Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα2) Προτείνεται η ενίσχυση του μέτρου της έκπτωσης από το φορολογητέο εισόδημα, καταναλωτικών δαπανών βάσει αποδείξεων.Σχόλιο του χρήστη Θανάσης Λαζαρίδης | 4 Ιανουαρίου 2010, 16:42
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1. Αντιγράφω σχόλιο που με αντιπροσωπεύει: "Mόνος τρόπος οριστικής αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής είναι η καταγραφή των συναλλαγών μέσω του τραπεζικού συτήματος και η προοδευτική σύνδεση του αφορολόγητου με τις δηλωθείσες συναλλαγές του φορολογούμενου. Ειδικότερα, πρέπει να θεσπιστεί η υποχρεωτική εξόφληση μέσω πιστωτικής/χρεωστικής κάρτας, ή μέσω τραπεζικής επιταγής, του συνόλου των συναλλαγών για συγκεκριμένες κατηγορίες επαγγελματιών που φοροδιαφεύγουν σημαντικά (γιατροί, δικηγόροι, μηχανικοί κλπ ελεύθεροι επαγγελματίες). Η κατάθεση αυτών των ποσών να γίνεται σε συγκεκριμένο τραπεζικό λογαριασμό στον οποίο θα έχει άμεση πρόσβαση η φορολογική αρχή και από τον οποίο θα προκύπτει το φορολογητέο εισόδημα του κάθε επαγγελματία...Για λοιπές συναλλαγές πρέπει να οριστεί ότι όσες υπερβαίνουν έναν ποσό Χ θα πρέπει να πληρώνονται μέσω κάρτας ή επιταγής, όπως και για τις ως άνω κατηγορίες ελεύθερων επαγγελματιών. Το αφορολόγητο βάσει αποδείξεων πρέπει να λαμβάνει υπόψη τις συναλλαγές που ήδη ο φορολογούμενος έχει πληρώσει με κάρτα ή επιταγή και έχουν καταγραφεί στο τραπεζικό σύστημα, ήτοι έχουν δηλωθεί στο όνομά του και για τις οποίες δεν πρέπει να είναι απαραίτητο να προσκομίσει αποδείξεις. Αποδείξεις πρέπει να συγκεντρώνονται μόνο για συναλλαγές που δεν έχουν καταγραφεί μέσω τραπεζικού συστήματος, ώστε να μειωθεί το διαχειριστικό κόστος συλλογής και δήλωσης χιλιάδων ή εκατοντάδων αποδείξεων. Επιπροσθέτως, το αφορολόγητο πρέπει να συνδεθεί προοδευτικά με την αξία των συναλλαγών που έχει δηλώσει ο φορολογούμενος, είτε μέσω τραπεζικού συστήματος, είτε μέσω αποδείξεων, ώστε να μην εξαντλείται το κίνητρο στη συγκεντρωση ενός συγκεκριμένου ποσού αποδείξεων. Η λογική θα πρέπει να είναι ότι όσες περισσότερες συναλλαγές δηλώνει ο φορολογούμενος, τόσο μεγαλύτερο θα είναι και το φορολογικό όφελος." 2. Ανεξαρτήτως φορολογικού συστήματος, πολύ σημαντικό είναι το κομμάτι του ΕΛΕΓΧΟΥ! Τα τελευταία χρόνια τα έσοδα κατέρρευσαν γιατί όλοι ήξεραν ότι υπάρχει ατιμωρησία, δεν υπάρχουν ουσιαστικοί έλεγχοι και εν ολίγοις ο καθένας κάνει ότι του αρέσει. Γιατί δεν βγαίνουν ελεγκτές έξω στους δρόμους, στα επαγγέλματα που είναι σε όλους γνωστό ότι φοροδιαφεύγουν ασύστολα; Προτείνω: α) Να πολλαπλασιαστεί ο αριθμός των ελεγκτών, και να συνδεθεί η αμοιβή τους με τη φοροδιαφυγή που συλλαμβάνουν (π.χ. υποχρέωση σύλληψης ενός ποσού μηνιαίως και από εκεί και πάνω πριμ 1%επί της φοροδιαφυγής που συλλαμβάνεται). β) Να υπάρξει μια ευάρριθμη ομάδα κρούσης για το απλό κυνήγι της έκδοσης απόδειξης. Η ομάδα αυτή θα ασχολείται παράλληλα με την εργασία που ήδη θα έχει, θα στελεχώνεται με προκήρυξη και θα μπορούν να συμμετέχουν για περιορισμένο διάστημα (π.χ. 1-2 χρόνια) άνθρωποι κάθε επαγγέλματος, εργαζόμενοι είτε στον ιδιωτικό ή δημόσιο τομέα, φτάνει βέβεια να έχουν τις βασικές γνώσεις που απαιτούνται. Στην πραγματικότητα θα λειτουργούν σαν "μυστικοί πράκτορες", αφού θα βεβαιώνουν συγκεκριμένες παραβάσεις, και θα αμοίβονται με βάση το ύψος της φοροδιαφυγής που συλλαμβάνουν. Στο τέλος της θητείας τους θα υπάρχει αξιολόγηση και θα παραμένει μόνο ένα ποσοστό, π.χ. το 30-50% των ελεγκτών που είχαν τα καλύτερα αποτελέσματα. Έτσι εξασφαλίζεται αφενός η άμιλα και η συνεχής ανανέωση του κλάδου, αφετέρου η συμμετοχή και η ενεργοποίηση του απλού ανθρώπου...