Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.Σχόλιο του χρήστη Ταλάντζης Κωνσταντίνος | 31 Δεκεμβρίου 2009, 15:05
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμοι κ.κ. Είναι αναμφισβήτητο γεγονός ότι υπάρχει μια αδήριτη ανάγκη που επιβάλλεται στις καθημερινές εμπορικές συναλλαγές μεταξύ των ιδιωτών - καταναλωτών και των εμπορικών επιχειρήσεων. Για τους μεν ιδιώτες – καταναλωτές αυτή η ανάγκη μετουσιώνεται στην επιθυμία της όσο το δυνατόν μεγαλύτερης αξιοποίησης της αγοραστικής τους δυνατότητας, για δε την πλευρά των εμπορικών επιχειρήσεων στην ενίσχυση της θέσης τους μέσα στον έντονο ανταγωνισμό που βιώνουν. Οι μεν θέλουν φθηνότερα, καλύτερα και περισσότερα, οι δε να πουλήσουν με οποιαδήποτε τίμημα. Αμφότερες επιθυμίες βρίσκουν κοινό τόπο στο πεδίο της φοροδιαφυγής εγκλωβίζοντας και κρατώντας σε ομηρία οποιαδήποτε άσκηση πολιτικής από την πλευρά της Πολιτείας. Θύμα αυτής της αρρωστημένης όσο και θλιβερής κατάστασης είναι εν τέλει - προεξάρχοντος φυσικά των αδυνατότερων κοινωνικών στρωμάτων - το σύνολο των πολιτών. Οι φωνές που κατά καιρούς ακούγονται περί δήθεν κακών επιχειρήσεων που φοροδιαφεύγουν, τα διάφορα τεχνηέντως καλλιεργημένα και παρουσιασμένα εν μέσω εντυπωσιακών φράσεων στατιστικά στοιχεία και οι διάφορες αναλύσεις ειδημόνων των Μ.Μ.Ε. λησμονούν έναν ιδιαίτερα βασικό κανόνα: Ότι για το ταγκό χρειάζονται δύο. Για την επιχείρηση είναι αδιάφορο το γεγονός αν θα εισπράξει Φ.Π.Α. ( δηλαδή να εκδώσει επίσημη απόδειξη ). Αν εισπράξει τότε θα αποδώσει, αν δεν εισπράξει τότε δεν θα αποδώσει. Δεν παραγνωρίζω την τυχόν παράνομη παρακράτηση Φ.Π.Α. Όμως αυτό δεν είναι το ζητούμενο τουλάχιστον στο μεσοπρόθεσμο μέλλον και με τις παρούσες οικονομικές συνθήκες. Η επιχείρηση ενδιαφέρεται πρωτίστως απλώς να πουλήσει και δευτερευόντως να πουλήσει νόμιμα. Αυτή η μεγάλη ανάγκη την αναγκάζει να παραχωρεί και να θέτει υπό διαπραγμάτευση την υποχρέωση επιβολής Φ.Π.Α. στην αξία των αγαθών της κλείνοντας πονηρά το μάτι. Από τη άλλη πλευρά οι ιδιώτες – καταναλωτές ( όλοι μας στην ουσία, αφού αποκτούμε αυτήν την ιδιότητα με το πέρας της εργασίας μας, ο καθένας από εμάς ) επιθυμούμε να αυξήσουμε την αγοραστική μας δύναμη. Ένας τρόπος εύκολος και συνάμα ταχύτατος είναι η αποφορολόγηση των προς αγορά αγαθών. Ασφαλώς υπάρχει μια μεγάλη μερίδα πολιτών και επιχειρήσεων που για διάφορους λόγους αντιστέκεται. Είναι όμως σαν όλα τα καλά πράγματα της ζωής, μια φωτεινή εξαίρεση. Μεγάλη μερίδιο ευθύνης πρέπει να αποδοθεί στον καθ΄ύλιν αρμόδιο και ρυθμιστή των σχέσεων μεταξύ καταναλωτών και επιχειρήσεων την ίδια την Πολιτεία όπως διαχρονικά αυτή εκφράζεται. Δεν υπάρχει ιδιώτης – καταναλωτής ούτε επιχείρηση που να μπορεί να αντέξει το βάρος της πειθαρχίας ιδίως όταν αναφερόμαστε σε μέγεθος χρονικών περιόδων που καταλαμβάνουν πολλές πενταετίες. Μέσα από αυτό το βήμα της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης που μου προσφέρεται θα αποπειραθώ να γίνω αρωγός της μεγάλης προσπάθειας που μας αφορά όλους. Ειδικότερα για τον Ν. 2238/1994: 1) Απλό σχολιασμό για τα μόλις πρώτα άρθρα 1 και 2 που στην ουσία μέσω των διαφόρων εξαιρέσεων απλώς δεν εφαρμόζονται. 2) Άρθρο 4 παρ. 7. Ειδικά η εκχώρηση μισθωμάτων λόγω μακροχρονίων δικών να επιτρέπεται ανεξαρτήτου οικονομικού έτους και πάντως όχι πέραν των χρονικών ορίων παραγραφής. 3) Κατάργηση αφορολόγητης μορφής των επιχορηγήσεων ενδεικτικά: περ. γ παρ. 4 άρθρο 6. 4) Επανεξέταση των απαλλαγών της παρ. 5 άρθρου 6. Ενδεικτικά η περ. Θ. Για πιο λόγο συνεχίζεται η αφορολόγητη απονομή σύνταξης χηρείας στον ( στην ) επιζών σύζυγο από την στιγμή που ο δικαιούχος ( τυφλός ) της απαλλαγής εκλείπει; 5) Φορολογική κλίμακα: Το αφορολόγητο για τον υπόχρεο να συνδεθεί με το εκάστοτε 20πλάσιο του ανειδίκευτου υπαλλήλου κατά την Ε.Γ.Σ.Σ.Ε. ήτοι για το έτος 2010 739,56*20=14.791,20€. Για κάθε ένα απ΄τα προστατευόμενα μέλη συμπεριλαμβανομένου του ( της ) συζύγου που δεν αποκτούν εισόδημα τότε το ανωτέρω αυξάνεται κατά 50%. Σε περίπτωση που η σύζυγος αποκτά εισόδημα από ετήσιας διάρκειας εργασία τότε το αφορολόγητό της ισούται με αυτό του υπόχρεου. Για διάστημα εργασίας μικρότερου του έτους τότε το αφορολόγητό της ισχύει βάσει των δωδεκατημορίων. Μία φορολογική κλίμακα για τα όλα τα φυσικά πρόσωπα ως εξής: Π.χ.: Κλίμακα άγαμου: Κλιμάκιο Συντελεστής Σύνολο εισοδήματος Σύνολο φόρου 14.791,00 0% 14.791,00 0,00 20.000,00 20% 34.791,00 4.000,00 20.000,00 25% 54.791,00 9.500,00 20.000,00 30% 74.791,00 15.500,00 20.000,00 35% 94.791,00 22.500,00 20.000,00 40% 114.791,00 32.500,00 Υπερβάλλον 45% Κλίμακα εγγάμου ( με άεργη σύζυγο και 2 παιδιά ) ήτοι 14.791,00 + 50% η σύζυγος + 50% το 1ο τέκνο + 50% το 2ο τέκνο: Κλιμάκιο Συντελεστής Σύνολο εισοδήματος Σύνολο φόρου 36.977,50 0% 37.977,50 0,00 20.000,00 20% 57.977,50 4.000,00 20.000,00 25% 77.977,50 9.500,00 20.000,00 30% 97.977,50 15.500,00 20.000,00 35% 117.977,50 22.500,00 20.000,00 40% 127.977,50 32.500,00 Υπερβάλλον 45% Γνωρίζουμε ότι η κλίμακα μέσω των προσομοιώσεων που γίνονται στην Γ.Γ.Π.Σ. θα αποδώσει ισοδύναμο φορολογικό αποτέλεσμα. Ούτως ή άλλως υπάρχει πληρέστατο αρχείο ηλεκτρονικών στοιχείων. 6) Κατάργηση παρ. 2 άρθρου 14 περί αυτοτελούς φορολόγησης αθλητών, ποδοσφαιριστών κ.λ.π. και γενικότερα επανεξέταση όλων των απαλλαγών που δίνει το συγκεκριμένο άρθρο. 7) Άρθρο 19 παρ. 1. Αντικατάσταση ως εξής: Η διαφορά μεταξύ του εισοδήματος που δηλώθηκε από το φορολογούμενο, τη σύζυγό του και τα πρόσωπα που τους βαρύνουν ή προσδιορίστηκε από τον προϊστάμενο της δημόσιας οικονομικής υπηρεσίας και της συνολικής ετήσιας τεκμαρτής δαπάνης τους, των άρθρων 16 και 17, μειώνει ισόποσα το αφορολόγητο όριο και επί αρνητικού υπολοίπου αυτού προσαυξάνονται ισόποσα με το αρνητικό υπόλοιπο τα εισοδήματα που δηλώνονται …………… 8) Άρθρο 22 παρ. 1. «Ο προσδιορισμός του εισοδήματος που προκύπτει από αυτή γίνεται αφού αυτή συγκριθεί με άλλες οικοδομές που εκμισθώνονται κάτω από παρόμοιες συνθήκες.» Συγκεκριμένα από τα στοιχεία που προκύπτουν από την βάση δεδομένων των ήδη κατατεθειμένων συμφωνητικών και όχι από στοιχεία που βρίσκουν οι Έφοροι διαβάζοντας την Χρυσή ευκαιρία όπου οι αγγελίες εκφράζουν την φαντασίωση του καθενός. 9) Άρθρο 23 παρ.1 περ. α. Ευθεία εφαρμογή των κατώτερων ή ανώτερων συντελεστών του Π.Δ. 299/2003 και να εκπίπτουν ΟΛΕΣ οι δαπάνες ανεξαρτήτου ορίου. 10) Άρθρο 31 παρ. 1 περ. ιδ, φ, να αντικατασταθεί ως εξής: Υπόχρεος στην καταβολή είναι ο εκδότης του παραστατικού. Περιπτώσεις: ο, π & χ να συμπληρωθεί με την προϋπόθεση, ότι τα ποσά αυτά υπόκεινται σε φορολογία σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 45. 11) Άρθρα 33, 34 Κατάργηση και ενσωμάτωση στα αντίστοιχα άρθρα εμπορικών επιχειρήσεων ή ελευθερίων επαγγελμάτων. 12) Άρθρο 40 προσθήκη παραγράφου 3 ως εξής: «Όταν το εισόδημα για δεύτερο συνεχόμενο έτος υπερβαίνει το εκάστοτε αφορολόγητο όριο ή οι καλλιεργούμενες εκτάσεις υπερβαίνουν τα 50 στρέμματα τότε το εισόδημα προκύπτει μόνο λογιστικώς.» Κάθε περαιτέρω σχολιασμός είναι περιττός εκτός αν πιστέψουμε ότι το σύνολο του αγροτικού κόσμου ζεί και πορεύεται στα όρια της εξαθλίωσης. 13) Άρθρο 49 παρ. 5 Κατάργηση 14) Άρθρο 59. Απόδοση φόρου με τριμηνιαίες δηλώσεις μέχρι την 20ή του μεθεπόμενου μήνα της λήξης σε έντυπο που αναγράφεται επιπλέον το Α.Φ.Μ. και το ποσό, αυτού για τον οποίο έγινε η παρακράτηση. Στις επαναλαμβανόμενες πωλήσεις υπηρεσιών, όπως αυτές προκύπτουν από την κατάθεση των ανάλογων συμφωνητικών καθώς και την δήλωση σχέσεων Μ7, να είναι δυνατόν να αποδίδονται μέσω ξεχωριστής εμφάνισής τους στο έντυπο Φ1 ή Φ2. Επί παραδείγματι επιχείρηση συνάπτει σχέση με εξωτερικό συνεργάτη λογιστή. Η αμοιβή του συνεργάτη, η αξία Φ.Π.Α. που αναλογεί σ΄αυτήν καθώς και η παρακράτηση φόρου να απεικονίζονται ξεχωριστά στο έντυπο Φ1 ή Φ2 αναλόγως της επιχείρησης και να αποστέλλεται με την συνήθη διαδικασία μέσω TAXISNET. Στην συνέχεια ακολουθεί η πληρωμή ενός ενιαίου ποσού ( συνολική αμοιβή συνεργάτη και ποσού Φ.Π.Α επιχείρησης ) από την επιχείρηση. Με την αποστολή του εντύπου Φ2 του συνεργάτη να λαμβάνει χώρα η εκκαθάριση του λογαριασμού από την Γ.Γ.Π.Σ. και να πιστώνεται ο ενδεδειγμένος τραπεζικός λογαριασμός του συνεργάτη με το ανάλογο ποσό. Είναι αδιανόητο ότι για την σύνταξη των σημερινών εντύπων Φ.Μ.Υ. την συλλογή των χρημάτων, την πληρωμή αυτών στις διάφορες Δ.Ο.Υ., την ταξινόμησή τους, την σύνταξη βεβαιώσεων παρακρατούμενου φόρου και την σύνταξη της φορολογικής δήλωσης ενός συνήθη συνεργάτη απαιτούνται περισσότερες από 12 ημέρες ετησίως ενασχόλησης. 15) Άρθρο 62. μεταφορά κατά 2 μήνες των περιόδων υποβολής και μεγέθυνση των οριζομένων μεταξύ τους περιόδων ( χάριν της πρότασης Νο17 ). 16) Πάσης φύσεως παροχή σε είδος από οποιαδήποτε φορέα και αν αυτή καταβάλλεται να υπολογίζεται η αξία αυτής και να ενημερώνεται η Γ.Γ.Π.Σ. ώστε να συμπεριληφθεί στην οικεία δήλωση εισοδήματος που αφορά. Ενδεικτικά: παροχή παιδικού σταθμού, εισιτήρια κοινωνικού τουρισμού, οικία από τον Οργανισμό Εργατικής κατοικίας ( με επιμερισμό της πραγματικής λογιστικής του αξίας σε βάθος π.χ. 30κονταετίας ) κ.λ.π. 17) Ο φορολογούμενος είναι υποχρεωμένος να αποδείξει την τοποθέτηση ολόκληρου του εισοδήματός του. Σήμερα είναι σαν να του λέμε το εξής: «Φέρε μου αποδείξεις αξίας ~10.000,00 για τις οποίες υπάρχει έκπτωση και τα υπόλοιπα διέθεσέ τα στην αγορά μαύρα και διαπραγματεύσου τα όπως μπορείς». α) Π.χ. Έστω συνολικό εισόδημα ενός συνεπή φορολογούμενου 60.000,00 Αποδείξεις καταναλωτικών αγαθών: 38.000,00 Αποπληρωμή παλαιότερου δανείου: 8.000,00 Πληρωμή φόρων: 5.000,00 Τραπεζική κατάθεση: 9.000,00 Άθροισμα τοποθετήσεων 38.000,00+8.000,00+5.000,00+9.000,00=60.000,00 Μόνο έτσι θα ισχύει το εκάστοτε αφορολόγητο ποσό που αντιστοιχεί στον συγκεκριμένο φορολογούμενο και ο φόρος θα προκύπτει ανάλογα με την εκάστοτε φορολογική κλίμακα. β) Π.χ. Έστω συνολικό εισόδημα ενός «αμελή» φορολογούμενου 60.000,00 Αποδείξεις καταναλωτικών αγαθών: 10.000,00 Αποπληρωμή παλαιότερου δανείου: 8.000,00 Πληρωμή φόρων: 5.000,00 Τραπεζική κατάθεση: 9.000,00 Άθροισμα τοποθετήσεων 10.000,00+8.000,00+5.000,00+9.000,00=32.000,00 Άνοιγμα 60.000,00-32.000,00=28.000,00 Με αυτήν την εικόνα το άνοιγμα των 28.000,00 που προκύπτει θα μειώνει το αφορολόγητο όριό του μέχρι αυτό να μηδενιστεί και το τυχόν υπόλοιπο αρνητικό αποτέλεσμα θα αυξάνει ισόποσα το φορολογητέο του εισόδημα με παράλληλη προσαύξηση ασφαλώς του οικείου συντελεστή της φορολογικής κλίμακας. Είτε δημόσιος υπάλληλος, είτε ιδιωτικός υπάλληλος, είτε έμπορος, είτε ελευθέριο επάγγελμα, είτε εισοδηματίας, πρέπει να καταλάβουμε ότι όλοι μας είμαστε καταναλωτές. Ως καταναλωτές εφόσον γνωρίζουμε ότι χωρίς την οποιαδήποτε παραμικρή απόδειξη μας περιμένει η λαίλαπα του φόρου τότε θα ψάχνουμε να βρούμε αυτήν και μόνο αυτήν. Να επιτρέπεται απόκλιση έως 500 ευρώ ετησίως για να μπορούμε να δώσουμε το κατιτίς στο βαπτιστήρι μας που έχει πια μεγαλώσει και δεν αγοράζουμε εμείς το δώρο του ή για κάποιο χαρτζιλίκι στον ανιψιό ( παρόλο που μπορούμε να τους πούμε να μας φέρνουν την απόδειξη ). Με αυτό το σύστημα χωρίς απόδειξη μειώνεται ή δεν υπάρχει αφορολόγητο. Χωρίς απόδειξη πληρώνεις φόρο. Οι φωνές περί χαμηλο-συνταξιούχων και ότι αυτοί ή κάποιες άλλες ομάδες όπως οι αγρότες, να εξαιρεθούν ή να μην ισχύει για όλο το ύψος του εισοδήματός τους η συλλογή των αποδείξεων, είναι λάθος πως κάθε κατεύθυνση. Ένας απλός πολλαπλασιασμός της ποσότητάς τους επί των χαμηλών έστω συντάξεών τους θα μας αποδώσει ως αποτέλεσμα μια τεράστια καταναλωτική δύναμη που επιβάλλεται να στραφεί σε σωστές κατευθύνσεις και σε αντίθετη περίπτωση μια τεράστιου μεγέθους φοροδιαφυγή. Στο προαναφερθέν σύστημα το ετήσιο κόστος ανά φορολογούμενο που θα απευθυνθεί σε κάποιο λογιστικό γραφείο δεν θα ξεπεράσει το - μάλλον υπερβολικό κατά πάσα πιθανότητα - ποσό των ~40 ευρώ, επιπλέον αυτών που δίνει έως σήμερα. Ούτως ή άλλως στα ίδια γραφεία γίνεται μια άθροιση των ~200 αποδείξεων αξίας ~10.000,00 ευρώ που ισχύει μέχρι σήμερα για κάθε φορολογική δήλωση. Για λόγους ασφαλείας, λόγω απωλειών αποδείξεων ή λόγω του χημικού χαρτιού που χρησιμοποιούν πολλές Φ.Τ.Μ. ( σβήνουν τα δεδομένα ) να δίνεται η δυνατότητα στον φορολογούμενο ώστε τακτικά και όποτε το επιθυμεί να καταθέτει προς επεξεργασία τις αποδείξεις του κατά την διάρκεια του διαχειριστικού έτους. Οι αποδείξεις αφού επεξεργάζονται να αποστέλλονται σε ειδικό φάκελο στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. με ταυτόχρονη συμπλήρωση της ειδικής φόρμας στο ηλεκτρονικό σύστημα που θα δημιουργήσει η Γ.Γ.Π.Σ. ( η προϋπάρχουσα εμπειρία του συστήματος ΗΦΑΙΣΤΟΣ είναι για όλους Πολιτεία – λογιστές σπουδαία ). Δεν υπάρχει κανένας λόγος ποσοτικοποίησης τεκμηρίων, τεκμαρτών και άλλων ευφάνταστων λειτουργιών εκ μέρους της φορολογίας. Δεν μας ενδιαφέρει ούτε που δαπάνησε τα χρήματά του ο φορολογούμενος, ούτε πως, ούτε γιατί. Μόνο την απόδειξη θέλουμε. Με ακρίβεια δευτέρου δεκαδικού θα προκύπτει επίσης το διαθέσιμο κεφάλαιο για τυχόν ανάλωση στα επόμενα έτη που συνεπάγεται το ΑΠΟΛΥΤΟ πόθεν έσχες. Με ακρίβεια δευτέρου δεκαδικού θα γνωρίζουμε τα πραγματικά ποσά που επιστρέφουν στις χώρες τους οι αλλοδαποί εργαζόμενοι μιας και η μόνη οδός για την αποφυγή δυσβάσταχτου φόρου θα είναι αυτός των εμβασμάτων. Δυστυχώς δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία. «Ακούγεται» ότι στην Επικράτεια λειτουργούν περίπου 12.000 λογιστικά γραφεία και ότι συνολικά με τους εργαζόμενους που απασχολούνται σε αυτά πλησιάζουν περίπου τις 35.000 θέσεις εργασίας. Αν ισχύουν τα παραπάνω μεγέθη τότε η αύξηση του όγκου εργασίας εξαιτίας των αποδείξεων μπορεί να αποφέρει την δημιουργία περίπου επιπλέον 10.000 πραγματικά νέων θέσεων εργασίας. Αυτές οι θέσεις εργασίας θα αποφέρουν σε μισθούς και ασφαλιστικές εισφορές ισοδύναμο αποτέλεσμα με το κόστος που θα επιβαρυνθεί ο φορολογούμενος. Συνεπώς τυχόν επιδότηση ( φορολογήσιμη φυσικά ) της όλης λειτουργίας εκ μέρους της Πολιτείας θα έπρεπε να ήταν μέσα στις σκέψεις Της. Επιτρέψτε μου στο σημείο αυτό να εκφράσω την απορία μου προς την εκάστοτε Πολιτική ηγεσία του Υπουργείου που αφήνει ανεκμετάλλευτο το μεγαλύτερο πανελλαδικό δίκτυο γραφείων που έχει αρκετά καλή κατάρτιση, τεχνογνωσία και εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες. Χρειάζεται πλήρης εκμετάλλευση αυτού του καναλιού αλλά για να μην παρεξηγηθώ η εκμετάλλευση αυτή πρέπει να περάσει από την πόρτα των προδιαγραφών. Ασφαλώς υπάρχει και ο αγαπητός για τους πολίτες δρόμος που οδηγεί στα Κέντρα εξυπηρέτησης πολιτών. Συνεχίζω όμως να ελπίζω, ότι κάποια στιγμή η Πολιτεία θα εξετάσει το θέμα με μεγαλύτερη προσοχή και θα χρησιμοποιήσει μεθόδους που δεν χρειάζεται να τις ανακαλύψουμε σήμερα όπως επί παραδείγματι πραγματικό κόστος λειτουργίας και θα σταματήσουμε να εθελοτυφλούμε μαζικώς στον ανταγωνισμό. Όποιος μπορεί να συμμετέχει στον Δημόσιο διάλογο τότε έχει την δυνατότητα πολύ τακτικά, κάθε μήνα ας πούμε, να αθροίζει τις αποδείξεις του που δεν υπερβαίνουν τις 30-40, να συμπληρώνει την ειδική ηλεκτρονική φόρμα, να εκτυπώνει την απόδειξη παραλαβής ή να την αποθηκεύει, να τοποθετεί τις αποδείξεις στον ειδικό φάκελλο και να τον ταχυδρομεί στην εφορία του. Αναπόφευκτα σε μια νύχτα θα γυρίσει η μαύρη σελίδα της φοροδιαφυγής. Η κατακόρυφη αύξηση του επίσημου πλέον τζίρου θα επιφέρει και άλλες σημαντικές και εξίσου μεγάλου μεγέθους «παρενέργειες». Μια από αυτές είναι η ανασφάλιστη εργασία που εκ των πραγμάτων θα μείνει ορφανή. Είναι αυτονόητο ότι οι λογιστές θα συμβουλέψουν τις επιχειρήσεις που συνεργάζονται, την μείωση, αν όχι την εκμηδένιση, των μαύρων εξόδων. Σχετικά γρήγορα για να μην πω απότομα, σκούρες περιοχές ανασφάλιστης εργασίας όπως: οικιακό προσωπικό, εργαζόμενοι στον αγροτικό τομέα κ.ά θα εξαφανιστούν ή στην χειρότερη των περιπτώσεων θα γίνουν αρκετά φωτεινές. Στον αγροτικό τομέα πέρα και εκτός από την τήρηση βιβλίων που προτείνω τροποποιώντας καταλλήλως το άρθρο 40, θα ανακαλύψουμε για πρώτη φορά ίσως το πραγματικό του μέγεθος. Αποδείξεις από φυτοφάρμακα, γεωπόνους, υβρίδια, ζωοτροφές, επισκευές μηχανημάτων, διακίνηση και εμπορία προϊόντων κ.λ.π. που θα έλθουν στο φως θα μας φέρουν μάλλον προ εκπλήξεων παράλληλα με την ανασφάλιστη εργασία εργατών γης. ( Επακόλουθο είναι ότι οι διάφορες πολιτικές που εφαρμόζονται θα μπορέσουν να γίνουν πιο αποτελεσματικές αξιοποιώντας στατιστικά τα οικονομικά μεγέθη αλλά δεν είναι της παρούσης ). Για τους λόγους αυτούς η Πολιτεία κατά την ταπεινή μου γνώμη δεν θα πρέπει να υπερβάλει στους υπολογισμούς Της ως προς το ύψος του φόρου εισοδήματος που θα εισπραχθεί ως τμήμα κερδών. Πιστεύω όμως ότι στο σκέλος που αφορά τον Φ.Π.Α. μπορούν να γίνουν ακόμη μεγαλύτερες εκτιμήσεις είσπραξης. 18) Ν. 3296/2004 άρθρο 13 έως 17 όπως ισχύουν σήμερα. Υπαγωγή όλων ανεξαιρέτως των επιχειρήσεων. Η ουσιαστική διαφορά θα είναι ότι μέχρι τα όρια τζίρου που θα θέσετε θα θεωρούνται περαιωμένες υποθέσεις. Για τις υπόλοιπες είναι στην ευχέρεια και στις δυνατότητες της Πολιτείας για το πότε και πως θα ολοκληρώσει τον έλεγχο. Δεν υπάρχει όμως κανένας λόγος εξαιτίας των καθυστερημένων ελέγχων που συχνά κινούνται στα όρια της παραγραφής να επιβαρύνονται οι επιχειρήσεις εκ των υστέρων με υπέρογκες προσαυξήσεις. Για αυτές τις επιχειρήσεις θα είναι απλά μια έμπρακτη αποδοχή των λαθών τους, αναγνωρίζοντας ότι πρόκειται για ένα προσωρινό αποτέλεσμα αυτοελέγχου, για την Πολιτεία μια έγκαιρη ταμειακή ένεση και ο έλεγχος ίσως μια απλή και τυπική διαδικασία μετά από μερικά έτη. 19) Πιθανόν σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κάθε προϊόν να φέρει μεταξύ άλλων σημάτων ακόμη ένα. Φορολογικό σήμα Χώρας – μέλους. Συνεπώς θα γνωρίζουμε που κατασκευάστηκε, τι υλικά χρησιμοποιήθηκαν, πια είναι η ενεργειακή του σήμανση,…,…,…,…,…, & που φορολογήθηκε. Με αυτόν τον τρόπο θα βοηθηθεί το ευαισθητοποιημένο καταναλωτικό κοινό και θα γνωρίζει ότι το αγαθό που μόλις αγόρασε δεν φορολογήθηκε στους νήσους Κέυμαν ή σε άλλα κέντρα Offshore εταιρειών. 20) Τίμιο και πραγματικό ηθικό θα θεωρηθεί εκ μέρους της Πολιτείας, την στιγμή που συντελείται μια τεράστια αλλαγή κάποιες άλλες υπηρεσίες ή ιδρύματα να «σιγάζουν» την ένταση των ελέγχων τους. Ενδεικτικά Επιθεώρηση εργασίας, Ι.Κ.Α., κ.λ.π. 21) Οποιαδήποτε αλλαγή ή τροποποίηση να εφαρμόζεται από την στιγμή που μπορεί αυτή να υποστηριχθεί ηλεκτρονικά μέσω της Γ.Γ.Π.Σ. Αξιότιμοι κ.κ. αποπειράθηκα να επικοινωνήσω την πρότασή μου με αρκετούς ανθρώπους του ευρύτερου περιβάλλοντός μου. Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν αποτελώ αξιόλογο δείγμα έρευνας. Αν καταφέρνω να συμπυκνώσω σωστά τις απόψεις που συγκέντρωσα τότε αυτές συνοψίζονται ως εξής: Υπάρχει «ανησυχία» σχετικά με την πιθανή καταγραφή των καταναλωτικών προτιμήσεων και συνηθειών. Θέματα ασφάλειας δεδομένων, διαρροών, λαθών κ.λ.π. Συγκεκριμένα η προς αξιοποίηση από εσάς φράση που μου προξένησε ιδιαίτερα μεγάλη εντύπωση κατανοώντας την απόλυτα είναι η εξής: Διαφωνώ διότι απέναντί μου δεν θα έχω να συναλλάσσομαι έναν Κώστα τον οποίο τον γνωρίζω και τον εμπιστεύομαι αλλά ένα ατέλειωτο σύστημα που η ιστορία μου έχει δείξει ότι όσο λιγότερες συναλλαγές έχω μαζί του τόσο καλύτερα για μένα. Με εκτίμηση Λογιστικό γραφείο Ταλάντζης Λ. Κωνσταντίνος & Συνεργάτες