒΙΒΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΚΟΠΟ ΜΑΣ . συγνωμη τα λαθη.
#2 Σχόλιο Από Ρ. ΣΟΥΛΙΩΤΗΣ Στις 10 Φεβρουάριος, 2016 @ 13:05
Να προστεθεί παράγραφος ε στο άρθρο 47 ως εξής:
E) την πιστοποίηση του ΔΑΣΟ κατά πρότυπο αειφορικής δασικής διαχείρισης της επιλογής τους (πχ PFEC, FCA )με υποχρέωση ετήσιας ανανέωσης αυτού.
Θα πρέπει να θεσπιστούν αντίστοιχα και κυρώσεις μη πιστοποίησης, πχ αποκλεισμός από ανάληψη εργασιών.
#3 Σχόλιο Από Ρ. ΣΟΥΛΙΩΤΗΣ Στις 10 Φεβρουάριος, 2016 @ 13:27
Στο άρθρο 47 να γίνει μέριμνα για τη διασφάλιση της λειτουργίας των εγχώριων ξυλοβιομηχανιών κατά τις παραχωρήσεις της εκμετάλλευσης των δημοσίων δασών προς τις ΔΑΣΟ, ώστε
α. Όλες οι βιομηχανίες ξύλου να υποχρεούνται να δηλώνουν προς το Υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας τις ανάγκες τους σε ξυλώδη όγκο σε βιομηχανική ξυλεία – ξυλεία θρυμματισμού και καυσόξυλα, για την επομένη διαχειριστική περίοδο και προ της έναρξης των παραχωρήσεων στις ΔΑ.Σ.Ο. Την ημερομηνία υποβολής θα πρέπει να την ορίσει το ΥΠΑΠΕ. Οι ποσότητες αυτές να λαμβάνονται υπόψιν από το ΥΠΑΠΕ, προκειμένου να καθορίζεται προ της έναρξης των παραχωρήσεων ο τρόπος κάλυψης εκτός των ατομικών αναγκών των μόνιμων κατοίκων της περιοχής σε καυσόξυλα και των αναγκών λειτουργίας των βιομηχανιών ξύλου σε ξυλώδη όγκο (βιομηχανική ξυλεία – ξυλεία θρυμματισμού και καυσόξυλα). Επίσης το ΥΠΑΠΕ θα πρέπει να ενημερώνει τις ξυλοβιομηχανίες για το ποσοστό κάλυψης των αναγκών του σε περίπτωση που δε δύναται να παρέχει τις συνολικές δηλωθείσες ποσότητες όλων των εγχώριων ξυλοβιομηχανιών. Σε περίπτωση δημοπράτησης της παραχωρηθείσας ξυλείας μέσω των ΔΑ.Σ.Ο. στις κατηγορίες βιομηχανικής ξυλείας – ξυλείας θρυμματισμού και καυσοξύλων, να έχουν δικαίωμα συμμετοχής στη δημοπρασία μόνο οι ξυλοβιομηχανίες με τιμή εκκίνησης την εκάστοτε τιμή των δασοπονικών ειδών στις αντίστοιχες κατηγορίες όπως ορίζει ο πίνακας διατίμησης δασικών προϊόντων έτους, που εκδίδει το ΥΠΑΠΕ. Σε περίπτωση μη εκδήλωσης ενδιαφέροντος από τις ξυλοβιομηχανίες κατά τη διενέργεια των δημοπρασιών, να μπορεί να διενεργηθεί η δημοπρασία για κάλυψη άλλων αναγκών. Η απόκλιση των δηλωθεισών ποσοτήτων της ξυλοβιομηχανίας προς το ΥΠΑΠΕ, δεν πρέπει να υπερβαίνει το 20% κατά τη δήλωσή της. Σε περίπτωση μη απόληψης της δηλωθείσας ποσότητας ανά έτος, η ξυλοβιομηχανία να μην έχει δικαίωμα να δηλώσει το επόμενο έτος ποσότητες πέραν αυτών που έχει πραγματικά απορροφήσει κατά δήλωσή της.
β. Από τα υπόλοιπα δασοπονικά είδη τεχνικής ξυλείας όπως στρογγύλη ξυλεία μικρού , μεγάλου μήκους κ.λ.π. σε περίπτωση που δεν εκδηλωθεί ενδιαφέρον διάθεσής της από εμπόρους, να δύναται η διάθεσή του στην ξυλοβιομηχανία με τη μετατροπή της σε βιομηχανική ξυλεία – καυσόξυλο – ξυλεία θρυμματισμού με το αντίστοιχο τίμημα που ορίζει ο ετήσιος πίνακας διατίμησης δασικών προϊόντων έτους, που εκδίδει το ΥΠΑΠΕ.
γ. όλοι οι συναλλασόμενοι με ΔΑΣΟ ή Δ/νση Δασών να λάβουν πιστοποίηση κατά πρότυπο αειφορικής δασικής διαχείρισης της επιλογής τους (πχ PEFC, FCA ) με υποχρέωση ετήσιας ανανέωσης αυτού.
#4 Σχόλιο Από Καραγιαννίδης Αβραάμ Στις 10 Φεβρουάριος, 2016 @ 14:07
Η προθεσμία του ενός χρόνου συμμόρφωσης με το νόμο είναι υπεραρκετή και δεν πρέπει να αφεθούν περαιτέρω περιθώρια παράτασης διότι όλοι θα προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν την παράταση και τελικά θα ψηφιστεί ένας νόμος ο οποίος θα έχει ουσιαστική ισχύ μετά από δύο χρόνια. Αυτό δε θα βοηθήσει ούτε τους συνεταιρισμούς ούτε τις Δασικές Υπηρεσίες. Η εφαρμογή πρέπει να είναι άμεση και πιστεύω ότι το διάστημα προσαρμογής πρέπει να μειωθεί στους έξι μήνες με μέγιστη παράταση τους τρεις μήνες.
Καραγιαννίδης Αβραάμ
Δασολόγος – Περιβαλλοντολόγος Δασαρχείου Δράμας
#5 Σχόλιο Από Τζουβάρας Παναγιώτης Στις 10 Φεβρουάριος, 2016 @ 23:33
Άρθρο 47: Μεταβατικές διατάξεις
1. Οι Δασικοί Συνεταιρισμοί Εργασίας, που λειτουργούν κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, υποχρεούνται εντός προθεσμίας ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του, με δυνατότητα παράτασης μέχρι ένα (1) ακόμη έτος χορηγουμένη με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας κατ’ εφαρμογή των επί μέρους σχετικών διατάξεων του παρόντος νόμου, να μεριμνήσουν:
α) για την βεβαίωση της ιδιότητας του δασεργάτη ως προς τα μέλη τους που πληρούν τις προϋποθέσεις του παρόντος νόμου
Πρόεδρος Σωματείου Δασεργατών και Δασεργατριών Φλώρινας
Πρόεδρος Δασικού Συνεταιρισμού Λεχόβου
Τζουβάρας Παναγιώτης