Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.Σχόλιο του χρήστη κωνσταντίνος | 31 Δεκεμβρίου 2009, 17:48
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΔΙΑΓΡΑΦΕΙ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΑ Η ΑΡΙΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΘΕΤΕΙ Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΑΡΑΛΕΙΠΩ ΧΑΡΙΝ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΧΡΟΝΟΥ. 1/ Ναι στην ενιαία προοδευτική τιμαριθμικά αναπροσαρμοζόμενη κλίμακα, με μόνη τη διαφοροποίηση(ίσως πιο γενναία) του αφορολογήτου πρώτου κλιμακίου για μισθωτούς/συνταξιούχους. Κλίμακες (α) ή (β)για το αφορολόγητο: Η υπαγωγή στα κλιμάκια να γίνεται αναλογικά με την προέλευση του δηλούμενου εισοδήματος, στη βάση της πραγματικής ποσοστιαίας σχεσης (βαρύτητας) προέλευσης. π.χ.: Αν 30% είναι μισθοί ή σύνταξη και 70% εισόδημα από ακίνητα ή κ.λπ, o υπολογισμός του αφορολογήτου να είναι: [ (0,30 Χ 12000) + (0,70 Χ 10500)= αφορολόγητο (3600+7350)= αφορολόγητο 10950 και συνακόλουθα για τη μερική εφαρμογή εφαρμογή του επόμενου κλιμακίου για μη αμιγώς μισθωτούς ή συνταξιούχους. (Η τροποποίηση του λογισμικού είναι πανεύκολη και θα καταργούσε τις (ψιλικαντζίδικες για τους μανδαρίνους αλλά) θεωρητικά εύλογες αιτιάσεις. 2/ Ναι στην ενίσχυση του μέτρου έκπτωσης αποδείξεων καταναλωτικών δαπανών, ταυτόχρονα με την επαύξηση της εκπτωσιμότητας δαπανών προνοίας ή συμπληρωματικής περίθαλψης, πέραν του αφορολογήτου. Το μέτρο, ενώ δεν αποτελεί πανάκεια, χρειάζεται να συνοδευτεί και με συμπληρωματικές πρόνοιες: -Διορατική εφαρμογή του μέτρου προκειμένου να μή συνδράμουν (ή συμπράττουν) οι πολίτες (σ)τη φοροδιαφυγή.( α/Από γιατρό και ιδίως μεγαλο-γιατρό (ιδιώτη ή δ.υ.)στο έλεος του οποίου οδηγείται να νοιώθει ότι βρίσκεται ο ασθενής, ακόμη και για να χαρακτηριστεί η περίπτωσή του "επείγουσα", ενώπιον δήθεν υπερπλήρων θαλάμων ή υπεραπασχόλησής του. β/ Από δικηγόρους ιδιωτών,για αστικές, οικογενειακές, διοικητικές και ιδίως ποινικές εγκληματικές υποθέσεις.Στις τελευταίες οι ίδιοι οι πελάτες συμπίπτουν με το φοροδιαφεύγοντα, διευκολύνονται, με την εμφάνιση χαμηλής αμοιβής, στο να αποκρύπτουν έσοδα, προϊόντα εγκλήματος.(Δικηγόροι αυτής της συμπεριφοράς μήπως,πλην των φορολογικού, εμπίπτουν και σε διατάξεις του Π.Ν. ; Αντίθετα με τις επιχειρήσεις-πελάτες που θεωρούν αυτονόητη την κάλυψη με νόμιμη απόδειξη της καταβαλλόμενης αμοιβής.γ/ Από πλανόδιους και μη υδραυλικούς, καυτηρατζήδες, ηλεκτρολόγους, συντηρητές παντός είδους που διαπραγματεύονται εκβιαστικά τιμές με και χωρίς ΦΠΑ, όμοια με γιατρούς, άλλωστε, που κόβουν σκανδαλιστικά μειωμένης αξίας αποδείξεις ,δ/ Από κατ' οίκον δασκάλους,καθηγητές, φροντιστές, που όταν είναι δ.υ. έχουν πρόσθετους λόγους (ασυμβίβαστο) να μη διαθέτουν καν αποδείξεις.... ε/ κ.λπ. -Εκπαίδευση ερευνητών στη διάγνωση συμπεριφορών φοροαποφυγής και συγκέντρωσης τεκμηρίων. -Ενθάρρυνση της αντίστασης των πολιτών στην ενδοτικότητα απέναντι σε συμπεριφορές και πράξεις φοροδιαφυγής. Διαπαιδαγώγηση τους για συνειδητοποίηση της επίπτωσης των πράξεων αυτών στην ποιότητα και στο κόστος ζωής τους, στη θέση σε ανεπάρκεια του άλλως επαρκούς εισοδήματός τους. -Παροχή κινήτρου συλλογής αποδείξεων και σε απαλλασόμενους, λόγω κλιμακίου. -Καλλιέργεια φορολογικής συνείδησης και στάσης κοινωνικής αποδοκιμασίας των φοροφυγάδων. -Ευρεία παρατεταμένη εκστρατεία αποδοκιμασίας, απαξίωσης, της φοροδιαφυγής και της επιχειρηματολογίας της,γελοιοποίησης με καρικατούρες κάθε φύσεως και.. ομοιότητας των φοροφυγάδων με παραγωγή από ταλαντούχους του θεάματος σποτ και σκετς, με πρόσκληση στα Μέσα να τα μεταδίδουν εθελοντικά. Δημοσιότητα της πρόσκλησης αυτής και όσων την αποδέχτηκαν δωρεάν. Αναζήτηση της δεοντολογικής συμμετοχής στις εκστρατείες και των συνδικαλιστικών φορέων, ιδίως εκείνων στους οποίους ανήκουν μέλη με διαπιστωμένες παραβάσεις. Δημοσιότητα των περιστατικών. 3/ Κατ' αρχή ναι! Το μέτρο ίσχυε παλαιότερα και διαφοροποιήθηκε τα τελευταία χρόνια σε αρμονία με τις προσδοκίες της οικονομικής και αναπτυξιακής πολιτικής, που σε πολλά σημεία τους αποδείχτηκαν προσδοκίες και μόνο. Επειδή πρόκειται για σημαντικό μέγεθος, μήπως θα ήταν πιο πρόσφορο να φορολογούνται στην πηγή, με συντελεστή δέκα ή πέντε μονάδες πιο χαμηλό από το μέγιστο της κλίμακας, και ο οριστικός υπολογισμός να γίνεται ένα χρόνο αργότερα με την ατομική φορολογική δήλωση, με βάση την ενιαία κλίμακα για το συνολικό εισόδημα; Έτσι το φορολογικό έσοδο σε σημαντικό ποσοστό του θα εισρεύσει ένα οικονομικό έτος νωρίτερα, και το χρηματηστηριακό παίγνιο με τα μερίσματα θα είναι πιο προσγειωμένο στην αλήθεια. 4 & 5/ Δεν έχω γνώμη, πέρα από προηγούμενα σημεία που εφαπτονται των ερωτημάτων αυτών. 6/ Το μέτρο να περιορίζεται σε διακρατήσεις κατώτερης του 9μήνου διάρκειας.