Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα6) Προτείνεται η φορολόγηση της υπεραξίας από βραχυχρόνιες χρηματιστηριακές συναλλαγές με συμψηφισμό των ζημιών.Σχόλιο του χρήστη Παναγιωτης Αναστασιαδης | 3 Ιανουαρίου 2010, 15:19
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θεωρω οτι το σύστημα των αποδειξεων θα εχει παρενεργειες μεσοπροθεσμα και θα "πληξει" επικοινωνιακα την κυβερνηση, διοτι περαν του γραφειοκρατικου προβληματος με την καταγραφη εκατονταδων αποδειξεων, θα δημιουργησει αδικιες κυριως για μισθωτους και συνταξιουχους,σε σχέση με το ευρος των ειδων που θα περιλαμβανονται,διοτι εφοσον αποφασιζεται η υλοποιηση του δεν ειναι δυνατον να υπαρχουν εξαιρεσεις,οπως π.χ. τα φαρμακα,τα καλλυντικα κλπ. Θα πρεπει λοιπον να επικεντρωθειτε κατα κυριο λογο στον ελεγχο της διακινησης με αυστηρες ποινες για τους παραβατες. Περα από αυτα προτεινω τα εξης: 1. Για ολους τους επιτηδευματίες να καθιερωθει ένα ποσο ελαχιστου εισοδηματος το οποιο θα προσδιορίζεται με βαση διαφορους συντελεστες , στους οποιους θα συμπεριλαμβανονται και η αντικειμενικη αξια του ακινητου, καθως και τα ετη ασκησης του επαγγελματος. Αλλιως θα προσδιοριζεται δηλαδη το εισοδημα του επιτηδευματια στο Κολωνακι και αλλιως στο Περαμα. Επισης διαφορετικος θα πρεπει να είναι ο συντελεστης βαρυτητας των ετων ασκησης του επαγγελματος για τα επαγγελματα εντασεως εργασιας (π.χ. Υδραυλικος) και παροχης υπηρεσιων (π.χ. Γιατρος η Συμβουλος Επιχειρησεων). Στην πρωτη περιπτωση μετα από μια ηλικια πεφτει η αποδοτικοτητα, ενώ στη δευτερη όχι ή τουλαχιστον όχι στον ιδιο βαθμο. Φυσικα θα πρεπει να υπαρχουν μειωμενοι συντελεστες για τα πρωτα (π.χ. 3) ετη ασκησης του επαγγελματος. 2. Να επανελθει η αυτοτελης φορολογηση ορισμενων επαγγελματιων οπως των Πωλητων Λαικων Αγορων και ενδεχομενα να επεκταθει και σε αλλους μικροεπιτηδευματιες οι οποιοι δεν εχουν φορολογικο “ενδιαφερον” (π.χ. μικρομαγαζα), τους οποιους ετσι και αλλιως δεν μπορει να ελεγξει η εφορια. από τη στιγμη που αντικειμενικα δεν υπαρχει τροπος να ελεγθουν. Για την περιπτωση μαλιστα των Πωλητων Λαικων Αγορων επειδη τιθεται θεμα με τις αποδειξεις που συμπεριεληφθηκαν στην λιστα αυτων που θα υποβαλλονται, προτεινω να εξαιρεθουν και να καθιερωθει ένα ελαχιστο ποσο (π.χ. 600 € ανα ατομο ετησιως) για δαπανη σε λαικες αγορες. Ετσι απαλασσονται και οι φορολογουμενοι απο ένα μεγαλο ογκο μικροαποδειξεων. 3. Να υποχρεωθουν οι επιχειρησεις που πωλουν εμπορευματα τοσο χονδρικα οσο και λιανικα να εκδιδουν τιμολογια και στους ιδιωτες, τα οποια θα πρεπει να καταχωρουνται στην φορολογικη δηλωση στις δαπανες. Ετσι δεν θα εχει τη δυνατοτητα ο επιτηδευματιας (π.χ. ηλεκτρολογος) να εκδωσει δελτιο λιανικης ακομη και αν αγοραζει για λογαριασμο του πελατη του, γιατι ο δευτερος θα το βαλει στη δηλωση του απο οπου θα τον πιασει το “ποθεν εσχες”. Με την υποβολη των στοιχειων για διασταυρωση στο ΚΕΠΥΟ ελεχεται και ο επιτηδευματιας και ο ιδιωτης, ενώ συγχρονως θα πρεπει να απαιτειται και η υπαρξη αποδειξης παροχης υπηρεσιων. Ετσι θα περιοριστει η φοροδιαφυγη στους κλαδους που εχουν σχεση με την οικοδομη, αλλα και σε αλλους οπως τον χωρο της εστιασης οπου για παραδειγμα αν σταθειτε για λιγες ημερες εξω από το ΜΑΚΡΟ θα δειτε καροτσια με τεραστιες ποσοτητες, που δεν προοριζονται βεβαια για οικιακη καταναλωση, να κυκλοφορουν. Βεβαια θα μπορει να καθιερωθει ένα ελαχιστο οριο για την εκδοση τιμολογιου π.χ. τα 30 ευρω. Την υποχρεωση εκδοσης τιμολογιου ανεξαρτητα αν πωλουν χονδρικα θα πρεπει να εχουν και οι επιχειρησεις πωλησης αντικειμενων ιδιαιτερα μεγαλης αξιας (π.χ. Χρυσοχοεια). 4. Να συμπεριληφθουν τα ποσα των παγιων εξοδων ενος νοικοκυριου στο “ποθεν εσχες” και πιο συγκεκριμενα: ΔΕΗ-ΕΥΔΑΠ-ΟΤΕ-Κινητη Tηλεφωνια. Ειδικα απο τις δαπανες αυτές θα “βγουν” πολλα εισοδηματα. Βεβαια θα πρεπει να υποχρεωθουν οι καταναλωτες να "ταυτοποιηθουν" στους οργανισμούς αυτους και οι οργανισμοι να υποβαλλουν συγκεντρωτικες καταστασεις. Για κάθε κατοικια κυρια η δευτερευουσα που περιλαμβανεται στο Ε9 θα πρεπει να αναγραφονται και οι αντιστοιχες παγιες δαπανες στο Ε1 του ιδιοκτητη της και εφοσον το ακινητο ανηκει σε προστατευομενο μελος, στο Ε1 του κυριου φορολογουμενου. Αντιστοιχα όμως θα πρεπει να συμπεριληφθουν και στις καταστασεις των αποδειξεων για έκπτωση. 5. Γενικα τελος θεωρω ότι οι ελεγχοι θα πρεπει να επικεντρωθουν στην διακινηση. Συνεχης παρουσια συνεργειων ελεγχων σε κυριες οδικες αρτηριες, λιμανια και περιοχες που παρουσιαζουν ενδιαφερον λογω εποχικοτητας. Επισης ενας αποτελεσματικος τροπος ελεγχου θα είναι η “κλειστη αποθηκη” σε επιλεγμενα ειδη.