Σκοπός της παρούσας απόφασης είναι η έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης των υπηρεσιών ύδατος για διάφορες χρήσεις και κανόνων και μέτρων βελτίωσης των υπηρεσιών αυτών, καθώς και ο καθορισμός των διαδικασιών και της μεθόδου ανάκτησης του κόστους των υπηρεσιών αυτών, συμπεριλαμβανομένου του περιβαλλοντικού κόστους και του κόστους υδατικού πόρου, σύμφωνα με το άρθρο 12 του Ν. 3199/2003, όπως ισχύει και το άρθρο 8 σε συνδυασμό με το άρθρο 12 του Π.Δ. 51/2007, όπως ισχύει, ώστε να επιτυγχάνεται η βιώσιμη χρήση και η βελτίωση της κατάστασης των υδάτων, σύμφωνα με τους περιβαλλοντικούς στόχους του άρθρου 4 του ανωτέρω Π.Δ.
Αρχική Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις τουΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – Άρθρο 1 Σκοπός
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – Άρθρο 1 Σκοπός
- 9 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – Άρθρο 1 Σκοπός
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 2 Πεδίο εφαρμογής
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 3 Ορισμοί
- 6 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ – ΓΕΝΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΔΑΤΟΣ – Άρθρο 4 Γενικοί κανόνες προσδιορισμού του χρηματοοικονομικού κόστους
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 5 Γενικοί κανόνες προσδιορισμού του Περιβαλλοντικού Κόστους
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 6 Γενικοί κανόνες προσδιορισμού του Κόστους Πόρου
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ – ΓΕΝΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΔΑΤΟΣ – Άρθρο 7 Κοινή διαδικασία τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ1 – ΓΕΝΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΠΑΡΟΧΗΣ ΝΕΡΟΥ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ & ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΛΥΜΑΤΩΝ – Άρθρο 8 Γενικό πλαίσιο υπηρεσιών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 9 Γενικοί κανόνες τιμολόγησης
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ2 – ΓΕΝΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΔΑΤΟΣ ΓΙΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗ – Άρθρο 10 Γενικό πλαίσιο παροχής υπηρεσιών ύδατος για αγροτική χρήση
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 11 Γενικοί κανόνες τιμολόγησης υπηρεσιών παροχής ύδατος για αγροτική χρήση μέσω οργανωμένων συλλογικών δικτύων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 Γενικοί κανόνες τιμολόγησης χρήσεων ύδατος εκτός οργανωμένων συλλογικών δικτύων
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ – ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΔΑΤΟΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΧΡΗΣΕΙΣ – Άρθρο 13 Μηχανισμός παρακολούθησης υπηρεσιών ύδατος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 Γενικοί κανόνες και κατευθύνσεις βελτίωσης υπηρεσιών ύδατοςΆρθρο 14 Γενικοί κανόνες και κατευθύνσεις βελτίωσης υπηρεσιών ύδατος
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ – ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – Άρθρο 15
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
2 Σεπτεμβρίου 2016, 13:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
12 Σεπτεμβρίου 2016, 09:00
Σχετικό Υλικό
ΚΥΑΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
9 Σχόλια 67 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Το Τ.Ο.Ε.Β. Χρυσουπόλεως Δήμου Νέστου που αντιπροσωπεύει 6500 Μέλη κατά κύριο επάγγελμα αγρότες, με αίσθημα ευθύνης εκφράζουμε τον προβληματισμό μας στο νέο «χαράτσι» που πρόκειται να επιβληθεί στους κατά κύριο επάγγελμα αγρότες.
Από την νέα ΚΥΑ της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων, προβλέπεται ένα μόνιμο «χαράτσι» για τους κατά κύριο επάγγελμα αγρότες που θα είναι δυσβάσταχτο κόστος για τον ήδη βεβαρημένο οικογενειακό προϋπολογισμό, ο οποίος ήδη πλήττεται από το κόστος παραγωγής και τις τιμές των προϊόντων.
Οι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες καλούνται να πληρώσουν δυο φορές το νέο «χαράτσι» της ΚΥΑ, μια για το νερό ύδρευσης και μία για το νερό άρδευσης.
Επίσης η είσπραξη του Περιβαλλοντικού Τέλους(χαράτσι) της ΚΥΑ από τους Τ.Ο.Ε.Β. είναι αδύνατη και θα δημιουργήσει προβλήματα στην καλή λειτουργία των Οργανισμών.
Το Τ.Ο.Ε.Β. Χρυσουπόλεως Δήμου Νέστου προτείνει να εξαιρεθούν οι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες από το νέο «χαράτσι» που προτείνει η Εθνική Επιτροπή Υδάτων.
H τιμολόγηση του αρδευτικού νερού των αγροτών πρέπει, με δεδομένη την μεγάλη επιβάρυνση των αγροτών από πολλαπλασιασμό των εισφορών σε ΟΓΑ και φορολόγηση (από 13% σε 22%) να κινηθεί σε καθαρά συμβολικά επίπεδα.
Σε περιπτώσεις όπου υπάρχουν ορατά περιβαλλοντικά προβλήματα, όπως σοβαρή πτώση υπογείων υδροφορέων, υπερεκμετάλλευση επιφανειακών, μπορεί να προβλέπεται υψηλότερο επίπεδο, προς άμεση και ορατή από τους αγρότες όμως χρηματοδότηση έργων εμπλουτισμού.
Όσον αφορά στο 80%, φυσικά και προβλέπεται από διατάξεις νόμων (τριών για την ακρίβεια), και είναι συνάρτηση του πότε κάθε ΔΕΥΑ ιδρύθηκε. Θα πρέπει μάλιστα να γίνει σαφές ότι μια ΚΥΑ δεν μπορεί να καταργήσει διατάξεις νόμου και άρα η συγκεκριμένη ΚΥΑ δεν μπορεί να καταργήσει ούτε το τέλος 80% (που είναι το μόνο ουσιαστικά τέλος – με την έννοια της μη άμεσης ανταποδοτικότητας- στα τιμολόγια των ΔΕΥΑ, ασχέτως αν με τον ίδιο όρο εμφανίζονται και άλλες χρεώσεις, π.χ. πάγιο τέλος, τέλος αποχέτευσης, τα οποία είναι όμως τιμολόγηση παρεχόμενων υπηρεσιών), αλλά ούτε και τις διατάξεις των νόμων που προβλέπουν ατέλειες στο ευρύτερο ελληνικό δημόσιο (το οποίο παίρνοντας αφορμή από τη λέξη «τέλος», αρνείται να πληρώσει τις υπηρεσίες αποχέτευσης π.χ.)
Στο παρόν άρθρο αναφέρεται πως ένας από τους σκοπούς της απόφασης είναι η έγκριση μέτρων βελτίωσης για τις υπηρεσίες ύδατος. Η φιλοσοφία της απόφασης διακρίνεται από τον οικονομικό-λογιστικό χαρακτήρα, που δίνει έμφαση στην οικονομική βιωσιμότητα των υπηρεσιών ύδατος, όπως φαίνεται στο Άρθρο 9 και στις παρ. 2.1, 2.2 και 2.3.
Η ΚΥΑ παρόλο που είναι σημαντική, αφήνει έξω τους πολίτες, τους φορείς και την κοινωνία. Δεν διαχωρίζονται οι καλοί από τους κακούς χρήστες, οι καλοί από τους κακούς διαχειριστές-παρόχους.
Για ποιο λόγο να βελτιώσει τις υπηρεσίες της μία υπηρεσία ύδατος (π.χ. να περιορίσει τις απώλειές της κ.λ.), αν η οικονομική της βιωσιμότητα που επηρεάζεται από τα μεταβλητά κόστη εξασφαλίζεται από την πρώτη κλίμακα της κατανάλωσης; Είναι δίκαιη η κατανομή της μεταβλητής δαπάνης του ενεργειακού κόστους για τη λειτουργία εφεδρικών γεωτρήσεων για την κάλυψη υπερβάλλουσας ζήτησης στους χρήστες που περιορίζουν την κατανάλωσή τους;
Η προσαύξηση στο κόστος υπηρεσιών νερού λόγω περιβαλλοντικού τέλους (περιβαλλοντικό κόστος και κόστος πόρου), λόγω του έμμεσου και ασαφούς τρόπου ανταποδοτικότητας (πράσινο ταμείο), δεν είναι πιθανό να λειτουργήσει ως εργαλείο ορθολογικής διαχείρισης. Αντίθετα, μάλλον θα αντιμετωπιστεί ως ένα πρόσθετο τέλος-«χαράτσι» (αύξησης κρατικών εσόδων), γεγονός που θα ευνοεί τη μη τιμολογημένη (παράνομη) χρήση νερού ή θα αυξήσει το κόστος παραγωγής. Στις περισσότερες περιπτώσεις αρδευτικής χρήσης νερού που το τέλος δεν συναρτάται με κυβικά μέτρα κατανάλωσης θα αποτελεί στην ουσία ένα πρόσθετο πάγιο, χωρίς κίνητρο για ορθολογική χρήση νερού.
Θεωρώ ότι τα ύδατα είτε επιφανειακά, είτε υπόγεια, είτε βρόχινα θα έπρεπε κατ’ αρχήν να ορίζονται ως κοινωνικό αγαθό που θα επιβάλλεται να μπορούν να έχουν πρόσβαση όλοι οι πολίτες. Δεν μπορεί έτσι απλά το νερό να μετατρέπεται σε προϊόν, τη στιγμή που πάνω από το 40% του πλανήτη δεν έχει πρόσβαση σε πόσιμο νερό. Είναι μάλιστα γνωστά τα νεοφιλελεύθερα εγκλήματα σε διάφορες χώρες, όπου έχουν αγοραστεί τα δικαιώματα του νερού (Χιλή, κ.λπ.) και οι άνθρωποι δεν έχουν νερό να πιούν κσι να καλλιεργήσουν. Σαφώς πρέπει να διαχωρίζεται η χρήση του, αλλά πάνω από όλα είναι κοινωνικό αγαθό που πρόσβαση θα έχουν όλοι
Θετική πράξη η έκδοση της εν λόγω ΚΥΑ, σε πλήρη ευθυγράμμιση με την Οδηγία – Πλαίσιο 2000/60 για την ολοκληρωμένη διαχείριση των υδατικών πόρων και την προστασία του περιβάλλοντος σε ότι αφορά στην αποτελεσματική εφαρμογή οικονομικών αρχών, εργαλείων και μέτρων με απαιτήσεις για το σχεδιασμό και την υλοποίηση μέτρων για την ανάκτηση του κόστους των υπηρεσιών νερού, ως κοινωνικό και οικονομικό αγαθό.
Με τον τρόπο αυτό αποκρυσταλλώνεται μια βασική αλλαγή που έχει ήδη συντελεστεί στις προτεραιότητες της διαχείρισης των υδατικών πόρων, συνυπολογίζοντας την αξία του νερού για το περιβάλλον, την υγεία και την κατανάλωση σε παραγωγικούς τομείς.
Το νερό, ως αναντικατάστατο για την επιβίωση, την υγεία και την οικονομική ανάπτυξη αποτελεί ένα ύψιστο κοινωνικό αγαθό καθώς η διαθεσιμότητά του βελτιώνει την ευημερία τόσο του ατόμου όσο και του κοινωνικού συνόλου. Καλή ποιότητα νερού για το μεμονωμένο άτομο σημαίνει ταυτόχρονα και καλύτερη ποιότητα νερού για ολόκληρο το κοινωνικό σύνολο.
Τα κοινωνικά αγαθά μπορούν ωστόσο σε μερικές περιπτώσεις να έχουν και τα χαρακτηριστικά ενός ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ αγαθού. Περισσότερο νερό για κάποιον ιδιώτη μπορεί να σημαίνει λιγότερο νερό για άλλους, οι οποίοι μοιράζονται τον ίδιο πόρο.
Η Οδηγία 2000/60 δημιουργεί ένα νέο και δυναμικό μοντέλο διαχείρισης των υδατικών πόρων με στόχο τη διατήρηση και βελτίωση της κατάστασης των υδατικών συστημάτων δημιουργώντας το πλαίσιο για την ολοκληρωμένη διαχείριση τους στο επίπεδο των λεκανών απορροής. Ταυτόχρονα όμως η υλοποίηση της αποτελεί μια πρόκληση που τα Κράτη Μέλη πρέπει να αντιμετωπίσουν με μεγάλη σοβαρότητα και ύστερα από εκτεταμένες μελέτες προκειμένου να την εφαρμόσουν στα προβλεπόμενα πολύ αυστηρά χρονοδιαγράμματα.
Με την παρούσα ΚΥΑ η χώρα μας ανταποκρίνεται, αν και με καθυστέρηση, στην ανάγκη ολοκλήρωσης της Οδηγίας – Πλαίσιο για το Νερό θεσμοθετώντας εργαλεία και μεθόδους για μια νέα τιμολόγηση του νερού κάνοντας διαφοροποίηση της έννοιας των χρήσεων και των υπηρεσιών. Ωστόσο, η προσπάθεια αυτή για να είναι επιτυχής θα πρέπει να έχει προηγηθεί ένας αναλυτικός υπολογισμός του οικονομικού κόστους και του κόστους για τους φυσικούς πόρους και το περιβάλλον σε συνδυασμό ποιοτικών, ποσοτικών και οικολογικών στόχων που συμβάλλουν στην προστασία των υδάτινων οικοσυστημάτων και την καλή κατάσταση όλων των υδατικών πόρων, κάτι που δε φαίνεται να έχει προηγηθεί!
Πρέπει να είναι απολύτως σαφές ότι η ανάλυση των προβλημάτων διαχείρισης των υδατικών πόρων με βάση οικονομικά εργαλεία και πρακτικές αποτελεί thn βασική προϋπόθεση για την αξιολόγηση των επιπτώσεων από την επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων σε σημαντικούς παραγωγικούς τομείς για την τοπική, περιφερειακή ή εθνική οικονομία.
Επιπλέον, η εκτίμηση του κόστους των απαιτούμενων μέτρων και η επιλογή των αποδοτικότερων για την οικονομία ή για συγκεκριμένους παραγωγικούς τομείς θα εξασφαλίσει τη σωστή χρήση των διαθέσιμων κεφαλαίων.
Ως εκ τούτου γεννώνται πολλά εύλογα ερωτήματα λαμβάνοντας υπόψη ότι κάθε ενδεχόμενη αναπροσαρμογή των περιβαλλοντικών στόχων για συγκεκριμένες περιοχές ή υδατικά συστήματα θα πρέπει να βασίζεται στη συνεκτίμηση οικονομικών και κοινωνικών παραμέτρων, κάτι που δεν φαίνεται να έχει προηγηθεί πριν τη σύνταξη της εν λόγω ΚΥΑ.
Κατά την άποψή μας η χρήση μέτρων όπως η τιμολόγηση των υπηρεσιών νερού, προϋποθέτει την εκτίμηση των επιπτώσεων σε κάθε παραγωγικό τομέα και κάθε χρήση νερού.
Προϋποθέτει επίσης ότι έχουν επιτευχθεί ήδη οι βασικοί στόχοι της Οδηγίας 2000/60, όπως:
Αποτροπή της περαιτέρω επιδείνωσης, προστασία, και βελτίωση της κατάστασης των υδάτινων οικοσυστημάτων.
Προώθηση της βιώσιμης χρήσης του νερού στη βάση της μακροπρόθεσμης προστασίας των διαθέσιμων υδατικών πόρων.
Προστασία και βελτίωση του υδάτινου περιβάλλοντος με ειδικά μέτρα για την προοδευτική μείωση των απορρίψεων, εκπομπών και διαρροών ρύπων ή ομάδων ρύπων, που συνιστούν σημαντικό κίνδυνο για το υδατικό περιβάλλον.
Διασφάλιση της προοδευτικής μείωσης της ρύπανσης των υπόγειων υδάτων και αποτροπή της περαιτέρω επιβάρυνσής τους.
Περιορισμό των επιπτώσεων από πλημμύρες και ξηρασίες.
Δηλαδή βασική προϋπόθεση για την εκπόνηση και επιτυχή υλοποίηση μέτρων που βασίζονται σε σημαντικές οικονομικές αρχές και οικονομικά εργαλεία προκειμένου να επιτευχθούν συγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί στόχοι, θα πρέπει πρώτα να έχουν προϋπάρξει οι κατάλληλες επεξεργασίες ώστε να συνυπολογίζεται με ακρίβεια το συνολικό κόστος των υπηρεσιών νερού, παράλληλα με τον τρόπο ανάκτησης αυτού υπέρ του κοινωνικού συνόλου.
Και μάλιστα υπό το φως ενός σαφέστατου διαχωρισμού των υπηρεσιών νερού, των φορέων παροχής, των χρηστών και ρυπαντών, όπως υποδεικνύει η σχετική Οδηγία.
Δεν είναι τυχαίο που η Οδηγία υποχρεώνει τα Κράτη Μέλη να εκτιμήσουν το βαθμό στον οποίο το συνολικό κόστος των υπηρεσιών νερού ανακτάται και στο επόμενο στάδιο να χρησιμοποιήσουν τις κατάλληλες πολιτικές τιμολόγησης για την πλήρη ανάκτηση του κόστους των υπηρεσιών νερού ορίζοντας συγκεκριμένα βήματα σε πλήρη εφαρμογή της αρχής ο ρυπαίνων πληρώνει, όπως:
•Καθορισμός των υπηρεσιών νερού, φορέων παροχής, των χρηστών και των ρυπαντών.
•Υπολογισμός του συνολικού κόστους υπηρεσιών νερού.
•Προσδιορισμός του μηχανισμού ανάκτησης του κόστους και κατανομής του στους χρήστες.
•Υπολογισμός του βαθμού ανάκτησης του οικονομικού κόστους.
•Το οικονομικό κόστος που περιλαμβάνει τα κόστη επενδύσεων, λειτουργίας και συντήρησης των έργων, διαχειριστικά και διοικητικά κόστη και άλλα άμεσα οικονομικά κόστη.
•Το κόστος των φυσικών πόρων που αντιπροσωπεύει την απώλεια οφέλους λόγω του περιορισμού των διαθέσιμων υδατικών πόρων σε βαθμό μεγαλύτερο από το φυσικό ρυθμό ανανέωσης τους.
•Το περιβαλλοντικό κόστος που αντιπροσωπεύει το κόστος από τις ζημιές που προκαλούνται από τη χρήση νερού στο περιβάλλον και τα υδατικά οικοσυστήματα.
•Το Συνολικό Κόστος (Απόσβεση υφιστάμενων υποδομών, Κόστος Λειτουργίας και Συντήρησης, Οικονομικό κόστος, Κόστος Ευκαιρίας, Άλλα κόστη, Κόστος Φυσικών Πόρων, Άμεσο Περιβαλλοντικό Εξωτερικό Κόστος, Κόστος νέων υποδομών, Έμμεσο Περιβαλλοντικό Εξωτερικό Κόστος, Κόστος διαχείρισης, κλπ.).
Αποτελεί ουσιαστικά ενσωμάτωση κοινοτικής οδηγίας και θα πρέπει να προβληθούν συγκεκριμένες και ρητές διατάξεις που να καταρ΄γούν και κάθε άλλο τέλος ή επιβάρυνση.Αξίζει να σημιωθεί ότι σε πολλές ΔΕΥΑ επιβάλλεται ακόμη το 80% επί της αξίας του ύδατος χωρίς να προβλέπεται πλέον από διάταξη νόμου.Είναι σημαντικό να αποφευχθεί η καταχρηστική επιβολή τελών και επιβαρ΄θνσεων που σήμερα λαμβάνει χώρα ανεξέλέγκτα
Η απόφαση είναι τόσο γενικόλογη, που δεν εξυπηρετεί τίποτα. Θα πρέπει όλα να ξανα-οριστούν και στις επιμέρους αποφάσεις ή να γίνονται παραπομπές από την μια απόφαση στην άλλη, σε διαφορετικά επίπεδα διοίκησης μάλιστα (ΟΤΑ, Αποκεντρωμένες Διοικησεις, κλπ.), που θα δυσχαιρένουν την ανάγνωση και την εφαρμογή τους. Οπότε ποιος ο λόγος ύπαρξης της?
Για δε τις υδρογεωτρήσεις, καταλαβαίνω, ότι όσοι έχουν κάνει το λάθος να βγάλουν άδεια, να ανοίξουν και να συντηρούν με δικά τους έξοδα μια γεώτρηση για δική τους χρήση, θα κληθούν να πληρώνουν τίμημα που δεν προσδιορίζεται σε αυτή την απόφαση, αλλά σε άλλες μελλοντικές, μεταβαλλόμενο κατά τόπους και κατά χρόνο, από διάφορες τοπικές υπηρεσίες. Αυτό σε αντιδιαστολλή όσων διαθέτουν παράνομες γεωτρήσεις ή όσων ρυπαίνουν ΥΣ, χωρίς να πληρώνουν τίποτα. Τεράστιες περιοχές της χώρας (περιλαμβανομένης της Αν. Αττικής) δεν διαθέτουν αποχέτευση και επεξεργασία λυμάτων, αλλά προφανώς δίνεται προτεραιότητα μόνο σε όσες αποφάσεις οδηγούν δυνητικά σε εισπράξεις. Όπως η παρούσα.