Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Συγχαρητηρια για την πρωτοβουλια των ανοιχτων διαβουλευσεων και ελπιζω οτι αυτην ειναι μια διαδικασια που θα κρατηθει και στο μελλον τοσο για νεα θεματα οσο και για την κριση αυτων που θα γινουν νομοι και καλο να ειναι να γνωριζει τοσο η διοικηση οσο και ο απλος πολιτης ποια ειναι η αντιδραση της κοινης γνωμης. Ειναι γεγονος και αυτο φαινεται και απο την συμμετοχη του μεγαλου αριθμου σχολιαστων στις διαβουλευσεις οτι ο κοσμος περιμενει πολλα. Πολλα, που δεν εγιναν τα τελευταια –τουλαχιστον- 35 χρονια ενω διπλα μας η Ευρωπη εξελισεται με ταχυτατους ρυθμους. Ειναι σιγουρο επισης οτι κανενα συστημα δεν ειναι τελειο και πως καθε καινουργια ρυθμιση θα δημιουργησει και καποιους δυσαρεστημενους. Στο μετρο ομως που η υπαρχουσα κατασταση της αναποτελεσματικοτητας και της γραφειοκρατιας ειναι τοσο ζοφερη, ειναι σημαντικο να γινουν αμεσα αλλαγες–εστω με καποιο «πολιτικο» κοστος- οι οποιες θα «ξεσκουριασουν» το συστημα ενω παραλληλα να ειναι ετοιμη η κυβερνηση να κανει τις απαραιτητες διορθωτικες κινησεις. Πιστευω πως εναντια στην γραφειοκρατια, στην φοροδιαφυγη, την εισφοροδιαφυγη, την διαφθορα και τα αλλα δεινα του τοπου μας τα βασικα οπλα ειναι δυο : Η ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ και η ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ. Εαν για καθε νομοσχεδιο, εγκυκλιο ή διοικητικη αποφαση λαμβανονται σοβαρα υπ οψη αυτες οι εννοιες, τοτε καθε βημα θα αναπληρωνει την χαμενη αξιοπιστια και την χαμηλοτατη αποτελεσματικοτητα του δημοσιου. Αλλωστε η αυξηση των «κερδων» τοσο του κρατους οσο και των επιχειρησεων δεν ειναι αποτελεσμα μονο νεων φορων ή πωλησεων αντιστοιχα, αλλα και της περιστολης των αντιπαραγωγικων διαδικασιων και ελαχιστοποιησης της γραφειοκρατιας. Να καποιες απλες σκεψεις και προτασεις: • Ενα εταιρικο σχημα (που μπορει να εχει εναν ή χιλιους εναν μετοχους και 10 χιλιαδες ή δεκα εκατομμυρια κεφαλαιο) • Ενα ειδος παραστατικου (που θα αναγραφει τα στοιχεια του προμηθευτη, του πελατη, τα ειδη/υπηρεσιες, την αξια και το αναλογουν ΦΠΑ) • Ενα απλο λογιστικο σχεδιο. • Εταιρικες συναλλαγες μονο με ηλεκτρονικη διασταυρωση στοιχειων, μεσω ενος taxis server. • Εταιρικες πληρωμες μεσω κινησης τραπεζικων λογαριασμων. • Επιταγες εγγυημενες απο την τραπεζα που τις εκδιδει. • Ολα τα στοιχεια των εταιριων (ισολογισμοι, ΦΕΚ ιδρυσης και εκπροσωπησης, κλπ) να ανεβαινουν σε ενα κοινο server πχ www.taxis.net/123456789 με βαση τον ΑΦΜ και να ειναι προσβασιμα σε ολους. Αντιλαμβανεσθαι ποσες εταιριες φαντασματα θα αποκαλυφθουν αμεσα και ποσα χρηματα θα εξοικονομηθουν ετησια απο αχρηστες δημοσιευσεις. • Απεριοριστο αφορολογητο των φυσικων προσωπων με αποδειξεις (που φυσικα θα αναγραφουν τον ΑΦΜ του πωλητη και μπορει να συγκεντρωνονται ηλεκτρονικα με smart card) • Η χαμηλοτερη κλιμακα φορου εισοδηματος πρεπει να ειναι ιδια με την κλιμακα φορου νομικου προσωπου (εαν η πρωτη ΚΦΕ ειναι 15% και η ΚΦΝΠ 30%, τοτε ειναι σαν να λετε «βρειτε τα καπου στην μεση και κοψτε παραστατικα για οσα σας βολευει». • Στην μισθοδοσια καθιερωστε την (αυτονοητη) εννοια «κοστος εταιριας» δινοντας τελος στον κυκεωνα των μικτων αποδοχων κρατησεων εργοδοτη, κρατησεων εργαζομενου, χαρτοσημων, επιδοματων, φορων υπερ τριτων, κλπ. Σημερα ΚΑΝΕΝΑΣ ελληνας δεν γνωριζει ποσα ακριβως κοστιζει για την δουλεια που κανει. Σε ολο τον κοσμο οταν ενας μισθωτος εργαζομενος πληρους απασχολησης παει να πιασει δουλεια, μαθαινει οτι οι ετησιες αμοιβες του ειναι π.χ. 50.000 ευρω απο τα οποια 35% ειναι οι πασης φυσεως εισφορες και 15% η προκαταβολη φορου εισοδηματος, αρα θα παιρνει 25.000 καθαρα. Τοσο απλα. Στην Ελλαδα το κοστος υπολογισμου μισθοδοσιας ειναι ενα τεραστιο αντιπαραγωγικο και γραφειοκρατικο τερας. • Καταργηστε ΟΛΕΣ τις χαριστικες φοροαπαλλαγες και τις φορολογησεις με ειδικο τροπο διοτι οι περισσοτερες απο αυτες ειναι τουλαχιστον προκλητικες. • Με δεδομενο οτι πρεπει να βοηθηθει η Οικογενεια σαν κοινωνικο κυτταρο αναπτυξης, καθιερωστε την Οικογενειακη Φορολογικη Μεριδα, οπου ολα τα εσοδα των μελων της θα προστιθενται ενω αντιστοιχα θα αφαιρουνται ολα τα εξοδα. Ετσι θα ειναι σαφες που θα πρεπει να δοθει βοηθεια (ενοικιου, ΕΚΑΣ, θερμανσης, σπουδων, πρωτης κατοικιας, κλπ) • Στο ασφαλιστικο, ηταν θετικο το πρωτο βημα της ενοποιησης των 130 ταμειων σε 13, στο μετρο ομως που ακομα στην Ελλαδα η ασφαλιση ειναι κοικωνικη και μη ανταποδοτικη, ειναι σωστο να μεινουν μονον τρια ταμεια κοινωνικης ασφαλισης (Μισθωτων, Ελευθερων Επαγγελματιων και Αγροτων) και απο κει και περα καθε επαγγελματικη ομαδα να φροντισει για την επικουρικη ασφαλιση στην οποια το κρατος δεν πρεπει να εχει καμμια αναμειξη. • Θα μπορουσε ευκολα να γινει ενα site οπου καθε εργαζομενος να εχει την δικη του «σελιδα» και απο εκει ο εκαστοτε εργοδοτης του να βαζει τα σχετικα ενσημα. • Για την παταξη της εισφοροδιαφυγης θα μπορουσε ο εργοδοτης να καταθετει τον μισθο ενος εργαζομενου σε ειδικο τραπεζικο λογαριασμο μισθοδοσιας, οπου αυτοματα (σε συνδυασμο με την καθιερωση του «κοστους εργασιας») να μεταφερεται ενα ποσοστο στο οικειο ταμειο ασφαλισης και ενα αλλο ποσοστο σαν προκαταβολη φορου). Με απλα λογια να μην μπορει ενας εργοδοτης να πληρωσει κανεναν εργαζομενο με μετρητα χωρις να καταβληθουν και οι αντιστοιχες εισφορες και προκαταβολες φορου. • Τελος απλοποιηση του ΚΒΣ λαμβανοντας υπ οψιν οτι το κρατος ειναι ελεγκτης και οχι επιχειρηματιας, οτι ο εφοριακος κρινει την νομιμοτητα και οχι την σκοπιμοτητα ενος παραστατικου και οτι ο ελεγχος γινεται βασει συγκεκριμενων κανονων και οχι βασει υποκειμενικων εκτιμησεων που επιτρεπουν περιθωρια για διαπραγματευσεις. Θεωρω οτι στοχος ολων των Ελληνικων κυβερνησεων θα επρεπε να ειναι μια καλυτερη κρατικη μηχανη που σεβεται, υπηρετει αλλα και ελεγχει τον πολιτη. Σημερα, λογω των ειδικων αλλα και των ευρυτερων οικονομικων συγκυριων το εδαφος για αλλαγη και κοινωνικη αποδοχη ειναι πιο προσφορο παρα ποτε. Ο δρομος δεν θα ειναι ευκολος αλλα αυτη η κυβερνηση εχει την ευκαιρια να το κανει. Θα το προσπαθησετε ?