• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΟΦΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ' | 2 Ιανουαρίου 2010, 19:03

    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ-ΣΧΟΛΙΑ ΕΠΙ ΤΩΝ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΩΝ ΜΕΤΡΩΝ 1.ΘΕΜΑ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ Ένα είναι βέβαιο, ότι ο φορολογούμενος καταναλωτής θα ζητήσει απόδειξη για να την υποβάλει στην εφορία, μόνον όταν τον συμφέρει, δηλαδή μόνο εάν η εφορία κάνει έκπτωση φόρου μεγαλύτερη από το ποσό του ΦΠΑ που πληρώνει με την έκδοση της απόδειξης. Στην περίπτωση όμως αυτή θα ζημιώσει το δημόσιο τη διαφορά έκπτωσης μείον ΦΠΑ , προς όφελος του φορολογουμένου ενώ ο υπόχρεος προς έκδοση απόδειξης θα έλθει μία ή άλλη, διότι αποδίδει ΦΠΑ όσο εισπράττει. Με τα σημερινά δεδομένα ΦΠΑ 19%, έκπτωση της εφορίας επί της συνολικής αξίας της απόδειξης(βασικής αξίας + ΦΠΑ) 40%, ο φορολογούμενος για να έχει κέρδος θα πρέπει ο συντ/της του ανώτερου κλιμακίου φορολογίας στο οποίο βρίσκεται και βάσει του οποίου τυγχάνει εκπτώσεως να είναι μεγαλύτερος αυτού που προκύπτει από την κατωτέρω εξίσωση: [ Α+Α*Φ/100 ] * Ε/100*Σ/100 =Φ*Α/100 Όπου Α = Αξία αποδείξεως άνευ ΦΠΑ Φ = ΦΠΑ (19%) Ε = Ποσοστό επί των αποδείξεων (ισχύον 40) προς έκπτωση φόρου Σ = Ζητούμενος συντελεστής Λύνοντας ως προς το Σ το Α απαλείφεται και βρίσκουμε Σ = 39,915 Με το υφιστάμενο λοιπόν καθεστώς ανωτάτου κλιμακίου 40% και ποσοστού έκπτωσης 40% επί των προσκομιζόμενων αποδείξεων ουδείς θα προσκομίσει απόδειξη και αν ακόμη βρίσκεται στο ανώτατο κλιμάκιο φορολογίας, (και αν βρίσκεται σε κατώτερο κλιμάκιο πολύ περισσότερο)διότι το 39,915 ταυτίζεται με το 40%. Λόγω λοιπόν των ανωτέρω διαπιστώσεων οποιαδήποτε και αν είναι τα νέα μέτρα, το αποτέλεσμα δε θα είναι κερδοφόρο για το δημόσιο .Αν τώρα προσδοκάται με κάποιο βέβαια κίνητρο σοβαρό, να προσκομίζονται αποδείξεις και ότι το κόστος του κίνητρου θα εισπραχθεί από τη φορολογία εισοδήματος των επιτηδευματιών, νομίζω ότι η προσδοκία θα μείνει μόνο προσδοκία διότι :οι μικρομεσαίοι προσεγγίζουν με διάφορους τρόπους το αποτέλεσμα που θέλουν να παρουσιάσουν και κατά το μέτρο που δε μπορούν να το επιτύχουν θα ενσωματώνουν τον επιπλέον φόρο στην τιμή πωλήσεως, με αποτέλεσμα τελικά τη φοροδιαφυγή να την πληρώνει ο καταναλωτής. Το όργιο θα γίνεται κυρίως στην παροχή υπηρεσιών. Παρέλκει δε να πούμε ότι το δημόσιο είναι φύσει αδύνατο να ελέγξει και να αποτιμήσει σε χρήμα το αποτέλεσμα της προσδοκίας για επιπλέον έσοδα από τη φορολογία εισοδήματος. Κάτι ανάλογο θα συμβεί αν συνδυασθεί το αφορολόγητο στην κλίμακα με αποδείξεις, διότι αν το κόστος ΦΠΑ της αγοράς για τους φορολογουμένους είναι μεγαλύτερο της ωφελείας εκ της αυξήσεως του αφορολογήτου, ουδείς θα προσκομίσει απόδειξη και βέβαια τότε το δημόσιο θα ωφεληθεί εις βάρος των φορολογούμενων(λόγω κατάργησης του αφορολόγητου)οι οποίοι δεν θα προσκομίζουν αποδείξεις για να αποφύγουν τα χειρότερα .Και βεβαίως δεν εξυπηρετεί εισπρακτικούς σκοπούς του δημοσίου να δεχθεί αποδείξεις που σίγουρα εκδίδουν οι υπόχρεοι(super market κλπ)από τους οποίους εισπράττει το ΦΠΑ. ΤΕΛΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:Οι αποδείξεις τελικά θα επιτύχουν μόνο την αύξηση του κόστους του δημοσίου εκ της γραφειοκρατίας και ενδεχομένως ταμιακή ζημία. 2.ΕΡΩΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ Αν μπορούν να μας απαντήσουν οι ειδικοί οικονομολόγοι της πιάτσας όμως, και οι εν γένει αρμόδιοι : Α)Εάν είχαμε πατάξει τη φοροδιαφυγή δε θα είχαμε πράγματι ούτε δάνεια ούτε ελλείμματα ;Ή μήπως τα αντίστοιχα ποσά λόγω σκανδάλων και κακής διαχείρισης θα είχαν εξαφανιστεί και θα βρισκόμασταν πάλι στη σημερινή κατάσταση ; Β)Η παραοικονομία η οποία είναι υπεύθυνη για τη φοροδιαφυγή συνδέεται αναπόφευκτα με την οικονομία ενεργούσα παράλληλα; Εάν αυτό συμβαίνει δεν ανακουφίζεται το σύνολο της οικονομίας της χώρας με ευνοϊκές επιπτώσεις και επί του βιοτικού επιπέδου; Είναι άρα η παραοικονομία εθνικό κεφάλαιο, αν βέβαια δεν εξάγονται κεφάλαια στο εξωτερικό; Είναι εν μέρει το οξυγόνο της οικονομίας, εάν είναι θετική η απάντηση στο ερώτημα α ; Γ)Έχει υπολογισθεί από αρμόδιους πόσες χιλιάδες επαγγελματίες με οριακά κέρδη, φοροδιαφεύγοντες εν όλο ή εν μέρει, σε περίπτωση που τους ανακαλύψει το δημόσιο, πόσοι εξ αυτών θα κλείσουν τις επιχειρήσεις τους με ολέθριες επιπτώσεις κυρίως στο ύψος της ανεργίας ; 3.ΦΜΑΠ Κατ’ αρχήν δε νομίζω ότι θα υπάρξει σοβαρός αριθμός φορολογουμένων που θα προπληρώσει για τους φόρους επομένων ετών, εκτός άλλων λόγων και εκ του λόγου ότι οι κληρονόμοι του υπόχρεου σήμερον εάν είναι 2-3 θα απαλλαγούν του σχετικού φόρου μετά τον θάνατο του κληρονομούμενου λόγω διασπάσεως της περιουσίας. Κάτι παρόμοιο θα συμβεί όταν ο φορολογούμενος σκοπεύει να μεταβιβάσει τμήμα ή όλη την περιουσία του. Ο φόρος αυτός είναι τελείως άδικος για τους έχοντας περιουσία άνευ εισοδημάτων εξ αυτής. Ορισμένοι μάλιστα ως συνταξιούχοι δε θα έχουν να πληρώσουν και θα πρέπει να ρευστοποιήσουν άμεσα τμήμα ή το όλον της περιουσίας τους εάν έχουν μόνο ένα ακίνητο. Νομίζω ότι δικαιότερο θα είναι να φορολογηθούν τα εισοδήματα(ενοίκια)από ένα ύψος τους και πέρα, με υψηλότερο του συντελεστή που θα ισχύσει, ασχέτως της αξίας της ακινήτου περιουσίας. Έτσι θα φορολογηθούν στην ουσία τα προσοδοφόρα ακίνητα και δεν θα έχει ο φορολογούμενος εκάστοτε την αγωνία αυξήσεως των αντικειμενικών αξιών. 4.ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΩΝ ΛΙΑΝΟΠΩΛΗΤΩΝ Εάν κάνετε έλεγχο κατά ποσόν στους χιλιάδες μικροπωλητές, κυρίως αλλοδαπούς και αθίγγανους, που γυρίζουν στα καφενεία, τους εκδίδουν τιμολόγια οι προμηθευτές τους, θα οδηγηθείτε απευθείας στους φοροφυγάδες .Πιθανολογώ ότι στον τομέα αυτό γίνεται σοβαρή φοροδιαφυγή από τους προμηθευτές τους , από τους οποίους βεβαίως δεν χρειάζεται να τους ζητήσουν παραστατικά. Είναι όμως και οι μικροπωλητές αυτοί φοροφυγάδες. 5.ΚΩΔΙΚΑΣ ΒΙΒΛΙΩΝ-ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ Επιτέλους καταργήστε τον ως δηλώσατε. Αποτελεί φοβερό αντιπαραγωγικό κόστος και για τις επιχειρήσεις και για το δημόσιο γίνεται δε και αντικείμενο συναλλαγής. Ρίξτε τους εφοριακούς που θα περισσέψουν στον έλεγχο διακινήσεως των προϊόντων και υπηρεσιών. 6.ΕΙΣΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ Η συζητούμενη πληρωμή εισφορών βάσει του τζίρου, εκτός του ότι θα προκαλέσει αδικίες, πιθανολογώ ότι θα μειώσει και τα έσοδα φορολογίας εισοδήματος και των εισφορών εκ νέου κύματος φοροδιαφυγής. Ο μόνος χώρος που μπορεί να ελεγχθεί αποτελεσματικά και να αποδώσει είναι οι αυτοψίες και κυρίως στην οικοδομή παρά το υφιστάμενο σύστημα τεκμαρτών ενσήμων. 7.ΠΕΡΙΟΡΣΜΟΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ Περιορισμός τους χωρίς κατάργηση νομοθετημένων διαδικασιών δεν λέει τίποτε, διότι μπορεί να χρειάζονται και εάν φύγουν να την πληρώσει το κοινό. Πρέπει λοιπόν να καταργηθεί απειρία διαδικασιών οι οποίες θεωρούνται απαραίτητες λόγω μη εμπιστοσύνης προς τον Έλληνα πολίτη. Προς τούτο νομίζω ότι πρέπει να επιβληθούν αυστηρότατες ποινές προς τους ψευδώς δηλούντες με ταυτόχρονη κατάργηση των διαδικασιών, πιστοποιητικών κλπ. Και αν ακόμη ορισμένοι ξεγλιστρήσουν, το κέρδος θα είναι τεράστιο:θα απαλλαγούμε και από τη συναλλαγή. ΑΚΡΑΙΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΕΙΔΗ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑΣ Εάν για τα διπλώματα οδήγησης κάνουμε ότι και για τα ΚΤΕΟ, δηλαδή να τα εκδίδουν ιδιώτες και κυρίως οι εκπαιδευτές, με αναφορά του ονόματος σε περίπτωση υπαιτιότητας τους σε ατύχημα (δηλαδή αποδεικνύεται ότι ο οδηγός δεν γνωρίσει τα σήματα), θα έχουμε ως αποτέλεσμα κυρίως: Α)Οικονομία (το παράβολο θα εξακολουθεί να πληρώνεται) Β)Η ενδεχόμενη συναλλαγή δεν ξέρουμε αν θα είναι μεγαλύτερη από την υφισταμένη. Γ)Αποφυγή της ταλαιπωρίας πολιτών εκ των γραφειοκρατικών διαδικασιών. Δ)Οικονομία χρόνου για τους πολίτες. Υ.Γ:Πληροφορούμαι ότι συζητείται αύξηση των προστίμων για τους μη εκδίδοντες αποδείξεις. ΕΡΩΤΗΜΑ Είναι βέβαιοι οι αρμόδιοι, ότι το μέτρο δεν θα οδηγήσει σε αύξηση της φοροδιαφυγής, για να καλυφθεί το επιπλέον κόστος του προστίμου, ώστε το μέτρο τελικά να αποβεί αρνητικό; Και φοροδιαφυγή βέβαια, χωρίς από το νόμο να μπορεί να τιμωρηθεί, είναι και η εικονική μείωση των τιμών σε αποδείξεις και τιμολόγια. ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΦΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ-ΜΕΤΕΩΡΩΝ 32 ΔΙΟΝΥΣΟΣ ΚΙΝΗΤΟ:6937218636