1. Με Απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας καθορίζονται συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, σχετικά με τη σύνταξη και έγκριση των Τοπικών Χωρικών Σχεδίων (Τ.Χ.Σ.), Ειδικών Χωρικών Σχεδίων και Ρυμοτομικών Σχεδίων, όπως αυτά προβλέπονται στο Ν. 4269/2014 ή την αναθεώρηση/ τροποποίηση ΓΠΣ, ΣΧΟΟΑΠ και εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων με σκοπό την επίσπευση του πολεοδομικού σχεδιασμού.
2. Το Παρατηρητήριο Δομημένου Περιβάλλοντος παρακολουθεί και εποπτεύει την τήρηση των ως άνω χρονοδιαγραμμάτων.
Αρχική ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣΆρθρο 28 Επίσπευση πολεοδομικού σχεδιασμού
Άρθρο 28 Επίσπευση πολεοδομικού σχεδιασμού
- 63 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ – ΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Α: ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ – ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ –ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ – Άρθρο 1 Παρατηρητήριο Δομημένου Περιβάλλοντος
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 2 Περιφερειακές Διευθύνσεις και Τμήματα Παρατηρητηρίου Δομημένου Περιβάλλοντος
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 3 Αρμοδιότητες και πόροι
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 4 Ετήσιες εκθέσεις
- 7 ΣχόλιαΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Β: ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ – Άρθρο 5 Συγκρότηση
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 6 Αρμοδιότητες
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 7 Σύνθεση
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 8 Μητρώα
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 9 Θητεία
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 10 Λειτουργία
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 11 Περιφερειακά Συμβούλια Αρχιτεκτονικής (ΠΕΣΑ)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 12 Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής (ΚΕΣΑ)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 13 Αρμοδιότητες
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 14 Σύνθεση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 15 Λειτουργία
- 12 ΣχόλιαΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ: ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ – Άρθρο 16 Επιτροπή Εξέτασης Προσφυγών Αυθαιρέτων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 17 Επιτροπή προσβασιμότητας
- 34 ΣχόλιαΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ: ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΚΤΙΡΙΟΥ – Άρθρο 18 Ταυτότητα Κτιρίου – Σκοπός
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 19 Ορισμοί
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 20 Συμπλήρωση ταυτότητας – Έκδοση Πιστοποιητικών
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 21 Διαδικασία Έναρξης και Ενημέρωσης
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 22 Περιοδικότητα επανελέγχου ταυτότητας κτιρίου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 23 Έλεγχος στοιχείων ταυτότητας κτιρίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 Προδιαγραφές και Υπόχρεοι Τήρησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 Έντυπα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 26 Κυρώσεις
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΟΜΗΣΗΣ – ΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Α: ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΙΣΟΖΥΓΙΟ – Άρθρο 27 Ηλεκτρονική Πολεοδομική Ταυτότητα Δήμου
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 28 Επίσπευση πολεοδομικού σχεδιασμού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 29 Ηλεκτρονική ταυτότητα θεσμοθετημένων κοινόχρηστων χώρων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 30 Μεταφορά Συντελεστή Δόμησης και Τράπεζα δικαιωμάτων δόμησης και κοινοχρήστων χώρων – Ορισμοί
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 31 Τράπεζα Δικαιωμάτων Δόμησης και Κοινόχρηστων Χώρων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 Γενικές διατάξειςΆρθρο 32 Γενικές διατάξεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 33 Τίτλος Δικαιώματος Μεταφοράς Συντελεστή Δόμησης (Μ.Σ.Δ.)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 34 Βαρυνόμενα ακίνητα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 35 Ωφελούμενα ακίνητα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 36 Ζώνες Υποδοχής Συντελεστή (Ζ.Υ.Σ.)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 37 Ζώνες Αυξημένης Επιβάρυνσης Συντελεστή (Ζ.Α.Ε.Σ)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 38 Δράσεις περιβαλλοντικού ισοζυγίου σε ΖΑΕΣ
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 39 Έννοιες και περιορισμοί που ισχύουν για την πραγματοποίηση Μ.Σ.Δ. σε ωφελούμενο ακίνητο
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40 Εξουσιοδοτήσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 Μεταβατικές διατάξεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 42 Καταργούμενες διατάξεις
- 18 ΣχόλιαΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Β: ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΑΔΕΙΩΝ ΔΟΜΗΣΗΣ – Άρθρο 43 Οικοδομικές άδειες – Ορισμοί
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 44 Αρμόδια όργανα χορήγησης
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 45 Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 46 Αυτεπάγγελτη αναζήτηση στοιχείων από τις ΥΔΟΜ μέσω ηλεκτρονικής διαδικασίας
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 47 Προέγκριση οικοδομικής άδειας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 48 Χορήγηση οικοδομικής άδειας
- 45 ΣχόλιαΆρθρο 49 Διαδικασία ελέγχου οικοδομικής άδειας
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 50 Δικαιολογητικά για τη χορήγηση της οικοδομικής άδειας
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 51 Ισχύς, Αναθεώρηση και Ενημέρωση οικοδομικών αδειών και προεγκρίσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 52 Τήρηση Μητρώου οικοδομικών αδειών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 53 Έντυπο οικοδομικής άδειας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 54 Εκτέλεση οικοδομικών αδειών
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 55 Διαδικασία ελέγχου εφαρμογής οικοδομικών αδειών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 56 Αποπεράτωση έργου και σύνδεση με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 57 Κυρώσεις
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 58 Μητρώο Μελετητών και Επιβλεπόντων Μηχανικών και καθήκοντα
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 59 Καταργούμενες διατάξεις
- 40 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ ΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Α: ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ – Άρθρο 60 Ορισμοί
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 61 Ειδικές αρμοδιότητες Παρατηρητηρίου Δομημένου Περιβάλλοντος σε θέματα πρόληψης αυθαίρετης δόμησης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 62 Καταγραφή αυθαίρετης δόμησης
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 63 Απαγόρευση εμπράγματων δικαιοπραξιών σε ακίνητα με αυθαίρετες κατασκευές ή αυθαίρετες αλλαγές χρήσης
- 201 ΣχόλιαΆρθρο 64 Απαίτηση έκδοσης Βεβαίωσης Μηχανικού σε Δικαιοπραξίες, εγγραπτέες πράξεις και άδειες λειτουργίας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 65 Απαγόρευση σύνδεσης αυθαίρετων κτισμάτων με δίκτυα κοινής ωφέλειας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 66 Δημιουργία δορυφορικών χαρτών και ενιαίας βάσης αναφοράς
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 67 Σύνδεση του αριθμού οικοδομικής άδειας με τα δελτία αποστολής οικοδομικών υλικών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 68 Δημιουργία μονάδων κοινωνικής κατοικίας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 69 Διακρίσεις αυθαιρέτων κατασκευών και αλλαγών χρήσης
- 51 ΣχόλιαΆρθρο 70 Απόδειξη χρόνου κατασκευής αυθαιρέτων κατασκευών
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 71 Κατηγορίες αυθαιρέτων μετά την 28.07.2011
- 65 ΣχόλιαΆρθρο 72 Περιπτώσεις αυθαιρέτων πριν την 28.07.2011
- 41 ΣχόλιαΆρθρο 73 Απαγόρευση υπαγωγής
- 2 ΣχόλιαΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Β: ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ – Άρθρο 74 Ηλεκτρονική διαδικασία εντοπισμού, ελέγχου και καταγραφής αυθαιρέτων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 75 Εντοπισμός αυθαιρέτων
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 76 Διαπίστωση και χαρακτηρισμός αυθαιρέτων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 77 Προσφυγή
- 57 ΣχόλιαΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ: ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ 28.7.2011 – Άρθρο 78 Κυρώσεις αυθαιρέτων κατασκευών μετά την 28.07.2011
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 79 Τρόπος καταβολής και απόδοσης προστίμων
- 120 ΣχόλιαΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ: ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΙ ΠΡΙΝ ΤΗΝ 28.7.2011- Άρθρο 80 Κατηγορίες αυθαιρέτων κατασκευών και αλλαγών χρήσεων
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 81 Ρύθμιση αναστολής και εξαίρεσης από την κατεδάφιση
- 56 ΣχόλιαΆρθρο 82 Ρυθμίσεις του ν.δ. 1024/1971 (Α` 232)
- 165 ΣχόλιαΆρθρο 83 Δικαιολογητικά υπαγωγής αυθαίρετης κατασκευής ή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης στις διατάξεις του παρόντος
- 208 ΣχόλιαΆρθρο 84 Διατάξεις υπολογισμού ενιαίου ειδικού προστίμου
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 85 Καταβολή Ενιαίου Ειδικού Προστίμου – Προθεσμίες
- 59 ΣχόλιαΆρθρο 86 Μειώσεις και επιβαρύνσεις ενιαίου ειδικού προστίμου και καταληκτική ημερομηνία υπαγωγής
- 38 ΣχόλιαΆρθρο 87 Μειώσεις Προστίμων σε Ειδικές Ομάδες Πληθυσμού
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 88 Συμψηφισμός καταβληθέντων προστίμων
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 89 Αναστολή Επιβολής Κυρώσεων και Είσπραξης Προστίμων
- 40 ΣχόλιαΆρθρο 90 Υπαγωγή αυθαιρέτων για το οποία εκδίδεται άδεια νομιμοποίησης ή κατεδάφισης
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 91 Ενέργειες αρμόδιων υπηρεσιών
- 83 ΣχόλιαΆρθρο 92 Έλεγχος δηλώσεων υπαγωγής
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 93 Τιμή Ζώνης
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 94 Απαγόρευση υπαγωγής λόγω ανάκλησης ή ακύρωσης αδείας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 95 Έντυπη διαδικασία
- 25 ΣχόλιαΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε: ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΘΕΙ ΠΡΙΝ ΤΗΝ 28.7.2011 – Άρθρο 96 Αυθαίρετες κατασκευές εντός στάσιμων οικισμών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 97 Αυθαίρετα κτίσματα σε εξαγορασμένα ακίνητα και σε ακίνητα ιδιοκτησίας της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 98 Αυθαίρετες κατασκευές ακινήτων Δημοσίου Ενδιαφέροντος
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 99 Αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις σε παραδοσιακό οικισμό
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 100 Αυθαίρετες κατασκευές σε διατηρητέο κτίριο
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 101 Αυθαίρετες κατασκευές πλησίον γραμμών υψηλής τάσης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 102 Αυθαίρετες κατασκευές κεραιών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 103 Αυθαίρετες κατασκευές τουριστικών εγκαταστάσεων
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 104 Αυθαίρετες κατασκευές σταυλικών εγκαταστάσεων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 105 Αυθαίρετες κατασκευές σε κτίρια που αποδόθηκαν στους δικαιούχους από τον πρώην Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας (Ο.Ε.Κ).
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 106 Αυθαίρετες κατασκευές μονάδων ιχθυοκαλλιέργειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 107 Αυθαίρετες κατασκευές σε παραμεθόριες περιοχές των περιφερειακών ενοτήτων Ξάνθης, Ροδόπης και ΈβρουΆρθρο 107 Αυθαίρετες κατασκευές σε παραμεθόριες περιοχές των περιφερειακών ενοτήτων Ξάνθης, Ροδόπης και Έβρου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 108 Αυθαίρετες κατασκευές κοινωφελών κτιρίων και συνοδών εγκαταστάσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 109 Εξουσιοδοτικές διατάξειςΆρθρο 109 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 49 ΣχόλιαΆρθρο 110 Μεταβατικές και καταργούμενες διατάξεις
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 111 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
1 Σεπτεμβρίου 2016, 12:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
10 Οκτωβρίου 2016, 09:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
10 Σχόλια 2273 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Θα πρέπει να αντιμετωπιστεί η πολεοδόμηση με σοβαρότητα και όχι προχειρότητα που βολεύει την διαπλοκή και την αυθαιρεσία. Τι θα κάνει το παρατηρητήριο με περιπτώσεις όπως τις παρακάτω;
1.Στο σχέδιο πόλης των Γλυκών Νερών υπάρχουν ανένταχτα οικοδομικά τετράγωνα που περιβάλλονται από ενταγμένα Οικοδομικά Τετράγωνα και προϋπάρχοντα πριν το Σχέδιο Πόλης Οικοδομικά Τετράγωνα «διασπάστηκαν» και με μάλιστα με πεζοδρόμους(!) με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν στο προϋπάρχον ενιαίο οικοδομικό τετράγωνο τμήματα εντός σχεδίου και τμήματα εκτός σχεδίου.
2.Στο Δήμο Ρεθύμνου ενέταξαν στο Σχέδιο Πόλης μια περιοχή και δημιούργησαν Οικοδομικό Τετράγωνο που περιέχει την βαθιά γραμμή ρέματος.
3. Στην Κερατέα, στην περιοχή Αγία Μαρίνα υπάρχουν οικόπεδα 500 τ.μ. τα οποία έχουν τα περισσότερα κτιστεί. Ωστόσο, η περιοχή είναι ακόμα εκτός σχεδίου.
Αν το παρατηρητήριο δεν παρατηρεί απλώς αμέτοχο για όλα παράλογα που συναντάμε στην ελληνική πραγματικότητα και κάνει κάτι για να υπάρξει ένας εξορθολογισμός του τι είναι δάσος, πόλη, ρέμα και τι εκτός σχεδίου τότε έχει λόγω ύπαρξης. Αν συνεχίζει να κλείνει τα μάτια στην πραγματικότητα και εξακολουθήσει να θεωρεί δάσος ή εκτός σχεδίου εκεί που ήδη υπάρχει πυκνή δόμηση, τότε δεν υπάρχει λόγος να δημιουργηθούν περισσότερες δομές που παράγουν μεγαλύτερη γραφειοκρατία.
Αν ο στόχος είναι η ανάπτυξη, όπως θα έπρεπε να είναι, θα πρέπει να γίνουν βήματα για να ξεκαθαρίσει το τοπίο και το νομοσχέδιο θα έπρεπε να τεκμηριώνει με ποιο τρόπο το Παρατηρητήριο θα βοηθήσει σε αυτή την κατεύθυνση.
Ούτε κουβέντα για τις πολυπόθητες προδιαγραφές του Ν.4269/2014. Καθορίζονται από τον Υπουργό χρονοδιάγραμμα για την σύνταξη και έγκριση των μελετών. Τελικά ο Ν.4269/2014 θα εφαρμοστεί από την παρούσα Κυβέρνηση ή θα αντικατασταθεί με άλλον; Ως πότε θα παραμένει ένα τέλμα που δίνει διέξοδο σε νέα αυθαίρετη δόμηση;
Τι γινεται με αυτά τα ΓΠΣ της τελευταιασ 5ετιας που είναι ηδη ψηφισθεντα και δεν εχουν γινει οι πολεοδομικεσ μελετεσ ακομα!!!!!!!!!!
Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα σε περιπτώσεις ασυμβατότητας χρήσεων μεταξύ δύο επιπέδων χωροταξικού – πολεοδομικού σχεδιασμού. Εάν υπάρχει εγκεκριμένο ΓΠΣ, μετά την ισχύ του Ν. 2508/97, με απόφαση Γ. Γραμματέα, ως υπερκείμενος σχεδιασμός ενός Σχεδίου Πόλης, που εγκρίθηκε με ΠΔ. Παράδειγμα : Αναθεωρημένο ΓΠΣ (2009)επιβάλει χρήσεις γης διαφορετικές σε τομείς της πόλης, όπου ισχύει αναθεωρημένο Σχέδιο Πόλης (1989). Με την κείμενη νομοθεσία για να παράξουν πραγματικό αποτέλεσμα θα πρέπει να είναι εναρμονισμένα. Άρα απαιτείται είτε γενική αναθεώρηση του Σχεδίου Πόλης, είτε τροποποιήσεις. Η διαδικασία που προκύπτει είναι χρονοβόρα και είναι αδύνατη η γρήγορη προσαρμογή σε σύγχρονες απαιτήσεις σχεδιασμού. Βέβαια θα έπρεπε να υπάρχει η σχετική μέριμνα, αλλά και πάλι είναι σαφής η αδυναμία γρήγορης προσαρμογής. Θεωρώ πως πρέπει να υπάρξει ρύθμιση αυτοματοποιημένης διαδικασίας αναφορικά με την εναρμόνιση και εξειδίκευση χρήσεων γης.
Αντώνης Χουρδάκης, αρχιτέκτων – πολεοδόμος,
Κωστή Αδοσίδη 13, 72400 Νεάπολη Κρήτης
Τηλ./fax 28410 32345 κιν. 6973232151
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΕΟΣ ΝΟΜΟ ΓΙΑ ΤΑ ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΟΜΗΣΗ
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ ΚΑΙ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΤΗΣ ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΤΩΝ
1. Παρατίθενται σχετικές προτάσεις από το τελικό κείμενο της Ο.Ε. του ΤΕΕ – ΤΑΚ με θέμα: «Απόψεις για τη Β1 Φάση Αναθεώρησης και Εξειδίκευσης του Θεσμοθετημένου Περιφερειακού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης Περιφέρειας Κρήτης (ΠΠΧΣΑΑ)» (Αύγουστος.2015, όπως εγκρίθηκε με απόφαση της Δ.Ε. του ΤΕΕ – ΤΑΚ, σελ.123 – 124).
«Β. ΑΝΑΓΚΑΙΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ «ΣΥΜΠΑΓΟΥΣ ΠΟΛΗΣ»
Οι αλλαγές αυτές προτείνεται να προστεθούν στο τελευταίο κεφάλαιο της μελέτης Β.1.2.β-5: Μεταβατικές διατάξεις ως ανάδραση προς την υφιστάμενη πολεοδομική νομοθεσία και ως απαραίτητη προυπόθεση για την υλοποίηση της πρότασης της μελέτης για «συμπαγή πόλη και περιορισμό της εκτός σχεδίου δόμησης».
. Η τήρηση της αρχής της «συμπαγούς πόλης» προυποθέτει την έγκαιρη έγκριση των εγκεκριμένων από τα ΓΠΣ – ΣΧΟΟΑΠ επεκτάσεων των σχεδίων πόλεων, και το ότι επιτρέπεται η δόμηση εντός των ορίων των οικισμών. Δεν μπορεί να γίνει οποιαδήποτε συζήτηση για συμπαγή πόλη και για περιορισμό της δόμησης εκτός σχεδίου αν δεν υπάρχει σύντομη διαδικασία έγκρισης σχεδίων πόλης και όσο παρεμποδίζεται η δόμηση εντός των ορίων των οικισμών.
Δυστυχώς οι προυποθέσεις αυτές δεν υπάρχουν διότι
Α. Το ΥΠΕΚΑ .από το 2004 και μετά εμποδίζει συστηματικά την έγκριση των σχεδίων πόλης (επεκτάσεων ή εντός εγκεκριμένων ορίων οικισμών) και οικοδομικών συνεταιρισμών. Υπάρχουν δεκάδες παραδείγματα έτοιμων μελετών για τις οποίες το ΥΠΕΚΑ κωλυσιεργεί συστηματικά. Χρειάζεται αλλαγή του θεσμικού πλαισίου έγκρισης των μελετών ώστε η έγκριση να γίνεται στον συντομότερο δυνατό χρόνο.
Β. Με την υπ. αρ. 1828/2008 Απόφαση του ΣτΕ, και την Εγκύκλιο 1/2010 ΥΠΕΚΑ, τα οικόπεδα εντός ορίων οικισμών που δεν είχαν πρόσωπο σε κοινόχρηστο χώρο δεν μπορούν από την εγκύκλιο και μετά να οικοδομηθούν (καθίστανται μη οικοδομήσιμα). Τα οικόπεδα αυτά αποτελούν μεγάλο ποσοστό των οικοπέδων εντός οικισμών. Ως προυπόθεση για την δόμηση επιβάλλεται η έγκριση σχεδίου πόλης, η οποία είναι αδύνατον να γίνει με την υφιστάμενη νομοθεσία. Αποτέλεσμα είναι η απαγόρευση δόμησης σε μεγάλα τμήματα εντός ορίων οικισμών.
Χρειάζεται τροποποίηση των αποφάσεων αυτών και της πολεοδομικής νομοθεσίας ώστε ο απαιτούμενος πολεοδομικός σχεδιασμός να είναι σύντομος και αποτελεσματικός. Μια λύση είναι να επιτρέπεται η πολεοδόμηση τμήματος του οικισμού (που θα επιλέγεται από τον Δήμο ανάλογα με τις ανάγκες και τις δυνατότητες του Δήμου), να εγκρίνεται σύντομα από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και η πράξη εφαρμογής να γίνεται σταδιακά εκεί που υπάρχει ενδιαφέρον για οικοδόμηση.
Γ. Με τον Ν. 4269 ΦΕΚ 142/2014 «Χωροταξική και πολεοδομική μεταρρύθμιση − Βιώσιμη ανάπτυξη».
– τα Σχέδια Χρήσεων Γης των Δήμων (Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια – Γ.Π.Σ. ή Σχέδια Χωρικής και Οικιστικής Ανάπτυξης Ανοικτής Πόλης – Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π.) μετονομάζονται σε Τοπικά Χωρικά Σχέδιά -Τ.Χ.Σ. και η έγκρισή τους θα γίνεται με Π.Δ. (ενώ μέχρι τώρα η έγκριση γινόταν με αποφάσεις της Αποκεντρωμένης Διοίκησης).
– τα Σχέδια πόλης μετονομάζονται σε Ρυμοτομικά Σχέδια Εφαρμογής – Ρ.Σ.Ε και θα εγκρίνονται ταυτόχρονα με τις αντίστοιχες πράξεις εφαρμογής με απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης (μέχρι τώρα η έγκριση γινόταν με Π.Δ.),
Δεν είναι σαφές πως θα εγκριθούν οι πολυπληθείς εκκρεμείς πολεοδομικές μελέτες. Επίσης δεν έχουν εκδοθεί οι αποφάσεις για τον καθορισμό των νέων προδιαγραφών που προβλέπονται για τα Τοπικά Χωρικά Σχέδιά -Τ.Χ.Σ., (αντίστοιχα των Γ.Π.Σ. και Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π., άρθρο 7 παρ. 12) και για τις πολεοδομικές μελέτες (Ρυμοτομικά Σχέδια Εφαρμογής – Ρ.Σ.Ε., άρθρο 10-4δ.
Το μέχρι τώρα αποτέλεσμα του Ν. 4269/2014 είναι
– η συνέχιση της αδυναμίας έγκρισης των πολεοδομικών μελετών (νέο όνομα Ρυμοτομικά Σχέδια Εφαρμογής – Ρ.Σ.Ε), (α) λόγω της ασάφειας για την έγκριση των εκκρεμών μελετών και (β) λόγω της ρύθμισης για ταυτόχρονη έγκριση των Πράξεων Εφαρμογής, οι οποίες δεν μπορούν να εγκριθούν πριν από την οριστικοποίηση της πολεοδομικής μελέτης με συνέπεια αυξημένο κόστος για τους Δήμους και σημαντικές νέες καθυστερήσεις στην έγκριση των πολεοδομικών μελετών.
– η σύγχυση για την ανάθεση Γ.Π.Σ. που έχουν προκηρυχθεί και η καθυστέρηση έγκρισης νέων ΓΠΣ – ΣΧΟΟΑΠ (ή ΤΧΣ με το νέο όνομα) λόγω των διαδικασιών που απαιτούνται για να γίνουν Π.Δ.
Χρειάζεται
(α) Να εγκριθούν σύντομα οι προβλεπόμενες αποφάσεις για τον καθορισμό των προδιαγραφών των Τ.Χ.Σ., Ρυμοτομικών Σχεδίων και Πράξεων Εφαρμογής.
(β) Να διαχωριστεί η έγκριση των νέων Ρυμοτομικών Σχεδίων από την έγκριση των πράξεων εφαρμογής οι οποίες ανάλογα με τις ανάγκες να μπορούν να γίνονται τμηματικά και όχι υποχρεωτικά σε όλη της έκταση της πολεοδόμησης.
(γ) Ολες οι πολυπληθείς εκκρεμείς πολεοδομικές μελέτες να υπαχθούν στις μεταβατικές διατάξεις και να εγκρίνονται από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση με τις προδιαγραφές με τις οποίες ανατέθηκαν.
(δ) Δυνατότητα εγκατάστασης στους οικισμούς οικοτεχνίας κτλ (βλέπε Β4.1. Σημειακές δραστηριότητες ανάπτυξης βιομηχανίας – βιοτεχνίας)
(ε) Να γίνει αναμόρφωση της νομοθεσίας σχετικά με τα καταφύγια άγριας ζωής με σαφή περιορισμό των προβλεπόμενων δραστηριοτήτων και μεγάλων εγκαταστάσων για αποτελεσματικότερη προστασία τους.
Δ. ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ
-Τα ακίνητα εντός ορίων οικισμών φορολογούνται στις μεταβιβάσεις και τον ΕΝΦΙΑ με ανύπαρκτες πλασματικές αντικειμενικές αξίες ως οικόπεδα ενώ με την υφιστάμενη νομοθεσία απαγορεύεται να οικοδομηθούν. Σε αρκετούς οικισμούς οι κάτοικοι ζητούν μείωση τω ορίων των οικισμών για να αποφύγουν την φορολόγηση στις μεταβιβάσεις για ανύπαρκτες αξίες.
– Το ίδιο συμβαίνει και με τα ακίνητα εκτός σχεδίου όπου έχουν ήδη επιβληθεί περιορισμοί δόμησης από τα εγκεκριμένα ΓΠΣ – ΣΧΟΟΑΠ και σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα αν εφαρμοστούν οι προτάσεις της μελέτης για γενικό δραστικό περιορισμό της εκτός σχεδίου δόμησης
Προτείνεται η αντικειμενική αξία των ακινήτων να πλησιάζει την πραγματική, και στην περίπτωση που ένα ακίνητο εντός ορίων οικισμού δεν έχει πρόσωπο και δεν οικοδομείται ή είναι εκτός σχεδίου και δεν επιτρέπεται να οικοδομηθεί να θεωρείται ως αγροτεμάχιο.»
2. ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΚΡΕΜΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
2.1. Στην εγκύκλιο του ΥΠΑΠΕΝ της 6 – 8 -2014 (Α.Π.: 38525) (βλ. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 1) διευκρινίζεται ότι :
«έως ότου εγκριθούν τα Τοπικά ή Ειδικά Χωρικά Σχέδια, ώστε να είναι εφικτή η έγκριση και εφαρμογή του ρυμοτομικού σχεδίου εφαρμογής σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου, η πολεοδόμηση μιας περιοχής γίνεται με την έγκριση Πολεοδομικής Μελέτης και σύμφωνα με τις διατάξεις που ίσχυαν πριν τη δημοσίευση του νόμου, με την προϋπόθεση ότι αυτή προβλέπεται από υπερκείμενο σχεδιασμό (ΓΠΣ, ΖΟΕ, ΣΧΟΟΑΠ κλπ). Σημειώνεται δε ότι τυχόν απαιτούμενη αναθεώρηση ή εν γένει τροποποίηση εγκεκριμένων Πολεοδομικών Μελετών (όπως για την εναρμόνιση με ισχύον ΓΠΣ), για τις περιοχές που δεν έχουν εγκριθεί Τοπικά ή Ειδικά Χωρικά Σχέδια, γίνεται με την προγενέστερη διαδικασία της δημοσίευσης του νόμου 4269.»
2.2. Κατά την διαδικασία έγκρισης των πολεοδομικών μελετών (Π.Μ.) παρουσιάζονται τα εξής προβλήματα :
– Σύμφωνα με τις προδιαγραφές για την έγκριση των Π.Μ. (απόφαση Υπουργού 5731/1146/00 – ΦΕΚ-329/Β/15-3-00 και εγκύκλιος 47 – Αθήνα 28-6-2004 ΔΤΕ/ β/οικ. 2801/ 1152) απαιτείται η αναγραφή στα σχετικά σχέδια των συντεταγμένων των Οικοδομικών Τετραγώνων (Ο.Τ.). Οι συντεταγμένες αυτές είναι πολύ πιθανό να αλλάξουν με τις μικρές προσαρμογές και μετατοπίσεις για την προσαρμογή στην λεπτομερέστερη αποτύπωση με την Πράξη Εφαρμογής.
– Η αναγραφή αυτή δημιουργεί το πρόβλημα ότι μεταξύ της Πολεοδομικής Μελέτης (που εγκρίνεται με Π.Δ.) και της Πράξης Εφαρμογής θα υπάρχουν μικρές διαφορές στις συντεταγμένες των κορυφών των Ο.Τ. και αμφισβητήσεις για το ποιες συντεταγμένες είναι οι εγκυρότερες με συνέπεια να υπάρχουν πιθανές διαμάχες μεταξύ ιδιοκτητών για την εγκυρότερη εφαρμογή της Π.Μ. (τυχόν ρυμοτομήσεις κλπ.)
– Επί πλέον λόγω της σμίκρυνσης των χαρτών κατά την δημοσίευσή τους, οι συντεταγμένε είναι δυσανάγνωστες έως μη αναγνώσιμες στου χάρτες που δημοσιεύονται στα ΦΕΚ.
– Επισημαίνεται ότι τα οικονομικά των Ο.Τ.Α. στην σημερινή συγκυρία δεν επιτρέπουν την ταυτόχρονη εκπόνηση της Πολεοδομικής Μελέτης και της Πράξης Εφαρμογής.
2.3. Για την ταχύτερη έγκριση των πολεοδομικών μελετών προτείνεται να τροποποιηθούν οι προδιαγραφές για την έγκριση των πολεοδομικών μελετών στα εξής σημεία:
– Να διαχωριστεί η Πολεοδομική Μελέτη από την Πράξη Εφαρμογής και να δοθεί η δυνατότητα η Πράξη Εφαρμογής να εγκρίνεται σε τμήμα μιας Πολεοδομικής Ενότητας και όχι απαραίτητα στο σύνολό της, ανάλογα με τα τοπικά προβλήματα.
– Να μην αναγράφονται οι συντεταγμένες των κορυφών Ο.Τ. στα σχέδια έγκρισης των Π.Μ. (όπως π.χ. και στα εγκεκριμένα Σχέδια Πόλης δεν αναγράφεται το πλάτος των οδών για να αποφεύγονται άσκοπες διαμάχες και να διευκολύνεται η προσαρμογή της Π.Μ. στη υφιστάμενη κατάσταση).
– Οι Πολεοδομικές Μελέτες να μπορούν να εγκρίνονται σε ψηφιοποιημένα τοπογραφικά διαγράμματα που έχουν συνταχθεί με τις προδιαγραφές που ήταν σε ισχύ κατά την εκπόνηση των πολεοδομικών μελετών και ειδικότερα του Β ή Β1 σταδίου (αυτή η ρύθμιση διευκολύνει την έγκριση Πολεοδομικών Μελετών που εκκρεμούν για πολλά χρόνια).
20/9/2016
Αντώνης Χουρδάκης, αρχιτέκτων – πολεοδόμος, συντονιστής στην Ομάδα Εργασίας του ΤΕΕ – ΤΑΚ με θέμα: «Απόψεις για τη Β1 Φάση Αναθεώρησης και Εξειδίκευσης του Θεσμοθετημένου Περιφερειακού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης Περιφέρειας Κρήτης (ΠΠΧΣΑΑ)» (Αύγουστος.2015).
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 1.
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ & ΑΣΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Γενική Δ/νση Πολεοδομίας
Δ/νση Πολεοδομικού Σχεδιασμού
Ταχ. Δ/νση: Αμαλιάδος 17
Ταχ. Κωδ.: 115 23 Αθήνα
Αθήνα, 6 – 8 -2014
Α.Π.: 38525
Προς: 1.Διευθύνσεις Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού (ΠΕΧΩΣΧ) των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων (για ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας)
2. Αποδέκτες Πολεοδομικών Εγκυκλίων
Κοιν:
1. Γρ. Υπουργού
2. Γρ. Αν. Υπουργού
3. Γρ. Γ.Γ. Χωρ & Αστ. Περιβάλλοντος
4. Δ/νση Νομοθετικού Έργου
5. ΔΟΚΚ
6. Υπουργείο Εσωτερικών
Γεν. Δ/νση Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Σταδίου 27, 10183 Αθήνα
ΘΕΜΑ: Μεταβατικές Διατάξεις ν. 4269/2014 «Χωροταξική και πολεοδομική μεταρρύθμιση – Βιώσιμη ανάπτυξη»
Με αφορμή ερωτήματα Υπηρεσιών επί των μεταβατικών διατάξεων των ΓΠΣ, ΣΧΟΟΑΠ και Πολεοδομικών Μελετών του Κεφαλαίου Α και Β του ν. 4269/2014, διευκρινίζουμε τα ακόλουθα:
A. Άρθρο 13α
Σχετικά με το άρθρο 13α, στο οποίο τίθενται αποκλειστικά και μόνο μεταβατικές διατάξεις του κεφαλαίου Α: Χωροταξικός και Πολεοδομικός Σχεδιασμός:
1. Εκκρεμείς διαδικασίες έγκρισης, αναθεώρησης ή εν γένει τροποποίησης σύμφωνα με την παράγραφο 2 νοούνται οι μελέτες των ΓΠΣ, ΣΧΟΟΑΠ για τις οποίες έως την ημερομηνία δημοσίευσης του νόμου (28/6/2014) είχε τουλάχιστον ανακηρυχθεί ανάδοχος.
2. Επίσης, με τις διατάξεις της παραγράφου 3 αποσαφηνίζεται ότι έως ότου εγκριθούν τα Τοπικά ή Ειδικά Χωρικά Σχέδια, ώστε να είναι εφικτή η έγκριση και εφαρμογή του ρυμοτομικού σχεδίου εφαρμογής σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου, η πολεοδόμηση μιας περιοχής γίνεται με την έγκριση Πολεοδομικής Μελέτης και σύμφωνα με τις διατάξεις που ίσχυαν πριν τη δημοσίευση του νόμου, με την προϋπόθεση ότι αυτή προβλέπεται από υπερκείμενο σχεδιασμό (ΓΠΣ, ΖΟΕ, ΣΧΟΟΑΠ κλπ). Σημειώνεται δε ότι τυχόν απαιτούμενη αναθεώρηση ή εν γένει τροποποίηση εγκεκριμένων Πολεοδομικών Μελετών (όπως για την εναρμόνιση με ισχύον ΓΠΣ), για τις περιοχές που δεν έχουν εγκριθεί Τοπικά ή Ειδικά Χωρικά Σχέδια, γίνεται με την προγενέστερη διαδικασία της δημοσίευσης του νόμου 4269.
Β. Άρθρο 33
Σχετικά με το άρθρο 33, στο οποίο τίθενται αποκλειστικά και μόνο μεταβατικές διατάξεις του κεφαλαίου Β: Κατηγορίες και Περιεχόμενο Χρήσεων Γης:
1. Με την παράγραφο 2 ορίζεται ότι τα ΓΠΣ ή ΣΧΟΟΑΠ που είναι σε διαδικασία έγκρισης, αναθεώρησης ή εν γένει τροποποίησης μέχρι τη δημοσίευση του νόμου, αυτά εναρμονίζονται, σύμφωνα με τη διαδικασία που περιγράφεται, με τις νέες χρήσεις γης, εξαιρουμένων περιπτώσεων ΓΠΣ ή ΣΧΟΟΑΠ που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ και επίκειται κίνδυνος απώλειας της χρηματοδότησης. Ειδικότερα:
1.1. Τα ΓΠΣ ή ΣΧΟΟΑΠ για τα οποία, μέχρι τη δημοσίευση του νόμου, είχε γνωμοδοτήσει το αρμόδιο συλλογικό όργανο (ΣΥΠΟΘΑ ή Ε.Ε ΟΡΣΑ/ΟΡΘΕ) επί του β2 σταδίου της μελέτης εγκρίνονται με βάση τις προϋφιστάμενες διατάξεις των χρήσεων γης.
1.2. ΓΠΣ ή ΣΧΟΟΑΠ για τα οποία, μέχρι τη δημοσίευση του νόμου, δεν είχε γνωμοδοτήσει το αρμόδιο συλλογικό όργανο (ΣΥΠΟΘΑ ή Ε.Ε ΟΡΣΑ/ΟΡΘΕ) επί του β2 σταδίου της μελέτης, εγκρίνονται με τις ισχύουσες διατάξεις των χρήσεων γης. Για την προσαρμογή της μελέτης στις χρήσεις γης του νόμου, απαιτείται η σύνταξη ειδικής έκθεσης σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 2 του άρθρου 33.
1.3. Στις περιπτώσεις ΓΠΣ ή ΣΧΟΟΑΠ, συγχρηματοδοτούμενων από το ΕΣΠΑ, που μέχρι τη δημοσίευση του νόμου έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες διαβούλευσης αλλά δεν έχουν γνωμοδοτήσει τα αρμόδια συλλογικά όργανα, προκειμένου να μην απολέσουν τη χρηματοδότηση δύναται με σχετική απόφαση του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου να εγκρίνονται με τις προϋφιστάμενες διατάξεις.
2. Με την παράγραφο 3 ορίζεται ότι οι Πολεοδομικές Μελέτες που είναι σε διαδικασία έγκρισης, αναθεώρησης ή εν γένει τροποποίησης, μέχρι τη δημοσίευση του νόμου, εναρμονίζονται με τη διαδικασία που περιγράφεται με τις νέες χρήσεις γης, εξαιρουμένων ειδικών περιπτώσεων. Ειδικότερα:
2.1. Πολεοδομικές Μελέτες για τις οποίες, μέχρι τη δημοσίευση του νόμου είχε γνωμοδοτήσει το αρμόδιο συλλογικό όργανο (ΣΥΠΟΘΑ, ΚΕΣΥΠΟΘΑ) εγκρίνονται με τις προϋφιστάμενες διατάξεις.
2.2. Πολεοδομικές Μελέτες για τις οποίες, μέχρι τη δημοσίευση του νόμου, δεν είχε γνωμοδοτήσει το αρμόδιο συλλογικό όργανο (ΣΥΠΟΘΑ, ΚΕΣΥΠΟΘΑ) εναρμονίζονται με τις νέες χρήσεις γης σύμφωνα με τη διαδικασία που περιγράφεται. Στην περίπτωση αυτή απαιτείται εκ νέου ανάρτηση της μελέτης και θετική γνωμοδότηση του συλλογικού οργάνου.
2.3. Κατ’ εξαίρεση των ανωτέρω, Πολεοδομικές Μελέτες της περίπτωσης 2.2. μετά από απόφαση του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου, στην οποία αναφέρονται ιδιαίτεροι λόγοι και θετική γνωμοδότηση του αρμοδίου συλλογικού οργάνου είναι δυνατό να ολοκληρώνονται με τις προϋφιστάμενες διατάξεις.
Ο ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΔΠΣ
Εσωτερική Διανομή
– ΔΠΣ
– Δ/ντής ΔΠΣ Θ. ΨΥΧΟΓΙΟΣ
– Τμήμα Α’
– Τμήμα Β’
– Ιστοσελίδα ΥΠΕΚΑ
Συμφωνώ με όλους τους άλλους για την ανάγκη να γίνει πιο απλή και λειτουργική η νομοθεσία.
Ο ιδιωτικός τομέας τρέχει πολύ πιο γρήγορα από το δημόσιο. Υπάρχουν τεράστιες πιέσεις μηχανικών και ιδιωτών. Στην παραθαλάσσια περιοχή μας, που δεν υπάρχει πολεοδομικό σχέδιο, και το οποίο θέλει δεκαετίες για να ολοκληρωθεί, ο κόσμος δεν περιμένει άλλο. Έχτιζε και θα συνεχίσει να χτίζει μεταφέροντας το πρόβλημα στο μέλλον και σε άλλους. Η λύση βρίσκεται στη νομοθεσία που έχει φτάσει σε αδιέξοδο και πλέον κάνει κύκλους γύρω από τον εαυτό της.
Άποψή μου είναι άμεσα, με διαδικασίες όπως η αναθεση του κτηματολογίου, τα ΣΔΙΤ ή ότιδήποτε άλλο, να αναλάβουν ιδιώτες μελετητές και μηχανικοί, γεωλόγοι, περιβαλλοντολόγοι κ.α. να εκπονήσουν με δικά τους έξοδα τις χωροταξικές, πολεοδομικές, γεωλογικές, περιβαλλοντικές κ.α. μελέτες και να υπάρχει εισφορά επί των οικοδομικών αδειών, συμβολαίων κ.α. για την αποπληρωμή τους. Χιλιάδες επιστήμονες ξοδεύουν το ηλεκτρικό ρεύμα του σπιτιού ή του γραφείου τους, δουλεύοντας τον ηλεκτρονικό υπολογιστή τους άσκοπα ενώ οι πολεοδομικές και άλλες μελέτες ανατίθενται με το σταγονόμετρο λόγω κρίσης και κάνουν δεκαετίες να εφαρμοστούν. Με τόσους υποαπασχολούμενους ή άνεργους μηχανικούς και άλλους επιστήμονες θα τελειώναμε με αυθαίρετα, περιβαλλοντική προστασία, πολεοδομικές και χωροταξικές μελέτες και όλα όσα απασχολούν δεκαετίες την πολεοδομική νομοθεσία το πολύ σε 2 χρόνια.
Συμφωνώ με τον προλαλήσαντα κ.Μαυράκη. Ορίστε δια νόμου συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και μην αφήνετε σε μελλοντικές υπουργικές αποφάσεις-οι οποίες θα ξεχαστούν στα υπουργικά συρτάρια – να ανακαινίσουν το ίδιο θέμα κάποια στιγμή στο απώτερο μέλλον. Όλοι ξέρουμε πόσο μπορεί να καθυστερήσει κάτι τέτοιο. Ότι μπορεί να τελειώνει τώρα, ας γίνει τώρα. Επιταχύνετε τις διαδικασίες. Πολλοί συμπολίτες μας περιμένουν να επιταχυνθούν οι διαδικασίες. Αναπτυξιακά μέτρα δεν ζητάει η Κυβέρνηση; Αν δεν είναι η επιτάχυνση του πολεοδομικού σχεδιασμού αναπτυξιακό μέτρο, τότε τι είναι; Μην αναζητάτε περίπλοκα αναπτυξιακά εφευρήματα. Ξεκινήστε με τα αυτονόητα.
Σε διαφορετική περίπτωση αλλάξτε τον τίτλο του άρθρου και ας μη μιλάει για ΕΠΙΣΠΕΥΣΗ. Η αναφορά σε «επίσπευσή» χωρίς σαφές χρονοδιάγραμμα είναι αστεία.
Με τα σχέδια πόλεως (εγκεκριμένα ρυμοτομικά σχέδια) υπάρχει το εξής σοβαρό θέμα. Αφενός μεγάλος αριθμός τους δεν ανταποκρίνεται σε σύγχρονες προδιαγραφές (δεν έχουν συντεταγμένες ΕΓΣΑ 87) και αφετέρου και σημαντικότερο δεν έχουν εφαρμοστεί ορθά και με ακρίβεια πολλές φορές στο έδαφος.
Αυτό συνεπάγεται σοβαρή εμπλοκή με τις διοικητικές πράξεις και αποτελεί εμπόδιο στον εντοπισμό των αυθαιρεσιών και στον υπολογισμό των προστίμων. Επιβάλλεται να επικαιροποιηθούν ώστε να απεικονίζουν την υλοποιημένη κατάσταση και να ψηφιοποιηθούν. Τούτο θα διευκόλυνε τους περισσότερους ενδιαφερόμενους που εμπλέκονται σε μία κατασκευή και θα έδινε ένα δυνατό εργαλείο στο Κράτος για να χαράξει πιο αποτελεσματικά την πολιτική του.
Μια ιδέα θα ήταν να συνδυαστεί με την τακτοποίηση των αυθαίρετων κατασκευών η επικαιροποίηση των σχεδίων πόλεως ώστε οι μετρήσεις των μηχανικών να συμβαδίζουν τόσο με την υλοποιημένη κατάσταση, όσο και με τα σχέδια πόλεως. Επιπροσθέτως και περιπλέκοντας το ζήτημα της δόμησης, η απουσία σύγχρονων σχεδίων πόλεως έχει ήδη δημιουργήσει εσφαλμένες εγγραφές στο Κτηματολόγιο. Θα μπορούσε μέσα από αυτή τη διαδικασία του Νομοσχεδίου που ετοιμάζετε να ενταχθεί-να αντιμετωπισθεί το εν λόγω θέμα.
Εχει 2 χρονια που εχει θεσπιστει ο Νομος 4269 και δεν εχετε καταφερει ακομα να τον εφαρμοσετε και να βγαλετε προδιαγραφες για τα σχεδια που προβλεπει. Ειστε υπευθυνοι για το μαρασμο ενος ολοκληρου κλαδου ο οποιος απασχολειται με την εκπονηση μελετων πολεοδομικου σχεδιασμου και φυσικα για την ομηρια ολων των πολιτων οι οποιοι καποιοι στιγμη θα ηθελαν το ακινητο τους να ενταχθει στο σχεδιο πολης. Η προκηρυξη νεων μελετων πολεοδομικου σχεδιασμου εχει παγωσει εδω και 2 χρονια αφου τα παλια σχεδια εχουν καταργηθει με νομο της Νεας Δημοκρατιας και εχουν αντικατασταθει με νεα σχεδια τα οποια εχετε φροντισει εδω και 2 ΧΡΟΝΙΑ να μην εχουν προδιαγραφες εκπονησης. Αληθεια με τι ασχολειστε εκει στο υπουργειο? Γνωριζετε οτι οσες εταιρειες και γραφεια απασχολουνταν μονο με πολεοδομικες μελετες εχουν πλεον κλεισει?
Αόριστη διατύπωση που παραπέμπει στο μακρινό μέλλον. Απαιτούνται συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα που να δεσμεύουν τους δημάρχους στους δημότες και το υπουργείο στους πολίτες, επειδή είναι γνωστό πως οι δήμαρχοι στις δύο πρώτες θητείες τους δεν αγγίζουν τα καυτά ζητήματα του πολεοδομικού σχεδιασμού προκειμένου να τα έχουν καλά με τους ψηφοφόρους ρίχνοντας τις ευθύνες στο … κράτος, με το υπουργείο να παρακολουθεί ως απλός θεατής.