Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα26) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν μια αυξανόμενη έμφαση σε φόρους που συνδέονται με περιβαλλοντικούς στόχουςΣχόλιο του χρήστη ΔΟΞΟΠΟΥΛΟΣ Γ. | 31 Δεκεμβρίου 2009, 00:09
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμοι Κύριοι/κυρίες του τρέχοντος κυβερνητικού σχήματος, Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία , ότι μέτρα για την καταπολέμηση της ρύπανσης και διαχείριση παλαιότητας του στόλου των οχημάτων, πρέπει επιτέλους να ισχύσουν και στην Ελλάδα , όπως ήδη ισχύουν και σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ωστόσο ,πριν σας αναλύσω την πρόταση που έχω προς κατάθεση, για την προσπάθεια βελτιστοποίησης της δοθείσας κατάστασης, ας μου επιτραπεί με την ευκαιρία, να σχολιάσω αναφορικά με τα μέτρα Σουφλια - τα οποία και κακώς διατηρήσατε κατά τη γνώμη μου , έστω και εάν θα ισχύσουν μόνο για την τρέχουσα χρήση κατά τα λεγόμενα του κ κ.Πρωθυπουργού - πως, ουδεμία σχέση έχουν με οιαδήποτε περιβαλλοντική λογική, παρά σκοπεύουν αποκλειστικά και μόνο στην οικονομική αφαίμαξη χαμηλότερα εισοδηματικά στρωμάτων-ειδικά αφού τα χρήματα που τυχόν προκύψουν από εκεί , δεν θα χρησιμοποιηθούν εν τέλει για τίποτε άλλο ...από το να καλύψουν ΑΡΓΟΜΙΣΘΙΕΣ δημοσίων υπαλλήλων!! Την ίδια στιγμή , που θίγονται με αυτή την παντελώς απαράδεκτη και κοινωνικά ΑΝΑΛΓΗΤΗ νομοθεσία , άτομα με συντάξεις η μηνιαία εισοδήματα των 800 Ε τα οποία ΔΕΝ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ την παραμικρή οικονομική δυνατότητα για αντικατάσταση του παλαιού και μικρού κυβισμού αυτοκινήτου που τυχόν από 20ετίας κατέχουν , με συνέπεια να καταθέτουν ΜΑΖΙΚΑ πλέον τις πινακίδες... ...οι όποιοι ΕΧΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΕΧΟΝΤΕΣ, που έχουν το θράσος να δηλώνουν ετήσια εισοδήματα της τάξεως των ...6,000 Ε (!) ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ συμμετέχουν κατά πολύ περισσότερο στη δημιουργία ρύπανσης και κυκλοφοριακής συμφόρησης , αφού διαθέτουν κατά απόλυτη πλειοψηφία , αυτοκίνητα πολύ μεγάλου κυβισμού , τα οποία και ΑΝΕΛΛΙΠΩΣ χρησιμοποιούν στην καθημερινότητα τους, μιας και τα άτομα αυτά ΟΥΔΕΜΙΑ ΣΧΕΣΗ έχουν με τα λεγόμενα ΜΑΖΙΚΑ ΜΕΣΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ ...και των ΤΑΞΙ συμπεριλαμβανομένων ! Η πρόταση που παραθέτω έχει να κάνει με την εμπορία και διάθεση των λιπαντικών μέσων και το ρυθμό χρήσης του οχήματος , σε συνάρτηση πάντοτε φυσικά , της ΠΑΛΑΙΟΤΗΤΑΣ και του ΔΕΙΚΤΟΥ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ που βεβαίως και θα λαμβάνονται υπ'όψιν αλλα υπο τις πρέπουσες κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες που επικρατούν ΕΔΩ - και όχι στην ...Γερμανία ή στη Γαλλία! Ο ΔΕΙΚΤΗΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ήδη υπάρχει όπως τυχόν γνωρίζετε, αφού κάθε όχημα εντός επικρατείας ελέγχεται ΑΝΑ ΔΙΕΤΙΑ Η ΤΡΙΕΤΙΑ μέσω ΚΤΕΟ για τεχνική αρτιότητα και ΕΤΗΣΙΩΣ μέσω έκδοσης ανάλογης ΚΑΡΤΑΣ ΚΑΥΣΑΕΡΙΩΝ για την ρύπανση που ΔΥΝΑΤΑΙ να προκαλεί. Επομένως, δεν επιδέχεται αμφισβήτησης ότι λογικά, ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΗΔΗ να εισάγονται στοιχεία σε βάση δεδομένων που ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΗΔΗ να υπάρχει στο υπουργείο Μεταφορών εδώ και χρόνια , προκειμένου να υπάρχει ΗΔΗ , μια σχετική βάση αναφοράς για την ΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΧΡΟΝΟ αξιολόγηση των οχημάτων που κινούνται ανα την επικράτεια!! Και το τονίζω αυτό, διότι , απ'ότι φαίνεται , απλά ...ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΙΠΟΤΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ και είναι ΑΠΟΛΥΤΑ ΑΝΑΓΚΑΙΟ να δημιουργηθεί ΑΜΕΣΑ εάν είναι εφικτό! Δεν είναι δυνατόν λοιπόν, να παραχθεί ΚΑΝΕΝΑ συμπέρασμα για την ώρα, για το πραγματικό αποτύπωμα ρύπανσης οιουδήποτε οχήματος που κυκλοφορεί εντός της επικρατείας ...και η απλή κατάταξη ενός μέσου σε όχημα νεότερης ή παλαιότερης τεχνολογίας , απλά καταντά δημαγωγική το λιγότερο αν μη τι άλλο ,εάν όχι ΓΕΛΟΙΑ , εάν λάβουμε υπόψιν τις συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης που επικρατούν πλέον ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ανά την επικράτεια και που ΜΗΔΕΝΙΖΟΥΝ το όποιο όφελος εξοικονόμησης καυσίμου!!! Διότι δεν είναι δυνατόν εγώ που χρησιμοποιώ καθημερινά τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για την μετάβαση στην εργασία μου , έχοντας συνεχώς εν ΣΤΑΣΕΙ το άνω της 15ετίας 1600αρι αυτοκίνητό μου που είχε 12,000,000 ΔΡΧ εν έτη 1992 , που θεωρείται από την ΕΕ ως ΟΧΗΜΑ ΝΕΑΣ ΑΝΤΙΡΡΥΠΑΝΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ, που είναι καλοσυντηρημένο και περασμένο από ΚΤΕΟ , που διαθέτει κάρτα καυσαερίων κλπ , το οποίο χρησιμοποιώ ΤΟ ΠΟΛΥ 5 με 10 ώρες ΜΗΝΙΑΙΩΣ , ή κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μου διακοπών, να μου ανακοινώνεται με το ΕΤΣΙ ΘΕΛΩ και βάσει μιας καθ'ολα ύποπτης και ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗΣ επιχειρηματολογίας και λογικής, πως ΕΓΩ ΕΧΩ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΡΑΚΤΕΟΥ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ ΡΥΠΑΝΣΗΣ και θα πληρώνω ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ , από κάποιον που ...πηγαίνει ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ με το τελευταίας τεχνολογίας αντίστοιχο 1600αρι υβριδικό των ...36,000 Ε και δεν ξέρω και'γω τι άλλο όχημα στην εργασία του, από τον Πειραιά πχ στο Κρυονέρι , ή που το'χει καταστήσει αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητάς του ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΒΗΜΑ ΔΙΧΩΣ ΑΥΤΟ!!!! ΕΛΕΟΣ ΔΗΛΑΔΗ !!! ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟΔΕΚΤΗ ΑΥΤΗ Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΚΥΡΙΟΙ - και καλά θα κάνετε να μήν κρύβεστε πισω απο το δάχτυλο σας!! Πιστεύω ότι το Γερμανικό σύστημα είναι κατά πολύ πιο αναλογικό και φορολογικά τίμιο και επιπροσθέτως ...η Γερμανία κύριοι , ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΔΙΚΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ...τη στιγμή που εδώ , δεν φτιάχνεται ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΤΙΜΟΝΙ!!! Επομένως , θέματα πολιτικών αντιμετώπισης της γήρανσης του στόλου , θα έπρεπε να αντιμετωπιστούν με δημοσιονομικά κριτήρια παντελώς διαφορετικά της Γερμανίας και της κάθε Γερμανίας που διαθέτει εγχώρια παραγωγή οχημάτων! Εδώ κύριοι της κυβέρνησης , ΟΛΟ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΑΥΤΗ την ΠΑΡΑΣΙΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΑΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ ...ΦΕΥΓΕΙ ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΟΡΩΝ!!!Κάθε ανευθυνουπεύθυνος που πρεσβεύει αντικατάσταση του υπάρχοντος στόλου οχημάτων υπό τις δοθείσες συνθήκες κεφαλαιακής ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑΣ που μαστίζει την χώρα, οφείλει να σκίσει τα πτυχία του και να παραιτηθεί πάραυτα! Μέτρα διαχείρισης στόλου οχημάτων κι αντιρρυπαντικής πολιτικής θα ΕΠΡΕΠΕ να ισχύσουν με ΣΑΦΩΣ διαφοροποιημένα κριτήρια αφενός... αλλά και με μια ΒΑΣΙΚΗ ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΩΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΑΦΕΤΕΡΟΥ, που δεν είναι τίποτε άλλο από : ΤΟ ΚΛΕΙΔΩΜΑ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΚΑΘΕ ΕΙΔΟΥΣ ΛΙΠΑΝΤΙΚΟΥ ΜΕΣΟΥ ΓΙΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΠΑΝΤΟΣ ΤΥΠΟΥ / ΜΕ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΜΕΝΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ!! Ομολογουμένως , μοιάζει με ανέκδοτο σε πρώτο άκουσμα η πρόταση αυτή.Ωστόσο : ΕΑΝ υποθετικά πάντα μιλώντας, διασφαλισθεί το κλείδωμα της εν λόγω κατηγορίας και ενταθούν οι προσπάθειες που θα αποτρέψουν την λαθραία κίνηση και πρόσβασημότητα σε λιπαντικά ΠΑΝΤΟΕΙΔΟΥΣ τύπου ακόμη και με ΑΜΕΣΗ ανάκληση αδείας ή φυλάκιση , δύναται να καταγράφεται ΠΛΕΟΝ ΑΜΕΣΑ το είδος του λιπαντικού , σε συνάρτηση με τον αριθμό κυκλοφορίας καθε οχήματος στην επικράτεια, χωρίς να επιβαρύνεται με μεγάλο όγκο διαχείρισης πληροφορίας το πρατήριο απο όπου θα γίνει η τυχόν αγορά ή , αλλαγή των λαδιών του οχήματος, αφού ούτως ή άλλως θα πρέπει να εκδοθεί απόδειξη στον κάτοχο του αυτοκινήτου για περαιτέρω χρήση στην εφορία!! Από εκεί και μετά όμως , με βάσει τα στοιχεία που συλλέγονται από κάθε πρατήριο εντός επικρατείας, δύναται με εισαγωγή στην προαναφερθείσα βάση δεδομένων να βγει και το ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ ΡΥΠΑΝΣΗΣ του κάθε οχήματος , αφού από τη συλλογή των στατιστικών στοιχείων θα καθίσταται δυνατή η εξαγωγή συμπερασμάτων ΣΕ ΑΛΗΘΙΝΟ ΧΡΟΝΟ , αφενός για την πραγματική ρύπανση κάθε μέσου,αφετέρου και για την ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ κατάσταση του κατόχου του, οπως γίνεται κατανοητό! Η συλλογή αποδείξεων καυσίμου αντιθέτως , δεν είναι βέβαιον ότι μπορεί να επιφέρει στατιστικά το ίδιο συγκριτικά αποτέλεσμα καθότι επιφέρει κατά πολύ μεγαλύτερο όγκο διαχείρισης πληροφορίας στον πρατηριούχο και εν γένει η προμήθεια καυσίμων γίνεται συνήθως με συναλλαγές της τάξεως των 10-20 Ε , πράγμα που καθιστά την όλη διαδικασία ατελέσφορη. Αντιθέτως, εάν ετησίως αποδειχθεί ότι ένα όχημα έχει αλλάξει πχ. 4 φορές λάδια των 10,000 χλμ, τότε άνετα μπορεί να υπολογισθεί : 1)** O μέσος όρος κατανάλωσης καυσίμου , 2)** H οικονομική κατάσταση του κατόχου - καθότι δεν μπορείς να έχεις ετήσιο εισόδημα 6000 Ε και να διανύεις 40,000 χλμ με αντίστοιχο κόστος καύσιμου και ότι συνεπάγεται σε κόστος εξυπηρέτησης του οχήματος , 3)** το αποτύπωμα ρύπανσης του μέσου αντικειμενικά πλέον , 4)** και ο βαθμός όχλησης και συμμετοχής του στην κυκλοφοριακή φόρτιση. Δηλαδή ,είναι η βάση για μια μέθοδο συλλογής και αξιολόγησης στοιχείων ανά πρόσωπο νομικού δικαίου ...που θεωρώ κατά πολύ πιο δίκαιο και αντικειμενικό , από το τρέχον συνονθύλευμα δημιουργικής και κατ' ουσίαν αντιπεριβαλλοντικής και αντικοινωνικής αρπαχτής που τώρα αν μη τι άλλο συντελείται! Ευελπιστώ , όπως ληφθεί σοβαρά η ανωτέρω πρόταση, καθότι θεωρώ πως διαθέτει την δυναμική να οδηγήσει εμμέσως και εν παραλλήλω στην δραστική αντιμετώπιση λοιπών χρονίων καταστάσεων και φαινομένων παραοικονομίας , εξαιτίας των οποίων νοσεί και ο τόπος ...και εν γένει οι τσέπες όλων μας . Μετά τιμής , Γ.Δ.