• Σχόλιο του χρήστη 'Σουμπασακος Ιωαννης' | 3 Ιανουαρίου 2010, 19:33

    Επαναλαμβανω, παρακατω, σχολιο μου απο αλλη στηλη ('Φορολογικα εισοδηματα νομικων προσωπων', επι αρθρου 11) με αναγκαιες τροποποιησεις, Ειμαι διπλωματουχος ηλεκτρολογος μηχανικος, επιχειρηματιας, ιδιοκτητης 2-δυο ΑΕ (μελετη, σχεδιαση, παραγωγη, και εμπορια ηλεκτρονικων μηχανηματων επαγγελματικης χρησεως, κατα κυριο λογο) για διαστημα ανω των 25 ετων. Με την ιδιοτητα αυτη και την αποκτηθεισα εμπειρια μου εχω καταληξει σε αρκετα ασφαλη συμπερασματα επι των 'φορολογικων'. Μεταξυ αυτων πιστευω οτι σε επιπεδο φυσικων προσωπων πρεπει υποχρεωτικα, στο οποιο αφολογητο υψος εισοδηματος θεσπιστει, οι φορολογουμενοι να διακρατουν τις αποδειξεις δαπανων τους τουλαχιστον στο 95% του ποσου αυτου. Τουτο διοτι οι εμπεριεχομενοι σε αυτες εμμεσοι φοροι αποδιδουν πολλαπλασια ποσοστιαια, εχουν το πλεονεκτημα να θεμελιωνονται κατα την στιγμη της συναλλαγης (’αγκαλιαζοντας’ ολη την φορολογητεα υλη) και αποδιδονται σχεδον αμμεσα και οχι ετεροχρονισμενα. Το ζητημα λοιπον ειναι να εκδιδονται απο ολους παραστατικα συναλλαγων για καθε συναλλαγη τους. Αυτο ειναι το μεγαλο ζητουμενο, που ειναι δυνατον να επιτευχθει σε εξαιρετικα μεγαλο ποσοστο αρκει να τηρηθουν καποιες προυποθεσεις, οπως π.χ., 1..Καταργηση των πασης φυσεως αποδειξεων λιανικης. Αντικατασταση τους με αποδειξεις που υποχρεωτικα θα αναγραφουν το ΑΦΜ μονον του πελατη (εστω και ιδιωτη, συνταξιουχου, στην περιπτωση παιδιου το ΑΦΜ του κηδεμονα του, κλπ). Τουτο θα προσωποποιησει στις φορολογικες αρχες τις πασης φυσης συναλλαγες. 2..Διακρατηση ολων αυτων των αποδειξεων απο τους παραπανω ληπτες και υποβολη τους μεσω διαδικτυου (σε ειδικη προς αυτο 'φορμα υποβολης στοιχειων' ανα τριμηνο (ειτε οποτεδηποτε μεσα στο τριμηνο) με απλη αναγραφη του ΑΦΜ του εκδοτη του στοιχειου και του ποσου συναλλαγης. Τουτο θα αποκεντρωσει την εργασια του ελεγχου, και θα ενισχυσει την φορολογικη συνειδηση των πολιτων. Επιπλεον στην περιπτωση εκδοσης εικονικων στοιχειων, τουτο θα διαφανει εγκαιρα απο τις ελεγκτικες αρχες αφου δεν θα συναδει με το οικονομικο ‘προφιλ’ του πελατη (αυτο θα προκυπτει αυτοματα απο το 'λογισμικο'). 3..Υποβολη μεσω διαδικτυου υποχρεωτικα ανα μηνα απο ολες τις επιχειρησεις, εκεινων των συναλλαγων τους που ελκουν εμμεσους φορους. Τουτο θα εντεινει την υποχρεωση των επιχειρησεων στην καταβολη των εμμεσων φορων αφου θα γνωριζει πλεον οτι τυχον παραβατικη συμπεριφορα θα διαφανει αμμεσα απο την μηχανογραφικη αντιπαραθεση απο πλευρας πελατη. Επιπλεον, ως παραπανω, στην περιπτωση εκδοσης εικονικων στοιχειων, τουτο θα ειναι αμμεσα ορατο και πολυ προσφατο χρονικα για να αποκρυβει, καθοσον ο χρονος ειναι ο καλυτερος συμμαχος του παραβατη. 4..Αυτοματη μηχανογραφικη διασταυρωση των παρ. 2, 3. Σε περιπτωση διαφορας αμμεση τηλεφωνικη διασταυρωση της αιτιας διαφορας. Στις σοβαρες περιπτωσεις υψους συναλλαγης, αμμεσος ελεγχος απο αρμοδιο συνεργειο ελεγχου. Στην εποχη που διανυουμε ειναι αδιανοητο να μην γινεται εντατικη χρηση της δυναμης της μηχανογραφησης. Σχεδον σε καθε σπιτι υπαρχει ηλεκτρονικος υπολογιστης. Οσοι υποστηριζουν το αντιθετο μαλλον αυταπατωνται, ειτε κινουνται εκ του πονηρου. Η αμμεση εφαρμογη αυτου του μετρου, με σταδιακη ισως αυστηροτητα προσαρμογης των φορολογουμενων, θα αποδωσει εντυπωσιακα πολυ. Κυριοτερο ολων θα αποσυνδεσει τον φορολογουμενο απο την διαρκη και αχρηστη επισκεψη του στις ΔΟΥ. Οπου εκει το κυριο αντικειμενο των υπαλληλων τους θα αποκτησει ουσια ελεγχου και εσοδων για το Κρατος. Τελος, για τους ελεγκτες των ΔΟΥ, το κριτηριο παραμονης τους στις θεσεις τους να ειναι οχι ισως το υψος των καταλογιστικων τους πραξεων, αλλα των καταβληθεισων απο τους φορολογουμενους ποσων, απο τους ελεγχους τους, στα Δημοσια Ταμεια. Εχω προσωπικη γνωση απο Ελεγκτικο Κεντρο Αττικης οπου προ διετιας περιπου, επι 512-πεντακοσιων δωδεκα καταλογισμων προστιμων σε διαφορες επιχειρησεις, υποβληθηκαν 512-πεντακοσιες δωδεκα προσφυγες στα Διοικητικα Δικαστηρια. Δεν μπορει να ηταν ολοι 'δικομανεις'...