Η ισχύς του παρόντος νόμου αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Άρθρο 111 Έναρξη ισχύος
- 63 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ – ΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Α: ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ – ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ –ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ – Άρθρο 1 Παρατηρητήριο Δομημένου Περιβάλλοντος
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 2 Περιφερειακές Διευθύνσεις και Τμήματα Παρατηρητηρίου Δομημένου Περιβάλλοντος
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 3 Αρμοδιότητες και πόροι
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 4 Ετήσιες εκθέσεις
- 7 ΣχόλιαΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Β: ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ – Άρθρο 5 Συγκρότηση
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 6 Αρμοδιότητες
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 7 Σύνθεση
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 8 Μητρώα
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 9 Θητεία
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 10 Λειτουργία
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 11 Περιφερειακά Συμβούλια Αρχιτεκτονικής (ΠΕΣΑ)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 12 Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής (ΚΕΣΑ)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 13 Αρμοδιότητες
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 14 Σύνθεση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 15 Λειτουργία
- 12 ΣχόλιαΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ: ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ – Άρθρο 16 Επιτροπή Εξέτασης Προσφυγών Αυθαιρέτων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 17 Επιτροπή προσβασιμότητας
- 34 ΣχόλιαΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ: ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΚΤΙΡΙΟΥ – Άρθρο 18 Ταυτότητα Κτιρίου – Σκοπός
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 19 Ορισμοί
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 20 Συμπλήρωση ταυτότητας – Έκδοση Πιστοποιητικών
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 21 Διαδικασία Έναρξης και Ενημέρωσης
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 22 Περιοδικότητα επανελέγχου ταυτότητας κτιρίου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 23 Έλεγχος στοιχείων ταυτότητας κτιρίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 Προδιαγραφές και Υπόχρεοι Τήρησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 Έντυπα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 26 Κυρώσεις
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΟΜΗΣΗΣ – ΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Α: ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΙΣΟΖΥΓΙΟ – Άρθρο 27 Ηλεκτρονική Πολεοδομική Ταυτότητα Δήμου
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 28 Επίσπευση πολεοδομικού σχεδιασμού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 29 Ηλεκτρονική ταυτότητα θεσμοθετημένων κοινόχρηστων χώρων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 30 Μεταφορά Συντελεστή Δόμησης και Τράπεζα δικαιωμάτων δόμησης και κοινοχρήστων χώρων – Ορισμοί
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 31 Τράπεζα Δικαιωμάτων Δόμησης και Κοινόχρηστων Χώρων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 Γενικές διατάξειςΆρθρο 32 Γενικές διατάξεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 33 Τίτλος Δικαιώματος Μεταφοράς Συντελεστή Δόμησης (Μ.Σ.Δ.)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 34 Βαρυνόμενα ακίνητα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 35 Ωφελούμενα ακίνητα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 36 Ζώνες Υποδοχής Συντελεστή (Ζ.Υ.Σ.)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 37 Ζώνες Αυξημένης Επιβάρυνσης Συντελεστή (Ζ.Α.Ε.Σ)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 38 Δράσεις περιβαλλοντικού ισοζυγίου σε ΖΑΕΣ
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 39 Έννοιες και περιορισμοί που ισχύουν για την πραγματοποίηση Μ.Σ.Δ. σε ωφελούμενο ακίνητο
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40 Εξουσιοδοτήσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 Μεταβατικές διατάξεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 42 Καταργούμενες διατάξεις
- 18 ΣχόλιαΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Β: ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΑΔΕΙΩΝ ΔΟΜΗΣΗΣ – Άρθρο 43 Οικοδομικές άδειες – Ορισμοί
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 44 Αρμόδια όργανα χορήγησης
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 45 Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 46 Αυτεπάγγελτη αναζήτηση στοιχείων από τις ΥΔΟΜ μέσω ηλεκτρονικής διαδικασίας
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 47 Προέγκριση οικοδομικής άδειας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 48 Χορήγηση οικοδομικής άδειας
- 45 ΣχόλιαΆρθρο 49 Διαδικασία ελέγχου οικοδομικής άδειας
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 50 Δικαιολογητικά για τη χορήγηση της οικοδομικής άδειας
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 51 Ισχύς, Αναθεώρηση και Ενημέρωση οικοδομικών αδειών και προεγκρίσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 52 Τήρηση Μητρώου οικοδομικών αδειών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 53 Έντυπο οικοδομικής άδειας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 54 Εκτέλεση οικοδομικών αδειών
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 55 Διαδικασία ελέγχου εφαρμογής οικοδομικών αδειών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 56 Αποπεράτωση έργου και σύνδεση με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 57 Κυρώσεις
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 58 Μητρώο Μελετητών και Επιβλεπόντων Μηχανικών και καθήκοντα
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 59 Καταργούμενες διατάξεις
- 40 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ ΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Α: ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ – Άρθρο 60 Ορισμοί
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 61 Ειδικές αρμοδιότητες Παρατηρητηρίου Δομημένου Περιβάλλοντος σε θέματα πρόληψης αυθαίρετης δόμησης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 62 Καταγραφή αυθαίρετης δόμησης
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 63 Απαγόρευση εμπράγματων δικαιοπραξιών σε ακίνητα με αυθαίρετες κατασκευές ή αυθαίρετες αλλαγές χρήσης
- 201 ΣχόλιαΆρθρο 64 Απαίτηση έκδοσης Βεβαίωσης Μηχανικού σε Δικαιοπραξίες, εγγραπτέες πράξεις και άδειες λειτουργίας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 65 Απαγόρευση σύνδεσης αυθαίρετων κτισμάτων με δίκτυα κοινής ωφέλειας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 66 Δημιουργία δορυφορικών χαρτών και ενιαίας βάσης αναφοράς
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 67 Σύνδεση του αριθμού οικοδομικής άδειας με τα δελτία αποστολής οικοδομικών υλικών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 68 Δημιουργία μονάδων κοινωνικής κατοικίας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 69 Διακρίσεις αυθαιρέτων κατασκευών και αλλαγών χρήσης
- 51 ΣχόλιαΆρθρο 70 Απόδειξη χρόνου κατασκευής αυθαιρέτων κατασκευών
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 71 Κατηγορίες αυθαιρέτων μετά την 28.07.2011
- 65 ΣχόλιαΆρθρο 72 Περιπτώσεις αυθαιρέτων πριν την 28.07.2011
- 41 ΣχόλιαΆρθρο 73 Απαγόρευση υπαγωγής
- 2 ΣχόλιαΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Β: ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ – Άρθρο 74 Ηλεκτρονική διαδικασία εντοπισμού, ελέγχου και καταγραφής αυθαιρέτων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 75 Εντοπισμός αυθαιρέτων
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 76 Διαπίστωση και χαρακτηρισμός αυθαιρέτων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 77 Προσφυγή
- 57 ΣχόλιαΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ: ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ 28.7.2011 – Άρθρο 78 Κυρώσεις αυθαιρέτων κατασκευών μετά την 28.07.2011
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 79 Τρόπος καταβολής και απόδοσης προστίμων
- 120 ΣχόλιαΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ: ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΙ ΠΡΙΝ ΤΗΝ 28.7.2011- Άρθρο 80 Κατηγορίες αυθαιρέτων κατασκευών και αλλαγών χρήσεων
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 81 Ρύθμιση αναστολής και εξαίρεσης από την κατεδάφιση
- 56 ΣχόλιαΆρθρο 82 Ρυθμίσεις του ν.δ. 1024/1971 (Α` 232)
- 165 ΣχόλιαΆρθρο 83 Δικαιολογητικά υπαγωγής αυθαίρετης κατασκευής ή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης στις διατάξεις του παρόντος
- 208 ΣχόλιαΆρθρο 84 Διατάξεις υπολογισμού ενιαίου ειδικού προστίμου
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 85 Καταβολή Ενιαίου Ειδικού Προστίμου – Προθεσμίες
- 59 ΣχόλιαΆρθρο 86 Μειώσεις και επιβαρύνσεις ενιαίου ειδικού προστίμου και καταληκτική ημερομηνία υπαγωγής
- 38 ΣχόλιαΆρθρο 87 Μειώσεις Προστίμων σε Ειδικές Ομάδες Πληθυσμού
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 88 Συμψηφισμός καταβληθέντων προστίμων
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 89 Αναστολή Επιβολής Κυρώσεων και Είσπραξης Προστίμων
- 40 ΣχόλιαΆρθρο 90 Υπαγωγή αυθαιρέτων για το οποία εκδίδεται άδεια νομιμοποίησης ή κατεδάφισης
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 91 Ενέργειες αρμόδιων υπηρεσιών
- 83 ΣχόλιαΆρθρο 92 Έλεγχος δηλώσεων υπαγωγής
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 93 Τιμή Ζώνης
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 94 Απαγόρευση υπαγωγής λόγω ανάκλησης ή ακύρωσης αδείας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 95 Έντυπη διαδικασία
- 25 ΣχόλιαΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε: ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΘΕΙ ΠΡΙΝ ΤΗΝ 28.7.2011 – Άρθρο 96 Αυθαίρετες κατασκευές εντός στάσιμων οικισμών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 97 Αυθαίρετα κτίσματα σε εξαγορασμένα ακίνητα και σε ακίνητα ιδιοκτησίας της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 98 Αυθαίρετες κατασκευές ακινήτων Δημοσίου Ενδιαφέροντος
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 99 Αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις σε παραδοσιακό οικισμό
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 100 Αυθαίρετες κατασκευές σε διατηρητέο κτίριο
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 101 Αυθαίρετες κατασκευές πλησίον γραμμών υψηλής τάσης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 102 Αυθαίρετες κατασκευές κεραιών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 103 Αυθαίρετες κατασκευές τουριστικών εγκαταστάσεων
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 104 Αυθαίρετες κατασκευές σταυλικών εγκαταστάσεων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 105 Αυθαίρετες κατασκευές σε κτίρια που αποδόθηκαν στους δικαιούχους από τον πρώην Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας (Ο.Ε.Κ).
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 106 Αυθαίρετες κατασκευές μονάδων ιχθυοκαλλιέργειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 107 Αυθαίρετες κατασκευές σε παραμεθόριες περιοχές των περιφερειακών ενοτήτων Ξάνθης, Ροδόπης και ΈβρουΆρθρο 107 Αυθαίρετες κατασκευές σε παραμεθόριες περιοχές των περιφερειακών ενοτήτων Ξάνθης, Ροδόπης και Έβρου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 108 Αυθαίρετες κατασκευές κοινωφελών κτιρίων και συνοδών εγκαταστάσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 109 Εξουσιοδοτικές διατάξειςΆρθρο 109 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 49 ΣχόλιαΆρθρο 110 Μεταβατικές και καταργούμενες διατάξεις
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 111 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
1 Σεπτεμβρίου 2016, 12:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
10 Οκτωβρίου 2016, 09:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
12 Σχόλια 2273 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ Α
1 Οικοδομική άδεια: Στο άρθρο 23 δεν υπάρχει §7. Προτείνουμε στις περιπτώσεις που το οικόπεδο προκύπτει μικρότερο από εκείνο για το οποίο έχει εκδοθεί οικοδομική άδεια να δίνεται η δυνατότητα ενημέρωσης της οικοδομικής άδειας πριν την υποβολή αίτησης υπαγωγής στις διατάξεις του παρόντος προκειμένου να μπορεί να ληφθεί υπόψη κατά τον υπολογισμό του προστίμου.
3 Είδος χρήσης: Η κύρια και μοναδική κατοικία που βρίσκεται σε περιοχή με ΤΖ μεγαλύτερη των 1000€ έχει μεγαλύτερο συντελεστή από την άλλη κατοικία καθώς για την κύρια και μοναδική κατοικία που βρίσκεται σε περιοχή με ΤΖ μεγαλύτερη των 1000€ ο συντελεστής είναι 0,6 ενώ για την άλλη κατοικία ο συντελεστής είναι 0,5 ανεξαρτήτως ΤΖ. Ως εκ τούτου στις περιοχές με ΤΖ μεγαλύτερη των 1000€ η κύρια και μοναδική κατοικία θα πληρώνει μεγαλύτερο πρόστιμο από την άλλη κατοικία.
4. Αλλαγή χρήσης: Άποψή μας είναι ότι για τις περιπτώσεις που προβλέπεται ο συντελεστής θα πρέπει να εφαρμόζεται μόνο αυτός ο συντελεστής με τους συντελεστές υπέρβασης δόμησης και κάλυψης να λαμβάνουν τιμή μονάδα. Διαφορετικά η ίδια παράβαση φαίνεται ότι τιμωρείται 2 φορές.
5 Συντελεστής δόμησης: Θεωρούμε ότι οι χώροι με βοηθητική χρήση, σύμφωνα με τον Κτιριοδομικό Κανονιμό, ανεξαρτήτως ορόφου και επιφάνειας, θα πρέπει να θεωρούνται για τον υπολογισμό του προστίμου ως χώροι με μειωτικό συντελεστή.
Τέλος, με τον τρόπο που διαμορφώνονται οι συντελεστές για τις περιπτώσεις χωρίς οικοδομική άδεια, φαίνεται να προκύπτει κατάφορη αδικία για τους ιδιοκτήτες με αυθαιρεσίες σε κτίρια με οικοδομική άδεια. Φαίνεται να προκύπτουν μεγαλύτερα πρόστιμα για τις περιπτώσεις με οικοδομική άδεια λόγω του πολλαπλασιασμού πολλών αυξητικών συντελεστών.
Θα πρέπει να υπάρξει μεταβατική περίοδο για την εφαρμογή της νέας διαδικασίας έκδοσης αδειών.
π.χ. ο Ν.4030/2011 ψηφίσθηκε στις 21.11.2011, δημοσιεύθηκε στις 25.11.2011 και ίσχυσε (το κομμάτι που αφορά τον τρόπο έκδοσης αδειών) από 01.03.2012, δίνοντας έτσι τον αναγκαίο χρόνο προσαρμογής σε υπηρεσίες και ιδιώτες μηχανικούς.
θα συμφωνήσω με τα αναγραφόμενα σχόλια των κυρίων ΚΑΒΕΛΑΡΑ (5/09/2016) & ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ (8/09/2016):
«Αρθρο 83
δ) ο συνιδιοκτήτης:
i) Επί αυθαιρέτων κατασκευών ή αυθαιρέτων αλλαγών χρήσης επί κοινοχρήστων χώρων ακινήτου, στο οποίο έχει συσταθεί οριζόντιος ή κάθετος ιδιοκτησία μετά από απόφαση της πλειοψηφίας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον κανονισμό της οροφοκτησίας, άλλως με απλή πλειοψηφία.ΠΡΟΤΕΙΝΩΝα προστεθεί:Η απόφαση αυτή (ή η συναίνεση άλλων συνιδιοκτητών) ΔΕΝ απαιτείται εάν η αυθαίρετη κατασκευή :
α΄) έχει ανεγερθεί κατά τα ουσιώδη στοιχεία της (φέρων οργανισμός και τοιχοποιίες) μέχρι την 31 Δεκεμβρίου 1990
β΄) δεν έχει εγερθεί αγωγή αφορώσα το θέμα αυτό
γ΄) τυχόν εγερθείσα αγωγή απερρίφθη και η σχετική απόφαση έχει τελεσιδικήσει.
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ
Μετά τη συμπλήρωση εικοσαετίας (1990 – 2011) παραγράφονται τα πάσης φύσεως αστικά δικαιώματα, απαιτήσεις, αξιώσεις κλπ.»
10.Στο «ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α-ΦΥΛΛΟ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ» θα πρέπει να ενσωματωθεί νέα ενότητα για τις περιπτώσεις μη συμμόρφωσης με τις προβλέψεις του άρθρου 26 του ν. 4067/2012-Νέος Οικοδομικός Κανονισμός, παράγρ.4, περί υποχρέωσης διασφάλισης της προσβασιμότητας έως 2020 στα υφιστάμενα πριν από την ισχύ του παρόντος νόμου κτίρια που στεγάζονται υπηρεσίες του Δημοσίου, νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου του ευρύτερου δημόσιου τομέα, κοινωφελείς οργανισμοί, οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτης και δεύτερης βαθμίδας ή έχουν χρήσεις συνάθροισης κοινού (χώροι συνεδρίων, εκθέσεων, μουσείων, συναυλιών, αθλητικών ή πολιτιστικών συγκεντρώσεων, ναοί, θέατρα/ κινηματογράφοι, εστιατόρια/ ζαχαροπλαστεία/ καφενεία/ κέντρα διασκέδασης, αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, αίθουσες αναμονής επιβατών, τράπεζες/ ανταλλακτήρια κ.λπ.), προσωρινής διαμονής, εκπαίδευσης, υγείας και κοινωνικής πρόνοιας, δικαιοσύνης και σωφρονισμού, γραφείων και εμπορίου, βιομηχανίας και βιοτεχνίας, καθώς επίσης και στους χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων και πρατηρίων καυσίμων.
Το κατ’ ευθημισμόν «σχέδιο νόμου» που θέσατε σε διαβούλευση για να ταλαιπωρήσετε το μυαλό μας,, βρίθει από πλήθος ασυνάρτητες και ανεφάρμοστες ιδέες που χωρίς να τις έχετε μελετήσει στοιχειωδώς, τις βαφτίζετε διατάξεις νόμου, χωρίς επιπλέον να έχετε εξετάσει την δυνατότητα εφαρμογής του προτεινόμενου νόμου, συνδυαστικά με την υπόλοιπη ισχύουσα νομοθεσία. Θα περιοριστώ σε χαρακτηριστικά παραδείγματα που καταδεικνύουν την ανευθυνότητα και την άγνοια των συντακτών αυτού του «σχεδίου νόμου»
Δημιουργείτε νέες Υπηρεσίες (άρθρα 1, 2, 3,), με τις ίδιες αρμοδιότητες που έχουν οι υπάρχουσες Υπηρεσίες στους Δήμους, στις Περιφέρειες, στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας (Καλλικράτης, Οργανισμός ΥΠΕΝ).
Δημιουργείτε πολλές νέες άχρηστες, άσκοπες, παράνομες και με οικονομικό κόστος για τους πολίτες γραφειοκρατικές διαδικασίες, με αδιευκρίνιστο τον τρόπο της εφαρμογής τους (άρθρα 19, 20, 21, 22, 23, 24).
Διατυπώνετε νέες ανόητες ή λανθασμένες ή περιττές ορολογίες, διευρύνοντας το χάος που ήδη υπάρχει στη νομοθεσία.
Επαναφέρετε διατάξεις,(άρθρο 94), που έχουν πρόσφατα κριθεί αντισυνταγματικές από το ΣτΕ.
Έχετε πλήρη άγνοια για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις, των δημοσίων υπηρεσιών, των πολιτών, των μελετητών μηχανικών και καταλήγετε σε αντιδημοκρατικές ή παράνομες προτάσεις (άρθρα 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55). Με το πρόσχημα της πάταξης της γραφειοκρατίας και της διαφθοράς, απαξιώνετε ή αγνοείτε βασικούς κανόνες δικαίου. Καταργείτε τον προληπτικό έλεγχο νομιμότητας της οικοδομικής άδειας. Ορίζετε παράνομα τους ιδιώτες ελεγκτές δόμησης (που δεν έχουν καμία υποχρέωση να γνωρίζουν όλες τις πολεοδομικές διατάξεις για να κρίνουν τη νομιμότητα της κάθε οικοδομικής άδειας), ελεγκτές και της δημόσιας διοίκησης. Αγνοείτε την ιεραρχική λειτουργία και σχέση των δημοσίων υπηρεσιών, τον Κώδικα Δημοσίων Υπαλλήλων, καθώς και την ιεραρχική διαδικασία ελέγχου των διοικητικών πράξεων, από τις δημόσιες υπηρεσίες και τα διοικητικά δικαστήρια, όπως προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία . Καταργείτε έτσι το αυτονόητο δημοκρατικό δικαίωμα του πολίτη, είτε είναι ιδιοκτήτης της οικοδομής είτε είναι μελετητής, να αισθάνεται δικαιολογημένη ασφάλεια από το κράτος. Διευκολύνετε ταυτόχρονα την αύξηση της αυθαιρεσίας και της διαπλοκής.
Καταστρατηγείτε το δημόσιο συμφέρον. Δίνετε δικαίωμα δόμησης σε ακίνητα εκτός σχεδίου που είναι δάση, βιότοποι, αρχαιολογικοί χώροι, και το μεταφέρετε μέσα στις πόλεις δημιουργώντας αν μη τι άλλο παράνομα υπεραξίες (άρθρο 34, 1δ). Δεν έχετε ιδέα πόσοι π. χ. είναι οι αρχαιολογικοί αδόμητοι χώροι της χώρας και πόσοι ουρανοξύστες θα πάρουν το δικαίωμα δόμησής τους μέσα στις πόλεις. Πρώτο δείγμα γραφής το σχέδιο νόμου για το Ελληνικό.
Μέσω των προτεινόμενων ρυθμίσεων επιδιώκετε να αντιμετωπίσετε και άλλα θέματα , όπως είναι το πρόβλημα της ανεργίας των μηχανικών, ή το κακώς εννοούμενο δικαίωμα δόμησης ανεξαιρέτως, σε όλες τις ιδιοκτησίες γης, που είναι άσχετα με την άσκηση και την εφαρμογή του πολεοδομικού σχεδιασμού, καθώς και με το δημόσιο συμφέρον.
Θα προωθήσετε αυτό το σχέδιο στη Βουλή των Ελλήνων;
Πιστεύω πως ο νόμος είναι μια χαρά αλλά το κοστος για τους ιδιοκτήτες (αμοιβή μηχανικού κλπ) πρεπει να συμψηφιζεται με το ΕΝΦΙΑ γιατί αλλιως επιβαρυνεται επιπλέον το ηδη κατακρεουργημενο εισόδημα του μεσου Έλληνα. Αν δεν γινει αυτό τοτε ο νόμος δεν πρεπει να ψηφιστεί.
Συνολικά, το νομοσχέδιο είναι ατελές, πολύ πρόχειρα γραμμένο, με πολλές ασάφειες σε κρίσιμης σημασίας μέρη του, επιφυλάσσει οικονομική επιβάρυνση την οποία επιχειρεί να αντισταθμίσει με μικρά έσοδα από νέες πηγές, αγνοεί προκλητικά υπηρεσίες που ήδη λειτουργούν με πολύ θετικά αποτελέσματα και ιδρύει νέες που θα αποστραγγίσουν το ανθρώπινο δυναμικό από τις ήδη υπάρχουσες, και εισάγει ρυθμίσεις με αδικαιολόγητα μεγάλη περιβαλλοντική επίπτωση. Ως εκ τούτων, το νομοσχέδιο επιτείνει την ανασφάλεια δικαίου, καθώς δημιουργεί περισσότερες απορίες και ερωτήματα, παρά λύνει προβλήματα.
Πρέπει επίσης να επισημανθεί ότι το νομοσχέδιο δεν συνοδεύεται από εισηγητική έκθεση που να εξηγεί ποια είναι η αναγκαιότητα που καλύπτει, ειδικότερα καθώς τα περισσότερα από τα ζητήματα που καλύπτει ήδη ρυθμίζονται από ισχύουσα νομοθεσία, η οποία όμως ποτέ δεν εφαρμόστηκε και ποτέ δεν αναλύθηκε και δεν αιτιολογήθηκε η μη εφαρμογή της.
Όπως έχουμε και παλαιότερα επισημάνει, η υπερβολική νομοθετική δραστηριότητα, ίδιο χαρακτηριστικό όλων των ελληνικών κυβερνήσεων, δεν προσφέρει τίποτα στη ζωτικά απαραίτητη για όλους τους τομείς ασφάλεια δικαίου. Αντίθετα, την επιτείνει ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί και κανονιστική αβεβαιότητα, καθώς η νομοθεσία συνεχώς αλλάζει και είναι δύσκολο για πολίτες, ομάδες πολιτών, επιχειρήσεις, ακόμα και για δημόσιους φορείς να γνωρίζουν τι ισχύει. Συνήθως, οι αναιτιολόγητες νομοθετικές πρωτοβουλίες εξυπηρετούν είτε την ανάγκη συγκάλυψης της μη εφαρμογής της ισχύουσας νομοθεσίας, είτε την ικανοποίηση συγκεκριμένων αιτημάτων τακτοποίησης συμφερόντων που σε πολλές περιπτώσεις κινούνται στο όριο της νομιμότητας ή είναι και εντελώς παράνομες (όπως πολλές από τις κατηγορίες αυθαιρεσιών που νομιμοποιούνται με το παρόν νομοσχέδιο).
παλιννοστούντες οι [palinostúndes] Ο (βλ. Ε12β) : αυτοί που επιστρέφουν στην πατρίδα τους, ύστερα από μακρόχρονη απουσία. || (ως επίθ.): ~ πρόσφυγες.
[λόγ. ουσιαστικοπ. πληθ. μεε. του ρ. παλιννοστώ]
θα συμφωνήσω και θα υπερθεματίσω με τα αναγραφόμενα σε υπάρχον σχόλιο (5/9/2016) από τον κ.ΚΑΒΕΛΑΡΑ:
«Αρθρο 83
δ) ο συνιδιοκτήτης :
i) Επί αυθαιρέτων κατασκευών ή αυθαιρέτων αλλαγών χρήσης επί κοινοχρήστων χώρων ακινήτου, στο οποίο έχει συσταθεί οριζόντιος ή κάθετος ιδιοκτησία μετά από απόφαση της πλειοψηφίας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον κανονισμό της οροφοκτησίας, άλλως με απλή πλειοψηφία.
ΠΡΟΤΕΙΝΩ
Να προστεθεί:
Η απόφαση αυτή (ή η συναίνεση άλλων συνιδιοκτητών) ΔΕΝ απαιτείται εάν η αυθαίρετη κατασκευή :
α΄) έχει ανεγερθεί κατά τα ουσιώδη στοιχεία της (φέρων οργανισμός και τοιχοποιίες) μέχρι την 31 Δεκεμβρίου 1990
β΄) δεν έχει εγερθεί αγωγή αφορώσα το θέμα αυτό
γ΄) τυχόν εγερθείσα αγωγή απερρίφθη και η σχετική απόφαση έχει τελεσιδικήσει.
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ
Μετά τη συμπλήρωση εικοσαετίας (1990 – 2011) παραγράφονται τα πάσης φύσεως αστικά δικαιώματα, απαιτήσεις, αξιώσεις κλπ.»
ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α.
Στις παραγράφους 5, 6, 7, 8 και 9 να διευκρινιστεί που ανήκουν τα όρια.
π.χ. στην παρ. 6. Συντελεστής Ύψους αναφέρει α) 20% του επιτρ. ύψους περιοχής. Όταν από τους υπολογισμούς είναι ακριβώς 20%, που ανήκει;
*Στα μαθηματικά υπάρχει το = (μεγαλύτερο ή ίσο)
Παρόμοια και στις άλλες παραγράφους και όπου σε ολόκληρο τον νόμο υπάρχουν παρόμοιες περιπτώσεις.
* Για την μείωση του κυκεώνα των διευκρινίσεων και εγκυκλίων!
ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α.
Στις παραγράφους 5, 6, 7, 8 και 9 να διευκρινιστεί που ανήκουν τα όρια.
π.χ. στην παρ. 6. Συντελεστής Ύψους αναφέρει α) 20% του επιτρ. ύψους περιοχής. Όταν από τους υπολογισμούς είναι ακριβώς 20%, που ανήκει;
Παρόμοια και στις άλλες παραγράφους.
* Για την μείωση του κυκεώνα των διευκρινίσεων και εγκυκλίων!
Αρθρο 83
δ) ο συνιδιοκτήτης :
i) Επί αυθαιρέτων κατασκευών ή αυθαιρέτων αλλαγών χρήσης επί κοινοχρήστων χώρων ακινήτου, στο οποίο έχει συσταθεί οριζόντιος ή κάθετος ιδιοκτησία μετά από απόφαση της πλειοψηφίας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον κανονισμό της οροφοκτησίας, άλλως με απλή πλειοψηφία.
ΠΡΟΤΕΙΝΩ
Να προστεθεί:
Η απόφαση αυτή (ή η συναίνεση άλλων συνιδιοκτητών) ΔΕΝ απαιτείται εάν η αυθαίρετη κατασκευή :
α΄) έχει ανεγερθεί κατά τα ουσιώδη στοιχεία της (φέρων οργανισμός και τοιχοποιίες) μέχρι την 31 Δεκεμβρίου 1990
β΄) δεν έχει εγερθεί αγωγή αφορώσα το θέμα αυτό
γ΄) τυχόν εγερθείσα αγωγή απερρίφθη και η σχετική απόφαση έχει τελεσιδικήσει.
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ
Μετά τη συμπλήρωση εικοσαετίας (1990 – 2011) παραγράφονται τα πάσης φύσεως αστικά δικαιώματα, απαιτήσεις, αξιώσεις κλπ.