Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα24) Ποια μέτρα θα προτείνατε για την εσωτερική αναδιοργάνωση των ΔΟΥ ώστε να εξασφαλίζεται καλύτερη εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων;Σχόλιο του χρήστη Σταμάτης | 3 Ιανουαρίου 2010, 01:25
Προκειμένου να μειωθεί η "αντιπαράθεση" πολιτών με τις ΔΟΥ, θα πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία εκατέρωθεν και σ'αυτό πρέπει να συμβάλλει κυρίως η επίσημη Αρχή. Ο έντιμος πολίτης είτε είναι μισθωτός/συνταξιούχος, είτε επαγγελματίας, είτε κάτοικος εξωτερικού επιθυμεί να νοιώσει σιγουριά και ασφάλεια σε μακροχρόνια βάση όταν συναλλάσσεται με την εφορία. Ο εκπρόσωπος της Αρχής, δηλ. ο υπάλληλος της ΔΟΥ πρέπει να είναι κατηρτισμένος ώστε να μπορεί να συμβουλεύει τον φορολογούμενο προκαταβολικά, δηλ. πρίν ο τελευταίος προβεί στην σχετική πράξη. Δεν νοείται να αλλάζει κάθε 2-3 χρόνια ουσιαστικά η φορολογική νομοθεσία και οι δύο πλευρές να μην έχουν τον απαιτούμενο χρόνο να οργανώσουν τις κινήσεις τους με κάποιο χρονικό ορίζοντα. Στα πλαίσια αυτά προτείνονται τα ακόλουθα: 1. Κάθε ΔΟΥ να διαθέτει συμβουλευτικό γραφείο ενημέρωσης πολιτών πλήρους απασχόλησης. Το γραφείο να απαρτίζεται απο εκπαιδευμένους "συμβούλους" χωριστά για τις μεγάλες κατηγορίες φορολογουμένων, δηλ. άλλος για μισθωτούς-συνταξιούχους και άλλος για επαγγελματίες. Ιδιαίτερη έμφαση να δοθεί στις μικρές επιχειρήσεις που αδυνατούν να προσλάβουν ειδικούς στις επιπτώσεις της φορολόγησης σε σχέση με την βραχυπρόθεσμη αλλά και την μακροπρόθεσμη επιχειρηματική δραστηριότητα τους. Κατά τις περιόδους υποβολής των δηλώσεων η εν λόγω υπηρεσία να λειτουργεί και απογευματινές ώρες μέσω των ΚΕΠ. 2. α)Δραστική μείωση του όγκου της γραφειοκρατείας και αποσυμφόρηση των ουρών στις ΔΟΥ για θέματα ρουτίνας μέσω ηλεκτρονικής καθοδήγησης των πολιτών είτε στο διαδίκτυο είτε μέσω εκπαιδευμένων υπαλλήλων των ΚΕΠ(ένα είδος ηλεκτρονικού αιτησιογράφου). β) Ηλεκτρονική υποβολή των δηλώσεων για τις απλές κατηγορίες φορολογουμένων αρχικά μέσω των ανωτέρω ειδικών γραφείων ενημέρωσης πολιτών μαζι με υπεύθυνη δήλωση ότι τα συνολικά ποσά των αποδείξεων κάθε κατηγορίας είναι σωστά και ξεχωριστή αποστολή των πρωτότυπων αποδείξεων κάθε δηλώσαντα σε ειδικό προτυπωμένο φάκελλο των οικείων ΔΟΥ φορολόγησης, με προπληρωμένο συστημένο. 3. Ταμειακές υπηρεσίες είσπραξης και απόδοσης μέσω συνεργαζόμενων Τραπεζών ακόμη και σε περιπτώσεις καθυστερήσεων, όπου ο πολίτης έχει ενημερωθεί εκ προοιμίου για τα σχετικά πρόστιμα απο την απόδειξη εκκαθάρισης. 4. Ακίνητη περιουσία: α)Διαδικτύωση των υπηρεσιών Υπ.Οικ. και Υπ.Περιβάλλοντος, ώστε οι πληροφορίες Κτηματολογίου να είναι διαθέσιμες και στις ΔΟΥ. β)Υποβοήθηση των πολιτών σε θέματα Ακίνητης Περιουσίας μέσω γραφείων ενημέρωσης απο εκπαιδευμένα στελέχη των ΔΟΥ. γ)Ηλεκτρονικό φύλλο υπολογισμού μεταβιβάσεων με όλες τις κατηγορίες και τις επεξηγήσεις (ένα είδος ηλεκτρονικού "συμβολαιογράφου") 5. Υποχρεωτική περιοδική μετακίνηση όλων ανεξαιρέτως των υπαλλήλων των ΔΟΥ ανα πενταετία. Σύστημα αξιοκρατικής αξιολόγησης για την δημιουργία στελεχών και θέσπιση κινήτρων αξιοπιστίας και παραγωγικότητας. Καλή επιτυχία!