1. Η Αρχή διαρθρώνεται υπό τον Γενικό Διευθυντή σε Διευθύνσεις, Τμήματα, Υπηρεσίες, Περιφερειακές Μονάδες και Γραφεία.
2. Οι Διευθύνσεις συντονίζουν και ελέγχουν τις δραστηριότητες των Τμημάτων, Γραφείων και Εργαστηρίων, που υπάγονται σ’ αυτές και ορίζονται ως ακολούθως:
α. Διεύθυνση Γεωλογίας και Εφαρμοσμένης Γεωλογίας (ΔΙΓΕΓ)
β. Διεύθυνση Υδατικών Πόρων και Γεωθερμίας (ΔΥΠΟΓΕ)
γ. Διεύθυνση Ορυκτών Πόρων και Μεταλλευτικής (ΔΟΠΜΕ)
δ. Διεύθυνση Ανάπτυξης και Υποδομών (ΔΑΝΥ)
ε. Διεύθυνση Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών (ΔΟΔΥ)
στ. Διεύθυνση Διαχείρισης Φυσικών και Τεχνολογικών Κινδύνων (ΔΦΥΤΕΚ)
3. Στον Γενικό Διευθυντή υπάγονται επίσης οι εξής, μη υπαγόμενες σε Διευθύνσεις, αυτοτελείς Υπηρεσιακές Μονάδες:
α. Γραφεία Γενικού Διευθυντή και Αναπληρωτών Γενικών Διευθυντών.
β. Νομική Υπηρεσία.
γ. Περιφερειακές Μονάδες,
δ. Γραφείο Δημοσίων Σχέσεων.
ε. Γραφείο Κατασταλτικού Οικονομικού Ελέγχου
4. Αυτοτελής υπηρεσιακή μονάδα υποκείμενη στο Δ.Σ. και στον Πρόεδρο του Δ.Σ. είναι η γραμματεία Διοικητικού Συμβουλίου.
5. Όργανα Συντονισμού και Ολοκλήρωσης είναι:
α. Το Συμβούλιο Επιχειρησιακού Σχεδιασμού (Σ.Ε.Σ.).
β. Η Τεχνική Επιτροπή.
γ. Το Επιστημονικό Συμβούλιο.
δ. Οι Ομάδες Διοίκησης Έργων (ΟΔΕ).
Άρθρο 07 – Διάρθρωση ΕΑΓΜΕ
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Αρμοδιότητες
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 03 – Όργανα διοίκησης
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Διοικητικό Συμβούλιο Επιλογή – Διορισμός – Κωλύματα διορισμού Ασυμβίβαστα – Κωλύματα συμφερόντων – Υποχρεώσεις – Έκπτωση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Αρμοδιότητες Προέδρου και Δ.Σ. – Λειτουργία Δ.Σ.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Γενικός Διευθυντής και Αναπληρωτές Γενικοί Διευθυντές της Αρχής, Επιλογή – Διορισμός – Αρμοδιότητες
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Διάρθρωση ΕΑΓΜΕ
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Διάρθρωση και Αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Γενικής και Εφαρμοσμένης Γεωλογίας (ΔΙΓΕΓ)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Διάρθρωση και Αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Υδατικών Πόρων και Γεωθερμίας (ΔΥΠΟΓΕ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 10 – Διάρθρωση και Αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Ορυκτών Πόρων και Μεταλλευτικής (ΔΟΠΜΕ)Άρθρο 10 – Διάρθρωση και Αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Ορυκτών Πόρων και Μεταλλευτικής (ΔΟΠΜΕ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11 – Διάρθρωση και Αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Υποδομών (ΔΑΝΥ)Άρθρο 11 – Διάρθρωση και Αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Υποδομών (ΔΑΝΥ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 12 – Διάρθρωση και Αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών (ΔΟΔΥ)Άρθρο 12 – Διάρθρωση και Αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών (ΔΟΔΥ)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Διάρθρωση και Αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Διαχείρισης Φυσικών και Τεχνολογικών Κινδύνων (ΔΦΥΤΕΚ)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Ανεξάρτητες Υπηρεσιακές Μονάδες υπαγόμενες απευθείας στον Γενικό Διευθυντή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15 – Γραμματεία Διοικητικού ΣυμβουλίουΆρθρο 15 – Γραμματεία Διοικητικού Συμβουλίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 – Όργανα Συντονισμού και Ολοκλήρωσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17 – Ζητήματα οργάνωσης υπηρεσιακών μονάδωνΆρθρο 17 – Ζητήματα οργάνωσης υπηρεσιακών μονάδων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 – Τροποποίηση Οργάνωσης – Εξουσιοδότηση
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Σύσταση οργανικών θέσεων προσωπικού στην Κεντρική και στις Περιφερειακές Υπηρεσίες της Αρχής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20 – Ένταξη του προσωπικού σε μισθολογικά και βαθμολογικά κλιμάκιαΆρθρο 20 – Ένταξη του προσωπικού σε μισθολογικά και βαθμολογικά κλιμάκια
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21 – Τοποθέτηση Προσωπικού, Ανάθεση Καθηκόντων και ΑρμοδιοτήτωνΆρθρο 21 – Τοποθέτηση Προσωπικού, Ανάθεση Καθηκόντων και Αρμοδιοτήτων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Προϊστάμενοι Υπηρεσιακών Μονάδων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Πόροι Αρχής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 – Οικονομική και Λογιστική διαχείρισηΆρθρο 24 – Οικονομική και Λογιστική διαχείριση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 – Ειδικός Ερευνητικός Λογαριασμός Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Έργων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 26 – Κανονισμός Εσωτερικής Λειτουργίας – Εξουσιοδότηση σε Υπουργό Περιβάλλοντος
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Λύση και Εκκαθάριση Ινστιτούτου Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Μεταβατικές διατάξεις ΕΑΓΜΕ
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
5 Οκτωβρίου 2018, 17:10
Ανοικτή σε Σχόλια έως
15 Οκτωβρίου 2018, 15:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΝόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
6 Σχόλια 87 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
5. Όργανα Συντονισμού και Ολοκλήρωσης είναι:
1. Το Συμβούλιο Επιχειρησιακού Σχεδιασμού (Σ.Ε.Σ.).
2. Η Τεχνική Επιτροπή.
3. Το Επιστημονικό Συμβούλιο.
Αρθρο 7, §3 και §4
Προτείνεται η μη χρησιμοποίηση του χαρακτηρισμού «αυτοτελής υπηρεσιακή μονάδα» για τις μονάδες των παραγράφων αυτών αλλά ο χαρακτηρισμός «υπηρεσιακές μονάδες υπαγόμενες απευθείας στον Γενικό Διευθυντή και στο Δ.Σ. » αντίστοιχα για τις 2 παραγράφους, δεδομένου, ότι δεν πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις περί αυτοτέλειας.
Εναλλακτικά, μπορούν να χαρακτηρίζονται ως «ανεξάρτητες υπηρεσιακές μονάδες», όπως αναφέρονται στο Αρθρο 14, υπό την έννοια ότι δεν υπάγονται σε Διευθύνσεις.
Στη Δ/νση ορυκτών πόρων και μεταλλευτικής δεν έχει κανένα νόημα η μεταλλευτική επειδή το ΙΓΜΕ δεν έκανε ποτέ εκμετάλλευση μεταλλείων και ούτε η Αρχή πρόκειται να κάνει. Επειδή πρόκειται για απαράδεκτη συντεχνιακού τύπου διατύπωση προτείνω να διαγραφεί και από το άρθρο1 και από το 7.
Αρθρ. 7. Από τις 6 προτεινόμενες Δ/νσεις οι 5 υπήρχαν και στο ΙΓΜΕ με άλλη κατανομή αντικειμένων ενώ η 6η (Διαχείρισης Φυσικών και Τεχνολογικών Κινδύνων) είναι νέα δημιουργία. Πρόκειται για Δ/νση με περιορισμένο γνωστικό αντικείμενο και περιλαμβάνει 2 τμήματα εκ των οποίων αυτό των φυσικών καταστροφών επικαλύπτει δράσεις που εκτελεί εδώ και πολλά χρόνια με μεγάλη επιτυχία η Δ/νση Τεχνικής Γεωλογίας του ΙΓΜΕ. Στο τμήμα τεχνολογικών καταστροφών περιλαμβάνονται και φυσικοί κίνδυνοι όπως η ραδιενέργεια των ορυκτών και μεταλλευμάτων. Έτσι φαίνεται ότι η ΔΦΥΤΕΚ συντάχθηκε στο πόδι, δεν έχει καμία ισοτιμία αντικειμένων με τις άλλες Δ/νσεις και προτείνεται η κατάργηση της και η ενσωμάτωση τυχόν τεχνολογικών κινδύνων στο Τμήμα Τεχνικής Γεωλογίας.
Πρόταση για νέα Διεύθυνση Ενεργειακών Πόρων και Γεωενέργειας (ΔΕΠΓ)
Σε πολλά σημεία του σχεδίου νόμου αναφέρεται η αρμοδιότητα της Αρχής σε θέματα ενέργειας όπως:
1. Στο άρθρο 1 στους σκοπούς της Αρχής και η ΕΝΕΡΓΕΙΑ.
2. Στο άρθρο 2 η αρμοδιότητες σε θέματα έρευνας ραδιενεργών μεταλλευμάτων, σε θέματα Γεωθερμίας, σε παροχή υπηρεσιών σε θέματα υδρογονανθράκων.
3. Στο άρθρο 7 η μελέτη λιγνιτών.
Έτσι εκτός από τα 3 θέματα των Δ/νσεων ενεργειακών του ΙΓΜΕ προστίθενται και οι υδρογονάνθρακες.
Όταν όμως το σχέδιο νόμου φθάνει στην οργανωτική διάρθρωση της Αρχής δεν προβλέπει Δ/νση Ενεργειακών αλλά κατανέμει τα αντικείμενα στη Δ/νση Υδρογεωλογίας και Γεωθερμίας, και στη Δ/νση Ορυκτών Πόρων.
Αν δει κανείς τους διεθνείς ορισμούς βλέπει ότι oι ορυκτοί πόροι (mineral resources) είναι διακριτοί από τους ενεργειακούς πόρους (energy resources). Ακόμη σε ευρωπαϊκό επίπεδο τα θέματα Γεωενέργειας είναι ένα αντικείμενο υψηλής ζήτησης και χρηματοδότησης από κοινοτικά κονδύλια (όπως φάνηκε και από τη χρηματοδότηση έργων από το πρόγραμμα GEOERA), ενώ η Γεωθερμία είναι το πιο καυτό αντικείμενο έρευνας.
Μετά τα πιο πάνω προτείνεται η δημιουργία Διεύθυνσης Ενεργειακών Πόρων και Γεωενέργειας (ΔΕΠΓ) με αρμοδιότητες την έρευνα και μελέτη της Γεωθερμίας, των γαιανθράκων, των ραδιενεργών μεταλλευμάτων, των υδρογονανθράκων και των επιπτώσεων από τη χρήση των ενεργειακών πόρων στο Περιβάλλον. Επίσης τις γνωματεύσεις και την εκπροσώπηση σε κάθε θέμα ενεργειακών πόρων. (αν χρειαστεί μπορώ να δώσω αναλυτική περιγραφή των 5 Τμημάτων της Δ/νσης).
Η διάρθρωση της αρχής σε έξι (6) διευθύνσεις είναι και ανεπαρκής και ανορθολογική σε σχέση με τα αντικείμενα που πρέπει να υπηρετούνται.
Στην παράγραφο 3 θα πρέπει να προστεθεί το Τμήμα Γνωμοδοτήσεων και Ελέγχου Μεταλλείων (σήμερα διεύθυνση του ΙΓΜΕ) καθότι χειρίζεται ένα σημαντικό τομέα της μεταλλείας και λατομίας, τις γνωμοδοτικές και ελεγκτικές εργασίες που ανατίθενται στο Τμήμα από το εποπτεύον Υπουργείο με βάση την ισχύουσα μεταλλευτική και λατομική νομοθεσία και έχουν ως σκοπό την έκδοση διοικητικών πράξεων.
Στην παράγραφο 4 και στο άρθρο 15 ορίζει ως αυτοτελή υπηρεσιακή μονάδα τη γραμματεία του Δ.Σ.!
Στην παράγραφο 5 και το άρθρο 16γ ορίζει ως όργανο Συντονισμού και ολοκλήρωσης τις «Ομάδες Διοίκησης Έργων», με εντελώς ασαφές περιεχόμενο και κανονισμό λειτουργίας, και δημιουργεί την αίσθηση ότι πρόκειται για δομές παραγκωνισμού των διοικητικών υπηρεσιακών δομών. Απολύτως ασαφής είναι επίσης η αναφορά εδώ για «παράλληλη άσκηση καθηκόντων, χωρίς κανένα περιορισμό από τον ν. 3528/2007».
Aρθρο2. Δεν υπάρχει λογική. Πολλές αρμοδιότητες αλληλοκαλυπτόμενες.
Αρθρο4. Απαράδεκτο.Τα μέλη να διορίζονται από την βουλή και όχι από τον εκάστοτε υπουργό.
Αρθρο6. Μη λογικό. Πολλές αρμοδιότητες στο Γ.Δ.
Απαράδεκτη η αμοιβή 80% των αναπληρωτών.
Αρθρο19. Απαράδεκτο και χωρίς λογική. Πως είναι δυνατόν 220 άτομα(χωρίς να γνωρίζουμε τον ακριβή αριθμό των γεωεπιστημόνων) να εντεπεξέλθουν στο φόρτο εργασιών που περιγράφονται στις αρμοδιότητες και τα καθήκοντα των διευθύνσεων.
Αδικαιολόγητες τόσες έμμισθες θέσεις.
Αρθρο21.Αδικαιολόγητη,απαράδεκτη και επικίνδυνη η τοποθέτηση προσωπικού από τον άγνωστο\γνωστό Γ.Δ και όχι από προτάσεις των υπευθύνων των υπηρ. μονάδων.
Αρθρο23. Απαράδεκτοι οι γενικοί και αόριστοι λειτουργικοί πόροι χωρίς συγκεκριμένους αριθμούς και ποσοστά.
Αρθρο27. Απαράδεκτο χωρίς μνεία και συμμόρφωση σε τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις.
Εν κατακλείδι
Κύριε Υπουργέ
Το νέο ΕΑΓΜΕ φαίνεται πρόχειρα γραμμένο και από άτομα που καμιά σχέση έχουν με την ερευνητική και μεταλλευτική διαχείριση του φυσικού πλούτου της πατρίδας μας.
Κύριε Υπουργέ
Σαν σημαίνων μέλος της Σοσιαλιστικής ΜΑΣ κυβέρνησης να γίνεται παράδειγμα προς μίμηση ΑΠΟΣΥΡΟΝΤΑΣ τον νόμο και οπαδός τήρησης των νόμων και τελεσίδικων δικαστικών αποφάσεων.
Κύριε υπουργέ
Μην γίνεται το κακό παράδειγμα προς μίμηση ΕΜΕΝΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΨΗΦΙΖΟΝΤΑΣ τον νόμο περί του νέου και υποβαθμισμένου ΕΑΓΜΕ.
Με εκτίμηση
Μελέτης Χατζής
Συνταξιούχος ΙΓΜΕ