Άρθρο 71 Κατηγορίες αυθαιρέτων μετά την 28.07.2011

Για κάθε αυθαίρετη κατασκευή και αυθαίρετη αλλαγή χρήσης επιβάλλονται οι κυρώσεις του άρθρου 78.

  • 10 Οκτωβρίου 2016, 06:04 | Κ. Π

    Πρέπει να δοθεί η δυνατότητα σε όλα τα αυθαιθρετα μέχρι την ψήφιση του νομου να νομιμποιηθούν. Στην δική μου περίπτωση ο μηχανικός έκανε λαθος νομιμοποίηση σε υπόγειο, γεγονός το οποόιο δεν διορθώνεται με τον νεο νομο. Τί θα γινει με τα τόσα νέας γενια μικροαυθαθετα; θα μας τελιεώσετε με πρόστιμα;

  • 8 Οκτωβρίου 2016, 03:27 | Παυλος Παπ

    η πρόταση μου αφορά την ουσιαστική προστασία του περιβάλλοντος και των δασικών εκτάσεων . Σε κάθε οικοδομικό συνεταιρισμο κυρίως σε δασική έκταση , ΑΜΕΣΑ να οριστεί ένας χαμηλός συντελεστής δόμησης από τους οικείους δήμους και να δοθεί άδεια σε υφιστάμενα κτίσματα εφόσον διαθέτουν τίτλους κι έχουν πλέον ρυμοτομιθεί εδώ και δεκαετίες με υπάρχοντα δίκτια ΔΕΗ ΟΤΕ ΚΛΠ, κυρίως σε εκτάσεις που έχουν απόσταση αναπνοής από το σχέδιο πόλης και περικλείονται από περίεργους νόμιμους «οικισμούς» . Κλασική περίπτωση Ο εφαπτόμενος του σχεδίου Πόλης ο οικοδομικός συνεταιρισμός Αγίας Κυριακής στην Βαρυμποπη του Δήμου Αχαρνών που προϋπήρχε από το 1950 πριν γίνει το δάσος Μπιλιζας σε Κοινότητα Θρακομακεδόνων .

  • 7 Οκτωβρίου 2016, 20:21 | Σεμίνα Σεχρεμέλη

    Κρίσιμη ημερομηνία η έναρξη ισχύος του νέου νόμου και όχι η 28.7.2011 και δυνατότητα ρύθμισης των αυθαίρετων κατασκευών που εκτελέστηκαν στο μεσοδιάστημα με αυξημένο πρόστιμο, δεδομένου ότι δεν έχει εφαρμοστεί ακόμα η ταυτότητα του κτιρίου (ως ελεγκτικός και αποτρεπτικός παράγοντας για νέες αυθαίρετες κατασκευές σε υφιστάμενες οικοδομές).

    Όσο δεν έχει αποτυπωθεί η πραγματική κατάσταση των ακινήτων , τι νόημα έχει η 28.7.2011; Η ημερομηνία είναι εικονική, διότι μπορεί κάποιος να μετατρέψει αύριο το υπόγειο σε διαμέρισμα και να το ρυθμίσει (με παλαιότητα >2004 ελλείψει αποδεικτικών στοιχείων), ενώ άλλος που έκανε στέγαστρο ή bbq στο δώμα δεν μπορεί γιατί δε θα φαίνεται στην αεροφωτογραφία του 2011 που πρέπει να προσκομίσει.
    Είναι όμως κι ένας καημένος που έκανε το 2013 ένα κοτέτσι στο χωριό και ως σήμερα δε γνωρίζει τις κυρώσεις. Δεν καταλαβαίνει γιατί υπάρχει πρόβλημα, ενώ αν έχτιζε το κοτέτσι το 2010, πρόβλημα δε θα υπήρχε.
    Σίγουρα πρέπει πάντα να υπάρχει μια ημερομηνία, αλλά όσο αυθαίρετες είναι οι κατασκευές άλλο τόσο αυθαίρετη είναι και η 28.7.2011. Ο μόνος τρόπος για να ελεγχθεί η αυθαίρετη δόμηση είναι η καταγραφή του δομημένου περιβάλλοντος και μόνο τότε θα μπορούσε να θεωρηθεί μια δίκαιη και εύλογη ημερομηνία.
    Κόκκινη γραμμή για τα αυθαίρετα έθεσε και ο Ν.1337/83 και άλλοι νόμοι και πολλές διατάξεις. Όσο όμως το κράτος δεν είχε ελεγκτικούς μηχανισμούς, η αυθαίρετη δόμηση συνεχιζόταν. Μέχρι σήμερα, σε μια χώρα πολυνομίας και αναβλητικότητας, ο πολίτης δεν έχει εξοικειωθεί με προθεσμίες και απαγορεύσεις, θεωρώντας δικαίως ότι σε δέκα χρόνια θα υπάρξει άλλος νόμος που θα ρυθμίζει αυθαίρετες κατασκευές μετά την 28.7.2011 αφού δεν έχει καταγραφεί το δομημένο περιβάλλον .
    Καλή λύση λοιπόν φαίνεται η άμεση ενεργοποίηση του παρατηρητηρίου, της ταυτότητας του κτιρίου, ίσως και καμιάς ταυτότητας αδόμητου γηπέδου και κατόπιν τούτων να οριστεί ως κόκκινη γραμμή και κρίσιμη ημερομηνία η έναρξη ισχύος του νέου νόμου .
    Άλλωστε για την 28.7.2011 υπήρχε και ο Ν.4178/13.

  • 4 Οκτωβρίου 2016, 00:26 | νικος αρβανιτης

    ο νόμος για να είναι δίκαιος αλλά και τίμιος ωφείλει να έχει εφαρμογή για όλα τα αυθαίρετα.Εχετε καταπατήσει κύριοι της κυβέρνησης όλες τις κόκκινες γραμμές που ήταν για ώφελος των πολιτών.και μια κόκκινη γραμμή της συγκυβέρνησης ΝΔ ΠΑΣΟΚ την κρατάτε.Γιατί κύριοι υπουργοί??Ολα αυθαίρετα δεν είναι? Εάν δείτε πλεονεξία σε αυθαίρετα μετά τις 28.7.2011 βάλτε μεγαλύτερο φόρο,αλλά για προσθήκες σε ήδη υπάρχοντα νόμιμα κτίρια τί κάνετε?? Τα γκρεμίζετε μεν ή τα φορολογείτε δε υπερβολικά ανεξάρτητα του τρόπου κατασκευής τους.Ετσι κ τους φόρους σας παίρνετε[υπερφορολόγηση] και διαπράττετε μια μεγάλη αδικία εις βάρος των αυθαιρετήσαντων μετα το 2011. Οσο για το περιβάλλον κύριοι που τόσο κόπτεστε πάρτε ένα ελικόπτερο και γυρίστε σε όλες τις πλούσιες περιοχές.Εκεί θα δείτε αυθαίρετα προ του 2011 που βγάζουν μάτι.Αυτά δεν σας ενοχλούν?Δεν επηρεάζουν αρνητικά το περιβάλλον αυτα?Επειδή τάχα έχει πληρωθεί κάποιο πρόστιμο δεν είναι αυθαίρετα?? γιατί εάν είναι έτσι ας πληρωθεί κάποιο πρόστιμο και για τα μετά του 2011 να πάψουν και αυτά να είναι αυθαίρετα.

  • 26 Σεπτεμβρίου 2016, 13:34 | Φιλιππος

    Μικρές αυθαίρετες κατασκευές η αλλαγές χρησης εντός περιγράμματος του κτιριου με οικοδομική αδεια π.χ.μεχρι 25 τετραγωνικά μετρα που εχουν γίνει μετα την 28-7-2011 και μεχρι 1-3-2012 που εφαρμόστηκε ο θεσμός του ελεγκτή δομησης πρεπει κ. Υπουργέ να μπορούν να νομιμοποιούνται εφόσον υπαρχει υπολοιπο συντελεστη δομησης που σημαίνει οτι δεν επιβαρύνεται το περιβάλλον. Και δεν θα εχει και αντίρρηση γι αυτές τις περιπτώσεις το Σ.τ Ε.

  • 21 Σεπτεμβρίου 2016, 09:12 | ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΛΑΙΟΘΟΔΩΡΟΣ

    Για το αθρθ. 71

    Κατασκευές που έγιναν μετά την 28-7-2011
    καθ΄ υπέρβαση Οικοδομικής Άδειας ή χωρίς Άδεια
    & έως την δημοσίευση του ΝΟΚ στο ΦΕΚ 79Α 9-4-2012

    Το χρονικό διάστημα από 28/7/2011 έως:
    Α) την δημοσίευση του Ν4014/11 ΦΕΚ 209Α 21/9/11 και την έναρξη εφαρμογής του το Νοέμβριο του 2011,
    Β) το Ν.4030/11 ΦΕΚ249Α (25/11/11) και τον Ν.Ο.Κ Ν4067 ΦΕΚ 79Α 9/04/2011 που πρωτοεμφανίζεται ο ελεγκτής μηχανικός,
    επειδή εξ’αιτίας της κεκτημένης που υπήρχε στις οικοδομικές δραστηριότητες αλλά και με την αλλαγή του τρόπου έκδοσης των οικοδομικών αδειών σε Άδειες Δόμησης με το Ν.4030/11 εκτελέστηκαν οικοδομικές εργασίες καθ΄ υπέρβαση των οικοδομικών Αδειών είτε άρχισαν χωρίς Άδεια.
    Υπάρχουν πολλοί ιδιοκτήτες που τα παραπάνω κτίρια που κατασκεύασαν καθ’ υπέρβαση ή χωρίς Άδεια και δεν παραβιάζουν τις ειδικές και γενικές πολεοδομικές διατάξεις που ισχύουν στην θέση που κατασκευάσθηκαν, έχουν εγκλωβιστεί και δεν μπορούν να τα νομιμοποιήσουν γιατί τα πρόστιμα που ισχύουν για την νομιμοποίηση τους είναι πολύ υψηλά και ούτε στο Ν4014 ούτε στο Ν4178 προβλέπετε καμία άλλη αντιμετώπιση για αυθαίρετα μετά την 28/7/2011.
    Μόνο για όσες αυθαίρετες κατασκευές δεν παραβιάζουν τις διατάξεις του ΓΟΚ ή του ΝΟΚ, πληρώνοντας το παράβολο ένταξης στο νέο νόμο να μπορούν οι ιδιοκτήτες χωρίς άλλη επιβολή προστίμου να λαμβάνουν Άδεια Δόμησης.
    Να καταχωρείται στο σύστημα πληρώνοντας το παράβολο (κατ’ ελάχιστον 1000 €) και χωρίς άλλες απαλλαγές (σε ΙΚΑ, Δημοτικά τέλη κλπ.).
    Ως αποδεικτικό κατασκευής επειδή μπορεί να μην υπάρχουν αεροφωτογραφίες, τουλάχιστον για υπερβάσεις οικοδομικών αδειών να θεωρείται ως αποδεκτό στοιχείο Άδειες και αναθεωρήσεις τους που εκδόθηκαν πριν τη δημοσίευση του ΝΟΚ.

    ΖΑΚΥΝΘΟΣ 21/9/2016
    Με τιμή

    ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΛΑΙΟΘΟΔΩΡΟΣ
    ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ

    Α.Μ.ΤΕΕ: 58714

  • 20 Σεπτεμβρίου 2016, 09:43 | Φίλιππος Γαβαλάς

    Θα ήθελα να σας υποβάλω έναν προβληματισμό μου σχετικά με τα ακόλουθα:
    Υπάρχουν κτίρια των οποίων η οικοδομική άδεια έχει εκδοθεί μετά την 28/07/2011, και πριν από τον Μάρτιο του 2012 όπου άρχισε να ισχύει ο (ΝΟΚ) …
    Τα κτίρια αυτά δεν έχουν την δυνατότητα να υπαχθούν στον νόμο περί αυθαιρέτων και παράλληλα δεν έχουν και τη δυνατότητα να εκμεταλλευτούν κάποιες διατάξεις του (ΝΟΚ), όπως για παράδειγμα τα 12τ.μ. του εσωτερικού κλιμακοστασίου σε μία κατοικία τα οποία μπορούν να αφαιρεθούν από τον Σ.Δ.
    Παρατηρώ ότι για τα κτίρια αυτά και κατ’ επέκταση και για τους ιδιοκτήτες τους υπάρχει κάποια «αδικία» ή «άνιση μεταχείριση» από τους ισχύοντες νόμους.
    Θεωρώ ότι για αυτές τις περιπτώσεις θα έπρεπε να υπάρχει μία διαφορετική αντιμετώπιση, για παράδειγμα να μπορούν να ενταχθούν στον Νόμο περί τακτοποίησης των αυθαιρέτων.

  • 13 Σεπτεμβρίου 2016, 22:05 | ΔΗΛΕΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΕΡΙ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ
    Αναφερόμαστε σε ένα θέμα που θεωρούμε ότι μας θίγει και δείχνει μια πολιτεία που λειτουργεί άδικα για τους πολίτες της.
    Η Οικοδομική μας άδεια εκδόθηκε και υπογράφηκε τον Δεκέμβριο του 2011 με τον παλιό Γενικό Οικοδομικό Κανονισμό (ΓΟΚ) του 1985, δηλαδή πρίν από την έναρξη ισχύος του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού (ΝΟΚ). Επειδή, λόγω κρίσης, αργήσαμε την έναρξη των οικοδομικών εργασιών (έναρξη επιβεβαιωμένη από την Αστυνομία τον Μάρτιο του 2012) αναγκαστήκαμε να ενταχθούμε στις υποχρεώσεις και διαδικασίες του ΝΟΚ άρα και τον έλεγχο του Επιθεωρητή Δόμησης.
    Έτσι, όπως ίσχυε στον παλιό ΓΟΚ, το κλιμακοστάσιο μετρά στη δόμηση και το σπίτι έχει ημιυπαίθριους χώρους.
    Σύμφωνα με τον ΝΟΚ, το κλιμακοστάσιο δεν μετρά στην δόμηση και θα μπορούσαμε αν είχαμε καθυστερήσει την έκδοση της άδειας να είχαμε κερδίσει τα επιπλέον τετραγωνικά δόμησης του κλιμακοστασίου.
    Από την άλλη μεριά αν είχαμε επιταχύνει την όλη διαδικασία, δηλαδή και την έκδοση της άδειας και ταυτόχρονα την έναρξη των οικοδομικών εργασιών μέχρι τον Ιούλιο του 2011 και δεν είχαμε ενταχθεί στην κατασκευή στον ΝΟΚ, θα είχαμε τώρα την δυνατότητα να νομιμοποιήσουμε τους ημιϋπαίθριους χώρους της κατοικίας μας βάσει των ευεργετικών διατάξεων του νόμου περί ¨Νομιμοποίησης Αυθαιρέτων¨.
    Όπως εύκολα γίνεται κατανοητό από κάθε πλευρά είμαστε χαμένοι, αφού ούτε τα τετραγωνικά μέτρα δόμησης του κλιμακοστασίου κερδίσαμε, ούτε έχουμε τη δυνατότητα να νομιμοποιήσουμε τους ημιϋπαίθριους χώρους.
    Επίσης δεν έχουμε δυνατότητα να αναθεωρήσουμε την οικοδομική μας άδεια με βάση τον ΝΟΚ αφού επηρεάζουν άλλα δεδομένα όπως ύψη ορόφων κλπ, με αποτέλεσμα να είμαστε πάλι δεσμευμένοι, αφού η κατασκευή έχει ήδη υλοποιηθεί στα βασικά της μεγέθη (υλοποίηση φέροντος οργανισμού).
    Άρα εμείς δεν μπορούμε να ενταχθούμε ούτε στη μία περίπτωση, ούτε στην άλλη και δεν μπορούμε να ευεργετηθούμε από καμμία διάταξη, απλά και μόνο επειδή η άδειά μας έπεσε στο μεσοδιάστημα των δύο οικοδομικών κανονισμών.
    Παρακαλούμε λοιπόν, για να αρθεί μια κατάφωρη αδικία, να δοθούν οι ευεργετικές διατάξεις του Νόμου περί Νομιμοποίησης Αυθαιρέτων σε αυτούς που έβγαλαν παλιές άδειες με ΓΟΚ και υλοποιούν την οικοδομική άδειά τους με τους κανόνες του ΝΟΚ. Έτσι νομίζουμε ότι η πολιτεία θα δείξει το δίκαιο πρόσωπό της. Να ληφθεί υπόψη ότι των πλήθος των ιδιοκτητών που βρίσκονται σε αυτή την κατηγορία είναι ελάχιστο, ίσως λιγότεροι και από 100 πανελληνίως και δεν νομίζουμε αν δοθεί αυτή η δυνατότητα στους λίγους αυτούς ιδιοκτήτες θα θιγεί το γενικότερο πνεύμα του νόμου.
    Πάντα η πολιτεία βρίσκει τρόπο να λύνει τα προβλήματα που δημιουργούνται στα μεσοδιαστήματα των νόμων.
    Ευχαριστούμε εκ των προτέρων.
    ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΔΗΛΕΣ – ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ

  • 13 Σεπτεμβρίου 2016, 21:09 | Νικος Δ

    Θεωρώ ότι η ημερομηνία της 28/7/2011 είναι αυθαίρετη ως καταληκτική ημερομηνία για αυθαιρεσίες και αλλαγές χρήσης.Θα έπρεπε όλα αυτά να μπορούν να ρυθμιστουν μεχρι την ψήφιση του νομου 4178/2013,που είναι και ο τελευταίος για τα αυθαίρετα.Εννοείται ότι μετά από τον νόμο αυτό ό,τι αυθαιρεσία δεν θα μπορεί να τακτοποιηθεί

  • 12 Σεπτεμβρίου 2016, 11:44 | Κατερίνα

    Θα συμφωνήσω με το προηγούμενο σχόλιο. Η δυνατότητα ένταξης αυθαίρετης αλλαγής χρήσης στον νόμο και για περιπτώσεις μετά την 28.07, είναι δίκαιη και λογική. Ειδικά όταν μιλάμε για περιπτώσεις εντός του περιγράμματος του κτιρίου.

  • 8 Σεπτεμβρίου 2016, 08:21 | βασω πιερρου

    Θεωρώ ότι στο άρθρο θα έπρεπε να παραμείνει η δυνατότητα τακτοποίησης αλλαγης χρήσης διότι
    α.Δεν επιρρεάζει τον όγκο του κτιρίου άρα δεν έχει περιβαλλοντικές επιπτώσεις,όπως η αυθαιρεσία στη δόμηση.
    β.Εξυπηρετούνται μ αυτόν τον τροπο κάποιες πάγιες οικογενειακές ανάγκες όπως η δυνατότητα ύπνου για μέλη της οικογένειας σε βοηθητικούς χώρους,εφόσον αυτοί έχουν μοναδική πρόσβαση από το κυρίως σπίτι.
    γ.Περαιτέρω έσοδα για το κράτος.

  • 5 Σεπτεμβρίου 2016, 23:46 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    Έφτιαξα μια αποθήκη με τσιμεντόλιθους 15τ.μ στην ταράτσα του σπιτιού μου πριν τον 7/2011 και την σκέπασα τον χειμώνα με πάνελ.Γιατί να μην μπορεί να ενταχθεί στον νόμο και να θεωρείτε αυθαίρετο προς κατεδάφιση με πρόστιμο ανέγερσης περίπου 30000€