1. Κατά την εκπόνηση και εφαρμογή του Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού, λαμβάνεται υπόψη η σύνθεση των οικονομικών, κοινωνικών και περιβαλλοντικών παραμέτρων για τη στήριξη και προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης στις θαλάσσιες περιοχές και παράκτιες ζώνες, εφαρμόζοντας μία προσέγγιση βασισμένη στο οικοσύστημα, σύμφωνα και με τις αρχές της αειφορίας.
2. Ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός έχει ως στόχο να συμβάλλει στη βιώσιμη ανάπτυξη των ενεργειακών τομέων στη θάλασσα, των θαλάσσιων μεταφορών, των τομέων της αλιείας και της υδατοκαλλιέργειας, στην προώθηση του βιώσιμου τουρισμού, της βιώσιμης εξόρυξης πρώτων υλών, καθώς και στη διατήρηση, προστασία και βελτίωση του περιβάλλοντος, περιλαμβανομένης της ανθεκτικότητας στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.
Αρχική Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕΆρθρο 05 – (άρθρο 5 Οδηγίας 2014/89/ΕΕ) Στόχοι του θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού
Άρθρο 05 – (άρθρο 5 Οδηγίας 2014/89/ΕΕ) Στόχοι του θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 01
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 02 – (άρθρο 1 Οδηγίας 2014/89/ΕΕ) Αντικείμενο
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 03 – (άρθρο 2 Οδηγίας 2014/89/ΕΕ) Πεδίο εφαρμογής
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 04 – (άρθρο 3 Οδηγίας 2014/89/ΕΕ) Ορισμοί
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 05 – (άρθρο 5 Οδηγίας 2014/89/ΕΕ) Στόχοι του θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 06 – (άρθρα 4, 6 παρ. 3 και 15 παρ.3 Οδηγίας 2014/89/ΕΕ) Θέσπιση και Εφαρμογή του Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 07 – (άρθρο 6 Οδηγίας 2014/89/ΕΕ) Ελάχιστες απαιτήσεις για τον θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 08 – (άρθρο 7 Οδηγίας 2014/89/ΕΕ) Αλληλεπιδράσεις χερσαίου και θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 09 – (άρθρο 8 Οδηγίας 2014/89/ΕΕ) Περιεχόμενο του Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 10 – (άρθρο 9 Οδηγίας 2014/89/ΕΕ) Δημόσια διαβούλευση-Συμμετοχή του κοινού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 11 – (άρθρο 10 Οδηγίας 2014/89/ΕΕ) Χρήση και ανταλλαγή δεδομένων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 12 – (άρθρο 11 Οδηγίας 2014/89/ΕΕ) Συνεργασία μεταξύ κρατών μελώνΆρθρο 12 – (άρθρο 11 Οδηγίας 2014/89/ΕΕ) Συνεργασία μεταξύ κρατών μελών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 13 – (άρθρο 12 Οδηγίας 2014/89/ΕΕ) Συνεργασία με τρίτες χώρες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 – (άρθρο 14 Οδηγίας 2014/89/ΕΕ) Παρακολούθηση και υποβολή εκθέσεωνΆρθρο 14 – (άρθρο 14 Οδηγίας 2014/89/ΕΕ) Παρακολούθηση και υποβολή εκθέσεων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 15 – (άρθρο 13 Οδηγίας 2014/89/ΕΕ) Αρμόδια αρχή
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Μεταβατικές Διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17 – Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 17 – Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18Άρθρο 18
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
18 Νοεμβρίου 2016, 15:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
28 Νοεμβρίου 2016, 15:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο_Νόμου_Θαλάσσιου_ Χωροταξικού_ ΣχεδιασμούΈκθεση Δημόσιας ΔιαβούλευσηςΦΕΚ Ν. 4546/2018Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
9 Σχόλια 94 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Άρθρο 5
Αρχές και στόχοι
(άρθρο 5 Οδηγίας 2014/89/ΕΕ)
Αρχές και Στόχοι του θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού
Προτείνεται η κάτωθι διατύπωση:
1.Κύριος στόχος του ΘΧΣ είναι η στήριξη και προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης των θαλάσσιου και παράκτιου χώρου μέσα από την σύνθεση των οικονομικών, κοινωνικών, πολιτιστικών οικολογικών και περιβαλλοντικών παραμέτρων, λαμβάνοντας υπ’ όψιν την οικοσυστημική προσέγγιση και γενικότερα τις αρχές της αειφορικής διαχείρισης.
2. Ειδικότερα ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός στοχεύει στην ορθολογική και ολοκληρωμένη χωρική ανάπτυξη δραστηριοτήτων στο θαλάσσιο και παράκτιο χώρο όπως είναι οι μεταφορές και η ναυτιλία, ο ενεργειακός τομέας, η εξόρυξη πρώτων υλών, η αλιεία και οι υδατοκαλλιέργειες, ο τουρισμός κ.ά. καθώς και στη διατήρηση, προστασία και βελτίωση του θαλάσσιου περιβάλλοντος και της υποθαλάσσιας /ενάλιας πολιτιστικής κληρονομιάς. Στο πλαίσιο αυτό επιδιώκει την αρμονική συνύπαρξη όλων των σχετικών δραστηριοτήτων και χρήσεων και διασφαλίζει την ανθεκτικότητα στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.
Να λαμβάνονται υπόψη όλες οι Εθνικές Στρατηγικές (κλιματική αλλαγή, βιοποικιλότητα κ.λ.π.)
Σχόλιο για όλα τα άρθρα:
Σχερικά με τη μορφή του κειμένου :
Χρειάζονται πιο απλές, σαφείς και κατανοητές διατυπώσεις και όχι επαναλαμβανόμενες εκφράσεις που θα δυσκολέψουν τον αυριανό εφαρμοστή του νόμου.
Άρθρο 5
Πρόταση αναδιατύπωσης του άρθρου:
Αρχές και Στόχοι
1. Κύριος στόχος του ΘΧΣ είναι η στήριξη και προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης των θαλάσσιου και παράκτιου χώρου μέσα από την σύνθεση των οικονομικών, κοινωνικών, πολιτιστικών και περιβαλλοντικών παραμέτρων, λαμβάνοντας υπ’ όψιν την οικοσυστημική προσέγγιση και γενικότερα τις αρχές της αειφορικής διαχείρισης.
2. Ειδικότερα ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός στοχεύει στην ορθολογική και ολοκληρωμένη χωρική ανάπτυξη δραστηριοτήτων στο θαλάσσιο και παράκτιο χώρο όπως είναι οι μεταφορές και η ναυτιλία, ο ενεργειακός τομέας, η εξόρυξη πρώτων υλών, η αλιεία και οι υδατοκαλλιέργειες, ο τουρισμός κ.ά. καθώς και στη διατήρηση, προστασία και βελτίωση του θαλάσσιου περιβάλλοντος και της υποθαλάσσιας /ενάλιας πολιτιστικής κληρονομιάς. Στο πλαίσιο αυτό επιδιώκει την αρμονική συνύπαρξη όλων των σχετικών δραστηριοτήτων και χρήσεων και διασφαλίζει την ανθεκτικότητα στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.
στην παράγραφο 1 του άρθρου 5 αναφέρεται ότι «ο ΘΧΣ … θαλάσσιες περιοχές και παράκτιες ζώνες». Στο παρών κείμενο είναι η πρώτη φορά που αναφέρεται ότι ‘οι παράκτιες ζώνες’ ανήκουν στη σφαίρα σχεδιασμού του ΘΧΣ. Είναι αληθές ;;;
Η Παράκτια Ζώνη (όπως κι αν ορίζεται) είναι χώρος εφαρμογής του (LAND) Εδαφικού Σχεδιασμού ή του Θαλάσσιου Σχεδιασμού (MARITIME) ;;;;
Αυτό πρέπει να ξεκαθαριστεί απαραίτητα.
Επί της παρ 1:
Θα πρέπει να γίνει σαφές, δηλαδή να περιγραφεί με σαφήνεια σε ποιες ακριβώς περιβαλλοντικές παραμέτρους αναφέρεται το εν λόγω άρθρο, δεδομένου ότι αναφέρεται ειδικά στο θαλάσσιο περιβάλλον (τριών διαστάσεων, δυναμικό, και πολλαπλών στοιχείων: στήλης νερού-επιφάνειας βυθού- θαλάσσιου υπεδάφους και ζώντων οργανισμών)
Επί της παρ 2:
Πριν από «των ενεργειακών τομέων στη θάλασσα», προτείνεται να προστεθεί «κάθε δυνατής και ενδεχόμενης χρήσης στις θαλάσσιες-παράκτιες περιοχές» όπως των ενεργειακών τομέων στη θάλασσα, των θαλάσσιων μεταφορών, των τομέων της αλιείας και της υδατοκαλλιέργειας, στην προώθηση του βιώσιμου τουρισμού,της βιώσιμης εξόρυξης πρώτων υλών
και έπειτα από «της ανθεκτικότητας» να προστεθεί «και της «προσαρμογής» στην κλιματική αλλαγή.
2. Ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός έχει ως στόχο να συμβάλλει…περιλαμβανομένης και της τρωτότητας της ακτής στην διάβρωση από ανθρωπογενή και κλιματικά αίτια.
Σχ. 1.
Η επιτυχια του ΘΧΣ περνά πρωτίστως από την αποδοχή, της τοπικής κοινωνίας.
Όποιες διατάξεις, υποχρεώσεις, και μέτρα παρθούν, θα καταλήξουν μακροπρόθεσμα σε αποτυχία χωρίς την εμπλοκή και συναίνεσης της τοπικής κοινωνίας. Ξεκινώντας από τους πρώτους ενδιαφερόμενους γνώστες της θάλασσας και τις παράκτιες ζώνες της περιοχή τους, οι αλιείς. Ο φορέας διαχείρισης, πρέπει να αντιπροσωπεύει όλη την κοινωνία, και αυτός να συνδέεται με τον περιφερειακό, και εθνικό. Τρεις κρίκοι, που ο πρώτος μεταφέρει τις ανησυχίες της τοπικής κοινωνίας στο δεύτερο, και ο δεύτερος στον τρίτο για μια η τοπική απάντηση η εθνική. Έτσι όλοι θα νιώσουν ότι τους αφορά και ή αποτυχία δεν θα είναι του ανώτερου, αλλά όλων. Ποιος ξέρει καλυτέρα από τους κατοίκους της κάθε περιοχής, ποιος ρυπαίνει, ποιος παρανομεί στην αλιεία, και ποιος έχει όφελος να μην πετύχει τίποτα;
Σχ. 2.
Ο ΘΧΣ, πρεπει να βασιστεί στην επιτυχία των κρατών μελών, στην εμπειρια τους αποφεύγοντας τα λάθη τους. Δεν πρέπει τώρα εμείς να ξανά εφεύρουμε το ηλεκτρικό ρεύμα.
Χρησιμοποιώντας αναγνωρισμένους επιστήμονες, με αποτελέσματα υπαρκτά, οι οποίοι ξεπέρασαν ίσως σοβαρότερες αντιδράσεις από το τοπική τους κοινωνία, αλλά κατάφεραν να κάνουν δεκτή την δημιουργία στην περιοχή τους ΜΙΑΣ ΘΑΛΛΑΣΙΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ. (Θ.Π.Π. aire marine protégée, marine protect area).
Η οποία απαντά στην ανάγκη προστασίας της θάλασσα μας, μέσα από μια βιώσιμη ανάπτυξη, της κοινωνίας. Οι πρώτοι κερδισμένοι είναι οι επαγγελματίες αλιείς. Ο καθένας μέσα από την επιτυχία μιας Θ.Π.Π. βρίσκει όφελος. Δεν υπάρχουν χαμένοι. Οι αλιείς έχουν ένα σίγουρο μέλλον, ο τουρισμός ανταποκρίνεται θετικά, (ένα ψάρι νεκρό προσφέρει σ’ έναν, αλλά ένα ζωντανό προσφέρει σε όλους).
Τι άλλο έχει αποδείξει πόσο χρήσιμο είναι στην τοπική κοινωνία;
Όπου ιδρύθηκαν, σε όλα τα μεσογειακά κράτη μέλη και μη μέλη της Ε.Ε. μετά από διαφορές δυσκολίες στο ξεκίνημα κατέληξαν σε απόλυτη επιτυχία. Ας χρησιμοποιήσουμε την εμπορεία τους για να μην χάσουμε χρόνο και χρήμα.
Μια Θ.Π.Π. συνεισφέρει στην ανάπτυξη και προστασία του οικοσυστήματος, με πρώτους κερδισμένους τους επαγγελματίες αλιείς, την διατήρηση και ανάπτυξη της ποιότητας του οικοσυστήματος, με αποδέκτη τον καθένα μας, την μακροπρόθεσμη ανάπτυξη όλων των περιοχών, με την δημιουργία ενός δικτύου στο Αιγαίο μας, προστατεύοντας το οικοσύστημα, τον άνθρωπο, το μέλλον μας.
ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΗ ΠΕΡΙΟΧΗ:
– ΦΟΡΕΑΣ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗΣ (με αντιπροσώπους της τοπικής κοινωνίας)
– Ενημέρωση για αποδοχή από την τοπική κοινωνία
– Καταγραφή της παρούσας κατάστασης, σημείο αναφοράς μηδέν.
– Αναζήτηση πόρων για την μακροπρόθεσμη λειτουργία της
– Παρακολούθηση και λύση των προβλημάτων (όπως οι εισβολείς από την Ερυθρά Θάλασσα, και η αστυνόμευση).
Θα πρέπει συμπληρωθεί και να λαμβάνονται υπόψη οι τομεακές πολιτικές!