• Σχόλιο του χρήστη 'Στράτος Καρυδιώτης' | 4 Ιανουαρίου 2010, 12:29

    Οι εναλλακτικοί τραγουδιστές/στριες και οι μικρές μουσικές σκηνές με τα εναλλασσόμενα προγράμματα Γενικά Θα ήθελα εδώ να εκθέσω το θέμα των εισοδημάτων και της φορολόγησης των τραγουδιστών/στριών εκείνων που ΔΕΝ εμφανίζονται στα μεγάλα και «εμπορικά» νυχτερινά κέντρα διασκέδασης, αλλά στα πολυάριθμα πλέον στις μέρες μας, μικρά μαγαζιά των 80 έως 150, 200 ατόμων, με τα εναλλασσόμενα προγράμματα ζωντανής μουσικής. Το Υπουργείο Οικονομικών πρέπει να ενημερωθεί ακριβώς για το πώς λειτουργούν όλες αυτές οι εναλλακτικές, μικρές μουσικές σκηνές και για το πώς αμείβονται οι τραγουδιστές (αλλά και οι αντίστοιχοι μουσικοί τους) που παίζουν σε αυτές, πριν προχωρήσει σε μέτρα τα οποία μπορεί να είναι άδικα και να πλήξουν ένα ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΜΑΣ ΤΟΠΙΟΥ. Οι αμοιβές σε αυτά τα μαγαζιά δεν έχουν ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ σχέση με τα υπέρογκα και γαργαλιστικά κασέ (νυχτοκάματα) που ο πολύς κόσμος λανθασμένα νομίζει ότι παίρνουν όλοι ανεξαιρέτως οι τραγουδιστές στα νυχτερινά κέντρα. Όμως πολλοί τραγουδιστές/στριες (και μουσικοί), γνωστοί ή άγνωστοι στο ευρύ κοινό, νέοι ή και παλαιότεροι, κάποιοι και με σημαντική δισκογραφία πίσω μας, έχουμε συνειδητά επιλέξει να βιοποριζόμαστε από κάποια άλλη δουλειά ή εισόδημα και να εμφανιζόμαστε μόνο σε τέτοιους χώρους, όπου μπορούμε πιο άμεσα και πιο καλλιτεχνικά να παρουσιάζουμε τις δουλειές μας απευθυνόμενοι στο ειδικό κοινό του είδους της μουσικής που υπηρετεί ο καθένας μας (τζαζ, ροκ, world music, electronica, παραδοσιακό, πειραματικό, κλπ) Και είμαστε περήφανοι γιατί προωθώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο την τέχνη μας, προωθούμε και τον πολιτισμό της χώρας μας και με τις μουσικές μας κρατάμε ζωντανές τις γειτονιές και τις συνοικίες των πόλεων μας και εξευγενίζουμε τις ψυχές εκείνων που ψάχνουν να μας βρουν και να μας ακούσουν. Οι αμοιβές Οι τραγουδιστές του «είδους» που περιγράφω και οι μουσικοί που τους συνοδεύουν αμείβονται με βάση το εισιτήριο εισόδου σε αυτά τα μαγαζιά που χωράνε από 80 έως 150, 200 άτομα. Η τιμή του εισιτηρίου κυμαίνεται από 8 έως 15, σπάνια 20, 25 ευρώ, από τα οποία οι καλλιτέχνες παίρνουν συνήθως λιγότερο από το μισό. Το ποσό που προκύπτει βάσει του εκάστοτε αριθμού εισιτηρίων μοιράζεται ανάμεσα στα μέλη του κάθε συγκροτήματος. Αν ένας τραγουδιστής έχει μαζί του πολλούς μουσικούς μπορεί να καταλήξει… να μην πληρωθεί ο ίδιος ή να πληρώσει τους μουσικούς από την τσέπη του, πράγμα το οποίο συμβαίνει αρκετές φορές, ειδικά σε εκείνους τους τραγουδιστές που σέβονται τους συνεργάτες τους. Ο αριθμός των εμφανίσεων του κάθε τραγουδιστή/συγκροτήματος ποικίλει από την… μία ή δύο εμφανίσεις μέσα σε ολόκληρη την χειμερινή σεζόν, μέχρι την μια εμφάνιση κάθε μήνα του χειμώνα, ή την μια μέρα την κάθε βδομάδα για 3, 4 βδομάδες, ή τα δύο, τρία Σαββατοκύριακα το χρόνο κλπ, ανάλογα με τη δουλειά που έχει να παρουσιάσει ο κάθε καλλιτέχνης, τον κόσμο που τον ακολουθεί κλπ. Υπολογίστε το συνολικό ετήσιο εισόδημα και θα καταλάβετε ότι αυτού του τύπου οι τραγουδιστές/στριες ΔΕΝ βιοπορίζονται καν από αυτή τους την ιδιότητα. Όσοι δεν γνωρίζουν ή δεν μπορούν να καταλάβουν την ιδοσυγκρασία/ιδεολογία/στάση ζωής όλων αυτών των «ρομαντικών» μπορεί και να χαμογελάσουν φιλύποπτα διαβάζοντας τα παραπάνω. Όμως πάρα πολλοί τραγουδιστές, μουσικοί, χορευτές, ηθοποιοί που ζούνε σαν ασκητές προκειμένου να υπηρετήσουν την τέχνη τους όπως εκείνοι θέλουν, γνωρίζουν πολύ καλά για τι πράγμα μιλάω και συμφωνούν. Τα τεκμήρια Στη δεκαετία του 90 εφαρμόστηκε και στους τραγουδιστές η φορολόγηση βάσει τεκμηρίων. Τα τεκμήρια των τραγουδιστών ορίστηκαν βάσει του αριθμού δίσκων που έχει ο καθένας στο βιογραφικό του. Για τους τραγουδιστές που ανέφερα πάρα πάνω τα τεκμήρια αυτά είναι άδικα και έφεραν πολλά προβλήματα στον «χώρο». Πλήχτηκαν σκληρά οι πιο αγνοί και εναλλακτικοί του χώρου… που αναγκάστηκαν να πληρώσουν την εφορία από τα άλλα εισοδήματά τους, μια και σε πολλές περιπτώσεις το ποσό που ζητήθηκε να καταβάλουν ήταν μέχρι και μεγαλύτερο από ολόκληρο το πραγματικό ποσό που είχαν εισπράξει μέσα στον χρόνο από τις εμφανίσεις και τους δίσκους τους. Αν λοιπόν υπάρχει σκέψη για την χρήση του νόμου των τεκμηρίων για τους τραγουδιστές, θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπ’ όψιν όλα τα παραπάνω. Είναι πάρα πολύ απογοητευτικό να τα δίνεις όλα στην τέχνη σου και σαν ανταμοιβή να σε αντιμετωπίζουν απλά σαν κλέφτη. Συναυλίες Πολλοί από τους τραγουδιστές και τα συγκροτήματα αυτού του είδους δίνουν τα καλοκαίρια συναυλίες οργανωμένες από δήμους και πολιτιστικούς συλλόγους. Θα ήθελα να τονίσω ότι τις περισσότερες φορές οι συναυλίες αυτού του συγκεκριμένου είδους των τραγουδιστών και των συγκροτημάτων με συνειδητά χαμηλό προφίλ, είναι πολύ περιορισμένες σε σχέση με τις συναυλίες και τις περιοδείες των μεγάλων, γνωστών ονομάτων. Και οι αμοιβές επίσης ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ με τα ποσά που ακούγονται ότι παίρνουν κάποια μεγάλα ονόματα και σχήματα που περιοδεύουν στους δήμους. Οι πληρωμές γίνονται τις περισσότερες φορές μετά από πολλούς μήνες, πάντα και μόνο μετά με την έκδοση των αντίστοιχων παραστατικών. Αυτά τα παραστατικά θεωρούνται τεκμήρια και αυτομάτως σε βάζουν σε άλλη κλάση, σαν να θεωρούν ότι έχεις κάνει πολύ περισσότερες συναυλίες από όσες δήλωσες. Αυτό όμως είναι λάθος, εφόσον είναι αδύνατον να πληρωθείς από δήμο ή από πολιτιστικό σύλλογο, χωρίς να δώσεις το αντίστοιχο παραστατικό. Εκτιμώντας την πρόθεση για διάλογο έγραψα αυτήν την επιστολή που ελπίζω να ληφθεί υπ’ όψιν του υπουργείου οικονομικών. Το ζήτημα αυτό μπορεί να αφορά ένα πολύ μικρό αριθμό φορολογούμενων πολιτών, όμως το θεωρώ σημαντικότατο, γιατί πέρα από οικονομικό και μόνο, είναι κυρίως και ζήτημα ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ. Παρακαλούμε να μην αποθαρρύνετε τους πιο αγνούς, πιο δημιουργικούς και πιο έντιμους από τους Έλληνες δημιουργούς και καλλιτέχνες. Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.