Για κάθε αυθαίρετη κατασκευή και αυθαίρετη αλλαγή χρήσης επιβάλλονται οι κυρώσεις του άρθρου 78.
Αρχική ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣΆρθρο 71 Κατηγορίες αυθαιρέτων μετά την 28.07.2011
Άρθρο 71 Κατηγορίες αυθαιρέτων μετά την 28.07.2011
- 63 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ – ΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Α: ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ – ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ –ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ – Άρθρο 1 Παρατηρητήριο Δομημένου Περιβάλλοντος
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 2 Περιφερειακές Διευθύνσεις και Τμήματα Παρατηρητηρίου Δομημένου Περιβάλλοντος
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 3 Αρμοδιότητες και πόροι
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 4 Ετήσιες εκθέσεις
- 7 ΣχόλιαΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Β: ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ – Άρθρο 5 Συγκρότηση
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 6 Αρμοδιότητες
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 7 Σύνθεση
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 8 Μητρώα
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 9 Θητεία
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 10 Λειτουργία
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 11 Περιφερειακά Συμβούλια Αρχιτεκτονικής (ΠΕΣΑ)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 12 Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής (ΚΕΣΑ)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 13 Αρμοδιότητες
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 14 Σύνθεση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 15 Λειτουργία
- 12 ΣχόλιαΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ: ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ – Άρθρο 16 Επιτροπή Εξέτασης Προσφυγών Αυθαιρέτων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 17 Επιτροπή προσβασιμότητας
- 34 ΣχόλιαΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ: ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΚΤΙΡΙΟΥ – Άρθρο 18 Ταυτότητα Κτιρίου – Σκοπός
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 19 Ορισμοί
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 20 Συμπλήρωση ταυτότητας – Έκδοση Πιστοποιητικών
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 21 Διαδικασία Έναρξης και Ενημέρωσης
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 22 Περιοδικότητα επανελέγχου ταυτότητας κτιρίου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 23 Έλεγχος στοιχείων ταυτότητας κτιρίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 Προδιαγραφές και Υπόχρεοι Τήρησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 Έντυπα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 26 Κυρώσεις
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΟΜΗΣΗΣ – ΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Α: ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΙΣΟΖΥΓΙΟ – Άρθρο 27 Ηλεκτρονική Πολεοδομική Ταυτότητα Δήμου
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 28 Επίσπευση πολεοδομικού σχεδιασμού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 29 Ηλεκτρονική ταυτότητα θεσμοθετημένων κοινόχρηστων χώρων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 30 Μεταφορά Συντελεστή Δόμησης και Τράπεζα δικαιωμάτων δόμησης και κοινοχρήστων χώρων – Ορισμοί
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 31 Τράπεζα Δικαιωμάτων Δόμησης και Κοινόχρηστων Χώρων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 Γενικές διατάξειςΆρθρο 32 Γενικές διατάξεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 33 Τίτλος Δικαιώματος Μεταφοράς Συντελεστή Δόμησης (Μ.Σ.Δ.)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 34 Βαρυνόμενα ακίνητα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 35 Ωφελούμενα ακίνητα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 36 Ζώνες Υποδοχής Συντελεστή (Ζ.Υ.Σ.)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 37 Ζώνες Αυξημένης Επιβάρυνσης Συντελεστή (Ζ.Α.Ε.Σ)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 38 Δράσεις περιβαλλοντικού ισοζυγίου σε ΖΑΕΣ
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 39 Έννοιες και περιορισμοί που ισχύουν για την πραγματοποίηση Μ.Σ.Δ. σε ωφελούμενο ακίνητο
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40 Εξουσιοδοτήσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 Μεταβατικές διατάξεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 42 Καταργούμενες διατάξεις
- 18 ΣχόλιαΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Β: ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΑΔΕΙΩΝ ΔΟΜΗΣΗΣ – Άρθρο 43 Οικοδομικές άδειες – Ορισμοί
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 44 Αρμόδια όργανα χορήγησης
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 45 Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 46 Αυτεπάγγελτη αναζήτηση στοιχείων από τις ΥΔΟΜ μέσω ηλεκτρονικής διαδικασίας
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 47 Προέγκριση οικοδομικής άδειας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 48 Χορήγηση οικοδομικής άδειας
- 45 ΣχόλιαΆρθρο 49 Διαδικασία ελέγχου οικοδομικής άδειας
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 50 Δικαιολογητικά για τη χορήγηση της οικοδομικής άδειας
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 51 Ισχύς, Αναθεώρηση και Ενημέρωση οικοδομικών αδειών και προεγκρίσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 52 Τήρηση Μητρώου οικοδομικών αδειών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 53 Έντυπο οικοδομικής άδειας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 54 Εκτέλεση οικοδομικών αδειών
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 55 Διαδικασία ελέγχου εφαρμογής οικοδομικών αδειών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 56 Αποπεράτωση έργου και σύνδεση με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 57 Κυρώσεις
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 58 Μητρώο Μελετητών και Επιβλεπόντων Μηχανικών και καθήκοντα
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 59 Καταργούμενες διατάξεις
- 40 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ ΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Α: ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ – Άρθρο 60 Ορισμοί
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 61 Ειδικές αρμοδιότητες Παρατηρητηρίου Δομημένου Περιβάλλοντος σε θέματα πρόληψης αυθαίρετης δόμησης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 62 Καταγραφή αυθαίρετης δόμησης
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 63 Απαγόρευση εμπράγματων δικαιοπραξιών σε ακίνητα με αυθαίρετες κατασκευές ή αυθαίρετες αλλαγές χρήσης
- 201 ΣχόλιαΆρθρο 64 Απαίτηση έκδοσης Βεβαίωσης Μηχανικού σε Δικαιοπραξίες, εγγραπτέες πράξεις και άδειες λειτουργίας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 65 Απαγόρευση σύνδεσης αυθαίρετων κτισμάτων με δίκτυα κοινής ωφέλειας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 66 Δημιουργία δορυφορικών χαρτών και ενιαίας βάσης αναφοράς
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 67 Σύνδεση του αριθμού οικοδομικής άδειας με τα δελτία αποστολής οικοδομικών υλικών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 68 Δημιουργία μονάδων κοινωνικής κατοικίας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 69 Διακρίσεις αυθαιρέτων κατασκευών και αλλαγών χρήσης
- 51 ΣχόλιαΆρθρο 70 Απόδειξη χρόνου κατασκευής αυθαιρέτων κατασκευών
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 71 Κατηγορίες αυθαιρέτων μετά την 28.07.2011
- 65 ΣχόλιαΆρθρο 72 Περιπτώσεις αυθαιρέτων πριν την 28.07.2011
- 41 ΣχόλιαΆρθρο 73 Απαγόρευση υπαγωγής
- 2 ΣχόλιαΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Β: ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ – Άρθρο 74 Ηλεκτρονική διαδικασία εντοπισμού, ελέγχου και καταγραφής αυθαιρέτων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 75 Εντοπισμός αυθαιρέτων
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 76 Διαπίστωση και χαρακτηρισμός αυθαιρέτων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 77 Προσφυγή
- 57 ΣχόλιαΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ: ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ 28.7.2011 – Άρθρο 78 Κυρώσεις αυθαιρέτων κατασκευών μετά την 28.07.2011
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 79 Τρόπος καταβολής και απόδοσης προστίμων
- 120 ΣχόλιαΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ: ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΙ ΠΡΙΝ ΤΗΝ 28.7.2011- Άρθρο 80 Κατηγορίες αυθαιρέτων κατασκευών και αλλαγών χρήσεων
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 81 Ρύθμιση αναστολής και εξαίρεσης από την κατεδάφιση
- 56 ΣχόλιαΆρθρο 82 Ρυθμίσεις του ν.δ. 1024/1971 (Α` 232)
- 165 ΣχόλιαΆρθρο 83 Δικαιολογητικά υπαγωγής αυθαίρετης κατασκευής ή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης στις διατάξεις του παρόντος
- 208 ΣχόλιαΆρθρο 84 Διατάξεις υπολογισμού ενιαίου ειδικού προστίμου
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 85 Καταβολή Ενιαίου Ειδικού Προστίμου – Προθεσμίες
- 59 ΣχόλιαΆρθρο 86 Μειώσεις και επιβαρύνσεις ενιαίου ειδικού προστίμου και καταληκτική ημερομηνία υπαγωγής
- 38 ΣχόλιαΆρθρο 87 Μειώσεις Προστίμων σε Ειδικές Ομάδες Πληθυσμού
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 88 Συμψηφισμός καταβληθέντων προστίμων
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 89 Αναστολή Επιβολής Κυρώσεων και Είσπραξης Προστίμων
- 40 ΣχόλιαΆρθρο 90 Υπαγωγή αυθαιρέτων για το οποία εκδίδεται άδεια νομιμοποίησης ή κατεδάφισης
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 91 Ενέργειες αρμόδιων υπηρεσιών
- 83 ΣχόλιαΆρθρο 92 Έλεγχος δηλώσεων υπαγωγής
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 93 Τιμή Ζώνης
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 94 Απαγόρευση υπαγωγής λόγω ανάκλησης ή ακύρωσης αδείας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 95 Έντυπη διαδικασία
- 25 ΣχόλιαΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε: ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΘΕΙ ΠΡΙΝ ΤΗΝ 28.7.2011 – Άρθρο 96 Αυθαίρετες κατασκευές εντός στάσιμων οικισμών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 97 Αυθαίρετα κτίσματα σε εξαγορασμένα ακίνητα και σε ακίνητα ιδιοκτησίας της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 98 Αυθαίρετες κατασκευές ακινήτων Δημοσίου Ενδιαφέροντος
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 99 Αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις σε παραδοσιακό οικισμό
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 100 Αυθαίρετες κατασκευές σε διατηρητέο κτίριο
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 101 Αυθαίρετες κατασκευές πλησίον γραμμών υψηλής τάσης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 102 Αυθαίρετες κατασκευές κεραιών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 103 Αυθαίρετες κατασκευές τουριστικών εγκαταστάσεων
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 104 Αυθαίρετες κατασκευές σταυλικών εγκαταστάσεων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 105 Αυθαίρετες κατασκευές σε κτίρια που αποδόθηκαν στους δικαιούχους από τον πρώην Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας (Ο.Ε.Κ).
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 106 Αυθαίρετες κατασκευές μονάδων ιχθυοκαλλιέργειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 107 Αυθαίρετες κατασκευές σε παραμεθόριες περιοχές των περιφερειακών ενοτήτων Ξάνθης, Ροδόπης και ΈβρουΆρθρο 107 Αυθαίρετες κατασκευές σε παραμεθόριες περιοχές των περιφερειακών ενοτήτων Ξάνθης, Ροδόπης και Έβρου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 108 Αυθαίρετες κατασκευές κοινωφελών κτιρίων και συνοδών εγκαταστάσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 109 Εξουσιοδοτικές διατάξειςΆρθρο 109 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 49 ΣχόλιαΆρθρο 110 Μεταβατικές και καταργούμενες διατάξεις
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 111 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
1 Σεπτεμβρίου 2016, 12:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
10 Οκτωβρίου 2016, 09:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
12 Σχόλια 2273 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Πρέπει να δοθεί η δυνατότητα σε όλα τα αυθαιθρετα μέχρι την ψήφιση του νομου να νομιμποιηθούν. Στην δική μου περίπτωση ο μηχανικός έκανε λαθος νομιμοποίηση σε υπόγειο, γεγονός το οποόιο δεν διορθώνεται με τον νεο νομο. Τί θα γινει με τα τόσα νέας γενια μικροαυθαθετα; θα μας τελιεώσετε με πρόστιμα;
η πρόταση μου αφορά την ουσιαστική προστασία του περιβάλλοντος και των δασικών εκτάσεων . Σε κάθε οικοδομικό συνεταιρισμο κυρίως σε δασική έκταση , ΑΜΕΣΑ να οριστεί ένας χαμηλός συντελεστής δόμησης από τους οικείους δήμους και να δοθεί άδεια σε υφιστάμενα κτίσματα εφόσον διαθέτουν τίτλους κι έχουν πλέον ρυμοτομιθεί εδώ και δεκαετίες με υπάρχοντα δίκτια ΔΕΗ ΟΤΕ ΚΛΠ, κυρίως σε εκτάσεις που έχουν απόσταση αναπνοής από το σχέδιο πόλης και περικλείονται από περίεργους νόμιμους «οικισμούς» . Κλασική περίπτωση Ο εφαπτόμενος του σχεδίου Πόλης ο οικοδομικός συνεταιρισμός Αγίας Κυριακής στην Βαρυμποπη του Δήμου Αχαρνών που προϋπήρχε από το 1950 πριν γίνει το δάσος Μπιλιζας σε Κοινότητα Θρακομακεδόνων .
Κρίσιμη ημερομηνία η έναρξη ισχύος του νέου νόμου και όχι η 28.7.2011 και δυνατότητα ρύθμισης των αυθαίρετων κατασκευών που εκτελέστηκαν στο μεσοδιάστημα με αυξημένο πρόστιμο, δεδομένου ότι δεν έχει εφαρμοστεί ακόμα η ταυτότητα του κτιρίου (ως ελεγκτικός και αποτρεπτικός παράγοντας για νέες αυθαίρετες κατασκευές σε υφιστάμενες οικοδομές).
Όσο δεν έχει αποτυπωθεί η πραγματική κατάσταση των ακινήτων , τι νόημα έχει η 28.7.2011; Η ημερομηνία είναι εικονική, διότι μπορεί κάποιος να μετατρέψει αύριο το υπόγειο σε διαμέρισμα και να το ρυθμίσει (με παλαιότητα >2004 ελλείψει αποδεικτικών στοιχείων), ενώ άλλος που έκανε στέγαστρο ή bbq στο δώμα δεν μπορεί γιατί δε θα φαίνεται στην αεροφωτογραφία του 2011 που πρέπει να προσκομίσει.
Είναι όμως κι ένας καημένος που έκανε το 2013 ένα κοτέτσι στο χωριό και ως σήμερα δε γνωρίζει τις κυρώσεις. Δεν καταλαβαίνει γιατί υπάρχει πρόβλημα, ενώ αν έχτιζε το κοτέτσι το 2010, πρόβλημα δε θα υπήρχε.
Σίγουρα πρέπει πάντα να υπάρχει μια ημερομηνία, αλλά όσο αυθαίρετες είναι οι κατασκευές άλλο τόσο αυθαίρετη είναι και η 28.7.2011. Ο μόνος τρόπος για να ελεγχθεί η αυθαίρετη δόμηση είναι η καταγραφή του δομημένου περιβάλλοντος και μόνο τότε θα μπορούσε να θεωρηθεί μια δίκαιη και εύλογη ημερομηνία.
Κόκκινη γραμμή για τα αυθαίρετα έθεσε και ο Ν.1337/83 και άλλοι νόμοι και πολλές διατάξεις. Όσο όμως το κράτος δεν είχε ελεγκτικούς μηχανισμούς, η αυθαίρετη δόμηση συνεχιζόταν. Μέχρι σήμερα, σε μια χώρα πολυνομίας και αναβλητικότητας, ο πολίτης δεν έχει εξοικειωθεί με προθεσμίες και απαγορεύσεις, θεωρώντας δικαίως ότι σε δέκα χρόνια θα υπάρξει άλλος νόμος που θα ρυθμίζει αυθαίρετες κατασκευές μετά την 28.7.2011 αφού δεν έχει καταγραφεί το δομημένο περιβάλλον .
Καλή λύση λοιπόν φαίνεται η άμεση ενεργοποίηση του παρατηρητηρίου, της ταυτότητας του κτιρίου, ίσως και καμιάς ταυτότητας αδόμητου γηπέδου και κατόπιν τούτων να οριστεί ως κόκκινη γραμμή και κρίσιμη ημερομηνία η έναρξη ισχύος του νέου νόμου .
Άλλωστε για την 28.7.2011 υπήρχε και ο Ν.4178/13.
ο νόμος για να είναι δίκαιος αλλά και τίμιος ωφείλει να έχει εφαρμογή για όλα τα αυθαίρετα.Εχετε καταπατήσει κύριοι της κυβέρνησης όλες τις κόκκινες γραμμές που ήταν για ώφελος των πολιτών.και μια κόκκινη γραμμή της συγκυβέρνησης ΝΔ ΠΑΣΟΚ την κρατάτε.Γιατί κύριοι υπουργοί??Ολα αυθαίρετα δεν είναι? Εάν δείτε πλεονεξία σε αυθαίρετα μετά τις 28.7.2011 βάλτε μεγαλύτερο φόρο,αλλά για προσθήκες σε ήδη υπάρχοντα νόμιμα κτίρια τί κάνετε?? Τα γκρεμίζετε μεν ή τα φορολογείτε δε υπερβολικά ανεξάρτητα του τρόπου κατασκευής τους.Ετσι κ τους φόρους σας παίρνετε[υπερφορολόγηση] και διαπράττετε μια μεγάλη αδικία εις βάρος των αυθαιρετήσαντων μετα το 2011. Οσο για το περιβάλλον κύριοι που τόσο κόπτεστε πάρτε ένα ελικόπτερο και γυρίστε σε όλες τις πλούσιες περιοχές.Εκεί θα δείτε αυθαίρετα προ του 2011 που βγάζουν μάτι.Αυτά δεν σας ενοχλούν?Δεν επηρεάζουν αρνητικά το περιβάλλον αυτα?Επειδή τάχα έχει πληρωθεί κάποιο πρόστιμο δεν είναι αυθαίρετα?? γιατί εάν είναι έτσι ας πληρωθεί κάποιο πρόστιμο και για τα μετά του 2011 να πάψουν και αυτά να είναι αυθαίρετα.
Μικρές αυθαίρετες κατασκευές η αλλαγές χρησης εντός περιγράμματος του κτιριου με οικοδομική αδεια π.χ.μεχρι 25 τετραγωνικά μετρα που εχουν γίνει μετα την 28-7-2011 και μεχρι 1-3-2012 που εφαρμόστηκε ο θεσμός του ελεγκτή δομησης πρεπει κ. Υπουργέ να μπορούν να νομιμοποιούνται εφόσον υπαρχει υπολοιπο συντελεστη δομησης που σημαίνει οτι δεν επιβαρύνεται το περιβάλλον. Και δεν θα εχει και αντίρρηση γι αυτές τις περιπτώσεις το Σ.τ Ε.
Για το αθρθ. 71
Κατασκευές που έγιναν μετά την 28-7-2011
καθ΄ υπέρβαση Οικοδομικής Άδειας ή χωρίς Άδεια
& έως την δημοσίευση του ΝΟΚ στο ΦΕΚ 79Α 9-4-2012
Το χρονικό διάστημα από 28/7/2011 έως:
Α) την δημοσίευση του Ν4014/11 ΦΕΚ 209Α 21/9/11 και την έναρξη εφαρμογής του το Νοέμβριο του 2011,
Β) το Ν.4030/11 ΦΕΚ249Α (25/11/11) και τον Ν.Ο.Κ Ν4067 ΦΕΚ 79Α 9/04/2011 που πρωτοεμφανίζεται ο ελεγκτής μηχανικός,
επειδή εξ’αιτίας της κεκτημένης που υπήρχε στις οικοδομικές δραστηριότητες αλλά και με την αλλαγή του τρόπου έκδοσης των οικοδομικών αδειών σε Άδειες Δόμησης με το Ν.4030/11 εκτελέστηκαν οικοδομικές εργασίες καθ΄ υπέρβαση των οικοδομικών Αδειών είτε άρχισαν χωρίς Άδεια.
Υπάρχουν πολλοί ιδιοκτήτες που τα παραπάνω κτίρια που κατασκεύασαν καθ’ υπέρβαση ή χωρίς Άδεια και δεν παραβιάζουν τις ειδικές και γενικές πολεοδομικές διατάξεις που ισχύουν στην θέση που κατασκευάσθηκαν, έχουν εγκλωβιστεί και δεν μπορούν να τα νομιμοποιήσουν γιατί τα πρόστιμα που ισχύουν για την νομιμοποίηση τους είναι πολύ υψηλά και ούτε στο Ν4014 ούτε στο Ν4178 προβλέπετε καμία άλλη αντιμετώπιση για αυθαίρετα μετά την 28/7/2011.
Μόνο για όσες αυθαίρετες κατασκευές δεν παραβιάζουν τις διατάξεις του ΓΟΚ ή του ΝΟΚ, πληρώνοντας το παράβολο ένταξης στο νέο νόμο να μπορούν οι ιδιοκτήτες χωρίς άλλη επιβολή προστίμου να λαμβάνουν Άδεια Δόμησης.
Να καταχωρείται στο σύστημα πληρώνοντας το παράβολο (κατ’ ελάχιστον 1000 €) και χωρίς άλλες απαλλαγές (σε ΙΚΑ, Δημοτικά τέλη κλπ.).
Ως αποδεικτικό κατασκευής επειδή μπορεί να μην υπάρχουν αεροφωτογραφίες, τουλάχιστον για υπερβάσεις οικοδομικών αδειών να θεωρείται ως αποδεκτό στοιχείο Άδειες και αναθεωρήσεις τους που εκδόθηκαν πριν τη δημοσίευση του ΝΟΚ.
ΖΑΚΥΝΘΟΣ 21/9/2016
Με τιμή
ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΛΑΙΟΘΟΔΩΡΟΣ
ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ
Α.Μ.ΤΕΕ: 58714
Θα ήθελα να σας υποβάλω έναν προβληματισμό μου σχετικά με τα ακόλουθα:
Υπάρχουν κτίρια των οποίων η οικοδομική άδεια έχει εκδοθεί μετά την 28/07/2011, και πριν από τον Μάρτιο του 2012 όπου άρχισε να ισχύει ο (ΝΟΚ) …
Τα κτίρια αυτά δεν έχουν την δυνατότητα να υπαχθούν στον νόμο περί αυθαιρέτων και παράλληλα δεν έχουν και τη δυνατότητα να εκμεταλλευτούν κάποιες διατάξεις του (ΝΟΚ), όπως για παράδειγμα τα 12τ.μ. του εσωτερικού κλιμακοστασίου σε μία κατοικία τα οποία μπορούν να αφαιρεθούν από τον Σ.Δ.
Παρατηρώ ότι για τα κτίρια αυτά και κατ’ επέκταση και για τους ιδιοκτήτες τους υπάρχει κάποια «αδικία» ή «άνιση μεταχείριση» από τους ισχύοντες νόμους.
Θεωρώ ότι για αυτές τις περιπτώσεις θα έπρεπε να υπάρχει μία διαφορετική αντιμετώπιση, για παράδειγμα να μπορούν να ενταχθούν στον Νόμο περί τακτοποίησης των αυθαιρέτων.
ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΕΡΙ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ
Αναφερόμαστε σε ένα θέμα που θεωρούμε ότι μας θίγει και δείχνει μια πολιτεία που λειτουργεί άδικα για τους πολίτες της.
Η Οικοδομική μας άδεια εκδόθηκε και υπογράφηκε τον Δεκέμβριο του 2011 με τον παλιό Γενικό Οικοδομικό Κανονισμό (ΓΟΚ) του 1985, δηλαδή πρίν από την έναρξη ισχύος του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού (ΝΟΚ). Επειδή, λόγω κρίσης, αργήσαμε την έναρξη των οικοδομικών εργασιών (έναρξη επιβεβαιωμένη από την Αστυνομία τον Μάρτιο του 2012) αναγκαστήκαμε να ενταχθούμε στις υποχρεώσεις και διαδικασίες του ΝΟΚ άρα και τον έλεγχο του Επιθεωρητή Δόμησης.
Έτσι, όπως ίσχυε στον παλιό ΓΟΚ, το κλιμακοστάσιο μετρά στη δόμηση και το σπίτι έχει ημιυπαίθριους χώρους.
Σύμφωνα με τον ΝΟΚ, το κλιμακοστάσιο δεν μετρά στην δόμηση και θα μπορούσαμε αν είχαμε καθυστερήσει την έκδοση της άδειας να είχαμε κερδίσει τα επιπλέον τετραγωνικά δόμησης του κλιμακοστασίου.
Από την άλλη μεριά αν είχαμε επιταχύνει την όλη διαδικασία, δηλαδή και την έκδοση της άδειας και ταυτόχρονα την έναρξη των οικοδομικών εργασιών μέχρι τον Ιούλιο του 2011 και δεν είχαμε ενταχθεί στην κατασκευή στον ΝΟΚ, θα είχαμε τώρα την δυνατότητα να νομιμοποιήσουμε τους ημιϋπαίθριους χώρους της κατοικίας μας βάσει των ευεργετικών διατάξεων του νόμου περί ¨Νομιμοποίησης Αυθαιρέτων¨.
Όπως εύκολα γίνεται κατανοητό από κάθε πλευρά είμαστε χαμένοι, αφού ούτε τα τετραγωνικά μέτρα δόμησης του κλιμακοστασίου κερδίσαμε, ούτε έχουμε τη δυνατότητα να νομιμοποιήσουμε τους ημιϋπαίθριους χώρους.
Επίσης δεν έχουμε δυνατότητα να αναθεωρήσουμε την οικοδομική μας άδεια με βάση τον ΝΟΚ αφού επηρεάζουν άλλα δεδομένα όπως ύψη ορόφων κλπ, με αποτέλεσμα να είμαστε πάλι δεσμευμένοι, αφού η κατασκευή έχει ήδη υλοποιηθεί στα βασικά της μεγέθη (υλοποίηση φέροντος οργανισμού).
Άρα εμείς δεν μπορούμε να ενταχθούμε ούτε στη μία περίπτωση, ούτε στην άλλη και δεν μπορούμε να ευεργετηθούμε από καμμία διάταξη, απλά και μόνο επειδή η άδειά μας έπεσε στο μεσοδιάστημα των δύο οικοδομικών κανονισμών.
Παρακαλούμε λοιπόν, για να αρθεί μια κατάφωρη αδικία, να δοθούν οι ευεργετικές διατάξεις του Νόμου περί Νομιμοποίησης Αυθαιρέτων σε αυτούς που έβγαλαν παλιές άδειες με ΓΟΚ και υλοποιούν την οικοδομική άδειά τους με τους κανόνες του ΝΟΚ. Έτσι νομίζουμε ότι η πολιτεία θα δείξει το δίκαιο πρόσωπό της. Να ληφθεί υπόψη ότι των πλήθος των ιδιοκτητών που βρίσκονται σε αυτή την κατηγορία είναι ελάχιστο, ίσως λιγότεροι και από 100 πανελληνίως και δεν νομίζουμε αν δοθεί αυτή η δυνατότητα στους λίγους αυτούς ιδιοκτήτες θα θιγεί το γενικότερο πνεύμα του νόμου.
Πάντα η πολιτεία βρίσκει τρόπο να λύνει τα προβλήματα που δημιουργούνται στα μεσοδιαστήματα των νόμων.
Ευχαριστούμε εκ των προτέρων.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΔΗΛΕΣ – ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ
Θεωρώ ότι η ημερομηνία της 28/7/2011 είναι αυθαίρετη ως καταληκτική ημερομηνία για αυθαιρεσίες και αλλαγές χρήσης.Θα έπρεπε όλα αυτά να μπορούν να ρυθμιστουν μεχρι την ψήφιση του νομου 4178/2013,που είναι και ο τελευταίος για τα αυθαίρετα.Εννοείται ότι μετά από τον νόμο αυτό ό,τι αυθαιρεσία δεν θα μπορεί να τακτοποιηθεί
Θα συμφωνήσω με το προηγούμενο σχόλιο. Η δυνατότητα ένταξης αυθαίρετης αλλαγής χρήσης στον νόμο και για περιπτώσεις μετά την 28.07, είναι δίκαιη και λογική. Ειδικά όταν μιλάμε για περιπτώσεις εντός του περιγράμματος του κτιρίου.
Θεωρώ ότι στο άρθρο θα έπρεπε να παραμείνει η δυνατότητα τακτοποίησης αλλαγης χρήσης διότι
α.Δεν επιρρεάζει τον όγκο του κτιρίου άρα δεν έχει περιβαλλοντικές επιπτώσεις,όπως η αυθαιρεσία στη δόμηση.
β.Εξυπηρετούνται μ αυτόν τον τροπο κάποιες πάγιες οικογενειακές ανάγκες όπως η δυνατότητα ύπνου για μέλη της οικογένειας σε βοηθητικούς χώρους,εφόσον αυτοί έχουν μοναδική πρόσβαση από το κυρίως σπίτι.
γ.Περαιτέρω έσοδα για το κράτος.
Έφτιαξα μια αποθήκη με τσιμεντόλιθους 15τ.μ στην ταράτσα του σπιτιού μου πριν τον 7/2011 και την σκέπασα τον χειμώνα με πάνελ.Γιατί να μην μπορεί να ενταχθεί στον νόμο και να θεωρείτε αυθαίρετο προς κατεδάφιση με πρόστιμο ανέγερσης περίπου 30000€