Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα24) Ποια μέτρα θα προτείνατε για την εσωτερική αναδιοργάνωση των ΔΟΥ ώστε να εξασφαλίζεται καλύτερη εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων;Σχόλιο του χρήστη Κωνσταντίνος Χωλλ | 3 Ιανουαρίου 2010, 19:47
Εργάζομαι ως λογιστής και έχω να πω τα εξής: Στις ΔΟΥ υπάρχουν υπάλληλοι καταρτισμένοι, αλλά μετριόνται στα δάκτυλα. Οι περισσότεροι είναι ανεκπαίδευτοι και ανημέρωτοι. Μεγάλα προβλήματα παρουσιάζονται στο τμήμα ελέγχου επειδή μεσολαβεί σε αρκετές απλές συναλλαγές (όπως π.χ. έναρξη, μεταβολή, διακοπή επιχειρήσεως). Το βασικότερο όμως μειονέκτημα είναι η ευθυνοφοβία των υπαλλήλων. Πολλές υποθέσεις θα διεκπεραιόνονταν γρηγορότερα, ενώ άλλες χρειάστηκε να ματαιωθούν επειδή μεσολάβησε κάποιος ευθυνόφοβος υπάλληλος ή επόπτης ή έφορος που αρνήθηκε να υπογράψει. Τελευταίο παράδειγμα έχω την περίπτωση πελάτη μου που ήθελε να διακόψει την επιχείρησή του. Τα αντικείμενα που του έμειναν από το κατάστημα, θα παρέμεναν μέσα στο κατάστημα για το οποίο ο πελάτης μου θα συνέχιζε να πληρώνει το ενοίκιο για την αποθήκευση αυτών. Ο δε έφορος ήταν ανένδοτος ή τα πας σπίτι σου ή νοικιάζεις άλλο χώρο ή πουλάς το κατάστημα σε άλλον όπως έχει. Φυσικά δεν υπάρχει νόμος ή θέση του υπουργείου που να επιβάλει κάτι τέτοιο. Τρέλα του εφόρου, γιατί δήθεν μπορέι να κάνει διακοπή και μετά να συνεχίσει να δουλευει. Και το πιο τρελό ακόμα, το κατάστημα είναι στο διπλανό κτήριο της ΔΟΥ.