• Σχόλιο του χρήστη 'Εμμανουήλ Χρύσης' | 4 Ιανουαρίου 2010, 09:23

    Η λύση στο πρόβλημα της φοροδιαφυγής των ελευθέρων επαγγελματικών δεν είναι απλά η καταχώρηση των αποδείξεων που ούτως ή άλλως συνήθως εκδίδονταν από μικρά καταστήματα λιανικής πώλησης ή παντοπωλεία κ.λπ.. Το πρόβλημα της φοροδιαφυγής προέρχεται από εκείνους που δεν εκδίδουν αποδείξεις όταν πρέπει, όχι από εκείνους που ούτως ή άλλως εξέδιδαν και πριν. Υπάρχουν άλλοι τρόποι να καλλιεργηθεί φορολογική συνείδηση στον Έλληνα από ένα μέτρο, σωστό μεν στη φιλοσοφία του, αλλά δυσβάσταχτα γραφειοκρατικό στην εφαρμογή του. Το μεγάλο πρόβλημα έγκειται στους ηλεκτρολόγους, υδραυλικούς, δικηγόρους, γιατρούς, πανεπιστημιακούς και συναφή επαγγέλματα που εισπράττουν μεγάλα ποσά και συνήθως δεν εκδίδουν καμιά απόδειξη ακόμα και αν τους ζητηθεί. Αλλά κι αν ακόμα εκδώσουν απόδειξη, πολλές φορές απαιτούν ευθαρσώς από τον καταναλωτή να πληρώσει μεγαλύτερο ποσό απ' ότι θα πλήρωνε αν δε ζητούσε απόδειξη. Αυτό είναι το φαινόμενο που πρέπει να χτυπηθεί, και θεωρώ ότι απλά με την καταχώρηση των μικρο-αποδείξεων των μικροκαταστημάτων δε λύνεται το συγκεκριμένο πρόβλημα. Μια καλή λύση θα ήταν όλες οι συναλλαγές να γίνονται πλέον με ειδικές κάρτες που θα συνδέονται με το λογαριασμό, έτσι ώστε όλες οι συναλλαγές να γίνονται τυποποιημένα και επώνυμα. Όμως γνωρίζουμε ότι αυτό είναι για την ώρα πολύ δύσκολο, αφού το νόμισμα χρησιμοποιείται σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Αν όμως γινόταν όλες οι συναλλαγές με κάρτα χρεωστική συνδεδεμένη με τραπεζικό λογαριασμό, δεν θα υπήρχε η δυνατότητα φοροδιαφυγής και συναλλαγών «κάτω από το τραπέζι». Επίσης θα πρότεινα να δημιουργηθεί εύκολος τηλεφωνικός αριθμός καταγγελιών από τους πολίτες στον οποίο θα μπορούν ανώνυμα ή επώνυμα να καταγγέλλουν περιπτώσεις που τους ζητήθηκε να πληρώσουν περισσότερο ποσό για να τους δώσουν απόδειξη ή τους αρνήθηκαν. Οι καταγγελίες αυτές όμως θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με διακριτικότητα από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς ώστε οι φοροφυγάδες να φοβηθούν ότι θα τους γίνει έλεγχος συναλλαγών αιφνίδια κατόπιν ανώνυμης καταγγελίας και να στιγματίζονται από τις ενώσεις καταναλωτών και τα αρμόδια υπουργεία προς συμμόρφωσή τους. Επίσης ποιος προστατεύει τους καταναλωτές από τις ασύδοτες και αλυσιδωτές αυξήσεις τιμών;