1. Συστήνεται Διεύθυνση Παρατηρητηρίου Δομημένου Περιβάλλοντος στην έδρα κάθε περιφέρειας που προβλέπεται στο άρθρο 3 του Ν. 3852/2010 με κατά τόπο αρμοδιότητα αυτή της οικείας περιφέρειας και υπάγεται στη Γενική Διεύθυνση του Παρατηρητηρίου Δομημένου Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
2. Συστήνονται Τμήματα Παρατηρητηρίου Δομημένου Περιβάλλοντος στην έδρα κάθε περιφερειακής ενότητας, με κατά τόπο αρμοδιότητα αυτή της οικείας περιφερειακής ενότητας, τα οποία υπάγονται ως αποκεντρωμένες υπηρεσίες στην αντίστοιχη Διεύθυνση Παρατηρητηρίου Δομημένου Περιβάλλοντος κάθε περιφέρειας.
3. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται εντός έξι μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος, καθορίζεται η στελέχωση, το αναγκαίο προσωπικό και η κατάρτισή του, η υλικοτεχνική υποδομή, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την οργάνωση και λειτουργία της Γενικής Διεύθυνσης του Παρατηρητηρίου Δομημένου Περιβάλλοντος και των περιφερειακών Διευθύνσεων και τμημάτων του.
Αρχική ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣΆρθρο 2 Περιφερειακές Διευθύνσεις και Τμήματα Παρατηρητηρίου Δομημένου Περιβάλλοντος
Άρθρο 2 Περιφερειακές Διευθύνσεις και Τμήματα Παρατηρητηρίου Δομημένου Περιβάλλοντος
- 63 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ – ΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Α: ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ – ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ –ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ – Άρθρο 1 Παρατηρητήριο Δομημένου Περιβάλλοντος
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 2 Περιφερειακές Διευθύνσεις και Τμήματα Παρατηρητηρίου Δομημένου Περιβάλλοντος
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 3 Αρμοδιότητες και πόροι
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 4 Ετήσιες εκθέσεις
- 7 ΣχόλιαΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Β: ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ – Άρθρο 5 Συγκρότηση
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 6 Αρμοδιότητες
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 7 Σύνθεση
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 8 Μητρώα
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 9 Θητεία
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 10 Λειτουργία
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 11 Περιφερειακά Συμβούλια Αρχιτεκτονικής (ΠΕΣΑ)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 12 Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής (ΚΕΣΑ)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 13 Αρμοδιότητες
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 14 Σύνθεση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 15 Λειτουργία
- 12 ΣχόλιαΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ: ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ – Άρθρο 16 Επιτροπή Εξέτασης Προσφυγών Αυθαιρέτων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 17 Επιτροπή προσβασιμότητας
- 34 ΣχόλιαΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ: ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΚΤΙΡΙΟΥ – Άρθρο 18 Ταυτότητα Κτιρίου – Σκοπός
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 19 Ορισμοί
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 20 Συμπλήρωση ταυτότητας – Έκδοση Πιστοποιητικών
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 21 Διαδικασία Έναρξης και Ενημέρωσης
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 22 Περιοδικότητα επανελέγχου ταυτότητας κτιρίου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 23 Έλεγχος στοιχείων ταυτότητας κτιρίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 Προδιαγραφές και Υπόχρεοι Τήρησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 Έντυπα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 26 Κυρώσεις
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΟΜΗΣΗΣ – ΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Α: ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΙΣΟΖΥΓΙΟ – Άρθρο 27 Ηλεκτρονική Πολεοδομική Ταυτότητα Δήμου
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 28 Επίσπευση πολεοδομικού σχεδιασμού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 29 Ηλεκτρονική ταυτότητα θεσμοθετημένων κοινόχρηστων χώρων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 30 Μεταφορά Συντελεστή Δόμησης και Τράπεζα δικαιωμάτων δόμησης και κοινοχρήστων χώρων – Ορισμοί
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 31 Τράπεζα Δικαιωμάτων Δόμησης και Κοινόχρηστων Χώρων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 Γενικές διατάξειςΆρθρο 32 Γενικές διατάξεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 33 Τίτλος Δικαιώματος Μεταφοράς Συντελεστή Δόμησης (Μ.Σ.Δ.)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 34 Βαρυνόμενα ακίνητα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 35 Ωφελούμενα ακίνητα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 36 Ζώνες Υποδοχής Συντελεστή (Ζ.Υ.Σ.)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 37 Ζώνες Αυξημένης Επιβάρυνσης Συντελεστή (Ζ.Α.Ε.Σ)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 38 Δράσεις περιβαλλοντικού ισοζυγίου σε ΖΑΕΣ
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 39 Έννοιες και περιορισμοί που ισχύουν για την πραγματοποίηση Μ.Σ.Δ. σε ωφελούμενο ακίνητο
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40 Εξουσιοδοτήσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 Μεταβατικές διατάξεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 42 Καταργούμενες διατάξεις
- 18 ΣχόλιαΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Β: ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΑΔΕΙΩΝ ΔΟΜΗΣΗΣ – Άρθρο 43 Οικοδομικές άδειες – Ορισμοί
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 44 Αρμόδια όργανα χορήγησης
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 45 Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 46 Αυτεπάγγελτη αναζήτηση στοιχείων από τις ΥΔΟΜ μέσω ηλεκτρονικής διαδικασίας
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 47 Προέγκριση οικοδομικής άδειας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 48 Χορήγηση οικοδομικής άδειας
- 45 ΣχόλιαΆρθρο 49 Διαδικασία ελέγχου οικοδομικής άδειας
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 50 Δικαιολογητικά για τη χορήγηση της οικοδομικής άδειας
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 51 Ισχύς, Αναθεώρηση και Ενημέρωση οικοδομικών αδειών και προεγκρίσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 52 Τήρηση Μητρώου οικοδομικών αδειών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 53 Έντυπο οικοδομικής άδειας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 54 Εκτέλεση οικοδομικών αδειών
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 55 Διαδικασία ελέγχου εφαρμογής οικοδομικών αδειών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 56 Αποπεράτωση έργου και σύνδεση με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 57 Κυρώσεις
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 58 Μητρώο Μελετητών και Επιβλεπόντων Μηχανικών και καθήκοντα
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 59 Καταργούμενες διατάξεις
- 40 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ ΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Α: ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ – Άρθρο 60 Ορισμοί
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 61 Ειδικές αρμοδιότητες Παρατηρητηρίου Δομημένου Περιβάλλοντος σε θέματα πρόληψης αυθαίρετης δόμησης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 62 Καταγραφή αυθαίρετης δόμησης
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 63 Απαγόρευση εμπράγματων δικαιοπραξιών σε ακίνητα με αυθαίρετες κατασκευές ή αυθαίρετες αλλαγές χρήσης
- 201 ΣχόλιαΆρθρο 64 Απαίτηση έκδοσης Βεβαίωσης Μηχανικού σε Δικαιοπραξίες, εγγραπτέες πράξεις και άδειες λειτουργίας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 65 Απαγόρευση σύνδεσης αυθαίρετων κτισμάτων με δίκτυα κοινής ωφέλειας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 66 Δημιουργία δορυφορικών χαρτών και ενιαίας βάσης αναφοράς
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 67 Σύνδεση του αριθμού οικοδομικής άδειας με τα δελτία αποστολής οικοδομικών υλικών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 68 Δημιουργία μονάδων κοινωνικής κατοικίας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 69 Διακρίσεις αυθαιρέτων κατασκευών και αλλαγών χρήσης
- 51 ΣχόλιαΆρθρο 70 Απόδειξη χρόνου κατασκευής αυθαιρέτων κατασκευών
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 71 Κατηγορίες αυθαιρέτων μετά την 28.07.2011
- 65 ΣχόλιαΆρθρο 72 Περιπτώσεις αυθαιρέτων πριν την 28.07.2011
- 41 ΣχόλιαΆρθρο 73 Απαγόρευση υπαγωγής
- 2 ΣχόλιαΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Β: ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ – Άρθρο 74 Ηλεκτρονική διαδικασία εντοπισμού, ελέγχου και καταγραφής αυθαιρέτων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 75 Εντοπισμός αυθαιρέτων
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 76 Διαπίστωση και χαρακτηρισμός αυθαιρέτων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 77 Προσφυγή
- 57 ΣχόλιαΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ: ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ 28.7.2011 – Άρθρο 78 Κυρώσεις αυθαιρέτων κατασκευών μετά την 28.07.2011
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 79 Τρόπος καταβολής και απόδοσης προστίμων
- 120 ΣχόλιαΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ: ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΙ ΠΡΙΝ ΤΗΝ 28.7.2011- Άρθρο 80 Κατηγορίες αυθαιρέτων κατασκευών και αλλαγών χρήσεων
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 81 Ρύθμιση αναστολής και εξαίρεσης από την κατεδάφιση
- 56 ΣχόλιαΆρθρο 82 Ρυθμίσεις του ν.δ. 1024/1971 (Α` 232)
- 165 ΣχόλιαΆρθρο 83 Δικαιολογητικά υπαγωγής αυθαίρετης κατασκευής ή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης στις διατάξεις του παρόντος
- 208 ΣχόλιαΆρθρο 84 Διατάξεις υπολογισμού ενιαίου ειδικού προστίμου
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 85 Καταβολή Ενιαίου Ειδικού Προστίμου – Προθεσμίες
- 59 ΣχόλιαΆρθρο 86 Μειώσεις και επιβαρύνσεις ενιαίου ειδικού προστίμου και καταληκτική ημερομηνία υπαγωγής
- 38 ΣχόλιαΆρθρο 87 Μειώσεις Προστίμων σε Ειδικές Ομάδες Πληθυσμού
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 88 Συμψηφισμός καταβληθέντων προστίμων
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 89 Αναστολή Επιβολής Κυρώσεων και Είσπραξης Προστίμων
- 40 ΣχόλιαΆρθρο 90 Υπαγωγή αυθαιρέτων για το οποία εκδίδεται άδεια νομιμοποίησης ή κατεδάφισης
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 91 Ενέργειες αρμόδιων υπηρεσιών
- 83 ΣχόλιαΆρθρο 92 Έλεγχος δηλώσεων υπαγωγής
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 93 Τιμή Ζώνης
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 94 Απαγόρευση υπαγωγής λόγω ανάκλησης ή ακύρωσης αδείας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 95 Έντυπη διαδικασία
- 25 ΣχόλιαΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε: ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΘΕΙ ΠΡΙΝ ΤΗΝ 28.7.2011 – Άρθρο 96 Αυθαίρετες κατασκευές εντός στάσιμων οικισμών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 97 Αυθαίρετα κτίσματα σε εξαγορασμένα ακίνητα και σε ακίνητα ιδιοκτησίας της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 98 Αυθαίρετες κατασκευές ακινήτων Δημοσίου Ενδιαφέροντος
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 99 Αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις σε παραδοσιακό οικισμό
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 100 Αυθαίρετες κατασκευές σε διατηρητέο κτίριο
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 101 Αυθαίρετες κατασκευές πλησίον γραμμών υψηλής τάσης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 102 Αυθαίρετες κατασκευές κεραιών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 103 Αυθαίρετες κατασκευές τουριστικών εγκαταστάσεων
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 104 Αυθαίρετες κατασκευές σταυλικών εγκαταστάσεων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 105 Αυθαίρετες κατασκευές σε κτίρια που αποδόθηκαν στους δικαιούχους από τον πρώην Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας (Ο.Ε.Κ).
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 106 Αυθαίρετες κατασκευές μονάδων ιχθυοκαλλιέργειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 107 Αυθαίρετες κατασκευές σε παραμεθόριες περιοχές των περιφερειακών ενοτήτων Ξάνθης, Ροδόπης και ΈβρουΆρθρο 107 Αυθαίρετες κατασκευές σε παραμεθόριες περιοχές των περιφερειακών ενοτήτων Ξάνθης, Ροδόπης και Έβρου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 108 Αυθαίρετες κατασκευές κοινωφελών κτιρίων και συνοδών εγκαταστάσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 109 Εξουσιοδοτικές διατάξειςΆρθρο 109 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 49 ΣχόλιαΆρθρο 110 Μεταβατικές και καταργούμενες διατάξεις
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 111 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
1 Σεπτεμβρίου 2016, 12:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
10 Οκτωβρίου 2016, 09:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
17 Σχόλια 2273 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Με την εφαρμογή του Ν. 3852/10 (Καλλικράτης) διαλύθηκαν οι υφιστάμενες τότε νομαρχιακές υπηρεσίες πολλές από τις αρμοδιότητες των οποίων δε λήφθηκαν υπόψη στον καταμερισμό που έγινε στις νέες διοικητικές δομές με αποτέλεσμα, ιδιαίτερα στην περιφέρεια, να γίνει ιδιαίτερα προβληματική η διεκπεραίωση (πολλές υπηρεσιακές δομές και στάσεις). Το ανέφικτο της δημιουργίας Υπηρεσιών Δόμησης σε κάθε Δήμο δημιούργησε ακόμα περισσότερες δυσλειτουργίες. Η λειτουργία του Παρατηρητηρίου οφείλει να δώσει διεξόδους σε αυτά τα προβλήματα. Οφείλει επίσης να υποστηρίξει διοικητικά τα ΣΑ, τα ΣΥΠΟΘΑ και τις Επιτροπές Επικινδύνων Οικοδομών που σήμερα περιπλανώνται χωρίς καμιά διοικητική υποστήριξη.
Οι νέες Διευθύνσεις αναλαμβάνουν αρμοδιότητες που σήμερα υπάγονται σε άλλες υφιστάμενες (πχ Πολεοδομικός σχεδιασμός, άδειες δόμησης) χωρίς να προτείνεται με νομοθετική ρύθμιση ο σαφής και ρητός διαχωρισμός αρμοδιοτήτων. ΥΠΕΝ από την μία Περιφέρειες και ΟΤΑ από την άλλη και όλοι μαζί στην πλάτη των πολιτών εν μέσω κρίσης!
σχόλιό σας αφορά διαφορετικό σ/ν.
Στο νομοσχέδιο για την κινητικότητα που οδηγείται στη Βουλή οι Δήμαρχοι κατάφεραν να περάσουν το αίτημά τους να ρωτιούνται εαν θα μπορούν να φύγουν με μετάταξη οι υπάλληλοί τους (οι οποίοι τυγχάνουν διαφορετικής μεταχείρισης σε σχέση με όλους τους άλλους υπαλλήλους) ανεξάρτητα από το μέγεθος του Δήμου. Δηλαδή οι υπάλληλοι τους είναι σε ομηρία. Συνεχίζονται οι πελατειακές σχέσεις. Κάποιοι που τα έχουν καλά με τους δημάρχους μπορούν να μεταταχθούν ενώ άλλοι παραμένουν στο δήμο για τιμωρία. Πως λοιπόν θα στελεχωθούν αυτές οι υπηρεσίες; Εθελοντικά; Κανείς δήμαρχος δεν θα αφήσει κανέναν μηχανικό, ακόμη και από τις ΥΔΟΜ (έχει άλλωστε και τεχνικές υπηρεσίες στις οποίες μπορεί να τους χρησιμοποιήσει). Μήπως τελικά οι Δήμαρχοι πάλι θα κινητοποιηθούν και θα ζητήσουν να παραμείνει σ’ αυτούς η αρμοδιότητα των αυθαιρέτων για να σβήνουν ή να μην επιβάλλουν πρόστιμα; Πελατειακό κράτος δεν έχουμε; Και εαν γίνουν αυτοδίκαιες μετατάξεις θα μεταταχθούν και κάποιοι διευθυντές και υπάλληλοι ΥΔΟΜ με ποινικές διώξεις για παράβαση καθήκοντος που οι Δήμαρχοι τους διατηρούν στις ίδιες θέσεις ενώ θα έπρεπε κατ’ ελάχιστον να τους μετακινήσουν σε άλλες;
Ονομασία δομής
Ο όρος Παρατηρητήριο παραπέμπει σε μηχανισμό καταγραφής και το πολύ αξιολόγησης. Εδώ πρόκειται για δομή εφαρμογής πολιτικής (η παρατήρηση είναι μια από τις δραστηριότητες). Ο όρος Υπηρεσία (Δ/νση, Τμήμα, κλπ.) Επιτήρησης Δομημένου Περιβάλλοντος είναι πιο κοντά στο αντικείμενο της νέας δομής.
Η πρόταση του tomcat επιλύει πιο γρήγορα το πρόβλημα της στελέχωσης των νέων υπηρεσιών.
Σε κάθε περίπτωση, ο νόμος πρέπει να ψηφιστεί άμεσα και οι νέες δομές να λειτουργήσουν άμεσα. Οι δήμοι αδυνατούν να ανταποκριθούν στην καταγραφή νέων αυθαιρέτων και στην επιβολή προστίμων (γιατί δεν θέλουν, εξαιτίας πολιτικού κόστους) αν και οι καταγγελίες είναι πολλές.
Στην παράγραφο 3 του άρθρου αναφέρεται ότι, με Π.Δ θα καθορισθούν, μεταξύ άλλων, η στελέχωση, το αναγκαίο προσωπικό και η κατάρτισή του.
Στο εν λόγω Π.Δ δεν θα πρέπει να αποκλείονται οι Πτυχιούχοι Μηχανικοί Τ.Ε.Ι από θέσεις ευθύνης και μάλιστα θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη ο Ν.4275/14 και ιδιαίτερα το άρθρο 1 αυτού, στο οποίο αναφέρεται ότι: «Ως προϊστάμενοι Γενικής Διεύθυνσης επιλέγονται υπάλληλοι της κατηγορίας ΠΕ ή ΤΕ»
Ισχύει το ίδιο σχόλιο που γραφτηκε για το άρθρο 1 «Αφού έχεις τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις οι οποίες είναι αμιγώς Κρατικές Υπηρεσίες της Γενικής Κυβέρνησης σε όλη την Επικράτεια, για ποιό λόγο γίνεται συγκρότηση μιας ακόμα γενικής διεύθυνσης στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, 13 Διευθύνσεων μια σε έδρα κάθε Περιφέρειας και 52 και πλέον Τμήματα ένα σε κάθε έδρα Περιφερειακής Ενότητας (Νομό). Αν συγκροτηθεί ένα Τμήμα σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα που να ανήκει στην αντίστοιχη Δ/νση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης αυτόματα έχεις κάνει την ίδια δουλεία έχοντας μειώσει το δημοσιονομικό κόστος τουλάχιστον στο μισό και τη γραφειοκρατία. Πέραν αυτού γλυτώνεις και τη γελοιοποίηση αφού σε κάθε περιφέρεια θα έχεις τέσσερα επίπεδα Διοίκησης για το ίδιο θέμα (δομημένο και φυσικό περιβάλλον) με τα δύο επίπεδα να ανήκουν στην Γενική Κυβέρνηση:
Α) Υπηρεσίες περιβάλλοντος και ΥΔΟΜ στους Δήμους.
Β) Δ/νση Περιβάλλοντος και Χωρικού σχεδιασμού στις Αιρετές Περιφέρειες.
Γ) Δ/νση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης (κρατική Υπηρεσία) στην έδρα κάθε Περιφέρειας.
Δ) Διεύθυνση Παρατηρητηρίου Δομημένου Περιβάλλοντος του Υπουργείου Ενέργειας και Περιβάλλοντος
Αποφασίστε σε συνεννόηση με το Υπουργείο Εσωτερικών ή να καταργήσετε τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και οι Διευθύνσεις Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού των Αποκεντρωμένων να γίνουν περιφερειακές υπηρεσίες του Υπουργείου σας ή να συγκροτήσετε τμήματα του παρατηρητηρίου Δομημένου περιβάλλοντος στις ΠΕΧΩΣ.»
Ομοίως με το σχόλιο που έκανα στο άρθρο 1. Ακόμη μια νέα αρχή. Ακόμη περισσότερες υπογραφές και σφραγίδες.
Θετική η μεταφορά ελεγκτικών αρμοδιοτώτων από του Δήμους, οι οποίοι λόγω τοπικών συμφερόντων είναι οι πλέον ευάλωτοι σε τοπικές επιρροές. Ωστόσο εάν δεν γίνουν νέες προσλήψεις, θα πρέπει να καλυφθούν οι θέσεις με μετατάξεις προσωπικού τμημάτων αυθαιρέτων από ΥΔΟΜ. Ωστόσο, παραμένει σειρά αρμοδιοτήτων αυθαιρέτων στις ΥΔΟΜ σύμφωνα με τον παρόντα νόμο (διαγραφή προστίμων κ.λ.π.), ενώ δεν λαμβάνεται μέριμνα για εκκρεμείς υποθέσεις (που είναι χιλιάδες σε όλη τη χώρα), αλλά και για θέματα επικίνδυνων οικοδομών που σήμερα καλύπτονται από τους ίδιους υπαλλήλους. Ταυτόχρονα, ειδικά στην επαρχία, οι ελάχιστοι υπάλληλοι ανήκουν ταυτόχρονα στο τμήμα ελέγχου κατασκευών , στο τμήμα έκδοσης αδειών αλλά και σε άλλες υπηρεσίες (τεχνική υπηρεσία κ.λ.π.). Ο νόμος αγνοεί ότι όλες οι ΥΔΟΜ είναι σήμερα υποστελεχωμένες, με πολλούς υπαλλήλους να έχουν παράλληλα καθήκοντα.
Για να περιοριστεί το προσωπικό πρέπει οι αρμοδιότητες των ΥΔΟΜ για αυθαίρετα με μεταβιβασθούν εξ’ ολοκλήρου στα παρατηρητήρια και τους ελεγκτές δόμησης, και η πολεοδομική νομοθεσία να μην θεωρεί ως αυθαίρετες μικροπαραβάσεις που δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον αλλά μόνο παραβάσεις κάλυψης, δόμησης και ύψους.
Η αρμοδιότητα ελέγχου των αυθαιρέτων πρέπει να δοθεί στο υπουργείο και να μην παραμείνει στην τοπική αυτοδιοίκηση (δήμους) που είναι σήμερα. Η στελέχωση των προτεινόμενων με τον παρόντα νόμο υπηρεσιών θα πρέπει να γίνει σε μικρότερο χρονικό διάστημα από αυτό που αναφέρεται (τουλάχιστον 6 μήνες για την έκδοση του Π.Δ.). Η στελέχωση των υπηρεσιών θα πρέπει να γίνει με εθελοντικές μετατάξεις (χωρίς γνώμη φορέα προέλευσης — δημάρχου) και όχι με αυτοδίκαιες διότι αποφεύγεται ο κίνδυνος μετάταξης υπαλλήλων που ενώ αποδίδουν σε εξαιρετικό βαθμό την τρέχουσα χρονική στιγμή στα τμήματα των δήμων που έχουν την αρμοδιότητα δεν επιθυμούν να ασχοληθούν με αυτό το αντικείμενο άλλο, καθώς επίσης και υπαλλήλων που τους έχουν ασκηθεί ποινικές διώξεις. Επίσης, σε πολλές περιπτώσεις η αρμοδιότητα ελέγχου αυθαίρετων κατασκευών ανήκει σε τμήματα που έχουν παράλληλη αρμοδιότητα και την έκδοση αδειών. Ποιοι υπάλληλοι θα μεταταχθούν αυτοδίκαια (εάν ισχύσει κάτι τέτοιο) όταν όλοι ασχολούνται με όλα; Και για ποιους υπαλλήλους θα ισχύσει η ενδεχόμενη αυτοδίκαιη μετάταξη όταν οποιαδήποτε χρονική στιγμή ο δήμαρχος μπορεί να μετακινήσει από το τμήμα αυθαιρέτων σε άλλα τμήματα τους υπαλλήλους που επιθυμεί ο ίδιος να γλυτώσουν τη μετάταξη και να τοποθετήσει υπαλλήλους που δεν τους θέλει άλλο; Τι θα γίνει με υπαλλήλους που έχουν αιτηθεί μετάταξη σε υπηρεσία άλλου νομού (και δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη) εαν υπάρξει αυτοδίκαιη μετάταξή τους στη νέα δομή; Θα συμβούν ξανά όσα έγιναν με τον καλλικράτη;
Μεσα στα πλαίσια του του όρου συμμετοχής (5) και μόνο οφείλω να παρατηρήσω ότι οι «υπάλληλοι της ΥΔΟΜ» μέσα απο διαδικασίες που όλοι γνωρίζουμε και ειδικά τη «λευκή απεργία» των τελευταίων ετών έχουν απωλέσει οριστικά το όποιο ηθικό πλεονέκτημα θα μπορούσε κάποιος να τους αποδώσει με χαρακτηρισμούς «άριστης γνώσης» ή οτιδήποτε άλλο, με τη καθημερινή τους συμπεριφορά στο αντικείμενο που αφορά την υπηεεσία τους παραβίαζαν ανέκαθεν και, παραβιάζουν καθημερινά, κάθε ένοια δημόσιου λειτουργού και «υπηρεσίας» προς τον πολίτη. Οι εξαιρέσεις ελάχιστες και μπράβο τους, αλλά η κακοδιοιήκηση στις πολεοδομίες γενικός κανόνας. Ωραίο το αφήγημα με τον έλεγχο των «νεοανεγειρόμενων» οικοδομών ας εξετάσουμε όμως και την πραγματικότητα των οικοδομικών αδειών για τα σκουπιδια χωρις καν τον στοιχειώδη έλεγχο στο διάγραμμα δόμησης ή απο ποιον υπάλληλο προέρχονται οι φάκελοι που «εξαφανίζονται» από το αρχέιο κάθε πολεοδομίας. Η’ προχωράμε ή αναμασάμε τις ίδιες καραμέλες που μας εφθασαν ως εδώ. Ας αποφασίσουμε.
Σε συνέντευξή του ο κ. Γ. ΤΣΙΡΩΝΗΣ αναφέρει ότι:
Το Παρατηρητήριο δεν θα είναι ένας πολυπληθής δημόσιος Οργανισμός (300 Υπάλληλοι). Θα είναι ενταγμένο στο Υπουργείο ως αποκεντρωμένη υπηρεσία του και δεν θα χρειαστεί μήνες για να λειτουργήσει!!
Αναφέρει επίσης ότι αυτή τη στιγμή έχουμε ήδη στους Δήμους μηχανικούς πλεονάζοντες !! Θα μεταταχθούν Μηχανικοί από τους Δήμους στο Παρατηρητήριο ? ΜΕΤΑΤΆΞΕΙΣ από τους ΟΤΑ στο Κράτος – ΔΕΝ ΤΟ ΒΛΕΠΩ, …… είπε ότι θα προσληφθούν και καινούργιοι υπάλληλοι….(Μηχανικοί δηλαδή) ……..Αυτό Θα το δούμε….
Θεωρεί ότι με 300 υπαλλήλους θα έχουμε μια πλήρη λειτουργία.
Για να δούμε:
1) 13 Διευθύνσεις Παρατηρητηρίων Δομημένου Περιβάλλοντος στην έδρα κάθε περιφέρειας άρα 13 Διευθυντές !
2) Οι Διευθύνσεις Παρατηρητηρίων Δομημένου Περιβάλλοντος αν έχουν δύο Τμήματα άρα άλλοι 13Χ2=26 προϊστάμενοι Τμημάτων !(Αν δεν υπάρχουν Τμήματα ποιος ο λόγος ύπαρξης Διεύθυνσης?)
3) 74 Τμήματα Παρατηρητηρίου Δομημένου Περιβάλλοντος στην έδρα κάθε περιφερειακής ενότητας δηλαδή 74 προϊστάμενοι Τμημάτων!
4) Οι Διευθύνσεις Παρατηρητηρίων Δομημένου Περιβάλλοντος αν έχουν από δυο υπαλλήλους 2Χ13=26 Υπάλληλοι!
5) Τα 74 Τμήματα Παρατηρητηρίου Δομημένου Περιβάλλοντος αν έχουν από 3 Υπαλλήλους 3Χ74=222 Υπάλληλοι.
Αρα 13+26+74+26+222=348 Υπάλληλοι (Μηχανικοί)
Επίσης έχουμε 113 Προϊστάμενους και Διευθυντές για 235 απλούς Υπαλλήλους!!!! για την «Λάντζα» !!!
Δηλαδή τα Τμήματα και οι Διευθύνσεις θα λειτουργίσουν με 2-3 υπαλλήλους!
Η στελέχωση των ΠΑ.ΔΟ.Π. θα πρέπει να γίνει οπωσδήποτε από τους ήδη υπηρετούντες στα αντίστοιχα Τμήματα Ελέγχου Κατασκευών των ΥΔΟΜ διότι είναι άρτια καταρτισμένοι στην Πολεοδομική Νομοθεσία η οποία είναι όντως δαιδαλώδης αλλά και στην διαδικασία που ακολουθείται κατά τον έλεγχο και καταγραφή των αυθαιρέτων κατασκευών και στην επιβολή των κυρώσεων – προστίμων. Ο έλεγχος των Παρατηρητών έστω και ιδιωτών θα πρέπει να παραμείνει στον Δημόσιο Τομέα και να είναι ΔΙΑΦΑΝΗΣ, για να αποφευχθούν τα φαινόμενα που όλοι μας γνωρίζουμε και τα οποία ήδη συναντούμε από τους ελέγχους των νεοαναγειρόμενων οικοδομών από τους ελεγκτές δόμησης. Πιο συχνό φαινόμενο είναι η μη αποδοχή ελέγχου όταν η οικοδομή έχει προφανώς πλήθος παραβάσεων τα οποία αποφεύγουν να καταγράψουν… Πόσο μάλλον όταν αυτό αφορά αποδεδειγμένα αυθαίρετες κατασκευές, ο αντίκτυπος καταγραφής των οποίων θα είναι σε προσωπικό επίπεδο (μηνύσεις, δικαστήρια κλπ), τα οποία αντιμετωπίζουμε καθημερινά, χωρίς καμία στήριξη από το Δημόσιο Τομέα οι υπάλληλοι των ΥΔΟΜ.
κύριε Χ. Σμπούη,
Η στελεχωση θα πρεπει να γινει( και με σιγουρια) οπως εγινε με την στελεχωση/αυτοδικαιη μεταταξη των υπαλλήλων Πολεοδομιων στους Δήμους από τις Νομαρχιες το 2011. Τότε ηταν ενα λάθος, ο Ελεγχος του Περιβαλλοντος επρεπε να παραμεινει στη κεντρική εξουσια (Υπουργειο).
Οποτε ειναι σιγουρο, οτι μεχρι να συσταθούν τα Τμήματα αυτα στις Π.Ε, θα γινουν αυτοδικαιες μεταταξεις των υπαλληλων των αυθαιρετων από τις ΥΔΟΜ Δήμων με το ιδιο συστημα που εγινε το 2011.
Στις Γεν Δ/νση ΥΠΕΠΑΝ και Δ/νσεις Περιφερειας θα γινουν εσωτερικες τοποθετησεις από αλλες Δ/νσεις.
το θεμα ειναι να πάνε τα σωστα ατομα που ξέρουν το αντικειμενο και οχι καποιοι που θελουν καρέκλα για να καθονται απλα..
Δηλαδή θα συσταθούν:
1) 1 Γενική Διεύθυνση του Παρατηρητηρίου Δομημένου Περιβάλλοντος στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
2) 13 Διευθύνσεις Παρατηρητηρίων Δομημένου Περιβάλλοντος στην έδρα κάθε περιφέρειας!
3) 74 Τμήματα Παρατηρητηρίου Δομημένου Περιβάλλοντος στην έδρα κάθε περιφερειακής ενότητας!
Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται εντός έξι μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος, καθορίζεται η στελέχωση, το αναγκαίο προσωπικό και η κατάρτισή του, η υλικοτεχνική υποδομή, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την οργάνωση και λειτουργία …….κλπ
Που θα βρεθεί τόσο προσωπικό !!!! (Μηχανικοί κυρίως) θα διοριστεί ? θα μεταταχθεί…..και από που περισσεύουν ???
Στο Άρθρο 110:
4.Μέχρι την έναρξη λειτουργίας !!!! του Παρατηρητηρίου Δομημένου Περιβάλλοντος θα εξακολουθούν να υφίστανται οι υπάρχουσες διοικητικές δομές !!!!!! με τις αρμοδιότητές τους σε σχέση με την εφαρμογή των προβλέψεων του παρόντος.
Δηλαδή σε έξι μήνες θα στελεχωθούν όλες παραπάνω υπηρεσίες ? Εδώ γελάμε.
Η στελέχωση να γινει με αυτοδικαιη μεταταξη του Προισταμενου Τμηματος Αυθαιρέτων και υπαλλήλων που το στελεχώνουν. Να μην περιμενουν από η κάθε Π.Ε να βρουν υπαλλήλους. Το δημόσιο ειναι υποστελεχωμένο.
Πολλά όμως τετοια Τμήματα (από τα οργανογράμματα των Δήμων) εχουν και το αντικειμενο Ελεγχου Επικύνδυνων Κατασκευών. Αυτό το αντικείμενο που παραμένει? Εαν το αντικειμενο αυτό του Τμήματος παραμένει στην Υ.ΔΟΜ του Δήμου και το Τμήμα εχει υπαλληλο πολιτικό μηχανικό Π.Ε, τότε να παραμείνει στην ΥΔΟΜ για τα επικύνδινα. Να διευκρινιστεί..