Αυθαίρετες κατασκευές σε κτίρια με αποκλειστική χρήση κατοικία, που ευρίσκονται εντός στάσιμων οικισμών, όπως αυτοί ορίζονται στο άρθρο 21 του ν. 1337/83, με την προϋπόθεση οτι οι στάσιμοι οικισμοί ευρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των 5000 μ. από την θάλασσα ή από χιονοδρομικά κέντρα και εφόσον οι αυθαίρετες κατασκευές έχουν συντελεσθεί πριν το 1983 μπορούν να υπαχθούν στις διατάξεις του παρόντος νόμου και εξαιρούνται οριστικά της κατεδάφισης με την καταβολή παραβόλου ποσού 500 ευρώ και χωρίς την καταβολή ενιαίου ειδικού προστίμου. Για την υπαγωγή υποβάλλονται μόνο τα δικαιολογητικά των περ. 1-5, και 7 του άρθρου 83 και αποτύπωση των κατόψεων του κτιρίου ή της ιδιοκτησίας. Στις περιπτώσεις όπου έχει συσταθεί οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία η υπαγωγή κατά τις διατάξεις του παρόντος άρθρου υποβάλλεται υποχρεωτικώς ανά διηρημένη ιδιοκτησία.
Αρχική ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε: ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΘΕΙ ΠΡΙΝ ΤΗΝ 28.7.2011 – Άρθρο 96 Αυθαίρετες κατασκευές εντός στάσιμων οικισμών
ΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε: ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΘΕΙ ΠΡΙΝ ΤΗΝ 28.7.2011 – Άρθρο 96 Αυθαίρετες κατασκευές εντός στάσιμων οικισμών
- 63 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ – ΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Α: ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ – ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ –ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ – Άρθρο 1 Παρατηρητήριο Δομημένου Περιβάλλοντος
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 2 Περιφερειακές Διευθύνσεις και Τμήματα Παρατηρητηρίου Δομημένου Περιβάλλοντος
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 3 Αρμοδιότητες και πόροι
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 4 Ετήσιες εκθέσεις
- 7 ΣχόλιαΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Β: ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ – Άρθρο 5 Συγκρότηση
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 6 Αρμοδιότητες
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 7 Σύνθεση
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 8 Μητρώα
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 9 Θητεία
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 10 Λειτουργία
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 11 Περιφερειακά Συμβούλια Αρχιτεκτονικής (ΠΕΣΑ)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 12 Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής (ΚΕΣΑ)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 13 Αρμοδιότητες
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 14 Σύνθεση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 15 Λειτουργία
- 12 ΣχόλιαΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ: ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ – Άρθρο 16 Επιτροπή Εξέτασης Προσφυγών Αυθαιρέτων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 17 Επιτροπή προσβασιμότητας
- 34 ΣχόλιαΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ: ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΚΤΙΡΙΟΥ – Άρθρο 18 Ταυτότητα Κτιρίου – Σκοπός
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 19 Ορισμοί
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 20 Συμπλήρωση ταυτότητας – Έκδοση Πιστοποιητικών
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 21 Διαδικασία Έναρξης και Ενημέρωσης
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 22 Περιοδικότητα επανελέγχου ταυτότητας κτιρίου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 23 Έλεγχος στοιχείων ταυτότητας κτιρίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 Προδιαγραφές και Υπόχρεοι Τήρησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 Έντυπα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 26 Κυρώσεις
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΟΜΗΣΗΣ – ΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Α: ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΙΣΟΖΥΓΙΟ – Άρθρο 27 Ηλεκτρονική Πολεοδομική Ταυτότητα Δήμου
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 28 Επίσπευση πολεοδομικού σχεδιασμού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 29 Ηλεκτρονική ταυτότητα θεσμοθετημένων κοινόχρηστων χώρων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 30 Μεταφορά Συντελεστή Δόμησης και Τράπεζα δικαιωμάτων δόμησης και κοινοχρήστων χώρων – Ορισμοί
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 31 Τράπεζα Δικαιωμάτων Δόμησης και Κοινόχρηστων Χώρων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 Γενικές διατάξειςΆρθρο 32 Γενικές διατάξεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 33 Τίτλος Δικαιώματος Μεταφοράς Συντελεστή Δόμησης (Μ.Σ.Δ.)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 34 Βαρυνόμενα ακίνητα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 35 Ωφελούμενα ακίνητα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 36 Ζώνες Υποδοχής Συντελεστή (Ζ.Υ.Σ.)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 37 Ζώνες Αυξημένης Επιβάρυνσης Συντελεστή (Ζ.Α.Ε.Σ)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 38 Δράσεις περιβαλλοντικού ισοζυγίου σε ΖΑΕΣ
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 39 Έννοιες και περιορισμοί που ισχύουν για την πραγματοποίηση Μ.Σ.Δ. σε ωφελούμενο ακίνητο
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40 Εξουσιοδοτήσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 Μεταβατικές διατάξεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 42 Καταργούμενες διατάξεις
- 18 ΣχόλιαΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Β: ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΑΔΕΙΩΝ ΔΟΜΗΣΗΣ – Άρθρο 43 Οικοδομικές άδειες – Ορισμοί
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 44 Αρμόδια όργανα χορήγησης
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 45 Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 46 Αυτεπάγγελτη αναζήτηση στοιχείων από τις ΥΔΟΜ μέσω ηλεκτρονικής διαδικασίας
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 47 Προέγκριση οικοδομικής άδειας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 48 Χορήγηση οικοδομικής άδειας
- 45 ΣχόλιαΆρθρο 49 Διαδικασία ελέγχου οικοδομικής άδειας
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 50 Δικαιολογητικά για τη χορήγηση της οικοδομικής άδειας
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 51 Ισχύς, Αναθεώρηση και Ενημέρωση οικοδομικών αδειών και προεγκρίσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 52 Τήρηση Μητρώου οικοδομικών αδειών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 53 Έντυπο οικοδομικής άδειας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 54 Εκτέλεση οικοδομικών αδειών
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 55 Διαδικασία ελέγχου εφαρμογής οικοδομικών αδειών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 56 Αποπεράτωση έργου και σύνδεση με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 57 Κυρώσεις
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 58 Μητρώο Μελετητών και Επιβλεπόντων Μηχανικών και καθήκοντα
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 59 Καταργούμενες διατάξεις
- 40 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ ΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Α: ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ – Άρθρο 60 Ορισμοί
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 61 Ειδικές αρμοδιότητες Παρατηρητηρίου Δομημένου Περιβάλλοντος σε θέματα πρόληψης αυθαίρετης δόμησης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 62 Καταγραφή αυθαίρετης δόμησης
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 63 Απαγόρευση εμπράγματων δικαιοπραξιών σε ακίνητα με αυθαίρετες κατασκευές ή αυθαίρετες αλλαγές χρήσης
- 201 ΣχόλιαΆρθρο 64 Απαίτηση έκδοσης Βεβαίωσης Μηχανικού σε Δικαιοπραξίες, εγγραπτέες πράξεις και άδειες λειτουργίας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 65 Απαγόρευση σύνδεσης αυθαίρετων κτισμάτων με δίκτυα κοινής ωφέλειας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 66 Δημιουργία δορυφορικών χαρτών και ενιαίας βάσης αναφοράς
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 67 Σύνδεση του αριθμού οικοδομικής άδειας με τα δελτία αποστολής οικοδομικών υλικών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 68 Δημιουργία μονάδων κοινωνικής κατοικίας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 69 Διακρίσεις αυθαιρέτων κατασκευών και αλλαγών χρήσης
- 51 ΣχόλιαΆρθρο 70 Απόδειξη χρόνου κατασκευής αυθαιρέτων κατασκευών
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 71 Κατηγορίες αυθαιρέτων μετά την 28.07.2011
- 65 ΣχόλιαΆρθρο 72 Περιπτώσεις αυθαιρέτων πριν την 28.07.2011
- 41 ΣχόλιαΆρθρο 73 Απαγόρευση υπαγωγής
- 2 ΣχόλιαΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Β: ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ – Άρθρο 74 Ηλεκτρονική διαδικασία εντοπισμού, ελέγχου και καταγραφής αυθαιρέτων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 75 Εντοπισμός αυθαιρέτων
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 76 Διαπίστωση και χαρακτηρισμός αυθαιρέτων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 77 Προσφυγή
- 57 ΣχόλιαΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ: ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ 28.7.2011 – Άρθρο 78 Κυρώσεις αυθαιρέτων κατασκευών μετά την 28.07.2011
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 79 Τρόπος καταβολής και απόδοσης προστίμων
- 120 ΣχόλιαΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ: ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΙ ΠΡΙΝ ΤΗΝ 28.7.2011- Άρθρο 80 Κατηγορίες αυθαιρέτων κατασκευών και αλλαγών χρήσεων
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 81 Ρύθμιση αναστολής και εξαίρεσης από την κατεδάφιση
- 56 ΣχόλιαΆρθρο 82 Ρυθμίσεις του ν.δ. 1024/1971 (Α` 232)
- 165 ΣχόλιαΆρθρο 83 Δικαιολογητικά υπαγωγής αυθαίρετης κατασκευής ή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης στις διατάξεις του παρόντος
- 208 ΣχόλιαΆρθρο 84 Διατάξεις υπολογισμού ενιαίου ειδικού προστίμου
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 85 Καταβολή Ενιαίου Ειδικού Προστίμου – Προθεσμίες
- 59 ΣχόλιαΆρθρο 86 Μειώσεις και επιβαρύνσεις ενιαίου ειδικού προστίμου και καταληκτική ημερομηνία υπαγωγής
- 38 ΣχόλιαΆρθρο 87 Μειώσεις Προστίμων σε Ειδικές Ομάδες Πληθυσμού
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 88 Συμψηφισμός καταβληθέντων προστίμων
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 89 Αναστολή Επιβολής Κυρώσεων και Είσπραξης Προστίμων
- 40 ΣχόλιαΆρθρο 90 Υπαγωγή αυθαιρέτων για το οποία εκδίδεται άδεια νομιμοποίησης ή κατεδάφισης
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 91 Ενέργειες αρμόδιων υπηρεσιών
- 83 ΣχόλιαΆρθρο 92 Έλεγχος δηλώσεων υπαγωγής
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 93 Τιμή Ζώνης
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 94 Απαγόρευση υπαγωγής λόγω ανάκλησης ή ακύρωσης αδείας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 95 Έντυπη διαδικασία
- 25 ΣχόλιαΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε: ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΘΕΙ ΠΡΙΝ ΤΗΝ 28.7.2011 – Άρθρο 96 Αυθαίρετες κατασκευές εντός στάσιμων οικισμών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 97 Αυθαίρετα κτίσματα σε εξαγορασμένα ακίνητα και σε ακίνητα ιδιοκτησίας της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 98 Αυθαίρετες κατασκευές ακινήτων Δημοσίου Ενδιαφέροντος
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 99 Αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις σε παραδοσιακό οικισμό
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 100 Αυθαίρετες κατασκευές σε διατηρητέο κτίριο
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 101 Αυθαίρετες κατασκευές πλησίον γραμμών υψηλής τάσης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 102 Αυθαίρετες κατασκευές κεραιών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 103 Αυθαίρετες κατασκευές τουριστικών εγκαταστάσεων
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 104 Αυθαίρετες κατασκευές σταυλικών εγκαταστάσεων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 105 Αυθαίρετες κατασκευές σε κτίρια που αποδόθηκαν στους δικαιούχους από τον πρώην Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας (Ο.Ε.Κ).
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 106 Αυθαίρετες κατασκευές μονάδων ιχθυοκαλλιέργειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 107 Αυθαίρετες κατασκευές σε παραμεθόριες περιοχές των περιφερειακών ενοτήτων Ξάνθης, Ροδόπης και ΈβρουΆρθρο 107 Αυθαίρετες κατασκευές σε παραμεθόριες περιοχές των περιφερειακών ενοτήτων Ξάνθης, Ροδόπης και Έβρου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 108 Αυθαίρετες κατασκευές κοινωφελών κτιρίων και συνοδών εγκαταστάσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 109 Εξουσιοδοτικές διατάξειςΆρθρο 109 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 49 ΣχόλιαΆρθρο 110 Μεταβατικές και καταργούμενες διατάξεις
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 111 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
1 Σεπτεμβρίου 2016, 12:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
10 Οκτωβρίου 2016, 09:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
25 Σχόλια 2273 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
ΜΙΑ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ ΑΛΛΑ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ – ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ :
Ο πατέρας έχει το σπίτι από τον πατέρα του, εκείνος το ‘φτιαξε πριν το 1900.
Μεγάλο το οικόπεδο και μακρύ. Κοντά στα 5 χλμ. από το βουνό (αργότερα έκαναν και χιονοδρομικό εκεί) η μια του άκρη και άλλα τόσα η άλλη άκρη από τη θάλασσα. …
Στη μια μεριά, ο γιός κτίζει 100 τμ. σπίτι το 1976. Που λεφτά για άδεια …
Στην άλλη άκρη, άλλο τόσο σπίτι, η κόρη το 1981. Ερχόταν και η αλλαγή …
Με τον Τρίτση το 1983 ο γιός ήθελε να το σώσει , η κόρη πάλι όχι. Ήρθε όμως ο πρόεδρος της κοινότητας και τους είπε ότι δε χρειάζεται να κάνουν τίποτε γιατί κάτι ήταν το χωριό τους. Να δεις πως το είπε …
Περνάνε τα χρόνια και πέρυσι η κόρη βρίσκει γνωστό μηχανικό και της εξαιρεί το σπίτι από την κατεδάφιση με ένα 500άρικο και κάτι ψιλά δικά του. Ο γιός όμως δεν είχε τα λεφτά … έσκασε από τον καημό του.
Ο ορφανός πλέον εγγονός, άνεργος σκέφτεται … θα παραιτηθεί από το μισό του παππού να το πάρει η θεία, αλλά το σπίτι του πατέρα του … να το χάσει κι αυτό;
Εντάξει, θα του δανείσει το 500άρικο η θεία! Πάει στο μηχανικό της να διαπραγματευτεί την αμοιβή του και τα βρίσκουν. Όμως ο μηχανικός του λέει ότι δε θα είναι ποτέ σίγουρο από κατεδάφιση σαν το σπίτι της θείας και αργότερα ίσως να ξαναπληρώσει. Αλλιώς, το 500άρικο πλέον δε φτάνει.
Γιατί άνθρωπέ μου ; Το ίδιο σπίτι δεν είναι ;
Ναι αλλά, το δικό σου απέχει λιγότερο από 5 χλμ. από τη θάλασσα και το κατώι έχει εξωτερική είσοδο και δεν κατεβαίνεις από εσωτερική σκάλα.
ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ – Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ :
Μήπως ο μηχανικός πρέπει να στείλει τον εγγονό στο νομοθέτη να του τα εξηγήσει ;
Γιατί δεν καταλαβαίνει και του λέει ότι αυτός δε βλέπει καν τη θάλασσα και δε μπορεί να κατεβαίνει στο κατώι με εσωτερική σκάλα γιατί πριν βάζανε εκεί τις γίδες και μυρίζει ακόμη …
Οι στάσιμοι οικισμοί, όπως ορίζονται στο άρθ.21 του Ν.1337/83, σχετίζονται με τους οικισμούς που αναφέρονται στο ΦΕΚ 292Δ/12-7-1983 ή θα γίνει ενημέρωση του καταλόγου; Πως θα αντιμετωπίζονται οικισμοί που το 1983 χαρακτηρίστηκαν φθίνοντες, σήμερα είναι στάσιμοι και δεν συμπεριλαμβάνονται στον κατάλογο; Υπάρχουν οικισμοί εκτός ΦΕΚ 292Δ/12-7-1983 που σήμερα είναι στάσιμοι, με απόσταση > 15.000 χλμ από τη θάλασσα, με υψόμετρο >700μ. και ελάχιστους κατοίκους, σε χειρότερη θέση από κάποιους εντός καταλόγου ΦΕΚ. Τότε είχαν χαρακτηριστεί φθίνοντες και σήμερα τείνουν να ερειπωθούν. Σε τέτοιους οικισμούς, υπάρχουν (ολιγάριθμες αλλά υπάρχουν) αυθαίρετες κατασκευές των δεκαετιών ’80, ’90 και πιο σύγχρονες. Προτείνεται: i) να προκύψει άμεση διαδικασία μέσω της Περιφέρειας ώστε να χαρακτηρίζονται τέτοιοι οικισμοί και να μπορούν να υπαχθούν στην συγκεκριμένη διάταξη καθώς και ii) να υπαχθούν και τα μεταγενέστερα του 1983 κτίσματα, ιδίως οι κύριες κατοικίες. Αν πρέπει να διαφοροποιηθούν από τα πριν του 1983, να υπάρχει μειωτικός συντελεστής προστίμου λόγω θέσης, καθώς η τιμή ζώνης σε ορισμένες περιπτώσεις καθορίστηκε αυξημένη και οδηγεί σε πρόστιμα πραγματικά δυσανάλογα των περιπτώσεων. Αυθαίρετες κατασκευές μετά το 1983, θα αποφύγουν να δηλωθούν καθώς πολλές αποτελούν συνιδιοκτησίες (οικογενειακά) ή δευτερεύουσες κατοικίες και δύσκολα αποφασίζεται η υπαγωγή τους με υψηλά πρόστιμα. Πως θα αντιμετωπίζονται αυτές οι περιπτώσεις με δεδομένο ότι βρίσκονται εντός μη κορεσμένου περιβάλλοντος που ελάχιστα επιβαρύνουν σε σχέση με εκείνες εντός αστικών περιοχών;
Το άρθρο 21 στο οποίο αναφέρεστε εξαιρεί ούτως ή άλλως τα αυθαίρετα πριν το 1983 ανεξαρτήτως χρήσης και ανεξαρτήτως απόστασης από θάλασσα ή χιονοδρομικά κέντρα. Γιατί ο παρών Νόμος τα θεωρεί αυθαίρετα και μάλιστα με περιορισμούς ως προς την χρήση και την απόστασή τους όπως παραπάνω.
Θα πρέπει όλα τα κτίσματα εντός των στάσιμων οικισμών ανεξαρτήτως της χρήσης τους και ανεξαρτήτως των αποστάσεων τους από οπουδήποτε που προϋφίστανται της 28-11-2011 να μπορούν να υπαχθούν με το παράβολο των 500 ευρω. Δεν υπάρχουν δυστυχώς στάσιμοι οικισμοί ούτε στην ηπειρωτική ούτε στην νησιωτική χώρα, ούτε δίπλα στη θάλασσα που να μην είναι πια στάσιμοι. Άλλωστε δεν θα είναι δύσκολο να ελεγθεί ο πίνακας των στάσιμων οικισμών και να επικαιροποιηθεί αν υπάρχουν 2-3 αλλαγές.
Το να αποκλείονται από ρυθμίσεις χωριά που βρίσκονται κοντά στην θάλασσα ή κοντά σε χιονοδρομικά κέντρα ενώ ήταν και παραμένουν και θα παραμείνουν στάσιμοι είναι τελείως άδικο και παράλογο.
Τα προ του 83 κτίσματα ούτως ή άλλως δεν είναι αυθαίρετα.
Επίσης σε όλο το Νομοσχέδιο δεν γίνεται καθόλου αναφορά σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων. Οι πιο πολλοί από αυτούς τους οικισμούς είναι πλέον ερημωμένοι και ερειπωμένοι. Θα πρέπει δοθούν διευκολύνσεις και κίνητρα στα χωριά ώστε ο κόσμος να ρυθμίσει τα ακίνητά του.
Άρθρο 96 : «Αυθαίρετες κατασκευές εντός στάσιμων οικισμών»
Στο άρθρο γίνεται αναφορά για τους στάσιμους οικισμούς. θεωρούμε ότι στην κατηγορία αυτή, υπάγονται και οι φθίνοντες οικισμοί κατά μείζονα λόγο ως δυσμενέστερη κατηγορία. Πρέπει να γίνει ρητή αναφορά στο άρθρο για αυτούς.
Όλοι οι νόμοι εξαιρούσαν από την κατεδάφιση τα προ’83 κτίσματα (ανεξαρτήτου χρήσης) σε στάσιμους οικισμούς αρχής γενομένης με το αρ 21 του ν.1337/83. Μπορεί να γίνει το ίδιο και σε αυτόν, χωρίς καταβολή παραβόλου, με την συμπλήρωση της ταυτότητας κτιρίου. Έρχεται άλλωστε και σε αντίθεση με τα αναγραφόμενα στο αρ. 63 παρ. 2δ. Τα 5km απόστασης από θάλασσα δεν έχουν κανένα νόημα καθ’ ότι δεν διαφοροποιούν τους οικισμούς
Θα πρέπει ο κατάλογος των στάσιμων οικισμών να αναθεωρηθεί σύμφωνα με τα τωρινά δεδομένα και όχι του 1983. Υπάρχουν οικισμοί που δεν έχουν πια καθόλου κατοίκους και οικισμοί που δεν είναι πια στάσιμοι αλλά . Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει το χρονικό όριο για την υπαγωγή με 500ΕΥΡΩ κατοικιών να μην είναι το 1983 αλλά η 28-7-2011 ώστε να υπάρχουν κίνητρα για την υπαγωγή αφού οι περισσότεροι από αυτούς τους οικισμούς έχουν πλέον τελείως ερημώσει και τα ακίνητα είναι ευτελούς αξίας και τα περισσότερα κενά.
Το όριο επίσης των 5.000μ από την θάλασσα θα πρέπει να είναι 500μ καθώς υπάρχουν πάρα πολλοί οικισμοί που είναι πολύ κοντά στην θάλασσα αλλά δυστυχώς δεν έχουν πλέον κατοίκους και δεν είναι πια ούτε στάσιμοι αλλά κενοί.
Με τις περιπτώσεις εμπορικών καταστημάτων του άρθρου 23 παρ.16α του Ν.4178/13 τι θα γίνει; Υπάρχουν χιλιάδες τέτοιες περιπτώσεις σε όλη την επικράτεια. Θα κλείσουν όλα τα καταστήματα; Αφαιρείται η ευθύνη από τους Δήμους; Τι θα γίνει με τα «αυθαίρετα» σε πλατείες όπως θεωρούνται από τις εκάστοτε Υ.ΔΟΜ (π.χ πέργκολες,τέντες).Νομίζω ότι είναι πολύ σοβαρό ζήτημα και πρέπει να υπάρξει μία πρόβλεψη και σ’ αυτό το νόμο. ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΟΒΑΡΑ.
Μετά από τριάντα τρία (33) χρόνια με το παρόν άρθρο ορίζονται ως αυθαίρετα τα κτίρια με αποκλειστική χρήση κατοικία σε κάποιους στάσιμους οικισμούς ( που βρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των 5000 μ. από την θάλασσα ή από χιονοδρομικά κέντρα ) και όχι σε όλους, τα οποία κτίρια για το διάστημα αυτό δεν είχαν πρόβλημα με τις εκάστοτε πολεοδομικές διατάξεις.
Δεν υπάρχει αιτιολόγηση για ποιο λόγο το παρόν άρθρο :
α) ασχολείται με τα αυθαίρετα μόνο σε ορισμένους στάσιμους οικισμούς και όχι σε όλους και δεν περιλαμβάνει και τα αυθαίρετα στους προϋφισταμένους του 1923 οικισμούς, καθώς και στους κάτω των 2000 κατοίκων οικισμούς. Ο ν. 4178/13 δεν ξέχασε τους ανωτέρω οικισμούς, απλώς ασχολήθηκε με τους παραδοσιακούς οικισμούς επειδή χρήζουν προστασίας και εφαρμογής ειδικών διατάξεων
β) ασχολείται μόνο με αυθαίρετα κτίρια με απολειστική χρήση κατοικία και όχι με όλα τα αυθαίρετα κτίσματα
γ) ασχολείται με αυθαίρετα προ του 1983 και όχι προ 28-7-2011.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α
Επαναλαμβάνεται ένα μεγάλο λάθος που έχει γίνει και στον Ν.4178 να δίνεται συντελεστής επιβάρυνσης 1,70 όταν το οικόπεδο είναι μικρότερο από το δηλούμενο στην οικοδομική άδεια λόγω μεταγενέστερης κατάτμησης , χωρίς να λαμβάνεται υπ΄ όψιν η περίπτωση της νόμιμης κατάτμησης.
ΑΡΘΡΟ 96
Ειδικά στην περιοχή Δήμου Μονεμβασίας που είναι ένα πόδι μέσα στην θάλασσα με την μεγαλύτερη ακτογραμμή ηπειρωτικού Δήμου η υπερβολική απόσταση των 5000 μέτρων από την θάλασσα αποκλείει όλους τους στάσιμους οικισμούς τουλάχιστον της Δημοτικής Ενότητας Βοιών .
Γιατί να είναι αυθαίρετη μια αποθήκη μέχρι 15 τμ σε αγροτικούς οικισμούς και όχι μόνο;
Εφόσον έχει δοθεί η δυνατότητα σε εκτός σχεδίου περιοχές και ακόμη σε μη άρτια οικόπεδα να κατασκευάζονται μικρές αποθήκες μέχρι 15 τμ για τη στοιχειωδη φύλαξη εργαλειων κλπ χωρίς άδεια.
Πιστεύω πως η εξαίρεση από την τακτοποίηση μιας τέτοιας κατασκευής ΘΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΟΥΣΕ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΑΙΣΘΗΜΑ. Το Δημόσιο δεν χανει έσοδα μιας και οι εκπτώσεις που προβλέπει το νομοσχέδιο είναι σημαντικές.
Στην ίδια κατηγορία της εξαίρεσης από την τακτοποίηση θα πρέπει να υπαχθούν οι μικροί φούρνοι,οι κρεβατίνες (πέργκολες), ψησταριές…
Από την ισχύ ακόμα του ν. 1337/1983 τα ανεγερθέντα χωρίς άδεια κτίσματα που προϋφίστανται του 1983 εξαιρούνται της επιβολής κυρώσεων. Σε εφαρμογή του άρθρου αυτού εκδόθηκαν πολλές Αποφάσεις, Νομαρχών κυρίως με τις οποίες χαρακτηρίζονταν «Στάσιμοι» αρκετοί οικισμοί οι οποίοι δεν είχαν χαρακτηριστεί έτσι με την Υ.Α. που εκδόθηκε αρχικά κατ’ εφαρμογήν του άρθρου 21. Οι Υπηρεσίες μέχρι σήμερα αντιμετώπιζαν με αυτό τον τρόπο, δηλ χωρίς να θεωρούνται αυθαίρετα, όλα τα προϋφιστάμενα του 1983 κτίσματα στους οικισμούς αυτούς. Κατά κανόνα, οι οικισμοί αυτοί εμφανίζουν και άλλα σημεία «στασιμότητας», δηλ έχουν πάρα πολλά εγκαταλελειμμένα σπίτια, είναι οικισμοί γερόντων, απόρων, συνεχώς φθίνουν πληθυσμιακά και είναι αρκετά απομακρυσμένοι από αστικά κέντρα. Η επιβολή προστίμου, έστω και 500 ευρώ, θα τους «ισοπεδώσει». Πρέπει ρητά να εξαιρεθούν από την υποχρέωση υπαγωγής, όλα τα προ του 1983 στους στάσιμους οικισμούς που χαρακτηρίστηκαν στάσιμοι, με οποιαδήποτε Απόφαση, Υπουργική ή Όχι και αν είναι δυνατό να αναφερθούν ονομαστικά.
ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 22 ΤΟΥ ΝΟΚ ΟΠΩΣ ΕΧΕΙ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΕΙ ,ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΕΙ ΚΑΙ ΙΣΧΥΕΙ :
Κτίριο ή τμήμα αυτού θεωρείται νομίμως υφιστάμενο:
α) αν έχει ανεγερθεί με νόμιμη άδεια ή αναθεώρηση και σύμφωνα με τους όρους αυτής,
β) αν έχει νομιμοποιηθεί με το εδάφιο 5 της παραγράφου 8 του άρθρου 8 του ν. 1512/1985 ή την παράγραφο 3 του άρθρου 22 του ν. 1577/1985, όπως τροποποιήθηκε με το ν. 2831/2000 ή την παράγραφο 2 του άρθρου 26 του ν. 4014/2011,
γ) αν προϋφίσταται του βασιλικού διατάγματος της 9.8.1955 ή εξαιρέθηκε με τις διατάξεις του ν. 1337/1983 ή εξαιρέθηκε οριστικά σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.4178/2013.»
Τα κτίρια στους Στάσιμους Οικισμούς έχουν εξαιρεθεί (οριστικά ή σε αναστολή δεν διαχωρίζεται )με τις διατάξεις του νόμου 1337/83. Δηλαδή από την τροποποίηση του ήδη εφαρμοζόμενου ΝΟΚ, και στην έκδοση Αδειών Δόμησης , τα εν λόγω κτίρια θεωρούνται νομίμως υφιστάμενα….
Γι’ αυτό δίνονται και προσθήκες κατ’ επέκταση και καθ΄ύψος (στέγες κλπ).
ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ , ΤΟ ΑΡΘΡΟ 96 ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΕ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 72 ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΝΟΚ ΟΠΩΣ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ…
ΣΗΜ. ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 72 ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΖΕΙ ΩΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ ΤΑ ΠΡΟ ΤΟΥ 1955 ΚΑΤΙ ΠΟΥ Ο ΙΣΧΥΟΝ ΝΟΚ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙ ΩΣ ΕΞ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ ΝΟΜΙΜΩΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΑ.
ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΠΙ ΤΗΣ ΑΡΧΗΣ.
Παρακαλώ λαβετε υπόψη σας οτι το πνευμα της «μεγαλης λεπτομέρειας» στην καταγραφή και δήλωση της αυθαιρεσίας με το γνωστό υπόβαθρο της πολύπλοκης (και οχι μονο)πολεοδομικης νομοθεσίας δημιουργεί τεραστια προβλήματα τοσο στους μηχανικούς όσο και στους συμβολαιογραφους.
Επίσης η αντιμετώπιση και των κληρονομιών με το ιδιο πνεύμα θα δημιουργήσει μεγαλύτερα προβληματα που θα εκφεύγουν της πολεοδομικής νομοθεσίας.Παρακαλώ λάβετε υπόψη σας:
Προταση επί της αρχής.
Δώστε Αδρες κατευθυντήριες γραμμές σημερα στη δηλωση και επιβάλλετε εξειδίκευση κατα την απόδοση Ταυτότητας κτιρίου σε συνδυασμό με καθαρότερο- απλούστερο τοπίο στην πολεοδομική νομοθεσία, αξιοποιώντας ανανεωμένες Πολεοδομικές Υπηρεσιακες δομές.
Ειδικότερες Προτασεις στο συζητούμενο σχεδιο νομου.
1.Επειδή τα βιοτεχνικά-βιομηχανικά κτιρια δεν δηλωθηκανε με τους μέχρι τωρα νόμους (γιατί τα έχετε … ακριβά και ειναι μεγαλα σε εμβαδόν…. ) και ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΛΩΘΟΥΝ ΚΑΙ ΠΆΛΙ όπως τα αντιμετωπίζεται με τον καινούργιο νομο.
προτεινω.
( Σε σχεση με το Ν.4178/13 ) Περίπτωση μονίμων αυθαιρέτων κτισμάτων Βιομηχανικής – Βιοτεχνικής χρήσης παραγωγής –μεταποίησης και εμπορίας προϊόντων καθώς και ανάλογων κτισμάτων βιομηχανικής και βιοτεχνικής χρήσης τα οποία υποστηρίζουν τον Πρωτογενή τομεα (Συνεργεία με αντικείμενο την κατασκευή ,συντήρηση ,επισκευή, ελκυστήρων, παρελκομένων εργαλείων και εν γένει βιομηχανικά κτίρια μεταποίησης,συντήρησης -αποθήκευσης προϊόντων και εφοδίων ).
Επειδή τα κτήρια αυτά υπηρετούν την επίτευξη του
Αναπτυξιακού στόχου της χώρας πιστεύω ότι
πρέπει να διευκολυνθούν στη ρύθμιση των αυθαιρεσιών τους .
Προς τούτο προτείνω την Προσθήκη νεου Άρθρου το οποιο θα
αφορά στα ως άνω κτίσματα (μόνιμης κατασκευής ) τα οποία να
«Ρυθμίζονται» για 30 χρόνια με την καταβολή παραβόλου, εφόσον
δεν απαγορεύονται από τις ισχύουσες χρήσεις γης της περιοχής
όπου αυτά ανηγέρθησαν, ως εξής :
α. για κτήρια μέχρι 100 μ2 παράβολο 500 .00 €
β. για κτήρια > 100 μ2 και 200.0 μ2 και 400.0 μ2 και 1000.0 μ2 και 2000.0 μ2 παράβολο 12.000.00 €
Ανεξάρτητα απο παλαιότητα και εφοσον προυφίστανται της 28-07-2011
Με υποχρέωση υποβολής πλήρους φακέλου σύμφωνα με τα
διαλαμβανόμενα στο αρθρ. 11 του Ν. 4178 /2013
2. ΚΤΙΡΙΑ όλων των χρήσεων πλην κατοικίας κατασκευασμένα προ του
ετους 1975 να νομιμοποιούνται με παράβολο 1000 € και η κατοικία
με παραβολο 500 €
3. Κτιρια δηλωθέντα με το Ν 1337/83 ΜΟΝΟ ΣΤΗ Α/ ΦΆΣΗ (και δεν
υπεβαλαν φάκελο και χρηματα για ολοκληρωση της διαδικασάς ) ΝΑ
ΡΥΘΜΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΠΑΡΑΒΟΛΟ 1000 €.
Και με τις μελλοντικές κληρονομιές τί θα γίνει?
Πώς θα νομιμοποιηθούν?
Όσα μπορούν να βγεί άδεια σε χρονο μετα τη λήξη του νόμου?
Όλα τα κτήρια και κατασκευές που προϋφίστανται του έτους 1983 και βρίσκονται σε στάσιμους οικισμούς έχουν εξαιρεθεί ήδη από την κατεδάφιση με προηγούμενες διατάξεις χωρίς καταβολή κάποιου ποσού.
Λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι στους περισσότερους στάσιμους οικισμούς οι κατοικίες συνοδεύονταν από βοηθητικά κτήρια αρκετών τ.μ. θα ήταν επωφελές να υπαχθούν στις διατάξεις του παρόντος νόμου και να εξαιρούνται οριστικά της κατεδάφισης όλα τα κτήρια (κατοικίες, αποθήκες, στάβλοι, κ.τ.λ.) που αποδεδειγμένα προϋφίστανται του έτους 1983 σε στάσιμους οικισμούς με την καταβολή παραβόλου ποσού 500 ευρώ.
Στο υφιστάμενο σχέδιο νόμου, δεν προβλέπεται κανένα άρθρο γενικότερα για απαγόρευση υπαγωγής. Στο άρθρο των καταργούμενων διατάξεων καταργείται όλο το κεφάλαιο Α του Ν.4178/13.Τι θα γίνει σχετικά με τα εμπορικά καταστήματα που έχουν αναπτύξει π.χ μία πέργκολα ή μία κατασκευή πάνω από κοινόχρηστο χώρο που νοικιάζουν νόμιμα από τον εκάστοτε Δήμο; Θα τακτοποιούνται και θα διατηρούνται επ’ αόριστον; Στον Ν4178/13 στο άρθρο 23 παρ.16α προβλέπεται διατήρηση για 2 χρόνια των αυθαίρετων κατασκευών με καταβολή του αναλογούντος προστίμου από τα καταστήματα.Στη συνέχεια αποτελεί υποχρέωση και του Δήμου να εκπονεί αρχιτεκτονική μελέτη για να αντιμετωπίζει ενιαία μορφολογικά όλα τα καταστήματα με προδιαγραφές. Εφόσον το παρόν σχέδιο νόμο δεν έχει καμία απαγόρευση υπαγωγής δεν είναι επικίνδυνη μία παγίωση ανομίας για πλατείες και πεζοδρόμους με αυθαίρετες κατασκευές; Δεν επικίνδυνο για την αύξηση διαφθοράς μεταξύ υπαλλήλων-αιρετών-επιχειρηματιών; Με αυτόν τον τρόπο δεν υπάρχει καμία ευθύνη στους αιρετούς για εκπόνηση αρχιτεκτονικών μελετών= δεδομένο ότι ο καθένας θα εξυπηρετεί τα συμφέροντα του.Από την άλλη αν απογορευτεί καθολικά η υπαγωγή αυτού του είδους των αυθαιρεσιών με μαθηματική ακρίβεια τουλάχιστον τα μισά καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος της χώρας που βρίσκονται σε πλατείες, πεζοδρόμους, δρόμους θα κλείσουν κάτω από τη δαμόκλειο σπάθη ενός προστίμου που θα επιβάλλεται από έκθεση αυτοψίας. Σας παρακαλώ να επιλυφθείτε επί τους θέματος με περιβαλλοντικό γνώμονα και σύνεση για τις θέσεις εργασίας που επηρεάζονται άμεσα και έμμεσα αλλά και από την επιπλέον διαφθορά που θα δημιουργήσετε σε μία ρημαγμένη χώρα θέλω να πιστεύω άθελα σας και χωρίς δόλο επειδή ξεχάσατε να συμπεριλάβετε μία τέτοια πρόβλεψη στο παρόν.
‘Εχουν ήδη ρητά εξαιρεθεί από την υποβολή υπεύθυνων δηλώσεων του Ν.1337/1983 – βλέπε ΦΕΚ 292Δ/1983. Δεν είναι δυνατόν με μεταγενέστερο νόμο να ορίζεται ως παράβαση κάτι που με προγενέστερο δεν ήταν.
Μήπως θα ήταν γόνιμο να κοινοποιηθεί ένας κατάλογος με τους στάσιμους οικισμούς και με τους περιορισμούς που τίθενται; Θα αποφευχθούν πιθανά λάθη και παρανοήσεις.
Ενημερωνω τον κ. ΚΩΣΤΑ ΠΑΠΠΑ ότι το άρθρο 21 του ν.1337/83 απόφαση Υπουργού προβλέπει οτι δεν επιβάλλεται πρόστιμα και δεν είναι κατεδαφιστέα τα αυθαιρετα σε στασιμους οικισμούς, οχι όμως η ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΕΞΑΙΡΕΣΗ απο κατεδαφιση. Δηλ, αναστελονται τα προστιμα οσο ο οικισμός ειναι στασιμος, ομως εαν μετά από 30-40 χρονια με νεες καταγραφές πλυθυσμού παρει αναπτυξη ο οικισμός, σταματά να ειναι στασιμος και τα αυθαιρετα που εχουν καταγραφεί θα καταλογιστούν εκ νέου από την ημερομηνια νεας κατηγοριοποιησης οικισμού, Απαιτειται το παρόν άρθρο 96 για να λυσει τα προβλήματα. Με το 4178/13 οποιος εχει σε στασιμο οικισμό το αυθαιρετο, το εντασει στη κατηγορια 1 ή 2 με μικρό ποσό και δεν εχει την εγνοια εάν αυριο θα αλλάξει κατηγορία ο οικισμός του σε αναπτυσσομενο ή παραλιακό..
Να καταργηθεί η απόσταση των 5.000 μετρων, γιατί πολλλα νησια με διάμετρο από 2 – 5 έως 10 Km εχουν στασιμους οικισμούς, οποτε δεν εχει νόημα. Πολλοι παραλιακοί οικισμοί εχουν αναπτυξη ενώ όσοι ειναι σε απόσταση από θαλασα ακομα και σε 500 μετρα εχουν μεινει στασιμοι. Να αντικαταστασθεί το «με την προϋπόθεση οτι οι στάσιμοι οικισμοί ευρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των 5000 μ. από την θάλασσα ή από χιονοδρομικά κέντρα» με το εξής: » με την προϋπόθεση οτι οι στάσιμοι οικισμοί δεν ειναι παραλιακοί και ευρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των 5000 μ. από χιονοδρομικά κέντρα.
Για ΟΛΑ τα κτίρια που αναφέρονται στο άρθρο 96 έχει εκδοθεί η προβλεπόμενη στο άρθρο 21 του ν.1337/83 απόφαση Υπουργού και έχει ανασταλεί η κατεδάφιση από τη δημοσίευση στο ΦΕΚ της Υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 292Δ/12-07-1983). Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την περίπτωση 1Αδ του άρθρου 72 του παρόντος σχεδίου νόμου που αναφέρει ότι τα παραπάνω κτίρια δεν επιβάλλεται πρόστιμα και δεν είναι κατεδαφιστέα οδηγεί στο συμπέρασμα ότι δεν απαιτείται το άρθρο 96.
Αν η πρόθεση είναι να εξαιρεθούν οι κατασκευές για οικισμούς που ΔΕΝ περιλαμβάνονται στο ΦΕΚ 292Δ/12-07-1983 και που έγιναν στάσιμοι από το 1983 μέχρι σήμερα θα πρέπει το διευκρινιστεί. Επί πλέον θα πρέπει να προβλέπεται η έκδοση Υπουργικής απόφασης για τον καθορισμό των στάσιμων οικισμών. Πιστεύουμε ότι δεν πρέπει να περιλαμβάνεται μόνο η αποκλειστική χρήση κατοικία αλλά ΟΛΑ τα αυθαίρετα ή τουλάχιστον και οι σταυλικές εγκαταστάσεις, αγροτικές αποθήκες κ.λ.π.
Θα ήταν πιο σωστό η μείωση του προστίμου να γίνεται σε στάσιμους οικισμούς με αντκειμενική αξία μέχρι 800 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο αντί σε στάσιμους οικισμούς οι οποίοι ευρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των 5000 μ. από την θάλασσα ή από χιονοδρομικά κέντρα. Γιατί αν ο οικισμός είναι στο ύψος της θάλασσας οσο και να απέχει έχει μεγάλη αξία ,ενώ αν είνα σε υψόμετρο πχ 700μ από τη θάλασσα έχει μικρή αξία.
Κατοικία εκτός οικισμού που κατοικείται και ηλεκτροδοτείται πριν από το 1974 δεν μπορεί να νομιμοποιοηθεί καθώς δεν απέχει από το κέντρο δευτερεύοντος οδικού δικτύου πάνω από το οριο των 15 μέτρων.
Η κατοικία βρίσκεται σε κοινότητα κάτω των 1000 κατοίκων και σε απόσταση 300 μέτρων από το οριο του οικισμού (σχέδιο πόλεως)
Θα μπορούσε να συμπεριληφθεί στις διατάξεις καθώς δεν συντρέχει κανείς άλλος λογος και πλησίον της βρίσκονται και άλλες κατοικίες
Επειδή «ρημάζει» η ύπαιθρος ίσως θα ήταν φρόνιμο στο παρόν άρθρο να συμπεριληφθούν όλα τα ακίνητα, άσχετα με το χρόνο κατασκευής τους.
Ίδια πρόταση θα έκανα και για την κατηγορία οικισμών προ του 1923, για τους οποίους ουδείς λόγος γίνεται στο σχέδιο νόμου.