Για να δείτε την KYA κριτηρίων, πατήστε εδώ
Αρχική Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελKYA κριτηρίων
KYA κριτηρίων
- 5 ΣχόλιαΤροποποίηση άρθρου 15Α νόμου 3054-2002
- 3 ΣχόλιαKYA κριτηρίων
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
25 Οκτωβρίου 2017, 12:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
6 Νοεμβρίου 2017, 15:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
3 Σχόλια 8 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Άρθρο 5 παρ.1:
Να προστεθεί σημείο ότι δε λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό του κριτηρίου των τηγανελαίων (ΕΛ3i) τα λάδια που περιγράφονται στην εγκύκλιο οικ. 176052/4.5.2017 με θέμα «Οδηγίες εφαρμογής της ΚΥΑ Δ1/Α/οικ. 2497 (ΦΕΚ 253 Β΄) για τον καθορισμό κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ».
ΚΥΑ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ Άρθρο 1 Παράγραφος 1
Προβλέπεται η μείωση του ποσοστού κατανομής από 85% σε 80%. Ήδη όμως με την ισχύουσα κατανομή δεν απορροφήθηκαν όλες οι ποσότητες των εγχωρίως παραγομένων πρώτων υλών και έμειναν εκτός κατανομής περίπου το 45% των ποσοτήτων τηγανελαίων που συλλέχθηκαν. Συγκεκριμένα, κατά την κατανομή του 2017, δηλώθηκαν πρώτες ύλες πού αντιστοιχούν στις ακόλουθες ποσότητες βιοντήζελ σε m3:
Από ενεργειακές καλλιέργειες 79.372
Από βαμβακέλαιο 17.985
Από τηγανέλαια – ζωικά λίπη 38.478
Σύνολο: 135,835
Λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι οι υπόχρεοι εξαντλούν πάντα, (και συχνά υπερβαίνουν ), την επιτρεπόμενη απόκλιση 5% προς τα κάτω, η κατανεμόμενη ποσότητα, προκειμένου να καλύψει τις Ελληνικές πρώτες ύλες και εφ’ όσον η κατανάλωση πετρελαίου δεν αλλάξει θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον 142,984
Με την προτεινόμενη μείωση σε 80% και αν θεωρήσουμε ότι οι καταναλώσεις παραμένουν σταθερές, η συνολική κατανεμόμενη ποσότητα θα είναι μόλις 124.235 m3, το 95% της οποίας, (επιτρεπόμενη απόκλιση), θα είναι 118.023. Θα υπολείπεται δηλαδή σημαντικά από τις ποσότητες βιοντήζελ που θα παραχθούν από Ελληνικές πρώτες ύλες, ακόμα και αν δεν υπάρξει κανένα άλλο κριτήριο.
Πιστεύουμε ότι το ποσοστό κατανομής πρέπει να αυξηθεί και όχι να μειωθεί, και να δοθεί προτεραιότητα στις ελληνικές πρώτες ύλες. Δηλαδή με τα υπόλοιπα κριτήρια, (ερευνητικά προγράμματα και αιτούμενη ποσότητα), να κατανέμονται μόνον όσες ποσότητες τυχόν απομένουν μετά την πλήρη απορρόφηση των ελληνικών πρώτων υλών, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν όλες οι Ελληνικές πρώτες ύλες, που σε διαφορετική περίπτωση θα υποκατασταθούν από εισαγόμενες πρώτες ύλες ή από εισαγόμενο βιοντήζελ με πολύ χειρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΤΗΓΑΝΕΛΑΙΩΝ.
Εξακολουθεί να γίνεται χρήση των όρων «χρησιμοποιημένα φυτικά έλαια» και «τηγανέλαια» σαν να αφορούν δύο διαφορετικές κατηγορίες. Ουδέποτε διευκρινίσθηκε ποια προϊόντα περιλαμβάνουν αυτές οι κατηγορίες. Αυτό δημιουργεί σύγχυση και αφήνει περιθώρια παρερμηνειών, καθώς τα ίδια προϊόντα δηλώνονται από τους δικαιούχους είτε στην μία είτε στην άλλη κατηγορία. Παρακαλούμε είτε να ενοποιηθούν οι δύο κατηγορίες σε μία, είτε να διευκρινισθεί ποια ακριβώς είναι η διαφορά τους.
Τα φρέσκα έλαια που είναι ακατάλληλα για βρώση πρέπει να αποκλεισθούν ρητώς από το κριτήριο «τηγανελαίων – ζωικών λιπών, δεδομένου ότι είναι αδύνατον να διαπιστωθεί αν κατέστησαν «ακατάλληλα» σκοπίμως. Σε κάθε περίπτωση, δεν πληρούν τις ουσιαστικές προϋποθέσεις του κριτήριου αυτού, δεδομένου ότι δεν έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί για άλλες χρήσεις και επομένως δεν μπορούν να απαλλαγούν από την επιβάρυνση CO2 της καλλιέργειας και ελαιοποίησης.
Στην ΚΥΑ κριτηρίων, ΦΕΚ 253/08/02/2013, αναφέρεται, (Άρθρο 1 Α θ0 i), ότι:
«Τα τιμολόγια προμήθειας βαμβακόσπορου, χρησιμοποιημένων φυτικών ελαίων, τηγανελαίων και ζωικών λιπών, καθώς και τα σχετικά δελτία αποστολής, που δηλώνουν οι αιτούσες εταιρείες, πρέπει αφενός… και, αφετέρου να μην έχουν δηλωθεί ξανά στο πλαίσιο κατανομής προηγούμενων ετών …»
Εξ’ άλλου, στο παράρτημα 1 της ίδιας ΚΥΑ, αναφέρεται ότι:
«… δ) οι πρώτες ύλες που αναφέρονται στην αίτησή μας είναι ελληνικής προέλευσης, κατάλληλες για την παραγωγή αυτούσιου βιοντίζελ, δεν έχουν υποβληθεί από την εταιρεία μας στα πλαίσια κατανομής προηγούμενων ετών…»
Ο συνδυασμός των ανωτέρων, οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ένας δικαιούχος δεν μπορεί να ξαναδηλώσει τις περισσευούμενες ποσότητες, την επόμενη χρονιά, αλλά μπορεί να τις πουλήσεις – είτε απ’ευθείας είτε μέσω εμπόρου – σε άλλον δικαιούχο, και αυτός να τις συμπεριλάβει στην αίτησή του την επόμενη χρονιά.
Θα πρέπει είτε να απαγορεύεται γενικά να ξαναδηλώνονται οι ίδιες ποσότητες σε επόμενη κατανομή, (και όχι να απαγορεύονται μόνο τα ίδια τιμολόγια), όπως είναι το λογικό, είτε να επιτρέπεται να τις ξαναδηλώνει και ο ίδιος ο αρχικός δικαιούχος.
1. Ο πίνακας της σελίδας 8 να διαμορφωθεί ως εξής :
ΕΙΔΟΣ ΕΛΑΙΟΥΧΟΥ ΣΠΟΡΟΥ ΑΠΟΔΟΣΗ (ΧΙΛΙΟΛΙΤΡΑ ΒΙΟΝΤΙΖΕΛ / ΤΟΝΟ ΣΠΟΡΟΥ)
ΗΛΙΑΝΘΟΣ 0,480
ΕΛΑΙΟΚΡΑΜΒΗ 0,480
ΣΟΓΙΑ 0,250
Μετά τη δεκαετή εμπειρία των καλλιεργητών, την ανάπτυξη νέων καλλιεργητικών μεθόδων, αλλά και την αύξηση της καλλιέργειας από 100.000 σε 900.000 στρέμματα, αφενός διότι μένουν αδιάθετες ποσότητες ενεργειακών εκτός κατανομής και αφετέρου γιατί η αγροτική ανάπτυξη είναι αναγκαία επιβολή, είναι επιβεβλημένο να αλλάξουν οι αποδόσεις όπως προτείνουμε παραπάνω.
Τα τελευταία χρόνια οι τεχνικές έχουν βοηθήσει την αύξηση της ελαιοπεριεκτικότητας. Τα λιπάσματα που χρησιμοποιούνται σε συνδυασμό με την άρδευση της καλλιέργειας και της συνεχόμενης εξέλιξης των χαρακτηριστικών των υβριδίων ώθησαν την αύξηση αυτή.
Αναλυτικότερα, τα νέα σύνθετα λιπάσματα εμπλουτισμένα με μακροστοιχεία όπως το θείο (S) και μικροστοιχεία όπως το βόριο (B) ή ο ψευδάργυρος (Zn) αυξάνουν το τελικό ποσοστό της ελαιοπεριεκτικότητας της παραγωγής.
Η άρδευση της καλλιέργειας, όπου μπορεί να πραγματοποιηθεί, εκτός από την αύξηση της απόδοσης, συμβάλει σημαντικά και στην αύξηση της ελαιοπεριεκτικότητας. Αποτελέσματα πειραμάτων πολλών ετών έχουν δείξει ότι σε αρδευόμενα χωράφια η ελαιοπεριεκτικότητα του τελικού προϊόντος έχει αυξηθεί κατά 3 μονάδες το λιγότερο.
Τέλος οι εταιρείες παραγωγής υβριδίων ηλίανθου έχουν στρέψει την προσοχή τους στη βελτίωση των χαρακτηριστικών των καινούριων υβριδίων με βάση την καλύτερη απόδοση, την ανθεκτικότητα στις ασθένειες και τα ζιζάνια που προσβάλουν την καλλιέργεια, αλλά κυρίως την αύξηση της ελαιοπεριεκτικότητας, ούτως ώστε να γίνονται αποδεκτά από την εκάστοτε βιομηχανία βιοκαυσίμων.
Ο δε παραγωγός χρησιμοποιώντας τις νέες τεχνολογίες και πρακτικές για την καλλιέργεια των ενεργειακών, βλέπει να αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο τα οικονομικά του μεγέθη, τόσο σε κύκλο εργασιών όσο και σε κέρδη, χρησιμοποιώντας απόλυτους αριθμούς.
Έτσι πιστοποιείται η προαναφερθείσα αύξηση, αλλά και ο διαρκής πειραματισμός με σκοπό τη συνεχή βελτίωση της ποιότητας του παραγόμενου προϊόντος.
2. Ο πίνακας της σελίδας 9 να διαμορφωθεί ως εξής :
ΕΙΔΟΣ ΕΛΑΙΟΥΟΧΟΥ ΣΠΟΡΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΠΟΔΟΣΗ (ΚΙΛΑ ΣΠΟΡΟΥ / ΣΤΡΕΜΜΑ)
ΗΛΙΑΝΘΟΣ ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ 350
ΕΛΑΙΟΚΡΑΜΒΗ ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ 300
ΣΟΓΙΑ ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ 450
3. Τα ερευνητικά προγράμματα να καταργηθούν και η ποσόστωσή τους να μεταφερθεί αυτούσια στο κριτήριο των ενεργειακών. Δηλαδή o συντελεστής των ερευνητικών να προστεθεί στον συντελεστή των ενεργειακών και έτσι ο τύπος υπολογισμού των κατανεμόμενων ποσοτήτων βιοντίζελ ανά εταιρεία να διαμορφωθεί ως εξής :
Κi = {[0,6175*ΕΛ1i / (Σύνολο ΕΛ1i)] + [0,07*ΕΛ2i / (Σύνολο ΕΛ2i)] + [0,125 *ΕΛ3i / (Σύνολο ΕΛ3i)] + [0,1875*Αi / (Σύνολο Αi)]}* ποσότητα βιοντίζελ προς κατανομή.
Επίσης στο άρθρο 5 παράγραφος 3 : ζητάμε ο συντελεστής του κριτηρίου των ενεργειακών καλλιεργειών (ΕΛ1i) να μην πέφτει ποτέ κάτω από το 0,6175. Δηλαδή σε περίπτωση που οι ποσότητες των σπόρων δεν επαρκούν για να προκύψει αυτός ο συντελεστής βαρύτητας, τότε το ποσοστό που υπολείπεται για να συμπληρωθεί το 0,6175 , να μοιράζεται αναλογικά στις εταιρείες που έχουν ενεργειακές καλλιέργειες κι έτσι ο συντελεστής να παραμένει σταθερός. Το ζητάμε αυτό διότι : πολλές εταιρείες παραγωγής βιοντίζελ που συνάπτουν συμβάσεις καλλιέργειας ενεργειακών φυτών με τους αγρότες, παρέχουν σε αυτούς επί πιστώσει γεωργικά εφόδια (σπόρους, φάρμακα, λιπάσματα) και σε ορισμένες περιπτώσεις τους δίνεται και προκαταβολή χρημάτων, τα οποία συμψηφίζονται με την ποσότητα σπόρων που παραδίδουν τελικά από τη συγκομιδή. Σε μία καταστροφική για τις καλλιέργειες χρονιά (λόγω ανομβρίας, χαλαζιού κ.α.) οι αγρότες δε θα μπορέσουν να επιστρέψουν τα χρήματα που οφείλουν στις εταιρείες κι έτσι το κόστος θα είναι τεράστιο γι’αυτές. Διατηρώντας το συντελεστή των ενεργειακών σταθερό στο 0,6175, αυτός θα λειτουργεί σαν δίχτυ ασφαλείας για τις εταιρείες και θα μετριάζεται η ζημία που υφίστανται σε περιπτώσεις σαν τις ανωτέρω.
4. Διατηρείται ως ποσόστωση το 85 % – 15 %, αντί του προτεινόμενου 80 % -20 %.
5. Εκτός από τις αγορές των ά υλών για παραγωγή βιοντίζελ, να παρουσιάζονται και οι πωλήσεις. Να κατατίθεται excel υπογεγραμμένο από ορκωτό λογιστή με τα στοιχεία που έχουμε συζητήσει. Για τους παραπάνω λόγους, θα θέλαμε να προτείνουμε τo εξής:
Nα κατατίθεται υπογεγραμμένη και σφραγισμένη από το νόμιμο εκπρόσωπο εκτύπωση του βιβλίου αποθήκης
(ή κατάσταση που να προκύπτει επακριβώς από τα λογιστικά βιβλία του δικαιούχου) πιστοποιημένο από Ορκωτούς Λογιστές με τα εξής στοιχεία:
ΚΩΔΙΚΟΣ ΕΙΔΟΥΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΙΔΟΥΣ ΜΟΝΑΔΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΕΝΑΡΞΗΣ ΑΓΟΡΕΣ ΑΝΑΛΩΣΕΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟ
ΚΙΛΑ
ΚΙΛΑ
ΚΙΛΑ
ΚΙΛΑ
ΚΙΛΑ
ΚΙΛΑ
ΚΙΛΑ
ΚΙΛΑ
ΚΙΛΑ
ΚΙΛΑ
ΣΥΝΟΛΑ
Σημ.
1) Μονάδα μέτρησης το κιλό, για όλα τα είδη που συμμετέχουν στον πίνακα 3 της απόφασης
2) Χρονικό διάστημα αναφοράς 1/1 έως 31/12 του προηγούμενου έτους από αυτό που αφορά η πρόσκληση
3) Οι αναλώσεις θα πρέπει να είναι μεγαλύτερες από τις κατανεμημένες ποσότητες ανά κριτήριο
Με τον συγκεκριμένο πίνακα διασφαλίζεται ότι οι δικαιούχοι συμμετέχουν στην κατανομή με τις καθαρές ποσότητες ανά κριτήριο καθώς μέχρι σήμερα ήταν υποχρεωμένοι να δηλώνουν τα τιμολόγια αγοράς και τα πιστωτικά , ενώ δεν λαμβάνονταν υπόψη οι πωλήσεις κατά το συγκεκριμένο διάστημα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ποσότητες που μπορεί να είχαν πωληθεί να δηλώνονταν στην κατανομή μιας και ο δικαιούχος θα μπορούσε να καταθέσει απλά το τιμολόγιο αγοράς χωρίς να είναι υποχρεωμένος να καταθέσει το τιμολόγιο πώλησης.
6. Να εκδίδουν τα διυλιστήρια υπεύθυνη δήλωση για τις ποσότητες βιοντίζελ που παρέλαβαν ετησίως ανά είδος πρώτης ύλης ανά προμηθευτή σύμφωνα με τα πιστοποιητικά αειφορίας που παρέλαβαν. Με τον τρόπο αυτό θα υπάρξει άμεση σύνδεση και έλεγχος ότι οι ποσότητες που κατανεμήθηκαν ανά δικαιούχο τελικά κατέληξαν στους υπόχρεους, καθώς αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανένας τρόπος αυτό να ελεγχθεί.