Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα4) Προτείνεται η κατάργηση φοροαπαλλαγών ή αυτοτελούς φορολόγησης εισοδημάτων όταν δεν επιβάλλονται από λόγους κοινωνικής ευαισθησίας ή αντικειμενικά οικονομικά αίτια.Σχόλιο του χρήστη Πούτης Ιωάννης | 2 Ιανουαρίου 2010, 19:24
θεωρώ ανεξήγητη την παντελή απουσία αντίδρασης εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας στη διαφαινόμενη πρόθεση του οικονομικού επιτελείου της Κυβέρνησης να θέσει ουσιαστικά τέρμα στη λειτουργία των ελληνικών σχολικών μονάδων στο εξωτερικό, εξοντώνοντας οικονομικά τους εκεί αποσπασμένους συναδέλφους εκπαιδευτικούς. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης του ήδη πενιχρού επιμισθίου που λαμβάνουν οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί του εξωτερικού θα αποτελέσει θανάσιμο πλήγμα για τη συνέχιση της λειτουργίας της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό και τη διατήρηση των δεσμών της ομογένειας με την ελληνική παιδεία. Ήδη τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια δυσκολία στελέχωσης των εκεί σχολικών μονάδων με εκπαιδευτικούς συγκεκριμένων ειδικοτήτων, λόγω της απουσίας σοβαρών οικονομικών κινήτρων προκειμένου κάποιος να επιδιώξει την απόσπασή του σε χώρες του εξωτερικού. Η επαπειλούμενη φορολογική αφαίμαξη όσων συναδέλφων υπηρετούν ή σκοπεύουν να υπηρετήσουν εκεί θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια είτε στη διακοπή της απόσπασης τους είτε στην υποβάθμιση του βιοτικού τους επιπέδου, που συνακόλουθα θα επηρεάσει και την ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, καθώς όσοι παραμείνουν θα αναγκαστούν να αναζητήσουν και δεύτερη εργασία. Η πρόσφατα εκλεγμένη κυβέρνηση έχει διακηρύξει σε όλους τους τόνους ότι η Παιδεία αποτελεί πρώτη προτεραιότητα, γεγονός που αντανακλάται με τη διάθεση ποσού ενός δις ευρώ σε καιρούς χαλεπούς οικονομικά. Αν πράγματι είναι έτσι, προκαλεί τουλάχιστον απορία η μεταχείριση που επιφυλάσσεται για το εκπαιδευτικό προσωπικό του εξωτερικού. Απαιτείται δραστική παρέμβαση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας με στόχο την αναβάθμιση των σχολικών μονάδων του εξωτερικού μέσω της στήριξης του εκεί υπηρετούντος προσωπικού τόσο σε οικονομικό όσο και σε επιστημονικό επίπεδο. Ουσιαστική επιμόρφωση, επιστημονική καθοδήγηση και οικονομική στήριξη των εκπαιδευτικών είναι το τρίπτυχο πάνω στο οποίο θα πρέπει να κινηθεί η ελληνική πολιτεία. Η εικόνα εξαθλιωμένων Ελλήνων εκπαιδευτικών που προσπαθούν με δυσκολία να επιβιώσουν στις ακριβές μεγαλουπόλεις του εξωτερικού και να μεταλαμπαδεύσουν την ελληνική παιδεία ως σύγχρονοι "πτωχοπρόδρομοι" κάθε άλλο παρά τιμή περιποιεί για τη σύγχρονη Ελλάδα!