• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΛΗΜΜΥΡΙΔΟΥ ΙΟΥΛΙΑ' | 4 Ιανουαρίου 2010, 15:22

    Π Ρ Ο Τ Α Σ Η ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ «Φορολογική Κάρτα Συναλλαγών» Στα πλαίσια της δημόσιας διαβούλευσης για την τροποποίηση του φορολογικού συστήματος, καθώς και του φορολογικού μηχανισμού, επιθυμώ να καταθέσω την κάτωθι «πρόταση – εισήγηση», που στηρίζεται στη χρήση μιας ειδικής κάρτας (Φορολογικής Κάρτας Συναλλαγών) Η λειτουργία του μηχανισμού αυτού θα στηρίζεται σε: 1) Πλαστικές κάρτες (τύπου πιστωτικών καρτών), οι οποίες θα φέρουν στην μια όψη φωτογραφία, ονοματεπώνυμο και ΑΦΜ του κατόχου (καθώς και όποιο άλλο στοιχείο θεωρηθεί απαραίτητο) ενώ από την άλλη όψη, μαγνητική ταινία (Barcode) με τα στοιχεία του σε ηλεκτρονική μορφή. 2) Μηχανάκια ανάγνωσης των φορολογικών καρτών με δυνατότητα αποστολής δεδομένων σε κεντρική βάση του Υπ. Οικονομικών, (παρόμοια με αυτά που χρησιμοποιούν οι τράπεζες για την χρέωση των πιστωτικών καρτών τους). 3) Κεντρική βάση στο Υπ. Οικονομικών όπου θα συγκεντρώνονται τα στοιχεία από τις συναλλαγές των φορολογουμένων και θα επεξεργάζονται. Προμήθεια του απαραίτητου εξοπλισμού Οι εφορίες θα προμηθεύουν (με ή χωρίς χρέωση) α) Φορολογικές Κάρτες Συναλλαγών σε όλους τους Φορολογουμένους β) Μηχανάκια (όπως περιγράφονται πιο πάνω) τα οποία θα φέρουν μοναδικό Αριθμό Μητρώου και θα χρεώνονται σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα αντίστοιχα και ανάλογα. ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΡΤΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ. 1) Εμπόριο Λιανικής: Ο πελάτης στο ταμείο θα δίδει την φορολογική του κάρτα και ο επαγγελματίας θα καταχωρεί τα στοιχεία της συναλλαγής και αυτόματα θα ενημερώνεται η βάση δεδομένων του Υπ. Οικονομικών για το ύψος της συναλλαγής, ΦΠΑ και όποιο άλλο στοιχείο θεωρηθεί απαραίτητο. 2) Εμπόριο Χονδρικής: Κάθε εταιρία, ελεύθερος επαγγελματίας, Νομικό Πρόσωπο κλπ θα φέρει Χ αριθμό Φορολογικών Καρτών Συναλλαγών και Χ αριθμό από μηχανάκια, τα οποία θα χρεώνονται σε συγκεκριμένα άτομα, για την πραγματοποίηση των συναλλαγών. Η κάρτα αυτή θα φέρει το όνομα και το ΑΦΜ της Εταιρίας καθώς και το ονοματεπώνυμο του χρήστη της. Κάθε στοιχείο της συναλλαγής καταχωρείται και αποστέλλεται στο Υπ. Οικονομικών πάντα μέσω των Φορολογικών Καρτών Συναλλαγής. 3) Ελεύθερα επαγγέλματα: α) επαγγελματίες οι οποίοι παρέχουν τις υπηρεσίες τους εκτός έδρας (υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι, κλπ). Υποχρεούνται να καταχωρήσουν τα στοιχεία του πελάτη που θα επισκεφθούν κατά την αναχώρηση από την έδρα τους. Πληκτρολογώντας το ΑΦΜ του πελάτη και τον τύπο της συναλλαγής. β) επαγγελματίες οι οποίοι παρέχουν τις υπηρεσίες τους εντός έδρας (ιατροί, δικηγόροι, φυσικοθεραπευτές, κλπ) Οι επισκέπτες θα πρέπει, κατά την είσοδο τους στο χώρο του ελεύθερου επαγγελματία, να προσκομίσουν την κάρτα τους προς ενημέρωση, πριν τους παραχθεί η υπηρεσία. Έτσι όσοι πχ περιμένουν στην αίθουσα αναμονής ενός ιατρείου θα πρέπει να έχουν και ενήμερες τις φορολογικές τους κάρτες. 4) Συναλλαγές μέσω Διαδικτύου: (εντός Ελλάδος) Όσοι επιθυμούν να συναλλαχθούν με το Διαδύκτυο, θα πρέπει να προμηθευτούν ανάλογο μηχανάκι από τις εφορίες. Οι ενημέρωση των Φορολογικών Καρτών Συναλλαγής θα γίνεται αυτήν την φορά από αυτών που πραγματοποιεί την αγορά. Θα εισάγει τα στοιχεία της επιχείρησης με την οποία συναλλάσσεται (αν υπάρχουν διαθέσιμα) και το ύψος της συναλλαγής ΦΠΑ και ότι άλλο θεωρηθεί απαραίτητο. Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν επαρκεί στοιχεία της διαδικτυακής επιχείρησης, καταχωρεί τον διαδυκτιακό τόπο (url) της ιστοσελίδας και το ύψος της συναλλαγής. Οι τράπεζες από την άλλη πλευρά, είναι υποχρεωμένες να αποστείλουν στο Υπ. Οικονομικών τα ΑΦΜ των φορολογουμένων που πραγματοποίησαν συναλλαγές μέσω Διαδικτύου για διασταύρωση των δεδομένων. 5) Ενδοκοινοτικές συναλλαγές: Εφόσον δεν διαθέτουν αντίστοιχη φορολογική κάρτα συναλλαγών, θα εισάγεται μέσω του πληκτρολογίου, η χώρα προέλευσης του συναλλασσομένου, το αντίστοιχο ΑΦΜ της χώρας στην οποία ανήκει και το ύψος της συναλλαγής (και όποιο άλλο στοιχείο θεωρηθεί απαραίτητο) 6) Συναλλαγές με τρίτες χώρες: Θα εισάγεται η χώρα προέλευσης και ο αριθμός Διαβατηρίου ή ο αριθμός Αδειας Παραμονής. 7) Μισθωτές υπηρεσίες: Όποιος προσλαμβάνει υπαλλήλους ως μισθωτούς, θα πρέπει να προμηθεύεται αντίστοιχο μηχανάκι φορολογικής συναλλαγής. Οι υπάλληλοι δεν θα μπορούν να δικαιολογήσουν τα έξοδα τους εφόσον δεν πιστώνονται με έσοδα. 8) Τέλος, προτείνεται όπως οι πληρωμές των ΔΕΚΟ, δόσεις δανείων, συμμετοχή σε τυχερά παιχνίδια (ΟΠΑΠ, ΚΑΖΙΝΟ κλπ) εισιτήρια θεάτρων, τρένων κλπ να καταχωρούνται στο εν λόγω σύστημα. Τρόπος ελέγχου 1) Οι εφοριακοί υπάλληλοι που θα πραγματοποιούν ελέγχους θα φέρουν ένα μικρό φορητό υπολογιστή με σύνδεση στην κεντρική βάση του Υπ. Οικονομικών. Πληκτρολογώντας το ΑΦΜ του φορολογουμένου θα μπορούν αμέσως να διαπιστώσουν αν πραγματοποιήθηκε κάποια συναλλαγή ή όχι. Μέσα από την βάση θα μπορούν να ελέγχουν αποθήκες και εμπόρευμα, να διασταυρώνουν συναλλαγές και να έχουν μια πλήρη εικόνα της επιχείρησης καθώς και το πραγματικό της μέγεθος. 2) Από την κεντρική βάση θα μπορούν εύκολα να επιλέγονται εκείνοι οι φορολογούμενοι των οποίων τα στοιχεία εσόδων και εξόδων παρουσιάζει απόκλιση. Έτσι ο έλεγχος που θα πραγματοποιείται θα είναι αντικειμενικότερος και θα αφορά κυρίως άτομα με μη ευδιάκριτες πηγές εσόδων. Η εισηγήτρια Πλημμυρίδου Ιουλία