ΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε: ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΘΕΙ ΠΡΙΝ ΤΗΝ 28.7.2011 – Άρθρο 96 Αυθαίρετες κατασκευές εντός στάσιμων οικισμών

Αυθαίρετες κατασκευές σε κτίρια με αποκλειστική χρήση κατοικία, που ευρίσκονται εντός στάσιμων οικισμών, όπως αυτοί ορίζονται στο άρθρο 21 του ν. 1337/83, με την προϋπόθεση οτι οι στάσιμοι οικισμοί ευρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των 5000 μ. από την θάλασσα ή από χιονοδρομικά κέντρα και εφόσον οι αυθαίρετες κατασκευές έχουν συντελεσθεί πριν το 1983 μπορούν να υπαχθούν στις διατάξεις του παρόντος νόμου και εξαιρούνται οριστικά της κατεδάφισης με την καταβολή παραβόλου ποσού 500 ευρώ και χωρίς την καταβολή ενιαίου ειδικού προστίμου. Για την υπαγωγή υποβάλλονται μόνο τα δικαιολογητικά των περ. 1-5, και 7 του άρθρου 83 και αποτύπωση των κατόψεων του κτιρίου ή της ιδιοκτησίας. Στις περιπτώσεις όπου έχει συσταθεί οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία η υπαγωγή κατά τις διατάξεις του παρόντος άρθρου υποβάλλεται υποχρεωτικώς ανά διηρημένη ιδιοκτησία.

  • 7 Οκτωβρίου 2016, 18:15 | Θεόδωρος Κάντζος

    ΜΙΑ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ ΑΛΛΑ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ – ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ :
    Ο πατέρας έχει το σπίτι από τον πατέρα του, εκείνος το ‘φτιαξε πριν το 1900.
    Μεγάλο το οικόπεδο και μακρύ. Κοντά στα 5 χλμ. από το βουνό (αργότερα έκαναν και χιονοδρομικό εκεί) η μια του άκρη και άλλα τόσα η άλλη άκρη από τη θάλασσα. …
    Στη μια μεριά, ο γιός κτίζει 100 τμ. σπίτι το 1976. Που λεφτά για άδεια …
    Στην άλλη άκρη, άλλο τόσο σπίτι, η κόρη το 1981. Ερχόταν και η αλλαγή …
    Με τον Τρίτση το 1983 ο γιός ήθελε να το σώσει , η κόρη πάλι όχι. Ήρθε όμως ο πρόεδρος της κοινότητας και τους είπε ότι δε χρειάζεται να κάνουν τίποτε γιατί κάτι ήταν το χωριό τους. Να δεις πως το είπε …
    Περνάνε τα χρόνια και πέρυσι η κόρη βρίσκει γνωστό μηχανικό και της εξαιρεί το σπίτι από την κατεδάφιση με ένα 500άρικο και κάτι ψιλά δικά του. Ο γιός όμως δεν είχε τα λεφτά … έσκασε από τον καημό του.
    Ο ορφανός πλέον εγγονός, άνεργος σκέφτεται … θα παραιτηθεί από το μισό του παππού να το πάρει η θεία, αλλά το σπίτι του πατέρα του … να το χάσει κι αυτό;
    Εντάξει, θα του δανείσει το 500άρικο η θεία! Πάει στο μηχανικό της να διαπραγματευτεί την αμοιβή του και τα βρίσκουν. Όμως ο μηχανικός του λέει ότι δε θα είναι ποτέ σίγουρο από κατεδάφιση σαν το σπίτι της θείας και αργότερα ίσως να ξαναπληρώσει. Αλλιώς, το 500άρικο πλέον δε φτάνει.
    Γιατί άνθρωπέ μου ; Το ίδιο σπίτι δεν είναι ;
    Ναι αλλά, το δικό σου απέχει λιγότερο από 5 χλμ. από τη θάλασσα και το κατώι έχει εξωτερική είσοδο και δεν κατεβαίνεις από εσωτερική σκάλα.

    ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ – Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ :
    Μήπως ο μηχανικός πρέπει να στείλει τον εγγονό στο νομοθέτη να του τα εξηγήσει ;
    Γιατί δεν καταλαβαίνει και του λέει ότι αυτός δε βλέπει καν τη θάλασσα και δε μπορεί να κατεβαίνει στο κατώι με εσωτερική σκάλα γιατί πριν βάζανε εκεί τις γίδες και μυρίζει ακόμη …

  • 2 Οκτωβρίου 2016, 13:02 | Κάλλια

    Οι στάσιμοι οικισμοί, όπως ορίζονται στο άρθ.21 του Ν.1337/83, σχετίζονται με τους οικισμούς που αναφέρονται στο ΦΕΚ 292Δ/12-7-1983 ή θα γίνει ενημέρωση του καταλόγου; Πως θα αντιμετωπίζονται οικισμοί που το 1983 χαρακτηρίστηκαν φθίνοντες, σήμερα είναι στάσιμοι και δεν συμπεριλαμβάνονται στον κατάλογο; Υπάρχουν οικισμοί εκτός ΦΕΚ 292Δ/12-7-1983 που σήμερα είναι στάσιμοι, με απόσταση > 15.000 χλμ από τη θάλασσα, με υψόμετρο >700μ. και ελάχιστους κατοίκους, σε χειρότερη θέση από κάποιους εντός καταλόγου ΦΕΚ. Τότε είχαν χαρακτηριστεί φθίνοντες και σήμερα τείνουν να ερειπωθούν. Σε τέτοιους οικισμούς, υπάρχουν (ολιγάριθμες αλλά υπάρχουν) αυθαίρετες κατασκευές των δεκαετιών ’80, ’90 και πιο σύγχρονες. Προτείνεται: i) να προκύψει άμεση διαδικασία μέσω της Περιφέρειας ώστε να χαρακτηρίζονται τέτοιοι οικισμοί και να μπορούν να υπαχθούν στην συγκεκριμένη διάταξη καθώς και ii) να υπαχθούν και τα μεταγενέστερα του 1983 κτίσματα, ιδίως οι κύριες κατοικίες. Αν πρέπει να διαφοροποιηθούν από τα πριν του 1983, να υπάρχει μειωτικός συντελεστής προστίμου λόγω θέσης, καθώς η τιμή ζώνης σε ορισμένες περιπτώσεις καθορίστηκε αυξημένη και οδηγεί σε πρόστιμα πραγματικά δυσανάλογα των περιπτώσεων. Αυθαίρετες κατασκευές μετά το 1983, θα αποφύγουν να δηλωθούν καθώς πολλές αποτελούν συνιδιοκτησίες (οικογενειακά) ή δευτερεύουσες κατοικίες και δύσκολα αποφασίζεται η υπαγωγή τους με υψηλά πρόστιμα. Πως θα αντιμετωπίζονται αυτές οι περιπτώσεις με δεδομένο ότι βρίσκονται εντός μη κορεσμένου περιβάλλοντος που ελάχιστα επιβαρύνουν σε σχέση με εκείνες εντός αστικών περιοχών;

  • 28 Σεπτεμβρίου 2016, 17:34 | ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

    Το άρθρο 21 στο οποίο αναφέρεστε εξαιρεί ούτως ή άλλως τα αυθαίρετα πριν το 1983 ανεξαρτήτως χρήσης και ανεξαρτήτως απόστασης από θάλασσα ή χιονοδρομικά κέντρα. Γιατί ο παρών Νόμος τα θεωρεί αυθαίρετα και μάλιστα με περιορισμούς ως προς την χρήση και την απόστασή τους όπως παραπάνω.
    Θα πρέπει όλα τα κτίσματα εντός των στάσιμων οικισμών ανεξαρτήτως της χρήσης τους και ανεξαρτήτως των αποστάσεων τους από οπουδήποτε που προϋφίστανται της 28-11-2011 να μπορούν να υπαχθούν με το παράβολο των 500 ευρω. Δεν υπάρχουν δυστυχώς στάσιμοι οικισμοί ούτε στην ηπειρωτική ούτε στην νησιωτική χώρα, ούτε δίπλα στη θάλασσα που να μην είναι πια στάσιμοι. Άλλωστε δεν θα είναι δύσκολο να ελεγθεί ο πίνακας των στάσιμων οικισμών και να επικαιροποιηθεί αν υπάρχουν 2-3 αλλαγές.
    Το να αποκλείονται από ρυθμίσεις χωριά που βρίσκονται κοντά στην θάλασσα ή κοντά σε χιονοδρομικά κέντρα ενώ ήταν και παραμένουν και θα παραμείνουν στάσιμοι είναι τελείως άδικο και παράλογο.
    Τα προ του 83 κτίσματα ούτως ή άλλως δεν είναι αυθαίρετα.
    Επίσης σε όλο το Νομοσχέδιο δεν γίνεται καθόλου αναφορά σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων. Οι πιο πολλοί από αυτούς τους οικισμούς είναι πλέον ερημωμένοι και ερειπωμένοι. Θα πρέπει δοθούν διευκολύνσεις και κίνητρα στα χωριά ώστε ο κόσμος να ρυθμίσει τα ακίνητά του.

  • 28 Σεπτεμβρίου 2016, 14:59 | Μαρία Κ.

    Άρθρο 96 : «Αυθαίρετες κατασκευές εντός στάσιμων οικισμών»

    Στο άρθρο γίνεται αναφορά για τους στάσιμους οικισμούς. θεωρούμε ότι στην κατηγορία αυτή, υπάγονται και οι φθίνοντες οικισμοί κατά μείζονα λόγο ως δυσμενέστερη κατηγορία. Πρέπει να γίνει ρητή αναφορά στο άρθρο για αυτούς.

  • 26 Σεπτεμβρίου 2016, 11:25 | ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

    Όλοι οι νόμοι εξαιρούσαν από την κατεδάφιση τα προ’83 κτίσματα (ανεξαρτήτου χρήσης) σε στάσιμους οικισμούς αρχής γενομένης με το αρ 21 του ν.1337/83. Μπορεί να γίνει το ίδιο και σε αυτόν, χωρίς καταβολή παραβόλου, με την συμπλήρωση της ταυτότητας κτιρίου. Έρχεται άλλωστε και σε αντίθεση με τα αναγραφόμενα στο αρ. 63 παρ. 2δ. Τα 5km απόστασης από θάλασσα δεν έχουν κανένα νόημα καθ’ ότι δεν διαφοροποιούν τους οικισμούς

  • 23 Σεπτεμβρίου 2016, 16:13 | ΠΟΛΥ

    Θα πρέπει ο κατάλογος των στάσιμων οικισμών να αναθεωρηθεί σύμφωνα με τα τωρινά δεδομένα και όχι του 1983. Υπάρχουν οικισμοί που δεν έχουν πια καθόλου κατοίκους και οικισμοί που δεν είναι πια στάσιμοι αλλά . Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει το χρονικό όριο για την υπαγωγή με 500ΕΥΡΩ κατοικιών να μην είναι το 1983 αλλά η 28-7-2011 ώστε να υπάρχουν κίνητρα για την υπαγωγή αφού οι περισσότεροι από αυτούς τους οικισμούς έχουν πλέον τελείως ερημώσει και τα ακίνητα είναι ευτελούς αξίας και τα περισσότερα κενά.
    Το όριο επίσης των 5.000μ από την θάλασσα θα πρέπει να είναι 500μ καθώς υπάρχουν πάρα πολλοί οικισμοί που είναι πολύ κοντά στην θάλασσα αλλά δυστυχώς δεν έχουν πλέον κατοίκους και δεν είναι πια ούτε στάσιμοι αλλά κενοί.

  • 23 Σεπτεμβρίου 2016, 09:00 | Κώστας

    Με τις περιπτώσεις εμπορικών καταστημάτων του άρθρου 23 παρ.16α του Ν.4178/13 τι θα γίνει; Υπάρχουν χιλιάδες τέτοιες περιπτώσεις σε όλη την επικράτεια. Θα κλείσουν όλα τα καταστήματα; Αφαιρείται η ευθύνη από τους Δήμους; Τι θα γίνει με τα «αυθαίρετα» σε πλατείες όπως θεωρούνται από τις εκάστοτε Υ.ΔΟΜ (π.χ πέργκολες,τέντες).Νομίζω ότι είναι πολύ σοβαρό ζήτημα και πρέπει να υπάρξει μία πρόβλεψη και σ’ αυτό το νόμο. ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΟΒΑΡΑ.

  • 22 Σεπτεμβρίου 2016, 18:43 | ΓΑΡΔΙΚΗ Ευρυδίκη

    Μετά από τριάντα τρία (33) χρόνια με το παρόν άρθρο ορίζονται ως αυθαίρετα τα κτίρια με αποκλειστική χρήση κατοικία σε κάποιους στάσιμους οικισμούς ( που βρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των 5000 μ. από την θάλασσα ή από χιονοδρομικά κέντρα ) και όχι σε όλους, τα οποία κτίρια για το διάστημα αυτό δεν είχαν πρόβλημα με τις εκάστοτε πολεοδομικές διατάξεις.
    Δεν υπάρχει αιτιολόγηση για ποιο λόγο το παρόν άρθρο :
    α) ασχολείται με τα αυθαίρετα μόνο σε ορισμένους στάσιμους οικισμούς και όχι σε όλους και δεν περιλαμβάνει και τα αυθαίρετα στους προϋφισταμένους του 1923 οικισμούς, καθώς και στους κάτω των 2000 κατοίκων οικισμούς. Ο ν. 4178/13 δεν ξέχασε τους ανωτέρω οικισμούς, απλώς ασχολήθηκε με τους παραδοσιακούς οικισμούς επειδή χρήζουν προστασίας και εφαρμογής ειδικών διατάξεων
    β) ασχολείται μόνο με αυθαίρετα κτίρια με απολειστική χρήση κατοικία και όχι με όλα τα αυθαίρετα κτίσματα
    γ) ασχολείται με αυθαίρετα προ του 1983 και όχι προ 28-7-2011.

  • 22 Σεπτεμβρίου 2016, 07:23 | ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ ΛΙΜΗΡΑΣ

    ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α
    Επαναλαμβάνεται ένα μεγάλο λάθος που έχει γίνει και στον Ν.4178 να δίνεται συντελεστής επιβάρυνσης 1,70 όταν το οικόπεδο είναι μικρότερο από το δηλούμενο στην οικοδομική άδεια λόγω μεταγενέστερης κατάτμησης , χωρίς να λαμβάνεται υπ΄ όψιν η περίπτωση της νόμιμης κατάτμησης.

  • 22 Σεπτεμβρίου 2016, 07:12 | ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ ΛΙΜΗΡΑΣ

    ΑΡΘΡΟ 96
    Ειδικά στην περιοχή Δήμου Μονεμβασίας που είναι ένα πόδι μέσα στην θάλασσα με την μεγαλύτερη ακτογραμμή ηπειρωτικού Δήμου η υπερβολική απόσταση των 5000 μέτρων από την θάλασσα αποκλείει όλους τους στάσιμους οικισμούς τουλάχιστον της Δημοτικής Ενότητας Βοιών .

  • 22 Σεπτεμβρίου 2016, 00:10 | Γιάννης Βαλαωρίτης

    Γιατί να είναι αυθαίρετη μια αποθήκη μέχρι 15 τμ σε αγροτικούς οικισμούς και όχι μόνο;
    Εφόσον έχει δοθεί η δυνατότητα σε εκτός σχεδίου περιοχές και ακόμη σε μη άρτια οικόπεδα να κατασκευάζονται μικρές αποθήκες μέχρι 15 τμ για τη στοιχειωδη φύλαξη εργαλειων κλπ χωρίς άδεια.
    Πιστεύω πως η εξαίρεση από την τακτοποίηση μιας τέτοιας κατασκευής ΘΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΟΥΣΕ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΑΙΣΘΗΜΑ. Το Δημόσιο δεν χανει έσοδα μιας και οι εκπτώσεις που προβλέπει το νομοσχέδιο είναι σημαντικές.
    Στην ίδια κατηγορία της εξαίρεσης από την τακτοποίηση θα πρέπει να υπαχθούν οι μικροί φούρνοι,οι κρεβατίνες (πέργκολες), ψησταριές…

  • 21 Σεπτεμβρίου 2016, 20:31 | ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΡΑΜΑ

    Από την ισχύ ακόμα του ν. 1337/1983 τα ανεγερθέντα χωρίς άδεια κτίσματα που προϋφίστανται του 1983 εξαιρούνται της επιβολής κυρώσεων. Σε εφαρμογή του άρθρου αυτού εκδόθηκαν πολλές Αποφάσεις, Νομαρχών κυρίως με τις οποίες χαρακτηρίζονταν «Στάσιμοι» αρκετοί οικισμοί οι οποίοι δεν είχαν χαρακτηριστεί έτσι με την Υ.Α. που εκδόθηκε αρχικά κατ’ εφαρμογήν του άρθρου 21. Οι Υπηρεσίες μέχρι σήμερα αντιμετώπιζαν με αυτό τον τρόπο, δηλ χωρίς να θεωρούνται αυθαίρετα, όλα τα προϋφιστάμενα του 1983 κτίσματα στους οικισμούς αυτούς. Κατά κανόνα, οι οικισμοί αυτοί εμφανίζουν και άλλα σημεία «στασιμότητας», δηλ έχουν πάρα πολλά εγκαταλελειμμένα σπίτια, είναι οικισμοί γερόντων, απόρων, συνεχώς φθίνουν πληθυσμιακά και είναι αρκετά απομακρυσμένοι από αστικά κέντρα. Η επιβολή προστίμου, έστω και 500 ευρώ, θα τους «ισοπεδώσει». Πρέπει ρητά να εξαιρεθούν από την υποχρέωση υπαγωγής, όλα τα προ του 1983 στους στάσιμους οικισμούς που χαρακτηρίστηκαν στάσιμοι, με οποιαδήποτε Απόφαση, Υπουργική ή Όχι και αν είναι δυνατό να αναφερθούν ονομαστικά.

  • 20 Σεπτεμβρίου 2016, 23:58 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

    ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 22 ΤΟΥ ΝΟΚ ΟΠΩΣ ΕΧΕΙ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΕΙ ,ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΕΙ ΚΑΙ ΙΣΧΥΕΙ :
    Κτίριο ή τμήμα αυτού θεωρείται νομίμως υφιστάμενο:
    α) αν έχει ανεγερθεί με νόμιμη άδεια ή αναθεώρηση και σύμφωνα με τους όρους αυτής,
    β) αν έχει νομιμοποιηθεί με το εδάφιο 5 της παραγράφου 8 του άρθρου 8 του ν. 1512/1985 ή την παράγραφο 3 του άρθρου 22 του ν. 1577/1985, όπως τροποποιήθηκε με το ν. 2831/2000 ή την παράγραφο 2 του άρθρου 26 του ν. 4014/2011,

    γ) αν προϋφίσταται του βασιλικού διατάγματος της 9.8.1955 ή εξαιρέθηκε με τις διατάξεις του ν. 1337/1983 ή εξαιρέθηκε οριστικά σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.4178/2013.»

    Τα κτίρια στους Στάσιμους Οικισμούς έχουν εξαιρεθεί (οριστικά ή σε αναστολή δεν διαχωρίζεται )με τις διατάξεις του νόμου 1337/83. Δηλαδή από την τροποποίηση του ήδη εφαρμοζόμενου ΝΟΚ, και στην έκδοση Αδειών Δόμησης , τα εν λόγω κτίρια θεωρούνται νομίμως υφιστάμενα….
    Γι’ αυτό δίνονται και προσθήκες κατ’ επέκταση και καθ΄ύψος (στέγες κλπ).
    ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ , ΤΟ ΑΡΘΡΟ 96 ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΕ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 72 ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΝΟΚ ΟΠΩΣ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ…
    ΣΗΜ. ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 72 ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΖΕΙ ΩΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ ΤΑ ΠΡΟ ΤΟΥ 1955 ΚΑΤΙ ΠΟΥ Ο ΙΣΧΥΟΝ ΝΟΚ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙ ΩΣ ΕΞ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ ΝΟΜΙΜΩΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΑ.

  • 19 Σεπτεμβρίου 2016, 21:21 | ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

    ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΠΙ ΤΗΣ ΑΡΧΗΣ.
    Παρακαλώ λαβετε υπόψη σας οτι το πνευμα της «μεγαλης λεπτομέρειας» στην καταγραφή και δήλωση της αυθαιρεσίας με το γνωστό υπόβαθρο της πολύπλοκης (και οχι μονο)πολεοδομικης νομοθεσίας δημιουργεί τεραστια προβλήματα τοσο στους μηχανικούς όσο και στους συμβολαιογραφους.
    Επίσης η αντιμετώπιση και των κληρονομιών με το ιδιο πνεύμα θα δημιουργήσει μεγαλύτερα προβληματα που θα εκφεύγουν της πολεοδομικής νομοθεσίας.Παρακαλώ λάβετε υπόψη σας:
    Προταση επί της αρχής.
    Δώστε Αδρες κατευθυντήριες γραμμές σημερα στη δηλωση και επιβάλλετε εξειδίκευση κατα την απόδοση Ταυτότητας κτιρίου σε συνδυασμό με καθαρότερο- απλούστερο τοπίο στην πολεοδομική νομοθεσία, αξιοποιώντας ανανεωμένες Πολεοδομικές Υπηρεσιακες δομές.
    Ειδικότερες Προτασεις στο συζητούμενο σχεδιο νομου.
    1.Επειδή τα βιοτεχνικά-βιομηχανικά κτιρια δεν δηλωθηκανε με τους μέχρι τωρα νόμους (γιατί τα έχετε … ακριβά και ειναι μεγαλα σε εμβαδόν…. ) και ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΛΩΘΟΥΝ ΚΑΙ ΠΆΛΙ όπως τα αντιμετωπίζεται με τον καινούργιο νομο.
    προτεινω.
    ( Σε σχεση με το Ν.4178/13 ) Περίπτωση μονίμων αυθαιρέτων κτισμάτων Βιομηχανικής – Βιοτεχνικής χρήσης παραγωγής –μεταποίησης και εμπορίας προϊόντων καθώς και ανάλογων κτισμάτων βιομηχανικής και βιοτεχνικής χρήσης τα οποία υποστηρίζουν τον Πρωτογενή τομεα (Συνεργεία με αντικείμενο την κατασκευή ,συντήρηση ,επισκευή, ελκυστήρων, παρελκομένων εργαλείων και εν γένει βιομηχανικά κτίρια μεταποίησης,συντήρησης -αποθήκευσης προϊόντων και εφοδίων ).
    Επειδή τα κτήρια αυτά υπηρετούν την επίτευξη του
    Αναπτυξιακού στόχου της χώρας πιστεύω ότι
    πρέπει να διευκολυνθούν στη ρύθμιση των αυθαιρεσιών τους .
    Προς τούτο προτείνω την Προσθήκη νεου Άρθρου το οποιο θα
    αφορά στα ως άνω κτίσματα (μόνιμης κατασκευής ) τα οποία να
    «Ρυθμίζονται» για 30 χρόνια με την καταβολή παραβόλου, εφόσον
    δεν απαγορεύονται από τις ισχύουσες χρήσεις γης της περιοχής
    όπου αυτά ανηγέρθησαν, ως εξής :
    α. για κτήρια μέχρι 100 μ2 παράβολο 500 .00 €
    β. για κτήρια > 100 μ2 και 200.0 μ2 και 400.0 μ2 και 1000.0 μ2 και 2000.0 μ2 παράβολο 12.000.00 €
    Ανεξάρτητα απο παλαιότητα και εφοσον προυφίστανται της 28-07-2011
    Με υποχρέωση υποβολής πλήρους φακέλου σύμφωνα με τα
    διαλαμβανόμενα στο αρθρ. 11 του Ν. 4178 /2013
    2. ΚΤΙΡΙΑ όλων των χρήσεων πλην κατοικίας κατασκευασμένα προ του
    ετους 1975 να νομιμοποιούνται με παράβολο 1000 € και η κατοικία
    με παραβολο 500 €
    3. Κτιρια δηλωθέντα με το Ν 1337/83 ΜΟΝΟ ΣΤΗ Α/ ΦΆΣΗ (και δεν
    υπεβαλαν φάκελο και χρηματα για ολοκληρωση της διαδικασάς ) ΝΑ
    ΡΥΘΜΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΠΑΡΑΒΟΛΟ 1000 €.

  • 11 Σεπτεμβρίου 2016, 12:38 | Πασχαλης Μορελας

    Και με τις μελλοντικές κληρονομιές τί θα γίνει?
    Πώς θα νομιμοποιηθούν?
    Όσα μπορούν να βγεί άδεια σε χρονο μετα τη λήξη του νόμου?

  • 9 Σεπτεμβρίου 2016, 10:14 | Χρήστος Γαβριηλίδης

    Όλα τα κτήρια και κατασκευές που προϋφίστανται του έτους 1983 και βρίσκονται σε στάσιμους οικισμούς έχουν εξαιρεθεί ήδη από την κατεδάφιση με προηγούμενες διατάξεις χωρίς καταβολή κάποιου ποσού.
    Λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι στους περισσότερους στάσιμους οικισμούς οι κατοικίες συνοδεύονταν από βοηθητικά κτήρια αρκετών τ.μ. θα ήταν επωφελές να υπαχθούν στις διατάξεις του παρόντος νόμου και να εξαιρούνται οριστικά της κατεδάφισης όλα τα κτήρια (κατοικίες, αποθήκες, στάβλοι, κ.τ.λ.) που αποδεδειγμένα προϋφίστανται του έτους 1983 σε στάσιμους οικισμούς με την καταβολή παραβόλου ποσού 500 ευρώ.

  • 8 Σεπτεμβρίου 2016, 14:35 | Νίκος

    Στο υφιστάμενο σχέδιο νόμου, δεν προβλέπεται κανένα άρθρο γενικότερα για απαγόρευση υπαγωγής. Στο άρθρο των καταργούμενων διατάξεων καταργείται όλο το κεφάλαιο Α του Ν.4178/13.Τι θα γίνει σχετικά με τα εμπορικά καταστήματα που έχουν αναπτύξει π.χ μία πέργκολα ή μία κατασκευή πάνω από κοινόχρηστο χώρο που νοικιάζουν νόμιμα από τον εκάστοτε Δήμο; Θα τακτοποιούνται και θα διατηρούνται επ’ αόριστον; Στον Ν4178/13 στο άρθρο 23 παρ.16α προβλέπεται διατήρηση για 2 χρόνια των αυθαίρετων κατασκευών με καταβολή του αναλογούντος προστίμου από τα καταστήματα.Στη συνέχεια αποτελεί υποχρέωση και του Δήμου να εκπονεί αρχιτεκτονική μελέτη για να αντιμετωπίζει ενιαία μορφολογικά όλα τα καταστήματα με προδιαγραφές. Εφόσον το παρόν σχέδιο νόμο δεν έχει καμία απαγόρευση υπαγωγής δεν είναι επικίνδυνη μία παγίωση ανομίας για πλατείες και πεζοδρόμους με αυθαίρετες κατασκευές; Δεν επικίνδυνο για την αύξηση διαφθοράς μεταξύ υπαλλήλων-αιρετών-επιχειρηματιών; Με αυτόν τον τρόπο δεν υπάρχει καμία ευθύνη στους αιρετούς για εκπόνηση αρχιτεκτονικών μελετών= δεδομένο ότι ο καθένας θα εξυπηρετεί τα συμφέροντα του.Από την άλλη αν απογορευτεί καθολικά η υπαγωγή αυτού του είδους των αυθαιρεσιών με μαθηματική ακρίβεια τουλάχιστον τα μισά καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος της χώρας που βρίσκονται σε πλατείες, πεζοδρόμους, δρόμους θα κλείσουν κάτω από τη δαμόκλειο σπάθη ενός προστίμου που θα επιβάλλεται από έκθεση αυτοψίας. Σας παρακαλώ να επιλυφθείτε επί τους θέματος με περιβαλλοντικό γνώμονα και σύνεση για τις θέσεις εργασίας που επηρεάζονται άμεσα και έμμεσα αλλά και από την επιπλέον διαφθορά που θα δημιουργήσετε σε μία ρημαγμένη χώρα θέλω να πιστεύω άθελα σας και χωρίς δόλο επειδή ξεχάσατε να συμπεριλάβετε μία τέτοια πρόβλεψη στο παρόν.

  • 8 Σεπτεμβρίου 2016, 10:05 | ΑΛΕΞΙΟΣ ΜΟΣΧΟΝΑΣ

    ‘Εχουν ήδη ρητά εξαιρεθεί από την υποβολή υπεύθυνων δηλώσεων του Ν.1337/1983 – βλέπε ΦΕΚ 292Δ/1983. Δεν είναι δυνατόν με μεταγενέστερο νόμο να ορίζεται ως παράβαση κάτι που με προγενέστερο δεν ήταν.

  • 7 Σεπτεμβρίου 2016, 09:31 | ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΥΡΟΜΟΥΣΤΑΚΗΣ

    Μήπως θα ήταν γόνιμο να κοινοποιηθεί ένας κατάλογος με τους στάσιμους οικισμούς και με τους περιορισμούς που τίθενται; Θα αποφευχθούν πιθανά λάθη και παρανοήσεις.

  • 5 Σεπτεμβρίου 2016, 12:11 | Γ.Π

    Ενημερωνω τον κ. ΚΩΣΤΑ ΠΑΠΠΑ ότι το άρθρο 21 του ν.1337/83 απόφαση Υπουργού προβλέπει οτι δεν επιβάλλεται πρόστιμα και δεν είναι κατεδαφιστέα τα αυθαιρετα σε στασιμους οικισμούς, οχι όμως η ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΕΞΑΙΡΕΣΗ απο κατεδαφιση. Δηλ, αναστελονται τα προστιμα οσο ο οικισμός ειναι στασιμος, ομως εαν μετά από 30-40 χρονια με νεες καταγραφές πλυθυσμού παρει αναπτυξη ο οικισμός, σταματά να ειναι στασιμος και τα αυθαιρετα που εχουν καταγραφεί θα καταλογιστούν εκ νέου από την ημερομηνια νεας κατηγοριοποιησης οικισμού, Απαιτειται το παρόν άρθρο 96 για να λυσει τα προβλήματα. Με το 4178/13 οποιος εχει σε στασιμο οικισμό το αυθαιρετο, το εντασει στη κατηγορια 1 ή 2 με μικρό ποσό και δεν εχει την εγνοια εάν αυριο θα αλλάξει κατηγορία ο οικισμός του σε αναπτυσσομενο ή παραλιακό..

  • 5 Σεπτεμβρίου 2016, 12:24 | Γ.Π

    Να καταργηθεί η απόσταση των 5.000 μετρων, γιατί πολλλα νησια με διάμετρο από 2 – 5 έως 10 Km εχουν στασιμους οικισμούς, οποτε δεν εχει νόημα. Πολλοι παραλιακοί οικισμοί εχουν αναπτυξη ενώ όσοι ειναι σε απόσταση από θαλασα ακομα και σε 500 μετρα εχουν μεινει στασιμοι. Να αντικαταστασθεί το «με την προϋπόθεση οτι οι στάσιμοι οικισμοί ευρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των 5000 μ. από την θάλασσα ή από χιονοδρομικά κέντρα» με το εξής: » με την προϋπόθεση οτι οι στάσιμοι οικισμοί δεν ειναι παραλιακοί και ευρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των 5000 μ. από χιονοδρομικά κέντρα.

  • 3 Σεπτεμβρίου 2016, 18:30 | ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΠΑΣ

    Για ΟΛΑ τα κτίρια που αναφέρονται στο άρθρο 96 έχει εκδοθεί η προβλεπόμενη στο άρθρο 21 του ν.1337/83 απόφαση Υπουργού και έχει ανασταλεί η κατεδάφιση από τη δημοσίευση στο ΦΕΚ της Υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 292Δ/12-07-1983). Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την περίπτωση 1Αδ του άρθρου 72 του παρόντος σχεδίου νόμου που αναφέρει ότι τα παραπάνω κτίρια δεν επιβάλλεται πρόστιμα και δεν είναι κατεδαφιστέα οδηγεί στο συμπέρασμα ότι δεν απαιτείται το άρθρο 96.

    Αν η πρόθεση είναι να εξαιρεθούν οι κατασκευές για οικισμούς που ΔΕΝ περιλαμβάνονται στο ΦΕΚ 292Δ/12-07-1983 και που έγιναν στάσιμοι από το 1983 μέχρι σήμερα θα πρέπει το διευκρινιστεί. Επί πλέον θα πρέπει να προβλέπεται η έκδοση Υπουργικής απόφασης για τον καθορισμό των στάσιμων οικισμών. Πιστεύουμε ότι δεν πρέπει να περιλαμβάνεται μόνο η αποκλειστική χρήση κατοικία αλλά ΟΛΑ τα αυθαίρετα ή τουλάχιστον και οι σταυλικές εγκαταστάσεις, αγροτικές αποθήκες κ.λ.π.

  • 2 Σεπτεμβρίου 2016, 19:46 | ΔΡΑΚΑΚΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ

    Θα ήταν πιο σωστό η μείωση του προστίμου να γίνεται σε στάσιμους οικισμούς με αντκειμενική αξία μέχρι 800 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο αντί σε στάσιμους οικισμούς οι οποίοι ευρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των 5000 μ. από την θάλασσα ή από χιονοδρομικά κέντρα. Γιατί αν ο οικισμός είναι στο ύψος της θάλασσας οσο και να απέχει έχει μεγάλη αξία ,ενώ αν είνα σε υψόμετρο πχ 700μ από τη θάλασσα έχει μικρή αξία.

  • 2 Σεπτεμβρίου 2016, 14:18 | ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    Κατοικία εκτός οικισμού που κατοικείται και ηλεκτροδοτείται πριν από το 1974 δεν μπορεί να νομιμοποιοηθεί καθώς δεν απέχει από το κέντρο δευτερεύοντος οδικού δικτύου πάνω από το οριο των 15 μέτρων.
    Η κατοικία βρίσκεται σε κοινότητα κάτω των 1000 κατοίκων και σε απόσταση 300 μέτρων από το οριο του οικισμού (σχέδιο πόλεως)
    Θα μπορούσε να συμπεριληφθεί στις διατάξεις καθώς δεν συντρέχει κανείς άλλος λογος και πλησίον της βρίσκονται και άλλες κατοικίες

  • 2 Σεπτεμβρίου 2016, 00:34 | Κώστας

    Επειδή «ρημάζει» η ύπαιθρος ίσως θα ήταν φρόνιμο στο παρόν άρθρο να συμπεριληφθούν όλα τα ακίνητα, άσχετα με το χρόνο κατασκευής τους.

    Ίδια πρόταση θα έκανα και για την κατηγορία οικισμών προ του 1923, για τους οποίους ουδείς λόγος γίνεται στο σχέδιο νόμου.