Για να δείτε το σχέδιο Υπουργικής Απόφασης για τη θέσπιση τεχνικού κανονισμού, ο οποίος θα καθορίζει τις ελάχιστες απαιτήσεις σχετικά με το σχεδιασμό, την κατασκευή, τη δοκιμή, τη θέση σε λειτουργία, τη λειτουργία, τη συντήρηση και την εκμετάλλευση των σταθμών αποσυμπίεσης πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) και των βοηθητικών τους διατάξεων, πατήστε εδώ
Αρχική ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝΆρθρο 01 – Σχέδιο για τη θέσπιση τεχνικού κανονισμού εγκαταστάσεων CNG & βοηθητικές διατάξεις
Άρθρο 01 – Σχέδιο για τη θέσπιση τεχνικού κανονισμού εγκαταστάσεων CNG & βοηθητικές διατάξεις
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Σχέδιο για τη θέσπιση τεχνικού κανονισμού εγκαταστάσεων CNG & βοηθητικές διατάξεις
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
4 Αυγούστου 2017, 12:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
28 Αυγούστου 2017, 15:00
Σχετικό Υλικό
Τεχνικός Κανονισμός CNGΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
7 Σχόλια 7 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
1. Δεν υπάρχει αναφορά για το αν απαιτείται αδειοδότηση για την λειτουργία των σταθμών αποσυμπίεσης κι αν ναι, από ποιον φορέα και με ποιο τρόπο.
2. Δεν υπάρχει αναφορά για το αν απαιτείται μελέτη Σταθμού Αποσυμπίεσης και έλεγχος αυτής από αρμόδιο φορέα.
3. Δεν υπάρχει αναφορά για το αν απαιτείται μελέτη πυροπροστασίας ή και πιστοποιητικό πυροπροστασίας των σταθμών αποσυμπίεσης.
4. Στο άρθρο 1.3. Ορισμοί, παράγραφος 15 »Μεμονωμένος Τελικός Πελάτης» γίνεται αναφορά μόνο σε βιομηχανική χρήση και συμπαραγωγή. Γιατί έχουν αποκλεισθεί οι λοιπές χρήσεις;
Α) Άρθρο 2.2.1 «Γενικά» – Παράγραφος (δ)
Σύμφωνα με το πρότυπο EN 334 (section 2 RN12186:2003) η μέγιστη θερμοκρασία λειτουργίας πρέπει να είναι 60°C. Παρακαλώ επιβεβαιώστε.
να ξεκαθαριστεί με σαφήνεια ποίες περίπτωσης μονάδων εγκατάστασης φυσικου αερίου αφορά :
εγκατάστασής μετατροπής υγροποιημένου φυσικού αερίου lng σε αέρια μορφή φυσικού αέριο cng ?
εγκαταστάσεις σε αέρια μορφή σε πίεση χαμηλότερη σε αέρια μορφή ?
σε ποίες πιέσης λειτουργίας ?
ποία η διαδικασία για την αδειοδότηση τέτοιων εγκαταστάσεων ? άδεια εγκατάστασης και άδεια λειτουργίας ?
να νομοθετηθεί και τεχνικός κανονισμός για την τροποποίηση του υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG σε αέρια μορφή φυσικό αέριο CNG, που χρησιμοποιητε ευρέως σε χρήσης όπως τα πρατήρια υγρών καυσίμων και την ασφάλεια λειτουργία τους.Στην Ευρώπη μόλις τώρα έχουνε αρχήση να θεσπίζουν μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντός απο τυχών λάθη κατασκευής ή λειτουργίας απο τέτοιες εφαρμόγες .Οι νέες τεχνικές ψύξης και πυρόσβεσης των δεξαμενών αλλά και ο σωστός σχεδιασμός και μελέτη για την ασφάλεια λειτουργίας ( μελέτη ασφαλείας ) με ζώνες αποκλισμούς σε κατηκοιμένες περιοχές και τα πρόστετα μέτρα ασφαλείας για την προστασία των κατοίκων και του περιβάλλοντώς .Για παραδείγμα στην ολλάνδια έχουν δεσπίση νόμο την υποχρεώτική μελέτη ασφαλείας με ζώνες αποκλεισμού απο χρήσης κατοικίας για τυχών αύξηση επικινδυνότητας …
Απαιτείται η σύνταξη ολοκληρωμένου εγγράφου προστασίας από εκρήξεις όπως ορίζεται στις διατάξεις του Π.Δ. 42/2003 (ΦΕΚ 44/Α/2003), από κοινοποιημένο φορέα από το ΕΣΥΔ ή αντίστοιχο ευρωπαϊκό φορέα.
Το έγγραφο προστασίας από εκρήξεις να αναφέρεται στα υλικά που χρησιμοποιούνται και στους τρόπους εγκατάστασης και να πρέπει να πιστοποιούνται οι εταιρίες παραγωγής των υλικών αυτών και η εγκατάσταση να έχει ασφαλιστικές δικλείδες προστασίας. Να γινει μια ανάλυση το τι χρειάζεται και να δοθούν επακριβός τα μέτρα που πρέπει να υπάρχουν.
Δεν χριάζεται να γίνεται μελέτη για το κάθε τι.
Έλεγχος να γίνεται απο το κράτος και να υπάρχει πιστοποίηση εγκαταστατών.
Όσο για τους μηχανικούς να σταματήσει ποιά το κράτος να τους δίνει δουλειές και ας παράγουν πλέον μόνοι τους, να συνεργαστούν, να δημιουργήσουν καινοτόμα προιόντα και γενικά να εφαρμόσουν αυτά που έχουν πραγματικά μάθει στις σχολές τους. Τα απλά να τυποποιηθούν και τέλος.
Α) Άρθρο 2.2.1 «Γενικά» – Παράγραφος (δ)
Το πρότυπο EN 12186 αφορά Σταθμούς Αερίου με μέγιστη πίεση 100bar. Το συγκεκριμένο πρότυπο απαιτεί δύο (2) διατάξεις ασφάλειας, στην περίπτωση που MOPu – MOPd >16bar. Στην προκειμένη περίπτωση οι Σταθμοί αποσυμπίεσης CNG, θα έχουν μέγιστη πίεση εισόδου 250bar. Επιπλέον οι προδιαγραφές ΔΕΣΦΑ για Σταθμούς υψηλής πίεσης ΦΑ με πίεση εισόδου έως 80bar, απαιτούν δύο διατάξεις ασφάλειας (2 x slam-shut) και μία (1) εκτονωτική βαλβίδα (relief). Παρακαλούμε να διευκρινιστεί το πλήθος και το είδος των διατάξεων ασφαλείας.
Β) Άρθρο 4.2.3 παράγραφος (iii)
Παρακαλούμε να διευκρινιστεί ότι στο διπλό σύστημα ανεξάρτητης ρύθμισης, με δυνατότητα διακοπής της ροής, η κάθε γραμμή ρύθμισης και ασφάλειας θα διαστασιολογηθεί στο 100% της παροχής.
Γ) Παρακαλούμε να καθοριστεί η θερμοκρασία λειτουργίας του φυσικού αερίου λαμβάνοντας υπόψη ότι ο εξοπλισμός ρύθμισης (στον οποίο θα έχουμε και τον υποβιβασμό της θερμοκρασίας) έχει σχεδιαστεί βάσει προτύπων μεταξύ -10°C και 60°C.
Δ) Παρακαλούμε να οριστούν τα στάδια υποβιβασμού της πίεσης.
Ε) Παρακαλούμε να καθοριστούν οι συνθήκες σχεδιασμού (πίεση, θερμοκρασία) και οι συνθήκες λειτουργίας για κάθε ένα από τα στάδια υποβιβασμού της πίεσης
ΣΤ) Θα μπορούσε να αποτυπωθεί σχετικό P&I Diagram, για τον προτεινόμενο Σταθμό αποσυμπίεσης πεπιεσμένου φυσικού αερίου?
Στο άρθρο 3.1.6 Άλλα μέτρα προστασίας (σελ. 15 του τεχνικού Κανονισμού) αναφέρεται «Απαιτείται η σύνταξη ολοκληρωμένου εγγράφου προστασίας από εκρήξεις όπως ορίζεται στις διατάξεις του Π.Δ. 42/2003 (ΦΕΚ 44/Α/2003), από κοινοποιημένο φορέα από το ΕΣΥΔ ή αντίστοιχο ευρωπαϊκό φορέα».
Βάση της κείμενης νομοθεσίας για την αποφυγή δημιουργίας εκρηκτικών ατμοσφαιρών και της αντίστοιχης ευρωπαϊκής οδηγίας, δεν προκύπτει απαίτηση σύνταξης του εγγράφου προστασίας από εκρήξεις από κοινοποιημένους φορείς. Το αντίθετο μάλιστα!
Επιπροσθέτως, ο ΕΣΥΔ ή άλλος αντίστοιχος ευρωπαϊκός φορέας, δεν διαθέτει διαδικασίες ή πρότυπα διαπίστευσης φορέων για σύνταξη εγγράφων προστασίας από εκρήξεις (παρατίθεται ο κατάλογος των διαπιστεύσεων του ΕΣΥΔ http://www.esyd.gr/portal/p/esyd/el/services.jsp)!
Ο έλεγχος των εγκαταστάσεων από κοινοποιημένους στον ΕΣΥΔ φορείς ή άλλους αντίστοιχους ευρωπαϊκούς φορείς, είναι υποχρεωτικός, αλλά είναι τελείως διαφορετικό αντικείμενο από αυτό που περιγράφεται στο άρθρο 3.1.6 που αφορά τη σύνταξη της μελέτης.
Μια τέτοια διάταξη, θα περιορίσει το επαγγελματικό αντικείμενο χιλιάδων συναδέλφων μηχανικών (Χημικών Μηχανικών, Μηχανολόγων Μηχανικών, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Μεταλλειολόγων Μηχανικών κλπ.) που ασχολούνται με το αντικείμενο εκπόνησης μελετών προστασίας από εκρήξεις και θα το περιορίσει αποκλειστικά στους κοινοποιημένους φορείς οι οποίοι είναι φορείς ελέγχου συμμόρφωσης με τεχνικές προδιαγραφές και πρότυπα και όχι σύμβουλοι – μελετητές (αντικείμενο της σύνταξης του εγγράφου προστασίας από εκρήξεις), κάτι που έτσι κι αλλιώς αντιβαίνει το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας τους και θέτει υπό αμφισβήτηση τον ανεξάρτητο ελεγκτικό τους ρόλο βάσει του ISO 17020.
Τόσο από άποψης ορθολογικής ρύθμισης επαγγελματικών δραστηριοτήτων προς όφελος της δημόσιας ασφάλειας, όσο και από άποψης ελεύθερης άσκησης του επαγγέλματος του μηχανικού (παράλληλη νομοθεσία υπό εξέλιξη) προτείνεται η συγκεκριμένη πρόταση να διαμορφωθεί ως ακολούθως:
Απαιτείται η σύνταξη ολοκληρωμένου εγγράφου προστασίας από εκρήξεις όπως ορίζεται στις διατάξεις του Π.Δ. 42/2003 (ΦΕΚ 44/Α/2003) από διπλωματούχους Χημικούς Μηχανικούς, Μηχανολόγους Μηχανικούς, Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς, Μεταλλειολόγους Μηχανικούς, Μηχανικούς Ορυκτών Πόρων, Ναυπηγούς Μηχανικούς και άλλες ειδικότητες διπλωματούχων μηχανικών που διαθέτουν το εκ της κείμενης νομοθεσίας δικαίωμα πρόσβασης στη συγκεκριμένη νομοθετικά ρυθμιζόμενη επαγγελματική δραστηριότητα.
Άρης Γκορόγιας
Πρόεδρος Πανελληνίου Συλλόγου Χημικών Μηχανικών