1.Το νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ειδικό Ταμείο Εφαρμογής Ρυθμιστικών και Πολεοδομικών Σχεδίων», το οποίο ιδρύθηκε με το άρθρο 19 του ν.δ. 1262/1972 (ΦΕΚ 194 Α΄), όπως ισχύει, μετονομάζεται σε «Πράσινο Ταμείο». Η επωνυμία αυτή, για τις σχέσεις με το εξωτερικό, μεταφράζεται ως «Green Fund”. Όπου στις κείμενες διατάξεις αναφέρεται το Ειδικό Ταμείο Εφαρμογής Ρυθμιστικών και Πολεοδομικών Σχεδίων νοείται από την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού το «Πράσινο Ταμείο».
2. Το Πράσινο Ταμείο απολαύει όλων των διοικητικών, οικονομικών και δικαστικών ατελειών, καθώς και όλων των δικονομικών προνομίων του Δημοσίου. Επίσης, το Ταμείο απαλλάσσεται από κάθε δημόσιο, κοινοτικό, λιμενικό ή δικαστικό τέλος ή άλλο φόρο, άμεσο ή έμμεσο, εισφορά υπέρ τρίτου, δικαίωμα και κράτηση και συμπαρομαρτούντες φόρους και τέλη εκτός του Φ.Π.Α.
Άρθρο 4 – Πράσινο Ταμείο
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 1 – Σκοπός
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 2 – Στρατηγική Επιτροπή Περιβαλλοντικής Πολιτικής
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 3 – Πράσινοι Πόροι
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 4 – Πράσινο Ταμείο
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 5 – Σκοπός – Αρμοδιότητες
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 6 – Προγράμματα και Δικαιούχοι
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 7 – Διοικητικό Συμβούλιο
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 8 – Πόροι
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 9 – Οικονομική Διαχείριση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 10 – Οργανισμός Λειτουργίας – Κανονισμοί
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Τρέχουσες υποχρεώσεις χρηματοδότησης
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Ρύθμιση θεμάτων του Ειδικού Φορέα Δασών
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Κατάρτιση και θεώρηση δασικών χαρτών
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Ανάρτηση δασικών χαρτών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Δικαίωμα άσκησης αντιρρήσεων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Διαδικασία υποβολής αντιρρήσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Επεξεργασία αντιρρήσεων και κύρωση δασικών χαρτών
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Επιτροπές Εξέτασης Αντιρρήσεων (ΕΠ.Ε.Α.)
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Συμπλήρωση δασικών χαρτών– Ένδικα βοηθήματα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Συνέπειες κύρωσης
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 – Τέλη
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Αποτύπωση ορίων οικισμών στους δασικούς χάρτες
- 127 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Οικισμοί στερούμενοι νόμιμης έγκρισης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Λοιπές διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Καταργούμενες και μεταβατικές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Συμβούλιο Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας-Αττικής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Ρύθμιση θεμάτων Ειδικής Υπηρεσίας Επιθεωρητών Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 29 – Ενσωμάτωση της οδηγίας 2008/103/ΕΚ
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 31 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
12 Ιουλίου 2010, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
19 Ιουλίου 2010, 23:59
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΝόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
2 Σχόλια 295 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Μαρούσι , 19 Ιουλίου 2010
ΑΠΟ
Τον Θεόδωρο Ελευθερίου
Συνταξιούχο Δικηγόρο
Δ/νση: Μεγάλου Αλεξάνδρου 138 Β’
151 25 Μαρούσι
Τηλ. 210-6140651
Kιν. 6973314343
ΠΡΟΣ
Την αξιότιμον , Καν Τίνα Μπιρμπίλη, Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής
Κυρία Υπουργέ,
Ελαβα γνώση, έστω και την τελευταία στιγμή, της ηλεκτρονικής διαβούλευσης για το σχέδιο νόμου «Χρηματοδότηση Περιβαλλοντικών Παρεμβάσεων, Πράσινο Ταμείο, Κύρωση δασικών χαρτών και άλλες διατάξεις».
Το εν λόγω σχέδιο νόμου αναφέρεται και στους οικισμούς τους προυφιστάμενους του έτους 1923.
Επειδή έχω αγοράσει οικόπεδο από το 1964 εντός του συγκροτημένου τμήματος του οικισμού Ασκελίου του Δήμου Πόρου Τροιζηνίας θα αναφερθώ στον οικισμό αυτό.
Ειδικότερα:
1) Η οριοθέτηση του οικισμού προυφιστάμενου του έτους 1923 «Ασκελίου» Δήμου Πόρου Τροιζηνίας έγινε με την με αριθμ. 2659/15-2-1966 έκθεση του Υπουργείου Δημοσίων ‘Εργων σύμφωνα με :
α) τις διατάξεις των άρθρων 14 και 52 του από 7-7-1923,
β) Την παρ. 8 της υπ΄αριθμ. 44130/10-8-1939 απόφασης του τότε Υπουργού Συγκοινωνίας,
γ) την υπ’ αριθμ. Ε.223.4/29-7-1964 απόφαση του Υπουργού Δημοσίων Εργων (Υπηρεσίας οικισμού) «περί τρόπου καθορισμού ορίων οικισμών στερουμένων σχεδίου ρυμοτομίας».,
δ) Το υπό του συντάξαντος την έκθεση μηχανικού από 10-2-1966 σκαρίφημα της περιοχής του οικισμού Ασκέλι του Δήμου Πόρου Τροιζηνίας και
ε) Την γενομένην από τον συντάξαντα την έκθεση επί τόπου αυτοψίας στις 10-2-1966.
Στην συνέχεια δυνάμει της υπ΄αριθμ. Ε.19687/31-8-1967 αποφάσεως του Υπουργείου Δημοσίων Εργων συστήθηκε επιτροπή αποτελούμενη από: 1) τον κύριο Παναγιώτη Λευκαδίτη, επιθεωρητή Δημοσίων Εργων, προιστάμενο της Επιθεωρήσεως Πολεοδομίας Αττικής, 2) Τον κύριο Νικόλαο Σαχτούρη, Επιθεωρητή –προιστάμενο του Γραφείου
Πολεοδομίας Πειραίως και 3) τον κύριο Παναγιώτη Σαμπάνη, Δήμαρχο Πόρου. Η επιτροπή αυτή μετέβη επί τόπου και διεπίστωσε ότι εκτός των ορίων που καθορίστηκαν με την
παραπάνω έκθεση του Υπουργείου Δημοσίων ΄Εργων ( αρ. 2659/15-2-1966), υφίσταται μεγάλος αριθμός οικοδομών. Ετσι διεύρυνε τα όρια του εν λόγω οικισμού, τα οποία έκτοτε ισχύουν, αφού ποτέ δεν ανακλήθηκαν.
Εφ’ όσον οι ως άνω πράξεις οριοθέτησης του οικισμού Ασκελίου Πόρου δεν έχουν ακυρωθεί ή ανακληθεί εξακολουθούν να ισχύουν, λόγω του τεκμηρίου νομιμότητας που ισχύει για τις ατομικές διοικητικές πράξεις. Αυτή είναι η άποψη και του Υπουργείου ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ.- ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩς –ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ-ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΟ-ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ( Αρ. Πρωτ. 25956/16-6-2006).
Μέχρι το έτος 1985 οι οικοδομικές άδειες στον εν λόγω οικισμό εκδίδονταν κανονικά, έκτοτε όμως δεν εκδίδονται οικοδομικές άδειες διότι το Δασαρχείο Πόρου απαίτησε από την Πολεοδομία να ζητάει, πρίν από την έκδοση οικ.αδειών, βεβαίωση του δασαρχείου περί μη ύπαρξης δασικής έκτασης , την οποία το δασαρχείο δεν χορηγεί ποτέ, κάτι παντελώς παράνομο και παράλογο, κατά τ΄ανωτέρω. Βέβαια παλαιότερα το Δασαρχείο Πόρου, όταν ενδιαφερόμενοι ζητούσαν άδεια κοπής μερικών δένδρων, που φύονταν στο χώρο ανέγερσης της οικοδομής συμβούλευε τους ενδιαφερόμενους γι΄αυτό το θέμα να απευθύνονται στην Πολεοδομίας γιατί λόγω οικισμού Ασκελίου εκείνη ήταν αρμόδια. Εχω στα χέρια μου τέτοια έγγραφα. Πώς θα έχουμε ανάπτυξη και βελτίωση της ζωής μας με τέτοιες νοοτροπίες ;
Για τους παραπάνω λόγους απαιτείται η παρέμβαση σας επειδή, αν και μέχρι το 1985 εκδόθηκαν εκατοντάδες οικ. άδειες και το Ασκέλι είναι μία πυκνοδομημένη περιοχή, δεν εκδίδονται έκτοτε οικ. άδειες:
Α) Παρά τον νόμο 998/79 που όρισε στο άρθρο 3 παρ. 6 εδ.ε ότι «στις διατάξεις του δεν υπάγονται οπωσδήποτε οι περιοχές που καταλαμβάνονται από οικισμούς που προυπάρχουν του έτους 1923»
Β) Παρά τη νομολογία του ΣτΕ σύμφωνα με την οποία αποκλειστικά αρμόδια για τη διαπίστωση της ύπαρξης του προ του 1923 οικισμού και των ορίων του, είναι η πολεοδομική υπηρεσία που είναι αρμόδια για την έκδοση της άδειας οικοδομής ( αποφ. ΣτΕ 1489/1984, 4614/1986, 191/1988, 3534/1988, 1742/1994, 1247/1996) και τη θεωρία των de facto, κατά το πρότυπο της Lex Barbarius Philippus.
Γ) Παρά τη γενική αρχή του διοικ. Δικαίου σύμφωνα με την οποία κάθε διοικητική πράξη (καθορισμός των ορίων του οικισμού «Ασκέλι» Πόρου προυφισταμένου του 1923) παράγει τα έννομα αποτελέσματα της μέχρι την ανάκληση ή την ακύρωσής της, κάτι που δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα.
Δ) Παρά τις οδηγίες του ΥΠ. ΠΕΧΩΔΕ ότι δεν απαιτείται προκειμένου να εκδοθεί οικ. άδεια, η προσκόμιση έγκρισης από το αρμόδιο Δασαρχείο, Σχετ. Εγγρ.: 1) ΥΠ.ΠΕΧΩΔΕ-Δ/ΝΣΗ Γ4 Νο.53779/11141/1.12.53,44331/8157/11.7.85, 58520/11145/17.9.85, 78850/15453/21.11.86 2) ΥΠ.ΠΕΧΩΔΕ-Δ/ΝΣΗ Ο.Κ.Κ. Νο.34530/17.10.91, 35893/17.12.91 3)ΥΠ.ΠΕΧΩΔΕ- Δ/ΝΣΗ ΠΟΛΕΟΔ. ΣΧΕΔ. Νο. 1683/Φ.Π/91/30.10.91 4) ΝΟΜ. ΑΤΤΙΚΗΣ-ΔΙΑΜ. ΠΕΙΡΑΙΑ-Δ/ΝΣΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ Νο. 391393/ΟΙΚ/72/22.1.86.
Ε) Παρά τη διαταγή του Υπ. Γεωργίας Νο.ο/α 87234/7539/3.9.97 (παράγ. 9 αυτής) «Οι εκτάσεις που περικλείονται στα ρυμοτ. σχέδια ευρίσκονται εκτός του πλαισίου δασοπροστασίας ως υπαγόμενες στο αρθρ. 3 παρ. 6 εδ.ε του ν. 998/79».
Στ) Παρά το ότι και για το Υπουργείο Οικονομικών στις αντικειμενικές τιμές του Δήμου Πόρου, ο οικισμός ΑΣΚΕΛΙ «είναι προυφιστάμενος του 1923».
Αλλά και το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Πόρου ομόφωνα έχει αποφασίσει ότι είναι σύννομος ο καθορισμός των ορίων του οικισμού, απόφαση δημ. Συμβ. Αρ. 240/2004).
Ειδικότερα ως προς εμένα έγινε στο οικόπεδό μου αυτοψία από δύο (2) μηχανικούς της Διεύθυνσης Πολεοδομίας- Τμήμα Πολεοδομικού Σχεδιασμού της Νομαρχίας Πειραιά (Αρ. πρωτ. 14039/Α433/08 στις 24/11/2008, που βεβαιώνουν ότι το οικόπεδό μου βρίσκεται εντός του προυφιστάμενου του έτους 1923 οικισμού «Ασκέλι» του Δήμου Πόρου.
Την ίδια βεβαίωση διατυπώνει επί του τοπογραφικού διαγράμματος του οικοπέδου μου και η Υπηρεσία Πολεοδομίας του Δήμου Πόρου (αρ. πρωτ. 5641/15-9-08).
Ελπίζω σε σας και είμαι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε περαιτέρω στοιχεία.
Με τιμή,
ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΣ
Κυρία Υπουργέ,
Κατά το 2007 σε υποβολή στο project IDEAS, είχα προτείνει τη δημιουργία ερευνητικών ομάδων σε όλη την Ευρώπη (μία ομάδα ανά Χώρα) και τη δημιουργία «Περιβαλλοντικού Φόρου» της τάξης μεγέθους του 1 ευρώ ανά πολίτη της Ευρωπαΐκής Ένωσης. Με τα χρήματα (τα οποία θα ήταν στο διαδίκτυο, για να βλέπουν όλοι οι πολιτες) θα υποστηρίζονταν ερευνητικές ομάδες και το δίκτυό τους, ενώ λόγω του Δημόσιου χαρακτήρα, θα έπρεπε ανά Χώρα, αλλά και σε Παγκόσμιο επίπεδο, οι εφαρμοσμένες λύσεις να δίνονταν σε όλους (Κράτη, Πολίτες, Βιομηχανίες, Ιδιώτες). Στόχος ήταν η εξέταση και διερεύνηση των βέλτιστων τεχνολογιών προστασίας του περιβάλλοντος, και της ανθρώπινης ζωής, η διατήρηση των θέσεων εργασίας και η δημιουργία νέων χρήσιμων θέσεων εργασίας επίσης.
Η λογική πίσω από αυτή την πρόταση ήταν ότι κοινά προβλήματα υπάρχουν σε όλο τον κόσμο, ενώ οι λύσεις, για κάποιο λόγο πάντοτε καθυστερούν ή δεν εξετάζονται ποτέ.
Παρότι η πρόταση έτυχε καλής υποδοχής (έχω τα σχόλια των κριτών στη διάθεσή σας), δεν εγκρίθηκε. Θα ήταν υγειές, αν βλέπαμε βέβαια πώς επέστρεψαν στην κοινωνία και στους φορολογούμενους τα χρήματα που πήραν οι υπόλοιποι και να αναδείξουμε ότι καλό έγινε, αλλά να εξετάσουμε και τι δεν έγινε σε Πανευρωπαΐκό Επίπεδο.
Αντί λοιπόν του Περιβαλλοντικού Φόρου του 1 ευρώ και τα ανταποδωτικά οφέλη τα οποία θα είχε η κοινωνία, έρχονται δυσανάλογα μεγάλης κλίμακας εισπρακτικού χαρακτήρα φόροι οι οποίοι πολύ φοβάμαι ότι δε θα γυρίσουν πίσω στους πολίτες στο σύνολό τους.
Επίσης, απουσιάζει ο θεσμός της Βέλτιστης Διαθέσιμης Τεχνολογίας (το Best Available Technology στο εξωτερικό) με αποτέλεσμα όταν κάποιος ερευνητής κάνει κάποια ανακάλυψη, είτε εφαρμόζει συνδυασμό τεχνολογιών και ανακαλύψεων από άλλους ερευνητές-ιδιώτες να μπορεί να κατευθύνει την έρευνα για συγκεκριμένα θέματα σε καλύτερες τεχνολογίες.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα κίνητρα να είναι μόνο τα εσωτερικά του, ενώ τα αντίστοιχα κοινωνικά και περιβαλλοντικά οφέλη, όπως επίσης και μεγάλος αριθμός χρήσιμων θέσεων εργασίας μπορεί να χαθούν σε κάποιο συρτάρι. Νομίζω ότι είναι εποχή που θα πρέπει να αναδεικνύονται οι πραγματικά καλύτερες λύσεις, για το καλό όλων.
Είναι καλή ιδέα το Πράσινο Ταμείο, αρκεί να χρησιμοποιηθεί σωστά και να είναι ορατά τα αποτελέσματά του, και θα ήταν χρήσιμο να συμπεριλάβετε τον όρο Βέλτιστη Διαθέσιμη Τεχνολογία σε αυτό.
Ευχαριστώ.