1. Από την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού, ο λογαριασμός «Ειδικός Φορέας Δασών (Φορέας 120)» του Κεντρικού Ταμείου Γεωργίας, Κτηνοτροφίας και Δασών που προβλέπεται στο Β.Δ. 284/1961 (ΦΕΚ 82 Α΄) μεταφέρεται στο Πράσινο Ταμείο για την εξυπηρέτηση των σκοπών του και θα περιέρχονται σε αυτόν το λογαριασμό τα έσοδα και μόνο από τις δασικές και θηρευτικές δραστηριότητες.
2. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου το εποπτευόμενο από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Κεντρικό Ταμείο Γεωργίας, Κτηνοτροφίας και Δασών» μετονομάζεται σε «Ταμείο Γεωργίας και Κτηνοτροφίας» και θα περιέρχονται σε αυτό τα έσοδα από τις γεωργικές και κτηνοτροφικές δραστηριότητες (Φορέας γεωργίας 110). Όπου στις κείμενες διατάξεις αναφέρεται το Κεντρικό Ταμείο Γεωργίας, Κτηνοτροφίας και Δασών νοείται από την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού το «Ταμείο Γεωργίας και Κτηνοτροφίας» και κατά το μέρος που αυτές δεν είναι αντίθετες με τις διατάξεις του παρόντος.
Άρθρο 12 – Ρύθμιση θεμάτων του Ειδικού Φορέα Δασών
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 1 – Σκοπός
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 2 – Στρατηγική Επιτροπή Περιβαλλοντικής Πολιτικής
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 3 – Πράσινοι Πόροι
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 4 – Πράσινο Ταμείο
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 5 – Σκοπός – Αρμοδιότητες
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 6 – Προγράμματα και Δικαιούχοι
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 7 – Διοικητικό Συμβούλιο
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 8 – Πόροι
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 9 – Οικονομική Διαχείριση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 10 – Οργανισμός Λειτουργίας – Κανονισμοί
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Τρέχουσες υποχρεώσεις χρηματοδότησης
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Ρύθμιση θεμάτων του Ειδικού Φορέα Δασών
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Κατάρτιση και θεώρηση δασικών χαρτών
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Ανάρτηση δασικών χαρτών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Δικαίωμα άσκησης αντιρρήσεων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Διαδικασία υποβολής αντιρρήσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Επεξεργασία αντιρρήσεων και κύρωση δασικών χαρτών
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Επιτροπές Εξέτασης Αντιρρήσεων (ΕΠ.Ε.Α.)
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Συμπλήρωση δασικών χαρτών– Ένδικα βοηθήματα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Συνέπειες κύρωσης
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 – Τέλη
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Αποτύπωση ορίων οικισμών στους δασικούς χάρτες
- 127 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Οικισμοί στερούμενοι νόμιμης έγκρισης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Λοιπές διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Καταργούμενες και μεταβατικές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Συμβούλιο Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας-Αττικής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Ρύθμιση θεμάτων Ειδικής Υπηρεσίας Επιθεωρητών Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 29 – Ενσωμάτωση της οδηγίας 2008/103/ΕΚ
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 31 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
12 Ιουλίου 2010, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
19 Ιουλίου 2010, 23:59
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΝόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
6 Σχόλια 295 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Τι προβλέπεται να γίνει με το ταμειακό υπόλειπο του Ειδικού Φορέα Δασών καθώς και με την κινητή και ακίνητη περιουσία του; Το μεν πρώτο θα πρέπει να προβλεφθεί να μεταφερθεί στο νέο ταμείο, τα υπόλοιπα θα πρέπει να περάσουν στην κυριότητα της Δασικής Υπηρεσίας.
Θεωρούμε απαραίτητο τον προγραμματικό και λογιστικό διαχωρισμό του Ειδικού Φορέα Δασών, ως μέρους του Πράσινου Ταμείου που θα χρηματοδοτεί αποκλειστικά δράσεις δασικής προστασίας και διαχείρισης. Ειδικά όσον αφορά τα έσοδα του ΕΦΔ, κρίνεται απαραίτητη η αύξηση του ποσοστού εισφοράς από την έκδοση των αδειών θήρας, το οποίο τώρα είναι εξαιρετικά χαμηλό.
Σχόλιο από WWF Ελλάς: «Εκτιμούμε πως είναι απαραίτητος ο προγραμματικός και λογιστικός διαχωρισμός του Ειδικού Φορέα Δασών, ως μέρους του Πράσινου Ταμείου που θα χρηματοδοτεί αποκλειστικά δράσεις δασικής προστασίας και διαχείρισης. Ειδικά όσον αφορά τα έσοδα του ΕΦΔ, κρίνεται απαραίτητη η αύξηση του ποσοστού εισφοράς από την έκδοση των αδειών θήρας, το οποίο τώρα είναι εξαιρετικά χαμηλό.»
Σχετικά με την κινητή και ακίνητη περιουσία του μέχρι τώρα υφιστάμενου ΕΦΔ, προτείνω να παραχωρηθεί κατά κυριότητα και χρήση στις ΔΥ όπου υπάρχουν και από τις οποίες χρησιμοποιούνται. Αν μιλούσαμε για ίδρυση Ταμείου Δασών θα είχε νόημα να μιλάμε και για την διαχείριση της κινητής και ακίνητης περιουσίας του. Τώρα, όμως, με την ίδρυση ενός τέτοιου Ταμείου δεν έχει κανένα νόημα να μιλάμε για την περιουσία του ΕΦΔ.
Επίσης, θα πρέπει να μεταφερθεί ο ΕΦΔ στο ΠΤ μαζί με το αποθεματικό υπόλοιπο που είναι κατατεθημένο μέχρι σήμερα στην ΤτΕ στο λογαριασμό 26671/0 και που είναι διαθέσιμος για την υλοποίηση προγραμμάτων και έργων του άρθρου 8 παρ. 5 του ν. 3208/2003.
Για άλλη μία φορά θα προτείνω, τα έσοδα από τον ΕΦΔ να συνεχίσουν να κατατίθενται στον λογαριασμό της ΤτΕ όπως γίνεται σήμερα, όχι στις Δ.Ο.Υ, (σκεφτείτε το δημοσιονομικό πρόβλημα της χώρας το οποίο υφίσταται από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου με την περίοδο λιτότητας, το 85). Και το Δ.Σ. να εγκρίνει την χρηματοδότηση προγραμμάτων κλπ έργων από τα έσοδα αυτά για δασοπονικούς σκοπούς όπως προβλέπεται στον ν. 3208/2003, κάτι το οποίο ποτέ δεν τηρήθηκε.
Άρθρο 5
Σκοπός αρμοδιότητες
Παρ.1 «Σκοπός του Πράσινου Ταμείου είναι η ενίσχυση της ανάπτυξης μέσω της προστασίας του περιβάλλοντος με την διαχειριστική, τεχνική και χρηματοπιστωτική του υποστήριξη προγραμμάτων, μέτρων, παρεμβάσεων και ενεργειών που αποβλέπουν στην ανάδειξη και αποκατάσταση του περιβάλλοντος, η στήριξη της περιβαλλοντικής πολιτικής της χώρας και η εξυπηρέτηση του δημοσίου και κοινωνικού συμφέροντος μέσω της διοίκησης, διαχείρισης και αξιοποίησης των πόρων που προβλέπονται στα άρθρα 3 και 7.»
Για να γίνει όμως πιο κατανοητό το όλο πρόβλημα πρέπει να το συνεκτιμήσουμε λαμβάνοντας υπόψη και τα αποσπάσματα από τις παραπομπές του:
Άρθρο 3
«….. Το Πράσινο Ταμείο ενσωματώνει και τους εξής πόρους:
β) οι πόροι του «Ειδικού Φορέα Δασών» (Φορέας 120) που προβλέπονται από το άρθρο 8 του ν.3208/2003 (ΦΕΚ 303 Α’) όπως τροποποιείται με τον παρόντα νόμο.
στ) Εισφορές, δωρεές, χορηγίες, κληρονομιές, κληροδοσίες από δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς ή άλλα ημεδαπά ή αλλοδαπά νομικά ή φυσικά πρόσωπα».
Άρθρο 12 Ρύθμιση θεμάτων του Ειδικού Φορέα Δασών».
1. Από την έναρξη της ισχύος του νόμου αυτού, ο λογαριασμός «Ειδικός Φορέας Δασών (Φορέας 12) του Κεντρικού Ταμείου Γεωργίας, Κτηνοτροφίας και Δασών που προβλέπεται στο Β.Δ. 284/1961 (Φ.Ε.Κ. 82 Α’) μεταφέρονται στο Πράσινο Ταμείο για την εξυπηρέτηση των σκοπών του και θα περιέχονται σε αυτόν τον λογαριασμό τα έσοδα και μόνο από τις δασικές και θηρευτικές δραστηριότητες.»
Δεν αναφέρεται τίποτα για ξεκαθάρισμα των εκκρεμοτήτων (πόσο είναι το ταμειακό υπόλοιπο του Ειδικού Φορέα Δασών, και πόσα εξ αυτών επιμερίζονται – μετά από τον ειδικό οικονομικό έλεγχο που έχει γίνει εδώ και πάρα πολλούς μήνες – στον ειδικό λογαριασμό 120, και των υπολογαριασμών που εμπεριέχει, (ειδικότερα του Κωδικού 26671/8 έσοδα από θήρα που κατ’ έτος είναι ας πούμε προβλέψιμα και σταθερά). Μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει επιμερισμός των διαθέσιμων πόρων και υπολοίπων του Ειδικού Φορέα Δασών μεταξύ ΥΠΕΚΑ και Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Δεν αποσαφηνίζεται αν έχει γίνει απογραφή των ακινήτων, κληροδοτημάτων που διαθέτει και ποιος θα τα διαχειρίζεται και πώς, στο μέλλον.
Διάθεση – εκταμιεύσεις χρημάτων από τον Ειδικό Φορέα Δασών πραγματοποιούνταν πριν την ενεργοποίηση της σχετικής διάταξης του ν.3208/203 από τον τότε υπουργό κ.Κ.Κιλτίδη, με απόφαση του Δ.Σ. του Ταμείου του Ειδικού Φορέα Δασών. Αιτιολογία ήταν η εκπλήρωση έργων ή προγραμμάτων, επιχορηγήσεις κ.ά. Από τον έλεγχο που είχε γίνει από τον Ελεγκτή Δημόσιας Διοίκησης είχε διαφανεί ότι κάποια κεφάλαια του κωδικού 26671/8 είχαν διατεθεί για αγροτικές ή άλλες δράσεις. Το ταμειακό έλλειμμα (περσινές αναφορές Τύπου), μάλλον είχε δημιουργηθεί από λάθος, και αναμενόταν ότι θα καλυπτόταν από άλλους κωδικούς λογαριασμών, του ίδιου φορέα (120). Έγινε αυτό; Υπήρξε κάποια στιγμή προβληματισμός για τους φορείς και τους σκοπούς που δύναται να χρηματοδοτηθούν από τον Ειδικό Φορέα και (ειδικότερα από χρήματα του Κωδικού 26671/8).
Η «συγγνωστή πλάνη» είναι μια ερμηνεία που αποδόθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο για λάθη του Δ.Σ. του Φορέα σε κάποιες χρηματοδοτήσεις.
Παράλληλα όμως, στο προτεινόμενο σ.ν. του ΥΠΕΚΑ, αναφέρεται (άρθρο 12) ότι ο λογαριασμός «Ειδικός Φορέας Δασών» (Φορέας 120) του Κεντρικού Ταμείου Γεωργίας, Κτηνοτροφίας και Δασών που προβλέπεται στο Β.Δ. 284/1961 (Φ.Ε.Κ. 82 Α’) θα μεταφερθεί στο Πράσινο Ταμείο.
Εκτός από ελάχιστες αναφορές σ’ αυτό το νομικό υπόβαθρο του Ειδικού Φορέα Δασών, π.χ. μια χρηματοδότηση του 1999 που αφορούσε γεωργικές δραστηριότητες και μερικές ακόμα προσπάθειες διερεύνησης της νομικής μεταβολής του εν λόγω ταμείου (δημοσιογραφικές κυρίως) ελάχιστα είναι γνωστά για την πορεία του (νομική ή διαχειριστική) στο πέρασμα των δεκαετιών. Θα έπρεπε να είχε γίνει καλύτερη ανάλυση. Επιμέρους λεπτομέρειες για το τι διαχειρίζεται, διαθέτει κλπ, μπορούν να συνεκτιμηθούν από τις απολογιστικές χρήσεις των προηγούμενων χρόνων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, πρώην Υπουργείου Γεωργίας. Σχετικά με τη διαχείριση «των εσόδων από τη θήρα» ο νομοθέτης θα πρέπει να λάβει υπόψη του ορισμένες νομικές και θεσμικές ιδιαιτερότητες. Π.χ. Σε πρωτοκολλημένα ερωτήματα προς την αρμόδια υπηρεσία για το τι κάνει η Κεντρική Διεύθυνση Δρυμών και Θήρας για τα θηράματα, την αναπλήθυνσή τους και όσα άλλα ορίζει ο ειδικός νόμος, οι απαντήσεις ήταν μπερδεμένες. Μια εξ αυτών, ήταν, ότι υπάρχει νομικό κόλλημα για να εγκριθούν τέτοια κονδύλια και να εκταμιευτούν. Πρόσφατο παράδειγμα, η έλλειψη προσωπικού στο κρατικό εκτροφείο Ρεθύμνου Κρήτης, κατάληξη που παραλίγο να αποβεί μοιραία για την τύχη του γενετικού υλικού της ενδημικής πέρδικας του κρατικού εκτροφείου. Και όλα αυτά ενώ χρήματα υπήρχαν στο συγκεκριμένο ταμείο. Απλά κάποιος έπρεπε να είχε εκτιμήσει εγκαίρως αυτή την ανάγκη και να φροντίσει για την έγκριση κονδυλίων για την κάλυψη αυτής της «ανελαστικής» ανάγκης.
Μοιάζει λογικό, ότι με τη μεταφορά της Διεύθυνσης Δασών Δρυμών και Θήρας θα περάσει στο ΥΠΕΚΑ και η προίκα αυτής της Διεύθυνσης Δασών. Έχει όμως αυτή η προίκα αξιολογηθεί (από αρμόδια κρατική επιτροπή); Τα πορίσματα της αξιολόγησης αυτής έχουν καταχωρηθεί εκεί που ανακοινώνονται τέλος πάντων τα περιουσιακά και οικονομικά δεδομένα κάθε κρατικού φορέα;
Κάθε ενσωμάτωση περιουσιακών στοιχείων από πολλούς διαφορετικούς φορείς, με ειδική υπαλληλική υποδομή, άλλα έσοδα και διαφορετικές ανάγκες είναι σύνθετη υπόθεση. Στο παρελθόν, κάθε φορέας είχε ξεκάθαρους ισολογισμούς και απολογισμούς, καθώς και ειδικό θεσμικό πλαίσιο διοίκησης και λειτουργίας αλλά και πάλι … τα οικονομικά πολλών κρατικών φορέων, ΝΠΔΔ ή ΝΠΙΔ «έπεσαν έξω». Αν πράγματι είναι ανάγκη όλοι αυτοί οι φορείς να ενσωματωθούν κάτω από ένα νέο σχήμα, αφού εκτιμηθεί ξεχωριστά η προίκα τους θα πρέπει να γνωρίζει αυτός που θα κρατάει το ταμείο και τις ανάγκες και προτεραιότητες που έχει ο κάθε επί μέρους τομέας. Όσο για την μελλοντική ποσοστιαία κατανομή κονδυλίων στους επιμέρους τομείς (θάλασσα, υγρότοπους, δάση κλπ) σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να είναι κατώτερη από τα έσοδα που συγκεντρώνονται από κάθε τομέα. Πώς θα οργανωθεί το πράγμα ώστε όλα αυτά να λειτουργούν αποτελεσματικά και να είναι τυπικά εντάξει και σύμφωνα με τους κανόνες δικαίου και διαφάνειας υπό του Πράσινου Ταμείου, είναι κάτι που ελπίζω να βρεθεί.
Από τα σχόλια στη διαβούλευση του προηγούμενου σ.ν. του ΥΠΕΚΑ «για τη βιοποικιλότητα» φαίνεται ότι για την προτεινόμενη (από το ΥΠΕΚΑ) συμμετοχή εκπροσώπων των ΜΚΟ σε θεσμικούς ή διαχειριστικούς φορείς υπάρχει πρόβλημα. Δηλαδή φαίνεται ότι όχι μόνο δεν υπάρχει η απαιτούμενη κοινωνική αποδοχή αλλά έχουν εκφραστεί έντονες αντιρρήσεις. Στο προτεινόμενο σ.ν. για το Πράσινο Ταμείο προβλέπονται 3 θέσεις εκπροσώπων ΜΚΟ στη διοίκηση όλων των χρηματικών πόρων του εν λόγω ταμείου, και επιπλέον και 3 θέσεις για επίλεκτες προσωπικότητες οι οποίες θα ανακοινωθούν στην πορεία. Διαφωνώ με το σχήμα διοίκησης που προτείνεται από το ΥΠΕΚΑ σε αυτό το σ.ν. «για τη Διοίκηση του Πράσινου Ταμείου». Το σ.ν. κατά τη γνώμη μου πρέπει να διαμορφωθεί με διαφορετικό τρόπο. Να αποτρέπεται η εκχώρηση υπερεξουσιών στον εκάστοτε Υπουργό ΠΕΚΑ να επιλέγει με τόσο απλές διαδικασίες τα μέλη διοίκησης του Πράσινου Ταμείου. Ειδικότερα διαφωνώ στην πρόθεση να συμμετέχουν σ’ αυτό το Ταμείο εκπρόσωποι των ΜΚΟ ή επίλεκτων προσωπικοτήτων με τη δομή και τις εξουσίες που προβλέπεται να εκχωρηθούν βάσει του σ.ν. Λαμβάνοντας υπόψη την ήδη διαμορφωμένη ελληνική πραγματικότητα, είναι νομίζω ξεκάθαρο πως οι εκπρόσωποι των ΜΚΟ δεν μπορούν να συμπεριλαμβάνονται στο διοικητικό συμβούλιο της διοίκησης του «Πράσινου Ταμείου», ούτε σε επιτροπές που αποφασίζουν για σκοπούς και επενδύσεις του, λόγω ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΟΥ. Υπάρχουν κάποιες οργανώσεις που έχουν υλοποιήσει και συνεχίζουν να υλοποιούν διάφορα προγράμματα, έχουν λάβει και συνεχίζουν να λαμβάνουν επιχορηγήσεις από διάφορους φορείς, υπουργεία, έχουν συνάψει συνεργασίες παροχής υπηρεσιών, υλοποιούν εκπαιδευτικές εκδρομές, διαχειρίζονται ποσά από υιοθεσίες ζώων, δέχονται δωρεές, κληροδοτήματα, υλοποιούν (ως οργανώσεις ή ως φυσικά πρόσωπα ή ως εκπρόσωποι ΜΚΟ) κάποια προγράμματα LIFE, διασυνοριακά προγράμματα κ.ά..
Επειδή στην τακτική της πριμοδότησης ορισμένων ΜΚΟ όχι μόνο δεν διαφαίνεται τάση περιορισμού του «φαινομένου», αλλά αντίθετα ανακοινώνονται συνεχώς νέα πρόθεση ανάθεσής τους περαιτέρω δικαιωμάτων και προνομίων (π.χ. στο προτεινόμενο σχέδιο για τη βιοποικιλότητα κ.ά. προβλέπονται διάφορες δράσεις κλπ που φωτογραφίζουν εμπλοκή μελών ΜΚΟ) πιστεύω ότι η επανεξέτασή αυτής της τακτικής θα ήταν θετική. Η αιτιολογία ότι οι κάποια μέλη ΜΚΟ έχουν προηγούμενη εμπειρία σε δράσεις προστασίας ή διαχείρισης του περιβάλλοντος νομίζω ότι είναι άσχετο με τις δεδομένες υποχρεώσεις και ευθύνες (νομικές, ποινικές κλπ) που αναλαμβάνουν τα μέλη τέτοιων διοικήσεων.
Από την άλλη, νομίζω ότι πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για διαδικασία υποβολής αιτημάτων ή έκφρασης ενστάσεων προς τη Διοίκηση του Πράσινου Ταμείου, ειδικότερα από τους εκπρόσωπους κοινωνικών φορέων. Υπάρχουν κοινωνικοί φορείς (σύλλογοι κ.ά.) που η διαχείριση των υποθέσεών τους εξαρτάται ή καθορίζεται απόλυτα από το Πράσινο Ταμείο. Αυτοί λοιπόν οι κοινωνικοί φορείς πιστεύω ότι δικαιούνται να έχουν ξεκάθαρο θεσμικό ρόλο στο σχεδιασμό ή και στον προγραμματισμό των υποθέσεων που τους αφορούν. Διαφωνώ με οποιαδήποτε μορφής διαχείριση που δύναται να ανατεθεί ή να υλοποιηθεί με «συνοπτικές» διαδικασίες από άτομα που δεν έχουν θεσμικό δικαίωμα να διαχειρίζονται δημόσιο χρήμα. Κάθε διαχείριση χρημάτων από το Πράσινο Ταμείο θα είναι αδιανόητο να γίνεται έξω από τις γνωστές τυπικές διαδικασίες. Επίσης διαφωνώ με κάθε πρόταση για ανάληψη σημαντικών οικονομικών και διαχειριστικών αποφάσεων με την πρόφαση του ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝΤΟΣ.
Εννοείται ότι τα έσοδα του «Ειδικού Φορέα Δασών (Φορέας 120)» θα διατίθενται στην συνέχεια για όσα προβλέπονται στο άρθρο 8 παρ. 5 του Ν. 3208/2003.
ΠΡΟΣΟΧΗ !!!
Πρέπει να τροποποιηθούν ανάλογα και οι παρ. 6 και 7 και του άρθρου 8 του Ν. 3208/03.
Η παράγραφος 8 του παραπάνω άρθρου και Νόμου πρέπει να καταργηθεί.