1. Σκοπός του νόμου αυτού είναι η δημιουργία των προϋποθέσεων για την ορθολογική αξιοποίηση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας.
Η αξιοποίηση του γεωθερμικού δυναμικού, ως ανανεώσιμης πηγής ενέργειας, προωθεί τη βιώσιμη ανάπτυξη και εξυπηρετεί το γενικό συμφέρον.
Αξιοποίηση θεωρείται η έρευνα, εκμετάλλευση και η διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού.
2. Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΠΕΝ) µε απόφασή του, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, μπορεί να ορίζει, κατά περίπτωση, ότι το δικαίωμα διαχείρισης και εκμετάλλευσης του γεωθερμικού δυναμικού κατισχύει του δικαιώματος εκμετάλλευσης άλλων μεταλλευτικών ή λατομικών ορυκτών, εφόσον κατά την κρίση του η συγκεκριμένη αξιοποίηση του γεωθερμικού δυναμικού είναι μεγαλύτερης σημασίας για την εθνική οικονομία.
Αρχική Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξειςΆρθρο 01 – Σκοπός
Άρθρο 01 – Σκοπός
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Σκοπός
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Ορισμοί
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Εφαρµοζόμενες διατάξεις
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Αρμοδιότητα άσκησης των δικαιωμάτων έρευνας, εκμετάλλευσης και διαχείρισης γεωθερμικού δυναμικού
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Εκμίσθωση των δικαιωμάτων έρευνας, εκμετάλλευσης και διαχείρισης γεωθερμικού δυναμικού στα πεδία εθνικού ενδιαφέροντος και τις μη χαρακτηρισμένες περιοχές
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Εκμίσθωση των δικαιωμάτων έρευνας, εκμετάλλευσης και διαχείρισης γεωθερμικού δυναμικού στα πεδία τοπικού ενδιαφέροντος και τις ΠΓΘΕ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Σχέδιο Ανάπτυξης
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Υποχρεώσεις και δικαιώματα μισθωτών γεωθερμικού δυναμικού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 09 – Διοικητικά και Ένδικα Βοηθήματα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 10 – Εκχώρηση μισθωτικών δικαιωμάτωνΆρθρο 10 – Εκχώρηση μισθωτικών δικαιωμάτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 11 – Κανονισμός Γεωθερμικών Εργασιών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 12 – Ποινικές και διοικητικές κυρώσειςΆρθρο 12 – Ποινικές και διοικητικές κυρώσεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Ενεργειακά συστήματα θέρμανσης ή ψύξης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Κίνητρα για την ανάπτυξη της γεωθερμίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 15 – Παράβολα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 – Σύσταση Εθνικού Μητρώου Σημείων Αξιοποίησης Γεωθερμίας (ΕΜΣΑΓΕ)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Σύσταση Εθνικού Μητρώου Καταγραφής και Παρακολούθησης Γεωθερμικών Σημείων (ΕΜΚΠΑΓΕΣ)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Ιαματική Χρήση Γεωθερμικού Δυναμικού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Σύσταση Επιτροπής Αντιμετώπισης Προβλημάτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 20 – Εντοπισμός υδρογονανθράκων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Σύσταση Τμημάτων Γεωθερμίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 – Καθορισμός των δικαιωμάτων των συμβολαιογράφων κατά την κατάρτιση των συμβάσεων εκμίσθωσης των δικαιωμάτων έρευνας, εκμετάλλευσης και διαχείρισης γεωθερμικού δυναμικού και εν γένει δημόσιων μεταλλευτικών και λατομικών χώρων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 – Τροποποιούμενες και καταργούµενες διατάξειςΆρθρο 24 – Τροποποιούμενες και καταργούµενες διατάξεις
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
19 Ιουλίου 2018, 12:30
Ανοικτή σε Σχόλια έως
9 Αυγούστου 2018, 15:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΝόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
6 Σχόλια 76 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Προκύπτουν ζητήματα αρμοδιοτήτων μεταξύ των αρμόδιων Υπουργείων. Λανθασμένα δεν αναφέρεται σαφώς η συμμετοχή του Υπ. Ανάπτυξης καθώς και η ενεργοποίηση λοιπών Υπουργείων/Φορέων ανάλογα με το είδος του πόρου προς εκμετάλλευση. Επίσης ο ορισμός των γεωθερμικών πεδίων καθορίζεται λανθασμένα αποκλειστικά και μόνο από το ΥΠΕΝ.
Παρακαλείσθε όπως φροντίσετε για την πλήρη ενημέρωση του τροπου με τον οποίο θα γίνει η εκμετάλλευση των πεδίων ανα περιοχή, οι επιπτώσεις στην κάθε περιοχή που θα γίνει η εγκατάσταση να υπάρχουν αυστηρά μέτρα διασφάλισης της δημόσιας υγείας. Επιλέγετε στις περιοχές τη Νισυρο η οποία εάν γνωρίζετε είναι ενεργό ηφαίστειο και Ανησυχώ μήπως κατά τις δοκιμές υπάρχουν προβλήματα με δονήσεις αφού θα επιρεασετε το υπέδαφος. Το νησί επισκέπτονται χιλιάδες κόσμου, εφόσον ξεκινήσει η λειτουργία ενός εργοστασίου γεωθερμίας και εάν υποθέσουμε ότι αυτό επηρεάσει τον τουρισμό μήπως τελικά το ´κέρδος´ Από την παραγωγή ενέργειας είναι λιγότερο από τη ζημιά που θα προκαλέσει στην οικονομία του τόπου και γενικά στο κράτος;
Καλημέρα. Θέτω μερικές προτάσεις & σχόλια
Συμφωνούμε: α)το αντικείμενο είναι η «αξιοποίηση του γεωθερμικού δυναμικού«
β)Γεωθερμική εφαρμογή αποτελεί και η ιαματική χρήση του
γεωθερμικού δυναμικού (άρθρο 18 σελίδα 16)
Συμφωνώ και κατά τη γνώμη μου είναι σωστοί και λογικοί οι προσανατολισμοί.
Έχω όμως τις εξής παρατηρήσεις εάν θέλουμε να δώσουμε μια άλλη διάσταση στην αξιοποίηση του Γ/Δ.
Λείπει παντελώς από το σχέδιο νόμου η «υδροθερμική ενέργεια«. Εννοώ το επιφανειακό γεωθερμικό δυναμικό (νερά από πηγές). Αναλογιστείτε πόσες χιλιάδες κυβικά μ. θερμού νερού πάνε σε λίμνες, ποτάμια και θάλασσα και θα κατανοήσετε το σχόλιο. Μόνο 6 πηγές-περιοχές δίνουν 2500 χιλιάδες κυβικά μ. σε 36-80 βαθμούς Κ.
Δεν είναι κρίμα τα σχολεία της Αιδηψού, Κ. Βούρλων, Θέρμων Εχίνου κ.α. ή τα Κ. Υγείας να έχουν στα θεμέλειά τους ή να ρέουν υπέρθερμα νερά δίπλα τους και αυτά να καταναλώνουν πετρέλαιο; Να μπουν στο νόμο δημόσιοι χώροι και να κάνουν χρήση της γεωθερμίας.
Κατά τη γνώμη μου και στο πλαίσιο μιας νέας αντίληψης να συμπληρωθεί ο νόμος με το «υδροθερμικό δυναμικό« αφού όλες οι περιοχές είναι Γεωθερμικές.
κατά τη γνώμη μου:
Σκοπός: η αξιοποίηση του γεωθερμικού δυναμικού για την ανάπτυξη της οικονομίας και την περιβαλλοντική φροντίδα.
Ο νόμος στοχεύει στην απλούστευση των διαδικασιών για την αξιοποίηση της γεωθερμίας που αποτελεί πολύτιμο ενεργειακό πόρο στη χώρα. Ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί στην εκτεταμένη αξιοποίηση της γεωθερμίας χαμηλής ενθαλπίας (ρευστά θερμοκρασίας έως 900C) που διαθέτει ικανό δυναμικό η χώρα, για τις ανάγκες του γεωργικού τομέα, όπως θερμοκήπια, καλλιέργειες, ξήρανση γεωργικών προϊόντων, κλπ. Ως εκ τούτου, ο νόμος πρέπει να είναι φιλικός στον επενδυτή, απαλλαγμένος από περιττή γραφειοκρατία και με αποκεντρωμένες διαδικασίες, όπως πχ. για τα γεωθερμικά πεδία τοπικού ενδιαφέροντος με ενίσχυση του ρόλου των Περιφερειών.
Συνιστάται ο περιορισμός του αριθμού των υπουργικών αποφάσεων για τα αυτονόητα και ενίσχυση του ρόλου του ΙΓΜΕ αξιοποιώντας τις δυνατότητές του. Δεν χρειάζονται τα εισπρακτικά παράβολα, καθώς ο στόχος είναι οι επιχειρηματικές δραστηριότητες που θα αυξήσουν τα δημόσια έσοδα.
Με αυτό το πνεύμα γίνονται τα παρακάτω σχόλια:
Η παράγραφος 1, τρίτη πρόταση, να προστεθεί στο τέλος: «….. δυναμικού, ως επιχειρηματική δραστηριότητα», δηλ. «Αξιοποίηση θεωρείται η έρευνα, εκμετάλλευση και η διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού, ως επιχειρηματική δραστηριότητα».
Η παράγραφος 2 μπορεί να παραλειφθεί προς αποφυγή αυθαιρεσιών, γιατί το ένα δεν αποκλείει το άλλο. Μπορεί ταυτόχρονα να συνυπάρχει η αξιοποίηση του γεωθερμικού δυναμικού και η εκμετάλλευση μεταλλευτικών και λατομικών ορυκτών.
Ο νόμος στοχεύει στην απλούστευση των διαδικασιών για την αξιοποίηση της γεωθερμίας που αποτελεί πολύτιμο ενεργειακό πόρο στη χώρα. Ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί στην εκτεταμένη αξιοποίηση της γεωθερμίας χαμηλής ενθαλπίας (ρευστά θερμοκρασίας έως 900C) που διαθέτει ικανό δυναμικό η χώρα, για τις ανάγκες του γεωργικού τομέα, όπως θερμοκήπια, καλλιέργειες, ξήρανση γεωργικών προϊόντων, κλπ. Ως εκ τούτου, ο νόμος πρέπει να είναι φιλικός στον επενδυτή, απαλλαγμένος από περιττή γραφειοκρατία και με αποκεντρωμένες διαδικασίες, όπως πχ. για τα γεωθερμικά πεδία τοπικού ενδιαφέροντος με ενίσχυση του ρόλου των Περιφερειών.
Συνιστάται ο περιορισμός του αριθμού των υπουργικών αποφάσεων για τα αυτονόητα και ενίσχυση του ρόλου του ΙΓΜΕ αξιοποιώντας τις δυνατότητές του. Δεν χρειάζονται τα εισπρακτικά παράβολα, καθώς ο στόχος είναι οι επιχειρηματικές δραστηριότητες που θα αυξήσουν τα δημόσια έσοδα.
Με αυτό το πνεύμα γίνονται τα παρακάτω σχόλια:
Η παράγραφος 1, τρίτη πρόταση, να προστεθεί στο τέλος: «….. δυναμικού, ως επιχειρηματική δραστηριότητα», δηλ. «Αξιοποίηση θεωρείται η έρευνα, εκμετάλλευση και η διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού, ως επιχειρηματική δραστηριότητα».
Η παράγραφος 2 μπορεί να παραλειφθεί προς αποφυγή αυθαιρεσιών, γιατί το ένα δεν αποκλείει το άλλο. Μπορεί ταυτόχρονα να συνυπάρχει η αξιοποίηση του γεωθερμικού δυναμικού και η εκμετάλλευση μεταλλευτικών και λατομικών ορυκτών.
Δεν γίνεται σαφές:
Α) αν πρόκειται η γεωθερμική ενέργεια να χρησιμοποιεί για την ηλεκτροπαραγωγή ή απλά για τη θέρμανση χώρων, θερμοκηπίων, λειτουργία ξηραντηρίων κλπ..
Β) αν «το δικαίωμα διαχείρισης και εκμετάλλευσης του γεωθερμικού δυναμικού κατισχύει του δικαιώματος εκμετάλλευσης άλλων μεταλλευτικών ή λατομικών ορυκτών» αναφέρεται σε παλαιά, ήδη λειτουργούντα που θα πρέπει να κλείσουν, ή σε μη έκδοση άδειας λειτουργίας νέων..