1. Ο νόμος εφαρμόζεται στα θαλάσσια ύδατα και στις παράκτιες ζώνες όπως ορίζονται στις παραγράφους 4 και 8 του άρθρου 4, με την επιφύλαξη άλλης συναφούς εθνικής νομοθεσίας και νομοθεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
2. Ο νόμος δεν εφαρμόζεται σε δραστηριότητες με αποκλειστικό σκοπό την άμυνα ή την εθνική ασφάλεια.
3. Η αρμόδια αρχή σχεδιάζει και καθορίζει, εντός των θαλάσσιων υδάτων και παράκτιων ζωνών, την έκταση και το περιεχόμενο του θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού.
4. Ο νόμος δεν θίγει τα κυριαρχικά δικαιώματα και την άσκηση δικαιοδοσίας της Ελληνικής Δημοκρατίας ή άλλων κρατών μελών επί των θαλασσίων υδάτων, τα οποία απορρέουν από τις σχετικές διατάξεις του διεθνούς δικαίου και ιδίως από την Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας, που κυρώθηκε με το ν. 2321/1995 (Α΄136).
Ειδικότερα, η εφαρμογή του νόμου δεν θίγει τη χάραξη και την οριοθέτηση των θαλάσσιων ζωνών από την Ελληνική Δημοκρατία σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας.
5. Ο νόμος εφαρμόζεται με την επιφύλαξη του Πρωτοκόλλου για την Ολοκληρωμένη Διαχείριση της Παράκτιας Ζώνης της Μεσογείου στη Σύμβαση για την Προστασία του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος και των Παράκτιων Περιοχών της Μεσογείου, όπως ορίζεται στην παράγραφο 7 του άρθρου 4.
Αρχική Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕΆρθρο 03 – (άρθρο 2 Οδηγίας 2014/89/ΕΕ) Πεδίο εφαρμογής
Άρθρο 03 – (άρθρο 2 Οδηγίας 2014/89/ΕΕ) Πεδίο εφαρμογής
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 01
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 02 – (άρθρο 1 Οδηγίας 2014/89/ΕΕ) Αντικείμενο
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 03 – (άρθρο 2 Οδηγίας 2014/89/ΕΕ) Πεδίο εφαρμογής
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 04 – (άρθρο 3 Οδηγίας 2014/89/ΕΕ) Ορισμοί
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 05 – (άρθρο 5 Οδηγίας 2014/89/ΕΕ) Στόχοι του θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 06 – (άρθρα 4, 6 παρ. 3 και 15 παρ.3 Οδηγίας 2014/89/ΕΕ) Θέσπιση και Εφαρμογή του Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 07 – (άρθρο 6 Οδηγίας 2014/89/ΕΕ) Ελάχιστες απαιτήσεις για τον θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 08 – (άρθρο 7 Οδηγίας 2014/89/ΕΕ) Αλληλεπιδράσεις χερσαίου και θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 09 – (άρθρο 8 Οδηγίας 2014/89/ΕΕ) Περιεχόμενο του Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 10 – (άρθρο 9 Οδηγίας 2014/89/ΕΕ) Δημόσια διαβούλευση-Συμμετοχή του κοινού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 11 – (άρθρο 10 Οδηγίας 2014/89/ΕΕ) Χρήση και ανταλλαγή δεδομένων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 12 – (άρθρο 11 Οδηγίας 2014/89/ΕΕ) Συνεργασία μεταξύ κρατών μελώνΆρθρο 12 – (άρθρο 11 Οδηγίας 2014/89/ΕΕ) Συνεργασία μεταξύ κρατών μελών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 13 – (άρθρο 12 Οδηγίας 2014/89/ΕΕ) Συνεργασία με τρίτες χώρες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 – (άρθρο 14 Οδηγίας 2014/89/ΕΕ) Παρακολούθηση και υποβολή εκθέσεωνΆρθρο 14 – (άρθρο 14 Οδηγίας 2014/89/ΕΕ) Παρακολούθηση και υποβολή εκθέσεων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 15 – (άρθρο 13 Οδηγίας 2014/89/ΕΕ) Αρμόδια αρχή
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Μεταβατικές Διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17 – Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 17 – Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18Άρθρο 18
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
18 Νοεμβρίου 2016, 15:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
28 Νοεμβρίου 2016, 15:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο_Νόμου_Θαλάσσιου_ Χωροταξικού_ ΣχεδιασμούΈκθεση Δημόσιας ΔιαβούλευσηςΦΕΚ Ν. 4546/2018Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
12 Σχόλια 94 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Στο Άρθρο 3 παρ.1 του Σχεδίου Νόμου αναφέρεται ότι «Ο νόμος εφαρμόζεται στα θαλάσσια ύδατα και στις παράκτιες ζώνες….», ενώ σύμφωνα με την παρ. 3 του ιδίου Άρθρου, «η αρμόδια αρχή σχεδιάζει και καθορίζει, εντός των θαλάσσιων υδάτων και παράκτιων ζωνών, την έκταση και το περιεχόμενο του θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού». Στο Άρθρο 2 παρ. 1 της Οδηγίας 2014/89/Ε, αναφέρεται ότι « Η παρούσα οδηγία εφαρμόζεται σε θαλάσσια ύδατα κρατών μελών με την επιφύλαξη άλλης νομοθεσίας της Ένωσης» Επίσης στην παρ. 3 του ιδίου άρθρου αναφέρεται ότι η παρούσα οδηγία δεν εφαρμόζεται στην πολεοδομία και τη χωροταξία.
Κατόπιν των παραπάνω, θεωρούμε ότι η συμπερίληψη των παρακτίων ζωνών στο σχέδιο νόμου δεν αποτελεί υποχρέωση που απορρέει από την Οδηγία, δεδομένου ότι ρυθμίσεις για τον παράκτιο χώρο περιλαμβάνονται στο θεσμικό πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού για τον χερσαίο χώρο.
Η επέκταση των ρυθμίσεων στην παράκτια ζώνη είναι πολύ πιθανό να δημιουργήσει ζητήματα στην υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων στον παράκτιο χώρο περιλαμβανομένων και των τουριστικών λιμένων, ανατρέποντας το θεσμικό πλαίσιο χωροθέτησής τους.
Αρχιτέκτων Μηχανικός
Άρθρο 3
Προτείνεται να αλλάξουν θέση τα άρθρα 3,4,και 5 και να προηγηθούν οι Ορισμοί ως άρθρο 3 να ακολουθήσουν οι Στόχοι ως άρθρο 4 και να ακολουθήσει το Πεδίο Εφαρμογής ως άρθρο 5 για καλύτερη ροή και κατανόηση του κειμένου.
Στο άρθρο 3 επισημαίνεται ότι πρέπει να απαλειφθεί η παράγραφος 5, ως λανθασμένα διατυπωμένη ως προς τη «επιφύλαξη», επειδή δημιουργεί σύγχυση δεδομένου ότι το σχετικό «Πρωτόκολλο για την Ολοκληρωμένη Διαχείριση της Παράκτιας Ζώνης της Μεσογείου στη Σύμβαση για την προστασία του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος και των Παράκτιων Περιοχών της Μεσογείου» ενσωματώνεται στο νομοσχέδιο.
Το εν λόγω σχέδιο νόμου είναι προφανώς και ως όφειλε η μεταφορά στο εθνικό δίκαιο της οδηγίας 2014/89/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Ιουλίου 2014 περί θέσπισης πλαισίου για το θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό. Ωστόσο, το πεδίο εφαρμογής της συγκεκριμένης οδηγίας καθορίζεται με αναφορά στα θαλάσσια ύδατα κρατών μελών και όχι στα παράκτια ύδατα (ή σε τμήματά τους) όταν αυτά εμπίπτουν στον πολεοδομικό και χωτοταξικό σχεδιασμό. Αντίθετα, στο σχέδιο νόμου καθορίζεται ότι ο νόμος θα εφαρμόζεται τόσο στα θαλάσσια ύδατα όσο και σε παράκτιες ζώνες. Δημιουργείται ενδεχομένως ερώτημα συμβατότητας μεταξύ του θεσπισμένου χωροταξικού σχεδιασμού με άλλα θεσμικά πλαίσια επενδυτικών σχεδίων στις παράκτιες ζώνες. Δεδομένης της οικονομικής συγκυρίας, ενδεχομένως θα έπρεπε να δίνεται προτεραιότητα στην υλοποίηση τέτοιων επενδυτικών σχεδίων κατά την εκπόνηση και εφαρμογή του Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού.
Η παράγραφος 4 (2ο εδάφιο) συμπληρώνεται ως εξής :
Ειδικότερα, η εφαρμογή του νόμου δεν θίγει τη χάραξη και την οριοθέτηση των θαλάσσιων ζωνών και Αποκλειστικών Οικονομικών Ζωνών (ΑΟΖ) από την Ελληνική Δημοκρατία σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας και τις σχετικές διατάξεις της κείμενης εθνικής νομοθεσίας (Ν 4001/2011 άρθρο 156)
Η συμπερίληψη των παράκτιων ζωνών δεν προκύπτει από την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2014/89/Ε όπου στο Άρθρο 2 παρ. 1 αναφέρεται ότι « Η παρούσα οδηγία εφαρμόζεται σε θαλάσσια ύδατα κρατών μελών με την επιφύλαξη άλλης νομοθεσίας της Ένωσης». Κατά συνέπεια η προσθήκη των παράκτιων ζωνών αποτελεί αυτόνομη επιλογή των συντακτών του νομοσχεδίου.
Δεν καθορίζεται δε, στις περιπτώσεις όπου για τις παράκτιες ζώνες υπάρχει υφιστάμενος χερσαίος χωροταξικός σχεδιασμός, ποιο έγγραφο θα υπερισχύει. Η παράλειψη αυτή θα δημιουργήσει σύγχυση στην ανάγνωση των αναπτυξιακών επιταγών παρακωλύοντας και καθυστερώντας την ανάπτυξη είτε πρόκειται για μελλοντική είτε για τρέχουσες επενδυτικές προσπάθειες.
Η Παράγραφος 3 είναι ασαφής ως προς το ποιά είναι η αρμόδια αρχή, πως και με ποια κριτήρια και εργαλεία καθορίζει και εφαρμόζει «την έκταση και το περιεχόμενο του θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού»
Μία ιδιαίτερα αξιέπαινη καινοτομία του νομοσχεδίου είναι η επέκταση του πεδίου εφαρμογής του και στις «παράκτιες ζώνες» του Πρωτοκόλλου για την Ολοκληρωμένη Διαχείριση του Παράκτιου Χώρου [βλ. άρθρο 2 σημείο (ε) του τελευταίου]. Ωστόσο, με δεδομένο ότι οι ζώνες αυτές δεν έχουν καθοριστεί (π.χ., βάσει των διατάξεων του άρθρου 20 παρ. 8 ν. 3937/2011, για την «κρίσιμη παράκτια ζώνη», η οποία δεν ταυτίζεται κατ’ ανάγκη με τις «παράκτιες ζώνες»), και το Πρωτόκολλο δεν έχει κυρωθεί με νόμο, υπάρχει ο κίνδυνος η προτεινόμενη διάταξη να έχει περιορισμένα πρακτικά αποτελέσματα.
Η παράγραφος 5, προκαλεί σύγχυση ως προς το αν ο θαλάσσιος χωροταξικός σχεδιασμός εμπεριέχει το θαλάσσιο και παράκτιο χώρο ή όχι. Είναι αυτονόητο ότι αν εμπεριέχονται και οι παράκτιες περιοχές, γι’ αυτές θα εφαρμόζονται τα οριζόμενα στο σχετικό πρωτόκολλο
Η παράγραφος 4 (2ο εδάφιο) συμπληρώνεται ως εξής
Ειδικότερα, η εφαρμογή του νόμου δεν θίγει τη χάραξη και την οριοθέτηση των θαλάσσιων ζωνών από την Ελληνική Δημοκρατία σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας και τις σχετικές διατάξεις της κείμενης εθνικής νομοθεσίας (Ν 4001/2011 άρθρο 156)
Η παράγραφος 5 δεν χρειάζεται.
Άρθρο 3
-Η παράγραφος 3 πρέπει να μεταφερθεί στο άρθρο για την αρμόδια αρχή
-Στην παράγραφο 4 , να εξεταστεί αν χρειάζεται να αναφερθεί στο τέλος η διάταξη του νόμου για την οριοθέτηση της ΑΟΖ (N 4001/2011 άρθρο 156 )
Στην παράγραφο 2, όπου αναφέρεται ότι ο νόμος «δεν εφαρμόζεται σε δραστηριότητες με αποκλειστικό σκοπό την άμυνα ή την εθνική ασφάλεια», πρέπει να συμπληρωθεί ότι οι περιοχές αυτές οριοθετούνται και δεσμεύονται για αυτό το σκοπό (π.χ. περιοχές όπου συνήθως γίνονται ναυτικές ασκήσεις ή παράκτιες στρατιωτικές ασκήσεις).
Στην παράγραφο 5 αναφέρεται ότι ο ‘νόμος εφαρμόζεται με την επιφύλαξη του Πρωτοκόλλου για την ΟΔΠΖ της Μεσογείου …».
Γιατί με «επιφύλαξη» αφού στο άρθρο 2 παρ. 2 αναφέρεται ότι ο ΘΧΣ είναι συνυφασμένος με την ΟΔΠΖ.
Επί της παρ 1:
Προτείνεται να αντικατασταθεί το τμήμα » Ο νόμος εφαρμόζεται στα θαλάσσια ύδατα και στις παράκτιες ζώνες» ως εξής:
«Ο νόμος εφαρμόζεται στην περιοχή της ανοικτής θάλασσας και των παράκτιων ζωνών συμεριλαμβανομένης της στήλης του ύδατος, του βυθού και του υπεδάφους», δεδομένου ότι το θαλάσσιο περιβάλλον περιλαμβάνει και τα τρία στοιχεία χαρακτηριζόμενο από περιβαλλοντικές (αβιοτικές και βιοτικές) παραμέτρους.
Η φράση «Ο νόμος εφαρμόζεται στα θαλάσσια ύδατα και στις παράκτιες ζώνες» θα πρέπει να διατυπωθει ακριβέστερα με βάση την παραπάνω παρατήρηση.
Σχ. 1.
Η χώρα μας αναγνωρίζοντας την ανάγκη να προστατέψει είδη χλωρίδας και πανίδας, ορισμένα υπό εξαφάνιση και άλλα σπάνια ενδημικά, απάντησε θετικά στην οδηγία της Ε.Ε. που αφορούσε την δημιουργία περιοχών NATURA. Αποφασίζοντας τις περιοχές, οριοθετώντας τους χώρους όπου αυτά είχαν την μεγαλύτερη δυνατότητα να επιβιώσουν.
Σχ. 2.
Ο ΘΧΣ νόμος πρέπει να αξιοποίηση τις υπάρχων περιοχές απογράφοντας τις τοπικές αντιδράσεις, απαντώντας με ειλικρίνεια, εμπλέκοντας σε ριζικές αποφάσεις την τοπική κοινωνία. Η διαχείριση αυτών των περιοχών, σε ότι με αφορά θεωρώ ότι δεν είναι επιτυχία, (π.χ. δεσμευτικούς ορούς σε μικρό ιδιώτες, και ανεξέλικτη χρήση των εξορύξεων). Στα νησιά μας αυτές οι περιοχές NATURA, αποτελούν σημαντικά τμήματα θαλάσσιων περιοχών, προεκτάσεις της στεριάς. Σκοπός να προστατευτούν ορισμένα θαλάσσια είδη, π.χ. η φώκια και η χελώνα, αλλά και να καλύψουν την επιτακτική ανάγκη της προστασίας της ποσειδωνίας. Η καταγραφή και χαρτογράφηση των λιβαδιών της ποσειδωνίας, τα οποία συναντάμε έως και τα 45 μέτρα βάθος, ως μέτρο αποδοχής από την τοπική κοινωνία. Στόχος μας η ουσιαστική ενημέρωση, με διάλογο, και η σύγκρουση δυστυχώς θα είναι αναπόφευκτη με τους εμπλεκομένους φορείς π.χ., οι αλιείς . Ωστόσο η ανάγκη προστασίας, που επιβάλλεται από την Ε.Ε. θα καθορίσει τα πράγματα. Η βιώσιμη ανάπτυξη στην τοπική κοινωνία, είναι αυτή που θα επιφέρει ισορροπία επιτρέποντας μορφές εκμετάλλευσης, π.χ. για τουριστικούς λόγους. (Η αλιεία με απλή καθετή από τα καΐκια των επαγγελματιών αλιέων) . Όχι στα συρόμενα εργαλεία και χιλιόμετρα διχτυών πάνω σε αυτά τα λιβάδια. Ο φορέας διαχείρισης, και η επιτυχία του, θα κριθεί από την αποτελεσματικότητα αυτών των καθημερινών προβλημάτων στο να γίνει δεκτός από την τοπική κοινωνία. Διαφορετικά θα χαθούν χρήματα, κόποι και χρόνος, που δεν υπάρχουν πια.