Σκοπός του παρόντος είναι η καθιέρωση ενός ολοκληρωμένου και ειδικού συστήματος χρηματοδότησης περιβαλλοντικών παρεμβάσεων, με στόχο την ενίσχυση της ανάπτυξης μέσω της προστασίας του περιβάλλοντος και την αποτελεσματική και διαφανή διαχείριση των πόρων για την αναβάθμιση και αποκατάσταση του περιβάλλοντος. Το σύστημα χρηματοδότησης περιλαμβάνει τη θεσμοθέτηση της Στρατηγικής Επιτροπής Περιβαλλοντικής Πολιτικής, την διασφάλιση, εξειδίκευση, ταξινόμηση και συστηματοποίηση των πόρων που διατίθενται για την προστασία, αναβάθμιση και αποκατάσταση του περιβάλλοντος και την αναδιάρθρωση και οργάνωση του φορέα διαχείρισης των πόρων αυτών, ο οποίος είναι το νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου με των επωνυμία «Πράσινο Ταμείο», όπως όλα τα παραπάνω ορίζονται και εξειδικεύονται στα άρθρα 2 έως 11 του νόμου αυτού.
Άρθρο 1 – Σκοπός
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 1 – Σκοπός
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 2 – Στρατηγική Επιτροπή Περιβαλλοντικής Πολιτικής
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 3 – Πράσινοι Πόροι
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 4 – Πράσινο Ταμείο
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 5 – Σκοπός – Αρμοδιότητες
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 6 – Προγράμματα και Δικαιούχοι
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 7 – Διοικητικό Συμβούλιο
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 8 – Πόροι
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 9 – Οικονομική Διαχείριση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 10 – Οργανισμός Λειτουργίας – Κανονισμοί
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Τρέχουσες υποχρεώσεις χρηματοδότησης
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Ρύθμιση θεμάτων του Ειδικού Φορέα Δασών
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Κατάρτιση και θεώρηση δασικών χαρτών
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Ανάρτηση δασικών χαρτών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Δικαίωμα άσκησης αντιρρήσεων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Διαδικασία υποβολής αντιρρήσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Επεξεργασία αντιρρήσεων και κύρωση δασικών χαρτών
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Επιτροπές Εξέτασης Αντιρρήσεων (ΕΠ.Ε.Α.)
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Συμπλήρωση δασικών χαρτών– Ένδικα βοηθήματα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Συνέπειες κύρωσης
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 – Τέλη
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Αποτύπωση ορίων οικισμών στους δασικούς χάρτες
- 127 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Οικισμοί στερούμενοι νόμιμης έγκρισης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Λοιπές διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Καταργούμενες και μεταβατικές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Συμβούλιο Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας-Αττικής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Ρύθμιση θεμάτων Ειδικής Υπηρεσίας Επιθεωρητών Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 29 – Ενσωμάτωση της οδηγίας 2008/103/ΕΚ
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 31 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
12 Ιουλίου 2010, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
19 Ιουλίου 2010, 23:59
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΝόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
12 Σχόλια 295 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Σχόλιο ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ:
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
πρώτα από όλα θα θέλαμε να σχολιάσουμε τον μικρό χρόνο της διάθεσης του κειμένου για σχολιασμό, το οποίο θεωρούμε ότι θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον διπλάσιος.
Σε σχέση με το πρώτο άρθρο συμφωνούμε με τις απόψεις της κυρίας Νάντσου Θ. του WWF.
Σχετικα΄με το σχέδιο Νόμου έχει εξετασθεί η εναρμόνιση του με τη Νομοθεσία της ΕΕ ή οι πολίτες θα καταφύγουν για να δικαιωθούν όπως στο παρελθόν με τα Ευρωπαικά Δικαστήρια?
Κύρία Υπουργέ σας επισημαίνουμε ότι το όλο εγχείρημα πρέπει να είναι αποδεκτό από την Κοινωνία και να ε[ολύει λάθη επί σειράς ετών της Διοίκησης και να ενισχύει το περι δικαίου αίσθημα. Διαδικασίες που θα έχουν κενά μην τις πραγματοποιήσετε.
Θεωρώ άστοχο τον στόχο του προσχεδίου νόμου «Χρηματοδότηση Περιβαλλοντικών Παρεμβάσεων, Πράσινο Ταμείο, Κύρωση Δασικών Χαρτών και άλλες Διατάξεις», όπως ορίζεται στο παρόν άρθρο.
Τίνος ακριβώς την ανάπτυξη πρόκειται να ενισχύσει η καθιέρωση ενός ολοκληρωμένου και ειδικού συστήματος χρηματοδότησης περιβαλλοντικών παρεμβάσεων, από δημόσιους εθνικούς πόρους και ιδιαίτερα από πόρους που προέρχονται και από την εκμετάλλευση του περιβάλλοντος; Πρωταρχικός στόχος του παρόντος θα έπρεπε να είναι η προστασία, διαχείριση, έλεγχος, παρακολούθηση, αναβάθμιση και αποκατάσταση του φυσικού περιβάλλοντος, η διασφάλιση αυτών και η κατόπιν οποιαδήποτε είδους ανάπτυξη.
Επιπλέον θεωρώ απαραίτητη τη χρήση του όρου «Φυσικό περιβάλλον» αντί απλώς «περιβάλλον».
Το έρμο (πολύπαθο) Ταμείο Δασών (ΤΔ) δεν θα καταφέρει τελικά να διαθέσει τα έσοδα από τη διαχείριση των δασών στα δάση. Τα δάση προσφέρουν έσοδα από τη διαχείριση τους. Και τα δύο κόμματα εξουσίας υποσχέθηκαν τα έσοδα του ΤΔ να πάει στα δάση και να διαχειριστούν επιτέλους όλα τα κρατικά δάση και να σταματήσουν οι πίνακες υλοτομίας που, παρόλο που η νομοθεσία προβλέπει ότι πρέπει να συντάσσονται μόνο για ένα χρόνο αυτοί συνεχίζουν συντάσσονται παραβλέποντας την κανονική και ολοκληρωμένη διαχείριση των δασών που όλοι συμφωνούν ότι αυτό γίνεται με 10ετής δασικές διαχειριστικές μελέτες, ή μελέτες προστασίας και διαχείρισης κλπ.
Πιστεύω ότι ο νόμος θα πρέπει να κατοχυρώσει κονδύλια για τη διαχείριση των κρατικών δασών, πολλά από τα οποία είναι και προστατευόμενες περιοχές.
Εκτός και αν η διαχείριση των δασών δεν εμπίπτει καν στους στόχους του πράσινου ταμείου αφού στο πρώτο άρθρο του ν/σ στο σκοπό δεν αναφέρεται καθαρά στη διαχείριση του φυσικού περιβάλλοντος που είναι και η διαχείριση των δασών.
Γιατι η Εγναντια δεν εχει διοδια ?
Ε.Ε.Δ.Ε.Π.
Ένωση Εργοληπτών Δασοτεχνικών Έργων & Πρασίνου
Aρ.Πρωτ. : 53
Αθήνα : 19/07/2010
ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ
ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ,
ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΑΜΕΙΟ, ΚΥΡΩΣΗ ΔΑΣΙΚΩΝ ΧΑΡΤΩΝ
ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Στα πλαίσια της διαβούλευσης για το σχέδιο νόμου που αφορά στη χρηματοδότηση περιβαλλοντικών παρεμβάσεων, το πράσινο ταμείο, την κύρωση των δασικών χαρτών και άλλες διατάξεις θα θέλαμε να σας επισημάνουμε τα εξής:
1. Ενώ το Σχέδιο Νόμου βρίσκεται γενικά σε μία θετική κατεύθυνση θεωρούμε ότι είναι πολύ μικρό το χρονικό διάστημα των 8 ημερών της διαβούλευσης, για ένα τόσο σοβαρό θέμα που θα καθορίζει την περιβαλλοντική πολιτική της χώρας μας.
2. Στην παρ. γ του άρθρου 2, που αναφέρεται στην Στρατηγική Επιτροπή Περιβαλλοντικής Πολιτικής ,δεν μπορεί το Τ.Ε.Ε. και το ΓΕΩΤ.Ε.Ε. να έχουν από ένα εκπρόσωπο και να αντιμετωπίζονται ισοβαρώς όπως τα άλλα Επιμελητήρια που αναφέρονται π.χ. Βιοτεχνικό, Οικονομικό, κ.λ.π. και να έχουν τρεις εκπροσώπους οι Μ.Κ.Ο, δηλαδή να διαμορφώνουν με μεγάλη βαρύτητα την περιβαλλοντική πολιτική και να απουσιάζουν παντελώς τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.
Δε θα αναφερθούμε στο ρόλο των Μ.Κ.Ο. και κατά πόσο έχουν συμβάλει για το περιβάλλον – δια μέσω του ακτιβισμού κυρίως- η κοινωνία τους κρίνει. Όμως δε θα έπρεπε πρώτα να θεσμοθετηθούν νομοθετικά τα πλαίσια λειτουργίας τους, να αξιολογηθεί το επιστημονικό προσωπικό τους και στην συνέχεια να χρησιμοποιηθούν ως βασικοί διαμορφωτές της περιβαλλοντικής πολιτικής εάν αυτό συνάδει με τον σκοπό λειτουργίας τους.
Από την στιγμή που θα έχουν τρία μέλη στην Επιτροπή θα αξιολογούν και τους φορείς που θα δικαιούνται χρηματοδότησης, συμπεριλαμβανομένων και των Μ.Κ.Ο. ή θα εξαιρεθούν της χρηματοδότησης;
Εδώ υπάρχει μείζων θέμα διαφάνειας και ασυμβίβαστου .
Επίσης το συγκεκριμένο Σχέδιο Νόμου ρυθμίζει με 13 από 31 άρθρα του , θέματα του ευαίσθητου τομέα των δασών και παρόλα αυτά στην Επιτροπή διαμόρφωσης της Στρατηγικής και για τα δάση απουσιάζει παντελώς εκπρόσωπος από τους Δασικούς Συλλόγους ή τις Πανεπιστημιακές Σχολές.
3. Στην παρ.4 του άρθρου 10 αναφέρεται η στελέχωση με μόνιμο προσωπικό (επιστημονικό, διοικητικό, βοηθητικό) 20 ατόμων, το οποίο θεωρούμε ότι δεν επαρκεί.
Το προσωπικό θα πρέπει να απαρτίζεται από όλες τις σχετικές με το περιβάλλον ειδικότητες αλλά επειδή θα διαχειρίζεται δημόσιες συμβάσεις της παρ.5 θα πρέπει να αξιολογηθεί με βάση την εμπειρία του σε αυτόν τον τομέα όπως π.χ. στην σύνταξη – επίβλεψη μελετών, στη δημιουργία και προκήρυξη διακηρύξεων, στην επίβλεψη έργων, κλπ ..
4. Στην παρ.5 του ίδιου άρθρου αναφέρεται ότι με απόφαση της Υπουργού, ύστερα από εισήγηση του Δ.Σ. του Ταμείου εγκρίνονται κανονισμοί για την σύναψη συμβάσεων έργων, προμηθειών και υπηρεσιών κατά παρέκκλιση της εθνικής νομοθεσίας και σύμφωνα με τις διατάξεις που προβλέπονται από το ΠΔ 60/2007.
Το συγκεκριμένο Π.Δ. έχει πολλά και κενά και ασάφειες για τις δημόσιες συμβάσεις όπως :
– Οι κωδικοί των δραστηριοτήτων που περιγράφονται αποτελούν απλή μετάφραση της κοινοτικής οδηγίας 2004/18/ΕΚ και αρκετοί από αυτούς δεν ανταποκρίνονται στην ελληνική πραγματικότητα. Επίσης υπάρχουν αρκετές διαφωνίες και ενστάσεις στο τι χαρακτηρίζεται ως έργο, ως υπηρεσία και ως προμήθεια.
– Στις δημόσιες συμβάσεις που χαρακτηρίζονται ως υπηρεσίες και προμήθειες(δηλαδή σχεδόν όλες οι δημόσιες συμβάσεις εκτός από τα έργα Πολιτικού Μηχανικού) δεν υπάρχουν σταθμισμένα και αντικειμενικά κριτήρια αξιολόγησης και η κατοχύρωση των διαγωνισμών γίνεται με κριτήριο την «συμφερότερη» και όχι την χαμηλότερη οικονομική προσφορά.
Γενικά χρειάζεται περαιτέρω επεξεργασία και με άλλα Υπουργεία (Οικονομικών, Υποδομών) και θεωρείται «ανώριμο» για να συμβάλει στη διαφάνεια των δημοσίων συμβάσεων όπως είναι αυτή τη στιγμή.
Μέχρι σήμερα, όπου έχει εφαρμοστεί, σχετικά με τις δημόσιες συμβάσεις που χαρακτηρίζονται ως υπηρεσίες και τις προμήθειες, ειδικά στα ΝΠΙΔ και στους ΟΤΑ , έχει προκαλέσει σωρία ενστάσεων-καταγγελιών για φωτογραφικούς όρους, αδιαφάνεια, κ.α.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΙΚ.ΑΛΑΦΟΓΙΑΝΝΗ ΕΥΑΓΓ.ΑΝΔΡΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Σχόλιο από WWF Ελλάς: Παρά την προφανή σημασία του εγχειρήματος ίδρυσης ενός νέου «πράσινου ταμείου», το δημοσιοποιημένο σχέδιο νόμου παρουσιάζει μια σειρά από σοβαρά προβλήματα και αδυναμίες. Ανάμεσα στις βασικές αδυναμίες συμπεριλαμβάνονται η έλλειψη διαφάνειας, η κακοδιαχείριση, η ανύπαρκτη συνέργεια με άλλα υπουργεία και φορείς και τα τεράστια κενά στη στρατηγική κατεύθυνση των δράσεων και την στόχευση των χρηματοδοτήσεων. Θεωρούμε επιβεβλημένη την επαναδιατύπωση του σχεδίου νόμου, έτσι ώστε σε αυτό να συμπεριληφθεί τουλάχιστον η σαφής διατύπωση του περιβαλλοντικού σκοπού της λειτουργίας του ταμείου και αναδιατύπωση των επιμέρους στόχων του, έτσι ώστε να είναι ξεκάθαρη και κυρίαρχη η σύνδεσή τους με τις υπάρχουσες εθνικές στρατηγικές και τις αποφάσεις των υφιστάμενων καίριας σημασίας επιτροπών (Επιτροπή Φύση, Εθνικό Συμβούλιο Χωροταξίας, κοκ). Το ζητούμενο δεν είναι η ‘ενίσχυση της ανάπτυξης μέσω της προστασίας του περιβάλλοντος’ (στόχος που καλύπτεται ήδη από τα διαρθρωτικά ταμεία, και σωρεία άλλων χρηματοδοτικών μέσων,) αλλά η σταθερή χρηματοδότηση ουσιαστικών δράσεων προστασίας περιβάλλοντος που αποτελούν υποχρέωση του κράτους και για τις οποίες δεν υπάρχουν άλλοι τρόποι χρηματοδότησης.
Η ρηξικέλευθη πρακτική να αποφασίζουν οι χρηματοδοτούμενοι, (περιβαλλοντικές ΜΚΟ), τους δικαιούχους των πόρων, (δλδ των χρηματοδοτούμενων ή αλλιώς εαυτών) σας διαβεβαιώ πως έχει διαφύγει από την υπόλοιπη ανθρωπότητα.
Κυρία ΥΠΕΚΑ σας προτείνω:
1. Να κατοχυρώσετε τα πνευματικά της δικαιώματα.
2. Στις επόμενες βουλευτικές εκλογές να μας δώσετε τη δυνατότητα να σας εκφράσουμε προσωπικά την εκτίμησή μας στο νομοθετικό σας έργο, με τη συμμετοχή σας στα ψηφοδέλτια του ΠΑΣΟΚ.
Για το αποθεματικό του Ταμείου Θήρας το οποίο προίκισε τον Ειδικό Φορέα Δασών και θα προικίσουν το Πράσινο Ταμείο, καθώς και τα ετήσια έσοδα από θηρευτικές δραστηριότητες, (άδειες θήρας, πρόστιμα που αφορούν τη θήρα) πρέπει να καθορίζεται ρητά στο σ/ν πως αφορούν και αποδίδονται για έργα διαχείρισης της θηραματοπανίδας, σύμφωνα με το σκοπό που εισπράττονται.
Αρχικά θα ήθελα να τονίσω ότι καμία πολιτική ηγεσία μέχρι σήμερα δεν τόλμησε να θίξει θέματα τόσο σημαντικά για το περιβάλλον της χώρας. Αυτό θα πρέπει να αναγνωρίζεται. Μπορεί να έπρεπε να είχαν γίνει αυτά τα βήματα προ δεκαετιών και να θεωρούμε δεδομένη την όλη συζήτηση, ωστόσο στην ελληνική πραγματικότητα έχουμε συνηθίσει τα λογικά και δεδομένα να μην συμβαίνουν.
Επειδή όμως, ο νομοθέτης έρχεται να καλύψει κενά στη νομοθεσία ή να δημιουργήσει κάτι καθαρό από την αρχή, θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός στις διατυπώσεις, ώστε να μην αποτελέσει και αυτό το νομοσχέδιο συνέχεια των προηγούμενων «κακώς κείμενων». Με την πρόθεση, λοιπόν, να συμβάλω θετικά και παρά την απογοήτευσή μου που δεν έχει δοθεί η δέουσα προσοχή στην χρηματοδότηση της δασοπονίας που έχει «κακοπάθει» από το 1997, με την μεταφορά των ΔΥ στις Περιφέρειες χωρίς την πρόβλεψη της συνέχισης της χρηματοδότησης των έργων τους από το Κ.Τ.Γ.Κ. και Δασών, λαμβάνω μέρος σε αυτή τη διαβούλευση.
Επί του άρθρου 1, ο σκοπός είναι «η θέσπιση ενός ολοκληρωμένου και ειδικού χρηματοδοτικού πλαισίου για το περιβάλλον, με στόχο την προστασία του μέσω της αποτελεσματικής και διαφανούς διαχείρισης των πόρων που ορίζονται στο άρθρο 3 του παρόντος».
Ο νόμος θα μπορούσε να μην περιέχει τον σκοπό, αλλά αφού περιγράφεται τότε θα πρέπει να διατυπώνεται με σαφήνεια η πρόθεση που είναι η προστασία του περιβάλλοντος. Επειδή το Πράσινο Ταμείο αποτελεί χρηματοδοτικό μέσο προστασίας και όχι εργαλείο ενίσχυσης της ανάπτυξης της χώρας.
Επίσης, δεδομένης της υφιστάμενης δασικής νομοθεσίας, η διαχείριση των δασών και εν γένει η δασική πολιτική χρηματοδοτείται από τον Ειδικό Φορέα Δασών ο οποίος εντάσσεται στο Πράσινο Ταμείο, οπότε το άρθρο θα πρέπει να τροποποιηθεί παρακάτω ως εξής:
«… των πόρων που διατίθενται για την προστασία, παρακολούθηση, αναβάθμιση, αποκατάσταση και διαχείριση του περιβάλλοντος και την αναδιάρθρωση….»
Άρθρο 1
Θετικό, ολοκληρωμένο και προς τη σωστή κατεύθυνση το πολυαναμενόμενο τμήμα του παρόντος προς διαβούλευση νομοσχεδίου, για το «Πράσινο Ταμείο».
Ευχόμαστε και θέλουμε να ελπίζουμε ότι η δημιουργία ενός εθνικού χρηματοδοτικού εργαλείου για περιβαλλοντικές παρεμβάσεις, δραστηριότητες και προγράμματα να μην έχει την τύχη του ανενεργού Ταμείου ΕΤΕΡΠΣ που έρχεται να υποκαταστήσει.
Για χρόνια τα έσοδα του «ανταποδοτικού» Ταμείου Θήρας έμειναν αδιάθετα. Μετέπειτα πέρασαν στον Ειδικό Φορέα Δασών και τώρα θα περάσουν- ως προίκα – στο Πράσινο Ταμείο.
Με τα χρήματα αυτά θα μπορούσε να είχε παραχθεί τεράστιο έργο. Με μια πρόχειρη εκτίμηση το αδιάθετο κεφάλαιο πρέπει να ανέρχεται σε περισσότερα από 120.000.000 ευρώ.
Επιπλέον των αποθεματικών, σε ετήσια βάση το Πράσινο Ταμείο, μέσω του «Ειδικού Φορέα Δασών» θα εισπράττει από τους κυνηγούς (μόνο από τα έσοδα αδειών θήρας) γύρω στα 5.500.000 ευρώ.
Το σχέδιο νόμου δεν αναφέρει το ποσοστό ή το ύψος της χρηματοδότησης που προβλέπεται να «επιστρέφεται» για το σκοπό που εισπράττεται, δηλαδή για έργα βελτίωσης των ενδιαιτημάτων και διατήρησης της θηραματοπανίδας.
Δεν βρίσκω τον λόγο να οριστεί συμμετοχή εκπροσώπων ΜΚΟ στη διαχείριση του Πράσινου Ταμείου ή σε επιτροπές αποφάσεων.
Από τη στιγμή που κάποια ΜΚΟ επιδιώξει ή αποδεχτεί αυτόν τον ρόλο, αυτόματα θα πρέπει να εξαιρείται από χρηματοδοτήσεις από το Πράσινο Ταμείο. Το ίδιο θα πρέπει να εξαιρούνται και άλλες «αδερφές» τους οργανώσεις στις οποίες είναι μέλη, ή ιδρυτικό «συστατικό».
Οι αποφασίζοντες μπορούν να είναι παράλληλα και χρηματολήπτες;