• Σχόλιο του χρήστη 'Νικόλαος Μπεκιάρης' | 4 Ιανουαρίου 2010, 12:15

    1. Τροποποίηση για τα τέλη κυκλοφορίας: Όπως υποστηρίζει η κυβέρνηση θα πρέπει ο ρυπαίνων να πληρώνει. Δε θεωρώ, ότι είναι δίκαιο κάποιος με ένα παλαιό αμάξι 1400cc που κάνει κατά μέσο όρο 5000 χιλ. ετησίως να πληρώνει περιβαλλοντικό τέλος, ενώ κάποιος με ένα καινούριο αμάξι 5000cc και ο οποίος κάνει 50000χιλ ετησίως να μην πληρώνει. Για να γίνει το "ο ρυπαίνων πληρώνει" προτείνω το ακόλουθο. α. Καταρχήν κατάργηση των τελών κυκλοφορίας όλων των αυτοκινήτων β. Αύξηση στην τιμή της βενζίνης κατά 15% έως 20%. Με τον τρόπο αυτό, όποιος κυκλοφορεί πολύ με το αυτοκίνητό του, ή έχει αμάξι μεγάλου κυβισμού και άρα αυξημένης κατανάλωσης θα πληρώνει παραπάνω. Για παράδειγμα, ένα αμάξι 1600cc που πληρώνει τέλη κυκλοφορίας 202 ευρώ, αν αυξηθεί η βενζίνη κατά 18 λεπτά το λίτρο, το ποσό αυτό θα το πληρώσει αν κάνει περίπου 13000χιλ ετησίως (ένας αποδεκτός μέσος όρος κυκλοφορίας ενός αυτοκινήτου ετησίως). Αν κυκλοφορεί λιγότερο, τότε θα έχει οικονομία, αν κυκλοφορεί περισσότερο, τότε θα ξοδεύει παραπάνω από τα τέλη. Με αυτόν τον τρόπο έχουμε ακριβώς το ο ρυπαίνων πληρώνει και όχι ο κατέχων παλαιό πληρώνει. 2. Προτάσεις για τον υπολογισμό του φορολογητέου εισοδήματος. Το φορολογητέο εισόδημα, μπορεί πιστεύω με την ύπαρξη της μηχανοργάνωσης να υπολογιστεί με μεγάλη ακρίβεια, μέσω αντικειμενικών κριτηρίων. Ως τέτοια κριτήρια μπορούν να είναι τα ακόλουθα: α. Οι πληρωμές που κάνουμε όλοι μας στις ΔΕΚΟ (ΔΕΗ - ΟΤΕ - ΕΥΔΑΠ κλπ). β. Οι πληρωμές που καταβάλλουμε για τη χρήση κινητών και σταθερών τηλεφώνων - διαδικτύου γ. Οι πληρωμές για πετρέλαιο θέρμανσης. δ. Πληρωμές που καταβάλλουμε για πιστωτικές κάρτες - δάνεια. ε. Τεκμήριο κατοχής αυτοκινήτου (αυτό να είναι ως ένα μικρό ποσοστό της αξίας του αυτοκινήτου ως καινούριο). Για παράδειγμα, ένα αμάξι που η αξία του ως καινούριο έχει 20000 ευρώ, να θεωρείται ετήσιο τεκμήριο κατοχής το 10% ή το 20% αυτής ήτη 2000 έως 4000 ευρώ. Αν υπολογίσει κανείς το κόστος ετήσιας συντήρησης ενός αυτοκινήτου, τέλη κυκλοφορίας και ασφάλειας, είναι τουλάχιστον 1000 ευρώ, χωρίς αυτό να κυκλοφορεί ούτε ένα χιλιόμετρο. Το τεκμήριο όμως να υπολογίζεται βάση της αξίας του αυτοκινήτου όμως ως καινούριο, και όχι βάση των κυβικών που γινόταν παλαιότερα, καθώς υπάρχουν αμάξια ιδίων κυβικών που το ένα έχει διπλάσια τιμή από το άλλο). Αντίστοιχα θα πρέπει να μπουν τεκμήρια για σκάφη αναψυχής, τροχόσπιτα, αεροπλάνα κλπ. στ. Πληρωμές που κάνουμε για ιδιωτικές ασφάλειες ζωής ή περίθαλψης. ζ. Πληρωμές που κάνουμε για ιδιωτικά σχολεία, παιδικούς σταθμούς, φροντιστήρια, γυμναστήρια κλπ. η. Πληρωμές που καταβάλλονται για ενοίκια πρώτης ή εξοχικής κατοικίας Σε όλες τις παραπάνω δαπάνες μας, φαίνεται καθαρά το Φορολογικό μας μητρώο, και είναι δαπάνες τις οποίες σίγουρα τις καταβάλλουμε. Αν κάποιος έχει μεγάλο σπίτι και εξοχική κατοικία, τότε σίγουρα ξοδεύει περισσότερα για ΔΕΗ από ότι ένας συνταξιούχος που κατοικεί σε ένα μικρό δυάρι. Αν μπορεί κάποιος να στέλνει τα παιδιά του σε ιδιωτικά σχολεία, τότε θα πρέπει να έχει και το εισόδημα για να το κάνει αυτό. Όλες οι ανωτέρω δαπάνες είναι ανελαστικές. Το συνολικό λοιπόν εισόδημα κάποιου ατόμου - οικογένειας, θα μπορούσε κάλλιστα να θεωρηθεί στο 120% έως 150% των ανωτέρω ανελαστικών δαπανών. Με τον τρόπο αυτό, ένας μισθωτός που δηλώνει όσα ακριβώς παίρνει, δε θα έχει πρόβλημα, αφού εφόσον δε θα έχει από αλλού εισοδήματα, τότε δε θα ξοδεύει περισσότερα από τα ανωτέρω. Αντίθετα, αν έχει και κάποια δεύτερη "μαύρη" εργασία, άρα και υψηλότερα εισοδήματα, θα εμφανιστούν και αυτά.